Nimeämiset ja häädöt

Tehtävät, säännöt, rangaistukset ja kauden toteutus. Risuja ja ruusuja tuotannolle. BB-ohjelmat, juontajat ja katsojaluvut.
Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 29 Syys 2019 23:42

Mitkä äänestykset?

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Mole » 29 Syys 2019 23:49

Virtanen kirjoitti:
29 Syys 2019 23:42
Mitkä äänestykset?
Jotain tehtävä-äänestyksiä ne olivat, joihin pystyi osallistumaan BB-sivuilla. Ja asukkaiden tiedonantolapussa luki, että katsojat ovat parhaasta äänestäneet.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Sihi » 30 Syys 2019 08:47

Periaatteessa en oikein tykkää, että asukkaat saavat liikaa tietoa mitä ulkopuolella heistä ajatellaan. Mitä tulee tuohon rahastusäänestykseen niin varmasti käsikirjoitettu tähän puoleenväliin ihan tarkoituksella. En usko, että ajatuksena on pelkkä rahastus.
Eikä siinä... ihan mielenkiintoista nähdä kuka on missäkin suosiojärjestyksessä.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Augustus » 30 Syys 2019 10:17

https://www.bigbrother.fi/uutiset/asukk ... estykselta

"Heti maanantai-iltana käynnistyy uusi äänestys, jossa katsojat voivat jälleen äänestää suosikkiasukastaan turvaan – tällä kertaa kahdeksan edellisellä kerralla vähiten ääniä saaneen joukosta. Kaikki tähän asti kerätyt äänet nollataan, jotta äänestys on tasapuolinen kaikille äänestettävänä oleville."

Nyt määä ooon niiin hämmentynyt. Millähän tapaa äänten nollaaminen tekee seuraavista äänestyksistä yhtään tasapuolisempia? [smilie=thefinger.gif] On ne härskejä, kun kehtaavat tuolla perustella. Sanoisivat vaan haluavansa enemmän euroja. Tällä systeemillä ei tosin taida kannattaa äänestää ensikierroksilla, jos haluaa jonkun ei-kansansuosikin turvaan.
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 30 Syys 2019 11:47

Mä itse asiassa pidän siitä, että äänestys on maksullinen. Jos olisi ilmainen nettiäänestys, silloin pelastetuiksi tulisivat takuulla aina ne suosituimmat asukkaat.

Nyt kun on maksullinen äänestys, joka nollaantuu joka päivä, katsojien on mahdollista ääniä tykittämällä pelata suosikkinsa jatkoon. Voidaan saada yllättäviä tuloksia.

Se ei kuitenkaan vaikuta liikaa siihen, kuka häädetään, koska viikon päätteeksi käydään lopulta tavallinen häätöäänestys.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja KariTa » 30 Syys 2019 13:25

Tämän hetkinen tilanne: https://www.bigbrother.fi/uutiset/aanes ... na-turvaan

Kevinin suosio yllättää hiukan, samoin Anun. Viiden viimeisen joukko ei yllätä. Kimmon suosio tällä palstalla ei näy muualla.

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja murikka » 30 Syys 2019 13:34

KariTa kirjoitti:
30 Syys 2019 13:25
Tämän hetkinen tilanne: https://www.bigbrother.fi/uutiset/aanes ... na-turvaan

Kevinin suosio yllättää hiukan, samoin Anun. Viiden viimeisen joukko ei yllätä. Kimmon suosio tällä palstalla ei näy muualla.
Minä oon tosi hämmästynyt Anun suosiosta :shock: Voiko oikeesti Helmerin hipsuttelu tehdä noin suosituksi?
Kimmo näyttäis menevän jatkoon. Hyvä homma :thumbsup

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja ramasee » 30 Syys 2019 13:43

Oho, näyttää kyllä erittäin hyvältä tämän hetkinen tilanne. Tokihan vähemmän ääniä saaneiden kannattajat voivat odottaa myöhempiä äänetyksiä. Toivottavasti ei kuitenkaan. Ois kyllä nyt paras trio lähdössä häätöön. Ihan mielenkiintoinen tämä systeemi tämän viikon nimeämisissä, mukava nähdä kenestä kansa oikeesti pitää.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Bella Chi
Intruuderi
Viestit: 272
Liittynyt: 30 Elo 2010 14:05

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Bella Chi » 30 Syys 2019 13:45

Anu yllättävän suosittu. Milla yllättävän epäsuosittu (olen vähän pelännyt, että tuo hänen rasittava tekopirteytensä menisi katsojiin täydestä).

