Yleiset lehtiartikkelit & BB muussa mediassa

Keskustelua liittyen Suomen kolmanteen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 11 Syys 2007 18:51

Petri kirjoitti:Vai että salaliitto. Olen varmasti harvinaisen sokea ja tai sitten seuraan tätä keskustelupalstaa harvinaisen huonosti, kun en ole tälläisiä hankkeita nähnyt?
Ota vaikkapa miun postauksista ensimmäisestä sanasta eka kirjain, toisesta toinen jne. ja lyhyiden sanojen kohdalla luku alkaa alusta. Niistä tullut kirjainpötkö pitää laskea yhteen (a=1, b=2 jne) ja sit pitää jakaa piillä, ja sijoittaa kaavaan (kirjain + 12 / x = r^2) niin saa luvun, joka pitää kertoa kaikkien miun ennen 8.9.2007 kirjotettujen postausten sanojen lukumäärällä. Se luku osoittaa salaisella koodilla enkryptattuna osoitteen postilokeroon, mitä kautta pidän salaliittoa yllä.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Syys 2007 18:54

Ilta-Sanomat kirjoitti: Timon nimittely ärsyttää Satua

Satu avautui tänään Piialle ja Akille, ettei hän pidä Timon nimittelystä.

- Mä ehkä liikaa stressaan siitä, kun Timo heittää vitsillä "mitä ämmä", Satu tunnusti. - Mä en ikinä kotona sietäisi sitä, että joku puhuu mulle epäkunnioittavaan sävyyn.

Timo on alkanut muutenkin määräillä talossa Sadun tekemisiä ja arvostelee tämän tapaa jättää tavaroita levälleen. Jo viikonloppuna pariskunta sai aikaan pienen shown siitä, miten sänky pedataan. Timo laittoi Sadun petaamaan parisängyn toisen puolen kiristystaktiikkaa käyttämällä.

- Muuten kaadan sun matkalaukkusi väärinpäin tuohon lattialle, Timo sanoi.

Satu on ollut tähän asti niin ihastunut Timoon, että hän on antanut toisen määräillä itseään. Satu kuitenkin paljasti eilen illalla olevansa yleensä parisuhteessa se osapuoli, joka määrää kaapin paikan.

- Mä oon tottunut, että muut aina tekee mun puolesta kaikkea. Mä oon ihan kauhuissani, kun toi ei tee, Satu tilitti osoittaen Timoa.

Heti perään hän kuitenkin totesi tyytyvänsä kerrankin tähän asemaan.

- Mä oon kyllä ihan tyytyväinen, et kerrankin mä oon tossun alla.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 12 Syys 2007 13:31

Niiden laivassa on suuri reikä pohjassa

Hei, me näytetään aikuisilta, mutta oikeesti me ollaan sikiöitä! Jee, nyt me vedetään ihan inskana Fröbelin palikoitten pumppulaulu, hauskaa! Me ollaan hupparivauvoja, me ollaan hupparivauvoja, missä on mun unikaveri? Nyt me vähän pussataan ja halataan ja sit me ollaan leijonanmetsästystä. Jipii! Kivaa!

Pikku Hekalla on Pelimies-paita viidettäkymmenettä kertaa päällä, oi kyllä se pikku Heka on niin reipas pelimies!
Heka puhuu kovasti sen peleistä, mutta kyllä Heka taitaa välillä vähän narrata.

Ja entäs meidän Satu, ai että meidän Satua! Satu on jo siinä iässä, että se pussailee poikia (ainakin leikisti),
ja Satu höliseemölisee ja vinkuu ja ulisee ja pulisee viuu-piuhh, koska se taistelee toisten tyttöjen kanssa
sen leikkipoikaystävästä, joka ei oikeasti ole poika ollenkaan vaan jääkiekkomaila, jolle on tussattu viikset.

Aki on vähän erilainen. Aki on vähän hidas. Aki on silti ihan kiltti poika, ja vaikka me kaikki tykätään Akista ihan kauheasti, tämä ryhmä ei taida olla Akille ihan oikea paikka, ja Akille löytyisi varmasti joku kiva ryhmä jostain toisesta kivasta tarhasta.

