Kevin Koho

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Kevinistä?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 21:15

5 - Suosikki
67
24%
4
67
24%
3
42
15%
2
33
12%
1
22
8%
0 - Inhokki
48
17%
 
Ääniä yhteensä: 279

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 04 Loka 2019 01:30

Äärimmäisen surullinen tilanne tuo kyseinen keskustelu, jossa ei oikein mikään mennyt nappiin.
Sana saattaa olla Kevinille raskas ja muistuttaa vaikka mistä huonosta kokemuksesta, joten kyseessä saattoi olla ihan oikea triggeröityminen. Eli siis en tarkoita sitä triggeröitymistä miten sitä nykyään melko kevyesti käytetään, vaan sitä alkuperäistä tarkoitusta, eli todella voimakasta ahdistumista.

Krisu ei myöskään yhtään auttanut tilannetta, kun heitteli ylimielisiä kommenttejaan siitä, miten hänen mielestään kyseessä on vaan lyhenne ja neutraali sana. Olisiko hän edes ollut valmis muuttamaan näkemystään vaikka Kevin olisi ollut keskusteluun halukkaampi?

Jukaltakin tuli pari ikävää aivopierua, mutta itse olisin halunnut olla selittämässä hänelle asiaa, jotta olisi saanut tietää miksi reaktio oli tämä. Nyt pelkään ettei Jukka itse tuota aihetta enää mieti (talossa ei voi puhelinta käyttää ja tuskin myöhemmin enää niin asiasta kiinnostuu) ja häneltä jää tämä osa sivistyksestä pimentoon.

Kyllä, transihmisien kannalta tämä oli todella ikävä keskustelu, koska kuten jo tässä ketjussa nähtiin, monelle tuli täydellinen ”pitäkää tunkkinne” -vastareaktio, eikä moni katsoja nyt saanut tietää asioita, jotka olisivat voineet saada heitä ymmärtämään miksi tuo sana on niin paha.
Toisaalta on myös surullista että me eletään maailmassa, missä ollaan kyllä valmiit leimaamaan huonommassa asemassa olevat ihmisryhmät, jos he eivät jaksa aina maltillisesti, kypsästi ja hienoin sanankääntein olla jakamassa sitä sivistystä muille. Jokainen voi aina omalla kohdallaan miettiä miten onnekas onkaan, kun ei tarvitse jatkuvasti jaksaa selitellä itseään ja omaa sukupuoltaan/seksuaalisuuttaan muille. Vaikka se Kevinille olisikin tärkeää tuolla saada kuuluviin sukupuolivähemmistön näkökulmaa, se ei silti tarkoita ettei hän mieluiten tahtoisi että sukupuolivähemmistöt saisivat elää kuten ihan tavalliset ihmiset.

Jos joku tällä foorumilla on kiinnostunut tuon t-sanan, t-slurrin, pahasta sävystä, niin tällaisen nyt ainakin bongasin, missä selitetään asiaa: http://yonsupi.blogspot.com/2017/05/tra ... a.html?m=1

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja rink » 04 Loka 2019 07:12

Kevin on mielestäni otettu sekä talossa, että sen ulkopuolella hyvin vastaan. Ja jos Kevinin oli tarkoitus luoda yleisesti parempaa kuvaa muunsukupuolisista, niin Kevin ja Tarina onnistuivat tässä varsinkin alussa ja etupäässä Villen kanssa keskustellessaan. Minuun ainakin em. keskustelut tekivät vaikutuksen. Ja Kevin on muutenkin ollut - varsinkin alussa - mielestäni hyvinkin hauska ja miellyttävä tyyppi.

Nyt sitten kolmen, neljän viikon jälkeen Kevin on tässä aiheessa taantunut ja on välillä vähintäänkin hiukan jopa ylimielisen tuntuinen. Olettaa, että kaikki on jo selvää asukeille ( ja katsojille) ja tuntuu/näyttää vähättelevän kanssa-asukkejaan. (keskustelut pienryhmissä)

Minusta Kevin on väärillä linjoilla siinä, kun jätti kunnolla selvittämättä miksi transu -sana loukkasi. Itse pidän ko. tilanteen jälkeistä käyttäytymistä joko outona tai sitten ihan vaan turhana draamailuna tai ehkä kysymys on vain kypsymättömyydestä. Myös monissa politiittisissa tai yhteiskunnallisissa keskusteluaiheissa näkyy Kevinin kypsymättömyys tai se, että ajatukset ovat jäänet ns. iskulausetasolle. Jos Kevin ei pysty perustelemaan, niin suusta tulee helposti lausahdus: "Olen vain 20 v, en voi tietää", "Viisammaat miettii ratkaisuja tähän." Jos Kevinillä on pokkaa sanoa, että ottakaa selvää transu -sanasta, niin kyllähän Kevininkin olisi ihan hyvä ottaa selvää niistä asioista, joiden puolesta puhuu. (ja selvästi usein jää ihan perusasioista kiinni esim. tietämättömyydestä talouteen/yhteiskuntaan liittyvistä asioista).

