Yleistä keskustelua

Keskustelua, äänestyksiä ja pelejä Farmiin liittyen. Maanantaista torstaihin klo 19, pudotusjakso sunnuntaisin klo 20.

Aiotko seurata?

Kyllä, tottakai!
17
40%
Mmm... ehkäpä
17
40%
En aio katsoa/seurata sarjaa
4
9%
EOS
5
12%
 
Ääniä yhteensä: 43

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Yleistä keskustelua

Viesti Kirjoittaja calderyon » 14 Maalis 2013 14:57

Nelonen.fi kirjoitti:Kaksitoista ihmistä lähtee aikamatkalle menneisyyteen. He elävät 50 päivää maatilalla, missä mikään ei ole muuttunut sataan vuoteen. Tilalla asutaan eristyksissä muusta maailmasta ja siellä on selviydyttävä omillaan.

Maalaismaisema on idyllinen, mutta työnteko ikivanhoilla välineillä on raskasta. Peltoa on viljeltävä, eläimiä hoidettava ja ruokaa laitettava. Vapaapäiviä ei ole ja arjesta on selviydyttävä ilman sähköä, ilman juoksevaa vettä, ilman nykyajan mukavuuksia.

Farmilla kamppaillaan niin luonnonvoimia, toisiaan, mutta ennen kaikkea itseään vastaan. Joka viikko yhden on lähdettävä farmilta, ja viimeinen voittaa 30 000 euroa. Oletko se sinä?

Ilmoittaudu mukaan nyt! Yläikärajaa ei ole, mutta hakijoiden pitää olla täysi-ikäisiä.

Ohjelmaa kuvataan ajalla heinäkuu – syyskuu 2013.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/farmi

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/farmi/51 ... an-farmiin

Ilmeisesti kuvausesta päätellen tulee perustumaan tuohon ruotsalaisten keksimään Farmen/The Farm -formaattiin, jonka juuri ruotsalaisen sarjan pari tuotantokautta näytettiin aikanaan Suomessa SubTV:llä. Itse tuli katsottua noita aikanaan ja ihan OK:ltahan tuo vaikutti. Vähän kuin Selviytyjät maatilalla, mutta toisaalta taas sitten ei ollenkaan niin.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Farm_(TV_series) (Varoitus spoilereita edessä mm. voittajista !!!)

Kiinnostaako ketään?
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Maalis 2013 17:28

Eiköhän tää tule seurattua. Sitä ruotsin Farmia silloin aikanaan seurailin ja ihan kiva ohjelmahan se oli. Muistelin että suomiversiokin olisi jo tullut, mutta näköjään olin väärässä.

Mut siis joo, aion katsoa. Ainakin startin.

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Marianne » 14 Maalis 2013 17:51

Olen jo 10 vuotta ihmetellyt koska tämäkin tulee Suomeen.
Ihan hyvä sarja oli mutta ihan liian vähän tehtäviä kuten ruotsi-tosi-tv-sarjoissa yleensäkin. Sen koskemattomuuskisan lisäksi olisi voinut olla joku palkintokisa.
Itsekin voisin muuten hakea mutta kuten jo sanoin olen liian ujo ja en osta sikaa säkissä, haluan ensin nähdä tehtävien tason.
Ainakin alkujakson katson ja sen perusteella päätän katsonko.
Yksi kaikkien aikojen parhaista ideoista tosi-tv-sarjoissa.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja dertsi » 14 Maalis 2013 17:51

Eilen tuli tästä mainos televisiosta ja kiinnostuin välittömästi. Odotan mielenkiinnolla, millainen tästä ohjelmasta tulee.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 16 Maalis 2013 10:54

Ihan kuten Marianne, niin itsekin olen odotellut tätä Suomeen jo siitä lähtien kun tätä tuli Subilta aikoinaan. Taisi tulla vieläpä koko kausi putkeen ja muistaakseni vieläpä katsoin melkein koko kauden sillon.

Tykkäsin formaatin ideasta ja kylläpähän tuo varmaan tulee katseltua. Jos vaan muistan. [smilie=a_tongue.gif]
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Mour » 16 Maalis 2013 14:10

Oletuksena kiinnostaa kyllä! Sellainen formaatti, johon olisi oikeastaan kiva hakea itsekin.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 16 Maalis 2013 18:26

Vahva EOS, katsonko vai en. Riippuu monesta asiasta, etenkin mimmosta lössiä sinne menee.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 22 Maalis 2013 20:28

Katsoin Ruotsin farmia muutaman jakson ja aion kyllä katsoa tätäkin.

