Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja mävaan » 30 Touko 2012 21:39

tuusannuuska kirjoitti:Mutta kai tälläkin nyt taas joku tarkoitus oli ja edessä on jotain vielä parempaa.
Toivotaan, että hyvä tarkoitus.

Ja olis voinut olla pahempikin vuodenaika töiden loppumiselle. Nyt vietät kesän hyvällä omalla tunnolla lomaillen, jos töitä ei löydy heti tai sopiva tehtävä ei tule edes sun mieleen.

Pohdit tarvittaessa hyyyvin huolellisesti, mitä seuraava siirto voisi olla.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 30 Touko 2012 21:47

Niinpä, mukavampi tämä loma tähän väliin oli kuin jos olisi jäänyt keskellä talvea pyörittelemään peukaloita. Tekemistä keksii kyllä, eli ajankäytöllisiä ongelmia tuskin tulee. Eikä onneksi ihan heti tarvitse alkaa stressata rahastakaan, vaikka ehtikin jo vähän tottua siihen ettei jokaista ostosta tarvitse miettiä erikseen. Muutama menoerä on kyllä vielä edessä (lähdetään juhannuksen jälkeen Lontooseen, tatuointi pitää saada ja tiskikone olis aivan huippu juttu), mutta mitä iloa rahasta on jos ei sillä voi hankkia kauan haaveilemiansa asioita.

Onneksi kuulin vähän juttua mahdollisesta vastaavasta työpaikasta joka aloittaisi toimintansa melkein yhtä lähellä edellistä. Vasta vuodenvaihteessa, mutta yksi vaihtoehto sekin. Täytyy nyt ainakin yrittää sinnekin sitten.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 01 Kesä 2012 13:51

No ei sit... en päässy kouluihin mihin hain, enkä päässy töihinkään :? Mul ois tällä hetkellä mun elämässä helposti masennuksen ainekset, mut emmä ainakaan vielä masentunu ole, ku tiedän ihmisiä joilla menee vielä huonommin ku mulla. Mut tietenkin se alkaa ärsyttää ku koko ajan tulee takapakkia...
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Kesä 2012 13:59

^ Eniten vituttaa ne ihmiset jotka jauhavat jotain "kyllä töitä on jos niitä vaan hakee" tai "ei saa olla rima liian korkeella kun hakee töitä, kun kyllä niitä riittää".

SIIS AAAARRRGGGHHHH! Raiskaa aivojani tuollainen.

Edes joissain siivousyrityksissä ei ole nyt tilaa uusille! Se kertoo jotain ainakin pk-seudun tilanteesta.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 01 Kesä 2012 15:17

^ No joo! "Kyllä töitä on, jos vain hakee" Entäs jos on hakenu joka vitun alaa ja mistään ei nappaa? Haetaan työntekijöitä mut kummasti "ei sulle oo töitä" -.- Sit ku ei pääse kouluukaan, jotta ois mahdollista päästä sinne töihin nii jippii :D Paska paikkakunta, oispa varaa muuttaa muualle.

Pitääpä lisätä vielä: "Pitää ottaa se työ vastaan, mitä tarjotaan" no se on ihan totta, mut miks menisin sellaseen työhön, josta tiedän jo valmiiksi että mä en tule pitämään koko hommasta, se ei ole yhtään mun alaa, enkä pysty niitä töitä tekemään? Onko se sit parempi, että pelkän rahan takia masentuisin? Palkka aina lämmittää mieltä, mut ei tarpeeksi jos se palkka menee joihinkin terapeutin palkkioihin.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Sihi » 01 Kesä 2012 19:17

Jonksu kirjoitti:No ei sit... en päässy kouluihin mihin hain, enkä päässy töihinkään :? Mul ois tällä hetkellä mun elämässä helposti masennuksen ainekset, mut emmä ainakaan vielä masentunu ole, ku tiedän ihmisiä joilla menee vielä huonommin ku mulla. Mut tietenkin se alkaa ärsyttää ku koko ajan tulee takapakkia...
No nyt sitten voit katsoa rauhassa BB:tä, eikö? ;)
-nimimerkillä: kuppi puolittain täynnä. :Love:
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 01 Kesä 2012 20:11

Jonksu kirjoitti: mut miks menisin sellaseen työhön, josta tiedän jo valmiiksi että mä en tule pitämään koko hommasta, se ei ole yhtään mun alaa, enkä pysty niitä töitä tekemään? Onko se sit parempi, että pelkän rahan takia masentuisin? Palkka aina lämmittää mieltä, mut ei tarpeeksi jos se palkka menee joihinkin terapeutin palkkioihin.
Ei anneta sun palkkoja terapeutille. Me täällä tuetaan sua. :Love:
Sama sulle kuin tuusikselle: nyt makoilet hyvällä omalla tunnolla, kun olet töihin ja kouluun hakenut, jotta sitten jaksat olla hyvillä mielin töissä, kun sen aika on.

