42. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

42. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 12:38

10:58 DC1: Ulkoterassi. Siivouspäivä. Miikka käryttelee röökiä tupakkakopissa, Reeo ähkii ja pyyhkii rätillä ja lastalla kuntosalin lasiseinää.

Reeo (Miikkaan päin kääntyen): ”Tää on must kiva ku täs saa ihan rauhas olla ja duunailla, tiätsä, ulkoilmas, että niinku...”

Miikka ei sano mitään, koska kopissa ei saa puhua Reeo kääntyy jälleen lasia kohti ja vetää lastalla. Naurahtaa, että ei aluksi ollut tajunnut, että ylettyy vetämään lasit lastalla ylhäältä saakka ihan suoraakin, ilman korokkeita.

10:59

Reeo kääntyy taas Miikan tupakkakopin puoleen.

Reeo (ovelle vilkaisten): ”Se on kans silleen, et Sallaa vähä kismittää vielä... joku juttu, ku se on... tai se eilinen, siis viel, et... jotenki se on päällä...”

Kääntyy jälleen ikkunaa kohti, vetää lastalla. Kommentoi sitten talon yleistä siisteyttä: peilikaappien luona on ollut sama vaatemytty samassa kohdassa varmaan jo viikon verran.

Salla avaa oven ja astuu terassille. Kyykistyy oviaukkoon pesemään terassin oven lasia.

Reoo (Sallalle): ”Hyvä, Salzburgi! Veditsä peilikaapit jo?”
Salla (rätin kanssa kyykkien): ”Joo-o!”
Reeo: ”Sul on... vauhti vaan kiihtyy!”
Salla (vakuuttavasti): ”Aina!”
Reeo (kuin koiraa kehuen): ”Hyvä!”

Salla naurahtaa.

Reeo: ”Sä ehit eka ovelle!”

Salla nousee kyykkyasennosta, katsahtaa Reeoa.

Salla: ”Mitä?”
Reeo: ”Sä ehit ennen mua ovelle jo.”
Salla: ”Aa! Joo, ei... mä oon tottunu ottaan...” (heilauttaa lastaansa) ”...tää ei haittaa! Juu!”
Reeo: ”Hyvä!”
Salla (merkitsevällä äänensävyllä): ”Kunhan ei pyöröoville!” (kohottelee kulmakarvojaan) ”Heh! Heh!”

Reeo nauraa puujalkavitsille tekonaurua.

Reeo (isällisesti): ”Noh... eiköhän meil oo siit selvät sävelet, kuule... sun kaa, että! Finaali--”
Salla: ”Jaa-a!”
Reeo: ”--finaaliviikolla on kiva taputella.”
Salla (oven lasia pyyhkien, merkitsevästi): ”Sitä voidaan miettiä...” (tauko) ”...monelta kantillta näitä... asioita!”

11:00

Miikka tulee ulos tupakkakopista, liittyy keskusteluun.

Miikka (uhkaillen/vihjaillen): ”Jaaha. Okei! No toi muuttaa sit taas kyl mun lähestymistapaa, et jos...”
Salla (löylyä lyöden): ”Ilman mu... nii-in!” (väläyttää hymyä) ”Tääl pitää olla aina vähän... pelisilmää, et täällä pysyy!”
Miikka: ”Joo, mut kyl sitä pitää osaan pystyy luottamaan!”
Salla (hymyillen, nyökäten): ”Totta kai!”
Miikka: ”Niin!”
Salla: ”Totta kai!”
Reeo: ”Haa... tää--”

Miikka (Reeolle): ”Tää tarkottaa sitä, et Salla on valmis heittään meiät...!”
Salla (hymyillen): ”Nii-i... tai... tai te meikäläisen! Ei sitä koskaan tiiä!”

Salla sulkee terassin oven, jää itse terassille. Katsoo kohti Miikkaa, joka ei näy kuvassa, mutta ilmeisesti elehtii jotain.

Salla (hymyillen): ”Eikö?”
Miikka (nimettyjen julkistamiseen viitaten): ”Voiaan jutella tänään ku toi toi tulee... noi!”
Salla: ”Joo-o! Näin tehdään!” (naurahtaa)
Miikka: ”Jutskaillaan!”
Salla: ”Näin tehdään!”

11:01

Salla jatkaa oven lasin pyyhkimistä ulkopuolelta. Jatkaa keskustelua toteamalla, että talossa on oppinut aika varovaiseksi. Vaikka jotenkin pystyy luottamaankin, niin sen verran paljon on tullut lokaa niskaan, että on tullut vähän varovaiseksi.

Miikka (isällisesti valistaen): ”Aa, mut... luottamus... luottamus rakennetaan pikkuhiljaa!”
Salla: ”Se on totta!”
Miikka (isällisen hyväksyvästi): ”Nii-ih.”

Reeo: ”Et jos ton... Lucky Sevenin... hajottaa, niin sithän siin on aika--”
Salla: ”Niin, western movie!
Reeo: ”--moni on--”
Salla: ”Juuh!”
Reeo: ”---moni siit... moni siitä ryhmäst on kyl sit... aika yksin!”
Salla (lastan kanssa heiluen): ”Juuh!”

Miikka (matalalla äänellä vieressään olevalle Reeolle mutisten): ”Meki niin saatanan mones ryhmäs ollaan oltu...” (hymähtää)
Reeo (naurahtaen): ”Täh?” (nauraa hiljaisesti, Miikkaakin naurattaa)

Kommentoivat jotain keskenään, josta ei oikein saa selvää.

Miikka: ”Eikä olla... yhdes! Koko ajan.”
Reeo: ”Niih.”

11:05

Miikka ja Salla ovat palanneet sisälle. Reeo jatkaa kuntosalin lasiseinän pesua. Milla tulee terassille, suuntaa kohti tupakkakoppeja. Ihmettelee, vieläkö Reeo hinkkaa laseja.

Reeo: ”Hei... ei tää mikään sprintti oo!”
Milla (hymyillen): ”Nii-ih!”

Milla pysähtyy tupakkakopin ovelle. Jää siihen seisomaan käsi kopin oven päällä, Reeoa kohti katsoen.

Milla: ”Oliks ihmiset ottanu vähä itteensä eilisest, tai jotain?”
Reeo: ”Onko?”

Reeo kysyy täsmennystä. Milla selvittää, että häneltä oli vähän kyselty, kuinka läheinen on Heidin kanssa ja vastaavia. Reeolta ei ole kyselty mitään.

Reeo: ”Saa kysellä niin paljo ku haluu!”
Milla: ”Niinpä! Ihan sama!”
Reeo: ”Hei! Jengi vin... sanotaan, et toi o... oven vinkuminen jatkuu, mut...” (Milla naurahtaa) ”...kaikkien ei!”
Milla: ”Niinpä!”

Milla menee koppiin.

Reeo (toistaen puoli-itisekseen Millan sanoja): ”’Kuinka läheisiä...’”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 13:36

12:01 DC1: Olohuone. Keskustelemassa Heidi, Laura ja Milena. Puhutaan oksentamisista. Heidi on oksentanut migreenin vuoksi ja kesken eilisen tanssinkin käynyt purjolla. Lauralla oli ollut kerran sellainen vatsatauti, että oksennus tuli aina tunnin välein, 12 tunnin ajan, vaikka ei ollut mitään oksennettavaa.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Asukkaat, kokoontukaa sohville!”

Heidillä on viimeksi ollut vatsatauti lukion ykkösluokalla, kun koko Nousteen väestöllä oli norovirus.

Heidi: ”Paskaputki ja puhdas putki oli menny samas kohtaa rikki!” (naurahtaa)
Laura: ”Joo. Ai että!”
Heidi (naurahtaa): ”Koko Nouste oli norovirukses!”

Heidi selittää, että kukaan ei voinut mennä suihkuun tai tehdä mitään. Naapurikunnan kuntosalit antoivat luvan tulla käymään suihkussa. Muut asukkaat muistavatkin näitä uutisia.

Asukkaat alkavat hiljalleen valua sohville.

12:05

BB: ”Tämä... on Big Brother. Seuraavat asukkaat joutuvat häätöäänestykseen... ”

Miikka: ”Jännittää niin paljo et kulli menee sisäänpäin!”

