BB Extra

Keskustelua tehtävistä, rangaistuksista ja ohjelman toteutuksesta.
dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 21 Syys 2005 11:46

Liveen tosiaan jää koukkuun, mutta jos ei tuo koukkuun jääminen häiritse muuta elämää, antaa tuo liven katselu myös paljon takaisin.

Extrasta sen verran, että nykyään siitä ei jaksa enää juurikaan marista. Ei ole tuo marina kauas kantanut ennenkään, joten tuskin vaikuttaa mihinkään tulevaisuudessakaan. Hajahuomiona sanoisin, että ainakin osa Perttu-faneista tykkää, että Perttu on esillä ja tuskinpa valtaosa Iina-faneistakaan nurisisi jos Iina saisi Extrasta enemmän itselleen.

Niinjoo, Vappu voisi käyttää vähän järkeään niissä korvakoruvalinnoissa. Kili-kili-kilinää :evil:
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 21 Syys 2005 13:51

BB Extrassa ei muuten ole enää ollut näitä Pertun "pöördismejä" vaikka viime viikolla Vappu sanoi, että jokaisessa extrassa tulee ainakin yksi pöördismi. Hyvä, että kritiikki on mennyt ilmeisesti perille. :)

Avatar
Krii
Juonittelija
Viestit: 186
Liittynyt: 18 Helmi 2005 18:25

Viesti Kirjoittaja Krii » 21 Syys 2005 16:28

Naurattaa toi korujuttu. Oon lukenu noita viestejä: APUA SUN KORUT KILISEE >:((

Sit aloin kuunnella niin nauratti, ei siihen voinut kiinnittää kauheasti huomiota vaikka olisi yrittänyt kuunnella vain niitä.

Onpa taas tosi aiheellista valitusta. :roll:

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 21 Syys 2005 17:53

Krii kirjoitti:Naurattaa toi korujuttu. Oon lukenu noita viestejä: APUA SUN KORUT KILISEE >:((

Sit aloin kuunnella niin nauratti, ei siihen voinut kiinnittää kauheasti huomiota vaikka olisi yrittänyt kuunnella vain niitä.

Onpa taas tosi aiheellista valitusta. :roll:
Mikäli kiinnostaa, niin laitappa yksityisviestiä niin kerron mihin osoitteeseen voit tulla omin korvin kuuntelemaan kuinka selkeästi tuo kilinä ja kolina kuuluu ainakin täällä olevalla televisiolla katseltuna. Tsap, eipä muuta.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 21 Syys 2005 20:28

Nyppii nuo Vapun "vastaukset" Extrassa esitettyihin kysymyksiin. Tekstitysten puuttumisesta vastattiin siten, että "eihän Salkkareissakaan ole tekstityksiä!" ja siihen, mistä katsojat näkevät BB-säännöt vastaus oli "kyllä asukkaat ne tietävät". En tiedä olenko taas pahis kun marisen, mutta mielestäni nuo eivät ole kovinkaan häävejä vastauksia.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 21 Syys 2005 20:59

Nuo vastaukset eivät todellakaan ole mitään kovin kummoisia. Luulen että ongelmana on se, että Vappu joutuu lukemaan kauheassa kiireessä kysymyksiä chatistä, keksimään niihin vastauksia, juontamaan tulevat klipit ja vielä mainostamaan 24/7:aa, illan realityä sun muuta. Veikkaan myös ettei Extrassa ole käsikirjoituksia tai muita valmisteluja, joten Vappu lienee tuolla ruudussa aika pitkälti omillaan, jotain lappuja ehkä isketään joskus käteen, mutta siinä se sitten onkin.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
Krii
Juonittelija
Viestit: 186
Liittynyt: 18 Helmi 2005 18:25

Viesti Kirjoittaja Krii » 22 Syys 2005 09:15

No minusta tekstityksiin vastaus oli ihan järkevä. Ei missään muissakaan maissa kotimaisia ohjelmia tekstitetä ..

Laskin huvikseen kauan klipit kestää ohjelmassa ja nehän kestivät lähes 13 minuuttia. Elikkäs Vapun puhetta on n. 10 minuuttia ja loput mainoksia - ai niin, Vapun jututkin ovat mainoksia.

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 22 Syys 2005 09:34

Krii kirjoitti:No minusta tekstityksiin vastaus oli ihan järkevä. Ei missään muissakaan maissa kotimaisia ohjelmia tekstitetä ..
Tuo vastaus tekstitysten puuttumiseen oli samaa tasoa kuin jos rehtorin puhuttelussa sanoisit, että "tuoki löi sitä nii munki piti" tai jotain muuta vastaavaa. Jos olisin itse tuosta tekstityksestä kysynyt, niin en olisi ollut alkuunkaan tyytyväinen tuohon vastaukseen. Parempi vastaus olisi ollut vaikka, että "ei me jakseta tekstittää", kuin se, että vedotaan johonkin toiseen ohjelmaan.

