Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Avatar
BigSister
Häädetty
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Elo 2019 19:41

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja BigSister » 15 Syys 2019 10:51

Onko edellinen kirjoituskielto ymmärretty niin, että tähän ketjuun ei saa enää kirjoittaa mitään?
1. Kristiina. 2. Joel 3. Arttu

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Syys 2019 11:02

BigSister kirjoitti:
15 Syys 2019 10:51
Onko edellinen kirjoituskielto ymmärretty niin, että tähän ketjuun ei saa enää kirjoittaa mitään?
Saa kirjoittaa ja se on jopa suotavaa. :thumbsup
:trollface:

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 15 Syys 2019 11:05

Tarinan empaattisuus ja kuuntelutaidot näkyvät valitettavasti pääasiassa vain hänen puhuessa. Jo kysyessään Tarina tuo jollakin tavalla "minä" muodon esiin (mulle voit, haluaisin kuulla jne) ja asuintoverin alkaessa kertomaan Tarina melko nopeasti keskeyttää mun mielestä jne jne.

Itse olisin talossa jo totaalisesti ahdistunut hänen tapaansa "auttaa" minua mahdollisissa henkisissä paineissani.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Syys 2019 11:10

tuitsu kirjoitti:
15 Syys 2019 11:05
Tarinan empaattisuus ja kuuntelutaidot näkyvät valitettavasti pääasiassa vain hänen puhuessa. Jo kysyessään Tarina tuo jollakin tavalla "minä" muodon esiin (mulle voit, haluaisin kuulla jne) ja asuintoverin alkaessa kertomaan Tarina melko nopeasti keskeyttää mun mielestä jne jne.

Itse olisin talossa jo totaalisesti ahdistunut hänen tapaansa "auttaa" minua mahdollisissa henkisissä paineissani.
Tämähän se Tarinassa raskainta on. Usein kääntää kaikki asiat itseensä. Jos joku kertoo fiiliksistään tms. niin Tarinalla kääntyy keskustelu nopeasti Tarinaan itseensä. Tämä jos mikä on hyvin raskasta. Siksi olikin jonkinlainen yllätys, ettei saanut enempää nimeämispisteitä.

Näin katsojan roolissa tuota vielä sietää. :D Mutta kyllä itsellänikin olisi muutamaan otteeseen palanut käämi jos Tarina olisi kääntänyt minun keskustelun häneen itseensä. [smilie=a_doh.gif]
:trollface:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 15 Syys 2019 12:37

Muuten en Tarinaa fanita (mm. juuri edellä kirjoittaneiden ihmisten mainitsemista syistä), mutta tämä hänen vetämänsä joogaa aloittelijoille -kurssi toimii yllättävän hyvin itsellekin :D
:thumbsup

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 15 Syys 2019 16:00

Miralla oli eilisessä koostelähetyksessä hyvä pointti Tarinasta (+Kevin)

"Kuin rikkinäinen levy", satoja kertoja samat asiat. Uskomatonta miten parissa viikossa Tarina ja Kevin voi jankkaa samoja asioita. Ja tätä ei ole tuotanto ottanut huomioon. Ei tuo "keskustelu" kymmnentä viikkoa tuo todellakaan sisältöä katsojille. Ja minuakin puuduttaa jo nyt tämä vähemmistöasukkaiden saman jankkaaminen.

Se on yleistä myös näille vähemmistön edustajille netissä. Saman jankkaamista viikosta toiseen, omalle kohderyhmälleen. Suu vaahdossa sössötetään ympäri vuoden samoja asioita.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Evalds » 15 Syys 2019 16:31

Talon rasittavin asukki, ulosantikin on jotenkin väsyttävää, samaa jauhaa.

Mangusti
Tapetti
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Syys 2019 21:07

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mangusti » 16 Syys 2019 00:03

Ymmärrän, miksi Tarina on varmasti monille vaikea ja raskaskin hahmo, mutta on silti edelleen yksi suosikeistani. Hyvä asukasvalinta. 4/5.

partanaava
Läyhääjä
Viestit: 127
Liittynyt: 28 Loka 2011 18:48

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja partanaava » 16 Syys 2019 13:58

Hyvä asukasvalinta.. saa porukan hajoilemaan.. taitaa hajota itse ensimäisenä..
Mulla on stereotypia psykologian opiskelijoista - ja tämä neito vahvistaa sitä..

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 16 Syys 2019 14:44

Nelosessa edelleen. Viihdyttävä asukas. Puhelias, eloisa. En ole ainakaan vielä kyllästynyt häneen.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Syys 2019 16:48

Pidän Tarinasta, on suosikkini asukkaista. :in love: Toivottavasti saa olla talossa vielä kauan.

Avatar
Swoon
Pääohjaaja
Viestit: 2257
Liittynyt: 09 Elo 2006 13:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Swoon » 16 Syys 2019 17:16

Tarinalla on ällistyttävä kyky saada katsojat (ja pari asukasta) hajoilemaan, tämä kai se suurin syy miksi taloon jäi. Saatiinhan sitä vastakkainasettelua vihdoin, kun aiemmin sen puutteesta valitin. Selvä kahtiajakautuminen talossa muodostumassa..

