Pettymys vai menestys tähän mennessä?

Keskustelua liittyen Suomen ensimmäiseen Big Brotheriin.
Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Pettymys vai menestys tähän mennessä?

Viesti Kirjoittaja gemini » 03 Loka 2005 14:41

Ennen BB:n alkua varmasti ainakin 90% tämän palstan käyttäjistä suhtautui kirjoitusten perusteella Suomen BB:hen ennakkoluuloisesti ja haukkuen sen jo lyttyyn ennen yhtään jaksoa oli tullut. Minä olin yksi harvoista, joka innostuneena odotti ohjelman alkua ja sarja on ollut paljon parempi kuin odotinkaan.
Minusta ainakin SBB on ollut paljon mielenkiintoisempi kuin esim. nämä Suomessa nähdyt Britti-BB:t.

Oletko sinä ollut tyytyväinen vai pettynyt Suomen Big Brotheriin?

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 03 Loka 2005 14:45

En ole ollut pettynyt, kun otetaan huomioon että tämä on ensimmäinen kautemme; joitakin teknisiä puutteita jne. mutta koko ajan petrataan niissä. Talossa on ollut hauskoja hetkiä ja draamaa, kyllä olen pitänyt. Ja koko ajan pidän enemmän.

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 03 Loka 2005 14:58

Sanotaanko näin, että ohjelma on ylittänyt odotukseni kohtuullisen reilusti. Ennen ohjelman alkua epäilin erinäisissä asioissa onnistumista, mutta noita pieniä kokemattomuudesta johtuvia virheitä ja puutteita lukuunottamatta on SBB ollut onnistunut. Toivottavasti jatkoa seuraa ja taso vielä nousee seuraavaan tuotantokauteen mennessä.

Jos on vastattava vain pettymys/menestys, niin menestykseen kääntyy.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Avatar
Saaga
Merirosvo
Viestit: 1279
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saaga » 03 Loka 2005 16:20

Minä olin aiemmin aivan varma, että en viitsi juurikaan Suomen BB:tä katsoa, mutta kuitenkin tulin katsoneeksi dailyt alusta asti, ja nyt sitten tuijottelen 24/7. :D
En ole missään nimessä ollut pettynyt meikäläisten Big Brotheriin, vaikkakin välillä olen toivonut hieman enemmän actionia taloon.
I am the sunshine of my life!

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 03 Loka 2005 16:49

Ei ole ollut mielestäni pettymys, mutta ei kyllä menestyskään. Ihan hyvä on ollut, kun tämä on kuitenkin ensimmäinen kausi Suomen BB:tä. Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 03 Loka 2005 17:28

En ole pettynyt, mutta toivoisin lisää vauhtia ohjelmaan. Kyllähän sitä on ihan kiitettävästi ollut viime aikoina ja toivon että se jatkuu.
Olis muuten ihan loistavaa jos esim loppuvaiheessa joku alkupään putoaja tuotaisiin takaisin. Esim Jani, Antti S tai Iina. Siis sillä mielellä että olisi talossa vain viikon mutta muut asukkaat eivät sitä tietäisi, vaan luulisivat että jo pudonnut asukas tulisi takaisin.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Delfiini
Häädetty
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Maalis 2005 17:06

Viesti Kirjoittaja Delfiini » 03 Loka 2005 19:05

Epäilin onnistumista ennen ohjelman alkua, jotkut pelkoni (viinan kanssa läträäminen - > seksi, strippaaminen jne.) ovat kuitenkin toteutuneet. Jos seuraisin vain TV-koosteita, olisin varmasti ihan tyytyväinen ohjelmaan. Ymmärrettävää on ettei talossa ole koko ajan äksöniä jos netti-TV:tä seuraa. Eihän meidänkään arki ole koko ajan 110 %:sta menoa. Täytyy talossa olla myös tyynempääkin elämää. Henkilövalinnat ovat olleet ihan mielenkiintoisia ja mielenkiinnolla odotan seuraavaa tuotantokautta...
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa

Avatar
Krii
Juonittelija
Viestit: 186
Liittynyt: 18 Helmi 2005 18:25

Viesti Kirjoittaja Krii » 03 Loka 2005 20:10

Aika lailla sellainen on ollut kuin odotinkin. Talo oli hienompi, asukkaat hiukan tylsempiä kuin odotin ja värikkäät äänestetään heti pois. Muuten ihan ok ja kun viinaa saavat niin on ollut ilo seurata.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 03 Loka 2005 20:16