Asukkaita hymähdyttää.

BB: ”Salla”

Salla nyökyttää muutamaankin kertaan.

BB: ”Milla”

Milla nojaa päätään käteensä. Nyökyttää muutaman kerran ilme peruslukemilla, vähän surullisena ehkä.

BB: ”Mia”

Mia hymyilee vähän väkinäisesti, nyökyttää.

BB: ”Ja... Laura!”

Laura hymyilee vähän. Nyökäyttää.

12:07

Sofia: ”Haluks Merve puhuu...?”
Merve: ”Joo. Se... sain ottaa yhden pois ja otin itseni.”
Sofia: ”Pitiks sun vaihtaa tilalle vai...?”
Merve: ”Ei. Siellä oli noi nimet.”
Sofia: ”Joo.”

Merve kertoo miettineensä myös Lauran tai Mian pois ottamista. Mutta sitten olisi pitänyt valita kumman. Oli helpompi ottaa itsensä pois. Muut nyökyttelevät, että ilman muuta näin. Häädössä oleville toivotellaan tsemppiä.

12:10

Toteavat, että Lauralla ensimmäinen, Mialla ja Millalla molemmilla toinen ja Sallalla kolmas kerta sohvalla.

Laura: ”Se on naisten ilta.”
Mia (hymyillen): ”Kyl!”

Sofia toteaa, ettei talossa hirveästi enää miehiä olekaan. Nabaz toteaa, että ensimmäinen kerta kun mies ei ole keskisohvalla.

12:!2

Laura kommentoi, että olivat jo ennakkoon spekuloineet, että se on aina vaihto tai pelastus. Viime viikolla oli vaihto, nyt pelastus. Ensi viikolla on varmaan taas vaihto.

Merve: ”Ja sit se voi johtuu ku nyt oli vaan niinku... yks päättämäs, periaattees... et ei haluta antaa yhelle ihmiselle niinku--”
Reeo: ”Niin, totta, joo. Se voi olla just näin...”
Miikka: ”Mut ei oo toi sit Lorellekaan ollu kiva paikka, ku nähny oman nimen tuol noin, ja tietää et--”
Reeo: ”Tuliks sellanen... gulp!”
Laura: ”Eikä ku kyl se nyt oli tiedossa. Kyl mä sen aavistin, tai tiesin--”
Miikka: ”Mmh.”
Laura: ”--jo ennen sinne menoa. Mut kyllä se silti otti vatsasta, ku näki oman naaman siellä.”
Miikka: ”Mmh.”
Laura: ”Ja viel niin huono kuva!”

Asukkaat nauravat. Reeo toteaa, että se nyt on koko kansan näkyvillä aika paljon, näinä päivinä.

Laura kertoo, että oli joka tapauksessa ihan selvä, mitä Merven tulee tehdä. Miikka on myös sitä mieltä, että jos voittaa, ansaitsee kyllä oman poistamisensa. Komppaillaan.

12:14

Merve oli kuitenkin seuraavana yönä vähän miettinyt, olisiko kuitenkin pitänyt jättää itsensä. Reeo kysyy miksi ihmeessä. Laura ja monet muutkin asukkaat kieltävät, ettei Merven olisi tullut tehdä mitään toisin. Merve olisi kuitenkin halunnut nähdä mitä tapahtuu. Mervellä oli vähän paha mieli, ja muutenkin mietti, että jos lähtisi, niin ei se edes haittaisi häntä.

Reeo ajattelee asian niin, että jengi olisi alkanut miettiä, miksi ei pelastanut itseään, ja pullahtaa sitten jo senkin takia ulos. Että kyllä se kannattaa itsensä ottaa pois. Reeon mielestä Merven pätös oli hyvä.

Merve selittää, että hänelle oli tullut paha mieli tai paska fiilis siitä, että siinä olivat hänen lisäkseen Laura ja Mia. Naurahtaa, että tiesi sitten, että kaikki ovat periaatteessa äänestäneet heitä. Tuula ihmettelee, näkyvätkö seinältä kaikki pisteitä saaneet. Eivät näy, valistaa Merve, vaan vain viisi eniten nimeämispisteitä saanutta. Mutta kyllä siitä voi aika helposti laskea, miten pisteet ovat jakautuneet. Laura komppaa.

Sofia: ”Se siitä ja--”
Mia (hymyillen, reteästi): ”Se siitä ja kippis!”

12:15

Reeo: ”Mut toi oli taas erilainen äänestys, ku... tos ei nyt hirveesti pystyny mitään sumplimaan, että tos käytiin--”
Mia: ”Mmh!”
Merve: ”Mmh. No kyllähän sitä silti kaikki puhu täälä ilmeisesti jotain koodikieltä.”

Hiljaisuus.

Reeo (naurahtaen, toistaen): ”’Ilmeisesti jotain koodikieltä!’”
Merve: ”No ku siitä sanottiin et... mulle. Niin kyllä se nyt... varmaan oli!” (tauko) ”Sekään ei tuntunut... kivalta.”
Nabaz: ”Mä ymmärrän sun vihjeen.”
Merve: ”Mmh.”

HIljaisuus.

Nabaz tsemppaa vielä, että Merve voitti ja teki niin hyvän päätöksen. Nabaz uskoo, että Mia ja Laura voivat sanoa samoin. Reeo ja MIikka luonnehtivat nimeämiskisan voittajan etua kovaksi vallaksi: ihmisiä liikutellaan taululla miten halutaan, puhtaasti pelinappuloina.

Merve vielä jatkaa, että on miettinyt sitä, että hänelle tulee kova syyllisyydentunne, jos nyt MIa tai Laura joutuu kotiin. Sekä Laura että Mia kieltävät Merveltä tällaisen tunteen. Mia muistuttaa, että Merve ei ole äänestämässä. Voi ainakin omalta kohdaltaa sanoa, että jos lähtee, niin on kiva fiilis. Ei ole yhtään sellainen, että ”voi vittu toi Merve!” On ajatellut, että jos jengi ei halua, että on talossa, niin on oikeasti parempi, että lähtee. Ettei pidemmän aikaa tee itsestään vaikka ihan pelleä.

Miikka: ”Oothan sä nytki jo jatkoajal--”
Mia (naurahtaen): ”Nii-i! Just!”
Miikka: ”--ihan, ihan tolkuttoman paljon!”
Mia: ”Juuri näin! Niin se on sit hyvä! Ei vaan...”
Miikka: ”Mmh.”

MIa toteaa Mervelle, etti tämän yhtään tarvitse ajatella asiaa. On kiva jäädä, mutta on kiva myös toisella puolella. Merve sanoo juuri tämän vuoksi ajatellensa myös itsensä jättämistä häätöön. Miikka tsemppaa vielä, että tämä oli Merven ensimmäinen voitto skaboissa, ansaitsee tällaisen päätöksen. Nabaz uskoo, että kaikki tekevät saman, ottavat itsensä pois. Tuulasta Merven pohdinnat osoittavat Merven inhimillisyyttä.

12:18

Miikka toteaa, että sitäkään ei yhtään pysty oikeasti arvioimaan, pärjäisikö paremmin sohvalla kuin joku toinen ja kuka olisi turvassa siten, että saisi mahdollisimman hyvin pidettyä oman piirinsä talossa. MIa komppaa, Aleksin häätö oli tästä esimerkki. Se oli Mialle niin paha shokki juuri siksi, kun ei pystynyt pitämään edes vaihtoehtona, että Aleksi lähtisi. Se tuli niin puskista.

Miikasta on ”täydellistä”, että lähtijän päättävät muut kuin he, ne jotka näkevät myös ne kohdat, joita asukkaat eivät toisista asukkaista talossa suoraan näe. Mia katsoo asiaa myös siltä kannalta, että eri ihmiset näkevät asukkaat eri tavalla; eri asukkaissa eri puolia.

Mia: ”Jaa, lähetäänkö suoristelemmaan tukkaa?”
Merve (sohvalta nousten): ”Lähetään!”
Mia (ylös vääntäytyen): ”Ja kohta mennään rykäsemmään sitte... pikku hjördikset tuonne!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 14:48

13:00 DC2: Olohuoneen perä. Sohvilla Reeo, Miikka ja Heidi. Matalalla äänellä puhumiset käynnissä.

