5. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Syys 2019 23:22

23:14 Kimmo jatkaa tupakilla Emman tsemppausta, kyllä sä tiedät että olet viihdyttävä ollu täällä.
Emma: Mitä mietteitä häätö?
Kimmo: Yllättynyt, olin miettinyt muita.. ei voi kommentoida enempää.
Emma: Mmm..

Emmasta on perseestä, kun ei voi tietää onko tuo ihminen äänestänyt ja ei halua semmosen lähelle mennä. "Ei voi mitään."
Kimmo: On tää raaka peli.
Emma: Sairas peli.
Tarina: Haastava, en sanois raaka (=samalla kun Kimmo ja Emma siirtyvät sisätiloihin Tarinan jäädessä vielä terassille)
Emma: Jokainen tietää mitä tänne tullessa on vaan kovastihan se iskee vasten kasvoja kun omalle kohalle tulee.. Kimmo: Mmm.

23:23 Helmeri ja Mira pääsevät viimein ostosreissulle, dc2 kamera siirtyi kuvaamaan taloa ei kauppaa.. muut huuteli läpällä että älkää sitä ainakaan ostako (hiiva).

23:29 Kristian kehuu Villeä vessassa (samalla kun laittelevat jotain kasvovoidetta), että sä oot aika mielenkiintoinen tyyppi. Sulla on ensi viikollakin immuniteetti. Ville vastaa ei oo.
Kristian: Mutta sä voitat sen.
Ville: Sussa on semmosta tiettyä välittömyyttä ja aitoutta. Mistä mä tykkään.
Kristian: Ai kiitos, en ole ajatellut.

23:32 Tarina jatkaa sohvalla nyt, että helvetin yllättynyt. Kun yleensä tuntee jos hänestä ei tykätä, oon bondannu monen kanssa ja saanu hyviä ystäviä. Olin melko varma etten ole häädössä.
Eevis: Just se että oot bondannu ja viihdyttänyt.
Tarina: Sitä mäkin ajattelin! Eevis: Sun nimi tuli niin olin yllättynyt, että mitä helvettiä. (Myös Kristian ja Jukka kuuntelijoina, Timo liittyy seuraan)

23:35 Tarina: Veikkaukset miks oon häädössä, olen kuittaillut ihmisille.
Toinen en ollut viikkotehtävässä tosissani, valvominen mun heikkous. Yleensä tosi kilpailuhenkinen.
Timo: Mulla sama, en lähde tommoseen juttuu niin innoissani.
Tarina: Sama! Mikä tahansa muu niin olisi laittanut kaiken peliin.
--- Jukka alkaa spekuloimaan, että ei olisi eka kerta kun valehäätö /valenimeämiset. Eevis: Totta. (Tuotannosta puhutaan runsaasti ja ei tule sääntörikkomuskuulutusta herätys)

23:44 Eevistä hauska, kun Kristian on nyt noin väsynyt toisin kuin pari pv sitten niin tosi impulsiivinen. Krisu kyselee mitä se tarkoittaa?? Eevi myös kehui, että Kristianin pitäisi näytellä sketseissä, Krisu hirveän huono näyttelemään. Eevi, Jukka ja Timo kehuvat, että se tulee luonnostaan /tunteella tuo näyttelijäntaito. -- Krisu jatkaa Eevin naurattamista, myös Jukka ja Timo vaikuttavat huvittuneilta. Krisu haluaisi jo nukkumaan, pitkä päivä takana.

23:50 Eevi ehdottaa, että Kevinin voittaessa immuniteetin jollain vko niin meikkaisi kaikki muut Kevineiksi. Sitten lähtis pois Kevininä. Krisu kiroilee, että onneks ei pappa olis enää näkemässä tulis hauleja.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Jemand
Läyhääjä
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Syys 2010 15:21

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jemand » 05 Syys 2019 23:50

Instagramin tarinoiden perusteella Mira ja Helmeri valitsivat kaupassa ainakin hiivaa ja perunoita, mutta kassalla olikin tarjous: Herkkukassi "Tervetuloa Rediin" eurolla. Sisällöstä en tiedä, mutta taisivat ottaa sen. Ainakin juoksivat viemään perunat takaisin.