Jos esimerkiksi joku kysyisi, että miksi BB tulee niin myöhään, niin tuskinpa hyvä vastaus Vapulta olisi seuraava: "Tuleehan kymmenen uutiset, Poliisi-tv ja Aliaskin samaan aikaan". Lisäksi suomalaisista ohjelmista esimerkiksi Kotikatu tekstitetään, jotta kuulovammaisetkin voisivat kyseistä ohjelmaa katsoa. Eikä liene epäilystäkään siitä, kiinnostaisiko BB myös joitain kuulovammaisia, jos se vain olisi tekstitetty.

Nehän voisivat palkata vaikka Janin tekstittämään ja luvata tästä hyvästä Janille paluun taloon :wink:
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 22 Syys 2005 11:41

Jos porukka ei saisi kunnolla salattujen elämien äänistä selvää, niin kyllä siihenkin silloin haluttaisiin teksitys. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että niistä äänistä on joskus aika vaikea saada mitään selvää. Näytellyissä ohjelmissa kun puhuu yleensä vain yksi henkilö kerrallaan. Sitä paitsi kolmosen äänitarkkailu on muutenkin parempaa kuin subilla, jossa äänten taso vaihtelee niinkuin siellä joku dj veivailisi namikoita huvikseen.

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 22 Syys 2005 12:32

Toi on muuten SBB:n aikana äärimmäisen rasittavaa, ohjelman aikana saa kääntää volyymit kaakkoon, mutta auta armias kun mainokset alkaa niin kaijuttimet ja omat korvat meinaa poksahtaa tunnarin&mainosten äänen voimasta.
-Oh my god...

Boldis
Peitonheiluttaja
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Tammi 2005 09:58

Viesti Kirjoittaja Boldis » 22 Syys 2005 14:52

dal kirjoitti:
Krii kirjoitti:No minusta tekstityksiin vastaus oli ihan järkevä. Ei missään muissakaan maissa kotimaisia ohjelmia tekstitetä ..
Tuo vastaus tekstitysten puuttumiseen oli samaa tasoa kuin jos rehtorin puhuttelussa sanoisit, että "tuoki löi sitä nii munki piti" tai jotain muuta vastaavaa. Jos olisin itse tuosta tekstityksestä kysynyt, niin en olisi ollut alkuunkaan tyytyväinen tuohon vastaukseen. Parempi vastaus olisi ollut vaikka, että "ei me jakseta tekstittää", kuin se, että vedotaan johonkin toiseen ohjelmaan.

Jos esimerkiksi joku kysyisi, että miksi BB tulee niin myöhään, niin tuskinpa hyvä vastaus Vapulta olisi seuraava: "Tuleehan kymmenen uutiset, Poliisi-tv ja Aliaskin samaan aikaan". Lisäksi suomalaisista ohjelmista esimerkiksi Kotikatu tekstitetään, jotta kuulovammaisetkin voisivat kyseistä ohjelmaa katsoa. Eikä liene epäilystäkään siitä, kiinnostaisiko BB myös joitain kuulovammaisia, jos se vain olisi tekstitetty.

Nehän voisivat palkata vaikka Janin tekstittämään ja luvata tästä hyvästä Janille paluun taloon :wink:
No mie ainaskin oon yks noista Dalin henkilöistä jotka tahtoo tekstityksen :wink: Tiedän muutaman muunkin kuuron katsovan big brotheria vaikkei ole tekstitystä, paljon mieluummin sitä seuraisi jos olisi tekstitys. Itse enimmäkseen tavallaan katselen vaa mitä siel oikeastaan tapahtuu. Jutustelut eivät vaikuta mielipiteisiini mitenkään kun en edes tiedä mitä ne siel höpisevät. Siinä tapauksessa tulen ns. jälkijunassa kun lueskelen ircistä tai websivuilta mitä ne ovat jutelleet.

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 22 Syys 2005 16:51

Kyllä mä ainakin olen tekstityksen kannalla, saisi tässä kuulevakin joskus paremmin selkoa noista höpinöistä. Ja varmasti nostaisi himpun verran katsojalukujakin, kun ihmisiä tämä ohjelma kuitenkin kiinnostaa.
-Oh my god...

