Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja carjock » 19 Syys 2019 19:28

Vetääkö itku/lohdutuksenhakemiskortin esille taas saadessaan kuulla olevansa häädössä? Ja, että hänelle talossa hankalin ihminen ei ole siellä ollenkaan. iskeekö se vielä kovempana elementtinä tajuntaan? Mitä tapahtuu, puhutaanko Tarinasta ja hänen talotuntemuksistaan häätöäänestysiltaan saakka?

Näin voisi aika pitkälti odottaa, se kertoisi todellakin siitä että kaikki on ollut mietittynä ennakkoon kun hän on strategiaansa talossa miettinyt, voi olla tehnyt tämän strategian vasta taloon saavuttuaan kun näkee ensin muut asukkaat. Ensimmäisen illan sänkyepisodi osoitti suuntaa.

Nythän Tarinalla olisi mahdollisuus osoittaa kypsyyttä ja ottaa vastaan tieto häätöön joutumisesta pystypäin. Vai ruvetaanko keskustelemaan fiiliksistä? Vilahtaako keskusteluissa minuudentunteen menettäminen talossa, kuinka hän kokee vaikeaksi olonsa tässä porukassa/ryhmässä jne. Puhe kuppikunnista?

Kaikki asioita, jotka on jo puitu useasti. Mutta kun se levy lähtee pyörimään, niin se pyörii todellakin. :thumbsdown

Tarina ei ymmärrä eikä näe sitä, että tälläisistä asioista puhuminen johtaa siihen, että asukkaat kokevat että hänen olisi parempi olla muualla ja senkin takia on todennäköisempää saada nimeämispisteitä. Kaikki tämä siis sen päälle, mitä häntä nimenneet asukkaat ovat kertoneet pk-huoneessa.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 19 Syys 2019 22:37

Kyllä tämä ilta ja viikonloppu tulee olemaa Tarinalle vaikea. Krisu, joka loukkaa käytöksellään Tarinan mielestä useita talon asukkaita, ei ole häädössä. Sen sijaan siellä on Tarinan läheisin keskustelukumppani Eevis.

Hattua nostan talon psykologille, jos hän on saanut Tarinan mielen vakaammaksi ja illasta selvitään ilman henkistä romahdusta seurauksineen.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 19 Syys 2019 22:47

tuitsu kirjoitti:
19 Syys 2019 22:37
Kyllä tämä ilta ja viikonloppu tulee olemaa Tarinalle vaikea. Krisu, joka loukkaa käytöksellään Tarinan mielestä useita talon asukkaita, ei ole häädössä. Sen sijaan siellä on Tarinan läheisin keskustelukumppani Eevis.

Hattua nostan talon psykologille, jos hän on saanut Tarinan mielen vakaammaksi ja illasta selvitään ilman henkistä romahdusta seurauksineen.
Aika lailla samoilla ajatuksilla. Saanut sellasen käsityksen, että Tarina hyvin vahvoilla ajatuksilla siitä, että Krisu on häädössä.
a walking disaster

snarat
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Elo 2011 20:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja snarat » 20 Syys 2019 00:57

paranvoi kirjoitti:
18 Syys 2019 20:41
snarat kirjoitti:
18 Syys 2019 03:30
Benjamin kirjoitti:
18 Syys 2019 02:36
Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.
En kuvittele, mutta luoteen piirre monesti paljastaa tarpeeksi, lisäksi jos ei halua tulla sieltä hattaralla kuorrutetusta kuplasta ulos, niin sekin vaikuttaa, varsinkin kun Suomessa on 5,5 miljoonaa mielipidettä eri asioihin, miksi takertua omaan kuplaan ja sen jälkeen pahoittaa mielensä siitä, että joillain on eriävä mielipde tai arvomaailma.

