7. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

7. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 07 Syys 2019 00:15

Eevis ja Jukka saapuivat patjoineen olkkariin. Rakentavat pesän lattialle ja Milla, Helmeri ja Krisu aukovat päätään, kuten olettaa saattaa.
a walking disaster

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 07 Syys 2019 00:30

Kuulivat ulkoa jotain ääntä ja samalla BB kuulutti, että sulkekaa olohuoneen ulko-ovi.
a walking disaster

jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 07 Syys 2019 01:14

Noin 0:23 sohvaryhmillä istuskeli Krisu, Eevis, Jukka ja Helmeri. He kuulivat ulkoa jonkun äänen (kuului vaimeasti myös streamissa). Krisu ryntäsi kohti terassia, ja samaan aikaan BB kuulutti että sulkekaa ulko-ovi. Krisu sai oven kiinni. Helmeri ainakin totesi, että joku kävi nykäisemässä ovea. Hetken aikaa vitsailevat tunkeutujista, mutta toteavat sitten myös, että oli vähän kuumottava ja pelottava tilanne.

Myöhemmin Jukka kävi pk:ssa, ja kertoi: "Sellanen juttu tuosta pihahommasta, että ollaan kuultu omiamme". Tähän asukkaat hieman naureskellen suhtautuivat, että "selvä". Krisu totesi, että siellä siis oli joku tungeksija.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 01:26

00:22 DC2: Retronojatuolissa Kristian, joka oli välillä poissa. Helmeri meni pesemään hampaitaan.

Retrosohvaryhmän viereisellä tasolla tutulla pesäpaikallaan Jukka ja Eevis, jotka ovat rouskuttaneet jo jonkin aikaa yhdessä sipsejä, tällä kertaa istuma-asennossa ilman peiton suojaa, ja jutustelleet mm. siitä, että Eevis käyttää nykyään vain kauramaitoa. On lukenut tuoreimpia tutkimuksia, joiden mukaan lehmänmaidossa on omat riskinsä. Ja kun ihminen on ainoa eläin, joka käyttää toisen eläimen maitoa aikuisena.

Kristian kysyy pariskunnalta aikovatko he nukkua siinä. Eevis selittää että olkkarissa on kiva nukkua, kun ei ole kahinaa ja kuorsausta. Kristian ymmärtää yskän. Helmeri liittyy seuraan.

Jukka: "Muutenki koitettu pitää tos... päiväsaikaan toi kiehnääminen sillee, minimissään."
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Sitte illalla voi kiehnähtä jos haluaa."
Kristian: "Miks niin?"
Eevis: "Ai miks päiväsaikaan minimissään vai?"
Kristian: "Niin."

Eevis selittää että se (päiväsaikakiehnääminen) vaikuttaa vähän (negatiivisesti talossaoloon), kun on parin viime päivänkin aikana jotkut tulleet hänelle sanomaankin, että kun ei ole pystynyt niin hyvin esimerkiksi kahden kesken juttelemaan. Kristian ihmettelee, että sellaisesta tullaan sanomaan, vittu mitä muijatalkkii!

Eevis täsmentää naurahtaen, ettei mitenkään pahasti, mutta Tarina oli eilen sanonut, että olisi halunnut jutella hänen kanssaan parina päivänä paljon enemmän, mutta ei ole kehdannut, kun Eevis on ollut koko ajan Jukan kyljessä. Eevis ymmärtää tämän, koska itsekin haluaisi välillä jutella ihmisten kanssa ihan kahden kesken, silleen intensiivisesti. Ja haluaisi antaa saman mahdollisuuden muillekin, jos esimerkiksi Kimmo tulee joskus hengaamaan.

00:23

Juttu keskeytyy kun Kristian kuulee tai näkee jotain.

Kristian (samalla tuolista nousten): "Mikä... mikä vittu toi oli?"

Kristian lähtee harppomaan saunatakissaan ripein askelin kohti terassin ovea.

BB: "Sulkekaa olohuoneen ulko-ovi."

Helmeri kurkistelee retrotasanteelta ovelle ja näkee myös jotain. Kristian vetää oven kiinni.

Jukka: "Siellä joku... joku lähti!"
Eevis (naurahtaen): "Joku tippu jostaki!"
Kristian (naurahtaen): "Vitun Make!"
Jukka: "Ei sieltä heitetty jotakin?"
Helmeri: "Joo niin oli. Ihan varmasti."
Jukka: "Joo."