Maxine on nätti kuin nukke sellaisessa jännässä aikuisten lelukaupassa. Mutta Maxine osaa kuitenkin kaikenlaista, kuten puhua, ja tulepas Jarkko tänne ja ota Maxinea kädestä, koska Jarkko ei osaa vielä niin kovin montaa sanaa.

Sitten meillä on täällä Kadi, mutta Kadi ei nyt puhu mitään. Kadi mököttää, koska Kadin paras kaveri Einari oli niin varhaiskypsä pikku turrikka, että se siirrettiin Espoon nuorisovaltuustoon vaikuttamaan.

Nyt tytöt ja pojat, unohdetaan hetkeksi ne pippelijutut. Katsellaan välillä vaikka poikien lihaksia, oi kuinka teillä kaikilla onkin hienot lihakset! Mutta senhän te jo tiedätte, teillä on kaikilla niin kovin hyvä itsetunto.

Ai mutta herranen aika sentään, unohtuikos joku laskuista? Katsotaanpas tästä listasta. Joku Piia. Onko kukaan nähnyt Piiaa? Muistaako kukaan, minkä näköinen Piia on?

Mutta oh-hoh! Tästä tulikin kaikille lapsille oikein jännä päivä! Tarharyhmään tuli ihan uusi tyttö!

Uuden tytön nimi on Heli, ja Heli taitaa olla vähän tuhma. Poikien mielestä se on jännää, mutta tyttöjen mielestä ihan tyhmää. Meidän Satukin meni heti pussailemaan leikkipoikaystäväänsä Timoa, että Tuhma-Heli näkisi, kenen kanssa Timo haluaa pussailla. Se taisi vähän hävettää Timoa, koska Timo haluaa olla Satun kanssa vain leikisti, ja Tuhma-Helin kanssa Timo haluaisi olla ihan oikeasti.

Toivottavasti nyt tytöt eivät kiusaa Heliä!

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 12 Syys 2007 14:04

Minne jäi Sauli?
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 12 Syys 2007 14:21

Big Mother kirjoitti:Minne jäi Sauli?
Sauli?? Sauli who??? :keineahnung:

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 12 Syys 2007 15:45

Ilta-Sanomat kirjoitti: BB: Lähteekö Satu tai Timo?

Suorasukainen Satu ja moukkamaisesti käyttäytynyt Timo ovat alkaneet ärsyttää suhteellaan muita Big Brother -talon asukkaita.

Muun muassa Aki ja Jarkko ovat toistuvasti huomautelleet parin yöllisistä peitonheilutteluista. Miehet eivät ole saaneet parin kiihkeiden sessioiden aikana juuri nukuttua, eikä kaksikko ole ottanut muita lainkaan huomioon. Huomautukset ovat kaikuneet kuuroille korville.

Viime päivinä pari on tosin elänyt hieman rauhallisemmin, sillä asukkaat ovat nukkuneet pihalla makuupusseissa. Satu on jopa alkanut hieman rauhoittua ensimmäisen viikon jälkeen, eikä neidon pomotteleva ja laiska luonne ole häirinnyt enää samalla tavalla.

Sen sijaan Timo on muutamalla letkautuksellaan luonut itsestään hyvin kylmän ja laskelmoivan kuvan. Päiväkirjahuoneessa ollessaan hän kertoi, ettei antaisi Sadulle seitsemää parempaa arvosanaa. Silti hän liehittelee, runoilee ja halittelee Satua toistuvasti, ja antaa naisen ymmärtää, että kyse on jostain vakavammasta. Timon käytös ei tosin ole välttämättä paljastunut muille asukkaille.

Nimeämiset julkaistaan tänä iltana. Haluavatko muut asukkaat jomman kumman kaksikosta pois talosta?

Edellisellä kerralla nimettynä olivat Henkka ja Einari, joka joutui jättämään talon.