Vielä yksi vinkki työnhakuun: moni työ ei ole ilmoitettuna, vaan paikka täyttyy, kun sopiva ihminen löytyy jotain muuta kautta. Ehkä vain työnantajan laiskuuttakin etsiä työntekijää.

Mieti työ tai ala, mitä haluaisit tehtä. Mieti yritys, jossa se onnistuu ja mikä olisi mielestäsi mieluinen työpaikka sopivan matkan päässä. Ei ollenkaan haittaa, että heillä ei ole ollut avointa paikkaa missään haussa.
Sitten vain rohkeasti kysymään. Nyt kesän kynnyksellä voi jopa puhua kesätöistä, niin niillä voi olla pienempi kynnys palkata töihin.

Kun olet ainoa hakija työhön, jota ei ole missään ilmoitettukaan, kilpailua ei ole. Sitten on vain siitä kiinni, että tarvitsevatko he juuri sillä hetkellä apuvoimia. Välillä voi käydä tuuri.

Jos opiskelu kuitenkin kiinnostaa, voi myös alasta riippuen kysyä oppisopimuspaikkoja, yms. Siitä oli ainakin ennen etua myös työnantajalle. Eri vaihtoehtoja löytyy.

Lähde siitä asenteesta, että mikä sua kiinnostaa ja etenet sen mukaan. Ei haittaa, jos aluksi oma ala ei ole selvillä. Silloin pitää vain kokeilla ja jos ei ollut omalta tuntuva työ, pitää vain jatkaa etsimistä.
(moni vaihtaa alaa useammankin kerran elämänsä aikana.)

Tärkeää on pitää yllä elämäniloa ja itsetunto kohdillaan sekä välttää suurimpia masennuksen kuoppia, vaikka välillä vaikeaa olisikin.
Eli ei mennä niihin töihin, missä luulee masentuvansa.

Itseään saa arvostaa !

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 01 Kesä 2012 20:18

Töiden kuuluu olla perseestä. Eihän vapaa-ajasta olis muuten mitään iloa. ;)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja knocker » 02 Kesä 2012 00:03

Risto kirjoitti:Töiden kuuluu olla perseestä. Eihän vapaa-ajasta olis muuten mitään iloa. ;)
Helvetin hyvin sanottu.

Ja tuon tähän sen toisen puolen. Aika pian valmistumisen jälkeen pääsin duuniin, josta tykkäsin possuna. Meni illatkin töiden parissa, mutta omaan piikkiin isosti. Sitten viisaannuin ja tajusin, että työnantaja kiittää, muttei palkitse.
Toivon, ettei kukaan ikinä tee samaa. Ellet omista firmaa...
a walking disaster

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 02 Kesä 2012 13:46

Risto kirjoitti:Töiden kuuluu olla perseestä. Eihän vapaa-ajasta olis muuten mitään iloa. ;)
Toisaalta itseäni hajottaisi kyllä ihan pirusti, jos töihin vituttaisi aina mennä ja työviikon jälkeen olisi stressaantunut/uupunut ja vapaa-aika kuluisi pelkkään palautumiseen.

Tällä hetkellä tykkään töistäni ihan hurjasti, vaikka välillä henkisesti raskasta onkin, kun oma persoona on 100% pelissä. Silti työasiat jäävät aina töihin, kun oven perässään sulkee... ja vapailta on kiva lampsia takaisin ihanien työkavereiden ja asukkaiden luokse. :)
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Kesä 2012 12:44

Minä en kyllä enää ikinä suostu ainakaan kovin pitkäaikaisesti tekemään työtä joka on niin perseestä, että pää hajoaa. Saisi olla aika hemmetin hyvä palkka ennen kuin se olisi sen arvoista ja sittenkin vaihtaisin heti muihin hommiin kun niitä saisi.

Opiskelemaan en kyllä enää jaksaisi lähteä. Pääasiassa siitä syystä, että rahaa menee muttei juuri tule ja paikallaan istuminen pitkiä aikoja jossain auditoriossa alkaa väsyttää armottomasti.

