36. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Loka 2022 00:43

DC2 00:39 Big Brother: Laura, valtakautesi on päättynyt. Riisu pinssisi ja poistu päällikön huoneesta
a walking disaster

tytti09
Mökkiläinen
Viestit: 227
Liittynyt: 30 Syys 2010 12:50

36. päivä

Viesti Kirjoittaja tytti09 » 09 Loka 2022 11:29

Tekevät roolivaatteita. Aleksi sanoo että pitää varmaan laittaa bokserit alle. Miikka ja Reeo että eikös ne muutenkin kannata. Aleksi joo kun itse ompelee, niin varmasti ratkeavat. Miikka sanoo kunnon lastenpelottelija. (hiisi ilm. Aleksin hahmo)

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 12:09

DC1 aiemmin:

10.46 Asukkaat ovat sohvilla ja he ovat saaneet postia. Salla lukee.

Lyhennelmä tehtävänannosta:

Asukkaiden on päivätehtävänä valita itselleen suomalainen jumalhahmo ja suunnitella tälle vaatteet, joka asukkaiden mielestä kuvaa hahmoa parhaiten. Kun vaatteet ovat valmiit, asukkaat kuvataan roolivaatteissa tehtäväareenalla. Otetaan yksittäiskuvat jokaisesta ja myös ryhmäkuvia voi ottaa. Tarvikkeet löytyvät varastohuoneesta.

Hahmot:
Ahti - Sofia
Hattara - Milla
Huippana (Hippana) - Nabaz
Hiisi - Aleksi
Horkka - Mia
Ilmatar - Tuula
Kakkiainen - Heidi
Ilmarinen - Salla
Kouvo - Miikka
Kyöpeli - Milena
Osmotar - Laura
Puhuri - Merve
Pellon Pekko - Reeo

Asukkaat alkavat valita hahmojaan.

10.51 Varastohuone aukeaa. Siellä on ompelukoneita, kankaita ja muuta rekvisiittaa.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 12:59

DC1 & DC2 aiemmin:

10.58 -> BB-ompelimo käynnistyy. Asukkaat alkavat valmistaa asujaan ja etsimään muuta rekvisiittaa hahmojaan varten.

mervetuulaperuukit-091022.jpg
sofiamittaa-091022.jpg
heidiompelukone-091022.jpg
miikkakaavoittaa-091022.jpg
nabazmallailee2-091022.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 14:32

DC1 & DC2: 14.00 ->
Meikkaushommia kylppärissä ja vaatekaappinurkkauksessa:
sofiatuulameikkaa-091022.jpg
milenamiameikkaa-091022.jpg
miameikkaaaleksia-091022.jpg

DC1: 14.21 Reeo tuo Nabazille ja Miikalle mallit taustakuvista, mitä vaihtoehtoja on tarjolla kuvien taustalle. Reeo on saanut tietoa, että kuvaukset alkavat 40 minuutin päästä. Miikka lähtee tekemään meikkejä itselleen.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 18:01

DC1 aiemmin:

15.10 Ensimmäisen ryhmän päivätehtävän kuvaukset. Tehtäväareenalla Reeo, Merve, Miikka ja Nabaz. Reeo kuvaa pääasiassa, välillä myös Merve ja Nabaz käyvät kokeilemassa kuvaamista.

mervejumalkuvaukset3-091022.jpg
miikkajumalkuvaukset1-091022.jpg
nabazjumalkuvaukset4-091022.jpg
reeojumalkuvaukset3-091022.jpg
mervekuvaa-091022.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 18:03

DC1 aiemmin:

15.52 Toisessa ryhmässä ovat Tuula, Salla, Milla ja Heidi. Reeo jatkaa kuvaajana.

tuulajumalkuvaukset3-091022.jpg
sallajumalkuvaukset3-091022.jpg
millajumalkuvaukset4-091022.jpg
heidijumalkuvaukset1-091022.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Loka 2022 18:07

DC1 aiemmin:

16.09 Kolmannessa ryhmässä ovat Sofia, Milena, Mia, Aleksi ja Laura. Reeo kuvaa edelleen.

reeokuvaa-091022.jpg
milenajumalkuvaukset5-091022.jpg
miajumalkuvaukset5-091022.jpg
aleksijumalkuvaukset2-091022.jpg
laurajumalkuvaukset3-091022.jpg

16.56 Lopuksi otettiin ryhmäkuva pihalla:
jumalkuvauksetryhma2-091022.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 18:41

17:55 DC2: Olohuone. Heidi vinkkaa keittiön puolella kävelevän Milenan keskustelemaan kanssaan.

Heidi: ”Milena! Haluuks tulla... olkkariin!”
Milena (hymyillen): ”Noo! Kerro!”

Milena pääsee olohuoneen puolelle. Olohuoneessa ei ole muita kuin Heidi, sporttitopissa ja shortseissa.

Heidi: ”Siis mul on semmonen olo et sä välttelet mua!”
Milena (naurahtaen): ”No ku mä luulen et sä kirjotit sen twiitin!”
Heidi: ”No ku mä en oo kirjottanu! Ku mä ajattelin, että... siis sä ihan varmaan, tiäks, ajattelit, et se oon mä, mut ku mä en oo!”

Milena naureskelee kähisevästi, asettuu istumaan sohvalle.

Heidi: ”Koska jos mä olisin kirjottanu, mä olisin kertonu sen sulle jo! Koska mä--”
Milena (keskeyttäen, hymyillen, käsiään levitellen): ”No kuka se sit, Heidi... kuka se sit ois ollu!”

