3. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

3. päivä

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:03

Syyllisen pohdinta jatkuu. Eevis epäilee että varas saattaisi piilottaa rahat jonkun syyttömän rahapussiin, lavastaakseen tämän syylliseksi.

Kuva

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja KariTa » 03 Syys 2019 00:06

Eevis löysi pari kolikkoa filtin sisältä jolloin epäilykset kohdistuivat Tupua kohtaan. Emma oli aikaisemmin nähmyt filtin Tupun päällä.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:14

Jukka löysi pinkistä saappaasta rahakätkön. Miettivät kenen saappaat.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 00:15

DC1: Kova spekulointi kauan aikaa käynnissä Tupusta pimeässä olohuoneessa, osanottajina yövartijat Mira, Emma, Jukka, Kimmo, Eevis. Kävivät läpi kaikki mitä tiesivät Tupun liikkeistä ja touhuista, Mira kertasi vielä kuinka kävi Tupua kuulustelemassa ja teki sille "ruumiintarkastuksenkin" kylppärissä.

Jukka löysi Tupun saapaskätkön! Tarinakin liikkuu käytävällä.

DC2: Makuuhuoneessa muu porukka nukkuu.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:20

Hoksasivat että kyseessä Tupun saappaat. Miettivät että miten pitäisi toimia nyt.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:24

Jukan vaihtoehdot toiminnalle, ei kuuntele muita vaihtoehtoja, Jukka ja Kimmo käyvät pk-huoneessa kysymässä mitä niille tehdään. Tai sitten viisi asiasta tietävää, eli Jukka, Ville, Eevis, Mira ja Emma, pitävät turpansa kiinni ja jemmaavat rahat jonnekin, ei omaan pussiin vaan talteen. Ja viimeisenä päivänä palauttavat rahat.

Eevikselle tuli vahva epäilys syyllisestä, mutta ei halua paljastaa sitä. Hän kannattaa päiväkirja vaihtoehtoa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 00:25

Yövartioporukka yrittää juonia jotain, nyt kun löysivät kätkön. Paljon pimeitä hahmoja pimeässä huoneessa, epäselvää kuiskausssupinaa ja mikrofonin rahinaa ja napsahtelua.

Tarina saikin kaikuvan mikkikuulutuksen. Sekoili käytävällä yöllä siksi, koska sai päähänsä käydä keittiössä jollain kompostikeikalla. Pyyteli anteeksi aiheuttamaansa häiriötä ja kiitteli yövartijoita. Meni sitten takaisin makkariin.

Jukka (yövartioporukalleen): "Kaks vaihtoehtoo ja mä en kuuntele mitään muita vaihtoehtoja. Joko minä ja Kimmo käydään tuolla päiväkirjahuonees kysymässä mitä niille tehdään. Tai sit me viis pidetään turpamme kiinni noista rahoista, me jemmataan ne jonnekin, tai jokainen ottaa siitä osuuden, ja siis ei omaan pussiin, vaan talteen. Ja me pidetään tää omana salaisuutena. Ja sitten viimeisenä päivänä palautetaan ne rahat sinne. Ja me ei ikinä kerrota kenellekään."

Mira tai Emma kannattaisivat kakkosvaihtoehtoa. Eeviksellä on jokin aavistus, jota ei halua sanoa ääneen, mutta jonka perusteella suosittelee vahvasti sitä, että Jukka ja Kimmo käyvät päiväkirjahuoneessa. Jukka ja Kimmo menevät PK-huoneen ovelle ja painavat nappia.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:41

Hereillä olijat ovat edelleen epävarmoja varkaasta. Mira mietti että olisiko varas, kuka ikinä se onkaan, niin typerä että piilottaisi rahat omaan saappaaseensa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 00:53

Päiväkirjahuoneen ovi ei avaudu. Jukka ja Kimmo palaavat muun yövartioporukan seuraan käytävän päähän, keittiön ja olohuoneen ovien väliin.

Jukka (Emmalle ja Miralle): "Okei. Mä en luota teihin kahteen!"
Emma/Mira: "Okei."
Jukka: "Noi rahat jaetaan meidän kolmen kesken." (tarkoittaen ilmeisesti itseään, Kimmoa ja Eevistä)

Eevis keskeyttää.

Eevis: "Ja mä oisin seuraavaksi ehdottanut... mä haluisin Jukka puhuu sun kanssa kahden kesken ja mä haluisin, et sä, Kimmo, vahtisit tota, tai te kaikki (Kimmo, Emma, Mira) vahditte toisianne... mä en sano mitään, mä haluisin puhuu Jukan kanssa kahden kesken, jos OK."

