34. päivä

Kaikki liveketjut arkistoituna.
Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja BuZu » 06 Loka 2013 19:00

Häädössä olevat saivat laukut varastohuoneesta ja pakkasivat tavaransa.
Asukkaat ovat jo ruokailleet.

19:00 BB: "Suora lähetys alkaa 2 tunnin kuluttua."
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja ff » 06 Loka 2013 19:16

19:14 Aleks uteli Jorilta, että mitä puheita tänään käyttää hyväkseen talkin aikana. Jori ei aio pitää kummoisia puheita vaan aktivoituu sitten ensi viikolla taas. Mutta koti on tällä hetkellä lämmin ajatus. Niko: Mä en oo varma onko sulla kotia enää. Johanna: Niin, että poltettu. Niko naurahtaen: Poltettu? Johanna tiedustelee onko Jorin nainen tiukka. On kuulemma ja mustasukkainen, Jori jää tossun alle.

19:34 Anu: Anu ja Jori lähtee. Esko: Anu ja Esko lähtee. Jori jää tänne yksinään kärsimään. *Anu ja Esko nauravat, että Jori jää taloon muiden seuraksi. Johanna tulee makkariin: Mitä sä naurat? Jori: Monta asiaa naurattaa. Esko: Samalla naurattaa ja itkettää, niinkö? Iloisesti vaan hymyile. Mieti sä oot viikon päässä voitosta. Mieti Kopponen. Jori: Niin..

19:50 Gay-team+mummo tupakilla. Aleks: Voiko käydä niin, että Esko ja Jori molemmat tippuu? Johanna: Toivottavasti edes joku tippuu. Aleks: Sun mielipidettä ei tarvinnu ees kysyy. Johanna: Ei niin. Niko miettii, että entä jos hän (Esko) jää ja sitten tulee joku käsiraudoissa 4 päivää. Johanna aikoo sitten lähteä pk:n kautta.

20:07 Puhetta Jorin viuhahduksesta. Tänään on ensi-ilta mikäli Jori jää taloon. Esko haluaa, että Jori odottaa sen verran että Esko ehtii hotelliin katsomaan Jorin viuhahdusta. Niko haluaa, että Jori juoksee jonakin päivänä kulli pystyssä. Jori ei intoudu ehdotuksesta, kun se ei kuulu perinteiseen viuhahdukseen. Niko myös pyysi, että Jori juoksee läheltä kameroita, että se kanssa näkyy sitten. Johanna: Zoomit kohdalleen.

20:30 Aleks: Vaikuttaakohan tämä vkoloppu mitenkään siihen kuka lähtee? Niko: Ei sen hullun puheita olla voitu näyttää. Johanna: Kenen hullun? Niko: Kenen?! Kai Merilän.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja ff » 06 Loka 2013 20:34

20:33 Niko: Aivan käsittämätöntä. 2 tunnin päästä mä saatan nussia!
Aleks: Se on ensimmäinen asia mitä sä teet. Niko: Seiskan toimittaja tulee
aamulla hotellille. Siellä mälleissä. Johanna: Hyi! Vanha ihminen tässä vieressä.

20:39 Esko: 2 viikkoa siitä, kun mä tulin tänne. Tuntuu ikuisuudelta.
Niko ihmetteli missä ilmapallot. Niko: Eli se on merkki, että mä lähen koska mä oisin vieny ne mukanani. Esko: Viikon päästä mä olen Andyn kanssa kaulakkain odottamassa teitä tuolla. Anu epäilee, että tuleeko muka Andy loppubileisiin? Esko: Tottakai, jos maksetaan tarpeeksi.

20:44 Esko: Missä Kopponen? Anu: Se meni vessaan. Niko: Mä luulin, että se lähti jo. Esko: Ai Jori vai? Eskosta oli julmaa, kun Jori oli yksinään täällä talossa kaihtimet alhaalla. Aleks: Se on vaan ollut onnessaan, kun kuuli laukausten äänet.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

semale
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Elo 2011 15:07

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja semale » 06 Loka 2013 20:45

Anu, Esko ja Jori pihalla juttelemassa häädöstä. Muut olisivat tosi helpottuneita jos he kolme lähtisivät. Alkaisivat tosin jossain vaiheessa varmaan keskenään kähisemään. Nikon putoaminen olisi niille kovin paikka, Niko on se liima joka pitää ne kasassa. Aleksilla ei olisi enää ketä seurata, apinalauma pyörii Nikon ympärillä.