Heidi selittää kuulleensa kyllä Milenan sanoneen eilen sohvilla, että jos suorassa lähetyksessä kysytään jotain, tietää sanoa, kuka se on. Ja Heidille oli tullut sellainen olo, että Milena luulee kirjoittajan olleen Heidi. Oloa on vahvistanut se, että Heidi on kokenut Milenan tänään vältteleväksi; Milena ei ole tänään jutellut Heidille niin paljon.

Milena toteaa, ettei ole jutellut tänään paljon kenellekään muullekaan, paitsi Lauralle. Talossa se toki tuntuu heti.

Heidi: ”Niin! Mut ku mä en oo kirjottanu! Koska jos mä olisin, mä olisin sen sulle kertonu jo!”

Milena kertaa, että eilen, kun kysyi kirjoittajasta kaikilta, Heidi oli ainoa, joka ei katsonut häntä päin. Siitä syntyi epäily.

Milena: ”Vai jännittiks sua vain se tilanne?”
Heidi: ”Siis mua jännitti se tilanne.”
Milena: ”Okei, no niin mä aattelinki, ku--”
Heidi: ”Tiäks, ku... mä olin laittanu Reeon sinne, niin mä olin, tiäks--”
Milena: ”Niin, sua jännitti se kaikki!”

17:56

Heidi selittää, että kun häntä jännittää tarpeeksi paljon, voi tulla itku siitä, jos joutuu katsomaan jotakuta. Milena oli vain ajatellut, että kun kaikki muut katsoivat häntä kohti, mutta Heidi ei, niin sitten oli vain tullut se johtopäätös, että okei, se on Heidi.

Heidi: ”Joo, mä... siis mul oli se koko tilanne, tiäks, ku se...”
Milena: ”Okei, no mä aattelin! Mut sit mä olin vaan, et no se on Heidi, antaa olla, ihan sama!”

Heidi siristää silmiään, nostaa kätensä kasvoilleen.

Heidi (ahdistuneena puuskaisten): ”Ku mä en oo...” (naurahtaa, ottaa kätensä silmiltään) ”...kirjottanu sitä!”

Milena nojaa otsaansa käteensä, kasvot ahdistuneessa hymyssä.

Heidi (hymyillen, vakuuttavasti, eteenpäin kohti Milenaa kumartuen): ”Mä oon pahoillani, mä en ole!”
Milena (ahdistuneesti naurahtaen): ”Kuka se sitte on!”

Heidi vakavoituu. Sanoo, että jos olisi, kyllä olisii sen Milenalle kertonut jo. On rehellinen ihminen. Milena muistaa Heidin esittelylauseen, ettei Heidi halua valehdella. Heidi vahvistaa, ettei tykkää sellaisesta valehtelusta.

Heidi esittää, kuinka oli ollut eilen kauhuissaan siitä tilanteesta, kun Milena oli puhunut siitä, mitä aikoo suorassa lähetyksessä sanoa, ja oli tajunnut, että nyt se luulee, että se on hän. Ja nytkin, kun oli pyytänyt Milenaa kanssan keskustelemaan, oli nähnyt sen ilmeestä voitonriemun, että Milena kuvitteli Heidin nyt kertovan. Milena naurahtaa, että pitää paikkansa, oli kuvitellut väsytystaktiikan onnistuneen. Nyt vain harmittaa, miksi se ei voinut olla Heidi.

17:57

Milena vaipuu mietteisiin. Mikä olikaan eilisessä kilpailussa esiintynyt lainaus Heidin esittelyvideosta? Heidi selventää, ettei siedä valehtelua; jokin sen tyylinen.

Milena miettii lisää. Sitten muistaa, että Mialla oli ollut se, että eniten ärsyttää se, kun on niin hyvä valehtelija. Ja siinä oli se ”ärsyttää”-sana, kuten myös hänen ”twiitissään”.

Heidiä mietityttää se eilinen konflikti Milenan ja Millan välillä. Liittyikö se jotenkin siihen, että Mia oli sanonut jotain Millasta?

Milena selittää, että uskoi Millan kirjoittaneen ”twiitin”. Sitten veti aivan hepulit, räjähti verisuoni päästä. Oli sanonut niin paljon pas...selia.

Heidi ei ollut nähnyt tilannetta alusta alkaen, koska oli ollut pk-huoneessa. Sitten kun oli palannut sieltä, oli havainnut että on jotain meneillään.

Milena kertoo sopineensa sen Millan kanssa ja pyytäneensä anteeksi. Ei saanut untakaan, koska oli niin pahoillaan siitä, kun sanoi tosi, tosi ilkeesti.

Milen: ”Mut... mulla vain napsahti päässä se ku mä--”
Heidi: ”Mut sä myönnät sen?”
Milena: ”No myönnän!”
Heidi: ”Niin.”
Milena: ”Ja mä sanon et ei mun... kuulu käyttäytyy--”
Heidi: ”Niin.”
Milena: ”--et mä käyttäydyin todella epäasiallisesti--”
Heidi: ”Niin.”

Milena kertoo, että hänen olisi pitänyt mennä juttelemaan Millan kanssa ihan toisella tyylillä. Oli syyttänyt valehtelijaksi ja sanonut tosi rumasti vielä sen jälkeen siinä tilanteessa, että ei olisi uskonut, liittyen Millan elämään.

17:59

Milena selittää, että ovat lähentyneet tosi paljon Millan kanssa viime aikoina ja ehkä juuri sen vuoksi tuli sanottua suoremmin kuin jollekin tuntemattomammalle. Ja saattoi olla vähän viinipäissäänkin. Mutta olivat sopineet saman tien sen sitten. Oli kyse myös nimeämispisteitä koskevasta väärinkäsityksestä, ei pelkästään ”twiitistä”.

