Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Spencer » 07 Touko 2013 16:14

Tuoreimmat väännöt siirretty ö-mappiin ja pari jo aiemmin varoituksen saanutta käyttäjää lähetettiin kahdeksi viikoksi jäähylle. Alkaa huumorintaju ja ymmärrys pikku hiljaa loppumaan itse kultakin. Toivon todellakin, että parin viikon päästä aiheeseen ei tarvitse enää palata!

Ja jottei jäisi kenellekään väärää mielikuvaa, niin en ole antanut lupaa tsättäillä vapaasti örvellys-ketjussa tai luvannut ylipäänsä mitään. Knocker tulkitsi privaviestini väärin. Örvellys-ketjussa on kyllä löysempi linja, mutta tsättiketju sekään ei ole. Viittaan näihin poistettuihin knockerin viesteihin.
knocker kirjoitti:Ja natsismi iski nyt myös ördäysketjuun, vaikka Spencer tänään lupasi, että täällä se ei iske. Jepa.
knocker kirjoitti:Hassua, ylläpidon mukaan tässä ketjussa saa jopa tsättäillä. Kulkeeko modet nyt jopa ylläpitäjien yli?
Alla vielä knockerille eilen lähettämäni privaviesti selvennykseksi.
Spencer kirjoitti:Tsättiviesteistä on tullut kasvava ongelma ja niiden suhteen pidetään tiukkaa linjaa (poislukien örvellys-ketju).
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja calderyon » 07 Touko 2013 22:42

Ehdotus, joka tuli mieleeni: Tänne kannattaisi perustaa eräänlainen Bannilista -ilmoitusketju, jossa ilmoitettaisiin seuraavat asiat:

1. Kuka on bannattu? (Käyttäjänimi)

2. Miksi on bannattu? (Lyhyt selvitys ilman arkoja yksityiskohtia. Esim. toisten käyttäjien solvaaminen)

3. Kuinka pitkä banniaika on? (esim. 1 päivä, 1 viikko, 1 kuukausi, 1 vuosi permabanni jne...)

Tämä ketju olisi normikäyttäjille vain lukumuodossa eli lukittu ja sitä voisivat editoida/sinne voisi kirjoittaa vain ylläpitäjät ja moderaattorit. Eli se olisi vain eräänlainen käyttäjiin liittyvä tiedoituskanava eli ei keskustelua varten. Ei niin kuin tämä, joka liittyy foorumiin toimivuuteen, käytettävyyteen jne...

Tälläistä tarkoitan:
http://www.thisisbigbrother.com/forums/ ... p?t=152642
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 07 Touko 2013 22:57

Tähän asti on käsittääkseni todettu että tuollaiseen ei haluta ryhtyä koska se olisi käyttäjän julkista nolaamista. Jos kyseessä on määräaikainen huili niin rangaistus on sen jälkeen kärsitty eikä sitä ole tarkoituskaan muistella jälkikäteen taviskäyttäjien toimesta. Muutenkaan näiden asioiden suurempi puiminen julkisesti ei ainakaan minun mielestäni ole tarpeellista (tämä mielipide nyt käyttäjänä, ei moderaattorina).

Jos katsotaan että tiedottaminen asioista on väärinkäsityksien välttämiseksi tarpeellista niin niistä kyllä tiedotetaan tarpeen mukaan.

Jos olen nyt ihan hakoteillä niin Spencer korjatkoon. :blackeye
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 07 Touko 2013 23:02

calderyon kirjoitti:Ehdotus, joka tuli mieleeni: Tänne kannattaisi perustaa eräänlainen Bannilista -ilmoitusketju, jossa ilmoitettaisiin seuraavat asiat:
Uu mä kannatan tota, ois todella selkeä eikä tarvis koko ajan olla ihmisten kyselemässä, että mitä mitä. :D
Tirkka kirjoitti:Tähän asti on käsittääkseni todettu että tuollaiseen ei haluta ryhtyä koska se olisi käyttäjän julkista nolaamista.
No mut se mokahan on jo tehty, nii se on siinä kohtaa voivoi jos saa noottia palstalaisilta. Ainaki mun mielestä jos on tehny niin väärin, että saa jäähyä/bannit nii ansaitseekin jonkinmoista "julkista nolaamista". Kyl mä ainaki olin ihan ansainnu omat haukkuni. Tos on tietysti se vaara, ettei kaikki osaa antaa sitä (haukku)palautetta rakentavasti, vaa se on sitä pelkäks pataluhaks haukkumista. Mene ja tiedä, pompin puolelta toiselle...
That damn fox!

