Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Syys 2010 12:52

Etusivun yläosan kuvakollaasissa on Vilhelmiina ja Riikka väärässä järjestyksessä. Riikka on asukas nro. 22 ja Vilhelmiina 21.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja TSN » 13 Syys 2010 18:44

Zygerö kirjoitti:Etusivun yläosan kuvakollaasissa on Vilhelmiina ja Riikka väärässä järjestyksessä. Riikka on asukas nro. 22 ja Vilhelmiina 21.
Ei mun mielestä? Vai mitä tarkoitat?

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Xanten » 13 Syys 2010 18:46

Jos kuvat on taloon tulojärjestyksessä, niin 21 nimenä on Riikka ja 22 Vilhelmiina, tulivat taloon toisin päin.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Syys 2010 18:48

^Juuri tuota tarkoitin. Muut asukkaat näyttävät olevan vasemmalta oikealle taloontulojärjestyksessä, mutta Vilhelmiina ja Riikka eivät. Vilhelmiina siis tuli taloon ennen Riikkaa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja TSN » 13 Syys 2010 19:39

Niin joo. Tosiaan laitoin nimet jo sinne ennen kuin tulivat taloon. Joten saavat nyt olla noin päin.

Avatar
kaalilaatikko
Sala-asukas
Viestit: 354
Liittynyt: 10 Syys 2010 23:47

Rekisteröityminen ei onnistu Internet Explorer 8:lla?

Viesti Kirjoittaja kaalilaatikko » 13 Syys 2010 21:10

Rekisteröityminen ei onnistu Internet Explorer 8:lla?

En tiedä, littyykö tämän oman koneeni ympäristöön, mutta mahdollisesti rekisteröitymisessä on jokin ongelma kun selaimena on Internet Explorer 8.

Nimittäin "Hyväksyn ehdot"-napin painallus ei johda mihinkään. Rekisteröityminen ei etene "Käyttämällä "BBPlaza.net - Foorumi" palvelua..."-sivulta mihinkään.

Firefoxilla rekisteröityminen onnistui heti.

Saattaa olla, että homma olisi ratkennut, jos olisin poistanut koneelta kaikki evästeet.

Ehkä joku muu Internet Explorer 8-käyttäjä voisi kokeilla asiaa?

//Yhdistin tämän tiedustelun tänne. Tuskin tämä ongelma omaa ketjua tarvitsee.
-jaiba-

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Syys 2010 22:21

^Vika lienee selaimesi asetuksissa, koska mulla ei ollut mitään ongelmia rekisteröityä Explorer 8:lla.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Hamm75
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 502
Liittynyt: 28 Elo 2007 22:14

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Hamm75 » 16 Syys 2010 21:03

Parin päivän sisällä useammassakin ketjussa useammankin isoveljen kieltäessä jostain (usein toki ot-)aiheesta jatkamisen on vierestä seuratessakin jäänyt kaipaamaan osoitusta sopivampaan ketjuun. Kun näkisin itse niin, että kieltoperusteisiin tällaisissa tilanteissa välttämättä kuuluisi tieto sopivamman ketjun olemassaolosta, niin eikös sen voisi saman tien nimetäkin?

(Itsestään selvyyksissä kuten asukkaasta A keskustelu asukkaan B ketjussa ei tietenkään.)

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 16 Syys 2010 21:07

Joo, varsinkin jos isoveli itse kirjoittaa ot:a ja sanoo, että tästä ei sitten enää keskustella, tulee mieleen että isoveli itse haluaa sanoa tästä asiasta viimeisen sanan ;)
.
Ihmisten edessä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Elisabet

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 16 Syys 2010 21:44

Elisabetin keskustelussa tuntuu olevan aika paljon erityissääntöjä. Mielenterveyttä ei saa kommentoida, kopelointia ei saa kommentoida ja varmaan jotain kiellettyä on noilla sivuilla joita en ole lukenu. Hassua.