50 päivää, 12 pelaajaa ja Nelosen sivujen mukaan joka viikko yksi jättää farmin.

Muistaako kukaan miten Ruotsin farmissa pudotettiin porukkaa?
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 22 Maalis 2013 21:18

Hitto vie, pitäisköhän hakea. :imrgreen: Sais Suomen kansa nauraa, kun meikäläinen yrittää tulla toimeen ilman sähköä. [smilie=a_cool.gif] Olisi kyllä varmaan ihan mielenkiintoinen kokemus. En nyt kuitenkaan mikään hienohelma ole.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja knocker » 22 Maalis 2013 22:05

Mä en ole tästä aiemmin kuullutkaan, saatika katsonut Ruotsin versiota.
Mainosten perusteella kyllä saattaisin katsoakin. Etenkin, jos mukana on jotain Rubyn tyyppisiä tissiposkia, jotka ei edes tiedä, että ulkovessojakin on olemassa. :saint:
a walking disaster

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 22 Maalis 2013 22:06

^Äläs nyt liiottele. :imrgreen: Kyllä mä ulkovessassa olen käynyt koko pienen ikäni mökillä. Ja partiossakin olin. Salettiin pärjäisin. [smilie=a_cool.gif]
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 23 Maalis 2013 00:34

BuZu kirjoitti:Katsoin Ruotsin farmia muutaman jakson ja aion kyllä katsoa tätäkin.

50 päivää, 12 pelaajaa ja Nelosen sivujen mukaan joka viikko yksi jättää farmin.

Muistaako kukaan miten Ruotsin farmissa pudotettiin porukkaa?
Muistelisin että siellä äänestettiin kaksi tai kolme kilpailijaa pudotuskisaan, jonka häviäjä tippui. Kisat olivat yleensä jotenkin farmielämään liittyviä taito- tai tietokilpailuja tai sitten jotain fyysisiä kisoja kuten tangossa roikkumista (näitä kuitenkin kai harvemmin).

Tämä ainakin sen muistikuvan mukaan mikä itselläni on siitä Farmi-maratonista joka tuli subilta juhannuksena 2004 (?). Voi olla että muistikuva pettää kun onhan tuosta sentään jo kohta 9 vuotta aikaa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 23 Maalis 2013 04:29

Kyllä aloitusjakso ja pari seuraavaa tulee katseltua, jos vaan oman sijainnin takia mahdollisuus.
Mainoksista, ja palkintosumman niukkuudesta (30k€(?) ) voisi päätellä, että siellä onnelan rivissä käy kuhina kun jengiä sieltä mukaan otetaan. Muutenhan sen mielleyhtymän mukaan joka tästä tulee niin voisi olla semmoinen formaatti jossa seniori pärjäisi.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 23 Maalis 2013 10:05

Toivottavasti tuotanto tajuaa valita mahdollisimman paljon kaupungissa kasvaneita hienohelmoja.
Jos farmille laitetaan maatilalla kasvaneita, ohjelmasta tulee tylsä.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 23 Maalis 2013 17:09

Jollain tavalla kiinnostais lähtee mukaa, mut kyl mä ehkä sen verran mukavuudenhaluinen olen, ettei ois mun juttu. :imrgreen: Varmaankin seuraan silti ainaki alotusjakson.
That damn fox!

Kuva

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 23 Maalis 2013 19:52

Minä voisin lähteä tällaiseen mukaan - mutta ilman sitä televisiointia.

Joskus taisi tulla vähän vastaavan tyyppinen jenkkiohjelma, mutta siinä oli muistaakseni mukana perheitä eikä ketään kai tiputettu pois? Vai muistanko ihan harhoja?
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 23 Maalis 2013 22:01

Sillä mun katsomalla kaudella ruotsin versiota voittaja olikin muistaakseni sellainen vanhempi (no, lähempänä viittäkymmentä muistaakseni kuitenkin?) naishenkilö joten jossellaisia mukaan pääsee niin vanhemmilla kilpailijoilla on hyvät mahdolisuudet menestyä. Kuitenkin kisa voi olla myös fyysinen joten ainakaan hyvästä kunnosta ei ole haittaa. Ei tää mikään voimalaji kuitenkaan varsinaisesti taida olla.