Oven lukko ilmeisesti päästää klik-klik-äänen, jota Kristian imitoi sanomalla "klik klik!".

Helmeri: "Ei ku joku kiipes sinne."
Jukka: "Kiipeskö? Olisko ollut?"
Helmeri: "Varmaan joku kiipes. Voi olla."
Eevis: "Huh huh!"

Kristian toteaa, että joku kävi vetämässä kahvasta. Eevis päivittelee, että onneksi ehtivät Jukan kanssa pois terassilta.

00:24

Kristian nauraa, että uusi asukas yritti tunkeutua taloon jo ennen kuin ensimmäinenkään vanhoista on lähtenyt, saa muutkin nauramaan. Helmeriä naurattaa että "Make" on kuullut heidän vittuilunsa.

("Make" on asukkaiden antama lempinimi BB-talon suunnitelleelle arkkitehti Marco Casagrandelle. Asukkaat ovat mielikuvitelleet "Maken" erilaisiin skenaarioihin, joissa tämä olisi aivan konkreettisestikin osallistunut talon rakennustöihin ja sitten aina mokannut jotain — kuten tehnyt makuuhuoneessa karkean mittavirheen, jonka vuoksi 14. sänky ei sinne kauden alussa mahtunutkaan.)

Kristian vähän vakavana miettii, että jos se on noin helppoa, niin missä vitussa on (asioiden kunnollinen) hoito tässä.

Jukka miettii että homma lähtee käsistä, jos tämä näkyy jossain telkkarissa. Alkavat muutkin yrittämään onneaan. Asukkaat miettivät vielä, että mitä jos Jukka ja Eevis olisivat yhä olleet terassilla. Jukasta olisi ollut siistiä olla.

Kristian: "Just sain oven vielä kiinni. Sieltä ois tullut ne ihmisryhmät joiden mieltä mä oon pahoittanut. Vegaanilauma huutamas pihalla!"

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 03:55

00:33 DC1: Retrosohvaryhmällä edelleen Kristian, Jukka, Eevis ja Helmeri. Asukkaat ovat puhuneet vielä äskeisestä tunkeilijasta ja spekuloineet kaikkea ampujista ainoaan katsojaan.

Kristian räplää tämän kauden hankalaa mikrofoni-kaulaketjuyhdistelmää eikä ole lainkaan tyytyväinen koko konstruktioon, siitä törröttää metallia ja tarttuu vaatteisiin. Antaakohan vielä nikkeliallergiankin. Sanoo sitten imevänsä enää yhden nuuskan ja lähtevänsä pian nukkumaan. Helmerikin on lähdössä.

Helmeri (Jukalle ja Eevikselle): "Saatte... saatte omaa aikaa sitten!"
Eevis (hymyillen): "Meillä oli jo sitä omaa aikaa..."
Helmeri: "Niin, mutta saatte kakkosroundin, jos haluutte."
Kristian: "Niin, siis kakkos-kakkosroundin!"

Kaikkia naurattaa.

Kristian: "Perse laulaa ja kumpikaan ei istu huomenna, niin sitte on kyllä asiat hyvin harvinaisen selviä!"
Eevistä naurattaa.

Jukka: "Te heräätte tosta aamulla niin... siino, tota niin niin, kolme sänkyä tyhjiä... minä ja Eevis ja... Ville!"
Porukka repeilee.
Eevis sanoo naureskellen, että ainoa mahdollinen syy sille, miksi Jukka ei istuisi aamulla voi olla vain Ville.
Eevis (nauraen): "Se on se ainoa mahdollinen!"
Helmeri (tyrskien): "Ville myhäilee nurkassa!"

Kristian: "Kyllä Eevikseltäki raajaa löytyy millä pystyy yhen peräreiän aukaseen!"
Eevis (naureskellen): "Ei käyny mieleskään... mutta hyvä ku annatte ideoita!"

Kristian pohtii että tänään on pysynyt suodatin päällä aika hyvin, mutta nyt se taas katosi.
Kristian: "Voi äitirukka, minkä joutuu kokemaan!"

Kristian oli ilmoittanut BB:hen lähdöstä vanhemmilleen kirjeellä. Tietää, että BB ei ole hyvä homma vanhempien silmissä. Toivonut kirjeessä hieman humoristiseen sävyyn, etteivät sillat nyt olisi palaneet takana, vaikka ne savuavatkin. Oli allekirjoittanut kirjeen "T: BB-Kristian"

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 04:46

00:47 DC1: On puhuttu taloontulopäivän studiohaastatteluista, jotka jäivät lyhyiksi.

