BB Finaali

Keskustelua tehtävistä, rangaistuksista ja ohjelman toteutuksesta. Vinkkejä ja palautetta tuotannolle. Lisäksi keskustelua BB-ohjelmista ja juontajista.
Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 03 Joulu 2012 00:18

^Tuo jäi ehkä eniten harmittamaan koko finaalissa. Kertakaikkisen lapsellista ja säälittävää käytöstä. Enpä tiedä sitten, onko tuotannolla ollut näppinsä pelissä asiassa, koska myös Elina ja Cristal olivat erilaisia Iidaa kuin muita kohtaan. Joka tapauksessa hämmästyttävää, etteivät edes Iidan läheiset taputtaneet Iidalle, ettei vain olisi jotain kieltoa tullut? Vasta lopussa Teija-huutojen innoittamana alkoi kuulua myös vaimeita Iida-huutoja.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja jokeri » 03 Joulu 2012 00:35

Ehdottomasti parempihan tää näin oli jos noista kahdesta piti valita. Teija oli kuitenkin aito, sanavalmis ja ennenkaikkea huomattavasti näkyvämpi ja muistettavampi asukki kuin Iida. Iida ei varmasti monen katsojan silmään tuntunut missään vaiheessa uskottavalta eikä varsinkaan tuntunut laittavan itseään kunnolla likoon missään vaiheessa. Ei sellaisella himmailulla mitään voittoa voi ansaitakaan. Lisäksi etäännytti alkukaudella itsensä muusta ryhmästä ja vasta lopussa lähti enemmän muiden mukaan. Kontakti Joukoon auttoi lopussa paljon. Melko sosiaalisesti kyvytönhän Iida oli ihan läpi kauden.
Cool like Teppo.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 03 Joulu 2012 00:51

Mä oon sitä mieltä, että Iida menetti paljon potentiaalisia ääniä/äänestäjiä, kun alkoi puhumaan paluustaan omaan hektiseen elämäänsä, suorassa lähetyksessä. Siitä kommentissa mä ensimmäistä kertaa koko kaudella oikeasti uskoin, että tuo helvetin teija taitaa voittaa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Hensley » 03 Joulu 2012 00:53

Ei näkyvyys tai muistettavuus, jos se on lähinnä negatiivista, ole mikään hyvän voittajan tärkein mittari.
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 03 Joulu 2012 07:07

Tuotantohan se etäännytti Iidan, Johannan ja Sarahin valehäädöllä. Se on eri asia nähdä heitä täällä kotona kuin että he tulevat yllättäen takaisin, kun ovat tottuneet olemaan jo ilman. Yksi lukuisista tyhmistä ideoista. Te jotka tykkäätte laittaa äänestyksiä, laittakaapa kauden typerin idea, itse en nyt ehdi -> töihin. Sinne ehdotan ainakin tätä valehäätöä, vieralijoita ja Markuksen naiseksi pukeutumista.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Goofy
Tuottaja
Viestit: 1107
Liittynyt: 31 Elo 2009 08:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Goofy » 03 Joulu 2012 08:27

Oikein toivoin Teijan voittoa. Ei siksi, että pitäisin hänestä, en pitänyt Iidastakaan. Kamalalle kaudelle vaan täydellinen kruunu oli tämä. Kurja katsoa, kun omat suosikit poistuivat alkumetreillä ja loppu täyttä p*skaa. Onkohan BB Suomessa mennyt jo siihen tilaan ettei sinne saada enää parempaa osallistujamateriaalia. Ja ainoastaan olin illalla sormet kyynärpäitä myöten ristissä ettei Jouko voita. Muulla ei ollut väliä. Se olisi ollut yhtä suuri antikliimaksi, kun Nikon kiilaaminen Marikan eteen.
Taviskausi rules

Avatar
Tahiti
Vaihtoasukas
Viestit: 335
Liittynyt: 24 Loka 2010 13:05

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Tahiti » 03 Joulu 2012 09:33

melissa kirjoitti:
Lupu kirjoitti:Paskan maku jäi suuhun finaalista. Viimeiseen asti rahastettiin niin, että Markusta ja Joukoa ei ennätetty juuri haastatella eikä parhaita pätkiä näyttää. Plussaa oli ainoastaan Iidan ja Teijan parhaiden pätkien näyttäminen, kun he olivat vielä talossa. Teijan fanaattinen kannatus studiossa oli tympeää kuultavaa, kun vain smurffit tsemppasivat Iidaa. Korokkeet tuovat kyllä lisäjännitystä finaaliin (kumpi putoaa ensin?), mutta muuta funktiota en niille ymmärrä.