Avatar
taku
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 21 Helmi 2005 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja taku » 22 Syys 2005 16:52

"Eihän Salkkareissakaan ole"

^^ Tuosta lähti päivän naurut :lol: No.. onhan tämä Extra oikeastaan ollut aikamoista roskaa, mutta hyvä että siellä joku sentään heittää noin hyvää läppää. Itsekin olen huomannut tuon ongelman äänien kanssa. Lisäksi siihen päälle se taustahurina. Eikös niitä saisi vaimenettua?

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 26 Loka 2005 20:02

Tällaisina tärkeinä BB-päivinä todella huomaa miten turha ohjelma BB Extra on..

Maininta Kathyn poistumisesta tuli vasta ohjelman puolivälissä ja silloinkin ikään kuin vain vastauksena kysymykseen vaikka sen olisi pitänyt olla ohjelman tärkein ilmoitus asia. Ohjelma todella tarvitsee jonkinlaisen osion missä kerrotaan kuluvan päivän BB tapahtumia.
On jo tarpeeksi että illan "reality" tulee päivän myöhässä, mutta tarvitseeko BB Extrankin tulla päivän myöhässä?

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 26 Loka 2005 20:13

Niin, pistää miettimään mikä Extran todellinen funktio on (paitsi siis tekstarirahojen pois kerääminen teinixeiltä). Mitään varsinaisia juoruja ei juurikaan ole esitetty, eikä liioin mitään muutakaan mikä toisi lisäarvoa dailyn katsomiseen. Harvoin myöskään nähdään mitään todella kiinnostavia klippejä, uusinnat taas eivät jaksa ainakaan allekirjoittanutta innostaa.

Tämän päivän dailyssa olisi voitu ottaa huomioon paremmin Kathyn lähtö, olisi voitu kertoa kunnolla katsojille mitä lähtö tarkoittaa ja jotenkin uutisoida asiaa paremmin. Ehkäpä tämä jakso on vuorossa huomisessa dailyssä, mutta kuten TSN jo sanoikin, miksi Extrankin pitäisi laahata päivän verran jäljessä?
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Viesti Kirjoittaja realityfan » 26 Loka 2005 21:39

Isot pomot voisi Vapulle antaa vähän enemmän tietoa akuuteista asioista.
Ja Vapun pitää kirjoittaa ne asiat lappusiinsa ja lukea ne siitä suoraan, ulkoa opetelluissa jutuissa menee sanat niinsekaisin, ettei hommasta saa mitään selvää.

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 27 Loka 2005 08:10

Vapun peruste oli hiukan ontuva, "aikataulu ja ennalta tehty suunnitelma". Kun tämä lähtö oli kuitenkin aavisteltavissa jo edellisenä päivänä, niin olisivat voineet muuttaa jo alustavasti koko ohjelman kulkua.
Ehdottomasti heti alkuun olisi pitänyt kertoa Kathyn lähdöstä ja mieluusti olisivat jo eilen voineet näyttää Kathysta tehdyn haastattelun, jos se kerran tehtiin heti talosta poistumisen jälkeen. Aikaahan oli, kun K kuitenkin lähti jo iltapäivällä. (Teille ketkä ette Extraa nähneet/asiasta ole muutoin vielä kuulleet niin Kathyn haastattelu Extrassa tänään ja hän on haastattelussa myös sunnuntain Talk Showssa.)

Lisäksi kattavampi informointi äänestyksen kulusta nyt olisi ollut melkoisen kiinnostavaa. Esim. tämä tieto, että Minna nyt siis ilmeisesti pitää saamansa äänet jne. Jotain pientähän siitä kerrottiin.
Tuli hiukan sellainen olo, että kun varmasti arvasivat kansan kerääntyvän tölsyn ääreen Kathyn takia, niin tietojen "panttaaminen" saisi yleisön katsomaan Extraa myös tänään.

Vaikka kovasti olen edelleen sitä mieltä, että ei kauheasti paljastuksia etukäteen tulevasta, niin jonkun asukkaan lähteminen on kuitenkin sellainen asia, jota tulisi asianmukaisesti käsitellä heti.
Se on erityisen tärkeää etenkin kun lähtijä on nimettynä. Samoin siis tuo informointi siitä, kuinka lähtö on äänestykseen vaikuttanut.

Oma mieheni, joka siis seuraa pelkää Dailya sanoi sen melko osuvasti. "Olo on kuin olisi lätkämatsia odottanut. Voittajan kuuli ennakkoon, mutta maalimääriä täytyy vielä jännittää". Eli aivan sama, jos paljastetaan jotain juttua hyvin olennaisesta asiasta. Olisivat sitten voineet samantien kertoa kaiken.

Huomattavaahan on ollut nyt se, että noita äänestysmainoksia ei näytetä. Ei edes Dailyn yhteydessä ja se tuntuu jotenkin erityisen ontuvalta.
-Oh my god...

