Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 11 Marras 2019 01:15

Tarina on uskomaton. Eikä mun kannalta hyvällä tavalla. Pitäisi oikein henkilökohtaisesti antaa hänelle palkinto. Ekaa kertaa ikinä joku ihminen pääsee mun ihon alle näin pahasti. Ja vielä tv välityksellä ilman, että kommunikoin toiselle mitenkään.

Tuuletin Tarinan tippumista niin, että koko talo heräsi. Tajusin että mun loppukausi on pelkkää nautintoa. Vaan kun ei. Ei riitä, että näin kovin menee mun ihon alle, mutta et joka kerta kun oli edes yleisössä, saati haastattelussa, tai edes 0,5sek pyhimyksen musavideolla.. mulla nousi syke, tuli jonkunasteinen ahdistus, ärsytys tms päälle. En oikeasti kestä tätä ihmistä.
Olisin sanonut aivan liian rumasti itse talon asukkaana. Tämä toi suunnatonta kunnioitusta Krisua kohtaan. Olisin nimittäin itse ollut talossa noina hetkinä Krisu. En olisi pystynyt asumaan Tarinan kanssa saman katon alla yhtä yötäkään. Tulen ihan kenen kanssa vain toimeen, vaikka en voisi sietää toista. Olen näin kuvitellut pitkälti yli 30v elämästäni. Mutta ehkä meille jokaiselle on olemassa yksi Tarina.

Tarina asukasvalintana? Aivan täydellinen. Ei todellakaan tapetti, vahvat mielipiteet ja paljon äänessä.
Vaikka mulle otti näin koville, ei todellakaan tarkoita että pitäisin häntä vähempiarvoisena ihmisenä, tai että jotenkin pahalla tätä silti tarkoitan. Löytyi vain ensimmäinen ihminen maailmassa joka kolahti minuun niin huonolla tavalla, että en olisi voinut kuvitellakaan. Periaatteessa Tarinan avulla opin täysin uuden asian itsestäni mikä on hyvä asia.
Minulle silti Tarina olisi päättänyt koko kauden katsomisen, jos ei olisi tuolloin lähtenyt ulos. Miinus viisi kautta viisi..ihan kaikella rakkaudella.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Marras 2019 11:09

Tarinalle loppuarvosanaksi jäi tosiaan 5/5. On ensimmäinen ihminen maailmassa, jota olen jopa fanittanut. Ja tämä on todella hämmentävää ja jopa kiusallista, sillä en todellakaan osaa mieltää itseäni miksikään fanitytöksi. Apua.

Tarinassa oli omat huonommat piirteensä, niin kuin jokaisella ihmisellä on. Hänestä oli havaittavissa jonkinlaista itsekeskeisyyttä, vaikka samalla toki välittikin muista ihmistä ja halusi huomioida muiden ihmisten näkemykset. Tarinan huonoimmat piirteet vain sattuvat olemaan sellaisia, että ne eivät niin häiritse minua. Kaikkein eniten minulle merkitsi se, että vaikka Tarina vaikuttikin joskus olevan hieman liian minäminäminä-moodissa, niin hän ei kuitenkaan koskaan tarkoittanut pahaa. Hän yritti vain tuoda omaa henkilökohtaista näkemysteen esiin ja tehdä itseään ymmärrettäväksi, joskus sitten korostaen ehkä tarkoituksettomastikin hieman liikaa itseään. Lisäksi uskon, että tilanteiden jännitteisyys vaikutti toisinaan Tarinaan niin, että hän ei ehkä onnistunut ilmaisemaan itseään parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta Tarinan tarkoitusperät vaikuttivat kuitenkin aina olevan hyvät.

Tarina vaikutti myös olevan toisinaan hieman turhan paljon kiinni omassa näkemyksessään siitä, miten ristiriitatilanteet olisi hyvä hoitaa. Ymmärrän Tarinan näkemyksen erittäin hyvin, sillä minulla on itselläni hyvin samanlainen tapa keskustella riidat auki rauhallisesti, asiallisesti ja omia näkemyksiä ja tunteita toiselle ihmiselle kuvaten ja selittäen. Ja parhaassa mahdollisessa tilanteessa riidan toinen osapuoli haluaa keskustella myös täysin samalla tavoin. Valitettavasti ihmisten tavat luovia riitatilanteissa vain ovat erilaisia, toisille ihmisille tällaiset pitkän linjan syvällisemmät ja tunnepitoisemmat keskustelut vain voivat olla haastavampia, eikä niitä voi toisilta pakolla vaatia. Riitojen selvittelyt vaativat kummaltakin osapuolelta joustoa, joskus on vain tultava paljonkin pois omalta mukavuusalueelta ja totuteltava siihen toisen ihmisen erilaiseen tapaan setviä ristiriitoja. Loppujen lopuksi siitä voi oppia yllättävänkin paljon, parhaimmillaan toisilta voi oppia uusia tapoja ristiriitojen selvittelyyn. Ja kun on oppinut erilaisia tapoja, niin niitä voi sitten joustavammin ja luovemmin hyödyntää sen mukaan, millainen heppu milloinkin on kyseessä.

Olen havaitsevinani Tarinassa melko paljon yhteneväisyyksiä itseni kanssa, joskin toki myös eroja löytyy. Jotenkin minun oli kuitenkin alusta asti helppo samaistua Tarinaan, minun oli helppo ymmärtää hänen näkemyksiään, minun oli helppo ymmärtää mitä hän milloinkin tarkoitti ja ajoi takaa, minun oli helppo ymmärtää hänen pitkiä puheenvuorojaan. Hän jotenkin on vain sellainen persoona, että koin katsojana pääseväni välittömästi samalle aaltopituudelle hänen kanssaan.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 10 Huhti 2020 15:57

Yle.fi/uutiset kertoo, että Tarina on organisoinut kauppa-avun mm. koronaviruksen takia tarvitseville.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 20 Syys 2021 21:59

Tarina on muuten nykyään mies nimeltä Arion. Juttu löytyy Seiskasta jos kiinnostaa.

On myös vuosi sitten julkaissut YouTube videon BB -matkastaan.

https://www.youtube.com/watch?v=rnQCqmYHxSE&t=522s
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”