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 05 Syys 2019 23:52

Jemand kirjoitti:
05 Syys 2019 23:50
Instagramin tarinoiden perusteella Mira ja Helmeri valitsivat kaupassa ainakin hiivaa ja perunoita, mutta kassalla olikin tarjous: Herkkukassi "Tervetuloa Rediin" eurolla. Sisällöstä en tiedä, mutta taisivat ottaa sen.
Ja ottivatko valkosipulia vielä lopussa?

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Syys 2019 23:56

Omenanraato kirjoitti:
05 Syys 2019 23:52
Jemand kirjoitti:
05 Syys 2019 23:50
Instagramin tarinoiden perusteella Mira ja Helmeri valitsivat kaupassa ainakin hiivaa ja perunoita, mutta kassalla olikin tarjous: Herkkukassi "Tervetuloa Rediin" eurolla. Sisällöstä en tiedä, mutta taisivat ottaa sen.
Ja ottivatko valkosipulia vielä lopussa?
Kyl.

Jemand
Läyhääjä
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Syys 2010 15:21

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jemand » 05 Syys 2019 23:57

Omenanraato kirjoitti:
05 Syys 2019 23:52
Jemand kirjoitti:
05 Syys 2019 23:50
Instagramin tarinoiden perusteella Mira ja Helmeri valitsivat kaupassa ainakin hiivaa ja perunoita, mutta kassalla olikin tarjous: Herkkukassi "Tervetuloa Rediin" eurolla. Sisällöstä en tiedä, mutta taisivat ottaa sen.
Ja ottivatko valkosipulia vielä lopussa?
Joo. Eli valkosipuli, kuivahiiva ja herkkukassi. Loppusumma 2,68 e.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja ff » 06 Syys 2019 00:00

23:57 Jukka ehdottaa Krisulle kolmen kimppaa tämän kosketellessa Jukkaa ja kysyessä saako kissaa silittää.
Krisu: Ei mulla pää riitä tuommoseen (3 kimppa). Saatte olla omissa eritteissänne siellä peitonalla.

*Aiemmin myös valot sammahti hetkeksi ja Krisu naureskeli, että ajoivat ostoskärrillä virtavoimakaapeliin ja jäivät hissiin jumiin (sillä kauppareissulla). Ruokapöydässä Tarina selittää ties monetta kertaa, että yleensä tuntee jos on ulkopuolinen niin olisi aistinut. Nyt ollut tosi turvallinen olo.

00:01 Kevin heittää, että vähän huolestunut Tarinan puolesta, kun ekana yönä jäi ilman sitä sänkyä.. Tarinan mielestä siitä ei voi paljoa päätellä. Millan kanssa pohtivat myös, että äänet varmaan jakautuneet ja ollut todella tiukkaa.

00:06 Timo saapuu ruokapöytään ja Tarina kyselee fiiliksiä. Timo on "ihan fine".
Tarina olisi vilpittömästi surullinen jos Timo lähtee. Timo: Samoin.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 1

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 06 Syys 2019 00:03

chypre kirjoitti:
05 Syys 2019 22:22
Siis mitä ihmettä nyt on tapahtunut? Miksi Milla itkee ja miksi kaikki haukkuvat Villeä?
Tilanne lähtee DC2:ssa puskurin kellonajasta 21:53 lähtien näkyvästä makuuhuonekeskustelusta Villen kanssa. Villen seurassa Milla, Anu, Kevin ja Emma. Keskustellaan siitä, kuinka Ville oli aiemmin päivällä paheksunut (Millan?) twerkkaamista.

Kevinin mielestä ihminen saa ilmaista seksuaalisuuttaan ja seksikkyyttään myös yksin, ilman, että se seksuaalisuus "kuuluu" jollekin toiselle, kuten Villen ajatusmaailmassa pelkästään aviopuolisolle.

