BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

BBPlazan vuoden foorumilainen 2008-2019.
Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Joulu 2019 16:35

Marjo kirjoitti:
03 Joulu 2019 10:54
Jos kaikki saavat saman määrän pisteitä (1/ääni) ja eniten pisteitä saanut voittaa, niin miksei se toimisi? :scratch
Niin no se. Käsitin viestistäsi, ettei pisteitä jaettaisi ollenkaan. [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Joulu 2019 19:49

Kiitos Nokim pisteistä ja ylipäätään siitä että äänestit! :tu

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Joulu 2019 20:52

Noni, hyvä tosiaan että löytyi vielä äänestäjä. Ja kiitos pojoista, Nokim :tu

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 29 Joulu 2019 02:50

tuusannuuska kirjoitti:
11 Marras 2019 17:49
kävin läpi jokaisen päiväketjun ja selvitin laskemalla ketkä ovat kantaneet kortta kekoon. Viestien määrällä liveketjussa ei ollut merkitystä, vaan sillä miten monena eri päivänä on raportoinut edes yhden viestin verran. Tässä tulokset:
Kiitokset tästä tilastonikkaroinnista. Se oli avuksi omassakin pisteytyksessäni, vaikka en sitä ihan suoraan tähän perustanutkaan.

Tuli vähän yllätyksenä, että tilastosi mukaan olisin tullut postanneeksi jonkinlaisen rapon kauden joka päivä. Se ei ollut mikään tietoinen tavoite. Olisin olettanut siellä olleen välipäiviäkin. Mutta ilmeisesti näin on sitten päässyt käymään. Jos ihan teknisesti katsotaan, joidenkin päivien ainoat raponi on varmaan kirjoitettu vasta vuorokauden vaihduttua (pikkutunneilla ajansiirtopuskurin tapahtumia purkaen), mutta ne ovat koskeneet asioita, jotka ovat tapahtuneet edellisen vuorokauden puolella ja myöhemmin siirretty sen vuorokauden ketjuun.

Tästä tulee jatkoajatuksena mieleen, että erilaiset viestimassoja ja aikajanoja eri kanteilta analysoivat aktiivisuustilastot voisivat muutenkin olla kiintoisia sen hahmottamiseen, kuka täällä on eniten riehunut — ja missä päin foorumia. ;)


Kiitokset myös kaikille yleisesti kaikista maininnoista ja pistesijoista omalta osaltani. Vaikka Suomi-BB:n toisesta tulemisesta löytyy runsaasti kritisoitavaakin ja vaikka muutaman ison tuotannollisen päätöksen olisi mielellään voinut tehdä kokonaan toisin, oli kausi uusine ideoineen ja toteutustapoineen mielestäni kuitenkin kokonaisuutena onnistunut uhkapeli ja harjoitus uudelta tuotannolta, casting mukaanlukien. Omalta osaltani tästä kertoo se, että rapoamiseen tuli käytettyä niinkin paljon aikaa kuin käytin.

Työkiireiden ja jouluun rauhoittumisen vuoksi äänestyspisteytys jäi omalta osalta aika myöhäiseen hetkeen. Mutta kun se nyt tuli tehtyä ja äänestysaika jatkuu vielä vuoden loppuun, kannustan muitakin viimeistelemään mahdolliset vielä lähettämättömät pisteytysluonnoksensa. Aina kivempi mitä laajempi kirjo pisteyttäjiä näihin saadaan.


Tuli mietittyä pisteytystä myös yleisesti. Ideoita jatkokehittelyyn:

Ehkä 15. sijalla (yhden pisteen sijalla) voisi halutessaan luetella monta yhden pisteen saajaa niitä sen kummemmin järjestykseen asettamatta; esim. maksimissaan 20. Kaikki tällä sijalla luetellut saisivat sen yhden pisteen. Tällöin voisi halutessaan nimetä enemmän maininnan arvoisia ihmisiä (joka myös kerryttäisi näiden pistesaldoa), mutta ei kuitenkaan tarvitsisi miettiä koko nimiluettelolle keskinäistä järjestystä (joka on häntäpäässä yleensä jo hyvin vaikeaa ja keinotekoista), vaan vain 14 ensimmäiselle.

Pakko ei kuitenkaan olisi luetella edes 15 nimeä. Jos nimiä ei luettele täyttä määrää vaan jättää vajaamittaisen listan, tällöin jättää osan pisteistään tietoisesti käyttämättä. Tällöin olisi helpompi aktivoida niitä, joiden on vaikea keksiä kovin monta nimeä. Vajaalla listalla pisteet eivät kuitenkaan jakautuisi mitenkään eri tavalla. Jos mainitsee vain yhden nimen, se saa edelleen sen ensimmäisen paikan 20 pistettä, ei koko pistepottia.