Anu huomaa että Aleksin hermo ei enää kestä. Aleksi sanonut että kamalaa olisi, kun finaalissa äänestetään ensimmäisenä ulos ja kansa ei ole tykännytkään. Eivät ole olleet kertaakaan äänestyksessä, niin voi olla kova paikka monelle. Eskon mielestä häädössä olisi ihan eri naamat jos kansa saisi päättää. Anu sanoo, että muut alkavat varmasti kosiskella katsojia nyt kameroiden edessä. Jori nauraa kun syyttävät häntä siitä. Tekopyhiä kaikki.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja Spencer » 06 Loka 2013 22:18

Esko on poistunut talosta.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

אח גדול
Sala-asukas
Viestit: 396
Liittynyt: 04 Syys 2013 17:06

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja אח גדול » 06 Loka 2013 22:25

Kuva
I'm Coming Home!
Kuva
Kuva
Kuva

Äänestystulos:
Jori 28.92%
Niko 26.88%
Anu 23.38%
Esko 20.66%

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 06 Loka 2013 22:49

Johanna kertoo, että äänestäjät olivat oikeudenmukaisia, kun Esko halusi kotiin. Johanna ei ole ohjelmaa seurannut, mutta hänelle on kerrottu, että äänestäjät ovat oikeudenmukaisia. Niivvarmaan
a walking disaster

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja ff » 06 Loka 2013 23:11

23:11 Anu on onnellinen, että Jori sentään jäi taloon hänen seurakseen. Jos olisi jäänyt yksin niin olisi mennyt suoraan sänkyyn itkemään. Jorillakin on tällä hetkellä huono olo, että tarvitsee lepoa ja huomenna on uusi päivä taas. Anu oli myös huolestunut, kun kuuli että Aleks/Sara olisivat muuttamassa isoon makkariin. Mutta onneksi Sara ei halunnut muuttaa.

23:18 Johanna: Saa nähdä miten se Jori kestää meidät nyt. Sen ainoa mieskaveri lähti. Aleks: Huom mies, me ei olla miehiä. Niko: Ihan sama. Lähteköön vaikka pk:n kautta vittuun.

23:22 Nikolle pahin lähtö oli Claudian. Niko: Meilä jäi vielä juttu kesken, kun se lähti. Susanna oli selvä. Se oli vain ajan kysymys milloin se luovuttaa. Anne-Mari oli selvä, että se lähtee häädön kautta.

23:32 Sara ja Anu kehuvat molemmat miten liikuttavasti Esko puhui tyttärestään jatkuvasti talossa. Anu: Harva isä /mies oikeasti välittää noin paljon tyttärestään. Iha oikeesti. Ihana ihana mies.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 34. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2023 01:08

ff kirjoitti:
05 Loka 2013 23:59
00:03 Jori: Tää maailma on vaan tuskan ja röyhkeyden paikka. Babylon will burn.
Rapoaja pahoittelee pientä viivettä raportoinnissa. Apuna raportin teossa on käytetty videotallennetta, joka alkaa ehkä noin kaksi minuuttia sunnuntain 6.10. puolella. Aikaleimat on säädetty tämän oletuksen mukaisiksi. Kronologisessa mielessä raportti kuuluu ylle lainatun, samaa tilannetta käsittelevän ff:n raportin seuraan — 34. päivän alkuun, eikä sen loppuun.


00:02 DC1: Terassi. Porealtaassa istuskelemassa uima-asuiset Sara ja Aleks. Puutarhatuolilla tupakkapaikan hiekkabunkkerissa valkoisessa kylpytakissaan Jori, rööki sormiensa välissä. Jori kertoo nuorisolle totuuksia.

Jori: ”Mut loppupeleissä maailma on yks paskan... perse--”

Sara vetää henkeä altaassa.

Jori: ”--ja ainoo tapa tässä maailmassa on pärjätä... on vaan... niinkun...” (pokkana, aavistuksenomaisin nyökkäyksin sanoilleen pontta antaen) ”...röyhkeys, kusipäisyys ja terrorismi!

Jori sulkee silmänsä hitaasti ja nyökkää toteamukselleen. Avaa sen jälkeen silmänsä jälleen ja katsoo kohti Saraa ja Aleksia, pieni hymynkare suupielissä.