Ainakin Henkka on alkanut käyttäytyä hieman inhimillisemmin, joten hän voi välttyä tällä kertaa häätöäänestykseltä. Hän on alkanut viettää aikaa uuden asukkaan Helin kanssa, joten hän on unohtanut ylimääräiset määräilyt.

Uusi asukas Heli saattaa myös ärsyttää, sillä hän ei ole vielä päässyt täysin muiden asukkaiden juttuihin mukaan. Häntä ei kuitenkaan vielä saa äänestää.

Myös Maxinen ja Piian helppo elämä on saattanut nostaa muut kilpailijat takajaloilleen.

Mouski
Sala-asukas
Viestit: 369
Liittynyt: 18 Loka 2006 17:01

Viesti Kirjoittaja Mouski » 12 Syys 2007 15:56

Erinomainen kirjoitus lähdistöltä tälläkertaa :D

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2007 22:05

David Mills kirjoitti:No, varokaa kävijäruuhkaa illaksi! Kaikki julkisuus on vain hyvästä.
BBplazalla oli eilen noin puolet enemmän kävijöitä ja sivulatauksia ku normaalisti, taisi olla vaikutusta tällä salajuonijutulla.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2007 23:41

Ilta=Sanomat kirjoitti:Timo & Satu: Nokkapokka!
12.9.2007 22:30

Sadun ja Timon välillä nähtiin pientä nokkapokkaa. Ulkonuotiolla istuvat BB-kilpailijat puhuivat nimeämisten jälkeen siitä, miten poika- ja tyttöystäviä voi nimitellä. Satu ei pidä siitä, että Timo kutsuu häntä vain naiseksi ja käskee häntä tekemään asioita.

- En minä voisi ikinä huutaa, että mies tee sitä ja sitä. Eikä minun onneksi tarvitse. Minun pitää vain sanoi, että "mun on vähän kylmä" ja heti se tulee lämmittämään, Satu sanoi ja katsoi hymyillen Timoa.

Timon katse oli kuitenkin vakava.

- Tuo ei ikinä menisi siviilielämässä noin, Timo sanoi yllättäen.

- Minä tarvitsen sellaisen naisen joka pysyy mielenkiintoisena ja laittaa minulle vastaa, hän jatkoi.

- No anteeksi, Satu sanoi selvästi närkästyneenä ja nuotiopiiriin laskeutui painostava hiljaisuus.

Hetken kuluttua Aki aloitti yksinpuhelun päättääkseen hiljaisuuden. Timo ei sanonut mitään, vaan käveli tilanteesta pois.

Mitään pitkää riitaa Timon ja Sadun välille ei kuitenkaan tullut, sillä vähän ajan kuluttua Timo palasi hieromaan Sadun hartijoita ja kyselemään tämän elämän seksikokemuksista.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2007 23:47

Tinttu kirjoitti:Tämäkin blogi näyttää puivan BB-asioita: http://blogit.iltasanomat.fi/kyttaaja/
Suoraan sanottuna ehkäpä surkein blogi ikinä :D esimerkkinä:
Katri Utula kirjoitti:Voiko kumppanin lihavuudesta tai ylipainosta sanoa toiselle suoraan päin naamaa? BB-talon romanssia seuratessani en ole voinut olla ihmettelemättä Sadun kommentteja Timon mahasta. Suorasukainen Satu haukkuu Timoa läskiksi - vain muutaman viikon tuttavuuden jälkeen! Huh huh! Ja kyllä Timo itsekin Sadulle närkästyi. Näköjään miehiäkin asia hetkauttaa.
Utula taitaa olla hieman sumussa tai muuten usvassa, ei voi muuta sanoa.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 13 Syys 2007 13:24

Ilta-Sanomat kirjoitti: BB-Satu voivotteli tyhmyyttään

Pudotusuhan alla oleva Satu valitteli tietämättömyyttään, kun Aki yritti tentata häneltä urheilutietoja.

- Älä kiusaa minua! Satu valitti.