Heidi tahtoo täsmennyksen siihen, oli Mia se, joka oli vihjannut Millasta. Heidi oli itse kuullut näin. Milena ei tahdo täsmentää, kuka hänelle on sanonut.

18:01

Päätyvät lopputulemaan, että jos talossa on jotain käsittelemätöntä kärhämää, se voi kuohahtaa ihan tuosta vain. Milena korostaa, että sopivat sen sitten heti tapahtuneen jälkeen.

Milena (hymyillen): ”Parashan juttu täs kaikes on se, jos se on ollu vaikka Mathias, ja sit se on...” (naurahtaa) ”...jo lähtenyt!”

Milena ei kuitenkaan ikinä usko, että se olisi ollut Mathias, saati Karvankaan.

18:03

Milena tietää, että hänen täytyy kehittyä itsehillinnässä, mutta tietää myös sen, että on hyvin temperamenttinen ja suorasanainen ja joskus sanoo rumasti. Mutta se ei tule syyttä. Ei vain jaksa aina sitä, että hänestä puhutaan pahaa, tai että hänelle tehdään jotain pahoja asioita, että hänen pitäisi silloin olla vain hiljaa ja rauhallinen. Se on väärä ajatus.

Milena: ”Et miks mä en voi vain joskus.. kiroilla ja sanoo, et no haista sinäkin nyt--”
Heidi: ”Mmh!”
Milena: ”--tiätsä, Vimpeli!”
Heidi: ”Mmh!”

Milenaa oli ärsyttänyt ihan suunnattomasti, kun Tuula tuli sanomaan, että hänen pitäisi antaa Millalle tilaa, koska hänen persoonansa, tai koko olemuksena, on niin hyökkäävä tai voimakas tai vahva.

Milena: ”Jos mä olisi viiskytkiloinen, niin mulle ei sanottais niin!”
Heidi: ”Mmh.”
Milena: ”Mut ku mä oon satakilonen jenkkifutari, niin mulla ei sais olla tunteita, koska jos mä sanon vähän ees jotain mun tunteita, niin kun--”
Heidi: ”Niin.”
Milena: ”--et mä oisin vähän ees vihanen, niin se aistitaan jotenkin--”
Heidi: ”Juu!”
Milena: ”--uhkaavana.”
Heidi: ”Juu.”
Milena: ”Tiäksä? Ja mun mielest se on absurdii.”
Heidi: ”Mmh! On.”

Milenasta se oli ollut Tuulalta ihan typerä kommentti. Ei toki tahallaan sitä sanonut, se oli vain hänen sellainen ajatuksensa. Mutta se ärsytti. Vähän sama asia kun jengi oli kysellyt, miksi on innoissaan häistä, kun ampuu haulikolla, pelaa jenkkifutista, käyttää collegeja, eikä meikkaa. Eikö hänkin saa olla onnellinen ja mennä naimisiin, tai saada prinsessahäitä?

Milena: ”Et kuka määrittelee sen, et mun harrastukset... niinku... määrittelee mun naisellisuuden?”
Heidi: ”Siis toi on maailman typerintä.”
Milena: ”Niin.”

18:06

Milena kertoo saaneensa Nabazilta tiedon pisteistä ja perustelusta. Perustelu oli Milenan mielestä hassu. Karvan oli kaksi viikkoa sitten tullut saomaan Milenalle, että kokee olonsa ulkopuoliseksi. Olivat jutelleet tästä.

Milena: ”Niin... Nabbe oli suuttunu mulle siitä!”
Heidi: ”Okei.”

Milena ihmettelee, mikä tämä tällainen peruste on. Hänen olisi ilmeisesti pitänyt sanoa Karvanille ”ei, älä juttele mun kanssa; mä meen Naben luo!”

Heidi: ”Joo.”

Milena ajattelee, että kaikesta tällaisesta epäselvästä pitäisi puhua asukkaiden kesken. Heidi on samaa mieltä; siksi olikin vinkannut Milenan nyt keskustelemaan.

18:07

Milenasta tilanteessa on nyt hauskaa se, että Mia ja Aleksi syöttävät hänelle kaikkea ja Reeo syöttää hänelle kaikkea. Kaksi puolta syöttää hänelle asioita.

Heidi: ”Mmh.”
Milena: ”Ja sit se, että niinku... tietyl taval, et ketä uskoo, niin sehän on täs mielenkiintost--”
Heidi: ”Mmh.”
Milena: ”--tietyl taval.”
Heidi: ”Niin on!”

Heidin mielestä talossa ei voi luottaa keneenkään. Ei Milenastakaan, todellakaan.

Milena: ”Ja siis... nyt mä avasin silmäni, vihdoin ja viimein ja toivon, et se ei nyt oo liian myöhästä avata--”
Heidi: ”Mmh.”
Milena: ”--silmiään.”

Heidi: ”Joo, mäki oon avannu silmii mont kertaa ja sit--”
Milena: ”Niin...”
Heidi: ”--siis olihan tää mulleki, tiäks, herätys. Tiäks, mäki olin... tai siis mähän olin--”
Milena: ”Nii-in!”
Heidi: ”--niinku häätöön menossa!”
Milena: ”Mut miten se suostu... ku eiks te Reeon kaa aika läheisii oo?”
Heidi: ”No... ku se meni kato silleen...”'

18:08

Heidi ähkäisee ja aloittaa sitten selityksen häätöhuoneen tapahtumista.

Oli kaksi voittajaa. Molempien piti saada jokin hyöty voitostaan. Heidi ei suostunut siihen, että olisi otettu Aleksi pois, koska ei olisi hyötynyt siitä mitenkään. Oli sanonut Mialle, että joko eivät tee mitään, tai sitten otetaan Mia tai hänet pois. Toinen saa sitten päättää, kenet sinne laitetaan.