Aleks katsoo Joria epäuskoisella, jännittyneellä virneellä. Vallitsee odottava hiljaisuus. Jori räpäyttää silmiään ja nyökkää vielä toistamiseen. Sara tutkii altaassa kynsiään, katse veden pintaan luotuna. Aleks huokaa syvään paheksuvasti, ja kääntää sitten katseensa Saraa kohti.


Jori (hiljaisuuden rikkoen, jatkaen): ”Kaikki muu on vaan... illuusiota ja... kirkasotsaisuutta, jolla ei oo mitään merkitystä tässä maailmassa.”

Jori korostaa kaiken merkityksettömyyttä röökikätensä nonchalantilla hälläväliä-asennolla. Vetää sitten henkoset röökistään. Katsahtaa jälleen kohti poreallasta savua suustaan ulos puhaltaen. Heilauttaa röökikättä sen suuntaan eleellä, joka kehottaa altaassa lilluvia sanomaan jotain.

Sara keskittyy porealtaan veden pintaan. Se on maailman mielenkiintoisin asia juuri nyt.

Aleks (Joria kohti kääntyen): ”Mä en ois koskaan uskonu... että mä tuun tapaamaan tollasen ihmisen... tähän aikaan... vitun--”
Jori (täydentäen): ”Aamuyöstä?”

Hiljaisuus. Aleksin täytyy käsitellä asiaa.

Aleks: ”Ei ku, siis niinkun ylipäätään, niinku... tänä vuonna!
Jori: ”Mmh!”
Aleks: ”Et se on ihana nähdä, että mun pappa esim. — joka on päälle seittemänkymmentä — niin...” (tehostaa sanomaansa päänpuistelulla) ”...ei ajattele noin!”


Jori (vettä myllyyn lisäten, julistavasti, rööki edelleen kädessä): ”Tää maailma on menetetty! Kaikki on vaan... pelekkää lopun alkua.”

Jori sulkee silmänsä ja nyökyttelee sanomalleen vakaasti.

Juomatölkkiä kädessään pitävä Sarakin on nostanut katseensa Joriin päin. Päästää pienen nenätuhahduksen, jännittyneen ja epäuskoisen näköisenä hymyillen.

Jori (vakaasti): ”Babylon... will burn!

Saran ilmeessä häivähtää huolestuneisuus, palaa sitten jännittyneeseen hymyyn. Aleks toistaa paheksuvan huokaisunsa.

00:03

Sara katsoo Aleksia ja naurahtaa, tapaillen samalla kähisevästi sanaa ”Mitä?

Aleks (Saralle, sarkastisesti): ”Vittu hienoa!”
Sara (juomatölkkiään veden pinnan yläpuolella pitäen, epäuskoisesti ja hämmentyneenä naurahtaen; enemmän Aleksille kuin Jorille): ”Mitähän täälä oikeesti tapahtuu?”
Aleks: ”Mmh.”

Sara ottaa huikkaa tölkistään.

Jori (hiljaisuuden katkaisten): ”Tää... maailma on pelkkää tuskaa, itkua ja kuolemaa. Ja... rakkauden kyyneliä, jotka loppu... pelissä... vaan tyydyttää yksilöä... ei maailmaa!”
Sara (vakavasti): ”Sä oot pelottava nyt!”
Aleks (Saraa kompaten): ”Joo, Jori, oikeesti pelottava...!”
Sara (hymyntapainen kasvoillaan, mutta epäilevästi alta kulmain Joria katsellen ja nyökytellen): ”Toi on niinku...” (naurahtaen) ”...tosi pelottava!”

Jori imaisee sauhut tupakasta, mutta jatkaa juttuaan saman tien.

Jori: ”Ja... loppupelissä... kai...” (katsekontaktin Saraan luoden) ”...kaikki päättyy kaaokseen... ja ainoa, mitä me kuulemme korvissamme, on itkua ja valitusta!”

Sara korjaa istuma-asentoaan altaassa ilmeellä, joka kertoo, että olo Jorin seurassa on nyt käynyt epämukavaksi.

Hiljaisuus.

Jori (katsekontaktin pitäen, hymynkare huulilla): ”Ja ainoa väri, minkä me näemme silmissämme...” (ummistaa silmänsä kuvitellakseen värin) ”...on veri...punainen!