- Älä kysy multa mitään, kun mun yleissivistys on ihan nolla, kun olen ollut vain jossain hevosen p*skassa.

Aiemmin muut asukkaat yrittivät selittää Sadulle habitus-sanaa.

Satu kertoi, ettei saa koskaan uhkailuja eikä myöskään iskuyrityksiä baarijonossa.

- Habituksesta sen huomaa, sä et oo sellanen, Timo vastasi.

- Mikä on habitus? Satu kyseli.

- Jos sitä ei tiedä. Ei sitä voi selittää, se on sellanen..., Timo yritti, mutta ei keksinyt sanalle synonyymia.

Lopulta sananmerkitykseksi varmistui "olemus". Satu sanoi olevansa aivan tyytyväinen omaan olemukseensa.

- Mutta se ei oo sellainen..., Timo aloitti

- Että mua haluaisi p**na, Satu täräytti. - No en mä nyt niinkään sanonut, Timo sanoi vaisusti.

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Viesti Kirjoittaja Marianne » 13 Syys 2007 14:18

Nuo kaksi Helsingin Sanomien toimittajaa jotka kirjoittaa kolumneja BB:stä, voisi ihan tosissaan lopettaa tuon haukkumisen. Tuo alkaa mennä jo kunnianloukkauksen puolelle. Jos asukki ei voita tässä kisassa niin saapahan sitten vähän rahaa haastamalla nuo kaksi oikeuteen.
Onneksi ei enää julkaise sitä sontaa NYT-liitteessä.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 13 Syys 2007 14:31

Kellään tietoa mitä siellä Seiskassa kerrotaan asukkaista tällä viikolla? Ettei tarvitse mennä lähipizzeriaan lukemaan. :wink:

Avatar
RainBow
Vaihtoasukas
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:59

Viesti Kirjoittaja RainBow » 13 Syys 2007 15:04

Seiska kirjoitti:


Heli kertoi Seiskan haastattelussa viettäneensä hyvinkin väritöntä elämää. Maanantaina alkoi toimitukseen sadella vinkkejä Helistä, ja kävi ilmi, että tytön sanaan ei voi luottaa. Pahoinpitelystä on tullut sakkoja useasti.

Sakkoa pahoinpitelystä

- Huusimme toisillemme siinä jonkin aikaa, kunnes Heli tarttui hiuksiini. Pyysin, että hän irrottaisi otteensa ja huusin hänelle. Silloin Heli löi minua kasvoihin. Menin kertomaan asiasta lähellä olevalle portsarille, joka ryhtyi viemään Heliä ulos. Ohi mennessään Heli huitaisi minua vielä kertaalleen. Portsari tokaisi Helille, että olipa tyhmästi tehty, Kirsikka kertaa tapahtumia.

Viimeisin tappelu kolme viikkoa sitten

Kirsikan pahoinpitelyn lisäksi Heli on viime juhannuksena käynyt erään miehen kimppuun.
- Olimme viettämässä juhannusta Himoksella. Yhtäkkiä Heli juoksi minua päin ja löi nyrkillä nenään. Heli lähetettiin siltä seisomalta poikaystävänsä kanssa takaisin Orimattilaan. Syksyllä olin myös juhlissa, jossa Heli oli, ja siellä hän löi erästä naista luultuaan tällä olevan teerenpeliä poikaystävänsä kanssa.
Viimevuotisten kahakoiden lisäksi Heli oli mukana kapakkatappelussa kolme viikkoa sitten Wanha Mestari -ravintolassa Orimattilassa.
- Helin ja erään toisen naisen välille syttyi tappelu kapakan ulkopuolella. Heli tarrasi naista hiuksista ja löi tätä. Lopulta nainen sai kammettua Helin alleen ja sai tämän lupaamaan, ettei jatkaisi tappelua. naisen päästettyä hänet vapaaksi Heli jatkoi kuitenkin tappelua ja potkaisi häntä ohimoon. Näytti aika pahalta. Onneksi poliisit tulivat juuri silloin ja veivät Helin putkaan.