Siis sikäli kun niitä ääniä nyt on vielä tullut mitenkään järkevää määrää johtopäätösten tekoon.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Sihi » 30 Syys 2019 13:45

Oho?! Miten tuo Anu on noinkin korkealla?
Vai onko Helmeri/Anu ihquttajat iskeneet rahat tiskiin?
:unbelievable:
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 30 Syys 2019 13:46

murikka kirjoitti:
30 Syys 2019 13:34

Minä oon tosi hämmästynyt Anun suosiosta :shock: Voiko oikeesti Helmerin hipsuttelu tehdä noin suosituksi?
Kimmo näyttäis menevän jatkoon. Hyvä homma :thumbsup
Helmeri olisi varmaan korkeammalla, mutta luulen, että Helmerillä ja Anulla on shippaajia, jotka äänestävät molempia. Siitä syystä Anu korkealla ja Helmeri ehkä vähän yllättäen Kevinin takana.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Syys 2019 13:55

Mä oon kyllä alusta asti spekuloinut, että Kevin tulee lopulta toiseksi Krisun jälkeen. Kevin kolahtaa ja osuu paremmin täysin omanlaiseensa yleisöön, jossa ei muilla ole asiaa haastaa häntä. Olisin ollut yllättynyt, jos Kevin olisi ollut jollain muulla kuin kakkossijalla.

Enää tosin en olisi niin varma että Krisun suosio kantaa voittoon saakka, eli Helmeri saattaa lopulta voittaa, mutta se onkin jo oma aiheensa se.

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja murikka » 30 Syys 2019 14:18

Mielenkiintoista on nähdä miten asukkaiden käytös muuttuu kun kuulevat että katsojat päättävät häätöön joutuvat. Alkaako äänten kosiskelut erilaisella käytöksellä, ruutuajan kalastelut?

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Nimeämiset ja häädöt

Viesti Kirjoittaja effie » 30 Syys 2019 14:48

murikka kirjoitti:
30 Syys 2019 13:34
KariTa kirjoitti:
30 Syys 2019 13:25
Tämän hetkinen tilanne: https://www.bigbrother.fi/uutiset/aanes ... na-turvaan

Kevinin suosio yllättää hiukan, samoin Anun. Viiden viimeisen joukko ei yllätä. Kimmon suosio tällä palstalla ei näy muualla.
Minä oon tosi hämmästynyt Anun suosiosta :shock: Voiko oikeesti Helmerin hipsuttelu tehdä noin suosituksi?
En oikeasti muutakaan syytä keksi. Ainakin omalla listallani Anu kuuluu edelleen vahvasti tapettiosastolle, vaikka onkin hieman piristynyt alkuajoista.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja mrj » 30 Syys 2019 17:15

JuHu - :drink55:

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja murikka » 30 Syys 2019 17:55

Täähän on ihan rahan haaskausta yrittää enää suosikkiaan pelastaa tänään :scratch Antaa vaan nyt mennä näin ja huomenna uudet äänet sisään.
Hölmöö hommaa sanon minä.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Syys 2019 23:06

Hienoa toimintaa jälleen. Äänestysohjeita kaikilla kymmenellä asukkaalla ajettiin aina koosteen loppuun noin klo 22.40 asti, vaikka äänestyksen piti olevinaan päättyä klo 22. Hätönen vielä sanoi koosteen päätteeksi, että äänestys on nyt päättynyt, vaikka ohjelman alussa puhui kello kymmenestä.

https://www.bigbrother.fi/uutiset/viiko ... -kaynnissa
30.9.2019 klo 22:52
Viikon ensimmäisessä katsojaäänestyksessä turvaan pääsivät Kevin ja Kristian! Uusi äänestys on jälleen käynnissä

Tällä viikolla Big Brother -talossa ei nähdä tavanomaisia nimeämisiä, vaan katsojat saavat äänestää suosikkinsa turvaan häätöäänestykseltä.

Ensimmäinen äänestys sulkeutui tänään klo 22 ja siinä eniten ääniä kahmivat Kevin ja Kristian. He eivät siis voi pudota BB-talosta tällä viikolla. Kristian oli pitkään äänikuningas, mutta Kevin ohitti hänet viime metreillä 33 prosentin äänisaaliillaan. Heikoiten tämän päivän äänestyksessä pärjäsivät Milla ja Mira.