Alison
Häädetty
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Syys 2019 19:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Alison » 16 Syys 2019 18:40

Tarina on muakin välillä ärsyttänyt, mutta uskon, että tulisin livenä hänen kanssaan toimeen. Pidän siitä empatiasta ja aidosta kiinnostuksesta ihmisiin. Toki pitää välillä aikamoista show'ta, mutta ehkä menee vielä vähän iänkin piikkiin. Haluaisin, että Tarina pysyy talossa pitkään, koska tuo mielenkiintoisia aiheita esiin.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 16 Syys 2019 18:49

Nyt pitää koko talon keskustelukulttuurin muuttua, koska Tarina ei ole hyväksynyt sitä ja ei halua loukkaantujan leimaa. Kyllä on vaikea elämä, kun joka asia pitää ottaa niin raskaasti.

Elanor
Sveitsi
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Syys 2019 20:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Elanor » 16 Syys 2019 18:54

Nyt alkaa jo mennä riitelyksi Krisun ja Tarinan välillä. Saa nähdä miten vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin kummastakin talon sisällä. Mä en voi sietää tuommoisia ihmisiä kuin Tarina. Minulla on oikeus loukkaantua kaikista asioista, kun siltä tuntuu. Samalla kukaan ei saa sanoa, että loukkaannut herkästi. Muilla on velvollisuus käyttäytyä silleen, että minä en loukkaannu. Tuommoisen ihmisen kanssa olisi mun ainakin tosi vaikea tulla toimeen. PItäisi olla varpaillaan ihan koko ajan mistä ja miten puhuu. Joka väliin hokea kuinka paljon häntä arvostaa ihmisenä ja kuinka hänellä on oikeus tuntea kaikkea mitä sattuu tuntemaan, kun muuten taas voi kokea ettei häntä arvosteta ja hänen tunteita sallita. Hokee koko ajan että toivoisin sinun käyttäytyvät sillä ja tällä tavalla ja samalla hänellä itsellä pitää olla oikeus käyttäytyä juuri miltä tuntuu. Saa nähdä miten päät kestää. Omat sympatiat on täysin Krisun puolella. Miten tuolla talossa voi jaksaa olla, kun on tuommoisia ihmisiä. Mutta varmasti osa on ihan päinvastaista mieltä.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 16 Syys 2019 20:34

Elanor kirjoitti:
16 Syys 2019 18:54
Nyt alkaa jo mennä riitelyksi Krisun ja Tarinan välillä. Saa nähdä miten vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin kummastakin talon sisällä. Mä en voi sietää tuommoisia ihmisiä kuin Tarina. Minulla on oikeus loukkaantua kaikista asioista, kun siltä tuntuu. Samalla kukaan ei saa sanoa, että loukkaannut herkästi. Muilla on velvollisuus käyttäytyä silleen, että minä en loukkaannu. Tuommoisen ihmisen kanssa olisi mun ainakin tosi vaikea tulla toimeen. PItäisi olla varpaillaan ihan koko ajan mistä ja miten puhuu. Joka väliin hokea kuinka paljon häntä arvostaa ihmisenä ja kuinka hänellä on oikeus tuntea kaikkea mitä sattuu tuntemaan, kun muuten taas voi kokea ettei häntä arvosteta ja hänen tunteita sallita. Hokee koko ajan että toivoisin sinun käyttäytyvät sillä ja tällä tavalla ja samalla hänellä itsellä pitää olla oikeus käyttäytyä juuri miltä tuntuu. Saa nähdä miten päät kestää. Omat sympatiat on täysin Krisun puolella. Miten tuolla talossa voi jaksaa olla, kun on tuommoisia ihmisiä. Mutta varmasti osa on ihan päinvastaista mieltä.
Kyllä, kyllä, kyllä, kyllä ja kyllä.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
biggis
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 832
Liittynyt: 06 Syys 2008 18:46

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja biggis » 16 Syys 2019 20:52

Nollassa on ja pysyy. Kamalan rasittava ihminen. Nyt on jo sen verran virtuaalisilla miinuksilla, että ei ihan heti sieltä nouse. Ja tuskin itselleen noin sokea ihminen minkäänlaista henkistä kasvua talossa pystyy kokemaan.
Suosikit: 2007 Niko 2008 Anna 2009 Esa A 2010 Marika 2011 Sebastian 2012 Tomi 2013 Jori 2014 Anna
Katsoo vain 24/7

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja carjock » 16 Syys 2019 22:08

Tekemässä tai oikeastaan jo tehnyt itsestään uhrin talossa. Ehkä huomannut että joiltakin talon asukkailta voi saada sympatiat häntä kohtaan. Taitavasti osaa itkeä juuri silloin kun pitää ja hakea lohdutusta kun kaikki muut ovat ympärillä.

Kertoi äskettäin mm. että pelkäsi taloon tullessaan menettävänsä minuudentunteensa, mutta tämä päivä onkin vain vahvistanut sitä, vaikka on ollut paskin päivä ikinä.