//Siirsin tämän Elisabet -ketjusta.
-Rink-
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 16 Syys 2010 22:07

Otetaan Hamm75 mietintään. Nyt viimeisimmässä, eli tässä kielioppiasiassa, ei ollut mitään ketjua, johon viitata. Nythän sellainen on kun siiri.x sen avasi.

Siiri.x voi sitten lopettaa tuon provoamisen ihan saman tien. Olen "tapellut" kanssasi ihan tarpeeksi tänään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Hamm75
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 502
Liittynyt: 28 Elo 2007 22:14

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Hamm75 » 16 Syys 2010 22:18

Zygerö kirjoitti:Otetaan Hamm75 mietintään. Nyt viimeisimmässä, eli tässä kielioppiasiassa, ei ollut mitään ketjua, johon viitata. Nythän sellainen on kun siiri.x sen avasi.
Ja se olikin reipasta toimintaa, mutta olen itse vähän arka moiseen, kun muistelen, että täällä on perinteisesti yritetty pitää ketjujen määrää aisoissa. Jostain kuitenkin löytyisi jo päällekkäin ketju vanhastaan.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 16 Syys 2010 22:28

^Ei sitä tarvitse arastella. Jos jo valmiiksi löytyy aiheesta keskustelua, niin me modet sitten siirretään ne sinne. Ei sen takia kannata olla ketjuja avaamatta.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elisabet

Viesti Kirjoittaja Sihi » 17 Syys 2010 09:47

DosterMan kirjoitti:Elisabetin keskustelussa tuntuu olevan aika paljon erityissääntöjä. Mielenterveyttä ei saa kommentoida, kopelointia ei saa kommentoida ja varmaan jotain kiellettyä on noilla sivuilla joita en ole lukenu. Hassua.

//Siirsin tämän Elisabet -ketjusta.
-Rink-
Jaa ei saa kommentoida?!! No ei enää saakkaan kun esim mainitsemistasi seikoista on jauhettu jo tarpeeksi.
Jokin rajahan jankkaukseen on pakko vetää vai haluaako joku oikeasti lukea 10 sivua samasta asiasta?
Eikä siellä mitään erityissääntöjä ole.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 17 Syys 2010 11:27

Zygerö kirjoitti: Siiri.x voi sitten lopettaa tuon provoamisen ihan saman tien.
Se ei ollut mitään provoamista vaan ihan oma rehellinen havaintoni ja epäilyni. Eikö sinusta ot-kielto koske myös modeja? Onko sinusta oikein jos mode sanoo painavan sanansa jostain aiheesta, kieltää jatkokeskustelun ja näin ollen "palstan viralliseksi kannaksi" jää tuo moden viimeinen sana asiasta?

Äläkä ota sitä itseesi, siinä ei ollut mitään henk.koht., sinähän päinvastoin olit hyvin valmis keskustelemaan asiasta kieliketjussa etkä pitänyt omaa kantaasi lopullisena totuutena.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 17 Syys 2010 11:31

Elisabetin ketjussa puututaan heti, kun tulee jostain aiheesta muutama samansisältöinen viesti peräkkäin. Habibia saa haukkua tylsäksi ja turhaksi (en kyllä kiellä väitteiden paikkaansapitävyyttä) sivutolkulla. Villen pedofiili-transuniputuksesta saa myös jankata ja haukkua villeä juntiksi. Myös Maria sai haukkua koko ketjun täydeltä yhtenä rintamana ärsyttäksi, inhokiksi. Tiedän että on varmaan vaikea pysyä objektiivisena-moderaattorina tunteita ja intohimoja herättävissä aiheissa, mutta kai sitä voisi edes vähän enemmän yrittää. Omina moderaattorivuosina mä monesti mietin juttua kahdelta kantilta: a) puuttuisinko mä tähän, jos mä olisin itse samaa mieltä asiasta b) puuttuisinko mä tähän jos mä EN vihaisi tuota kirjoittajaa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Syys 2010 11:34