Miikka (Heidin päällikön pinssiin viitaten): ”Katotaanki sitte, et joku meist maanantaina ottaa ton pinssin!”
Reeo (nyökytellen): ”Nii-i. Meist kolmesta.”
Miikka: ”Mmh.”
Reeo: ”Se ois niin hyvä!”
Miikka: ”Niin ois!”
Reeo (hymähtäen): ”Koska sit saunotaan taas!”

Miikka heittää, että Reeo ottaa pinssin ja Heidi torstaina skaban voiton. Heidi naurahtaa.

Reeo: ”Näin on.” (naurahtaa) ”Se olis täydellistä!”

Miikan mielestä on toisaalta ihan sama kuka heistä voitaa torstain nimeämisskaban. Reeo komppaa.

Hedi toteaa, että nyt on takana kaksi torstaita, kun ei ole voittanut. Reeo kysyy, onko Heidi nyt ihan maissa.

Heidi (vitsillä, sisäänpäinhengityksellä puhuen): ”Joo, mä on niin paska!” (tauko, pallomerikisaan ja Merven voittoon viitaten) ”Mut toiki oli niin tuuria!”

13:01

Reeo kysyy Miikalta mielipidettä siihen, kenet olisi pelastanut häädöstä, jos olisi itse voittanut torstaiskaban: Millan, Sallan, Merven, MIan vai Lauran. MIikan mielestä se olisi ollut paha valinta. Reeo olisi ottanut MIllan pois.

Miikka ei oikein osaa sanoa, mutta ei ainakaan Lauraa tai Merveä. Ne olisivat joka tapauksessa hänen toimestaan menneet häätösohvalle.

Heidi toteaa, että hänen nimeämistään ei ole nyt häädössä kukaan. Paljastaa nimenneensä Merveä ja Milenaa.

Reeo tahtoo tietää, kenet Heidi olisi pelastanut viidestä eniten nimetystä. Mikka arvaa, että Heidi olisi pelastanut Lauran.

Heidi: ”Varmaan Sallan!”
Miikka: ”Aah!”
Heidi: ”Joo.”

13:02

Miikka kysyy Reeon veikkausta siihen, tanssiiko Salla kolmannen kerran häädöstä voittajana taloon. Reeo ei tiedä, mutta ei oikein luota Sallaan.

Heidiä alkoi nyt vain ärsyttää se.

Reeo: ”Nythän hän lähti yksin taas omalle kostoretkelleen--”
MIikka: ”Joo.”
Reeo (päätään puistellen): ”--et tos heittää jonku yhen pisteen niin...” (naurahtaa) ”...mitä järkee?”
MIikka: ”Joo.”
Reeo: ”Ei se toimi niin. Sä et saa mitään sillä et!”

Heidiä ärsyttää se, kun oli istunut Millan vieressä ja Salla oli tullut sanomaan, että Milla, mennäänkö ulos. Oli tullut väliinputoajaolo. Kokee itsensä kolmanneksi pyöräksi kaksikon seurassa.

Miikkaa ärsytti se, että kun Heidi antoi Millan vetää eilen täyden illan ja Sallankin melkein täyden.

Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Niih.”
Miikka: ”Niin sit, tiäksä, kuitenki, sit loppuviimein--”
Reeo: ”Mököttää.”
Miikka: ”Niin.”
Heidi: ”Niin.”

Miikka: ”Mut sen takii sul on meidät.”

Heidi hymähtää.

Miikka: ”Mut me tullaan sit, ku kaikki on jättänyt sut.”

Heidi naurahtaa.

13:03

Reeo arvioi, että kaksikosta MIlla osaa pelata paremmin. Salla voi tehdä yhtäkkiä impulsiivisia päätöksiä, joista ei ennakkoon tiedä. Reeo ei pidä sitä hyvänä ”tulevan kannalta”.

Reeo: ”Et niinkun.... ’mä nyt annoin, ku mä tiedän, et hän antaa mulle!’”

Reeo täsmentää tietävänsä, että Salla antoi yhden kostoäänen jollekin asukkaalle, kun tiesi, että siltä tulee takaisin. Ei ollut kertonut kuitenkaan kenelle. Miikka arvelee, että se oli joku, joka ei kuulu eniten pisteitä saaneisiin. Reeo epäilee, että piste meni Milenalle.

Toteavat, että hyvinhän asiat kuitenkin menivät. Heistä kolmesta ei istu häätöpenkillä kukaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 15:43

14:13 DC2: Olohuone. Sohvilla Nabaz, Heidi, Salla ja Milla.

Nabaz kommentoi Heidin eilistä päätöstä tipauttaa Mia pois juhlijoiden joukosta siinä kohdassa, kun BB lupasi musiikkia taloon sekä Mian senjälkeistä pk-huonekäyntiä.

Kaikille musiikki on tärkeää. Nabazkin on huomannut sen tärkeyden talossa aivan toisella tavalla kuin ennen. Mutta Nabaz ei itse ikinä huutaisi päiväkirjahuoneessa hulluna siten, kuin oli ovien läpi kuullut Mian huutavan.

Salla: ”Joo, toi oli... toi oli kyl ylimitoitettuu! Sen mä sanon!”

Nabaz: ”Hän huuda siellä. Mä sanoin: vähän respekt, kuka istu siellä. Ymmärräkkö, Big Brother. Vähän respekt. Mä en ikinä voisi!”
Salla: ”Mjoo. Mä en ikinä huutais tolleen. Ei.”

Salla arvelee, että siinä olivat varmaan vain tunteet niin pinnassa. Mutta itse ei silti toimisi noin. Salla ei ole kertaakaan talossa raivonnut tai huutanut, ja se on linja, jota noudattaa myös ulkomaailmassa.

14:14

Heidi palaa valintaansa ja sen selittämiseen Sallalle.

Heidi: ”Et tiäks mä otin... senki takii sun, tiäks, ennen Miaa, koska mä tiesin, et jengi varmaan supisee! Ja sä oot siellä, tiäks, sit kuulemassa!”
Salla: ”Juu, juu!”
Milla: ”Joo!”
Salla: ”Juu juu! Ja mä kerroin sulle kaiken.”
Milla: ”Mmh!”
Heidi: ”Niin. Tiäks, nimenomaan!”
Salla: ”Juu, juu! Se oli peliliike!”

Heidistä on hyvä, että Salla ymmärsi sen. Sallaa harmitti, mutta ymmärsi sen. Sivusta kuunteleva Nabazkin ymmärtää kaiken nyt.

Heidi: ”Ja me sit,,, ulkomaailmassa tanssitaan saatana joka viikonloppu--”

Salla puhkeaa nauruun.

Heidi: ”--ja minä ostan sulle vaikka kolme kakkua!”

Sallaa naurattaa lisää.

14:15

Nabaz: ”Ja mäki ymmärrän, että Heidi teki tämän. Mä sanon, hän pelaa paras täällä!”

Heidi uskalsi tehdä tämän Sallalle juuri sen takia, koska Salla on Heidille niin läheinen. Millasta tämä oli oikeasti fiksua. Itse ei olisi pystynyt ajattelemaan tilannetta ja sen eri puolia noin nopeasti.

Heidi kertoo joutuneensa koko illan miettimään, ketä heittää ulos. Ei ollut siinä vaiheessa iltaa vielä nauttinut alkoholia ihan hirveästi.

Heidi: ”Mut sit mä aloin niinku kelaamaan, et ny ne niinku supisee siellä--”
Milla: ”Joo. Mut ihan, oikeesti, järkevää!”
Heid (kädellä elehtien)i: ”--et siel on pakko olla joku, joka on kuulemassa ne jutut!”
Salla (tietäväisesti): ”Mm-mh!”
Milla (ponnekkaasti): ”Jep!”

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 15 Loka 2022 18:54

DC1: 18.16 Kuva siirtyy olohuoneesta käytävälle, joka on ilmeisesti pk-huoneen takana. Heidi tulee pk-huoneen takaovesta käytävälle, jossa on kaksi ovea. Toinen on valaistu punaiseksi, toinen vihreäksi.