Aleksin kasvoilla käy hämmennystä, epävarmuutta ja paheksuntaa kuvastava irvistys. Kääntyy katsomaan Saraa ilmeellä, jolla toista katsotaan, kun ei olla aivan varmoja siitä, kuuliko toinenkin juuri sen, mitä itse kuuli.

00:04

Jorilta menee pokka. Purskahtaa kähisevään naurunräkätykseen. Kääntää sitten rintamasuunnan tuolissaan kohti taloa ja selkänsä porealtaassa olijoille. Aikaisemmin istui tuolillaan selkänojaan nähden sivuttain.

Aleks (toruen): ”Ei ku Jori, toi oli ihan--”
Sara (vakavasti): ”Ei ku ihan oikeesti--”
Aleks: ”--toi ol--”
Sara (epäilevällä ilmeellä): ”--toi menee vähä yli... mua oikeesti pelottaa!”

Jori: ”Joo.”

Aleks nousee pois porealtaasta vettä loiskien.

Jori: ”Mutta... opitaan elämään sen kanssa, koska... tää on... maailman... tulevaisuus!”

Aleks pukee ylleen Teräsmies-logolla varustetun kylpytakkinsa.

Jori (Saraan päin katsoen): ”Sen takia yritetään raka... rakentaa tää meidän elämä rakkaudelle--”
Sara: ”Mmmh!”
Jori: ”--koska... meiän viimeset vuodet... tän kaiken kaaoksen ja tuskan keskellä, on ainoa miten me voidaan pärjätä--”
Sara (keskeyttäen, intensiivisesti): ”Älä sekota sun omii kokemuksii tähän koko maailmaan ja elämään!” (hymähtäen, altaan veden pintaa katsahtaen, sitten taas katseensa Joriin päin kiinnittäen, jännähymy kasvoilla) ”Se on mun ainoo pyyntö sulle tällä hetkellä!”
Jori: ”Mmh. Ni--”
Sara (pontevasti): ”Jos ne on sun omii kokemuksii, nii anna ne... pidät ne sun omina kokemuksina! Älä sekota niit muihin, toisiin...”
Jori (pokkana): ”Joo, mutta Sara... sunkin lapset, ja sun lapsenlapset... tulee elämään... pelkässä kurjuudessa ja kuolemassa... ja... kato Terminator... kolmonen, niin...” (silmät kiinni nyökytellen) ”...sää tiiät, mitä tulee olemaan, se elämä!”

Jori nyökyttelee sanoilleen, katsoo Saraa, joka katsoo takaisin kuin hullua. Hiljaisuus.

Sara (naurahtaen): ”Sä oot flipannu...”

Jorilta menee pokka. Naurahtaa ja hekottelee. Aleks komppaa Saraa taustalla, Jorin hulluus on nyt jo ollut tiedossakin.

Sara (vaikeana naurahtaen): ”Mut ihan oikeesti!”
Aleks: ”Ihan oikeesti.”

00:05

Jori vakavoituu jälleen.

Jori: ”Joo. Näin se vaan on.”
Sara (vaikeana hymyillen): ”Näin... ku oot flipannu! Niin se vaan on!”

Jori kertoo Andyn antaneen hänelle avaimet totuuteen. Maailma tulee tuhoutumaan, mutta viimeisenä päivänä Jerusalem nousee.

Jori (vakuuttavasti): ”Se on... symbolinen!”
Sara (porealtaasta Joria katsoen, kulmat kurtussa): ”Mitä sä selität...” (vaikeana päätään puistellen) ”...mä en ymmärrä puoliikaa!
Jori: ”Mmh. Yli kakssataa profe... profetiaa on toteutunut." (silmät kiinni) ”Ja vielä on seitsemän jäljellä. Ja... viimeinen on se, et Babylon tuhoutuu, ja Jerusalemi nousee!

Hiljaisuus. Sara ei uskalla kommentoida altaasta mitään.

Lopulta Jori vetää sisään henkeä ja levittelee tuskastuneena teatraalisesti käsiään.

Jori: ”Sara!” (elehtii silmät kiinni vimmatusti ja tuskastuneena käsillään, ei meinaa saada muotoiltua sanottavaansa) ”Tää on...” (käännähtää taloon päin kääntäen selkänsä Saralle, kumartuu tuolissaan eteenpäin, ähkäisee) ”...tää on just sitä mitä mä oon hakenu!”

Sara liikehtii levottomasti altaassa.

Jori: ”Non ni! Hei hei! Huumorii!”

Sara ei meinaa tajuta.