Emma: "OK, te epäilette mua." (kääntyy kohti olohuonetta, jossa muut kaksi jo ovat) "Se on niinku varma."

Eevis (Jukalle): "Mennääks me tota... "
Jukka (viittaa käytävälle): "Mennään tänne."

Eevis ja Jukka siirtyvät käytävällä eteenpäin kohti häätöovea ja kääntyvät oikealle, päiväkirjahuoneeseen johtavalle sivukäytävälle, jossa Eevis alkaa kuiskuttelun.

(DC1:ssä kuuluvat samaan aikaan myös Kimmon, Miran ja Emman mikrofoniäänet olohuoneesta. Äänten päällekkäisyyden vuoksi Eeviksen kuiskailuista on erinomaisen vaikea saada selvää.)

Eevis ilmeisesti epäilee Miraa ja arvelee Miran ja Emman todennäköisesti tehneen yhteistyötä, koska Emma oli puolustellut Miraa. Jukankin mielestä Emma oli katsonut kengät huonosti.

Jukka: "Me ei anneta niille niitä rahoja. Se on ihan varma."

Samaan aikaan olohuoneessa (läpi kuuluvat mikkiäänet):

Mira: "Okei, mua epäilyttää toi Tupu. Oisko se niin tyhmä, että se laittais rahat omaan saappaaseensa. Olisko se tässä tilanteessa niin tyhmä? Sillä on monta tuntia ollut aikaa miettiä."

Eevis ja Jukka saavat supinansa supistua, palaavat muiden seuraan.

Jukka: "Mä oon edelleenkin sitä mieltä että ne rahat tulee meille kolmelle."
Emma (loukkaantuneena): "Te ajattelette että se oon mä."
Jukka: "Joo. Siis tää on enemmistö. Kolme vastaan kaks."
Mira: "Siis mulle on ihan sama."
Emma: "Niin on mullekin. Se on ihan sama."

Mira: "Mut siis... turvallisempaahan se olis, mitä useammalle ihmiselle ne jaetaan. Koska, jos..."
Jukka: "Mulle on ihan sama."
Mira ja Emma sanovat kuitenkin luottavansa Jukkaan, Kimmoon ja Eevikseen.

Eevis (sovittelevalla äänellä): "Mä tahdon nyt vahvistaa, että mulla ei niin kuin ole havaintoja, et mä en suoranaisesti tästä epäile yhtä ihmistä. Mut mulla on nyt teoria miten me saadaan tää parhaiten niinku järjestettyä eteenpäin."

Miran mukaan on sitä turvallisempaa mitä useammalle rahat jaetaan. Jos joku on oikeasti varas, vaikka esimerkinomaisesti Jukka, niin se saa vähemmän.

Jukka: "Miks mä oisin paljastanu itteni?"
Mira: "Häh?"
Jukka: "Miks mä oisin paljastanu itteni?"
Mira: "Jos sä ajattelit, että se on niin huono piilo, et se löytyy anyways sieltä."

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 00:54

Spekulaatio asian tiimoilla jatkuu. Jukka ei jaksaisi keskustella asiasta Jeesus-Villen kanssa, miten asia ratkaistaisiin. Ilmaisu huvittaa muita valveilla olijoita.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 00:55

Mira suunnittelee että kolmeen osaan jaettujen kätkettyjen rahnojen palautuksen pitäisi tapahtua joskus aikaisin torstaina.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 01:04

Mira vielä spekuloi hiljaisella äänellä muille, että varkaana ei piilottaisi omaan saappaaseensa. Jukka sanoo, että asiasta ei tarvitse enää huolehtia kun varasta ei enää ole. Se varas, kuka olikaan, on mokannut tehtävänsä. Emma miettii, että varkaana olisi piilottanut esimerkiksi kengänpohjallisiin, miksei laittanut edes muutamaa sinne, vaan kaiken yhteen kenkään.

Kimmo vähän nurisee että Eevi epäili häntä. Eevi sanoo ettei hän epäillyt Kimmoa, mutta luotti Jukkaan. Mira jatkaa, että Jukka ei todennäköisesti ole varas, koska olisi voinut käyttää kolikoiden "löytämiseen" käyttämänsä ajan niiden parempaan kätkemiseen.

Emma: "Mut jos se on Tupu, niin mä oon niin onnellinen, koska mä olin se eka, joka alkoi sitä epäileen!"

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 01:07

Miraa ja Emmaa lievästi harmittaa, että on tämä luottamuspula ryhmän jäsenten välillä nyt kuitenkin, vaikka se ei "oikeasti" harmitakaan.