Mutta kohta sitä saa taas miettiä mitä tekis kun parin viikon päästä loppuu tehdashommat. Toivottavasti toisesta vastaavanlaisesta paikasta tärppäisi, mutta sinne on kyllä muitakin halukkaita varmasti jonoksi asti. Toi tollanen työ vaan sopi meikäläiselle kuin nenä päähän ja palkankin puolesta voisin tehdä sitä mielelläni. Ihan kamalasti ei ton tyyppistä hommaa vaan taida olla tarjolla.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 05 Kesä 2012 16:11

Mä oon nyt ollu Citymarketissa kaks päivää työharjottelijana ja sanon kyllä ettei sinne kannata kenenkään mennä töihin :roll: En ois uskonu, että kaipaan joskus Lidliin vielä takaisin. :holyshit: Täs oon yrittäny ettiä muita paikkoja, jotta pääsis tuolta Citymarketista helvettiin. En tajua miten ne myyjät siellä jaksaa, jos 7h työpäivän aikana on pelkästään 24min kestävä ruokatauko?
That damn fox!

Kuva

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 05 Kesä 2012 18:01

Jonksu kirjoitti:Mä oon nyt ollu Citymarketissa kaks päivää työharjottelijana ja sanon kyllä ettei sinne kannata kenenkään mennä töihin :roll: En ois uskonu, että kaipaan joskus Lidliin vielä takaisin. :holyshit: Täs oon yrittäny ettiä muita paikkoja, jotta pääsis tuolta Citymarketista helvettiin. En tajua miten ne myyjät siellä jaksaa, jos 7h työpäivän aikana on pelkästään 24min kestävä ruokatauko?
Eikös tuo kuitenkin mene ihan Kaupan alan tesin mukaisesti? Onhan tuo pirun lyhyt aika mutta taitavat junailla vuorot niin, ettei mitään puolen tunnin ruokkista ole ansainnut.

Itsellä oli onneksi kirjakaupassa rentoa ja taukoilla sai kelloa tuijottamatta.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 05 Kesä 2012 18:44

^ Lidlissä meni myös tesin mukaisesti ja jos oli 7h 15min töissä niin siinä oli 2x10min tauko ja yksi 30min ruokkis. En kyl tiiä onko Lidlillä sitten omat menetelmänsä, mut onhan toi citymarketin meno järjetöntä... Lidlissä on paremmat oltavat :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 05 Kesä 2012 19:28

Ja päiväkodissa vedetään tunnin taukoja sen aikana kun lapset on nukkarissa! :D Jonain päivänä tosin tauko voi jäädä lyhyeksi kahvitauoksi aamulla, jos se nukkarivuoro sattuu omalle kohdalle.

Riippuu kyllä paikoistakin! Olin kerran sellaisessa päiväkodissa, jossa katottiin minua pahalla jos pidin taukoa vielä ruokiksenkin jälkeen! Itse taas en pidä sitä minkäänlaisena taukona että syön jossain lapsiryhmässä... Siinä pitää koko ajan valvoa ruokailua ja se on pirun vituttavaa joskus, kun omaan syömiseen ei voi panostaa! (plus että se on aika epäreilua, kun osa taas syö omia tekemiään ruokia ja heillä se ruokatauko on sitten AINA joka päivä ja siinä voi aina jutella muille kollegoille samalla!)

Yleensä kyllä päiväkodeissa on ollut ihan rento meininki ja kelloa ei kovin rankasti tuijoteta. Kunhan työt tulee tehtyä!
Aika usein ne tauot tosiaan venyvät tunninkin mittaisiksi, vaikka olisikin vähän aikaa nukkarissa nukuttamassa.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 05 Kesä 2012 21:03

Jonksu kirjoitti:No ei sit... en päässy kouluihin mihin hain, enkä päässy töihinkään :? Mul ois tällä hetkellä mun elämässä helposti masennuksen ainekset, mut emmä ainakaan vielä masentunu ole, ku tiedän ihmisiä joilla menee vielä huonommin ku mulla. Mut tietenkin se alkaa ärsyttää ku koko ajan tulee takapakkia...
Tsemppiä sinne. mulla sama tilanne, tai no tosin olin sen pari kuukautta töissä, enää en ole, mutta ei siitä sen enempää...

koitetaan nyt nauttia kesästä ja murehitaan sitten joskus, kai tän elämän on joskus pakko ollu hyvääkin?
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 05 Kesä 2012 21:32

^ Jeps... nauttisin enemmän jos ei tarvis olla työharjottelussa mutta ku on vähän pakko olla jossain jos meinaan tukiakin saada vielä (jos en siis pääse palkkatyöhön). Tonne Citymarketiin en kyllä jää, pakko ettiä jokin muu paikka -.-
That damn fox!

