Lauantaitehtävien puute

Keskustelua liittyen Suomen ensimmäiseen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Jarskaaja
Heikoilla hangilla
Viestit: 88
Liittynyt: 13 Loka 2005 23:00

Lauantaitehtävien puute

Viesti Kirjoittaja Jarskaaja » 13 Loka 2005 23:03

Ainakin Brittien BB:ssä joka lauantai oli jokin live-haaste viikkotehtävien lisäksi. Suomessa en ole tällaista nähnyt. Oliko lauantain tehtävät jokin brittien oma keksintö? Miksi Suomessa ei tällaista ole vielä nähty?

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Lauantaitehtävien puute

Viesti Kirjoittaja Punde » 13 Loka 2005 23:10

Jarskaaja kirjoitti:Ainakin Brittien BB:ssä joka lauantai oli jokin live-haaste viikkotehtävien lisäksi. Suomessa en ole tällaista nähnyt. Oliko lauantain tehtävät jokin brittien oma keksintö? Miksi Suomessa ei tällaista ole vielä nähty?
Vanhaa tietoa brittibb:stä. Anteeksi jos spoilasin. Katsojaluvuista kaikki kiinni mitä näytetään ja mitä ei.

EDIT: Minnalle tohon alla olevaan viestiin että en minä ole ainut joka taistelee verisesti tuulimyllyjä eli vanhoillisia brittibb-puristeja vastaan!!! Kätyreinäni on mm. jaake ja monta muuta salaista tai vähemmän salaista agenttia.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Lauantaitehtävien puute

Viesti Kirjoittaja minna » 13 Loka 2005 23:11

Jarskaaja kirjoitti: Miksi Suomessa ei tällaista ole vielä nähty?
Voisikohan olla vaikka siksi että BrittiBB on BrittiBB. Ja SuomenBB ihan omansa.
Voisit tehdä vielä tuhat muutakin kysymystä, miksi joku ei ole niin ja näin, koska britti bb:ssäkin oli.
Sorrun Pundeksi, mutta muistaakaa nyt hyvät ihmiset ettei se BrittiBB ole se aito ja ainut johon pitää verrata.


Mutta tosiaan. lauantaitehtävä olisi ihan piristävä. Tai joku päivätehtävä joka tapauksessa.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 13 Loka 2005 23:20

Niin. Briteillä on ollut päivätehtäviä eri kausissa eri päivinä. Älkäämme spoilatko suomessa näyttämättömien kausien pienemmistä tehtävistä mitään tässä (tai missään muussakaan) ketjussa. Kuten sanottua, niin tämä on suomen BB ja täällä tehtävät hoidetaan eri tavalla. Toki niitä saisi olla enemmän.

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Viesti Kirjoittaja David Mills » 14 Loka 2005 23:24

Formaatit ovat pääasiassa paska tapa tehdä televisio-ohjelmaa. Siksi tykkäisin, että Suomen ohjelma vedetään omalla tavalla liikaa välittämättä esikuvien piirteistä ja tavoista. Tottakai sieltä voi lainata pakollisten lisäksi kaikkea hyviä ja käyttökelpoisia asioita.

Sintuura
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja Sintuura » 16 Loka 2005 12:59

Olen lopen kyllästynyt, kun BB-puritaanit eivät anna tavallisten katsojien edes mainita UK:n versiota... Siitä joutuu heti roviolle.

Mutta jos sattuu olemaan sivistynyt BB-fani, käyttää hän silloin tietolähteinään Norjan ja Australian BB:n jaksoja... Miksi siis UK on bännätty?

Olen samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa.
Jotain järjestettyä huvia tuonne pitäisi saada lisää.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 16 Loka 2005 14:00

Saa UK version(paitsi 5&6 kausia) mainita yhtenä maailman BB:sta.

Se on vain ärsyttävää kun jotkut ihmettelevät miksi SBB:ssä ei ole jotain mitä BrittiBB:ssä oli, kuten psykologit, rikkaat/köyhät, vanha kilpailija takaisin, ym ajattelematta että BrittiBB on vain yksi muista täysin erilaisista BB:stä.

Ja ehkä jotkut myös vähän liian usein muistuttavat tästä asiasta...