Sara: ”Sä oot hakenu tuota nyt siis viis viikkoo, niinkö? Sä et halua--”
Jori (Selin Saraan, turhautuneena): ”No niin, no joo, blaa blaa blaa blaaba... tää on huumoria!”

Jori siemaisee tölkistään ja laskee sitten sen puutarhapöydälle. Kääntyy katsomaan Saraa tuolin selkänojan yli.

00:06

Jori: ”Te nuoret... kullat pienet... suhtaudutte niin... sydämellä kaikkeen, mitä täällä sanotaan--”
Sara: ”Mä sanosin, et me nuoret ollaan täälä fiksuimpii ihmisii, ketä täälä talossa on oikeesti ollu!”
Jori: ”Mmh!”
Sara: ”Te kaikki vanhemmat--”
Jori: ”Eli An... Andy, Frederik, minä, ja... kuka se... Esko, niin ollaan ne pöllöimmät?”
Sara: ”Sanoinks mä niin?”

Teräsmies-kylpytakkinen Aleks palaa talosta terassille.

Jori: ”Ei, vaan, se, et me ollaan ne vanhimmat!”
Sara: ”Hä, te ootte vanhempii! Nii!”
Jori: ”Niin.”

Aleks ilmoittaa, että Nikoa ei näy. Ei ole pk-huoneessakaan.

Jori selittää häätäneensä Nikon ulos, koska tämä ”vastusti Babylonia”. Sara selventää Aleksille, että Niko on pk-huoneessa; ei vain ottanut mikrofonia mukaansa altaasta lähtiessään.

Jori: ”Se vastusti Babylonia, niin sillon Babylon--”
Aleks: ”Oo Jori--”
Sara: ”Jori, oikeesti, mee nukkuun!”
Aleks (käsiään Jorin edessä levitellen): ”--oo hiljaa! Jori, oikeesti, oo hiljaa! Jori, mee nukkuun!”

Jori (juttua jatkaen): ”Andy sanoi, että jos vastustaa Babylonia--”
Aleks: ”Mä en tajuu oikeesti, minkälainen ihminen täälä talos voi olla.”
Sara (altaasta): ”Jori, sä oot seonnu!”
Aleks: ”Sä puhut tollasii kauheita... siis mä en oo kuullu kenenkään puhuvan noin kauheit asioit kuin sinä!”
Jori: ”Mm-mh! Mut näin se tapahtuu.”
Aleks: ”En ees missään--”
Jori (käsillä kaaria ilmaan piirtäen): ”Maailma tulee... levittäytymään kaaokseen, ja silloin ainoot selvil--”
Sara: ”Mutta ei täs niinku oo hauskaa!”
Jori: ”--selville jääneet, niin--”
Sara: ”Jos toi on huumorii, toi ei oo hauskaa!”
Aleks: ”Jori!”

00:07

Sara (vakavana, vetoavana): ”Jos se ois hauskaa, niin jengi naurais täälä, mutta...” (hymähtää) ”...ei naureta!”
Jori: ”Mut... eihän tää oo mikään naurun asia, vaan tää on totuus!”
Sara: ”Jaa, nyt se on totuus? Se oli äsken huumoria!”
Jori: ”Ja... Aleks on myös... osa Babylonia!”

Saralle alkaa riittää.

Sara (altaasta nousten): ”Hei! Mua... pel...” (pyrskähtää ja naurahtaa vain puoliksi leikillään) ”Mä lähen himaan!”

Jori naurahtaa vähän, pokka ei aivan pidä. Kääntyy sitten taas vakavana Aleksin puoleen, joka nostaa röökin huulilleen vastakkaisella puutarhatuolilla tyynyn päällä. Sara kävelee vettä valuvana kauempana olevalle kylpytakilleen.

Jori (Aleksille): ”Älä, älä pyörittele Babylonin paperia käsissäs--”
Aleks (happamella ilmeellä): ”Mitä vitun Babylonii sä puhut, vittu? Mee oikeesti kotiin!”
Jori: ”No ku se on Tooran viimesimpiä ennustuksia.”
Sara (kauempaa): ”Jori, ihan oikeesti! Sä oot seonnu!”
Jori (nyökäten, vakavana): ”Mm-mh!”