Elämä jatkuu BB:n jälkeen

Vuonna 2003 Heli sai syytteen pahoinpitelystä. tuomiolauselman mukaan Heli ja toinen nainen ovat tehneet ruumiillista väkivaltaa uhrille. Heli myönsi, että oli tukasta repimällä kaatanut uhrin maahan ja potkinut tätä kaksi kertaa päähän. Heli sai tapauksesta sakkorangaistuksen ja joutui korvaamaan uhrille kivut ja säryt. Uhri oli valittu sattumanvaraisesti eikä tämä ollut provosoinut Heliä mitenkään tai antanut aihetta lyömiseen ja potkimiseen.




Heli valehteli Seiskalle

Mikä on elämäsi traagisin tapahtuma? Tai onko sinulle sattunut jotakin kurjaa elämäsi aikana?
- Mitään erikoista ei ole tapahtunut, Heli sanoo pohdittuaan asiaa pitkään.

Etkö ole koskaan joutunut onnettomuuteen tai edes pieneen tappeluun?
- En

Oletko koskaan varastanut mitään?
- En

Onko sinulla rikosrekisteriä?
- Ei

Olet siis elänyt tosi suojattua ja rauhallista elämää?
Juuri niin, Heli nauraa

Oletko ollut pitkäaikaisessa suhteessa?
- Olen, mutta en halua kertoa mihin suhde päättyi. Sen verran voin sanoa, että olin itse luotettava.

Minkälainen ihminen olet? Miten kaverisi kuvailisivat sinua?
- Iloiseksi, pirteäksi ja räväkäksi. Olen tosi hyvä ystävä ja todella luotettava, Heli kertoi.

[smilie=a_holycrap.gif]

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 13 Syys 2007 16:06

Ilta-Sanomat kirjoitti: Aki riisui alasti!

Aki turvautui koviin keinoihin yrittäessään saada talon sisällä olevien Piian ja Maxinen pokkaa pettämään. Mies riisui itsensä talon pihalla ilkialasti yrittäessään saada aikaan reaktiota.

Aki alkoi yllättäen riisua vaatteitaan, kun Maxine tuli terassille.

- Vedä munasilleen siihen, Jarkko kannusti.

Mies luopui ensin päällysvaatteistaan, sitten sortseista ja lopulta alushousuistakin.

- Akilla on kyllä kuuma, Timo sanoi.

Aki seisoi aatamin asussa värähtämättä ja nauruaan pidättelevä Maxine joutui pakenemaan sisälle.

- Oli pakko jotain yrittää! Aki kommentoi.

- Kyllä lähti tyttö!

Aki lupasi seuraavalla kerralla myös tanssia.

Kuva

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Syys 2007 00:32

Ilta-Sanomat kirjoitti: BB-talon humalaiset viuhahtivat

Big Brother -talon asukkaat innostuvat humaltuessaan yhä hurjempiin tempauksiin. Aki ja Timo päättivät yllättää paljussa kylpevät asuintoverinsa juoksemalla alasti pihan ympäri ja tekemällä näiden edessä haarahyppyjä.

Kaksikko valmisteli tempaustaan saunassa Jarkon ja Kadin nähden. Miehiä kuitenkin huoletti, että heidän varustuksensa koko ei riittäisi tekemään vaikutusta yleisöön. He päättivät korjata tilanteen koskettelemalla itseään.

- Täytyy vaan ajatella Kadia ja heti alkaa tapahtua, Aki sanoi ja sai Kadin kääntämään katseensa pois kaksikon puuhista.

Hetken kuluttua miehet olivat mielestään valmiit ja he syöksyivät saunasta pihalle alastomina.