Avatar
Cranberry
Nevahööd
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Maalis 2005 16:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Cranberry » 16 Loka 2005 18:06

Minua kyllä ärsyttää ettei SBB:ssä ole mitään "erikoista". Ei sen tarvitsisi olla rikkaat/köyhät. Ei lauantaitehtävä tai palkintohuone. Kunhan siellä nyt olisi edes jotain erikoista, kun nyt BB näyttää antavan vaan viinaa asukkaille ja ajattelee, että siinä on tarpeeksi viihdykettä katsojille. Minusta kun kännissä olevia asukkaita on epämiellyttävämpää katsoa kuin ei-kännissä-olevia. Varsinkin kun SBB:ssä on noita nimeämisiä/häätöjäkin niin harvassa, että olisi kiva jos olisi jotain muutakin kivaa katsottavaa siinä välissä.
^___^

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 16 Loka 2005 20:33

Sintuura kirjoitti:Olen lopen kyllästynyt, kun BB-puritaanit eivät anna tavallisten katsojien edes mainita UK:n versiota... Siitä joutuu heti roviolle.
Syy on enemmänkin IMO se, että britti-bb:stä puhuttaessa puhutaan vaan sen kolmesta (niitä on kuusi kaiken kaikkiaan) kaudesta kokonaisuutena. OK, eihän toki jokainen voi olla niitä muita nähnyt mutta sellaiselle joka ne on nähnyt särähtää se käsite 'britti-bb' jota tavataan käyttää aika pahasti korvaan. Ja kun nämä kaksi viimeistä kautta ovat todellakin jopa muuttaneet ohjelman täysin erilaiseksi mitä se tapasi olla joskus. Jos joku sanoo että 'brittien bb:ssä on lauantaitehtävä' tjsp. niin tulen varmasti jatkossakin siitä huomauttamaan sillä se on väärää tietoa niin kauan kuin sellainen tehtävä on esiintynyt yhdessä tai kahdessa ikivanhassa kaudessa. Ja saa sen UK-version toki mainita, mutta minusta on kohtuutonta vaatia suomalaiselta bb:ltä samaa, ne ovat eri ohjelmia jossa pohjaformaatti on sama. Esimerkki: jos britti-bb:ssä ei käytetä kelloa sen takia että asukkaat eivät näe aikaa, se ei tarkoita ettäkö se olisi 'oikea' malli ja sitä pitäisi täälläkin soveltaa. Hyviä ideoita voi toki lainailla mutta välillä tuntuu että moni ei ajattele tätä omana varsionamme, vaan jonakin matkimisyrityksenä joka ei matki 'alkuperäistä' tarpeeksi hyvin.
Mutta jos sattuu olemaan sivistynyt BB-fani, käyttää hän silloin tietolähteinään Norjan ja Australian BB:n jaksoja...
Hyviä ideoita on varmasti joka maan bb:ssä, minä esim. olen brittiversiota (siinä määrin kun sitä saa käyttää näyttämättömien kausien takia) käyttänyt tietolähteenä varmasti jos aihetta on ollut. Aussikausia koska niissä on ollut myös jotain kertomisen arvoista, ja norjalaisversiosta (jota olen nähnyt vähän) myös asiaa jos sitä on. Kyse ei todellakaan ole siitä etteikö hyviä ideoita saisi tuoda esille sen takia että se on tietystä maasta. Kyse on siitä että pidetään suomen bb suomen bb:nä ja muut versiot muina versioina.
Miksi siis UK on bännätty?
Hoh hoijaa.
'Bännätty' (minulle henkilökohtaisesti, muut tehköön kuten parhaaksi näkevät) jonkinlaisena BB-raamattuna jonka mukaan tulisi toimia, kyllä. Hyvien ideoiden miettimiseen, ei missään nimessä. Miksi pitäisi olla? Aivan. Jospa jokainen miettisi nyt mitä niin minä kuin muutamat muutkin ovat ajaneet takaa koko ajan eivätkä tekisi edellä mainitun kaltaisia harhapäätelmiä. Myönnän toki että ainakin omista postauksistani saa ja on saanut varmasti joskus aika asiaa kohti hyökkäävän kannan. Anteeksi siitä. Toivottavasti selvennin tällä nyt jotain.

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 17 Loka 2005 13:55

Tähän ketjuun voisin avautua tuotantotiimin mielikuvituksen "rikkaudesta". Poikkeuksetta yllätykset talossa ovat sauna (eri vuorokaudenaikoihin) ja viiniä. Antaisivat joskus vaikka Afrikan tähden tai.. ruoskan. Ihan mitä vaan muuta, kunhan ei yllätykset olisi jotkuvasti samaa sauna-viini-musiikki osastoa. Jotain uutta, kiitos.