Kylläpä on huonosti asiat. Tuleva psykologi? Maailmanparantaja, kaikille hyvää haluava. Ampiaiscase oli ihan älytön. Kuinkahan monesti joudumme vielä tulevaisuudessa kuulemaan nämä asiat. Ja "läyhäämistä" Kevinin kanssa Jukasta ja Krisusta, varsinkin Krisusta.

Hämmästyttää myös. miten voi jäädä levy päälle ja ei voi vaan antaa asioiden olla sekä mennä eteenpäin. Antaa anteeksi ja unohtaa, etenkin kun ovat halanneet monta kertaa sovinnon merkeissä.

Silti sisälle jää katkeruus ja kostonhimo? Tulee äänestämään samoja henkilöitä niin kauan kun ne ovat talossa, niitä joka ovat loukanneet häntä tai Keviniä.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 16 Syys 2019 22:21

Elanor kirjoitti:
16 Syys 2019 18:54
Mä en voi sietää tuommoisia ihmisiä kuin Tarina. Minulla on oikeus loukkaantua kaikista asioista, kun siltä tuntuu. Samalla kukaan ei saa sanoa, että loukkaannut herkästi. Muilla on velvollisuus käyttäytyä silleen, että minä en loukkaannu. Tuommoisen ihmisen kanssa olisi mun ainakin tosi vaikea tulla toimeen. PItäisi olla varpaillaan ihan koko ajan mistä ja miten puhuu. Joka väliin hokea kuinka paljon häntä arvostaa ihmisenä ja kuinka hänellä on oikeus tuntea kaikkea mitä sattuu tuntemaan, kun muuten taas voi kokea ettei häntä arvosteta ja hänen tunteita sallita. Hokee koko ajan että toivoisin sinun käyttäytyvät sillä ja tällä tavalla ja samalla hänellä itsellä pitää olla oikeus käyttäytyä juuri miltä tuntuu.
Juuri näin. Tänään aiemmin sohvalla jankkasi jälleen omia "fiiliksiään" ja kun Kevin yritti alkaa kerto omistaan, Tarina jaksoi kuunnella pari sanaa ennen kuin keskeytti ja jatkoi jälleen omista tuntemuksistaan :roll:

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 16 Syys 2019 22:53

Tarina on kyllä kirkkaasti ja ylivoimaisesti Suomen BB-historian rasittavin asukas. En ole hetkeen törmännyt näin raskaaseen ihmiseen, joka ei näe omia vikojaan lainkaan. Tarinan tarinan päähenkilö on Tarina, rakastaa olla äänessä ja kuunnella omaa ääntään ja vielä parempi jos puhutaan HÄNESTÄ. :madone:
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 16 Syys 2019 23:40

Alkaa menemään vähän yli Tarinalla.

Tämä päivä oli Tarinan toimesta lähestulkoon yhtä toksista, kuin syyt joista hän pahoitti mielensä.

Keskustelukumppanina pyrkii sitomaan "vastustajan" kädet totaalisesti ja ulospääsyä näistä keskustelutilanteista ei ole kuin myötäilemällä jokaista mielipidettä mitä Tarina kertoo ja päälle täytyy vielä pitäisi pyytää anteeksi.

Toivon, että nämä tietyt asukkaat pitävät hyvin tiukan etäisyyden häneen, mutta ei niin, että se menisi syrjimiseksi.

Tämänpäiväinen ei tuonut millään muotoa parannusta talon keskusteluilmapiiriin ja Tarina tietää sen itsekin. Se on vaan kohtuu epäreilu tilanne syyttää siitä huonosta ilmapiiristä pelkästään muita. Se kuvaa tätä ihmistä hyvin.

Alkaa tämä empaattisuus ja ystävällisyys paljastumaan silkaksi itsekeskeisyydeksi, jonka Tarina osaa naamioida, selvästi opetellun positiivisuuden alle.

Toivon, että tämä nykyajassa esiintyvä ilmiö, "tarinamaisuus", ei ole enempää kasvussa. Nämä ihmiset ei luo maailmasta yhtään sen parempaa paikkaa, ainakaan mitä ihmisten väliseen kommunikointiin tulee.

Pisteet: 2 > 1

(Alkaako talosta löytymään minulle selvä inhokki?)

Avatar
Swoon
Pääohjaaja
Viestit: 2257
Liittynyt: 09 Elo 2006 13:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Swoon » 16 Syys 2019 23:47

Defendant kirjoitti:
16 Syys 2019 23:40
Toivon, että nämä tietyt asukkaat pitävät hyvin tiukan etäisyyden häneen, mutta ei niin, että se menisi syrjimiseksi.
Tämä onkin mielenkiintoista seurattavaa jatkossa. Krisu sanoi jo tänään ettei enää aio olla Tarinan kanssa yhteyksissä talossa. Mitä tapahtuu jos Tarinaa aletaan kiusaamaan (mitä en kyllä oikeasti usko)? Sitä paitsi varmaan saa potkun perseeseen ensi sunnuntaina.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”