Kuva

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 07 Touko 2013 23:12

Mä joskus ehdotin tuota bänni-topicia (käytin jopa erästä toista foorumia esimerkkinä), mutta silloin se tyrmättiin muistaakseni Tirkan mainitsemasta syystä. Jos se nyt jostain syystä hyväksytään, järjestän hiljaisen protestin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 07 Touko 2013 23:25

Tirkalta tuli tosiaan ihan hyvä listaus syistä miksi julkinen mustalista ei ole hyvä ajatus, vähintään sitä pitäisi olla kokoajan tyhjäämässä (koska kyllähän joidenkin kohdalla rikokset vanhenee, kun jäähy on kärsitty ja käytöstavat löytyy). En siis kannata minäkään sellaista listaa, yleensä ihmisten äkilliset katoamiset on selvinneet viimeistään kysymällä jossain/joltain.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Kesä 2013 02:25

Radikaali ehdotus: "Mitä kuuntelet nyt?"-ketju tulisi siirtää ajantappoalueelle.

A) En tiedä miksi jotkut päivittäin tai tunneittain ilmoittaa keskustelupalstalle mitä just nyt kuuntelee, ellei se ole vain ajantappoa. Keskustelua se ei herätä, ja siihen on musiikkiketju tai muita ketjuja, jonne moderaattorit kuitenkin keskustelun siirtäisivät.

B) Tää on (ehkä) täysin henkilökohtainen mielipide, mut ärsyttää ku Elokuvat / Musiikki / Pelit näkyy jatkuvasti punaisena uusien viestien muodossa, kenties siellä siis olisi jotain kiinnostavaa, mut ei. Aina vaan joku kertoo mitä nyt kuuntelee. Ei kiinnosta. Jos kiinnostais, ni ajantappoketjusta löytäisin.

C) B-kohtaan liittyen, jos jollain on jotain kiinnostavaa (tai ei välttämättä edes kiinnostavaa, mut jotain) kerrottavaa musiikista, bändistä tai uudesta löydöstä, ni siitä vois johonkin toiseen ketjuun kertoa muutakin ku et "nyt kuuntelen xxxxxx, jee, se on hyvä" ja seuraavana päivänä "nyt kuuntelen yyyyyy, jee, seki on ihan ok".

Oonpas taas tiukkapipona, mut ajantappona mie ton näen enkä minään muuna.

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 17 Kesä 2013 04:43

Tossa etusivulla on joku ongelma. Logon jälkeen siinä on leveä valkoinen osa ja esim toi 'Inhokki: Teija' kohta on ihan väärässä kohdassa. Kysyin parilta muultakin tyypiltä ja heillä oli sama ongelma, en sitten tiedä onko selaimesta kiinni tai..?

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 17 Kesä 2013 08:06

^Mulla myös sivu levenee tuosta kohtaa ihmeellisesti. Viime viikolla alkoi "ongelma". Käyttöähän tuo ei haittaa sinällään, kun ilmenee vain etusivulla.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 17 Kesä 2013 10:00

Scherzy kirjoitti:Tossa etusivulla on joku ongelma. Logon jälkeen siinä on leveä valkoinen osa ja esim toi 'Inhokki: Teija' kohta on ihan väärässä kohdassa.
Mulla oli/on sama "ongelma". Minulle toi tuli kun tämä kone päivittelee kokoajan itteensä. Pari kertaa päivittäny koneen selainta viime viikolla, silloin meni tuo vasen laita lähes kokonaan vinoon. Mikään ei ole siinä missä pitäs.
Minulta löytyy kuitenkin tuollainen nappula kuin "Yhteensopivuusnäkymä: vanhempia selaimia varten suunnitellut WWW-sivustot näkyvät paremmin, ja ongelmat, kuten paikoiltaan siirtyneet valikot, kuvat ja teksti, korjataan". Tuota kun painaa niin muuten menee kaikki oikeen, paitsi jää tuo valakonen tyhjä osa. Tuo nappula löytyy osoiteriviltä.

Ja eipä tuo muakaan haittaa kun etusivulla käyn sen kerran vain kun plazalle tulen.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Mardis » 17 Kesä 2013 13:49

Samalla lailla etusivu on rikkoutunut täälläkin, mutta eipähän tuo haittaa mitään.

Sitä, miksi se suosikki/inhokki-äänestys on edelleen käytössä, en ymmärrä. Nyt kun Johanna pomppas joskus viikko sitten suosikiksi, niin ei ainakaan ole mitään syytä siihen enää. :king Kertaakaan en tietysti itse ole äänestänyt. :ilie:

Hämmentävää, mutta mä jopa ymmärrän Punden määkimisen. Joskus itteänikin ärsyttää kattoa sinne, kun eipä siellä juuri koskaan mitään rakentavaa keskustelua ole. Vähän ihmetyttää, ettei sitä ole laitettu alun alkaen Ajantappoon.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 17 Kesä 2013 23:18

Punde kirjoitti:Radikaali ehdotus: "Mitä kuuntelet nyt?"-ketju tulisi siirtää ajantappoalueelle.
Hyvä ehdotus tämä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Kesä 2013 23:23

tuusannuuska kirjoitti:
Punde kirjoitti:Radikaali ehdotus: "Mitä kuuntelet nyt?"-ketju tulisi siirtää ajantappoalueelle.
Hyvä ehdotus tämä.
Ja se on myös toteutettu jo.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Kesä 2013 03:08

Kerrankin Punde ei mäkätä turhasta! Olen ihan samaa mieltä ja hyvä kun tuo toteutettiin. Akantappoahan tuo on, eikä tosiaan mitään sen ihmeellisempää keskustelua musiikista.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Kesä 2013 20:12

orgasmienkeli kirjoitti:Kerrankin Punde ei mäkätä turhasta! Olen ihan samaa mieltä ja hyvä kun tuo toteutettiin. Akantappoahan tuo on, eikä tosiaan mitään sen ihmeellisempää keskustelua musiikista.
Ihan huono ehdotus. Millä mä nyt kasvatan viestimäärää?

Haista Punde paska!

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 20 Kesä 2013 19:35

orgasmienkeli kirjoitti:Akantappoahan tuo on,
Hui! :holyshit:

Hyvä että tuo ehdotus toteutettiin, itseäni vitutti tuo myös suunnattomasti.

Oma ongelmani oli ainakin jossain vaiheessa se että pidemmän viipymisen aikana foorumi kirjaa minut ulos, jota ei ole tapahtunut minun kohdallani juurikaan aikaisemmin. En oo varma onko tuota ongelmaa vielä mutta ainakin kotopuolessa käydessä (eli viimeisen viikon aikana jossain vaiheessa) sitä oli havaittavissa kerran tai pari.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Mardis » 20 Kesä 2013 19:51

Tirkka kirjoitti:Oma ongelmani oli ainakin jossain vaiheessa se että pidemmän viipymisen aikana foorumi kirjaa minut ulos, jota ei ole tapahtunut minun kohdallani juurikaan aikaisemmin. En oo varma onko tuota ongelmaa vielä mutta ainakin kotopuolessa käydessä (eli viimeisen viikon aikana jossain vaiheessa) sitä oli havaittavissa kerran tai pari.
Kyllä se muakin kehtaa nakkailla ulos, kun joka päivä viivyn (ainakin) jossain kohtaa "vähän" kauemmin täällä. Joskus jopa en kostoks kirjaudu takas!
Risto kirjoitti:Ihan huono ehdotus. Millä mä nyt kasvatan viestimäärää?

Haista Punde paska!
:scry: En miettinyt tätä, kun kannatin ideaa! :scry:
Edit: Nythän se nähdään, ketkä oli spämmereitä, kun seuraa sitä, ketkä jatkaa Mitä kuuntelet nyt? -ketjuun postaamista. ;)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Kesä 2013 20:02

Marika1 kirjoitti:
Edit: Nythän se nähdään, ketkä oli spämmereitä, kun seuraa sitä, ketkä jatkaa Mitä kuuntelet nyt? -ketjuun postaamista. ;)
Mun osalta musakeskustelut loppu ainakin tähän. Sniif...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Etusivun äänestykset

Viesti Kirjoittaja Punde » 08 Syys 2013 15:13

Onkos sille joku erityisen tärkeä syy että julkkisbb:n häätöäänestysketju tunkee joka sattanan alueelle?

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Etusivun äänestykset

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Syys 2013 15:48

Punde kirjoitti:Onkos sille joku erityisen tärkeä syy että julkkisbb:n häätöäänestysketju tunkee joka sattanan alueelle?
Eiks se oo aina olluki niin? Kyl mun mielestä ainaki kahen viimesimmän kauden aikana oli...
That damn fox!

Kuva

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Etusivun äänestykset

Viesti Kirjoittaja Spencer » 08 Syys 2013 15:51

^^ Ei saa näkymään pelkästään JBB-alueilla, niin siksi se on yleistiedotteena. Toinen vaihtoehto ois jättää ketju äänestykset-alueelle, mutta silloin äänimäärä jäisi paljon, paljon vähäisemmäksi. Halutaan saada suurempi otanta.
Jonksu kirjoitti:Eiks se oo aina olluki niin? Kyl mun mielestä ainaki kahen viimesimmän kauden aikana oli...
Muistaakseni seiskakaudella (2011) kokeiltiin eka kertaa laittaa häätöäänestys yleistiedotteeksi, ja kun äänimäärä tuplaantui, niin siitä tuli normikäytäntö.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Syys 2013 02:20

En kyllä edes ymmärrä miksi ketään häiritsee että muutaman päivän ajan viikossa on yksi häätöketju ylimmäisenä.. Kyllä sen kanssa oppii elämään. Usko pois Pundis. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”