Kehitystä BBPlazalle - PAIKKA AUKI OSAAJALLE -

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 13 Tammi 2010 18:46

Kyllä itse ainakin aion olla jotain mieltä BB:stä niin kauan kuin minun vain annetaan olla moderaattorina. ;) Jos en olisi BB:stä mitään mieltä niin siinä vaiheessa ei sitten tulisi BB:tä katseltuakaan eikä foorumilla keskusteleminenkaan välttämättä kauheammin kiinnostaisi.
Totuus on tuolla ulkona.

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja sally » 13 Tammi 2010 22:55

Onneksi edes jotkut tajusivat mitä tarkoitin <3

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 14 Tammi 2010 17:25

Tirkka kirjoitti:Kyllä itse ainakin aion olla jotain mieltä BB:stä niin kauan kuin minun vain annetaan olla moderaattorina. ;) Jos en olisi BB:stä mitään mieltä niin siinä vaiheessa ei sitten tulisi BB:tä katseltuakaan eikä foorumilla keskusteleminenkaan välttämättä kauheammin kiinnostaisi.
No tottakai Tirkkalla ja muilla moderaattoreilla saa ja pitääkin olla mielipiteitä täällä ja niitä tottakai saa kirjoitella ihan samalla tapaa kuin muutkin täällä. Ainoastaan silloin kun esiinnytään moderaattorin äänellä ja kommentoidaan muiden kirjoituksia ja mahdollisesti muokataan/poistellaan viestejä se pitäisi pystyä tekemään puolueettomasti ja mahdollisimman neutraalisti kenenkään asukkaan/kirjoittajan puolella olematta.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Tammi 2010 17:37

Käpsytin kirjoitti:Ainoastaan silloin kun esiinnytään moderaattorin äänellä ja kommentoidaan muiden kirjoituksia ja mahdollisesti muokataan/poistellaan viestejä se pitäisi pystyä tekemään puolueettomasti ja mahdollisimman neutraalisti kenenkään asukkaan/kirjoittajan puolella olematta.
Tämä on mahdotonta tehdä täydellisesti, mutta onneksi meillä moderaattoreillakin on näyttänyt olevan hyvinkin erilainen asukas- ja käyttäjämaku ja jos joku tulee sokeaksi omalle suosikilleen/inhokilleen, ei kaikki tule perästä vetämällä vaan saavat suunsa auki jos ovat päätöksestä erimieltä.

Tämän kanssa on toki varaa parantaa, mutta ainakin meikäläisellä falskaa muisti siihen malliin jo tunneista puhuttaessa, että koko kauden ajalta kaikkia yksityiskohtia on täysin mahdoton muistaa. Siksi, jos kokee nähneensä suuria vääryyksiä, niistä olisi hyvä ilmoitella muistinvirkistykseksi vaikka tänne (tai yksityisviestillä jos ei julkisesti halua), koska muuten näihin on lähes mahdoton vastata järkevästi mitään (mitä ei olisi jo sanottu).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Taika » 15 Tammi 2010 23:27

Mun kehitysehdotus on se, ettei moderaattoreiden tarvi kuunnella jatkuvaa ipitystä päätöksistään ja perustella niitä jatkuvalla syötöllä kaikille jankuttaen samoja asioita. Ei täällä oo kohta yhtään moderaattoria, jos joka asia pitää perustella kolmena kappaleena, pyytää anteeksi ja nöyristellä. Mun mielestä kauden aikana oli välillä lähinnä se ongelma, ettei moderaattorit viittinyt poistaa tarpeeksi viestejä/puuttua idiotismiin aikaisemmin, koska eivät just jaksaneet kuunnella sitä helvetin valittamista mikä siitä koitu. Ei kellään voi olla aikaa ilmaiseksi ensin siivota kaikkia ketjuja ja sitten vielä sekä julkisesti, että yksityisesti, puolustella ja selitellä jokaista päätöstään.

Täällä on sen verran paljon näitä moderaattoreita, että jos joku oikeesti kokee joutuneensa jonkun tietyn moden vainon kohteeksi, niin voi ottaa yhteyttä niihin toisiin ja asia voidaan selvittää. Lisäksi tämä on yksityinen foorumi, ei Suomen valtio, joten ne sananvapaus -naurettavuudet voi jättää kans pois.

Lisäksi voi kans pohtia, että kaatuuko elämä siihen, että sun kirjottama viesti on poistettu jostain foorumilta. Mun elämä ei kaadu mihinkään mitä tapahtuu jollain foorumilla, mutta into lukea kyseistä foorumia kyllä kaatuu, jos juupas-eipäs -väittely ja tahallinen tai tahaton trollaaminen sallitaan moderaattoreiden toimesta/toteutuu sen takia, ettei modet jaksa enää tapella tuulimyllyjä vastaan.
Kuva

Tannuli72
Intruuderi
Viestit: 287
Liittynyt: 21 Loka 2007 14:15
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tannuli72 » 09 Heinä 2010 22:45

Olisi mukava saada tämä foorumin ulkoasu (värit ja tyyli) erinäköiseksi, tämä kyllästyttää... joku etevä "atk-nörtti" voisi ottaa nyt tehtäväksi tämän homman. Myös äänestys/mielipide kysymykset voisivat vaihtua useammin...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Heinä 2010 00:52

^ njoo, olin unohtanu koko homman ja sit en muistanu ylläpidon kirjautumissivun urlia jonka sit kalastin jostain ja sit en keksin mitää järkevää off-seasonina mut nyt siel ainaki on uus äänestys. Muut kykenevät saa tietty vaihtaa paremman vaikka heti :)

Jomppa
Uimavalvoja
Viestit: 412
Liittynyt: 30 Syys 2008 14:54

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Jomppa » 21 Heinä 2010 05:44

Aiotaankos tänävuonna pitää niitä arpajaisia jossa jokanen joka ehtii saa valita jonkun numeron, ja saa sen asukkaan joka osuu sille numerolle?