Kuva

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Kesä 2012 23:21

Jonksu kirjoitti:Mä oon nyt ollu Citymarketissa kaks päivää työharjottelijana ja sanon kyllä ettei sinne kannata kenenkään mennä töihin :roll: En ois uskonu, että kaipaan joskus Lidliin vielä takaisin. :holyshit: Täs oon yrittäny ettiä muita paikkoja, jotta pääsis tuolta Citymarketista helvettiin. En tajua miten ne myyjät siellä jaksaa, jos 7h työpäivän aikana on pelkästään 24min kestävä ruokatauko?
Häh, eihän 7 tunnin päivään edes kuulu mitään ruokataukoa? Yli 7 tunnin päivään vasta kuuluu, 7 tunnin päivään kuuluu kaksi kahvia.

Itse olin yhden kesän Cittarissa aikoinaan töissä ja se oli niitä harvoja kauppoja joissa oli 6 tunnin työpäivässäkin kaksi kahvia, TES ei vielä silloin vaatinut kuin yhden. Myöhemmin se kaksi kahvitaukoa on tullut lakisääteiseksi muuallekin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 06 Kesä 2012 00:33

7 tunnin päivään tosiaan sisältyy kaksi 12min kahvitaukoa, mutta sehän tekee yhteensä 24min eli voihan ne tauot silläkin lailla pitää.

On tuo minun mielestäni aikamoista! Ihan naurettavia nuo 12 minuutin tauot.. kahvihuoneeseen meneminenkin jo kestää sen aikaa että siinä ehtii juuri hörppiä mukillisen kahvia kiireessä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 06 Kesä 2012 00:43

^En kyllä ole vielä ollut yhdessäkään sellaisessa työpaikassa jossa tota 12 minuuttia kytättäisi kellon kanssa. Joka paikassa se on ollut 15 minuuttia ja joissakin jopa 20 minuuttia.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 06 Kesä 2012 00:48

Tuosta olen kyllä samaa mieltä, mutta olen ollut vaan kaksi viikkoa Prismassa harjoittelussa! :D
Siellä todellakin itsellänikin venähti joskus 20 minuutiksi ja silti sain pitää toisen tauon. Nälkä kun oli eikä ollut aamulla ehtinyt mitään hakea, niin piti ensin käydä ostamassa joku pikaruoka ja syödä se! :D

Ja tuolla Prismassa kyllä kahden tauon lisäksi sain käydä esimerkiksi ostamassa vesipullon!
Ei se nyt todellisuudessa niin nipotusta ole.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Kesä 2012 05:55

Se oli siinä sitten se työpätkä, avaimet ja kulkulätkät on luovutettu ja tehdas henkisesti hyvästelty. Oli kyllä helposti itselleni sopivin duuni missä olen ollut ja siitä sai vielä ihan kivaa palkkaakin, olisi saanut se hupi kestää kauemminkin, mutta nyt kävi näin.

Ärsyttävintä koko hommassa on se, että koska olin (melkein sadan muun työntekijän kanssa) vuokratyöfirman kautta ja kun se päätti ettei irtisanokaan meitä, vaan pidetään yt-neuvottelut, voi kestää jonkun aikaa ennen kuin kaikki saatavat on tilillä. Onneksi liitto on ottanut asian hoitaakseen, eikä suostu ihan mihin tahansa pilipaliratkaisuun niin ei tarvitse kenenkään yksin ihmetellä tilannetta. Tällä hetkellä tilanne on niin epäselvä ja kummallinen, että hyvä jos joku siitä jotain tolkkua saa.

Tämä kesä saa kyllä luvan olla pyhitetty lomalle kun siten siihen jo ehdin asennoitua, eikä toi työnhaku nyt ihan tällä sekunnilla nappaa (ylihuomenna on kyllä haastattelu, mutta kattoo nyt sitäkin sitten kuinka sujuu). Kaikenkaikkiaan aika hölmö olo, kun viimeiset pari viikkoa tein niin paljon ylitöitä kuin irti lähti ja koko elämisen rytmi on aivan kierossa. Loma tekee tähän väliin ihan hyvää.
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”