- Tämä esitys on palkinto viikkotehtävän onnistumisesta, Aki huusi miesten hyppiessä alasti muiden nähden.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 14 Syys 2007 10:00

Iltalehdessä on juttua Idolsista ja muista Mtv3:n tositv-ohjelmista. Samassa yhteydessä ohjelmajohtaja Jorma Sairanen kommentoi Big Brotheria seuraavasti:
Subtv:llä nähtävän Big Brother -ohjelman jatkosta päätetään vuosi kerrallaan. Sairanen myöntää, että Big Brother -talon vaatima suuri rahallinen panostus on suunnitelmissa huomioitu.

- On todennäköisempää, että ohjelmaa jatketaan kuin että ei jatkettaisi. Mutta se on koko Subista kiinni.
Toivetta siis on myös tulevista kausista Suomessa, koska taloudellisestikin niihin on jo varauduttu. :)

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 14 Syys 2007 12:35

Stara.fi kirjoitti:Big Brotherin Einari haluaa eduskuntaan
14.09.2007 12:00 · Big Brother
Big Brother -kilpailusta pudonnut Einari Rautio aikoo pyrkiä eduskuntaan 30-vuotiaana. Hän on ehdolla myös ensi syksyn kunnallisvaaleissa.

Juristiksi opiskeleva 18-vuotias aktiivinen poliitikonalku on tähän mennessä ehtinyt istua Espoossa jo useissa lautakunnissa nuorisovaltuuston jäsenenä. Helsingin Sanomissa mies arvioi, että mikäli hänelle olisi maksettu kokouksista palkkioita, olisivat ne olleet kuudessa vuodessa jo 30.000 euroa.

Espoon kokoomusnuoriin kuuluva Einari kannattaa vapaata yrittäjyyttä ja homoseksuaalien adoptio-oikeutta. Big Brother -vierailusta jäi hampaankoloon se, että hän ei ehtinyt käydä asiakeskusteluja esimerkiksi ilmastonmuutoksesta.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Syys 2007 12:40

Ilta-Sanomat kirjoitti: Timo ja Heli samaan sänkyyn!

Big Brother -talon eilisissä juhlatunnelmissa oli uudenlaista säpinää, kun Sadun kanssa tähän asti viihtynyt Timo päätyi nukkumaan taloon uutena asukkaana saapuneen Helin viereen.

Alkoholia saaneiden kilpailijoiden loppuilta muuttui läheisyydeksi ja keskinäiseksi kehumiseksi.

- Mä oon niin onnellinen, että tuli tommonen ihminen kun sä, Timo tunnusti Helille ja lupasi pidellä naisesta kiinni Helin valiteltua oman tilansa vähyyttä sängyssä.

Timo on odotellut taloon uutta naiskauneutta jo tovin ja todennut, ettei ole rakastunut "seiskan naiseksi" arvioimaansa Satuun.

Timo ja Heli viettivät aikaa läheisissä tunnelmissa Sadun nukkuessa. BB-talon juhlissa ensimmäiseksi nukkumaan mennyt Satu kävikin yöllä pyörittelemässä päätään kultaisen makuuhuoneen ovella nähdessään Helin ja Timon nukkuvan vierekkäin. Kaksikon kanssa samassa sängyssä nukkuivat myös Sauli ja Maxine.

Helille ei tuottanut minkäänlaisia vaikeuksia nauttia Timon läheisyydestä ja nukkua tämän kanssa lähes sylikkäin.

- Me ollaan niin samanlaisia, vaikka ei tunnetakaan, Timo jatkoi Helin ylistämistä.

Aikaisemmin Timo ja Heli olivat paljussa puhuneet Timon ja Sadun suhteesta. Timo toisteli jälleen, ettei talon ulkopuolella olisi ryhtynyt Sadun kanssa suhteeseen.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Syys 2007 12:42

Petri kirjoitti:Toivetta siis on myös tulevista kausista Suomessa, koska taloudellisestikin niihin on jo varauduttu. :)
Loistavaa! :tu

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 14 Syys 2007 14:32

Lisää Einaria...
Helsingin Sanomat kirjoitti:BB-Einari tähtää eduskuntaan

Einari Rautio on erikoinen nuorukainen. Ei siksi, että hän haahuili pari viikkoa Big Brother -talossa televisiokameroiden päivystävien silmien alla.