Heidi asettuu käytävälle ovien väliin:
heidikaksiovea-151022.jpg

BB: "Päällikkö! Edessäsi on kaksi ovea. Tehtäväsi on valita, kumman ovista aukaiset. Avaamalla vihreän oven, valitset itsellesi edun ja muille asukkaille vahingon. Avaamalla punaisen oven, valitset muille asukkaille edun ja itsellesi vahingon. Kumman oven aukaiset?"

DC1: 18.17 Heidi huokaisee syvään ja kääntää katseensa kohti vihreää ovea ja lähtee kävelemään sitä kohti.

Heidi (hiljaisella äänellä): "Oma etu, oma etu."

Heidi aukaisee vihreän oven. Oven takaa avautuu vihreäksi valaistu huone, jossa on pömpelin päällä viesti ja lattialla mm. makuupusseja. Heidi sulkee oven perässään.
heidivihreassahuoneessa-151022.jpg

Heidi lukee viestin:

Tervetuloa vihreän oven huoneeseen

Punaisen oven takana olisi ollut muille asukkaille ääniterveiset heidän läheisiltään. Sinä olisit joutunut viettämään tulevan yön ulkona. Lisäksi olisi jäänyt ilman läheistesi terveisiä.

Valitsit itsellesi edun ja muille asukkaille vahingon. Etusi on, että tulet pian saamaan ääniterveiset läheiseltäsi. Muiden asukkaiden vahingoksi he viettävät tulevan yön ulkona. Lisäksi he jäävät ilman läheistensä terveisiä.

Vie makuupussit ja muut varusteet varastohuoneeseen, toimita ne asukkaille ja kerro tekemästäsi valinnastasi ja sen seurauksista. Asukkaat siirtyvät ulos erillisestä ilmoituksesta.

Terveisin, Big Brother


Heidi (hiljaisella äänellä): "Jes, jes, jes, jes, jes!"

DC1 18.18: Heidi alkaa siirtää varusteita varastohuoneeseen takakäytävän kautta.
heidikantaavarastohuoneeseen1-151022.jpg

DC1: 18.21 Heidi sai tavarat siirrettyä varastohuoneeseen ja Heidi palaa olohuoneeseen varastohuoneen oven kautta. Heidi on hieman hengästynyt tullessan muiden asukkaiden luo. Laura kysyy, onko Heidillä kaikki kunnossa. Heidi ei vastaa. Milla totesi, ettei tämä ole hyvä juttu.

Heidi on pyytänyt asukkaita kokoontumaan sohville. Heidi odottaa asukkaita sohvien edustalla ja toteaa muille, että aiemmin oli sanottu, ettei Heidi ollut saanut tehdä päätöksiä. Asukkaat odottavat vielä Sofiaa, joka on vessassa. Heidiltä kysytään, mitä on tapahtumassa. Heidi toteaa vain, että kohta he näkevät.

DC1: 18.24 Mia huutaa Sofialle, että tarviiko hän saksia (vessassa). Vihdoin Sofia tulee vessasta sohville. Merve hoputtaa, että tässä on jännä juttu.

Heidi pääsee nyt kertomaan uutiset muille asukkaille. Heidi kertoo, että asukkaat varmasti huomasivat, että hän meni pk-huoneeseen, mutta tuli varastohuoneesta. Heidi kertoo, mitä hänen piti valita ja minkä väliltä. Heidi kertoo valinneensa edun itselleen ja vahingon muille.

Heidi selittää, että hänen etunsa on terveiset läheisiltä ja muiden vahinko on nukkua yö ulkona. Heidi kertoo myös, että toisessa tapauksessa osat olisivat olleet päin vastoin. Nabaz peittää kätensä kuultuaan Heidin uutiset. Heidi sanoo, että varastohuoneessa on tarvikkeet pihalla nukkumista varten.

Sohvilla kommentoidaan, että tämä ei ollut paha. Heidi lisää, ettei hän etukäteen tiennyt, mitä he tulevat saamaan.

DC1: 18.26 Heidi menee varastohuoneen ovelle ja BB avaa sen. Asukkaat menevät hakemaan tarvikkeita.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Augustus » 15 Loka 2022 19:01

DC2 17.53
Rooman vielä uljaasti pysytyssä olevat rauniot käyvät läpi tilannetta ja nimeämispistetilannetta talossa.

DC2 18.07
Heidi kutsutaan pk-huoneeseen. Colosseumin pysytyssä olevat tukirakenteet Reeo ja Miikka käyvät läpi vielä tilanteita kaksistaan.

Ei ole mahdollista alkamaan litteroimaan kumpaakaan keskustelua tai edes tiivistämään. Aikaleimat mainitsen niille, jotka ehtivät puskurista katsoa ja raunioiden tilannekatsaus (ennen Heidin päätöstä) kiinnostaaa.

DC2 18.46 Laura ja Heidi sohvalla kaksistaan. Laura vinkkaa ettei kannata suureen ääneen puhua, että on itkenyt oman viestin saamisesta eikä muiden menetyksistä. Tämä on aiheuttanut porua jo muissa piireissä.
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 19:32

17:57 DC2: Tontun mökki. Läsnä Reeo, Miikka ja Heidi. Puheenaiheena häädöt ja nimeämiset.

Miikka: ”Mutta nyt mä oon tässä... kato ollaan puoles välis... meil on hyvä, tiivis nippu!”
Reeo: ”Mm-mh!”
Miikka: ”Vittu pidetään huoli siit, et joku vetää maanantain hyvin, ja joku vetää torstain hyvin!”
Reeo: ”Mh!”
Heidi: ”Nii-in!”
Miikka: ”Niin me... ollaan niin taas roomalaisii ku voidaan ihmisinä olla!”

Reeo (Heidille): ”Millä mielin... Laura on ollu? Sähän olit sen kaa tuol huonees?”
Heidi: ”Joo, mä olin... mut se oli ihan fine! Joo, se oli ihan fine.”

17:58

Reeo kysyy Heidin veikkausta siitä, kuka liikkuu karusellin läpi. Heidi toivoo, että Mia, mutta ei tiedä. Miikka ja Reeo arvelevat, että Mia ei lähde.

Reeo: ”Mut ei sitä tiiä.”
Miikka: ”Niin. Voi olla, et se myös... ärsyttää ihmisiä!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Niin ku sitä mä just niinku miettisin!”
Miikka: ”Mahollista!”

Miikka: ”Laura taas ei ärsytä ketään--”
Reeo: ”Ei ni.”
Miikka: ”--mut se ei varmaan myöskään herätä mitään toisiikaan tunteita.”
Reeo: ”Niin... se voi olla sitte et ei... et mä näkisin, et se voi olla yks mahollinen sit siinä...”
Heidi: ”Mmh. Jep!”

Heidistä häätönelikko on sellainen, että ei osaa oikein sanoa, kuinka käy. Reeostakin vaikea. Pelin kannalta Reeo toivoo, että ”he” (Salla ja Milla?) säilyvät. Olisi helpompi olla, kun heitä olisi seitsemän edelleen. 7-4 on parempi kuin 6-5. Miikka uskoo, että jos menee kovin epätasaiseksi, BB alkaa pistää kapuloita rattaisiin.

17:59

Reeo arvelee, että jossain vaiheessa Tuula ja Nabaz alkavat jengiä ärsyttää ja kerätä ääniä. Miikka veikkaa etenkin Tuulan tulevan keräämään ääniä, jos jengi muistaa yhtään, millainen se oli. Tuula oli aamulla suihkussa kehunut Miikkaa siitä, kun oli tullut juhlista huolimatta kysymään, onko kaikki hyvin.

Heidiä ärsyttää, että joutuu vielä ottamaan eilisiin juhliin liittyneen tilanteen Tuulan kanssa esille. Muuten sitä jää hiertämään se.

Heidi: ”Ehkä huomenna!”

18:00

Miikka: ”Hei mul on vähä semmonen olo, et jengil on vähä semmonen pikku pelko äänestää Nabbee!”
Reeo: ”Ai on?”
Miikka: ”On. Ei ne jotenki...”
Reeo: ”Nii-i.”
Miikka: ”Se tekee siit aina niin ison numeron myös!”