Tällaiseen mahalaskuunko formaatti loppuu Suomessa?
Miksi yleisö ei taputtanut ollenkaan Iidan vastauksille? Todella törkeää ja epäkohteliasta. Kävi ihan sääliksi Iida, koska ei todellakaan ansainnut sellaista vastaanottoa oltuaan talossa noinkin pitkään ja selvitettyään monta äänestystä. No sama sakki äänesti Teijan voittoon, niin vedetään sitten sivistymättömästi loppuun asti.
Kukaan ei taputtanut siksi, että ne vastaukset olivat niin onnettoman huonoja, eivätkä herättäneet ihmisissä juuri muita kuin myötähäpeän tunteita. "Ikävöin eniten kiireistä elämääni" [smilie=a_doh.gif]

Avatar
plop
Isä Pernoo
Viestit: 3281
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:43

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja plop » 03 Joulu 2012 09:37

Se on kyllä kaudesta toiseen ikävää, että finaaliasukkaiden haastattelulle ja parhaille paloille ei ole aikaa. Joko voisi jättää niitä turhimpia kauden ns. parhaita paloja vähemmälle tai sitten pidentää ohjelma-aikaa. Paras vaihtoehto olisi ehkä kuitenkin ottaa ensimmäinen talosta jo ohjelman alussa jne.

Elinan voittajan julkistaminen oli kans jotenkin niin tylsä. Tuntuu, että se meni jotenkin ohi kaiken hälinän keskellä.

Kaikista eniten koko finaalissa kuitenkin ihmetytti se yleisö. Minkälaiset ihmiset repeilee ja taputtaa innoissaan Teijan aivovamma- kommenteille? Noh, jos noi oli niitä Teijan hauskoja sutkauksia, niin eihän siinä sitten. En ees yritä ymmärtää.

Hyvää finaalissa oli kuitenkin, että edes kahden viimeisen parhaille paloille jäi aikaa ja ne näytettiin niille jo talossa.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Rita » 03 Joulu 2012 15:34

Katoin Teijan voitonhetken äsken uusiksi. Siitä tuli valitettavasti mieleen kuin jollekkin uudelle pahalle diktaattorille hurrattaisiin ja taputettaisiin. Finaali ei muutenkaan ollut kovin hyvä.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
paranvoi
Peitonheiluttaja
Viestit: 174
Liittynyt: 15 Maalis 2012 02:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja paranvoi » 03 Joulu 2012 18:00

Rita kirjoitti:Katoin Teijan voitonhetken äsken uusiksi. Siitä tuli valitettavasti mieleen kuin jollekkin uudelle pahalle diktaattorille hurrattaisiin ja taputettaisiin. Finaali ei muutenkaan ollut kovin hyvä.
Niinpä. Ja noi "Teija Teija Teija" huudot, jotka alkoivat kun Elina ja Cristal saattoivat Teijan ja Iidan ulos talosta, kuulostivat jotenkin monotonisen ja zombimaisen ahdistavalta. o_o Ikään kuin joku saatanapalvontarituaali olisi ollut käynnissä. Jos olisin ollut Iidan asemassa, minua olisi pelottanut ihan sairaasti mennä tollaisen yleisön eteen.
Ylivoimainen suosikki: BBAU9 Estelle

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Rita » 03 Joulu 2012 18:28

Aattelin ihan samaa. Musta ne kuulosti siltä, kuin joku olisi tyyliin hakkaamassa jotakuta turpaan tai murhaamassa jotakuta, ja ihmiset kannustaisi. Muakin ois Iidana pelottanut tosi paljon.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja jokeri » 03 Joulu 2012 20:04