Milena ymmärtää nyt. Molemmat saavat hyödyn.

Heidi: ”Joten mut otettiin pois, ja sit Reeo laitettiin sinne!”
Milena (nenänpieltään arvioivan näköisesti hieroen): ”Jaa-a!”'

Heidi oli käynyt sitten selittämässä eilen tämän Reeolle, Miikalle ja Nabazille, miten tämä oli mennyt. Milena kysyy, ymmärsivätkö ne. Heidin mukaan ymmärsivät.

Milena: ”Ootsä ihan varma et ne ymmärsi?”
Heidi: ”No, mistään ei voi olla varma.”

Heidi oli joka tapauksessa heti mennyt selittämään, miten se on mennyt, koska on rehellinen. Ei osaa valehdella. Naurahtaa olevansa aivan paska siinä.

Heidi: ”Niin mul on ainaki semmonen olo, et Reeo ihan ymmärs. Totta kai varmasti ärsyttää, mut sit--”
Milena (sormillaan laskien): ”Mut sä oot nyt kerran pistäny Miikan--”
Heidi: ”Nii oon, nii oon!”
Milena (toisen sormen nostaen, naurahtaen): ”--nyt sä oot laittanu Reeon...”
Heidi: ”Mut se on nimenomaan, siis ku jengi oikeesti aattelee, sinä olet! Ku mä en ole! ”
Milena: ”Niin.”
Heidi: ”Siellä oli kaks voittajaa!”
Milena: ”Niin, totta kai!”
Heidi: ”Mä en oo mitään päätöksii kokonaan tehnyt!”

Heidi summaa, että yhdessä ollaan tehty, molemmat saatiin hyöty.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 19:54

18:21 DC2: Olohuone. Sohvilla Heidi, Milena, Merve ja Laura. Laura on ryytynyt hiustenpesu-, kuivaus-, ja meikkausrumbaan. Pitäisi jaksaa vielä iltaa varten toistamiseen.

Kuva vaihtuu Milenaan. Taustalta kuuluu kimeä ulvahdus, kuin joku astuisi pikkukoiran hännän päälle.

Milena (Heidiin päin kääntyen): ”Mikä se oli?”
Heidi (naama peruslukemilla): ”Hikka.”
Milena (ihmetellen): ”Se oli ihan erilainen!”
Heidi: ”Joo, niit tulee.”
Milena: ”Se oli ihan uus!”
Heidi: ”Se oli korkee!”
Milena: ”Mut toi kuulosti jo hikalta!”
Heidi: ”Kiitti!” (puuskahtaa hymyyn)
Milena (arvioivasti): ”Toi voi oikeesti olla jopa hikka!”
Heidi (tyytyväisenä): ”Haa! Eli toi voi olla--”
Milena: ”Toi kuulosti hikalta! Se toinen oli joku alien-juttu--”
Heidi: ”Joo, joo, joo!”
Milena: ”--mut toi oli, Heidi, hikka!”

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja rink » 09 Loka 2022 20:43

dc2: 20:09
dc2-salla-reeo-suunnittelee-kaiken.mp4
(7.91 MiB) Tiedosto ladattu 130 kertaa

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 21:53

21:35 DC1/DC2: Olohuone. Suora lähetys käynnissä.

Anni: ”Katsojat ovat äänestäneet: häätöäänestyksessä... tänään turvaan pääsee...”

21:36

Anni (robottitoisteisesti): ”Tänään turvaan pääsee... Reeo!”

DC1 näyttää keskisohvan ilmeitä. Mia näyttää jopa iloisen yllättyneeltä. Aleksikin hymyilee. Milenan ilme ei ole kovin aurinkoinen.

Reeo ja Miikka ponnahtavat sohvalta pystyyn nyrkit pystyssä, riemuiten. Myös Heidi nousee ylös heti perässä.

Miikka (Reeoa halaten): ”Jes! Come on!

Heidi liittyy halaukseen Miikan takaa. Asukkaat kiljahtelevat suosionosoituksiaan ja taputtavat. Muutkin nousevat ylös, mutta vain osa (mm. Tuula ja Sofia) ehtii Reeoa halaamaan.

Laura ja vieressä istuva Merve nousevat viimeisten joukossa ylös, vähän haluttomasti, eivätkä juuri aplodeja anna. Lauran ilme on vakava tai peruslukemilla, näyttää hieman puuskahtavan. Merven ilmettä ei ohjaajan valitsemista kuvakulmista kunnolla näy.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 22:01

21:40 DC2: Tupakkakopit. Asukkaat ovat päässeet suoran lähetyksen aikana pienelle tauolle. Kopeissa Miikka ja Milla.

Molemmat lopettelevat sauhuttelunsa samaan aikaan, astuvat ulos kopeistaan ja alkavat kävellä kohti taloa. Suora lähetys on yhä käynnissä, eikä häätöä ole vielä suoritettu. Eniten yleisöääniä saanut on kuitenkin jo päässyt turvaan. Miikka kommentoi Reeon pelastumista.

Milla: ”Huh huh!”
Miikka: ”Luojan kiitos siin kävi noin!”

Milla jännityshuokaisee.

Miikka (toistaen): ”Luojan kiitos!”
Milla: ”Joo...”
Miikka (käännähtäen ovella katsomaan Millaa): ”Meinaan meil on ihan kivat asetelmat ens viikkoon, että...”
Milla: ”Onko?”
Miikka (vakuuttavasti): ”O-hon!” (tauko) ”No se ku ei Reeo lähteny!”
Milla: ”Nii-i! Niin.”