siiri.x kirjoitti:Se ei ollut mitään provoamista vaan ihan oma rehellinen havaintoni ja epäilyni. Eikö sinusta ot-kielto koske myös modeja?
Kyllä koskee myös modeja.
Onko sinusta oikein jos mode sanoo painavan sanansa jostain aiheesta, kieltää jatkokeskustelun ja näin ollen "palstan viralliseksi kannaksi" jää tuo moden viimeinen sana asiasta?
Ei ole oikein ja pahoittelen ainakin omalta kohdaltani, jos sinulle on tällainen tunne joskus jäänyt.
Äläkä ota sitä itseesi, siinä ei ollut mitään henk.koht., sinähän päinvastoin olit hyvin valmis keskustelemaan asiasta kieliketjussa etkä pitänyt omaa kantaasi lopullisena totuutena.
En ota itseeni. No hard feelings.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja rink » 17 Syys 2010 11:49

DosterMan kirjoitti:Elisabetin ketjussa puututaan heti, kun tulee jostain aiheesta muutama samansisältöinen viesti peräkkäin. Habibia saa haukkua tylsäksi ja turhaksi (en kyllä kiellä väitteiden paikkaansapitävyyttä) sivutolkulla. Villen pedofiili-transuniputuksesta saa myös jankata ja haukkua villeä juntiksi. Myös Maria sai haukkua koko ketjun täydeltä yhtenä rintamana ärsyttäksi, inhokiksi. Tiedän että on varmaan vaikea pysyä objektiivisena-moderaattorina tunteita ja intohimoja herättävissä aiheissa, mutta kai sitä voisi edes vähän enemmän yrittää. Omina moderaattorivuosina mä monesti mietin juttua kahdelta kantilta: a) puuttuisinko mä tähän, jos mä olisin itse samaa mieltä asiasta b) puuttuisinko mä tähän jos mä EN vihaisi tuota kirjoittajaa.
Mikäli sinä tai kuka tahansa muu keskustelija huomaa jankutusta, offtopic:ia tai sääntöjä rikkovia kommentteja tai edellisten rajatapauksia, niin sitä varten on raportointimahdollisuus.

Modet eivät voi kertakaikkiaan huomata ihan kaikkea ja omat kiinnostuksen kohteet/asukit (ne, otsikot mitä tiiviisti seuraa) saattavat rajata muutamien muiden asukkien seuraamisen vähemmälle. Tässä tapauksessa ollaan enemmän keskustelijoiden reagoinnin varassa. (raportoikaa siis!)

Ylipäätään, jos olet ollut moderoija niin varmasti tiedät että raja sääntöjen rikkomisen ja noudattamisen välillä on välillä hyvin häilyvä. Sekin lienee selvää, että tietyt keskustelijat menevät jatkuvasti ns. rajamailla.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 17 Syys 2010 12:02

Mä käytän reporttia vaan räikeimmissä tapauksissa. Enkä mä missään nimessä halua, tämän paikan menevän siihen, että lähetä-nappia painaessa joutuu tarkistamaan, sensuroitiinko se mun viesti, koska siitä aiheesta puhui minua edellä jo muutama tyyppi. Otin nuo esimerkit esille, kun kiinnitin huomiota, siihen eroon mikä on kejussa jossa moderaattorit on jankattavasta aiheesta samaa mieltä ja siinä missä moderaattori on eri mieltä.