Toivottavasti tää ei kuitenkaan ole pelkkää teennäistä draamaa vaan oikeasti sitä fyysistä ja älyllistä kisaakin tarjotaan katsojille, koska ainakin itseäni kiinnostaa tässä formaatissa myös se. Toki ihmisten keskinäisiin väleihin liittyvä draamakin on aina tällaisissa kisoissa omassa roolissaan. Ruotsissa oli mm. mukana joku nudistimies joka sananmukaisesti kuljeskeli farmilla paljon munasillaan. Varsinkaan naiskilpailijat eivät olleet asiasta kovin riemuissaan. [smilie=a_happyhappy.gif]
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 24 Maalis 2013 01:04

Joku juuri eläkkeelle jäänyt, ja siis ihan OK fyysisessä kunnossakin saattaa olla, niin niissä on vielä tosi paljon semmoisia jotka ovat kouluakin käyneet sähköttämästä torpasta. Ja ns, vanhanliiton tyyppejä, eli osataan aika paljon korjailla, ja soveltaa...

Olihan meillä viimeksi vanhempi nainen joka BB:n voitti. Mutta silti tähän formaattiin sopisi semmoinen perustyyppi voittajaksi.
Toki jokunen hienohelma olisi kiva ohjelman viihteellisyyden takia.

Tirkan kuvaus kyllä antoi lisää odotusta, ja kun tätä kirjoittaessa pähkäilen, että tonne kyllä voi hakea hiukka erilaista väkeä kuin näihin muihin tositeeveisiin.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 24 Maalis 2013 15:34

Minä olen alle 50 ja olen asunut ihan alakouluikään asti talossa, jossa oli ulkovessa ja vesi tuli pumpulla kaivosta ja sama oli naapureissa. Eikä talo ollut ihan korpimaaseudulla, vaan maaseutukirkonkylässä. Sähköt meillä kai on ollut alusta asti - isäni ja äitini on aikoinaan ostaneet keskeneräisen talon ja rakentaneet sen loppuun. Mutta muistan ihan selkeästi vielä kun kävimme kummitädilläni kylässä ja siellä oli vielä öljylamput, olin jo koulussa kun saivat sähköt, eli 70-luvun alussa.

Kesämökkejä, joissa ei ole sähköä ja vesi haetaan järvestä tai tuodaan mukana, on edelleen vaikka kuinka paljon. Meidänkin perikunnalla on, mutta aika vähällä käytöllä nykyään. Melkoinen pettymys varkaille - kun meillä ei löydy sieltä edes kunnon kalastuvälineitä
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Reisimasa
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 25 Helmi 2013 21:07

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Reisimasa » 31 Maalis 2013 14:33

Voisin muuten hakea mukaan, muttakun ei tiedä tarkkaa ajanjaksoa. Mietin vaan, että JOS Selviytyjistä tehdään kakkoskausi ja sinne sattuisi pääsemään, niin ennemmin mie sinne menisin. Ja menisikö sarjat kanssa päällekkäin.

Kouluakin olisi ensi syksynä pari kuukautta, niin sitäkin pitäisi siirtää, jos tuonne Farmille pääsisi.

Ensimmäisen jakson varmasti töllöstä seuraisin ja kattelisin sitten, että onko katsomisen arvoinen.
"I mean that's probably what attracts me to him so much, you know. Not in a sexual way" - Coach

Avatar
maikki
Tuotannon kätyri
Viestit: 563
Liittynyt: 04 Maalis 2013 20:15

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja maikki » 31 Maalis 2013 17:03

Aion ehdottomasti katsoa ainakin avausjakson, ja enköhän pari seuraavaakin jaksoa..

Tiedän että yksi kaverini on tuonne hakenut, ja pidän toki peukut pystyssä että pääsisi :tu

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Farmi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 17 Marras 2013 23:33

Tota Maatilan prinsessa-ketjua lukiessa tuli mieleen tämä. Alkuperäisen aikataulun perusteella tän kuvausten pitäs olla loppuneet syyskuussa, milloin lie ite ohjelma tulossa televisiosta? Neloselta pitäs tulla joten tuosta Maatilan Prinsessastahan tässä ei oo ollut kyse.
Totuus on tuolla ulkona.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmi”