24/7-kommentoinnin taso (siirretty pv67-ketjusta)

Keskustelua liittyen Suomen kolmanteen Big Brotheriin.
Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 03 Marras 2007 09:34

Punde kirjoitti:[
Eniten tässä ihmetyttää miksi olen edelleen tällä palstalla,
Mua ihmetyttää miks sää ja mää ollaan hereillä jo nyt! Määkin oon päissäni vieläkin :oops:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 09:43

siiri.x kirjoitti:Mua ihmetyttää miks sää ja mää ollaan hereillä jo nyt! Määkin oon päissäni vieläkin :oops:
Siulla on vielä tehtävä ratkottavana hupijuttuja-ketjussa ;)

Vähemmästäki valvottaa!

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 03 Marras 2007 09:48

Punde kirjoitti: Siulla on vielä tehtävä ratkottavana hupijuttuja-ketjussa ;)
En määkään sanskriittia osaa kääntää! :D

rogi
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 30 Syys 2007 14:40

Viesti Kirjoittaja rogi » 03 Marras 2007 10:11

siiri.x kirjoitti:
Punde kirjoitti: Siulla on vielä tehtävä ratkottavana hupijuttuja-ketjussa ;)
En määkään sanskriittia osaa kääntää! :D
Tässä on hauska(?) esimerkki Rigvedasta ( maNDala 9, suukta 112):

shepo romaNvantau bhedau [...] icchati...
(lausu: sheepoo roomanvantau bheedau...itshati)

Ymmärrettävistä syistä tuo käännetään useimmiten hieman
häveliäästi. Kirjaimellinen käännös menee jotenkin näin:

k*r*ä (shepo) kaipaa (icchati) karvaista (romaNvantau)
p*l*ua (bhedau)...

Tuo lause on analogiana lukuisten muiden joukossa
ilmeisesti Indra-jumalan "karismasta", eli kovasta vetovoimasta.

:shock:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 10:33

rogi kirjoitti:
siiri.x kirjoitti:
Punde kirjoitti: Siulla on vielä tehtävä ratkottavana hupijuttuja-ketjussa ;)
En määkään sanskriittia osaa kääntää! :D
Tässä on hauska(?) esimerkki Rigvedasta ( maNDala 9, suukta 112):

shepo romaNvantau bhedau [...] icchati...
(lausu: sheepoo roomanvantau bheedau...itshati)

Ymmärrettävistä syistä tuo käännetään useimmiten hieman
häveliäästi. Kirjaimellinen käännös menee jotenkin näin:

k*r*ä (shepo) kaipaa (icchati) karvaista (romaNvantau)
p*l*ua (bhedau)...

Tuo lause on analogiana lukuisten muiden joukossa
ilmeisesti Indra-jumalan "karismasta", eli kovasta vetovoimasta.

:shock:
Rogillaki on tehtävä tehtävänä samaisessa hupijuttuketjussa! :D

(mie kun en mitään kielitieteestä tajua... :( )

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 03 Marras 2007 11:09

tuusannuuska kirjoitti:Kun tämäkin ketju on vielä hengissä...
tarzja kirjoitti: Turkishan on sinänsä ekologinen tuote, sen valmistukseen ei ole käytetty öljyjä ja se on täysin maatuvaa ;) Niiden kaniinien liha olis pitänyt käyttää ruuaksi ja...... No riippuu mistä päin kahtoo. olisko ekologinen turkis sitten: auton alle jäänneen lemmikki kissan karva.
Huom!! nimimerkillä: parempaa_tietoa_vailla. ;)
Piti nopeasti googlailla kun en ole niin perehtynyt turkistarhaukseen, mutta elin käsityksessä, että aito turkis saastuttaa huomattavasti enemmän kuin keinotekoinen. Käsitys oli oikea (saastetta syntyy mm. ruokakuljetuksista, jätteestä ja turkiksen/nahan jälkikäsittelystä). Se hyvä puoli turkiksessa on, että se maatuu.
Juu turkistarhat ovat isoja saastuttajia..

"Turkistarhaus on merkittävä ympäristön kuormittaja Suomessa. Turkiseläinten lannasta ja virtsasta peräisin olevat typpi- ja fosforipäästöt kuormittavat vesistöjä ja ovat pilanneet pohjavesiä. Lisäksi turkisten muokkauksessa, käsittelyssä ja värjäyksessä tarvitaan voimakkaita kemikaaleja. Amerikkalaisen Ford Motor Companyssä tehdyn tutkimuksen mukaan aidon turkiksen valmistukseen kuluu moninkertaisesti enemmän öljyä kuin tekoturkin valmistukseen. (Lähde: Facts about Furs, Greta Nilsson, Animal Welfare Institute, 1980.)"

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 03 Marras 2007 11:48

Mielummin tuota sokerinviljelyä suosittelen kuin turkistarhausta.

Vai mitä ne sokrunviljelijäöt aikoo tehä kun 141.tuki loppuu?

Parempi olis että tekisivät rommia siitä sokrusta Alkon tuella. Kauppa käy kun siimaa jos on halvempaa kuin kossu.

Onkohan tämä OT :?: :D

Avatar
bbblaza-fani
Käsikirjoittaja
Viestit: 985
Liittynyt: 01 Loka 2006 23:50

Viesti Kirjoittaja bbblaza-fani » 03 Marras 2007 11:57

bbblaza-fani kirjoitti:
siiri.x kirjoitti:En tiiä siitä, mutta "yhden asian miehiä" (naisia?) täällä on näkyny viime aikoina. Itsekin olin sellanen éhkä viime joulukuussa :oops:
miksäettiedä?
miksäolitsellanen?
24/7 seuraamalla aikaisempaa keittiöpsykologiikkaa demonstroivat nuo kallonporaukset
onneksi sarppa voitti viimeksi vain
viitaten viime kauden "yhden asian mieliin"
v*t*u te ootta sekasin jotta menkää huorat ihteenne panemaan niitä niin vitun halvalla-filosofialla
mistä sen tietäis, mikä merkitsee? toisin sanoen, tarkasta tämä balladi!
vapauslaulun tyyliin tee ze!
viitaten yhtä tuoreesti esitettyyn asukkaiden filosofiseen suuntautumiseen, erittelevämmin
ja kantaaottavien räpartistien sekä valistusajan filosofien tuotannosta väkisinotetuin sanaviittauksin, ns. sub-kontekstina teille :)
se rosettan kiiveistä..
minttuli kirjoitti:
Punde kirjoitti:
Ettekö Te Tajua?
Kerron kerran nopeasti oman kantani(Tämä on siis vain oma mielipiteeni).
Kirjoitustyylisi on muutamista ihmisistä niin kielteinen , ettei uskoisi , että tämän BB:n pitäisi olla viihdettä. Kun provosi on kovin tiheää , suljen palstan.
sama tunne katsoessani jo "viidettä vuodenaikaa" käyden 24/7-streamia
palautusjuoma ja pahanilmanpoistoasennot tantrassakin auttavat jaksamaan aina yhdessä yhdestä yli
Toistat kymmeniä kertoja päivittäin samoja juttuja ja joka ketjuun.
Tiivistelmä: Vaikutat melko negatiivisesti palstan ilmapiiriin.
Toteamus: Vähempikin riittäisi ja ei ole kiva lukea palstalaisten persoonallisuus analyysejä by Punde.
Itse kirjoitan hyvistä asioista paljon ja ohimennen mainitsen ne ihmiset , joista talossa en pidä.Ekaa kertaa kirjoitan palstalaisesta henkilökohtaisuuksia nyt.
nuo yhden asian toistot ja määrätynlaisen ilmapiirin syntyminen...poraaminen, lienee formaatin mukaista viikkotehtäväämme, tsemppiä! Minttuli +++ Punde isohali

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 11:59

Turkistarhaus kunniaan. PETA (People Eating Tasty Animals) ei vastusta.

Eikös se näin mene?

EDIT:

bbbbbplaazan vastaukseen: blöööörrrgh kakapyly pulipuli pikiki pööööööö!

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja minttuli » 03 Marras 2007 12:03

Pundelle!

Ehkä luen vain sitten rajoitetusti tätä palstaa,mutta ainakin niissä osioissa mitä luen , olet hyvin kärkäs arvostelemaan ihan kaikkea.

Harmittaa , että on niin paljon sitä negaa...Kun itse otan ilon irti BB:stä.
En todellakaan ymmärrä miksi haluat ilmapiiristä negatiivisen.
Minusta tämä palsta on ollut mukavahkoa luettavaa, teinipalstoilla en viihdy ollenkaan. Olet oikeassa tälläkertaa minusta ikäni puolesta.


Pers.Analyysista: Minulle olet antanut pääpiirteisen analyysiin , että olen Kadin kaltainen.

Olen melko tiukkapipoinen jo 20v täysi-ikäisenä elänyt. Mutta en todellakaan halua ns. arvostella , ihmettelen vaan kovasti , miksi kaikesta pitää hakea huonot puolet esille ja unohtaa hyvät.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 03 Marras 2007 12:07

Tämä ketju sitten lukitaan + siivotaan jossain vaiheessa tänään.. Eli väitelkää/tapelkaa tässä siihen asti jos haluatte, mutta OT-viestit eivät tule säilymään.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 12:09

minttuli kirjoitti:Pers.Analyysista: Minulle olet antanut pääpiirteisen analyysiin , että olen Kadin kaltainen.

Olen melko tiukkapipoinen jo 20v täysi-ikäisenä elänyt. Mutta en todellakaan halua ns. arvostella , ihmettelen vaan kovasti , miksi kaikesta pitää hakea huonot puolet esille ja unohtaa hyvät.
En edelleenkään ole analysoinut/arvostellut/haukkunut ketään, eli olet edelleen väärässä.

Ja huonojen/hyvien puolien hakuisuuden suhteen kehotan, jälleen kerran (monesko kymmenes kerta lienee, ei silti toimi...) lukemaan edelliset postaukseni. Oon iteki melkein 20-vuotias, ja voin kertoa, että olen oikeassa sillon kun sanon että oon oikeassa. Varsinki tässä asiassa. Kaikki kunnioitus yli 20-vuotiaalle rouvalle/neidille.
TSN kirjoitti:Tämä ketju sitten lukitaan + siivotaan jossain vaiheessa tänään.. Eli väitelkää/tapelkaa tässä siihen asti jos haluatte, mutta OT-viestit eivät tule säilymään.
Rohkenen nousta ylläpitoa vastaan, mutta kerrankin asioista on puhuttu enemmällä kuin viidellä sanalla. Ketjulla ei ole mitään väliä enää, koska uusi liveketju on avattu.

En halua että mitään näistä poistetaan, mutta tämä on vain henk koht toivomus.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 03 Marras 2007 12:25

Punde kirjoitti:
TSN kirjoitti:Tämä ketju sitten lukitaan + siivotaan jossain vaiheessa tänään.. Eli väitelkää/tapelkaa tässä siihen asti jos haluatte, mutta OT-viestit eivät tule säilymään.
Rohkenen nousta ylläpitoa vastaan, mutta kerrankin asioista on puhuttu enemmällä kuin viidellä sanalla. Ketjulla ei ole mitään väliä enää, koska uusi liveketju on avattu.

En halua että mitään näistä poistetaan, mutta tämä on vain henk koht toivomus.
Voin myös jakaa OT-viestit uudeksi ketjuksi toiselle alueelle. Mutta jatkakaa tässä nyt sitten jos tarvetta on niin jaan sen myöhemmin.

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja minttuli » 03 Marras 2007 12:28

TSN kirjoitti:
Punde kirjoitti:
TSN kirjoitti:Tämä ketju sitten lukitaan + siivotaan jossain vaiheessa tänään.. Eli väitelkää/tapelkaa tässä siihen asti jos haluatte, mutta OT-viestit eivät tule säilymään.
Rohkenen nousta ylläpitoa vastaan, mutta kerrankin asioista on puhuttu enemmällä kuin viidellä sanalla. Ketjulla ei ole mitään väliä enää, koska uusi liveketju on avattu.

En halua että mitään näistä poistetaan, mutta tämä on vain henk koht toivomus.
Voin myös jakaa OT-viestit uudeksi ketjuksi toiselle alueelle. Mutta jatkakaa tässä nyt sitten jos tarvetta on niin jaan sen myöhemmin.
Kiitos !

Luulen, että tämä on rakentavaa(toivottavasti) väittelyn tynkää.

Toivoisin itse , että kekustelu palstalla pysyisi viihdyttävänä.
En tunne tarvetta juurikaan jatkaa keskustelua muulla tai täälläkään.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 12:30

Tästä lähtien KAIKKI, siis KAIKKI keskustelu vuorokauden vaihteen jälkeen vanhassa ketjussa on kiellettyä. :?

Näin se menee, ylläpito kertoi. Valitettavaa, mutta totta.
minttuli kirjoitti:Toivoisin itse , että kekustelu palstalla pysyisi viihdyttävänä.
En tunne tarvetta juurikaan jatkaa keskustelua muulla tai täälläkään.
Kekustelu pysyy samana kuin ennenkin. Kukaan ei jää kaipaamaan jos päätät olla jatkamatta täällä keskustelua :)

Tämä edelleen rouva/neiti henkilöä kunnioittaen.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 03 Marras 2007 13:32

Punde kirjoitti:Oon iteki melkein 20-vuotias
Tuo selittää jo paljon.


Voisit kuitenkin rajoittaa vähän, vai mitä hauskaa on siinä että kirjoitat jatkuvasti esim. Kadin dissausviestejä, varsinkin sellaisia joissa ei ole päätä eikä häntää?

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 13:36

siiri.x kirjoitti:
Punde kirjoitti:Oon iteki melkein 20-vuotias
Tuo selittää jo paljon.

Voisit kuitenkin rajoittaa vähän, vai mitä hauskaa on siinä että kirjoitat jatkuvasti esim. Kadin dissausviestejä, varsinkin sellaisia joissa ei ole päätä eikä häntää?
Koska olen kuitenki melkein 10-vuotias. Anteeksi.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 03 Marras 2007 13:40

siiri.x kirjoitti: Voisit kuitenkin rajoittaa vähän, vai mitä hauskaa on siinä että kirjoitat jatkuvasti esim. Kadin dissausviestejä, varsinkin sellaisia joissa ei ole päätä eikä häntää?
Ketjua ei ole siis vielä lukittu eikä siivottu.

Saapiko tulla keskustelemaan?

Ai kiitos.

Tässä mielipiteeni:

Minusta Punden Kadi postaukset(kin) ovat oikein viihdyttäviä. Paljonhan niitä kieltämättä on, mutta osuvat mielestäni yleensä maaliinsa.

Tuolla aikaisemmin joku peräänkuulutti, että palstalla pitäisi olla mukavaa, harmonista ja iloistsa tjsp. Samoin on valiteltu talossa olevien kurjuutta ja Weikan tylyyttä asukkeja kohtaan.

Mielestäni on hyvä kun on draamaa, kurjuutta, ristiriitoja ja epäsopua. Se pitää mielen virkeänä ja kirvoittaa elävää kommentointia. Kuka ihmeessä jaksaisi katsoa ohjelmaa, joka koostuu hymistelystä, sopuisuudesta, mukavuudesta ja rauhasta?

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja minttuli » 03 Marras 2007 13:47

Minusta on hyvä ,että Talossa on kaikkea tuota edeltäjän mainitsemaa.
Keskustelupalstoilla on kiva, kun on rakentavaa kritiikkiä ja positiivistä juttua.
Mulla on vain menny yli viimeaikoina se ,että kaikkea katsotaan nega fiiliksellä. Provosoivasta kirjottelusta en pidä.

Ei sillä , että sillä olisi suurta merkitystä. Mutta täällä on ollut pitkään kohtalaisen mukava ilmapiiri . Nykyään juttu on lähes samalla talossa, kun subin keskustelupalsta.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Marras 2007 13:50

siiri.x kirjoitti:Voisit kuitenkin rajoittaa vähän, vai mitä hauskaa on siinä että kirjoitat jatkuvasti esim. Kadin dissausviestejä, varsinkin sellaisia joissa ei ole päätä eikä häntää?
Anteeksi, pahoittelen väärinymmärrystäsi.

En ole YHTÄ AINUTTA KERTAA valheellisesti raportoinut kadin tekemisiä. Kaikki mitä olen sanonut kadin tehneen, kadi on tehnyt. Voin kertoa että saat vaikka käydä kaikka tämän foorumin viestit läpi ja fakta pysyy faktana.

siiri.x antanee esimerkin kadindissausviestistä missä ei ole päätä eikä häntää? Jos sen antaa ni syön oikeinkirjoitusoppini.
minttuli kirjoitti:Ei sillä , että sillä olisi suurta merkitystä. Mutta täällä on ollut pitkään kohtalaisen mukava ilmapiiri . Nykyään juttu on lähes samalla talossa, kun subin keskustelupalsta.
Sinnepä sitten jos ei täällä ole kivaa! :lol:

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 03 Marras 2007 13:53

Punde kirjoitti: En ole YHTÄ AINUTTA KERTAA valheellisesti raportoinut kadin tekemisiä.
Ei siitä ole kyse.

Viestisi ovat monesti olleet tämäntyyppisiä:

"Kadi meni vessaan.

On se känniääliö."

Ehkä totta molemmat lauseet, mutta mitä järkeä floodata tuollaisilla palstaa?

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 03 Marras 2007 13:54

Allekirjoitan Minttulin kommentit provoilusta.

Toisaalta raja kriittisen postailun ja provoamisesn välillä on aika häilyvä. Kokonaisuudessaan tämä palsta on kuitenkin mielestäni suhteellisen asiallinen. Luin viimevuonna paljonkin Subin palstaa, mutta nyt se on valtaosin sellaista sontaa, ettei paljon viitsi niitä sivuja avata.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2007”