Ehkä Tarina kirjoittaa oman mein kampf:insa BB talon jälkeen, sen verran agresiivistä välillä tuo sen oman idologian, arvomaailman ja mielipiteiden tuputtaminen muille asukkaille on ollut.
Siis vertasiksää just Tarinaa Hitleriin tolla mein kampf jutulla? Pitäsköhä sun nyt vaikka laittaa se telkkari muutamaks kuukaudeks kii?
En, vaan sen suomennuksella, "minun taisteluni bb talossa" olisi tarinalle hyvä kirjan nimi.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2019 11:14

knocker kirjoitti:
19 Syys 2019 22:47
Aika lailla samoilla ajatuksilla. Saanut sellasen käsityksen, että Tarina hyvin vahvoilla ajatuksilla siitä, että Krisu on häädössä.
Kyllä mun mielestä Tarinan ilmeistä oli luettavissa yllättyneisyys/lievä järkytys, kun huomasi ettei Krisu olekkaan häädössä. Saas nähdä, miten Tarina kehittyy, jos on vielä maanantaina talossa. Tulisiko edes vähän pois sieltä mukavuusalueeltaan vai jatkuuko meno samana. Mikäli Tarina jää taloon eikä muutosta tapahdu, niin uskon että näemme Tarinan vielä useasti häätöäänestyksessä.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Syys 2019 13:12

Skygge kirjoitti:
20 Syys 2019 11:14
knocker kirjoitti:
19 Syys 2019 22:47
Aika lailla samoilla ajatuksilla. Saanut sellasen käsityksen, että Tarina hyvin vahvoilla ajatuksilla siitä, että Krisu on häädössä.
Kyllä mun mielestä Tarinan ilmeistä oli luettavissa yllättyneisyys/lievä järkytys, kun huomasi ettei Krisu olekkaan häädössä. Saas nähdä, miten Tarina kehittyy, jos on vielä maanantaina talossa. Tulisiko edes vähän pois sieltä mukavuusalueeltaan vai jatkuuko meno samana. Mikäli Tarina jää taloon eikä muutosta tapahdu, niin uskon että näemme Tarinan vielä useasti häätöäänestyksessä.
Minusta tuntuu, että Tarinaa järkytti ilmiselvästi ainakin se, että hänen lisäkseen häädössä on vielä kaksi muuta ihmistä, joista Tarina itse pitää paljon. Varsinkin Eeviksen häätöuhan alle joutuminen oli varmasti Tarinalle järkytys, Tarina ja Eevis kun vaikuttavat olevan toisilleen hyvin tärkeitä talossa. Eli uskoisin, että Tarinan järkytys johtui pääosin siitä, että hänen lisäksi myös muita tärkeitä tyyppejä äänestyksessä. Sitä en sitten kyllä osaa sanoa, järkyttyikö lisäksi myös siitä, että Krisu ei ole häätöäänestyksessä.

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Augustus » 20 Syys 2019 17:51

Tarina maalasi maalaustehtävässä maalauksen itsestään. Pariin otteeseen kertoi myös harrastaneensa maalaamista aiemminkin ja silloinkin aiheeksi päätynyt usein Tarina itse. Kuinkas sattuikaan :ROFL :ROFL
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja TMT » 20 Syys 2019 19:39

Augustus kirjoitti:
20 Syys 2019 17:51
Tarina maalasi maalaustehtävässä maalauksen itsestään. Pariin otteeseen kertoi myös harrastaneensa maalaamista aiemminkin ja silloinkin aiheeksi päätynyt usein Tarina itse. Kuinkas sattuikaan :ROFL :ROFL
Joku voisi sanoa narsismiksi.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 20 Syys 2019 22:01

Augustus kirjoitti:
20 Syys 2019 17:51
Tarina maalasi maalaustehtävässä maalauksen itsestään. :ROFL :ROFL
Niin, jos aiheena on "oma noloin hetki", niin tottakai silloin maalataan joku muu kuin itsensä siihen kankaaseen... :roll:

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja TMT » 20 Syys 2019 23:05

Jason S. kirjoitti:
20 Syys 2019 22:01
Augustus kirjoitti:
20 Syys 2019 17:51
Tarina maalasi maalaustehtävässä maalauksen itsestään. :ROFL :ROFL
Niin, jos aiheena on "oma noloin hetki", niin tottakai silloin maalataan joku muu kuin itsensä siihen kankaaseen... :roll:
Se selittääkin, pitäisi katsoa itse ennen kuin kommentoi.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 20 Syys 2019 23:22