Miikka: ”Ja nyt ku me jäätiin, niin mehän pistetään tohon seuraavat istuun!”
Milla: ”Noh?”
Miikka: ”Kumpi noist TikTok-tähdist lähtee, niin toinen vetään toinen kierros putkeen!”

Millalta meinaa mennä pokka. Tyrskähtää vähän naurua.

Miikka (ihmeissään): ”Häh?”
Milla (naurahtaen): ”Sit se on niin!”
Miikka (oven avaten): ”Ai ei vai?”

Pääsevät sisälle.

Milla: ”Nii-ih. Mut eiks siel pitänyt kaikkien istuu?”
Miikka (hymyillen): ”Totta! Kyl sinne mahtuu!”

Milla naurahtaa.

Mikka (takkia riisuen): ”Tilaahan siel on...”

21:45 DC1: Keskisohva. Muut sohvalaiset ovat lähteneet pk-huoneeseen, vessaan tai ulos tupakkatauolle. Laura istuu sohvalle Milenan viereen ja halaa tätä.

Taustalta kuuluu Mian kommentointia. Mia uskoo olevansa se, joka lähtee.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 22:20

22:13 DC1/DC2: Olohuone ja häätösohva.

Anni: ”Asukkaat! Äänestystulos on nyt selvä. Tänä iltana... Big Brother -talosta häädetään...”

22:14

Anni (robottitoisteisesti): ”Big Brother -talosta häädetään... Aleksi!”

Mian leuka loksahtaa auki. Ilme on tyrmistynyt. Aleksi nyökkää ja nousee sohvalta.

Milenalla kestää hetken tajuta, että nimi ei ollut oma. Kasvoille tulee hämmentynyt ilme. Kääntyy sitten katsomaan Aleksia. Sitten kääntää katseensa lattiaan, nostaa kädet poskilleen ja puuskahtaa ulos ilmaa, posket pullollaan.

Aleksi ja Mia halaavat. Reeo halaa Aleksia, toivottaa tsemiä. Sitten Nabaz, Miikka, Milena, Heidi. Laura näyttää itkuiselta. Milena käy halaamassa Lauraa.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Aleksi, sinulla on minuutti aikaa poistua!”

Loputkin asukkaat halaavat Aleksia, Laura ja Merve molemmat itkuisena.

22:16

Mia halaa Aleksia olohuoneen oviaukossa uudestaan, myöskin itkuisena.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Aleksi, sinut on häädetty Big Brother -talosta!”

Aleksi ja Reeo halaavat vielä. ”Nähään!”, huutaa joku naisista liikuttuneesti. Asukkaat toivottelevat tsemppiä.

Aleksi: ”Ootte rakkaita!”

Viimeinen kädenheilautus ja Aleksi on poistunut talosta pyöröoven taakse. Ääniefektikin ehtii vielä juuri ja juuri mukaan.

22:17

Mia painelee pihalle ja suuntaa kuntosalin sohvanurkkaukseen. Istuu siellä yksin itkien, niiskuttaen ja hengitellen.

22:18 DC2: Kylpyhuone.

Merve ja Sofia istuvat rinnakkain ikkunaportaikon askelmilla. Sofia itkee ääneen. Laura jakaa Mervelle ja Sofialle talouspaperia. Istuu sitten itsekin Sofian viereen. Kaikki pyyhkivät silmiään ja nyyhkivät.

Merve: ”Voi vittu...!”
Laura (silmiään pyyhkien, kompaten): ”Vittu, mitä paskaa!”

Sofia nousee hetken päästä ja lähtee ulos.

Laura (pettyneenä): ”Oikeesti, jos yleisö äänestää tolleen, niin mitä helvettii mää teen täällä!”
Merve: ”No niinpä!”

22:19 DC1: Kuntosalin sohvanurkkaus. Mia edelleen yksin sohvalla.

Sofia saapuu paikalle.

Sofia: ”Haluuksä olla yksin?”

Mia ei saa vastattua. Sofia istuu viereen ja kaappaa Mian halaukseen.

Mia (itkun seasta): ”Ja ku se on sit niin tyhmää, et mä olisin halunnu ottaa Aleksin sieltä pois, niin sitte mä en... vittu, vaik mä voitin, niin mä en saanu tehä sitä! Ja nyt sit käy niinku tälleen! Mua ärsyttää niin paljon! Mitä järkee noit vitun kisoi on voittaa, ku ei niistä ees vittu hyödy mitenkään!”

Sofia (lohduttavasti taputellen): ”Nii-in!”

Mia: ”Voiaanks vetää röökii?”

Irrottautuvat halauksesta. Sofia naurahtaa.

22:20

Mia: ”Vittu toi on ollut pienestä kiinni! Toi on ollu niin pienestä kiinni!”

Nyt vollottaa Sofiakin. Halaavat toisiaan ja itkevät hetken aikaa yhdessä.

Sofia (itkuisena): ”Onneks sä nyt sait jäädä, vaiks sä tiedät...”
Mia: ”Mut ku toi oli niinku se, mitä mä niinku vähiten, tiätsä, toivoin tos tilantees, niinku ihan vähiten!”