Ville ei salli itselleen, että ajatuksissaan riisuisi naisen, tai päästäisi ajatusta laukkaamaan siihen suuntaan. Mieluummin ei katso sinne päin. Oman vaimon kohdalla "wholly different boogie". 16 vuotta yhteistä taivalta takana. Monet voivat puhua kyllästymisestä ja jostain muusta, mutta heillä on toisin päin, seksuaalinen kanssakäyminen vain paranee. Se on yhä syvempää toisen tuntemista ja yhteen hitsautumista, tosi hyvää.

Milla on tästä samaa mieltä. Jos on parisuhteessa, varsinkin naimisissa, niin tottakai pitää, tai on hyvä, että jakaa seksuaalisuuden kumppaninsa kanssa. Mutta seksuaalisuutta voi toteuttaa myös ihmisen kanssa, joka ei ole kumppani tai jonka on vasta tavannut. Seksin harrastaminen vaikka ensi tapaamisella ei tee ihmisistä sen huonompia tai alempiarvoisempia.

Ville tähdentää ettei hän tässä kenenkään arvoa aseta kyseenalaiseksi, vaikka joku tekisi kenen kanssa miten päin vain.

Kevin tahtoo sanoa Villelle, että kun tämä sanoo, että jokin juttu on esimerkiksi "naista halventavaa", niin tavallaan samalla Ville laittaa "pienen kolikon" (heristää kuvitteellista kolikkoa sormissaan) naisvihamielisyyden ja naisten seksualisoinnin pottiin (tiputtaa kolikon kuvitteellisen keräysastiaan), vaikka ei tarkoittaisi mitään sellaista. Aina kun laukoo sellaisia kommentteja, tavallaan ruokkii sitä säästöpossua, jonka nimi on misogynia.

Villen mielestä tässä on kaksi täysin eri paradigmaa, täysin eri maailmaa. Näkee tämän asian aivan eri tavalla. Ei sekään ole oikein miten Kevin asian näkee. Eikä kellään ole välttämättä ihan absoluuttista totuutta tästä asiasta. Ei Kevinin oikea ole sen parempi kuin hänen.

Milla: "Kukaan ei ole väittänyt, että sun oikea olisi väärä. Mutta maailmassa on muutakin kuin vain se, minkä sää näet ja mää näen. Ja nämä mitä mä sanon, on mun kokemuksia."
Ville: "Joo."

Kevinistä tämä ei ole mikään kokemusjuttu. Jos sanoo, että "twerkkaus on halventavaa", sanoo sen ääneen, niin se on teko, tavallaan se kolikko, joka menee sinne säästöpossuun, joka antaa tavallaan lisää valtaa misogynialle ja seksualisoinnille.

Ville: "Elikkä tässä on niinku--"
Milla: "Ja samalla sä sillä sanomisella loukkaat mua."
Kevin: "Jep."
Ville (kuulinko oikein -äänellä): "Mä loukkaan sua?!"
Milla ja Kevin: "Kyllä!"
Ville (just joo -äänellä): "Joo... okei."
Kevin: "Ja sama juttu on siinä..."
Ville: "En mä haluu loukata sua."
Kevin: "..kun me puhuttin homoseksuaalisuudesta. Vaikka sinä kuinka minua rakastaisit, ja vaikka kuinka, niin tavallaan, joka kerta kun sä olet silleen että: 'Raamatussa sanotaan, että homoseksuaalisuus ei vaan ole niin kuin yhtä... jotenki... hyvää... kuin heteroseksuaalisuus', niin sä tavallaan lisäät — se on kaiken lisäks henkistä väkivaltaa — mutta, myös, et sä tavallaan lisäät, tavallaan homofobiaa, niin tavallaan minuun kohdistuvaan väkivallan säästöpossuun, tai silleen."
Ville: "Jooh..."

Kevin ymmärtää, että nämä ovat Villen mielipiteitä ja uskonjuttuja, ja että Ville ei tarkoita pahaa, mutta (naurahtaen) Ville aiheuttaa pahaa! Ja se ei ole mikään mielipide! Se on faktuaalinen asia, joka on tutkittu.

Ville: "Ei kun se on se tunnetila mikä siitä sulle tulee."
Kevin: "Eipäs! Oikeesti."