Reeo ja Heidi komppaavat. Reeo arvelee että Tuulan kanssa on varmaan sama, kun ei kukaan jaksa sitä, että se lähtee kierrokselle tenttaamaan silmät pyöreinä, kuka on antanut ääniä.

Miikka: ”Niin... ja sit se hirvee... show siihen... tiäks, siihen äänestyksen päälle!
Reeo: ”Joo.”
Heidi: ”Joo.”

Miikka: ”Mut kyl meki jossain kohtaa sen tilanteen edes ollaan.”
Reeo: ”No ollaan!”
Miikka: ”Sen takii pidetään tää meiän poppoo täsä ja pidetään huoli et täs joku aina vetää... maanantain... ja torstain!”

Miikka ajatteli kirkastaa hopeasijoituksiaan kultaan. Heidi ei ajatellut muuttaa kultasijoituksiaan mihinkään.

Miikka: ”Mä ajattelin vittu maanantaina hoitaa ton himaan nyt!”

18:02

Miikka miettii, että porukasta Laura, Merve, Mia, Sofia kukaan ei tule äänestämään Tuulaa tai Nabazia.

Miikka: ”Niin se tarkottaa sillon sitä, et jos me ei niitä äänestetä, niin sit me syödään omista. Ja Nabbe ei äänestä Mervee--”
Reeo: ”Ei.”
Miikka: ”--ei Sofiaa, ei Tuulaa, ei mua, ei Reeoo!”
Reeo: ”Mmh.”

Reeo linjaa, että mennään vielä yksi viikonloppu tämän jälkeen tällä seitsikolla, jos säilytään. Sitten pitää miettiä vähän kuvioita.

Miikka: ”Täl hetkel kaikki on ihan hyvin!”
Reeo: ”On, on!”
Heidi: ”Täälä vieläki porskutetaan!”
Miikka: ”Mm-mh!”
Reeo: ”Mm-mh!”

18:03

Reeo: ”Koska... Tupuhan on ihan niinku tässä! Mä sanon sille, et äänestä näitä, niin se äänestää... ja koska ne on menny niin hyvin, et se on pystyny--”
Miikka: ”Ei, sil... sil ei oo mitään omaa tahtoa!”
Reeo (naurahtaen): ”Ei ookkaan!” (naurahtaa) ”Ei ku se, ku mä sanon--”

Heidi muistuttaa, että Tuula kyllä kovin paljon puhuu siitä, että hänellä on oma pelinsä.

Miikka: ”Juu! Juu, mut... vittu, et mua ärsyttää toi!”
Reeo: ”Mikä... mist sä puhut?”
Miikka: ”No se kun nää kaikki hokee täälä, et ’mul on oma peli, mä pelaan--”
Reeo: ”Joo, joo, eiku siis mä oon nyt kaks kertaa--”
Miikka: ”Nabbe ja Tuula menee molemmat tonne koppiin sil mitä niille on annettu!”
Reeo (naurahtaen): ”Nimenomaan! Kyllä!”

Heidi kertoo joko Tuulan tai Nabazin (ei saa oikein selvää) sanoneen, että ihan sama kenen kanssa puhuu, hän on jo päättänyt kenelle pisteensä antaa. Miikka ja Reeo naureskelevat.

MIikka (halveksuvasti): ”Juu. Näin, joo!”

Reeon mukaan riittää, että Tuulalle sanoo, kenelle pitää antaa kaksi ja kenelle yksi, niin sitten se sanoo ”Okei! Joo!” (imitoi Tuulan kuiskivia henkäyksiä.) Heidiä ja Miikkaa naurattaa.

Reeo: ”Niin! Se on ihan... se on just niin... koska se on... koska se on nyt... tiättekö, et ku se on huomannu, että ku hän tekee näin, niin se ei joudu tonne, vaikkei sil oo oikeesti...” (naurahtaa) ”...mitään tekemistä sen kanssa!”
Heidi: ”Niin!”
Miikka: ”Niin.”

Miikka: ”Ja se et ku... puhutaan siitä, et ’mul on oma päätös’ ja--”
Reeo (hörähtäen): ”Nii-i!”
Miikka: ”--’mä päätän itte ketä mä äänestän’, niin...” (Reeo nyökyttelee) ”...miks sä sanot noin, ku se asia ei oo niin!”

18:04

Reeo luonnehtii, ettei Tuulalla oikein ole ollut mitään omaa tahtoa muutenkaan. Sille on varmaan helppo mennä nyt vain mukana tällä hetkellä. Tekee, mitä Reeo heittää.

18:05

Heidiä ärsyttää, se, että aina kun tulee Tuulan kanssa tällainen keissi (konflikti eilisessä juhlatilanteessa), niin toisen pitää mennä hänen luokseen. Miikka ja Reeo komppaavat.

Heidi: ”Mua ärsyttää se--”
Miikka: ”Jep.”
Heidi: ”--et se odottaa, et niinku joku toinen tulee ja hoitaa!”

Reeo komppaa. Miikka muistuttaa että tässä on myös se, että Salla ei tule äänestämään Tuulaa.

Heidi: ”Mut sit taas toisaalta, jos toi Tuulan juttu jatkuu, niin...”
Miikka: ”Mäki oon luvannu, että... mä en äänestä sitä...”
Heidi: ”Niin.”
Reeo: ”Jengi leipoo... jengi leipoo siit voittajan sitte!”

Reeo nauraa kähisevää naurua omalle vitsilleen. Miikkaakin hymyilyttää.

Reeo (naureskellen): ”Kiukkupussi painaa tost... kädet ilmaan!”

18:06

Miikka toteaa, että puoliväli on nyt varma. Tästä se show vasta alkaa. Tähän saakka tämä on ollut vain löylynheittökilpailua, mutta sitten ruvetaan oikeasti tiputtelemaan. Heidi ja Reeo komppaavat.

Heidi ryhtyy miettimään tiputettavia. Milena ainakin. Miikasta Soffea pitäisi käyttää sohvalla. Heidi ja Reeo komppaavat.

Miikka: ”Ei se niin voi mennä, et se ei käy kertaakaan häädös ja se on finaalis!”
Reeo: ”Ei!” (tauko) ”Tai sit se menee...”

Reeo linjaa, että Milena, Mia ja Merve voisivat olla kohteena ensi viikolla, jos Mia ei nyt lähde.

Miikka: ”Mmh.”
Heidi: ”Niin! Merveki vois käydä siihen...”
Reeo: ”Mm-mh!”
Miikka: ”Juu juu! Me jus siitä juteltiin--”
Reeo: ”Kyllä!”
Miikka: ”--et nyt se pääsi sielt poies, mut--”
Heidi: ”Mm-mh!”

Reeo: ”Koska... must on hyvä, et sinne saa niinku tollasii — jos sinne vaik joutuu, niin sit siel olis joitaki... ainaki omast mielest sillee... semmosii, mitä voi beattaa niinku...”

18:07

Reeon kauhuskenaario olisi, että siellä olisivat yhtäkkiä he kolme.

Heidi: ”Tosi kiva! Mut ei... semmost tilannetta ei voi tulla!” (pudistaa päätään) ”Ei voi.”
Reeo: ”Ei.”
Miikka: ”Ei.”
Heidi (hymyillen): ”Me ollaan finaalis! Se on päätetty jo!”
Reeo: ”Nii-i!”
Miikka: ”Siel me ollaan!”
Heidi: ”Siel me ollaan!”

Haaveilevat finaalitunnelmista. Reeon mielestä olisi kiva heittää yläfemmaa kolmikolla siinä.

Miikka (hymyillen): ”Siin kohtaa, ku siin on tiäks viis talossa... ja neljä... kolme... ja sit kattoo, et...” (nyökyttelee) ”...jaaha, no tää meni vittu just niinku piti!”

Reeo komppaa. Heidiä naurattaa.

Miikka: ”Sit siel highlighteis pyörii sen jälkeen ku...” (naurahtaa) ”...ollaan viikol kaks naureskeltu, et eiköhän lasketella 10 viikkoo tästä!”

Heidi naurahtaa.

18:08

BB: ”Tämä... on Big Brother! Heidi, tule päiväkirjahuoneeseen!”
Heidi: ”Nääh!”
Reeo: ”Nonih, päällikkö--”
Miikka: ”Päällikkötitteli oli siinä!”
Heidi: ”Eiih!”