En ole ainakaan pettynyt. Pelkäsin että olisi ollut huonompikin ohjelma.. Ihan hyvin on BB myös parantunut siitä mitä oli alussa, huomaa että he kuuntelevat siellä palautetta ja ovat valmiita tekemään muutoksia.
Ihan hyvällä tasolla on ottaen huomioon että tämä on vasta ensimmäinen kausi.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 03 Loka 2005 20:58

mää ole koukus iha kokonans... joka ilt pittä raahat ittens telku ette ja vahrat silmä kovan ja korva ova valla mahrottomaks kasvanu... et kyl munsse pittä sano et kyl mä ole valla tyytyväine kaiki puoli vaik palkintokilpailui kaippaanki ja palkintohuanet kans, mite sit suu pantas ko jokku pääsevä juhlima ja toise ei lainkka :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
taku
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 21 Helmi 2005 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja taku » 04 Loka 2005 08:06

Hyvin on toiminut! Bileitä on ollut riittävän usein, joten ne ovat tuoneet taloon edes hiukan toimintaa. Taloon voisi kyllä tuoda jotain uusia pakkaa sekoittamaan... Tosin pudotuksia pitäisi mielestäni olla joka viikko. Vai onko muuten vaan tarkoitus, että finaalissa on 5 ihmistä? Jossain vaiheessa ne väittivät, että finaalissa olisi vain 2.. :roll:

logik
Intruuderi
Viestit: 272
Liittynyt: 11 Heinä 2005 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja logik » 04 Loka 2005 13:14

Aluksi olin pettynyt. Suuri osa pettymyksestä johtui varmasti siitä, että riman oli asettanut UKBB:n suomessa näytetyt tuotantokaudet - niihin on vielä matkaa.

Mutta mitä pidemmälle suomessa päästään, sitä parempaa viihdettä tämä kaikki on tarjonnut. Ja jotenkin tuntuu, että kehitys kehittyy ja nähdään jatkossa yhä parempaa televiissioviihdettä.

Eli ei ehkä nyt ihan vielä menestyskään, mutta suunta on oikea

Avatar
Poroneiti
Kuhnuri
Viestit: 67
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poroneiti » 04 Loka 2005 20:00

Kyllä minäkin olen hyvin positiivisesti yllättynyt, pelkäsin jotain SS:n tapaista pashaa, mutta hyvin me suomalaiset vedetään.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 04 Loka 2005 21:05

Aika neutraali. Pieniä mokia on tullut eikä niistä haluta ottaa vastuuta, ammattitaitoa kun on virheidenkin myöntäminen. Mutta noin yleensä ihan onnistunuthan tuo on, koska tulee katsottua. Välillä toivoisi vähän enemmän aktiviteetteja asukkaille, välillä tulee ihan hyviäkin vetoja kuten nuo ruoanlaittovuorot ja laittaa Hanna yksin kauppaan (ressukka).

Extraa en katsokaan enää, tänään ehkä olisinkin, mutta oli muuta ohjelmaa kodin ulkopuolella.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 04 Loka 2005 21:12

Mitähän tähän nyt sanoisi..
Ohjelma alkoi ja todellakin häipyivät pettymyspelot ja tykkäsin erittäin kovasti.
Sitten on tullut jaksoja, joiden aikana on tuntunut todella tylsälle ja valittelutkin olen, ettei oikein tuollaista jaksaisi katsoa. Vähän actionia tarvisi.
Sitten taas jaksoja milloin BB on ollut ihan huippua katseltavaa. Vähän vaikuttanee oma mielialakin.
Tällä hetkellä taas ei huvita.

Itse taas olin alussa positiivisella asenteella mukana. Eikä tähän nyt oikeastaan petytty ole. Vähän enemmän toimintaa kaipaisi. En nyt vain oikein tiedä mistä saisi. No viinaa toki, mutta eipä sitä kyllä jaksaisi päivittäin katsella viinan latkimista, josse kerran toimintaa toisi.

Avatar
Foksi
Tuotantoassistentti
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Elo 2005 13:12
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Foksi » 05 Loka 2005 16:02

Aika paha pettymys tämä on loppupeleissä ollut. Ennen sarjan alkua pelkäsin, että siitä tulee täysi floppi. Näin ei onneksi kuitenkaan käynyt ja alku vaikutti ihan lupaavalta. Mutta sen jälkeen on meininki vaan huonontunut koko ajan. Antaisivat nyt niille edes enemmän tekemistä sinne taloon, kun puolet jengistä on aikamoisen tylsiä. Kyllä tästä puuttuu se eksoottisuus ja säpinä mitä on ollut UK Big Brothereissa. Kyllä esimerkiksi Kate oli aikamoinen legenda, jos vertaa näihin suomalaisiin kilpailijoihin.