Emma sanoo tuntevansa paljon samanhenkisiä (uskovia) ihmisiä kuin Ville, mutta jotka kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Työskentelevät vielä kirkossa. On naurettavaa, että Ville suhtautuu asiaan noin, mitenkäs nämä ihmiset, he ovat myös uskovaisia?

Ville (höpsis-höpsis-tyyliin naurahtaen): "Se että on kirkossa töissä ei tarkoita sitä, että on uskovainen!"

Hekottaa vielä vähän päälle, kun ajatus on niin tyhmä.

Emma jatkaa asiallisesti, että tietää näiden henkilöiden olevan tosi uskovaisia, samanhenkisiä kuin Villekin. Kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Ville ei ehdi tätä vielä kommentoida kun Kevin jatkaa, että hänen on vaikea jutella Villelle, kun tavallaan tietää, että Ville dehumanisoi häntä.

Ville: "Wow."

Kevin selittää kiihkeästi, että tämä ei ole hänen mielipiteensä. Tuntuu typerältä, että hänen asiantuntemustaan vähätellään. Hän on lukenut kirjoja, artikkeleita, tutkimuksia, on elänyt tätä elämää ja opiskellut tätä yhteiskuntaa. Hän tietää, miten nämä asiat ovat. Tämä ei ole mikään (haaveilevalla äänellä) "Ai... minusta tuntuu..." Tämä ei ole sellainen juttu. Joka kerta kun sanotaan, että nainen tekee jotain niin se on halventavaa ja alentavaa, ja ken tietää mitä, ja joka kerta kun sanotaan, että homoseksuaalisuus on väärin, niin se ei ole mikään mielipidejuttu, vaan teko, joka lisää homofobian ja vihamielisyyden ja näiden ihmisryhmien kohtaaman väkivallan kuppiin. Kyse ei ole "Kevinin tuntemuksesta", tai "oikean ja väärän asiasta", vaan kyse on vallasta, joka mahdollistetaan puhumalla näistä asioista, näistä ihmisryhmistä ja niiden teoista huonoon sävyyn. Ja samalla se mahdollistaa diskurssit ja teot tämä ideologian nimissä. Ei lisättävää.

Ville sanoo, että tahtoisi esittää sen siltä kantilta, että on asioita, jotka rikkovat ihmistä. Sekä ihmistä vastaan, että Jumalaa vastaan. Jumala näkee ihmisen parhaan. Ja sitten on asioita, jotka eivät ole siellä optimissa; jotka rikkovat ihmisiä. Raamatun sääntöjen tarkoitus on varjella ihmistä, elämää, yhteiskuntaa. Ja sieltä se kumpuaa.

Kevin (kypsänä, sängyltä noussen, tuima hymyn naamalleen laittaen): "No niin. Joo. Kiitos. Olen käynyt tämän keskustelun..." (hiuksia hulmauttaen, hymyillen ja teatraalisesti purjehtien sänkyjen välisellä lattialla kohti ovea) "...ja aion... gracefully, just bow down.." (kääntyen ja sänky-yleisölle kumartaen) "...and walk out!" (kääntyy kohti ovea ja saapastelee ulos.)

Sängyllä vatsallaan vierekkäin makaavia Millaa ja Miraa naurattaa, samoin myös toisella puolella Emmaa ja Kimmoa. Milla antaa Kevinille aplodit.

Ville pohdiskelee läsnäoleville, että tätä keskustelua käydään varmaan vielä toisena päivänä.

Ville: "Mutta ei vitsit kun on hankalaa, on tosi vaikee, kun täällä on ikään kuin... never mind!" (Ei saa sanottua loppuun mitä ajatteli.)

Ville (pohdiskellen, kädet pään takana sängyllä selällään maaten ja katonrajaan tuijottaen, uusia sanoja etsien): "Minä uskon että... että Raamattu on... on oikeassa. Taikka että, Iskä tietää paremmin, että mikä on ihmiselle hyväksi, kuin että ihminen itse tietää paremmin, mikä hänelle on hyväksi."

Ville: "Ja sitte... tästä johtuu se, että valitusosoitukset voi jättää tonne Taivaan isälle, eikä mulle!"