Heidi lähtee kohti pk-huonetta. Poistuu sisälle taloon. Reeo ja Miikka jäävät juttelemaan kaksistaan.

Miikka miettii, että pelijuttujen kannalta on kiva, että Kirsi ja Ruzbeh lähtivät pois. Kaksi sellaista ääripäätä. Kirsin kanssa ei oltaisi koskaan saatu näitä juttuja läpi.

Mikka (virnistäen, Roomaanko viitaten?): ”Me vähän tullaan takaspäin nyt!”
Reeo hekottaa.

18:09

Reeo pohdiskelee naureskellen, että jos Merven porukka ei lähde, niin myydään niille ajatus, että eikö heidänkin mielestään OG-jengin tule olla siellä lopussa. Miikka komppaa, naureskelee mukana.

Miikka (virnistäen): ”Sit samaan aikaan noi äänestää Mervet ja noi penkille!”

Reeoa naurattaa.

Reeo (naurahtaen): ”Just ni!”

Molempia naurattaa ja tirskututtaa kähisevästi.

18:10

Toteavat itsekin, että tämä on tänään vähän tällaista. Päässeet viimein supisemaan ja saaneet viikon juorut päiviteltyä. Eivätkä ole tuolla sohvalla.

Miikka vakavoituu. Odottaa sitäkin, että on itsekin vielä siellä sohvalla. Ei siinä kauaa mene.

Reeo: ”Niinpä.”

Reeon hekottelee, että jengi sotii toisiaan vastaan ja antaa ristiin rastiin pisteitä. He ovat Miikan kanssa vain sivustakatselijoita.

Reeo: ”Sit heitetään vaan sopivat summat sinne et--”
Miikka: ”Joo. Joo!”
Reeo: ”Parhaimmillaan se menee niin. Tiätsä?”

Reeo haaveilee, että saadaan Laura ja Mervekin siihen vielä mukaan. Miikka kokee, että nyt Mervekin ymmärtää. Ensi viikolla ymmärtää vieläkin paremmin.

18:11

Miikka (nyökyttäen): ”Kyl mun mielest Merven paikka on tos sohvalla.”
Reeo: ”Kyl... pakkohan se on käydä siellä!”
Miikka: ”Niin.”

Miikka uskoo, ettei Merve tajunnut vielä siinä kohdassa kun löysi viimeiset mutterit. Ei tiennyt, että voitto oli noin iso.

Reeosta oli hyvä, että Merve ja Laura olivat molemmat häätöön nimettyjen joukossa. Miikastakin kiva että osui. Kaksikosta olisi kuitenkin halunnut häätösohvalle jäämään mieluummin Merven kuin Lauran. Reeo komppaa.

18:12

Miikasta on mielenkiintoinen setti, että jos Salla lähtee, niin Millalle saadaan ”myytyä aika huono pahvi” tuleviin kuvioihin.

(Puhutaan muutakin häätönelikosta ja mahdollisista skenaarioista, mutta vähän sekavasti, niin rapoaja ei lähde tulkitsemaan. Juonet kuitenkin mietittynä eri tilanteisiin.)

18:14

Miikka toteaa Tuulan ainoan häätösohvalla käynnin tapahtuneen alkuviikoilla. Tilanne on nyt ihan eri. Reeo komppaa. Ei näe yhtään, että Tuula välttämättä tulisi takaisin samalla tavalla.

18:15

Miikka esittää, että jossain kohdassa tilanne kääntyy niin, että heistä tulee porukan nimeämiskohteita. Tapahtumassa oleva heilahdus pitää ymmärtää ennen kuin se tapahtuu. Reeo on samaa mieltä.

Miikka toteaa myös, että asukkaat eivät laita Reeoa sohvalle, kun hän on itsekin lietsonut sellaista mentaliteettia Reeon vahvuudesta.

Miikka: ”Nehän... ne nielee sen ihan täysin!”
Reeo: ”Kyllä, kyllä!”

Miikka väittää, että Reeon seuraava sohva voi olla vasta finaaliviikolla. Reeo ei pidä tätä mahdottomana. Reeo itsekin pitää viimekertaista sohvalla istumistaan aika kovana settinä, kun siinä olivat Mia, Aleksi ja Milena ja itse pääsi turvaan. Näkee, että siinä jotain on. Toisaalta voi olla, että ei.

Miikka virnuilee, että siihen tarvitaan hänet istumaan vierelle, jotta saadaan Reeo ulos.

18:17

Ottavat vahvuusoletuksia sen verran takaisin, että Miikkakin toteaa nyt, ettei sekään häätö mikään läpihuutojuttu ollut. Ei Reeostakaan. Toisaalta oli kuitenkin laskenut, että kun siinä olivat Aleksi ja Mia, ne syövät toisiltaan kannatusääniä. Miikka arvelee, että oli pienestä kiinni, kumpi pariskunnasta lähti.

Miikan mielestä tässä on vielä Milena, jota voi pommittaa. Se on ollut tosi vaisu jotenkin.

Reeo uskoo, että Millan kanssa pystyisi jotenkin jatkamaan tätä helpommin. Se on paljon määrätietoisempi kuin Salla. Miikka on samaa mieltä. Jos Milla lähtee, niin Salla vaihtaa vielä leiriä, kun sieltä saa seuraa enemmän.

Miikan mielestä maanantaiskaba on tärkeä. Se olisi pakko hoitaa. Miikka ehdottaa kivi-paperi-sakset-valintaa, jos joutuisivat kaksistaan päättämään, kumpi on päällikkö.

Juoniasiat on tällä erää käsitelty. Keskustelu kääntyy yleisempiin puheenaiheisiin.

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 15 Loka 2022 20:56

DC2: 20.25 Heidi ja muita asukkaita on olohuoneessa juttelemassa.

BB: "Heidi."
Asukkaat hiljenevät. Lattialla tyynyllä makoileva Heidi kääntää katseensa kattoon takaviistoon.
Miikka: "Ole hyvä. Mieti, jos se tulee tähän."
Tuula: "Nii-i."
Asukkaat odottavat kuulutusta.

Nabaz ei usko, että Heidin läheinen tulisi taloon. Reeo veikkaa, että, jos Heidi on yksin, niin tulee. Heidi nousee istuvaan asentoon tyynylle. Laura ihmettelee, ettei BB kuuluta, että "unohtakaa äskeinen viesti".

Odotuksen jälkeen kaiuttimista kuuluu naisen ääni:
"Ylpeänä täällä katsotaan, kun olet kiltti oma itsesi. Kotona kaikki hyvin, mummikin katsoo ja kannustaa sinua. Luota jatkossakin vain itseesi ja jatka samaan malliin. Tsemppihalit meiltä kaikilta."

Heidi tajusi heti, että ääni oli hänen äitinsä ja Heidi alkoi itkemään. Viestin päätyttyä Laura tulee halaamaan itkevää Heidiä ensimmäisenä ja sen jälkeen tulevat Reeo ja Miikka ja pian myös muita asukkaita. Reeo kysyy vahvistusta, oliko viesti äidiltä ja Heidi vahvistaa itkien asian. Reeo kysyy myös, muistaako, mitä viestissä sanottiin. Mia kertaa viestin sisältöä.

Heidin äidin ääntä kehutaan ihanaksi ja ääni tuli Reeon mukaan kuin "apteekin hyllyltä". Laura toivoo, että viesti tulisi uudelleen, että Heidi sisäistäisi sen. Milla ihmettelee, että alkoiko viestin keskeltä, mutta Heidi sanoo ettei näin ollut. Heidi sanoo, että äiti on kirjoittanut sen valmiiksi ja hän on jämäkkä. Ala-asteella työskentelevänä äiti on tottunut lukemaan, sanoo Heidi.

Heidi keräilee itseään olohuoneen lattialle. Muut asukkaat kehuvat viestiä ihanaksi ja Reeon mielestä oli kiva kuunnella se yhdessä. Mia kysyy Heidin fiiliksiä. Heidi vastaa itkuisella äänellä, että äidin ääni kuulosti ihanalta. Laura sanoi, että Heidin äidin ääni kuulosti äidiltä, Mia komppaa.