Jukka kertaa vielä suunnitelmaa. Ei kerrota kenellekään muulle, että rahat ovat löytyneet. Jos rahat saadaan pitää, muutkin ryhmästä saavat osuutensa.

Mira vielä tahtoo sanoa että olisi jakanut rahat kaikkien vastuulle, koska kenestäkään ei voi olla ihan satavarma ja riski pienenisi osuuden pienenemisen myötä jos yksi heistä onkin varas. Mutta Jukka ne löysi, Jukka saa päättää. (Suunnitelmaa ei lähdetä muuttamaan.)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 01:28

45 min sitten (rapoaja on aika paljon jäljessä):

Vartiossa olevat naiset siemailevat hämärällä käytävällä teetä mukeistaan olohuoneen ovensuussa seisoskellen. Jukka istuu pimeän olohuoneen kynnyksellä polvet koukussa, mietiskelevänä, kädet yhteen liitettyinä ja niitä leukaansa vasten pitäen.

Jukka (fiiliksissä): "Ai vittu! Vittu tää on elämää! Tällästä mä haluun lisää!"

Emma tai joku kysyy että jännityksenkö vuoksi.

Jukka (kädet leukaa vasten, intomielisesti): "Ei, mä sain pilata jonku toisen... mä sain pilata jonkun toisen tehtävän!"

Joku naisista naurahtaa tuhahtaen.

Jukka: "Koska joku pilas pikkusen mun päivää tossa, koska niin..."

Naisia naurattaa. Emma (naurahtaen): "Kyllä sä oot aika vittuuntunut tähän!"

Jukka: "Vittu ku mä hain ton kulhon, vein sen tonne... ja sit mä olin hetken tuolla toisen kulhon luona, tulin takasi tost takaa. Ja mun silmien alta, kun mä kävelin tosta ohi... ja sit mä löydän ne rahat, niin vittu mikä tuhkimotarina, oikeest!"

Naisia naurattaa lisää.

Jukka (nautiskelevasti huokaisten): "Ai että...!"

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 01:39

Yövartijoilla vielä spekulaatiota asioiden kulusta ja jonkin verran sananvaihtoa keskinäisistä epäilyksistään. Jukka tulee keittiöstä ovelle juomamuki kädessään ja sanoo (sattumahuomiona) muille virnistäen, edelleen voitonriemua huokuen, ettei kyllä jaksaisi keskustella "Jeesus-Villen" kanssa siitä, miten tää homma nyt ratkaistiin. Muita hihityttää Jukan ajatus ja käyttämä nimitys. "Voi ei..." sanoo joku naisista naurahtaen.

Kuva
Yövartijat Jukka, Eevi ja Kimmo työssään.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 01:43

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Syys 2019 01:44

Yövartijoilla on ollut paljon levotonta yöllistä keskustelua ja höpöttelyä sekalaisista aiheista — hyvässä hengessä supattaen ja naureskellen, kuten yövartiotehtävissä pikkutunneilla yleensä. Mira mm. on puhunut salaliittoteorioista ja valehtelun tunnistamisesta. Rapoaja menee nyt nukkumaan. Toivottavasti joku muu kirjaa jotain.

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja TMT » 03 Syys 2019 01:49

Eevis menee herättämään asukkaita vuoron vaihtoon. Kristian ja Helmeri ensimmäisenä hereillä ja vartioimassa, sekä viimeisenä Milla, kaikki on nyt paikalla kolmen vuorossa.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 01:53

Rahat lasketaan vaihdon yhteydessä, myös Helmeri suorittaa laskun.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 01:58

Krisulle herääminen tuotti vähän vaikeuksia, uskoo nukkuneensa vartin, v***u mä haluun himaan. Menkää nyt v***uun siitä iha oikeesti. Ekan vuoron valvoneet naureskelevat Krisun kommenteille, suunnaten makkariin. Moi, moi, nähään aamulla, toivottelee Mira.

Kuva

Ministeri
Kuhnuri
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Elo 2019 22:46

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Ministeri » 03 Syys 2019 01:58

DC2-kameran ohjaaja lienee nukkumassa koska samaa kuvakulmaa on kuvattu jo monta minuuttia eli pimeää makuuhuonetta mutta sieltä kuuluu DC1-ääniä ja välillä ääniä mm. vessasta. Muuten DC1-kamerassa partioidaan normaalisti.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Syys 2019 02:03

Vahdissa ovat Krisu, Milla ja Helmeri. Krisun mielestä tämä vahti on pahin, eka ja vika olisivat ne parhaat.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”