Mira ja Milla makaavat tämän sanojen etsimisen aikana edelleen sängyllä vierekkäin vatsallaan.

Mira kysyy Villeltä, että mitäs sitten kun maailmassa on kuitenkin ihan hirveästi uskontoja, ja kaikki ovat sitä mieltä että se oma uskonto on se ainut oikea, niin miten Ville voi olla niin varma, että juuri hänen uskontonsa ja hänen pyhä kirjansa, Raamattunsa, on oikeassa.

22:01 Miran vieressä makaavan Millan ilme on vakavoitunut ja muuttunut mietteliääksi, melkein itkuiseksi. Milla välikommentoi, että on kauheeta sanoa, että kaikki ihmiset eivät olisi tasa-arvoisia. Huokaisee ja nousee istumaan.

Villen mielestä tämä on näitä yleisimpiä pohdintoja. Täytyy lähteä tarkastelemaan kirjoituksia, ovatko ne biologisesti ja geologisesti ja kronologisesti paikkansa pitäviä ja kuinka monta yhtenevää todistusta löytyy. Mira kysyy, onko Ville kuinka laajasti tutustunut muiden uskontojen pyhiin kirjoituksiin, koska on julkaistu, mitä on julkaistu, millä tavalla. Ville on, varsinkin julkaisukronologiaan ja kirjoitusten kaanoniin, siihen, mikä ne validoi.

Emma istuu sängyllä kädet puuskassa. Milla nousee sängyltä tyhjä ilme kasvoillaan ja lähtee mitään sanomatta pois makkarista.

22:03 Villen mielestä "usko uskon vuoksi" ei riitä, mutta DC2:n kuva siirtyy kylppäriin ja vessaan, jossa Milla nyyhkyttää lohduttamassa olevalle Kevinille ja Emmalle.

Milla (vessassa nyyhkien ja raskaasti hengittäen): "Mua ärsyttää niin paljon!"

Kevin lohduttaa hymähtäen, että täällä on aika monta ihmistä, jotka aiheuttavat hänelle saman reaktion, kun hän ei pysty selittämään heille, miten nämä asiat toimivat.

Emma seisoo vessan ovella juomakannu kädessään kuuntelemassa.

Milla (suuttuneena ja hämmentyneenä vessapaperi kädessä ja silmät kosteina tilittäen): "Miten joku voi olla noin niinkuin... sinisilmäinen! Niin kuin sanoo että homosekuaalit, tai mitkä seksuaalivähemmistöt, että Jeesus tietää paremmin, että ne ei ole samanarvosia!"

Emmasta on ihan naurettavaa, kun Ville kuitenkin sanoo rakastavansa kaikkia ja sitten sanoo jotain ihan muuta paskaa. Kevinistä Ville ei voi piiloutua tämän oman rakastamisensa käsitteen taakse. Kevin ei halua Villen paskaa rakkautta.

Milla: "Ajattele kuinka moni meistäkin täällä niinku kuuluu johonkin seksuaalivähemmistöön. Niin miten sä vaan voit niinku sanoo meille jokaselle tolleen?"
Kevin: "Ja sit viel jotenkin olla... silleen et, no, se on vaan niinku, et, hän tietää, että Isä tietää, että Jeesus tietää, että tämä on parempi, ja jotenki, että hän, Ville, rakastaa meitä"

Kevin ymmärtää uskoa, mutta uskon mielessä tehty väkivalta ja viha ei ole hyväksyttävää. Millan mielestä on tullut niin monta loukkausta, että oma rima vain katkeaa, tuntuu vain niin väärältä, kun ei voi edes tehdä omaa pointtia selväksi.

22:06

Milla (itkien): "Must tuntuu niinkun että mun harrastusta, niinku mun, elämän semmosta intohimoa on loukattu, mun seksuaalisuutta on loukattu, mut niinku tosi, niinku, ..." (niiskuttaa itkuisena ja pyyhkii kyyneliä) "...mua on vain loukattu niin... tää on jotenki... tää nyt vain on ihan liikaa!"

Keskustelu jatkuu vielä keittiönkin puolella myöhemmin.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”