Kevinillä on vielä varaa parantaa. Sitä odotellessa....

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja realityfan » 04 Loka 2019 07:13

Tämän kaverin kohdalla taas nähtiin BB-formaatin suola. Kevin kun astui taloon Jeesusmekossaan ja mätänevissä viiksissään kategorisoin hänet suoraan pelleosastolle. Mutta mitä vielä, Kevinistä on ajan myötä paljastunut hyvin sympaattinen ja ystävällinen henkilö. En ihmettelisi vaikka hän voittaisi koko potin.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Loka 2019 10:54

Minua jäi hieman harmittamaan se, että Kevin ei avannut Krisulle ja Jukalle sitä, miksi transu on sanana loukkaava. Tosin toisaalta kuitenkin ymmärrän Keviniäkin, sillä ei sukupuolivähemmistöihin kuuluva henkilö ole mikään kävelevä tietokirja, jonka pitäisi olla jatkuvasti selittämässä ja avaamassa sukupuoleen liittyviä kysymyksiä. Itsellä oikeastaan vähän särähtikin korvaan, kun Jukka sanoi Kevinille jotain, että "eikö sinun velvollisuutesi olisi selittää, miksi transu on loukkaava sana?"

Itselleni transu sanan loukkaavuus on ollut itsestäänselvää niin kauan kun vain muistan, mutta olen huomannut, että sitä sanaa käytetään yllättävän paljon. En jaksa uskoa, että läheskään kaikki käyttäisivät sitä loukatakseen, tai ainakin näin haluan ajatella, jotta uskoni ihmiskuntaan säilyy. Mutta ottaen huomioon, miten paljon tuota sanaa käytetään, niin tietyllä tapaa ymmärrän myös hyvin, jos Krisu ja Jukka ovat aidosti luulleet sanan olevan vain neutraali lyhenne.

chamomile
Juontaja
Viestit: 1019
Liittynyt: 27 Elo 2012 17:42

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja chamomile » 04 Loka 2019 21:44

Näkisin, että Kevin on asukkaista se, joka jää julkisuuteen. On hahmo, joka edustaa niin monenlaista, mikä puhuttaa tässä ajassa. Fiksua argumentointia noin nuorelta! Mutta koulun penkille hyvänen aika tollanen kaveri! Tulevaisuuden jormauotinen suomalaisessa mediakentässä. :tu

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Nist » 04 Loka 2019 22:48

Kevin oli alussa suosikkieni joukossa, mutta toi ammattiloukkaantujan rooli pudotti pointsit nollaan. Rakastan Kevinin huumoria, mutta toi totisuus on kyllä niin nega. Jos provoaa homeenvihreissä kulmakarvoissa, niin pitää kyllä kestää se, ettei ihmiset ole pahantahtoisia, jos ne ihmettelee.
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 05 Loka 2019 04:06

Formaatin kannalta sen verran viihdearvoa että saisi olla maaliviivoille asti.

snarat
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Elo 2011 20:22

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja snarat » 07 Loka 2019 03:16

En muuten muistanut, että mun yhdellä youtube musa listalla (musatyylin mukaan, hardstyle, eurodance, trance, psytrance, hardcore, viikinkimetalli, powermetalli, etc) oli tämä biisi, äskön katsoin, niin tuli kevin mieleen hyvällä tavalla.
https://www.youtube.com/watch?v=_2RFQcATS-8

