O.o kirjoitti:
Tuo on täysin harhaan johtavaa ja suurin osa katsojista ei tuota ymmärrä, juuri tämän harhaan johtavan "äänestys" nimikkeen voimasta.
Tämä tapa on
Voi se olla noinkin, mutta kun...
BB-äänestyksissä ei ole kyse henkilövaalista, jossa olisi tarkoitus demokraattisesti mies ja ääni periaatteella valita taloon jäävät ja viimein kauden voittaja.
Lähempi analogia voisi löytyä vaikka viikkoja kestävästä "sponsoriturnauksesta".
Asukkaat ovat päävoitosta kisaavia sponsorijoukkueittensa kippareita.
BB-tuotanto on turnauksen järjestäjä, jolla on omat kyseenalaiset keinonsa vaikuttaa kippareiden kilpailutukseen ja lähtöasetelmiin. Tätä prosessia voi myös yleisö seurata tuotannon sallimissa puitteissa.
Yleisö muodostuu lippunsa maksaneista 24/7 asiakkaista, sekä koosteita ja medioita seuraavista "kisafaneista".
Kippareiden sponsorijoukkue muodostuu heille ääniä maksavista äänestäjistä. Joukkueen sponsorimäärää ei ole rajoitettu ja sama sponsori voi olla mukana useammassakin joukkueessa. Sponsorien voi sanoa olevan 100%:sti yleisöstä, mutta kuitenkin vain osa yleisöstä sponsoroi kippareita. Suuri osa tyytyy vain seuraamaan ja nauttimaan kisasta.
Talossa olevat kipparit valitsevat joukostaan viikoittaiseen häätötapahtumaan joutuvat kanssakilpailijansa. (Tämä muistuttaa gladiaattoriturnausta; kukaan ei haluaisi joutua areenalle.)
Heti kisan alettua sponsorit aloittavat urakkansa. Ensin yleensä verrytellään, panostetaan löysiä euroja, mutta mitä lähemmäs maalia tullaan, sitä kiivaammaksi yltyy tahti ja sitä enemmän sponsoreilta vaaditaan. Hyvällä joukkueella eurot eivät aina mene edes hapoille, mutta huonolla tulos saattaa romahtaa pahastikin.
Huomionarvoista on, että menestystä ei ratkaise niinkään joukkueen sponsorien määrä, kuin sponsorien taloudellinen kunto ja heistä irrotettava eurovirta. Yksi tuttu miljonääri voi vastata tuhatta sentinvenyttäjää.
Pelin hengen mukaisesti kisan voiton kannalta ratkaisevia ovat kipparin asukasaikaisella esityksellään keräämät sponsorit, kuin myös aiemmat ulkopuoliset sponsorointiin yhtyvät tuttavat ja sidosryhmät.
Kisajuontajat pitävät yleisön ja sponsorit koko ajan tilanteen tasalla. Tämä on tärkeää siksi, että jännitys säilyisi ja että sponsorit osaavat tarvittaessa panostaa kiriin kaiken liikenevän eurovoimansa. Ilman väliaikatietoja joku voisi panostaa turhan paljon, tai sitten kävisi niin, että "varmalle" selviytyjälle ei aktivoituisi tarpeeksikaan euroja. Kummatkin tilanteet olisivat rehdin kisahengen vastaisia.
Noin.
BB on turnaustapahtuma, jossa äänestäjät kisaavat katsojien iloksi omilla euroillaan oman suosikkinsa puolesta.
.