Tapetti kirjoitti:Tuotantohan se etäännytti Iidan, Johannan ja Sarahin valehäädöllä.
Iida itse etäännytti itsensä muusta porukasta valtavalla pätemisen tarpeellaan, josta näkyvin teko oli varmasti Iidan idea vaatia muilta tupakoilta itselleen ja sen jälkeen vetää ne vessasta alas. Ylipäänsä Iida oli sosiaalisesti melkoisen kömpelö ja kyvytön tuolla. Jotain kertonee sekin, että vaikka Iida jatkuvasti tuppatui Johannan seuraan talossa, ei Johanna silti itse pitänyt Iidaa erityisen suuressa arvossa. Iidan todelliset kontaktit muihin asukkaisiin jäi todella vähäisiksi. Lähinnä vasta loppukaudesta onnistui luomaan sellaisen Joukon kanssa.
Tahiti kirjoitti: Kukaan ei taputtanut siksi, että ne vastaukset olivat niin onnettoman huonoja, eivätkä herättäneet ihmisissä juuri muita kuin myötähäpeän tunteita. "Ikävöin eniten kiireistä elämääni" [smilie=a_doh.gif]
No niinpä. Itekin tuli ihan perinteisesti face-palmattua pariin otteeseen Iidaa kuunnellessa.
paranvoi kirjoitti:
Rita kirjoitti:Katoin Teijan voitonhetken äsken uusiksi. Siitä tuli valitettavasti mieleen kuin jollekkin uudelle pahalle diktaattorille hurrattaisiin ja taputettaisiin. Finaali ei muutenkaan ollut kovin hyvä.
Niinpä. Ja noi "Teija Teija Teija" huudot, jotka alkoivat kun Elina ja Cristal saattoivat Teijan ja Iidan ulos talosta, kuulostivat jotenkin monotonisen ja zombimaisen ahdistavalta. o_o Ikään kuin joku saatanapalvontarituaali olisi ollut käynnissä. Jos olisin ollut Iidan asemassa, minua olisi pelottanut ihan sairaasti mennä tollaisen yleisön eteen.
Ette voi olla tosissanne :D Tai sitten maailma näyttää todellakin eriltä Iida-fanin silmin.......
Cool like Teppo.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Hensley » 04 Joulu 2012 01:28

Se on kyllä nää anti-Iida tyypit jonka silmin se maailma näyttää erilaiselta.

"...Etäännytti itse itsensä pätemisen tarpeella...vaati tupakoita muilta itselleen...sosiaalisesti melkoisen kömpelö ja kyvytön...tuppautui Johannan seuraan....Johanna ei pitänyt Iidaa erityisen suuressa arvossa..."

Onhan se surullista kun suurin osa katsojista ei nähnyt kuinka turha ja huono asukas se Iida oikeasti olikaan.

Johannakaan ei pitänyt Iidaa missään arvossa jonka todistaa selvästi sekin ettei antanut Iidalle yhtäkään nimemispistettä sekä tämä:

"BB-talossa on kaksi muutakin, joista Johanna todella pitää.
-Tomia ja Iidaa aion tavata jatkossakin. "

http://www.iltasanomat.fi/bigbrother/ar ... 59892.html
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
fivestars
Asukaskokelas
Viestit: 110
Liittynyt: 23 Loka 2012 23:36

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja fivestars » 04 Joulu 2012 10:22

^ antifanit harvoin kirjoittaa oikeasti jotain järkevää, mieluummin sitten jättää antifanipostaukset omaan arvoonsa. [smilie=thefinger.gif]

Kyllähän jokaisessa haastattelussa Johanna mainitsi että aikoo nähdä Iidaa kun Tampereelle kerkiää. Katarinaa ja Tomia sanoi varmaan näkevänsä sitten enemmän, kun asuvat kaikki aika lähellä toisiaan.

Kyllä Johanna sen verran tärkeänä ihmisenä Iidaa piti talossa koska valitsi hänet myös Herkkuhuoneeseen. Sanoi Herkkuhuoneessa sitten että olisi halunnut myös Tomin sinne mutta kun sai vain valita kaksi niin hän koki Iidan ja Katarinan parhaaksi seurakseen sinne.

En yhtään ihmettele että Iida meni Johannan ja Tomin seuraan koska olivat tällä kaudella niitä harvoja jotka eivät puhuneet paskaa muista asukeista. Kaikki sonta tuli kaiuttimista muutamaan otteeseen kyllä siinä varmaan hetkisen jokainen miettii kenen kanssa asuu saman katon alla.