Harva kahdeksantoistavuotias nimittäin sanoo: "En voisi kuvitella, että politiikka ei olisi osa arkipäivääni."

Rautio valveutui jo varhain. Nuoria Espoon nuorisovaltuustoon patistava kirje upposi vastaanottavaan maaperään kysyessään, "ketuttaako?".

"Ja silloin, 12-vuotiaana, minua otti päähän kaikki."

Ketutuksen on korvannut tieto ja halu vaikuttaa.

Merkonomiopiskelija Rautio on seurannut Espoon kunnallista päätöksentekoa aitiopaikalta: hän istunut esimerkiksi kaupunkisuunnittelu-, kiinteistö- ja teknisessä lautakunnassa. Nuorisovaltuuston edustajalla on lautakunnissa läsnäolo- ja puheoikeus. Viime aikoina on käsitelty esimerkiksi jäteveden kalliopuhdistamoa, rantaraittia ja Keilaniemen tornitaloja.

"Virkamiehet eivät läheskään aina ota nuoria tosissaan, ja pari kunnallispoliitikkoakin nauraa kaikelle mitä nuorilta tulee."

Ja se selvästi jurppii. Hän laskeskelee, että lautakunnan jäsenille maksettavista kokouspalkkioista olisi kuudessa vuodessa kertynyt 30 000 euroa. Jos nuorille maksettaisiin palkkioita.


Menossa on Raution viimeinen syksy "nuvassa". Mies on liian vanha.

Rautio kertookin juuri allekirjoittaneensa ehdokashakemuksensa ensi syksyn kunnallisvaaleihin.

Espoon kokoomusnuoriin kuuluva Rautio kuvailee itseään boheemiksi porvariksi: hän vastustaa auktoriteetteja, kannattaa vapaata yrittäjyyttä ja homoseksuaalien adoptio-oikeutta.

Kasvot tunnetaan kaupungilla, mutta "Eikan" mukaan kaikki ohjelman tuoma julkisuus ei välttämättä ole hyvää.

"Harmittaa, etten saanut aikaiseksi yhtään asiakeskustelua. Olisin mielelläni puhunut vaikka ilmastonmuutoksesta."


Poliittisena esikuvanaan hän pitää puolueveli Sauli Niinistöä. "Hänessä on sellaista jykevyyttä."

Rautio keräsi 2005 nuorisovaaleissa 444 ääntä. Ensi syksyn kunnallisvaaleissa tavoitteena on "sen verran ääniä, että valtuustopaikka irtoaa." Tähtäimessä olisi vaikuttaa esimerkiksi kaavoituksen edistämiseen ja siihen, että nuorilla olisi mahdollisuuksia vaikuttaa päätöksiin.

Ennen eduskuntaan pyrkimistä pitäisi vielä suorittaa toisen asteen opinnot ja valmistua juristiksi. "Eduskunta on tavoitteena ehkä joskus kolmekymppisenä".

Eli 12 vuoden päästä.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
MasterBaiter
Intruuderi
Viestit: 289
Liittynyt: 09 Elo 2006 10:41

Viesti Kirjoittaja MasterBaiter » 14 Syys 2007 14:50

Helsingin Sanomat kirjoitti:BB-Einari tähtää eduskuntaan

Merkonomiopiskelija Rautio...

...ja valmistua juristiksi.
Miun on pitänyt tästä jo aikaisemminkin purnata; lähinnä silloin kun jossain syntyi urbaani legenda siitä, että tämä kaveri olisi jotenkin poikkeuksellisen välkky. Ilman sen kummempaa tietoa en voi häntä ihan jauhopääksi julistaa, mutta pitkä on pojalla matka, jos ihan merkkari-pohjalta meinasi juristiksi. Kaipa tuon kuvion ihan oikeastikin olisi voinut järkevämmin miettiä - merkonomin koulutus kun nyt on yksi niistä turhimmista jos akateemiselle puolelle meinasi. Lykkyä silti.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2007”