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Dille » 22 Heinä 2010 20:55

Varaan numero yksi asukkaista eli eka joka astuu taloon.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 22 Heinä 2010 22:04

^Katsoin viimevuotisesta ketjusta, että silloin päästiin yhteisymmärrykseen siitä, että edellisvuoden finalistien kannattajat saisivat valita ensiksi kannatettavansa numeron.
Eli etuoikeutetut valisijat olisivat järjestyksessä Maligne (Aso), calderyon (Kätlin), Jurve (Esa A) ja dpst (Antti).

Eli Dille, nappaa numero vasta sitten, kun ketju on pystyssä.
Kuka laittaa sen alulle? Widing? Hänellä täytyy olla jonkin verran kuvankäsittelytaitoja (itsellä ei ole).
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Dille » 25 Heinä 2010 19:55

Jep, ei näköjään varaamisestani ollut mitään apua , vaikka olin ekana liikkeellä.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja mrj » 26 Heinä 2010 01:44

toki et käyny vaaramassa sitä oikeasta ketjusta.
JuHu - :drink55:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Heinä 2010 22:37

Avatarien kokorajoituksen vois mielellään tuplata, ei siis resoluutiota vaan kokoa levyllä. Animoituja giffejä tehdessä 49kt käy tosi ahtaaks jos on enemmän ku 2-5 framea, pitää karsia joko paletissa = laatu kärsii tai sitte koossa = ei nävy.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja JVDS » 01 Elo 2010 14:24

Eikö tuo ole haitaksi siinä määrin, että sivujen avautuminen kestää kauemmin? Nuo animoidut giffit voisi kieltää vallan tai kuka minä olen mitään sanomaan :D
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja BuZu » 01 Elo 2010 16:10

JVDS kirjoitti:Eikö tuo ole haitaksi siinä määrin, että sivujen avautuminen kestää kauemmin? Nuo animoidut giffit voisi kieltää vallan tai kuka minä olen mitään sanomaan :D
Itse AdBlockkaan välittömästi kaikki animoidut avatarit.
On paljon helpompi lukea postauksia kun ei ole mitään turhaa välkkymässä sivusilmällä.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 01 Elo 2010 21:52

Sivujen avautumisesta tuli mieleen, että onko foorumista saatavilla mobiiliversiota? Olisi kätevä selailla kännykällä esim. liven tuoreita tapahtumia. Perussivun lataaminen kestää joskus jopa minuutteja.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja TSN » 01 Elo 2010 23:23

Tannuli72 kirjoitti:Olisi mukava saada tämä foorumin ulkoasu (värit ja tyyli) erinäköiseksi, tämä kyllästyttää... joku etevä "atk-nörtti" voisi ottaa nyt tehtäväksi tämän homman. Myös äänestys/mielipide kysymykset voisivat vaihtua useammin...
Tyyliähän voi foorumille vaihtaa profiilista. Siellä taitaa pari tyyliä ainakin olla.

Mutta jos jollakin on halua tehdä jotain muutakin kehitystyötä niin vieläkin saa laittaa yksityisviestiä ja ehdottaa asioita. Itsellä on yhä ollut ihan liikaa muita kiireitä.

Toki sivustolla kyllä käynnistyy normaalisti BB:n alettua viime vuosilta tutut suosikki/inhokkiäänestykset, ym. Mutta mitään uutta ei valitettavasti taida tänäkään vuonna olla ainakaan omasta puolestani tulossa.

Tämä koskee myös mobiiliversiota sivustosta. Itsellä aika ei vain riitä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 02 Elo 2010 17:46

Onneksi foorumi sentään muuten toimii näinkin hyvin näin kauden kynnyksellä... sivujen lataaminen kestää vain joitakin minuutteja ja sormet riittävät latautumisen vanhenemisten laskemiseen. :?
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Dille » 02 Elo 2010 18:01

Äsken ei sivuille päässyt millään ilveellä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 07 Elo 2010 12:39

Voisikohan tuonne Suomen Big Brother -osioon Big Brother 5 -ketjun yhteyteen saada myös sen pienen logon? Häiritsee silmää, kun se on ainoa, josta logo puuttuu. Ei mulla mitään OCD:ta ole, mutta kuitenkin. :)
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja TSN » 16 Elo 2010 19:59

Suunnitelmissa on, että ensi vkl, luultavasti perjantaina, siirrytään uudelle palvelimelle.

Odotettavissa siis pidempiä tai lyhyempiä katkoksia ensi viikonloppuna.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja BuZu » 17 Elo 2010 14:36

Ilmeisesti foorumi siirretään järeämmälle palvelimelle?
Ensi viikon tiistaina voi foorumi olla melko lujilla kun uusi kausi alkaa...
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”