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Loka 2022 22:47

DC1 22:38 Milena, Merve, Laura ja Mia kylppärissä
Merve: "Heidi seuraavaks. Mä kannan kyllä syvää kaunaa tästä Heidille"
Milena: "Joo, mä tiedän, että se on sulle Laura paha, mut sä näät mitä se tekee"
Merve: "Koska me tullaan päätyy ens viikolla penkille, koska Reeo on nyt. No, ei se tarkota, et se sillon tippuis, mut...Mä kannan tästä syvää kaunaa Heidille"

Syvä hiljaisuus

Mia: "mä en ollut edes valmistellut itseeni tohon millään lailla, koska mä olin niin varma, että mä tipun. Ettei ainakaan Aleksi"

Milena: "jonkun meistä on pakko voittaa se päällikkyyskilpailu"

Mia: "Ja mä voitankin"

Edit: Oli pakko lopettaa rapoaminen kesken, liian rankkana läyhäämisenä ja jopa kiusaamisena jatkui, etten vaan voi
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 23:00

22:23 DC2: Keittiösaareke. Läsnä Reeo, Nabaz, Salla ja Tuula.

Nabaz: ”Katsojat päättää!”
Reeo: ”Mmh!”

Reeo: ”Se voi olla äänivyöry tulos meikäläiselle et... ’Reeo pelas! Reeo...’” (sarkastisesti) ”Yksinhän mä ne äänet annoin...”

Reeo: ”Mut en mä ala puhuun mitään, kuka mitä... kuka mitäki on antanut, en todellakaan!”
Tuula: ”Ei, ei. Ei, ei!”

Reeo: ”Tosta napautetaan seuraavaks uutta settii...”

Tuula katsahtaa Reeoa, hymyilee ovelasti, nyökyttelee.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Loka 2022 23:01

a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 10 Loka 2022 00:56

22:38 DC1: Kylpyhuone. Läsnä Milena, Mia, Laura ja Merve.

Merve: ”Siis... Heidi... seuraavaks!” (osoittaa sormellaan alas)
Milena: ”Joo! Mä tiän jo Laura, et se on sulle paha mut--”
Mia: ”Heidi?”
Merve: ”Heidi.”
Milena: ”--johan sä näät miten se tekee!”
Laura: ”Mmh.”

Merve: ”Koska se... koska me tullaan joutuun ens viikolla--”
Milena: ”Niin! Me ollaan nyt pulas!”
Merve: ”--penkille. Jos Reeo on nyt... no ei se tarkota et se sillon ei tippuis, mut... vaikeesti.”
Milena: ”Aah, mun särke päätä...”

Milena: ”Heidi.”
Merve: ”Mä kannoin kyllä syvää kaunaa tästä Heidille...”
Milena: ”Noh...”

22:36

Mia ei ollut valmistellut itseään millään tavalla siihen mahdollisuuteen, että Aleksi voisi tippua. Oli aivan satavarma, että niin nyt ei ainakaan käy. Milenalla oli sama. Merve muistuttaa Aleksin itsensä olleen varma, että lähtee.

Milena: ”Mut hei! Jonku meiän neljän... on pakko voittaa se päällikköskaba. Pakko.”
Mia: ”Ja voitankin!”
Milena: ”Todellakin!”
Merve: ”Mmh.”
Milena (toistaen): ”Todellakin!”
Mia: ”Vaik mä tiiän et mä ite istun tuola taas tuola sohval, mutta joka tapauksessa, niin hämmennetään nyt ihan sit huolella!”

Laura komppaa. Päällikköskaba on tärkeä. Jollekin muista tämän porukan jäsenistä seuraava päällikkyys nyt oikeasti.

22:39

Milena ihmettelee, miksi eivät pistä ”noita neljää” sohvalle. He ovat fiksuja naisia. Laura muistuttaa, että heidän nimeämispistemääränsä ei riitä. Reeon porukoissa on seitsemän. Heitä on neljä.

Merven mielestä Salla ja Milla ovat puhuttavissa heidän puolelleen.

Milena: ”Ootsä nyt ihan varma? Ootsä nyt ihan varma?”
Merve: ”No, me voidaan yrittää!”
Milena: ”Milla... voi olla! Mut Sallast mä en luota yhtään!

Laura epäilee, voivatko luottaa kaksikkoon nin, että kertoisivat äänestyssuunnitelmistaan. Viimeksikin hannasivat.

Milena: ”Ei voida, ei voida... ja ne meni sanoon Reeolle!”

22:40

Milena: ”Mut hei! Me ei voida tommoseen, et... joo, istutaan sohvalla ja katotaan, vaan meiän pitää olla nyt fiksuja--”
Mia: ”Jep!”
Milena: ”--ja miettiä!”

Milenan mielestä nelikon ei kannata olla näkyvästi yhdessä. Mia uskoo Reeon luulevan nyt, että hän yksin yrittää pyörittää jotain kuviota. Merve epäilee, että Reeo vain esittää, että ei muka tietäisi, että pelaavat Lauran kanssa häntä vastaan myös.

Laura summaa, että Reeo ja Miikka haluavat hänet häätösohvalle kostoksi päällikköhommasta. Merven haluavat ihan vain siksi, koska ei ole siellä ollut. Mian haluavat, koska tietävät nyt, että Mia on nostanut Reeon häätöön.

Laura (Milenalle): ”Sä alat sitte... nuoleskeleen niitä...”
Milena: ”Mä meen nyt niin lähelle ku pääsen!”
Merve: ”Joo.”
Milena: ”Ja mä yritän olla mahollisimman vähän teiän kans.”
Mia: ”Mmh.”
Merve: ”Joo.”

Milena: ”Mut te tiedätte! Te tiedätte!

Milena miettii, että hänen täytyy luoda suhde uudestaan, koska on nyt ollut niin paljon nelikon muiden jäsenten seurassa.

22:41

Milena (Miaa tsempaten, käden tämän olkapäälle asettaen): ”Mut hei! Mieti, minkä päätöksen sää teit! Ja selvisit siitä, et sä laitoit niinsanotusti ittes häätöön.”
Mia: ”Joo, no ei se nyt hirveesti lohduta!”
Milena (naurahtaen): ”Joo, mä ymmärrän!”