Asukkailla ei ole ollut tietoa katsojien äänestyksestä, joten yllätys oli melkoinen, kun heille kerrottiin Kevinin ja Kristianin olevan turvassa häädöltä. Samalla asukkaat saivat ensimmäistä kertaa selvää osviittaa siitä, että kyseiset herrat ovat katsojien suosikkeja. Se tulee varmasti vaikuttamaan talon dynamiikkaan ja tulevien viikkojen nimeämisiin.

Käynnissä on jo uusi äänestys, jossa katsojat voivat äänestää suosikkiasukastaan turvaan – tällä kertaa kahdeksan vielä vaarassa olevan asukkaan joukosta. Häätöäänestykseen voivat siis vielä joutua Ville, Anu, Tupu, Jukka, Mira, Kimmo, Milla ja Helmeri. Kaikki tähän asti kerätyt äänet nollataan, jotta äänestys on tasapuolinen kaikille äänestettävänä oleville. Katsojat pääsevät äänestämään joka kierroksella puhtaalta pöydältä.

Äänestää voi tiistai-iltaan kello 22 asti, minkä jälkeen kaksi eniten ääniä saanutta julistetaan jälleen turvaan. Äänestyksiä jatketaan joka päivä ja lopulta torstain lähetyksessä asukkaille ilmoitetaan, ketkä kolme ovat häätöäänestyksessä. Äänet nollataan ja viimeinen äänestys on auki torstai-illasta sunnuntai-iltaan. Yksi asukas häädetään BB-talosta suorassa Big Brother Suomi -lähetyksessä.

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 01 Loka 2019 01:06

Terveisiä Tuotannolle - Risut ketjusta:
Puffeli S kirjoitti:
30 Syys 2019 22:50
Pessimistinä uskon käyvän niin, että rupeavat vain äänestämään ei-suosittuja häätöön. Kannattaako antaa nimeämispisteitä suosikeille, jos sattuu itse joutumaan häädössä niitä vastaan.
Moni varmasti myös miettinee mitä kritiikkiä ainakaan neljää "suosituinta" kohtaan talossa kannattaa esittää vai olisiko sopiva mielistely kuitenkin järkevin linja. Pieni epävarmuus voi alkaa kolkuttelemaan takaraivossa myös nimeämistilanteessa jos tekisi mieli oletetulle kansansuosikille antaa pisteitä.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja Mole » 01 Loka 2019 12:37

Toisen äänestyksen tilanne nyt:

https://www.bigbrother.fi/uutiset/aanst ... avat-aania
Anu 28,82 Helmeri 23,15 Mira 17,87 Ville 9,31 Kimmo 8,40 Jukka 5,44 Tuula 3,71 Milla 3,30
Mitä vaan voi kuitenkin vielä tapahtua, sillä äänestys sulkeutuu vasta kello 22. Tämän jälkeen asukkaille annetaan tieto siitä, ketkä kaksi ovat tällä kertaa turvassa.

Avatar
Nukke1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 25 Elo 2014 14:52

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja Nukke1 » 01 Loka 2019 12:39

Onko Anu tosiaan noin suosittu? [smilie=a_makeitstop.gif]

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 01 Loka 2019 12:50

Ville vakiopaikallaan oikeassa yläkulmassa, Kimmo taas vasemmassa alakulmassa :D

Nythän tuo tilanne on aika selvästi kolmen kauppa. Eli jos Anu, Helmeri tai Mira ansaitsevat mielestäsi tänään päästä suojaan, heitä kannattaa vielä äänestää, muussa tapauksessa melkeinpä passata suoraan huomiseen.
:thumbsup

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Nimeämiset ja häädöt (ml. tämän viikon katsojaäänestykset)

Viesti Kirjoittaja ramasee » 01 Loka 2019 13:13

Hyvältä taas näyttää tilanne. Minusta ois ihan hauska, jos Anu ja Mira ois tänään turvassa. En tiiä mitä asukkaat itse ajattelevat Helmerin suosiosta, mutta voisivat ajatella, että tuommoinen kaikkien kaveri on kansan suosiossa. Niin naisten pääseminen turvaan voisi tuoda erilaisia ajatuksia asukkaiden mieliin. Anun suosio kieltämättä pääsi yllättämään, ei haittaa mua
Laura vie, muut vikisee!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tuotanto / Ohjelmat”