DC2: 20.28 Lattialla oleva Heidi pyyhkii käsipaperilla kyyneleitään.
Heidi: "Lyhyt ja ytimekäs. Muuta ei tarvinnut."
Miikka: "Ei kyl tohon lauseeseen tai tohon viestiin saatiin kyllä ihan kaikki mahdutettua."
Mia: "Mmmhm."
Laura: "Oliks se, et 'mummikin katsoo'?"
Heidi: "'Mummikin katsoo' iltateellä."

Heidi istuu hiljaa lattialla, Salla silittää Heidiä polvesta. Laura istuu sohvalla Heidin vieressä ja toivoo kuulevansa viestin uudelleen. Sofia pyytää BB:tä soittamaan viestin uudelleen. Nabaz toteaa saavansa voimaa ja Miikka komppaa, että joku oli sanonut, että viestistä kaikki saa voimaa.

Heidi nousee istumaan kunnolla tyynylle ja toteaa juuri kuulleensa äitinsä äänen. Heidi nousee tyynyltä, niistää ja lähtee käymään päällikön huoneessa.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 21:38

Aiemmin:

18:28 DC1: Keittiösaareke. Heidi selittää valintaansa läsnäoleville ja ympäristössä pyöriville asukkaille, joihin lukeutuvat ainakin Nabaz, Tuula, Miikka ja Merve.

Tuula kysyy täsmennystä siihen, tiesikö Heidi kumpaakaan vaihtoehtoa. Heidi sanoo, että ei tiennyt mitään. Piti vain valita joko tai. Päässä oli käynyt se pahin vaihtoehto, että itselle huono tietäisi talosta poistoa. Ei halunnut ottaa sitä riskiä.

Heidi (itkuisena): ”Ja itken siis vaan sen takii, tiäksä, et mä tiiän, et mä saan terveiset!”

Nabazista tämä on ihanaa. Nabazkin melkein alkaa itkeä. ”Voi Heidiliini!” sanoo Milla ja käy sivuhalaamassa Heidiä. Millasta tämä on ihanaa ja olisi kiva nähdä, jos tervehdys tulisi vaikka tv:n kautta.

18:31

Makuuhuone. Läsnä Milena, Mia, Laura ja Sofia. Milena tilittää, ettei olisi ikinä tehnyt tuota valintaa. Heidi teki oman päätöksensä ja kaikki saavat tehdä omat päätöksensä niin kuin haluavat, mutta itse ei olisi valinnut noin. Milena haluaa olla joukkuepelaaja.

Laura pohdiskelee omalta kohdaltaan, että ei koe itsellään olevan vielä sellainen koti-ikävä tai tarve viesteille, että olisi sen vuoksi päätynyt Heidin valintaan, vaikka etu olisi ollut ennalta tiedossakin. Totta kai miettii läheisiään, ja aivan ihanaahan se olisi, jos viestin saisi, ja poraisi silloin silmät päästään. Mutta vaikea kuitenkaan tässä kohdassa esittää mitään pyhimystä, kun ei tiedä yhtään, miten olisi toiminut oikeasti tuossa tilanteessa.

Milena kuitenkin korostaa tietyllä tavalla omaa näkökulmaansa. On aina sellainen, että ajattelee joukkuetta. Laura muistuttaa myös, että Heidillä on tällä viikolla immuniteetti. Ensi viikon kuitenkin talossa on. Jos haluaisi omaa paikkaansa vähän varmemmaksi, ehkä olisi siinä mielessä ollut parempi toisenlainen ratkaisu, kun miettii vielä eilisten juhlien päälle.

Sofia: ”Mieti ku me oltais kaikki saatu!”
Mia: ”No älä! Tämä!”

Sofiasta Heidin valinta ei kuitenkaan ollut mikään yllätys. Heidi on voittanut kilpailun, saa tehdä mitä haluaa.

Lauran mielestä tämä ei edes harmita, kun mahdollisuus läheisten tervehdyksiin ei ollut tiedossa etukäteen. Nyt kun se tuli vain yhtäkkiä ilmoitusasiana, niin se on vähän ”Aha! Okke.”

18:33

Milena esittää skenaarion, että valinta olisikin pitänyt tehdä kaikkien edessä ja myös panokset olisi kerrottu. Se olisi ollut kova. Laura uskoo, että siinä olisivat jo vaikuttaneet asukkaiden katseetkin. Milena ei olisi ikinä valinnut omaa etua. Mia uskoo, että Heidi olisi kyllä valinnut oman edun tuossakin tilanteessa.

Merve liittyy seuraan. Naurahtaa, että häntä ärsyttää eniten se, kun Heidi itki äsken keittiössä ja ihmiset tulivat lohduttamaan, ja sitten Heidi sanoi, ettei itkekään sen vuoksi, että olisi paha mieli muiden asukkaiden puolesta, vaan siksi, että on niin hyvä mieli siitä, että saa ne terveiset.

Milena: ”Joo!”
Merve (ähkäisee vaikeasti naurahtaen): ”Niinku... töööt! Ihan oikeest!”

Laurastakin Heidi olisi voinut miettiä sanansa vähän tarkemmin.

Merve (hymyillen): ”Tai niinku... siis ei niinku minkäänlaist... siis itsek... siis niin itsekäs!

18:35

Keskustelu siirtyy Heidin valinnasta käytännön asioihin. Toivovat, että ulos siirtymisestä tulee jokin ennakkovaroitus. Kaikilla ei ole ulkotehtävään soveltuvia kerrastoja. Nyt ei kannata enää juoda, jottei joudu käymään ulkovessassa.

Sofia tajuaa nyt kunnolla, että pitää taas nukkua ulkona.

Sofia: ”RRAAAAGH!” (valittavalla äänellä) ”Mä en halua tonne vitun ulooos!” (tauko) ”Vittu mä vihaan oikeesti tuolla ulkona nukkua! Argh!”

Milla (makuuhuoneen ulkopuolelta): ”Sofia, me ollaan se kerran hoidettu!”
Sofia: ”Ja sen takia mä en enää ikinä halua sinne! Oikeesti mulle tulee traumat ku mä ees nään nuo vitun makuupussit!”

Läsnäolevia naurattaa.

Merve (huvittuneena): ”Ei oo yhtään dramatisoivaa tää sun...”

Merve istahtaa Sofian viereen sängylle ja kaappaa tämän kädestä kiinni. Sofia valittaa, että oli äsken tsemppi päällä, mutta nyt se meni.

18:26

Reeo saapastelee makuuhuoneeseen.

Reeo (kiusoitellen, kuin lapselle): ”Merve! Nyt nukkumaan!”

Merve sanoo, että hänhän tykkää nukkua ulkona. Se ei harmita. Häntä harmittaa ainoastaan se toinen juttu.

Jos Sofia saisi valita, olisiko ilman terveisiä vai joutuisiko ulos nukkumaan, valitsisi sisällä nukkumisen ilman terveisiä.

Merve (kauhistuneena): ”Oikeesti!”
Sofia: ”Siis mä vihaan nukkua tuolla ulkona!”

18:37

Merveä vaivaa ajatus siitä, että joku läheinen on kirjoittanut sen viestin tai kuvannut videon tai mitä ikinä, mutta nyt ei saa nähdä sitä. Sofia lohduttaa, että kyllä varmaan jossain kohdassa kuitenkin saa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 21:53

Aiemmin:

19:24 DC1: Makuuhuone. Läsnä isompi porukka, mutta myös Heidi ja Tuula. Käyvät kahdenvälisen selvittelykeskustelunsa, jonka tarpeeseen Heidi jo aiemmin tontun mökillä Reeon ja Miikan kanssa keskustellessaan viittasi.

(Rapoaja ei täysin tiedä mistä on kyse, mutta jostain Tuula-Nabbe-Heidi-juhlat-sauna-päällikköjutusta eiliseltä, jossa oli syntynyt väärinymmärrys ja josta Tuula oli loukkaantunut.)