Ääääää!!!! Ne näytti livelähetyksessä sen teennäisen "tää on sikaivaikeeta" älähdyksen nimeämisissä! [smilie=a_listenuppunks.gif]
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

ImmI
Mökkiläinen
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Syys 2019 19:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja ImmI » 20 Syys 2019 23:48

Vielä yksi viikko ilmeisesti Tarinalle tiedossa, on tuo Eeva-Leena vain niin tylsä asukki että sen perusteella tämäkin turhuus saa jatkoajan. :shock:

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Augustus » 21 Syys 2019 07:50

Jason S. kirjoitti:
20 Syys 2019 22:01
Niin, jos aiheena on "oma noloin hetki", niin tottakai silloin maalataan joku muu kuin itsensä siihen kankaaseen... :roll:
Ohitit lahjakkaasti viestini kärjen. Kotopuolessa maalausten aiheena myös hän itse. Kuten tässäkin ketjussa ja talossa osan asukkaiden toimesta on havainnoitu: Asia kuin asia, niin aina mennään Tarina keskiössä. Se alkaa olla jo tragikoomista ajoittain todistusaineiston kasaantuessa.

Edit: Lisätään tähän nyt vielä, kun on kerrankin jotain positiivista sanottavaa. Tarinan maalaus oli omaan silmääni porukan taiteellisin.
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 21 Syys 2019 08:14

Mun mielestä on jotenkin niin hullua että Mensaan asti älykkääksi todettu ihminen on noin pihalla siitä, millä tasolla hänen omat tunne- ja keskustelutaitonsa ovat. Pitää itse molempia erinomaisina, vaikka tosiasiallisesti on muiden kanssa kommunikoidessaan ihan pihalla, ei löydä omaa rooliaan, loukkaantuu herkästi (myös muiden puolesta) ja tuntuu toistuvasti hämmentyvän, kun muut eivät vieläkään tunnu tajuavan, miten olisi paras toimia (ryhmän äänestykset, fiilisringit, tasajaot vs. omat päätökset ym) - miettimättä yhtään, että olisiko hänen ajatusmallissaan tämän ryhmän kontekstissa tarkastettavaa. Ja näkyy myös vilpittömästi ihmettelevän, miksi muut tuntuvat kaikkoavan hänen luotaan tai eivät heitä hänen kanssaan kaverillista läppää... Oh well.

Tämä kaikki ja paljon muuta ihmiseltä, joka on talossa ilmaissut, ettei koe viikkotehtäviä niinkään tärkeinä, vaan nimenomaan ryhmässä toimimisen. Luulisi silloin Tarinan panostavan nimenomaan siihen, että ryhmä toimisi kaikille parhaalla mahdollisella tavalla, ja ymmärtävän, että kyseessä ei välttämättä ole Tarinan tapa.

Myös sääntörikkeistään hän vaikuttaa olevan auttamattoman pihalla. Ei ainakaan eilisillan keskustelussa myöntänyt, että olisi itse ollut mukana juonittelemassa Kevinin kanssa - minun tulkintani on se, ettei hän vain tajunnut. Tässä asiassa on kyllä vikaa BB:ssäkin, kun jättää sääntörikekuulutuksia väliin, eikä mitään yleistä linjaa tunnu löytyvän. Toisaalta laulukiellonkin sisäistämiseen meni Tarinalta useampi päivä, eli selkeästi myös vastaanottimessa on vikaa...

Joka tapauksessa Tarina porskuttaa eteenpäin ihan tarinana, vailla ymmärtämystä siitä, että kannattaisi kurkata peiliinkin, kun miettii tätä sosiaalista peliä. Minussa tämä tyyppi herättää ihmetystä ja ennen kaikkea turhautumista.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Syys 2019 20:55