Tuohon UKBB-hässäkkään en nyt puutu, koska se ei tähän ketjuun liity. Jonkinnäköistä jakoa paljon eri maiden Big Brothereita nähneisiin ja tavallisisiin pulliaisiin on kyllä ollut havaittavissa.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Sintuura
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja Sintuura » 17 Loka 2005 15:47

Jaake:

Lue oma kommenttini uudelleen... lue sen jälkeen omasi ja sen jälkeen... read my lips:
MOT.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 17 Loka 2005 15:58

Jos tähän keskusteluun nyt puuttuisi kun minusta tämä taisi alkaakin.

Mainitsin vain, että muistakaa nyt hyvät ihmiset, että se UKBB ei ole ainut ja oikea. Eli ei tarvitse ajatella "kun kerran briteissä oli lauantaitehtävä niin missä meidän lauantaitehtävä viipyy".
Tuosta ainankin sai semmoisen kuvitelman, että kun briteissä on jotain ollut, niin se on tultava tännekin.

Ja hienostihan tuo Jaake tuntui asian selittävän ja ihan aiheesta.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 17 Loka 2005 16:08

minäkin olen sitä mieltä ettei ole vain yhtä tapaa tehdä bb:tä, kaikki ohjelmakokonaisuudet poikkeavat toisistaan ja se on hyvä, muuten menis vähän vanhan kertaukseksi... toivoa voi vaikka mitä, mutta toiveet kannattanee varmaan lähetää tuotantotiimille...
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Sintuura
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja Sintuura » 17 Loka 2005 19:09

Minna: Kommenttini ei suoranaisesti henkilöidy sinuun, vaan tähän asenteeseen joka foorumilla on vallitseva threadissä kuin threadissä-

Vaikka kaikki täällä sanovatkin, että jos käyttää UKBB:tä raamattuna saa Koivuniemen Herran tanssimaan saksanpolkkaa pieksämäellään, niin kuitenkin on vapaa käyttämään UKBB:tä ideoiden miettimiseen.

Toki on niin, että ei ole vain yhtä tapaa tehdä BB:tä...
Tässä nyt on vain se, että täällä erotellaan "oikeat fanit" ja väärät fanit juuri sillä: Onko nähnyt vain UKBB:n vai onko ehkä tullut seurattua, sivistettyä itseään ja nostamalla itsensä arvostusta muiden foorumistien silmissä seuraamalla streamillä Malesian BB:n karsintoja ;)



Mutta kuten Jarskaaja Foorumin aloitusviestissään sai teiltä kuulla (toivotitte hänet oikein tervetulleeksi Foorumillenne) on väärin käyttää UKBB:tä hyvien ideoiden lähteenä.

asiaan: Olen samaa mieltä aloittajan kanssa (tai ainakin olin sitä kaksi viikkoa sitten) kilpailijoille tulisi kehittää Isoveljen toimesta enemmän järjestettyä kisailua. Huomatkaa: En käyttänyt lauantaitehtävä-nimitystä, koska muuten olisin palanut jo roviolla.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 17 Loka 2005 22:24

Edelleen olet ymmärtänyt asian ainankin minun kannaltani väärin.
Minä tarkoitan vain että se UKBB ei vaan ole ainut josta ne ideat tuohon otetaan.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Loka 2005 00:03

Sintuura kirjoitti:Olen lopen kyllästynyt, kun BB-puritaanit eivät anna tavallisten katsojien edes mainita UK:n versiota... Siitä joutuu heti roviolle.

Mutta jos sattuu olemaan sivistynyt BB-fani, käyttää hän silloin tietolähteinään Norjan ja Australian BB:n jaksoja... Miksi siis UK on bännätty?
Missä on rovio, tahdon paikalle?! :demon:

UK:ta ei ole bännätty eikä siitä puhumista kielletty, mutta perskule asiavirheet korjaan eikä tarkoituksena ole leikkiä neropattia tai loukata tai olla millään tavalla ilkeä, ja jos joku siitä ottaa herneet niin en harmittele. Pahoittelut Jarskaajalle jos hän kovasti loukkaantui, mitä suuresti epäilen. Sintuuran toivoisin vähän rentoutuvan, ota vähä rennommin :thumbsup

Pitäiskö vastata topicin mukaisesti...hmm.. lisää tehtäviä tai livejuttuja tarvisi kyllä, mutta ei sen tarvisi olla lauantai.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2005”