19:43

Heidi käy samassa asetelmassa makuuhuoneessa kahdenvälisen keskustelun myös Milenan kanssa, jossa avaa valintaansa ja sitä, kuinka joutui sen äkkiä tekemään. (Milena on valinnasta Heidiä kritisoinut, tai ainakin ilmaissut, ettei itse ikinä valitsisi näin, koska on joukkuepelaaja.)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 15 Loka 2022 22:40

21:49 DC1: Kylpyhuone. Heidi on saanut saunan henkilökohtaiseen käyttöönsä. Alkaa valmistautua saunaan menoon.

Pipopäinen Milla käy takki päällä kylppärissä pesemässä hampaat. Toivottaa suihkukoppiin ja ehtineelle Heidille hyvää saunaa.

Milla Ihmettelee ja ihastelee Heidin vadelma-herukkajuomatölkkiä. Heidin mukaan se on ”joku ihan uus” ja parempaa kuin mustikanmakuinen versio.

Milla on huolissaan, ettei Heidille tule nyt yksinäinen olo. Heidi harmittelee, ettei saanut ottaa ketään seuralaisekseen.

21:52

Heidiä ei kaduta yhtään, että teki tämän valinnan, kun sai äidiltä viestin. Mutta jos se olisi ollut vain talossa nukkumisen ja saunomisen luksus ilman sen kummempaa spesiaalia, sitten olisi mieluummin ulkona nukkumassa. Milla komppailee.

Milla: ”Todellaki! Se oli ihana!”

Milla kokee itsekin vaipuneensa ”omiin sfääreihin” kun kuuli Heidin äidin äänen.

Heidi siirtyy saunaan ja lauteille — tai pöllille — istumaan.

Heidi toivoisi saavansa kuulla viestin vielä uudestaan. Tuli niin vahva reaktio kun kuuli äidin äänen, että alkoi itkemään. Jäi ehkä jotain välistä, sai kyllä kiinni siitäkin mitä sanottiin. Mutta se ääni oli se juttu. Sohvallakin oli ollut vain hiljaa, kun kelasi päässään äidin ääntä.

Heidi: ”En oo ikinä sanonu tätä, mut mun on pakko sanoo, et mun äidillä on kaunis ääni! TIäks niinku, ku se tuntu niin jotenki... ihmeelliseltä!”

Milla muistuttaa, että siitä on kuitenkin jo kuusi viikkoa, kun Heidi on kuullut äitinsä äänen.

21:53

Heidi ei ollut edes ajatellut, että pelkästään oman äidin äänen kuuleminen saisi hänessä aikaan niin vahvan reaktion. Ja nyt on vuorossa se erikoisuus, että pääsee kokemaan BB-talon yksin, ilman muita asukkaita. Ei millään pahalla muita asukkaita kohtaan, mutta tykkää olla yksinkin. Kuulee omat ajatuksensa.

22:25 DC1/DC2: Muiden asukkaiden on aika siirtyä ulkoruokintaan.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Menkää ulos ja sulkekaa ulko-ovi!”

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 15 Loka 2022 23:00

Jacobuksen 18:54 rapoamaan tilanteeseen, kun Heidi ilmoittaa päällikönä saamansa päätöksen

https://twitter.com/search?q=bbsuomi&sr ... ry&f=video
a walking disaster

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 16 Loka 2022 00:35

DC1 aiemmin:

22.20 Asukkaat ovat juuri vaihtaneet paristot. Merve ja Sofia ovat olohuoneen sohvilla. Ohjaaja siirtyy keskusteluun sen ollessa kesken.

Sofia: "(alku puuttuu) ...rangaistuksen siit."
Merve katsoo pitkään Sofiaa viereiseltä sohvalta ja on mietteliään näköinen.
Sofia: "Mä pelotan, et mut lähetetään kotiin täält sen takii."
Merve: "No eikä lähetetä!"
Sofia käy makaamaan sohvalle kyljelleen.

Sofia: "Ahdistaa niin paljon!"
Merve: "Ei kai sulle nyt tollasta!"
Sofia: "No en tiedä!"
Merve: "No en usko."
Sofia: "No Big Brother on niin ankara välillä."
Merve: "Nii onkin, mut emmä usko, että tommosta kumminkaan. Toi ois todella radikaalia."
Sofia: "Nii mä vaa testasin. Emmä sillee niinku polttanu sitä. Sen verran imin sitä, et tuli se valo, et mä tiiän, et pitääks mun jatkaa sen toisen etsimistä."
Merve: "Aa. Mhm."

Sofia: "Nyt mua stressaa se."
Merve: "No mut oik... siis voi olla, et siit tulee rangaistus, mut ei siit tollasta voi tulla."
Sofia: "Nii, et mut lähetetään kotiin?"
Merve: "Nii. Ei siis oikeesti voi. Voi olla, et tulee, et sä et pääse johonkin kilpailuun."
Sofia: "No eiii, vittu! Ku mä testasin sitä vaan."
Merve: "Mhm. Mä tiiän."
Sofia: "Jos mä olisi halunnut polttaa sen, mä oisin polttanut kunnolla (naurahtaa)."
Merve: "No niin. Mut tottakai Isoveli on vaan tarkka."
Sofia: "Nii..."
Merve: "Mhm. Voi Soffeliini..."

Merve näplää mietteliäänä hanskojaan sohvalla, Sofia makaa edelleen viereisellä sohvalla kyljellään. Molemmat ovat hiljaa hetken.

22.22
Merve: "Voi Soffeli!"
Merve kysyy Sofialta, onko hän käynyt vessassa (asukkaat ovat pian siirtymässä ulos). Sofia sanoo käyneensä kaksi kertaa. Mervekin on käynyt vessassa. Sofia sanoo olevansa valmis lähtemään ulos, kun Merve asiasta kysyi.

Hiljaisuus jälleen sohvilla.

22.24 Hetken hiljaisuuden jälkeen Sofia hymähtää sohvalla, Merve huokaisee toisella sohvalla.
Merve: "Mä mietin, pitäiskö mun vielä kerran käydä kuitenkin?"
Sofia: "Pisulla vain?"
Merve: "No vessassa."
Molemmat hörähtävät.
Sofia: "No käy!"
Merve nousee sohvalta ja lähtee vessaan. Sofia jää hiljaa makaamaan sohvalle.

22.25 BB käskee asukkaat menemään ulos ja Sofia nousee sohvalta.

Rapoajan huomio: En löytänyt ainakaan edeltävistä tilanteista puskurista, mistä tilanteesta tässä Sofian tapauksessa on kyse.

EDIT: Liittynee kuvaan rapossa DC1 klo 22.01.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 16 Loka 2022 00:44

DC1 aiemmin:

22.01 Sofia käyttää sähkötupakkaa BB-talon sisätiloissa. Hän veti kaksi nopeaa henkäystä ruokapöydän ja keittiösaarekkeen välissä. Ainakin ensimmäisestä nousi pieni savupilvi.
Sofia käyttäessään laitetta: "Tuleeks tähän valo?"

sofiatestaasahkotupakkaasisalla2-151022.jpg

Sofia pyörii ruokapöydän ja vaatekaappinurkkauksen ympäristössä. Mia kysyy Sofialta, oli "se", mitä hän poltti tänään. Sofia etsii oman takin ja jonkun toisen takin taskuista. Sofia kysyy, ettei Mia ole laittanut sitä farkkujen taskuun, mutta Sofia toteaa, ettei se ole maailmanloppu. Mia menee auttamaan etsinnöissä ja tulee keittiöstä vaatekaappinurkkaukseen.

Ohjaaja näkee parhaimmaksi seurata Reeon ja Miikan keskustelua, mutta taustalta kuuluu Mian ja Sofian puhe. Sitten ohjaaja katkaisee ylimääräiset äänet ja keskittyy Reeon ja Miikan näkkileivän syöntiin ja teen juontiin.
Viimeksi muokannut Jacobus, 16 Loka 2022 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Rapoa tarkennettu jälkeenpäin.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 42. päivä

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 16 Loka 2022 08:59

DC1 aiemmin:

Noin klo 22.30 Asukkaat Heidiä lukuun ottamatta on käsketty ulos ja he alkavat valmistella petipaikkoja pihalle.

yoksipihallenukkumaan1-151022.jpg
milanapuhaltaa-151022.jpg
nabaztuulakatoksenalla-151022.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”