Iida sanoikin myös tuossa haastattelussa että Teija teki hänen elämästään talossa hyvin vaikeaa. Varmasti olisi ollut helpompaa Johannan ja Iidan kohdalla jos Teija olisi lähtenyt Annen aikoihin talosta mutta aina voidaan jossitella. Fakta on vaan se että Anne ja Teija tekivät muutamien asukkaiden elämästä talossa hyvin vaikeaa, mutta eipä sille voi mitään. Ei tuollaisten pirttihirmujen läyhäysten kohteina ole kiva asustaa, kaikenlisäksi kun he saivat mukaan tähän juttuun suurimman osan talon asukeista.

Itse en ole edes mikään Iidafani, mutta kyllä Iida oli se ainoa finalisti jonka olisin halunnut voittavan, jos noista neljästä piti joku valita.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 04 Joulu 2012 12:41

Asiasta kukkaruukkuun taas. Onko kukaan bongannut mistään blogista tai muualta kuvia tuolta Tigerista eli finaalin jatkoilta? Olisi kiva nähdä, ketä siellä oli paikalla näistä vanhemmista asukkaista.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Jemand
Läyhääjä
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Syys 2010 15:21

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Jemand » 04 Joulu 2012 13:03

rubyblue kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun taas. Onko kukaan bongannut mistään blogista tai muualta kuvia tuolta Tigerista eli finaalin jatkoilta? Olisi kiva nähdä, ketä siellä oli paikalla näistä vanhemmista asukkaista.
Ainakin Sebastianin Facebook-sivulla (www.facebook.com/sebastian.tynkkynen) on kuvia ja videokin, jossa näkyy ainakin kutoskauden Petri, Hannu ja Marika ja viime vuoden Terhi. Tais olla muitakin. Tosin siinä taitavat olla vasta menossa Tigeriin.

Shaun
Päivystävä meribiologi
Viestit: 631
Liittynyt: 27 Elo 2007 12:54

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Shaun » 04 Joulu 2012 13:34

Kuvablogi Helsingin yöelämästä on inthecity.fi

Suora linkki ko iltaan:
http://www.inthecity.fi/galleria/helsin ... er/021212/

On tuolla muutama entinen BB-asukas osunut kuviin muttei varmasti kaikki paikalla olleet.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja jokeri » 04 Joulu 2012 18:17

Hensley kirjoitti:Se on kyllä nää anti-Iida tyypit jonka silmin se maailma näyttää erilaiselta.

"...Etäännytti itse itsensä pätemisen tarpeella...vaati tupakoita muilta itselleen...sosiaalisesti melkoisen kömpelö ja kyvytön...tuppautui Johannan seuraan....Johanna ei pitänyt Iidaa erityisen suuressa arvossa..."

Onhan se surullista kun suurin osa katsojista ei nähnyt kuinka turha ja huono asukas se Iida oikeasti olikaan.

Johannakaan ei pitänyt Iidaa missään arvossa jonka todistaa selvästi sekin ettei antanut Iidalle yhtäkään nimemispistettä sekä tämä:

"BB-talossa on kaksi muutakin, joista Johanna todella pitää.
-Tomia ja Iidaa aion tavata jatkossakin. "

http://www.iltasanomat.fi/bigbrother/ar ... 59892.html
Täytyypä myöntää suoraan, etten ole sen luokan fani ollenkaan, että mua kiinnostaisi asukkaat talon jälkeen. En ole lukenut tota Iltasanomien juttua. Mutta heti talosta tullessaan siinä sohvalla haastateltuna edes Johanna ei maininnut Iida läheisekseen talossa. Katarinan mainitsi kyllä.

Ja nokkela lukija varmaan huomasi viime viestistäni, että pointtini oli Iidan sosiaalinen kömpelyys. Sitä ei yksi Johannan lehtihaastattelu muuta. Iidalle oli huomattavan vaikeaa muodostaa talossa normaaleja, luontevia kontakteja toisiin asukkasiin. Todellakin onnistui siinä vasta Joukon kanssa aivan kauden lopussa. Muutenhan katsojat saivat seurata lähinnä Iidan yksinpuheluita, joiden kohteeksi joutui usein Katarina-parka - silloin kun vielä oli talossa.