Lisäksi sanon tuosta kevinin transu mielensäpahoittamisesta, niin ehkä hän ei siitä tykkää, mutta siikajoen kirjeenvaihtaja(Markus Kuotesaho) haluaa että siitä käytetään sanaa transu, mistäkö tiedän, hänellä on oma metallinkeräys astia mun pihalla jonka se käy tyhjeentään parin kolmen viikon välein joskus transu kamppeissa ja hän suorastaan vittuuntuu jos kutsuu häntä transvestiittiksi, hän sanoo suoraan että transu minä olen oulun/raahen murteella.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 07 Loka 2019 06:03

snarat kirjoitti:
07 Loka 2019 03:16
Lisäksi sanon tuosta kevinin transu mielensäpahoittamisesta, niin ehkä hän ei siitä tykkää, mutta siikajoen kirjeenvaihtaja(Markus Kuotesaho) haluaa että siitä käytetään sanaa transu, mistäkö tiedän, hänellä on oma metallinkeräys astia mun pihalla jonka se käy tyhjeentään parin kolmen viikon välein joskus transu kamppeissa ja hän suorastaan vittuuntuu jos kutsuu häntä transvestiittiksi, hän sanoo suoraan että transu minä olen oulun/raahen murteella.
Johtunee siitä, että transvestiitti ja transsukupuolinen on kaksi täysin eri asiaa.
Who is she? Where did you find her?

maippi56
Asukaskokelas
Viestit: 115
Liittynyt: 25 Syys 2009 08:01

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja maippi56 » 07 Loka 2019 21:25

Aika erikoista toimintaa Keviniltä kun haukkuu Krisun ulkonäköä kokoajan huomauttelemalla että Krisun pää näyttää perunalta ym. henkilökohtaisuuksiin menemällä. Krisu kuittaa kaiken huumorilla, mutta anna olla jos asiat olisivat toisinpäin. Tuo jos mikä on aikamoista solvaamista.

maijapirkko
Sala-asukas
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Syys 2008 17:50

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja maijapirkko » 07 Loka 2019 21:36

maippi56 kirjoitti:
07 Loka 2019 21:25
Aika erikoista toimintaa Keviniltä kun haukkuu Krisun ulkonäköä kokoajan huomauttelemalla että Krisun pää näyttää perunalta ym. henkilökohtaisuuksiin menemällä. Krisu kuittaa kaiken huumorilla, mutta anna olla jos asiat olisivat toisinpäin. Tuo jos mikä on aikamoista solvaamista.
Aika ilkeästi sanottu. Itse en kuullut, koska seuraan toista streamiä. Mutta hyvin voin uskoa Kevinin kommentoineen noin. On aikaisemminkin latonut ilkeyksiä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Skygge » 07 Loka 2019 21:50

maippi56 kirjoitti:
07 Loka 2019 21:25
Krisu kuittaa kaiken huumorilla, mutta anna olla jos asiat olisivat toisinpäin. Tuo jos mikä on aikamoista solvaamista.
En ihan tarkkaan kuunnellut, mitä Kevin sanoi. Sen verran kuulin, että kommentoi Krisun päätä oudon muotoiseksi. Jos on vielä perunaksikin sanonut, niin kyllähän Kevin ottaisi ton kunnon loukkauksena, jos vastaavaa hänestä sanottaisiin. [smilie=a_makeitstop.gif] Krisu otti kyllä hyvin vastaan nuo Kevinin kommentit toteamalla, että kai hän on löynyt päänsä pienenä. :thumbsup

Muutenkin vähän huvitti tuo Kevinin kannustushuuto tms. tossa tehtävässä "ihmisoikeuksia kaikille" tjsp. Huvittavaa sikäli, kun Kevinin omissa(kin) puheissa on välillä hienoisia rasistisia piirteitä tullut ilmi. :roll:
:trollface:

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja KariTa » 07 Loka 2019 22:00

Krisuhan "haukkui" itse päivällä päätään oudon muotoiseksi, ikäänkuin paistinpannulla lyödyksi, silloin kun olivat makuuhuoneessa pelaten KSP-peliä. Kevin oli myös siellä joten tuota "haukkumista" ei ehkä pidä ottaa niin vakavasti.

Avatar
KGB
Vaihtoasukas
Viestit: 321
Liittynyt: 14 Syys 2008 15:52

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja KGB » 07 Loka 2019 22:02

Kevinin pinnat jatkavat laskuaan. Ei tunnu innostuvan mistää viikkotehtävästä, vaan marina ja veltostuminen seuraa vartin touhuamisen jälkeen.