Milena tietää, että Mia olisi halunnut Aleksin pois häätöuhan alla olevista. Milena olisi ottanut automaattisesti Aleksin pois, jos olisi itse ollut neuvotteluhuoneessa Mian kanssa.

Mia avautuu, että hän vittu jankutti Heidille sitä varmaan puoli tuntia, että olisi reilua, että kumpikaan ei ota itseään häädöstä pois, vaan otetaan Aleksi pois. Heidi oli kuitenkin antanut vaihtoehdoksi vain sen, että siinä tapauksessa jätetään tilanne kokonaisuudessaan siten kuin se on.

Mia: ”Ja sit mä vaan, et vittu, et kyl sä varmaan ymmärrät, et jos sulle läheisin ois tuola, niin sä todellakin haluaisit ottaa!”
Milena: ”Kyllä todellakin!”
Mia: ”Mut ku eihän sille nyt ollut mitään välii sit laittaa myöskään Reeoo sinne. Mä sanoin, et ketä ehdottomasti ei. Sano Reeon. Ja sit mä sanoin, et jos sä lähet, niin mä laitan sinne Reeon. Sit se vaan, ’no kyl se käy, jos mä pääsen pois’.”

Milena kertoo Heidin kertoneen perustelukseen, että pakkohan molempien oli hyötyä.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Sulkekaa makuuhuoneen ovi!”
Merve: ”Siis mua ärsyttää se täl hetkel niin paljon...”
Laura: ”Sielt lähtee Aleksin sänky...”
Mia: ”Mm-mh!”
Laura: ”Ei vittu...”

Merve toistaa kuiskaten, että Heidi ärsyttää niin paljon tällä hetkellä. Milenalla sama.

22:42

Laura kertoo, että hänellä oli mennyt Reeon porukkaan täysin maku, kun olivat olleet eilen myöhään illalla olohuoneessa keskustelemassa ja oli kuunnellut niiden juttuja päällikön huoneen ovella.

Mia: ”Ketkä?”
Milena: ”Siis onneksi ette olleet kuulemassa...”
Mia (toistaen): ”Ketkä?”

Laura avaa, että olohuonekeskustelussa olivat läsnä Reeo, Miikka, Nabaz ja Heidi.

Laura: ”Siis niin puhetyyli!”
Mia: ”Mitä ne puhu?”
Laura: ”Siis.. tästä pelistä, niinku, siitä kuinka he on yleisön suosikkeja; kansan suosikkeja ja kuinka--”
Milena: ”Ja he voi tehä mitä vaan.”
Laura: ”--Reeo voi laittaa liukuhihnalla porukkaa vaan täältä menemään. Eli siis suoraan myönti, että hän päättää, ketä tääl on ja ketä ei--”
Milena: ”Joo. Sit tälleen, et kun häntä vähän koskettaa niin... tai niinku--”
Laura: ”Laitetaan liukuovi pyöriin--”
Milena: ”--uhkaa, niin saman tien, liukuovi pyörimään!”
Laura: ”--eiku, pyöröovi pyöriin!”

Laura selostaa, että muut vain kikattelivat siinä mukana. Olivat kehuneet Heidiä kisan voitosta ja siitä, että nyt muut luulevat, ettei Heidi kerro heille, mitä neuvotteluhuoneessa tapahtui, mutta totta kai Heidi kertoo heille kaiken, ja naureskelleet päälle.

Mia: ”No mitä vittuu, ku mä oon kertonu ihan... tossa noin! Et vaik me sovittiin...”
Milena: ”Heidi ei tiedä et sä oot kertonu.”
Laura: ”Mut se on niin oksettavaa!”
Merve: ”Heidi ei itse ollut kertonut ainakaan Nabelle tätä oikeaa tarinaa.”
Mia: ”Vaan?”
Merve: ”Siis hän oli kertonut vaan--”
Milena: ”Sen et molempien tarvii hyödykkeen--”
Merve: ”Niih. Ei hän ollu kertonut sitä, että hän oli itse tyrkyttänyt mua sinne...!”
Mia: ”Aivan! Näin!”
Merve: ”Hän oli jättänyt tämmösen pikku jutun kertomatta. Varmaan sen takia, kun Nabbehan, siis... tykkää musta.”

Mia kertoo Heidin sanoneen muitakin nimiä, esimerkiksi Tuulan.

Laura: ”Ei varmana oo muuten sanonu Nabelle tota...”

22:45

Mia ei enää täysin muista mitä nimiä Heidi oli ehdottanut, mutta oli itse linjannut, että sinne ei laiteta Merveä, Nabbea, eikä Tuulaa. Mia tietää myös, että Tuula on varmasti nimennyt häntä. On ollut niin vaikeana tässä muutamat päivät.

Merve ehdottaa, että hämmennetään pakkaa kertomalla julkisesti siitä, keitä nimiä Heidi on neuvotteluhuoneessa häätöön ehdottanut. Jos se siis on Mialle OK.

Mia empii. Ei tiedä, onko se inhottavaa, kun Heidi oli ollut vaikeana siitä, kun neuvotteluhuoneen asioista pitää myöhemmin kertoa. Mia oli sitten ehdottanut, että voivat tehdä niinkin, etteivät kerro mitään, jolloin Heidi ei saa siitä paskamyrskyä osakseen.

Merve: ”Mut sä oot saanu siltä jo äänet muutenki. Sul ei oo mitän hävittävää!”
Mia: ”Niin oonki! Mut ku määhän oon... niin, se on totta! Mutta sit mää oon taas niinku... mut toi... no ihan sama! Ihan sama.”