Eevis kertoi, että oli alkanut studiossa tunteilla, kun olivat parhaat kaverit ja isä saattamassa, ja sitten Elina oli vain todennut, että olet kuulemma tosi analyyttinen persoona, mutta näköjään myös aika tunteellinen. Eevis oli siinä, yritti pidätellä itkua, ja vastasi ääni väristen "Joo!" johon Elina: "Valitse siitä rahapussi ja mene taloon!", eikä Eevikseltä kysytty mitään. Oli olettanut, että on paljon kysymyksiä.

Kristian pitää hienona että Eeviksen faija oli studiossa, sanoo arvostavalla äänensävyllä "aika cool!" Eevis sanoo, että haun jälkeen kertoi tahallaan heti asiasta, tai siitä mahdollisuudesta, jotta isällä olisi aikaa prosessoida asiaa.

Eevis tiesi, että asia olisi isälle haastava ja isä olisi kuitenkin eri mieltä kuin hän siitä, kannattaako taloon mennä. Mutta tiesi myös, että kun hän saa selitettyä ja pohjustettua motiivinsa sille, miksi taloon haluaa, niin kyllä isä sitten ymmärtää. Tunnin Eevis oli selittänyt, niin isä oli sanonut, että kyllä hän on tästä vähän eri mieltä, mutta ei se tietenkään saa Eeviksen päätökseen vaikuttaa. Eikä myöskään halua, että vaikuttaa. Sitten oli ollut tosi kannustava.

Äiti puolestaan oli ensin käsittänyt, että BB-talo tarkoittaa bed & breakfastia, mutta sitten tajunnut että "se on se ohjelma, jossa pimeässä peittoja heilutellaan!"

Eevis (hymyillen): "Se arvas jo etukäteen mitä täällä tapahtuu!"
Asukkaita naurattaa.
Kristian: "Voi äitirukkaa!"

00:47

Kristian toteaa, että täällä ei ole edes pimeää.

Eevis (naurahtaen): "Niinpä. Valitettavasti!"

Helmeri kysyy, olivatko olohuoneen valot päällä koko yön. Eevis kertoo, että ne himmennettiin, kun kävivät pyytämässä. Saivat takkatulenkin.

Jukka lähtee pyytämään valojen himmennystä ja takkatulta taas. Kristiankin toivoisi näkevänsä nuotion, ei ollut sitä viimeksi nähnyt.

00:48

Kristianista on siistiä että jengi on kertonut porukoille BB-taloon menosta. Häntä itseään jännittää, mikä on meininki kun tulee ulos.

Eevistäkin oli kertoessaan jännittänyt, ei voinut olla varma reaktioista. Mutta oli ajatellut, että on parempi, että kertoo, vanhemmilla oli Eeviksen mielestä oikeus saada prosessoida tällaista asiaa. Helmeri oli kertonut koko perheelle: kummitädille, kahdelle serkulle ja siskolle.

Kristian ei olisi uskaltanut kertoa omille vanhemmilleen. Ei sen vuoksi että ne olisivat raivostuneet, vaan olisi itse tullut katumapäälle. Mutsi olisi miettinyt, että siinä se menee sitten (pojan maine ja kunnia, tms.)

00:51

Jukka palaa PK-huoneesta.

Jukka (hymynkare huulilla): "Sellanen juttu tosta pihahommasta, että... ollaan kuultu omiamme."
Asukkaat naurahtelevat just joo -äänensävyllä.
Eevis: "Okei!"
Helmeri: "Okei!
Eevis: "Selvä!"
Kristian: "Juu! Eli siellä oli joku tungeksija."
Muut myöntelevät.

Jukka nauraa, että "voi kertoa muille asukkaille, että ovat kuulleet omiaan". (Ilmeisesti näin oli PK-huoneessa todettu.) Muita naurattaa myös. Kiittelevät BB:tä näistä. (Jossain vaiheessa tätä raporttia aiemmin päättivät myös ihan oma-aloitteisesti, että eivät aio kertoa muille asukkaille yöllisestä tunkeilijasta, koska se voisi joistain olla pelottavaa. Parempi että eivät tiedä.)

Eevis: "Mites sit noi himmennykset?"
Jukka (hymyillen): "On kuullut toiveemme!"
Eevis: "Okei. Hyvä!"