P.S. Suurin osa katsojista äänesti Teijan voittajaksi, eli toisin sanoen suurin osa katsojista näki, ettei Iidassa ollut voittaja-ainesta. Ymmärrän kyllä hyvin. Teennäisyys käy selväksi telkkarinkin välityksellä. Siksipä ei Iida kerännyt edes aplodeja studioyleisöltä.
Cool like Teppo.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Hensley » 05 Joulu 2012 01:29

Kuittaan edellisen viestin edelleen samalla: Se on kyllä nää anti-Iida tyypit jonka silmin se maailma näyttää erilaiselta.
Iidan ja Johannan välit tulikin jo kuitattua IS linkillä ja lainauksella.
Muuten yhdyn fivestarsin viestin pariin ekaan riviin.

Lopuksi vielä että jostain kumman syystä erään nimimerkin postaushistoriaa katsoessa tuli mieleen sana pakkomielteisyys. Ja pari muutakin sanaa.
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja jokeri » 05 Joulu 2012 17:28

Hensley kirjoitti:Kuittaan edellisen viestin edelleen samalla: Se on kyllä nää anti-Iida tyypit jonka silmin se maailma näyttää erilaiselta.
Iidan ja Johannan välit tulikin jo kuitattua IS linkillä ja lainauksella.
Muuten yhdyn fivestarsin viestin pariin ekaan riviin.

Lopuksi vielä että jostain kumman syystä erään nimimerkin postaushistoriaa katsoessa tuli mieleen sana pakkomielteisyys. Ja pari muutakin sanaa.
Hahaha, oon otettu, että oon ottanut ihan asiaksesi käydä läpi mun viestihistoriaakin :D

Nyt kun kausi on jo ohi, niin täällä saa ilmeisesti ruveta jo arvostelemaan muita kirjoittajia varsinaisen keskustelun sijaan. Mistähän sitä siis ite aloittaisi...

En pidä juuri missään arvossa teidän kaltaisten ihqu-daa-fanien juttuja. Teistä tulee mieleen jonkin uskonnollisen liikkeen jäsenet, ja otatte tällaisen viihteellisen tv-ohjelman aivan liian tosissanne. Ette te pysty näkemään mitään muuta kuin fanittamanne asukin totaalisen täydellisenä ja rupeette kimpoilemaan ympäriinsä pienestäkin kritiikistä. Ja kaikki allekirjoitukset tyyliin "Iida on moraalinen voittaja", "Ihku-Johanna on kaikkein ihkuin aina <3", jne. on kans jotain niin lapsellisen hölmöä :) En tiedä minkä ikäisten kanssa mä täällä kirjoittelen, mutta teidän vuoksi toivon, että ootte vielä esiteini-iässä korkeintaan. Muuten en oikein ymmärrä mistä toi teidän pikkutyttömäinen fanituksenne oikein kumpuaa.

P.S. Oon lisäksi pitänyt outona ja tekopyhänä myös sitä miten rumasti ootte haukkuneet ja nimitelleet läpi kauden muita asukkaita heidän ketjuissaan ja samaan aikaan pitäneet Teijan väitettyä kiusaamista ihan hirveänä käytöksenä. Varsinkin muutama Johanna-ihqu-daa syyllistyi tollaseen - perheenäideistä lähtien.
Cool like Teppo.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Karhu » 05 Joulu 2012 17:40

Kauden päätös on ollut varsin tunnerikas, ja keskustelu sen mukaista. Mutta jos nyt kuitenkin pikkuhiljaa alettaisiin palata takaisin normaaliin päiväjärjestykseen, ja lopetetaan se toisten käyttäjien nälviminen tähän.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: BB Finaali

Viesti Kirjoittaja Rita » 05 Joulu 2012 17:56

Selvittelin asiaa, ja studiossa on kyllä henkilö joka näyttää milloin taputetaan, mutta ei tee tätä taloyhteyksissä. Eli jostain syystä yleisö ei vaan kokenut tarpeelliseksi aplooderata Iidalle.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tuotanto / Ohjelmat”