Äänestystulokset on mun mielestä myös heikentänyt suomalaista BB:tä. Mielenkiintoset ihmiset (Jani,Iina), joilla on jotain sanottavaa ja annettavaa, äänestettiin ensimmäisten joukossa pois. Nyt sinne jää paljon sellasta mintäänsanomatonta harmaata massaa (Hanna,Minna,Kathy,Terhi). BB:tä seuraan tästä lähtien ainoastaan häätöäänestykset ja nimeämiset.

Avatar
jehkotar
Läyhääjä
Viestit: 124
Liittynyt: 25 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jehkotar » 05 Loka 2005 18:24

En ole pettynyt. Ihmeen tasapainoisia nämä suomalaiset kisailijat - tässä vaiheessa enkuissa jonkun pää jo alkaa suuremmin hajoamaan.

Mutta minusta tilanteet alkaa tiivistymään nyt kun aikaa on kulunut, seinät tuntuvat pienemmiltä, pudotuksia tullut jne... parasta antia tulee olemaan kuitenkin loppu, kun homma on jo niin tiivistä!!

Positiivinen mielipide ehdottomastia. Mutta jos seuraisin vain Dailyjä niin olisin varmaan pettynyt. Mulla menee monta päivää niin, että seuraan vain 24/7:aa ja subtv:n infoja ja pysyn paremmin mielestäni kärryillä kuin Dailyjen suhteen. Extraa en nää ikinä.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 05 Loka 2005 19:05

Foksi kirjoitti:Äänestystulokset on mun mielestä myös heikentänyt suomalaista BB:tä. Mielenkiintoset ihmiset (Jani,Iina), joilla on jotain sanottavaa ja annettavaa, äänestettiin ensimmäisten joukossa pois. Nyt sinne jää paljon sellasta mintäänsanomatonta harmaata massaa (Hanna,Minna,Kathy,Terhi). BB:tä seuraan tästä lähtien ainoastaan häätöäänestykset ja nimeämiset.
ymmärrät varmaan, että kysymyksessä on oma subjektiivinen käsityksesi... kas kun minä olen taas aivan päinvastaista mieleipidettä sittä Janin ja Iinan mielenkiintoisuudesta... he jos ketkä, olivat ennalta arvattavia mutta kenestäkään en menisi kärjistäen sanomaan että ovat harmaata massaa... kaikissa on oma mielenkiintoinen ulottuvuutensa, pitää osata vain katsoa ja kuunnella ja lukea vähän rivien välistäkin... mutta on tietenkin oma valinta miten seuraa bb:tä... jos Iinan puuttuminen tekee sinusta bb:stä mielenkiinnottoman niin kaikin mokomin katso jotain ihan muuta
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 06 Loka 2005 12:09

Noh, makuasioistahan ei voi kiistellä, eri ihmiset haluavat ohjelmilta eri asioita. Itse toivoisin taloon enemmän draamaa, samalla pelkään että talossa luisutaan vähitellen harmonisen yhteiselon polulle, tai vähintäänkin siihen että kukaan uskalla tai halua sanoa mitään muualla kuin pk-huoneessa, jos sielläkään.

Kysymykseen pettymys vai menestys vastaisin kyllä ja ei. Tuotanto on onnistunut mielestäni odotettua paremmin, pelkäsin jo jotakin Suuren seikkailun tyyppistä tylsyyttä. Mielenkiintoisia hetkiä on ollut, Talossa on osa ihan ok tyyppejä joita on kiva seurata jne jne... Isovelikin onnistuu kiusaamaan asukkeja kivan paljon.

Mutta... Paljon on kehitettävääkin, dailyissä vieläkin aika paljon sellaista turhaa luppoaikaa, samalla kun sitten taas kiinnostavampia hetkiä on leikelty. Extra kaipaisi aika tavallakin kehittämistä. Taloon kaivattaisiin myös lisää toimintaa, kun asukeilla on tylsää on katsojillakin. Asukkailta kaipaisin enemmän räyhähenkeä tai edes jotakin jännää. Siis muuta kuin prinsessaleikki-jännää. Ja ehdottomasti VÄHEMMÄN laulamista, telkku menee nykyisin mutelle kun joikaaminen alkaa.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 06 Loka 2005 13:04

No tämä nyt tosiaan on mielipide asia, kukin haluasi tietenkin nähdä niitä itseään kiinnostavia asioita, kaikkia ei voi miellyttää niin millään.
Ristiriitaiset ja katsomossa puhuttaneiden Janin ja Iinan olisin itse halunnut nähdä talossa pidempään, mutta taas toisalta en olisi halunnut etenkään Pertun tai Kathynkaan lähtevän, joten se on tavallaan tasapainossa.