00:53

Asukkaat ovat saaneet takkatulen. Kehuvat sen tunnelmaa. Voisi olla päivälläkin.

00:57

Kristian ja Helmeri toivottelevat hyvät yöt olohuoneeseen jääville Eevikselle ja Jukalle.

Sambalaya
Työläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2019 22:51

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Sambalaya » 07 Syys 2019 10:33

Timo piti muille BB: ohjeistuksella oppitunnin mikrofonin käytöstä. Better late than never... 😆

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 14:05

DC2:ssa Tarina oli pitkään makuuhuoneessa Villen rukoilun kohteena (vapaaehtoisesti). Ville yritti Pyhän hengen avulla häivyttää Tarinan pelkoja koskien mm. sunnuntaita, itseensä liittyvää suhtautumista ulkomaailmassa jne. Kokemuksesta tuli Tarinalle hyvä ja rauhallinen fiilis, koska pystyi aistimaan Villen empatian.

Myöhemmin Tarina itki, kuinka hyvä fiilis oli tullut kun oli auttanut jotakuta (juttu liittyi siihen, että Tarina kokee tämän auttamisen olevan kutsumuksensa, kun on niin etuoikeutetussa asemassa moniin muihin nähden.)

13:50 Asukkaat saivat varastohuoneesta pari isoa laatikollista erilaisia hyötykasveja, jotka tahtovat tulla istutetuiksi keittiön multapenkkiin. Lähtevät heti laumana istuttamaan. Istutuspuuhissa aktiivisina mm. Mira, Emma, Tarina, Ville, Kristian, Anu, Tuula, Jukka ja Helmeri.

Terassilla Timo, Eevis ja Kevin käyvät keskustelua tuloeroista. Timon mielestä tuloerot pitää hyväksyä, jos ne perustuvat siihen, että toinen on paiskinut sitä duunia oikeasti enemmän kuin toinen, ja halunnut niin tehdä, ja saanut siitä bonuksia. Kevin ei usko että kukaan tahtoisi oikeasti tehdä töitä 40 tuntia viikossa, puhuu myös monikymmenkertaisista tuloeroista.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 14:29

14:08 DC2: Keittiössä Tarina, MIra, Anu ja Tuula. Tarina ehdottaa Miralle ja Anulle, että tekisivät taas asukasimitaatioteatteria, harjoittelisivat hahmoja. Mira tekee Krisun, Millan ja Emman. Tarina Eeviksen ja Villen.

Anu ottaa Kimmon, kun ensin miettivät ketä ei ole vielä tehty. Miettivät ja matkivat yhdessä mm. Kimmon istuma-asentoja tupakkapaikalla ja tapaa sanoa aina jotain pitkään mietittyä ja järkevää, kun muut ovat ensin huutaneet ja hösöttäneet vähän aikaa.

Tarina harjoittelee Eeviksen raukean venyttelevää puhenuottia, sivistyssanoja ja puheenaikaisia käsimaneereita. Muut auttavat löytämään hahmoa omilla huomioillaan. Tarina yritää löytää myös oikean murteen, mutta ei ihan koe osaavansa.

Mira vetää harjoitukseksi Krisua pontevasti kiroillen ja lippalakki päässä.

Tarina: "Mira, sun kannattais mennä näyttelijäkouluun!"
Mira: "Mun elämä on yhtä näyttelykoulua!"
Tarina (naurahtaen): "Ehkä sä oot se näyttelijä!"

Seuraavaksi Mira vetää harjoitusnäytteeksi Emmaa ja Tarina Villeä, sen jälkeen Mira Millaa.

Tuula ei osallistu teatteriharjoituksiin eikä niitä kommentoi, vaan puuhastelee keittiössä taustalla omiaan. Toki kuuntelee ja tarkkailee.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 15:20

14:49 DC2: Keskustelu hahmojen toteuttamisesta on jatkunut samalla porukalla vielä retrosohvaryhmällä. Anu aikoo vetää myös Tuulan.

BB: "Tämä on Big Brother. Tarina, tulisitko päiväkirjahuoneeseen!"

Tarina saapuu päiväkirjahuoneen ovelle. Odottaa pienen hetken kunnes ovisummeri soi. Tarina avaa oven.

Joku on PK-huoneessa sisällä, lähellä ovea. Tarina hätkähtää kun havaitsee tämän ovea avatessaan.

Miesääni: "Hä hä hä! Älä säikähdä!"
Tarina: "Ää, mitä tapahtuu, miks sä oot täälä?"