Jori: ”Tässä on enää kuus ennustusta tämän jälkeen! Tämä seitsemäs ennustus...” (seuraa katseellaan terassilla pyörivää Saraa ja heristää sormea tälle) ”...oli tämä BB-talo. Ja sen jälkeen on enää kuus ennustusta olemassa... Toorassa! Ja se on... kohtalon sanoja.”

Sara kävelee valkea kylpytakki yllään Jorin viereen. Näyttää neljää sormea.

Sara (hymyillen): ”Monta sormee?”
Jori: ”Neljä.”
Sara: ”Mikä mun nimi on?”
Jori (hymähtäen): ”Öö, Esko!”

Aleks: ”Sori nyt vaan... Jori, et mää jouduin käydä puhuun peekoos... sun... käytöksestä.”
Jori: ”Mm-mh.”
Aleks (vakavana Joria toljottaen): ”Siis ihan... suoraan sanottuna.”
Jori: ”Niin mut ku... hei--”
Aleks (tuhkaa tupakasta karistaen): ”Ei ku mää jouduin käyä--”
Jori: ”--totuus... on--”
Sara: ”Ooksä psuko... onks sulla psykoos... mikä tää on?”

00:08

Sara naurahtaa omalle lauseenrakennukselleen. Jorikin naurahtaa. Pieni hymynkare käy huulilla.

Jori (vakavoituen): ”Tää on ihan--”
Aleks (tohkeissaan): ”Koska mä pelkään ihan oikeesti oman... i... itteni kannalt... täälä olemista.”
Jori: ”Mut ei sun tarvii pelätä, koska se on tulevaisuutta--”
Aleks: ”Ei, mutta ku sun puhumiset--”
Sara (viittoillen pk-huonetta kohti): ”Hei, ihan... nyt Jori meet--”
Jori (pontevasti, Aleksia kohti katsoen, mutta sormella taivaalle osoitellen): ”Hei, sielt tulee... oikeest ne... lautaset, joku päivä tohon naaman ylle, ja ne sädettää meidät kaikki!”
Aleks (vihaisesti): ”Ihan sama! Ihan sama, mutta nyt ollaan vittu täälä!”

BB: ”Tämä on Big Brother!”

Osa keskustelijoista odottaa ehkä muunlaista ilmoitusta, mutta BB jatkaa:

BB: ”Sara! Hae mikrofonisi!”

Sara lähtee hakemaan.

Jori (vakavana juttua Aleksille jatkaen): ”Ja sä oot niiden kaikkien sädettäjien keskipisteenä. Koska sä oot... kuitenkin--” (näyttää sormella ylös ja sitten Aleksia)
Aleks (sarkastisesti): ”Joo, niinhän minä olen, ku mä oon vitun--”
Jori: ”--maailman vaikuttajia! Sinä, Barack Obama ja Vladimir Putin, olette kaikki niitten säteitten keskikohteena. Ja ne... te nousette samaan aikaan ylös sinne--”

Mikrofoninsa hakenut Sara palaa seuraan.

Sara: ”Jori, onks tää nyt huumoria vai ootsä tosissas?”
Jori (vakavana): ”Mä olen tosissani.”

00:09

Jori (jatkaen): ”Te... kaikki nousette sinne ylös, samaan aikaan... ja teille annetaan maailmanvalta, ja teiän on pakko sopia ne yhteiset pelisäännöt!”
Aleks: ”Mä en oo mikään vitun presidentti täs--”
Jori (tohkeissaan): ”Ei, mut... vaikutusvalta Suomessa.”
Aleks (tuoliltaan nousten): ”Sä oot hullu.”
Jori (vakavalla naamalla): ”Sä oot tärkeempi kuin kukaan Suomessa!”

Aleks: ”Jori, oikeesti!”
Sara (ihmetellen): ”Mitä sä teet!
Jori: ”Te ootte yhes siinä alukses ja te sovitte, niinku...” (elehtii käsillä) ”...maailman säännöt!”

Sara nauraa kihertää taustalla henkeä haukkoen.

Jori: ”Teillä on yhteiset... sinä... Putin... ja...” (ajatus katkeaa) ”...ketä... kuka se kolmas oli jota mä sanoin?”
Sara (vitsillä): ”Jori A. Kopponen.”
Jori (torjuvasti elehtien): ”Niin, no, en minä... minä oon vaan viestin... hei, älkää tappako viestinlähettäjää!”

Jori sanoo olevansa vain välikäsi. Sara hymähtää ja toteaa, että onneksi tämä on vasta eka ilta, kun saivat kunnolla viinaa. Jos olisi pitänyt viisi viikkoa katsella Jori A. Kopposta tuollaisena, niin olisi flipannut moni muukin.