Häilyvällä sääntöjen rikkomisen ja rikkomattomuuden rajalla kävely on taitolaji.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 17 Syys 2010 12:22

DosterMan kirjoitti: Häilyvällä sääntöjen rikkomisen ja rikkomattomuuden rajalla kävely on taitolaji.
Ja mielestäsi emme sitä osaa.
Selvä. Mielipiteesi on rekistöröity.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja rink » 17 Syys 2010 12:28

DosterMan kirjoitti:Mä käytän reporttia vaan räikeimmissä tapauksissa. Enkä mä missään nimessä halua, tämän paikan menevän siihen, että lähetä-nappia painaessa joutuu tarkistamaan, sensuroitiinko se mun viesti, koska siitä aiheesta puhui minua edellä jo muutama tyyppi. Otin nuo esimerkit esille, kun kiinnitin huomiota, siihen eroon mikä on kejussa jossa moderaattorit on jankattavasta aiheesta samaa mieltä ja siinä missä moderaattori on eri mieltä.

Häilyvällä sääntöjen rikkomisen ja rikkomattomuuden rajalla kävely on taitolaji.
Yleistyksesi moderaattoreiden kannasta on joka tapauksessa väärä. Meillä ei ole yhteistä kantaa (tämä on kyllä jo Sihin toimesta sanottu) yhdenkään asukin osalta. Mielipiteitä on taatusti moderaattoreiden osalta monia. Emme ole yksimielisiä kaikista asukeista. Siinä mielessä emme varmasti eroa yhtään muistakaan keskustelijoista.

Kuten tuossa edellisessä viestissä yritin kirjoittaa syy eroavaisuuksiin voi johtua siitä, että modet eivät
a) ehdi joka paikkaan
b) on asukkeja / otsikoita, jotka kiinnostavat enemmän
Tämän takia kehoitin sinua ja kaikkia muitakin raportoimaan, jos sääntöjenvastaisia tai jankuttamistilanteita tulee vastaan. Siinä tapauksessa, kun jankkauksia lopetaan (edenneet usein suoranaiseen offtopiciin tai onelinereihin) on tietysti harmi, jos joku jolla olisi oikeasti sanottavaa (perusteluineen) jää ilman mahdollisuutta osallistua. Näin voi siis käydä.

Minä luulen, että sääntöjen rajamailla kulkevat taitavat usein kuvitella että heidän puuhiaan ei huomattaisi. ;)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 17 Syys 2010 21:18

Itse puutun jankutuksiin lähinnä sillä linjavedolla, että yksi ja sama kirjoittaja jankuttaa samasta (tai parista) asukkaasta samoja asioita jo vaikka kuinkamonennen viestin verran. Eiköhän se kanta tullut selväksi jo ensimmäisellä kolmella kerralla. Samoin asiat, joista näkee kilometrin päähän, että tästä tulee pelkästään juupas-eipäs-väittelyä jos jutun antaa lähteä lentoon omalla painollaan, ansaitsevat erityishuomiota.

Minä myös jätän hyvin helposti moderoinnin muiden harteille silloin kun olen itse se toinen osapuoli mahdollisessa vänkäystilanteessa (toki voin huomauttaa, että nyt alkaa mennä jankkaamisen puolelle, mutta en esim. silloin anna mitään virallisia varoituksia tai lähde poistamaan keskustelukaverini viestejä ihan helposti). Ihan jo siksi, että ei tule tunne että yrittäisin voittaa keskustelua modestatuksen voimin (pystyn siihen ihan omilla eväilläni, hah!) ja etten vahingossa tee niitä hätiköityjä/herkkänahkaisia päätöksiä missä tässäkin on varmaan ollut puhetta.

Moderaattoreiden välillä on paljon eroavaisuuksia siitä kuinka helposti asioihin puututaan, mutta toimimme myös moderaattoreina toisillemme samalla tavalla kuin muillekin käyttäjille. Siihen ainakin parhaamme mukaan pyritään.

Enkä missään nimessä pidä huonona asiana sitä, että taviskäyttäjät käyttävät sitä ilmoitusnappia tai ilmaisevat tunteistaan ääneen foorumilla esim. tässä ketjussa. Selkiyttää aina linjausta entisestään ja auttaa huomaamaan uusia asioita omissa käytöstavoissa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”