Tietynlainen kaksinaismoralismi on alkanut ärsyttämään myös. Pelkään, että valahtaa pian inhokiksi, vaikka Kevin olikin yksi alkukauden valopilkkuja.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Skygge » 07 Loka 2019 22:04

KariTa kirjoitti:
07 Loka 2019 22:00
Krisuhan "haukkui" itse päivällä päätään oudon muotoiseksi, ikäänkuin paistinpannulla lyödyksi, silloin kun olivat makuuhuoneessa pelaten KSP-peliä. Kevin oli myös siellä joten tuota "haukkumista" ei ehkä pidä ottaa niin vakavasti.
Totta tämäkin. Itse pistin vaan merkille sen, että Kevin hyvin todennäköisesti itse ottaisi vastaavanlaiset herjan heitot itseensä. Varsinkin, jos se tulee oikean henkilön suusta.
:trollface:

marjatta 1979
Kasmasiini
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Syys 2019 13:46

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja marjatta 1979 » 07 Loka 2019 22:28

Totta Jos Krisu sanoisi Kevinille samoin syttyisi maailmasota Kevin kosvasti arvostelee muita ,mutta häntä ei saa arvostella . :ruoska: [smilie=a_takethatfoo.gif]

maippi56
Asukaskokelas
Viestit: 115
Liittynyt: 25 Syys 2009 08:01

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja maippi56 » 07 Loka 2019 22:38

Skygge kirjoitti:
07 Loka 2019 22:04
KariTa kirjoitti:
07 Loka 2019 22:00
Krisuhan "haukkui" itse päivällä päätään oudon muotoiseksi, ikäänkuin paistinpannulla lyödyksi, silloin kun olivat makuuhuoneessa pelaten KSP-peliä. Kevin oli myös siellä joten tuota "haukkumista" ei ehkä pidä ottaa niin vakavasti.
Totta tämäkin. Itse pistin vaan merkille sen, että Kevin hyvin todennäköisesti itse ottaisi vastaavanlaiset herjan heitot itseensä. Varsinkin, jos se tulee oikean henkilön suusta.
Näinhän se on, että Kevin loukkaantuu vain tiettyjen henkilöiden sanomisista. Samoin teki Tarinakin.

ImmI
Mökkiläinen
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Syys 2019 19:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja ImmI » 08 Loka 2019 22:58

Tänään veti Kevin hyvällä asenteella, siitä pointsit. :thumbsup

Avatar
KGB
Vaihtoasukas
Viestit: 321
Liittynyt: 14 Syys 2008 15:52

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja KGB » 08 Loka 2019 23:39

ImmI kirjoitti:
08 Loka 2019 22:58
Tänään veti Kevin hyvällä asenteella, siitä pointsit. :thumbsup

Samaa mieltä. Ihan harmittaa eilisen sanomiseni Kevinistä. Samaan malliin niin hyvää tulee. :tu

JoopaJo
Tapetti
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Loka 2019 14:58

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja JoopaJo » 09 Loka 2019 00:22

Kova kaveri, voittajaluonne. Luulen että tulee pääsemään elämässä vielä pitkälle.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Evalds » 09 Loka 2019 16:02

JoopaJo kirjoitti:
09 Loka 2019 00:22
Kova kaveri, voittajaluonne. Luulen että tulee pääsemään elämässä vielä pitkälle.
Kandee katsoa Plazan inhokkimittaria, Kevin siellä on, ei ihan kärjessä mutta sen tuntumassa ja ollut monta päivää, toki tuo on yhden palstan mittari, mutta näinkö Kevinin parhaat päivät talossa ovat ohitse?

Eilen tsemppasi hyvin, mutta muuten on ollut kovin vaikeaa viikkotehtävässä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kevin Koho

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Loka 2019 18:21

Evalds kirjoitti:
09 Loka 2019 16:02
JoopaJo kirjoitti:
09 Loka 2019 00:22
Kova kaveri, voittajaluonne. Luulen että tulee pääsemään elämässä vielä pitkälle.
Kandee katsoa Plazan inhokkimittaria, Kevin siellä on, ei ihan kärjessä mutta sen tuntumassa ja ollut monta päivää, toki tuo on yhden palstan mittari, mutta näinkö Kevinin parhaat päivät talossa ovat ohitse?
Kandee myös katsoa, mitä lainatussa viestissä on kirjoitettu.

Kevin on taas pikkuhiljaa nostamassa pojojaan mun silmissäni, kun on jättänyt sen täysin turhan uhriutumisen vähemmälle ja keskittynyt itse asiaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”