Toinen vaihtoehto voisi olla siirtoäänivaalitapa, jolloin ei myöskään olisi pakko asettaa listoille mitään minimipituutta tai muitakaan erityisehtoja, mutta se on tylympi listojen häntäpäiden hajamainintojen osalta, jotka eivät tällöin juuri tule lopputuloksessa noteeratuiksi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Joulu 2019 21:27

Tuossa voisi kyllä olla ideaa, että jatkossa voisi halutessaan tehdä myös vajaan listan. Voisi tosiaan mahdollisesti lisätä äänestyshalukkuutta sekin. Tällaisen pitkän listan tekeminen kun kuitenkin loppujen lopuksi voi viedä yllättävänkin paljon aikaa. Vaikka tokihan täällä paljon hyviä kirjoittelijoita onkin ja mielellään monelle antaakin siitä kiitosta.

Kiitos vielä myös BrutalGentlemanille pojoista. :tu

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 31 Joulu 2019 08:25

Kiitoksia pisteistä Risto ja aadeehoovee. aadeehooveen perustelut menee allekirjoitukseen (jos haittaa, laita privaviestiä)

ps. laitoin pisteet itsekin äsken.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2019 10:56

Kiitos DosterMan!

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Marianne » 31 Joulu 2019 17:37

Kiitos Skygge yhdestä pisteestä. Jos seuraava kausi tulee, niin on mielessä vielä pari uutta äänestystä.
Minäkin sain jonkinlaisen listan kokoon. Pari tyypille kuten Wendla olisin voinut muuten antaa pisteitä mutta en kun heidän ykkössuosikkina oli minun ykkösinhokkini kuten eevis, tarina tai ville.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2019 18:11

Marianne kirjoitti:
31 Joulu 2019 17:37
mutta en kun heidän ykkössuosikkina oli minun ykkösinhokkini kuten eevis, tarina tai ville.
Tällä logiikalla en ois voinu äänestää ketään.

Kuklin BBarotille kiitokset pisteistä!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Skygge » 31 Joulu 2019 19:44

Risto kirjoitti:
31 Joulu 2019 18:11
Tällä logiikalla en ois voinu äänestää ketään.
Hyvä pointti. [smilie=a_happyhappy.gif] Itse en kiinnitä äänestyksissä huomiota siihen, mitä kukin fanittaa. Äänet menee sillä perusteella ketkä on mieleenjääneet ja siihen päälle vielä aktiivisuus ja viestien lukumieluisuus. Onko lukumieluisuus sana? :scratch
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2019 20:09

Skygge kirjoitti:
31 Joulu 2019 19:44
Risto kirjoitti:
31 Joulu 2019 18:11
Tällä logiikalla en ois voinu äänestää ketään.
Hyvä pointti. [smilie=a_happyhappy.gif] Itse en kiinnitä äänestyksissä huomiota siihen, mitä kukin fanittaa. Äänet menee sillä perusteella ketkä on mieleenjääneet ja siihen päälle vielä aktiivisuus ja viestien lukumieluisuus. Onko lukumieluisuus sana? :scratch
Ihan hyvä sana mun mielestä. Omalta listaltani löytyy ihmisiä joiden kanssa olen paljonkin eriävää mieltä, mutta silti heidän juttujaan on mukava lukea.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Skygge » 31 Joulu 2019 20:29

Skygge kirjoitti: Hyvä pointti. [smilie=a_happyhappy.gif] Itse en kiinnitä äänestyksissä huomiota siihen, mitä kukin fanittaa. Äänet menee sillä perusteella ketkä on mieleenjääneet ja siihen päälle vielä aktiivisuus ja viestien lukumieluisuus. Onko lukumieluisuus sana? :scratch
Risto kirjoitti:
31 Joulu 2019 20:09
Ihan hyvä sana mun mielestä. Omalta listaltani löytyy ihmisiä joiden kanssa olen paljonkin eriävää mieltä, mutta silti heidän juttujaan on mukava lukea.
Jep, analyyttisiä viestejä on tosi kiva lukea. Oli sitten erimieltä asiasta tai ei. Mä en enää edes muista ketä kaikkia äänestin, mutta ainakin Zygerölle meni ääni, joka oli tällä kaudella BB-jutuissa usein eri kannalla kuin minä.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wendla » 31 Joulu 2019 22:33

No kappas, kiitos 20 pojosta ff :)
Marianne kirjoitti:
31 Joulu 2019 17:37
Pari tyypille kuten Wendla olisin voinut muuten antaa pisteitä mutta en kun heidän ykkössuosikkina oli minun ykkösinhokkini kuten eevis, tarina tai ville.
Heh, kiitos rehellisestä palautteesta. :D Mie kyllä tuppaan olemaan näissä asukassuosikeissani usein eri mieltä valtavirran kanssa. Joskus jopa vähän ärsyttävää, välillä mietin et oisinpa kerrankin samaa mieltä muiden kanssa, mutta minkäs sille mahtaa. :D

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 07 Tammi 2020 11:02

Älkää huoliko, olen elossa ja yritän saada tällä viikolla tulokset julki.

Kiitos kaikille äänestäjille!
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: BBPlazan vuoden foorumilainen 2019 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Tammi 2020 20:45

Huominen aikaa ;) Olinkin jo itse melkein unohtanut tän äänestyksen.
:trollface:

Lukittu

Palaa sivulle “BBPlazan vuoden foorumilainen”