Jori (Aleksille sormea heristäen): ”Niin, varaudu siihen, että sä oot... tuomitsemassa maailmaa!”
Sara (epäuskoisena naurahtaen): ”No Jorii!”
Aleks (tympeänä): ”No ihan vitun se ja sama! Mä en oo tuomitsemas maailmaa! Mä oon vittu kaikkien inhimillisyyden rajajoukoissa niinku--”
Sara (naurahtaen): ”Mitä sulle tapahtuu!
Aleks: ”--mä oon puolustamas kaikkii vähemmistöi, vittu--”
Jori: ”Nih?”
Aleks: ”--sä oot, vittu... hakemas tätä vittu, yhteiskuntaa alas!”

00:10

Jori (lannistumatta): ”Niin. Jos Putin on mukana, te voitte lyödä yhteiset säännöt.”
Sara: ”Ei Kopponen!”
Aleks: ”Ihan vitun sama! Mä en oo niin, vittu, korruptoitunu, vittu ku Putin!”

Jori: ”Kyllä sä olet... mutta anna... sielullesi se vapaus! Koska se antaa, nämä ylemmät kaverit, sulle vapauden siihen, et sä voit kerranki antaa... olla oma itsesi!”

Sara huohottaa epäuskoista naurahtelua taustalla. Aleks tumppaa röökinsä ja on lähtevinään ovea kohti.

Aleks (portaita kohti kävellessään): ”Sori Jori, mut nyt mä joudun käymään peekoos... vähä puhuus susta!”
Sara: ”Elä, Niko... oota vuoroo!”

Aleks ei kuitenkaan mene ylös, vaan kääntyy takaisin Joria kohti.

Aleks: ”Ei ku Jori oikeesti, sä oot ihan täys... hullu!”

Sara naurahtaa.

Jori: ”Mutta... ootko ikinä nähny sitä kuolemaa, jonka oikeesti viikatteen kanssa kulkee?”

Sara toteaa naurahdellen, että Jorin silmissäkin on ihan hullun kiilto. Pyytää Aleksiakin katsomaan. Jori selittää sen olevan normaalia. Hän on kuitenkin välikappale, kuoleman välikappale.

Jori nousee tuoliltaan kylpytakissa kädet levällään. Sara naurahtelee hermostuneesti. Pälyilee välillä Joria, välillä Aleksin ilmettä.

Jori (kädet levällään seisoen): ”Mä säästän teidät hetkeks vielä! En mä laita teitä vielä, niinku, Tuonelaan!”

Sara tyrskähtelee taustalla.

00:11

Jori (kädet yhteen liittäen, Aleksia lähentyen): ”Se on rauha--”
Aleks: ”Jos sä kosket muhun, niin mä--”
Sara (naurahdellen, mutta hillitsevästi): ”Hei, Kopponen!”
Aleks: ”Kopponen... oikeesti!”

Aleks ja Sara liikehtivät levottomasti vähän kauemmaksi Jorin lähestyessä kädet ojossa.

Jori: ”Hei! Jos kerran... suutelette mun käsiä--”

Aleks ähkäisee tuskastuneesti, kääntää selkänsä ja kävelee kauemmas.

Jori: ”--niin voitte saada sata vuotta lisää elinaikaa!”
Sara (Aleksille): ”Tiedäks kun... mun tekis miel... mieli heittää toi sen juoma sen päälle...”
Jori: ”Elä, elä heitä, koska sillon... mä muutun monsteriksi!”
Sara: ”Hmh!”

Jori naurahtaa, kääntyy kannoillaan, palaa tupakkapaikalle. Sara ja Aleksi kävelevät porealtaalle.

Jori (normaalina, naurahtaen): ”Non ni! Huumori... loppu! Non ni, hei hei!”
Aleks: ”No huumori loppuu!”
Sara: ”Nyt oikeesti mee nukkuu!”

Jori (tyytyväisenä tupakkapaikan tuolilleen jälleen istuen): ”Ihanaa, että saa jengin niinku... vähä niinku tolaltaan! Mut hei, rakkaudel... rakkaudella kaikki!”
Sara (jäätävästi): ”Sä oot... ääliö!

Sara huokaa. Hiljaisuus.

Aleks: ”Urpo mikä urpo.”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”