MIa ei kuitenkaan halua sellaista vaikutelmaa, että olisi erityisesti ”syöttänyt” tätä. Vaan että on kertonut, mitä ovat siellä keskustelleet.

22:46

Merve esittää, että siitähän voi sanoa myös kahden kesken tuolla, kun Tuulahan on Heidin kanssa samassa leirissä. Milena komppaa, se on helpompi, että sanoo sen sillä tavalla rauhallisessa paikassa ja tilanteessa.

Mia: ”Nii on! Koska jos he on halunnu tämmöstä pelata, niin pelataan sit tämmöstä!”
Merve: ”Jep.”

Laura: ”Mä en oo halunnu pelata tällästä ja... mä oon Heidinki pelastanu jo kerran häädöstä. Mut nyt mulla alkaa keittää yli tuo... sikailu.”

Mia oli miettinyt viime viikolla, miten haluaa tätä peliä pelata. Oli ajatellut, että haluaako mennä ”tyyppi edellä”, sitä miettien, kestä tykkää, koska tuntui siltä, että pääkoppa ei muuten kestä.

Mia: ”Mut silleen... ihan sama! Ei mul oo nyt mitään välii.”

Mialla ei ollut mitään ongelmaa sohvalla sanoa tästä, vaikka Reeo siinä hermostuikin, koska Reeo pelaa häntä vastaan ihan samanlaista peliä, ja Reeo haluaa itse hänet pois talosta.

Mia: ”Eihän täs... et... niinku et... nyt! Et mikä, mikä täst jää niinku, niinku fakta nyt pois!”
Milena: ”Et kaikkihan sen tiesi!”
Mia: ”Niin!”
Milena: ”Et sää vaan onneks sanoit sen ääneen.”

22:48

Milena: ”No nyt me tiedetään!”
Mia: ”Ja ku mä en jaksa tommost sit, et jotain niinku yh... niinku, et mun pitäis pelätä jotain yhtä

Muut komppavat.

Mia: ”Siis se on ihan sama, et jos mä nyt vittu lennän jonku... Reeon takii täält pois, niin hei hei!”
Milena: ”Niin!”
Laura: ”Siis sepä se. Sitähä meki ollaan puhuttu et me ollaan täs viis viikkoo räpiköity pinnalla ja pelattu... kahta ihmistä!”
Mia: ”Niih!”
Laura: ”Okei, no... ennen se oli Kirsi ja Reeo. Nyt se on Miikka ja Reeo--”
Mia: ”Niin!”
Laura: ”--ketkä niinku pyörittää tätä koko show’ta. Ja kaikki muut niinku pelkää niitä!”

Laura nostaa esimerkiksi viininmaistajaiset — valinnan siitä, kuka lähtee juomaan viiniä Sofian tilalle. Miikkahan sen päätti.

Mia: ”Mmh!”
Merve: ”Kukaan muu ei ois uskaltanu sanoo sitä...”

Miikka oli esittänyt asian niin, että jos joku sen ansaitsee, se on Reeo.

Laura: ”Ja mä olin silleen, et anteeks nyt, miks ei kukaan muu muka ansaitse sitä?”
Mia: ”Älä!”
Milena: ”Ja tekeehän Merveki täälä ruokaa...”
Laura: ”Nii-i!”
Mia: ”Jep!”
Laura: ”Niin jumankauta, nyt aletaan avaan suumme ja aletaan sanoa vastaan!”

22:49

Laura summaa, että jotkut viininmaistajaiset nyt ovat pieni asia. Mutta tuon kaltaisilla elkeillä Reeon porukka hakee koko ajan sitä valtaa talossa.

Merve oli kokenut, ettei hän voi kuitenkaan ruveta puhumaan omasta puolestaan tai itsellensä vaatia. Sen olisi täytynyt olla joku toinen. Siksi toppuutteli omalta osaltaan. Mia muistuttaa, että sanoi useamman kerran siinä tilanteessa, ja Reeo kuuli sen kyllä, Mutta oli sitten ajatellut, että jos Merve kokee huomion kiusalliseksi, niin ei sitten jatka aiheesta.

Mia: ”Mut hyvä tietää, et jos sil ei oo mitään välii, niin ens kerralla... tietää sit nostaa...”
Merve: ”Ja toi... ku... siin vaihees, ku joku päättää itse luopua tollasesta asiasta, niin kuin Soffe oli silleen ns. hyvää hyvyyttään haluu... niin mun mielest on oikeesti röyhkeetä, et sä niinku--”
Laura: ”Miikka päättää sen.”
Merve: ”--teet tommosen ehdotuksen, et... tommosen, mist ei voi, niin... ikään kuin niinku voi kieltäytyä! Tulee, et hei, jos joku tääl on ansainnu, niin meiän koutsi...” (heilauttaa kädellä kuin koutsia osoittaen)
Mia: ”Mm-mh!”

Laura ihmettelee, mikä vitun “meiän koutsi”. Sehän on Miikan koutsi. Tajuaako olevansa sen lammas?

Merve: ”Mm-mh!”
Laura: ”Anteeks, nyt mä sanoin vähän rumasti. Mutta mua vähä pännii tämä pikkusen...” (naurahtaa)

Merve jatkaa, että kun asia esitetään noin, niin eihän siihen kehtaa kukaan olla vastaan, kun tulisi sellaistakin draamaa, että. Siitähän alkaisi taas yksi erittäin hauska show.

Mia (naurahtaen): ”No mut laitetaan show käyntiin nyt sitte! Koska oikeesti...” (pyörittää päätään hymyillen) ”...mulle on ihan sama!”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”