On tullut mietittyä, että millaiseenhan keskustelukulttuuriin Tarina on tottunut. Jotenkin näkemäni perusteella voisin veikata, että ehkä hyvin asialliseen ja ihmisten tunteiden kannalta sensitiiviseen keskustelukulttuuriin. Sellainen on kyllä minusta(kin) paras mahdollinen keskustelutapa, mutta toisaalta kaikki eivät ole tottuneet samanlaiseen keskusteluun, joidenkin tapa on vähän tulisempi ja vauhdikkaampi, joskus voi päästä vähän karummaltakin kuulostavaa settiä. Välillä vain mietin, että onkohan Tarina vähän liian kiinni siinä omassa tavassaan kommunikoida ja omassa näkemyksissään siitä, millainen on hyvää kommunikaatiota. Kaikki eivät kuitenkaan kommunikoi samalla tavoin ja eri ympäristössä voi toimia erilaiset vuorovaikutustavat kuin jossain toisessa ja ehkä itsellä vähän tutummassa ympäristössä. Talossa olisi hyvä mahdollisuus oppia joustamaan ja pelaamaan yhteispeliä myös sellaisissa ympäristöissä ja yhteisöissä, joissa toimintatavat ovat itselle vähän vieraampiakin.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 21 Syys 2019 21:20

Mingviini kirjoitti:
21 Syys 2019 08:14
Mun mielestä on jotenkin niin hullua että Mensaan asti älykkääksi todettu ihminen on noin pihalla siitä, millä tasolla hänen omat tunne- ja keskustelutaitonsa ovat.
Öö... Ei kai Tarina nyt Mensan jäsen ole, vaan Eevis on ollut?
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Syys 2019 21:23

Big Mother kirjoitti:
21 Syys 2019 21:20
Mingviini kirjoitti:
21 Syys 2019 08:14
Mun mielestä on jotenkin niin hullua että Mensaan asti älykkääksi todettu ihminen on noin pihalla siitä, millä tasolla hänen omat tunne- ja keskustelutaitonsa ovat.
Öö... Ei kai Tarina nyt Mensan jäsen ole, vaan Eevis on ollut?
Tietääkseni Tarina on Mensan jäsen. Eevis on ollut Mensan jäsen, mutta on eronnut siitä.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 21 Syys 2019 21:29

Wendla kirjoitti:
21 Syys 2019 21:23
Tietääkseni Tarina on Mensan jäsen. Eevis on ollut Mensan jäsen, mutta on eronnut siitä.
Ok. Multa on mennyt tää ohi.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 22 Syys 2019 03:40

Mielenkiintoista.

Tarina esiintynyt viimeisenä parina päivänä mulle hyvin positiivisella tavalla, kun olen seurannut 24/7. Tai sitten mulla on käynyt hyvä tuuri.

Etenkin eilisiltana, kun Krisu tarinoi fiiliksiään jurrissa Tarinalle, niin hienosti jaksoi kuunnella sen kännipuheita.

Nostin 1 > 2

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 22 Syys 2019 10:56

Defendant kirjoitti:
22 Syys 2019 03:40
Mielenkiintoista.

Tarina esiintynyt viimeisenä parina päivänä mulle hyvin positiivisella tavalla, kun olen seurannut 24/7. Tai sitten mulla on käynyt hyvä tuuri.

Etenkin eilisiltana, kun Krisu tarinoi fiiliksiään jurrissa Tarinalle, niin hienosti jaksoi kuunnella sen kännipuheita.

Nostin 1 > 2
Oon kans huomannut samansuuntaista, mut kriittisenä henkilöhahmona oon tullut siihen tulokseen, et johtuu häätöuhan aiheuttamasta (tähän jotain hienoja tunnetila-adjektiiveja), oli sit aitoa tai ei. En tiedä, mut jos jää tänään taloon ja jatkaa samalla tavalla, niin nostan ykköseen (tai ehkä ylikin) minäkin!
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

chamomile
Juontaja
Viestit: 1019
Liittynyt: 27 Elo 2012 17:42

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja chamomile » 22 Syys 2019 11:27

Toivottavasti Tarina jää tänään taloon. Ihan Krisun iloksi ja haasteeksi. :D

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Syys 2019 11:37

Ainut syy miksi toivon että Tarina jää tänään taloon on se että haluan mieluummin Eeviksen pihalle. Vaikka Tarinan jutut onkin lähestulkoon poikkeuksetta semmoisia että vaihdan kamerasta toiseen, niin mieluummin niitä horinoita kuuntelee kuin katsoo Jukan ja Eeviksen lähmäämistä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”