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 27 Loka 2005 12:01

Minulla ei ole ollut Internet-mahdollisuutta koko BB:n aikana kotona (huomenna pitäisi netin sitten viimein tulla) ja olen siis seurannut BB:tä lähinnä TV-lähetysten kautta. 24/7-palvelua en ole sekuntiakaan nähnyt.

Joten mielestäni se, että Extra tulee päivän myöhässä on TV-katsojien kannalta paras ratkaisu. Uskon kuitenkin, että suurin osa BB:n katsojista seuraa sitä vain TV:n välityksellä, ainoastaan innokkaimmat ovat ostaneet 24/7-palvelun. Jos Extrassa olisi jotain uudempia juttuja niin ainakin itse menisin ihan sekaisin, kun sitten illan lähetys olisi taas päivän vanha.

Mutta siinä olen samaa mieltä, että ehdottomasti olisi eilisessä Extrassa pitänyt heti alkuun mainita, että Kathy on tänään poistunut vapaaehtoisesti talosta. Tuo on kuitenkin niin iso juttu, että sitä ei tarvitse pimittää siihen asti, että se tulisi vasta TV:stä. Samoin petyin siihen, ettei extrassa selvinnyt tuo äänestyskuvio vieläkään. Itse olen edelleen epätietoinen siitä onko Minnan jo tulleet äänet voimassa vai eivät?

Timostahan ei ole vielä tullut yhtään äänestysmainosta TV:stä, joten eipä jää hänelle paljoa äänestysaikaa. Netissä se äänestysjuttu jo on, mutta silti tämä on ihan naurettava ratkaisu. Olisin samaa mieltä olisi tuossa äänestyksessä ketkä tahansa asukkaista.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 27 Loka 2005 12:11

gemini kirjoitti:...
Joten mielestäni se, että Extra tulee päivän myöhässä on TV-katsojien kannalta paras ratkaisu. Uskon kuitenkin, että suurin osa BB:n katsojista seuraa sitä vain TV:n välityksellä, ainoastaan innokkaimmat ovat ostaneet 24/7-palvelun. Jos Extrassa olisi jotain uudempia juttuja niin ainakin itse menisin ihan sekaisin, kun sitten illan lähetys olisi taas päivän vanha.
...
Tästä voi olla monet eri mieltä...

Ärsyttää se että vaikka Subtv mainostaa paljon 24/7-palvelua ja uutisia netistä & teksti-tv:stä niin he eivät ole tarjonneet meille mitään tv-ohjelmaa SubTV:ltä. Kaikki kulkevat 24h myöhässä. Tämä vain jakaa BB:n yleisöä eikä yhdistä heitä, esim Briteissä toimii hyvin reaaliaikainen Big Brother-ohjelma eikä kukaan tunnu siitä valittavan.

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 27 Loka 2005 13:45

gemini kirjoitti: Timostahan ei ole vielä tullut yhtään äänestysmainosta TV:stä, joten eipä jää hänelle paljoa äänestysaikaa. Netissä se äänestysjuttu jo on, mutta silti tämä on ihan naurettava ratkaisu. Olisin samaa mieltä olisi tuossa äänestyksessä ketkä tahansa asukkaista.
Olen aivan samaa mieltä tästä, tämä nykyinen äänestyskuvio on kyllä himppasen epäreilu, Timolla on 4:n päivän etumatka. Tässä on sinänsä onnekasta se, että lähtijä on joka tapauksessa selvä, Minna putoaa joka tapauksessa. Joku varma tieto tuosta ääntenlaskennasta voisi joka tapauksessa tulla ja mahdollisimman pian.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 27 Loka 2005 14:23

Joten mielestäni se, että Extra tulee päivän myöhässä on TV-katsojien kannalta paras ratkaisu. Uskon kuitenkin, että suurin osa BB:n katsojista seuraa sitä vain TV:n välityksellä, ainoastaan innokkaimmat ovat ostaneet 24/7-palvelun. Jos Extrassa olisi jotain uudempia juttuja niin ainakin itse menisin ihan sekaisin, kun sitten illan lähetys olisi taas päivän vanha.
Tässä asiassa olisin toivonut jopa suoraa kopiointia UK:sta; Big Brother's Little Brother näyttää päivän aikana tapahtuneita asioita ja hyvin toimii. Se tekee ohjelmasta kiinnostavan, koska pätkät toimivat hyvinä houkutuslintuina ja näin houkuttelevat katsomaan itse pääohjelman.

Sintuura
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja Sintuura » 28 Loka 2005 11:50

UKBB Nih!

:)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tuotanto / Ohjelmat”