Extra on mennyt parempaan suuntaan. Nyt kun on saatu noita kaivattuja katugallupejakin. Samoin Talk Show paranee kerta kerralta.
Dailyssa nähdään toisinaan hiukan epäasiallisia juttuja kun liven perusteella kiinnostavampaakin olisi tarjolla. Samoin toisinaan keskustelut pätkäistään Dailyssa juuri silloin kun aletaan päästä asian ytimeen ja tarjolla olisi mielenkiintoisempaakin jutustelua kun mitä näytetty alku on sisältänyt. Mutta vaikea kai tuota leikkausta on päättää, kun kiinnostavaa asiaa voi olla paljonkin.

Isoveli on ollut yllättävän jyrkkä näillä kirjat pois, pelit pois jne. jutuilla. Lisäksi "hän" on ollut vaikuttamassa korostetusti näihin kuppikuntien jakautumisiin antamalla tiettyjä tehtäviä tietyille ihmisille. Esim. kokkaus TTK:n harteille, kiinnostavampaa olisi ollut laittaa hommaan vaikka Iina, Tiina ja Perttu. Samoin Antin lahja, leipomaan vaikka Iina, Terhi ja Hanna. Neulominen taas Minnan, Tiinan ja Kathyn vastuulle tms. Leijankin teko meni nikkareiden vastuulle, kun tavallaan olisi ollut hauska nähdä mitä Mika ja Timo olisivat saaneet aikaan Pertun toimiessa harhauttajana. Tietenkin tässä nyt oli vaikuttajana myös jokaisen taidot ja osaaminen, mutta eihän lopputulos olisi ollut se tärkein vaan ajatus lahjoista ja jengiä olisi saatu mukavasti sekaisin yhteisten projektien myötä.
Lisäksi tässä edelleen kaipailee pieniä extratehtäviä viikkotehtävien lisäksi.

Tintun kanssa olen aivan samaa mieltä, että liikaa on ollut tuota leirimeininkiä. Kaikkien pitäisi olla "pakosti" kavereita ja kaikilla pitäisi olla hirmusen mukavaa yhdessä - draamaa ja hiukan rähinää peliin niin johan olisi metkaa. Kuitenkin asukkaat ovat melko erilaisia persoonia, joten aineksia räväkämpään toimintaan pitäisi olla, mutta kun kaikkea ei uskalleta sanoa ilmapiirin ylläpitämisen takia, eikä muita haluta loukata, niin sitten ei uskalleta. Puhetta riittää kyllä niiden "kaverusten" kesken ja toisinaan siellä päiväkirjahuoneessakin, mutta eipä se toimintaa taloon tuo.

Kokonaisuutena ei tämä mikään floppi ole ollut, mutta ei nyt mitenkään erikoisesti yllättänytkään. Olettamuksiin verraten taso on sitä mitä odotin, pahimmat kauhukuvat eivät ole toteutuneet, mutta erilainen tämä on ollut tavallaan kuin mitä odotin, se nyt taas on oikeastaan ihan neutraali asia.
-Oh my god...

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 06 Loka 2005 13:27

ymmärrän kyllä sen että katsojille on varmasti viihdyttävämpää jos Talossa riideltäisiin enemmän, mutta MUN on pakko ajatella myös kilpailijoita... jos Talossa riideltäisiin enemmän, niin kyllä siellä olisi myös aika sietämätöntä olla ja siitä saattaisi seurata se että muutamakin kilpailija saattaisi haluta Talosta ulos ennen aikojaan
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 06 Loka 2005 15:44

Miten miusta tuntuu ettei ne riidat mitenkään hirveän kivaksi katsottavaksi BB:tä tekisi? Kyllä sitä voi tapahtua aika paljon muutakin kuin riitoja, tappelun ja sohvalla apaattisena makaamisen välille mahtuu aika laaja skaala. Ymmärrän, että ajatuksena on osittain katsoa miten nämä ihmiset reagoivat kun heiltä viedään kaikki normaalit viihdykkeet vapuden lisäksi pois, mutta nythän se on nähty; ne nukkuu.

Minusta olisi todellakin mielenkiintoisempaa nähdä miten vaikuttaisivat erilaiset palkintotehtävät yhteisten viikkotehtävien rinnalla kun ensin puhalletaan yhteen hiileen ja sitten yhtäkkiä every man for himself. Totaalinen tylsyys aiheuttaa lopulta nimenomaan niitä agressioita kun jengi turhautuu. Sitäkö me muka halutaan nähdä? Briteissä se ei ainakaan toiminut kun viitoseen tumpattiin talo täyteen... (sensuuri ja "punakynä" iskivät tähän -m-) Ei olleet katsojat tyytyväisiä siihen. Kolmosesta tykätään yleisesti ottaen eniten, koska se oli viihdyttävä miellyttävällä tavalla. Kolmosesta tykkäsin itsekin eniten niistä mitä olen nähnyt tai muuten seurannut.

Ja tuo extra on minusta todellakin ala-arvoinen.
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2005”