Tarina menee sisälle PK-huoneeseen ja sulkee oven.

(PK-huoneessa sisällä olleesta hahmosta ei näkynyt kuin vähän T-paidan hihaa. Rapoaja oli äänestä tunnistavinaan, että kyseessä olisi ollut Ville. Mutta hankala selvittää, kun niitä huonekohtaisia kameroita ei ole, jotta voisi tarkistaa asukkaiden sijainnit, ja streamissa hyppiminen on hitaan puskuroinnin vuoksi vaivalloista.)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 15:28

15:14 DC1: Terassilla pitkät keskustelut Timon, Jukan, Eeviksen ja Kevinen välillä leffoista. Puheeksi tulee "Big Short". Timon mielestä ihan mielettömän magee leffa, todella hieno.

15:20 Eevis suosittelee Kevinille vuolaasti Krugman ja Amerikan lamat -dokumenttia (vuodelta 2009), jossa taloustieteen nobelisti Paul Krugman käy läpi finanssikriisin syyt vaiheittain. (Kyseessä on A-Studion Ulkolinjan laaja haastattelu, joka kestää 53 minuuttia.)

Kevin kutsutaan PK-huoneeseen, mutta tulee sieltä pian takaisin.

15:23 "Tämä on Big Brother. Menkää pihalle ja sulkekaa ovet!"

Asukkaat odottelevat viltteineen ja sadetakkeineen (pihalla tihkuttaa) terassilla.

15:40 "Tämä on Big Brother. Voitte mennä sisään!"

Miettivät, onko heille tuotu lisää ruokaa, mutta talossa ei näytä muuttuneen mikään.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 15:48

15:48 Asukasteatteri-imitaatioesitykset alkavat.

Ensimmäisenä vuorossa Miran "Emma", jota Big Brother syrjii talossa.

Sitten Tarinan "Eevis", jonka pohdinnat marxilaisesta dialektiikasta tulee keskeyttämään Miran "Milla", joka tulee opastamaan twerkkausta, ja lopulta molemat keskeyttää Anun "Tuula", joka ilmoittaa olevansa aika hyvä tekemään karjalanpaistia.

Tarinan "Eeviksen" mielestä twerkkausliike on "ihan kuin se marxilainen dialektiikka, toisaalta."

Anun vilttiin kääriytynyt "Tuula" ei kestä, kun on juonut vain yhden kaljan, mutta poskia ihan jo punoittaa. Nuuskaakin "Tuula" voi yhden ottaa, mutta ei saa poikien nuuskarasiaa auki millään. Lopuksi "Tuula" lähtee kävelyttämään kasvia metsään.

15:53 Vuorossa Anun "Kimmo", joka pyytää Miraa tupakalle ja alkaa spekuloida sillä, että Jukka on varas. "Kimmo" on aivan varma tästä. Miran "Kristian" tahtoo saunaan ja paljuun. Tarinan "Ville" alkaa hoidella taloustöitä, heittelee englanninkielisiä fraaseja, haluaa tummapaahtoista kahvia ("jos kahvia ei tummapaahda, niin se on vähä niinku ottais turpaan ilmaseks!"), kehottaa ihmisiä viittaamaan ja puhumaan vain yksi kerrallaan, on kiinnostunut moottoripyöristä jne.

15:57 Nyt kaikki kolme ovat "Helmereitä".

15:58 Esitykset ovat ohi.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 16:17

16:05 Ruuanlaitto käynnissä, keittiövuorossa Tuula ja Anu. Muut asukkaat ovat kokoontuneet keittiön pöydän ääreen "yhtiökokoukseen", jota johtaa Kevin. Sitten jatkavat peliä, jonka aloittivat jo olohuoneessa. Noustaan ylös, sanotaan jokin totuus itsestä mitä on tehnyt tai ei ole tehnyt, tai mitä itsellä on tai ei ole. Muiden, joilla on sama kokemus, täytyy nousta ylös. High fivet samantekijöiden tai -tekemättömien kesken eivät ole pakollisia, mutta suotavia.

Leikissä paljastuu tiettyjä asukkaiden piirteitä ja juttuja. (Joku muu ehkä jaksaa kirjata tarkemmin.)

jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 07 Syys 2019 16:37

BrutalGentleman kirjoitti:
07 Syys 2019 16:17
Leikissä paljastuu tiettyjä asukkaiden piirteitä ja juttuja. (Joku muu ehkä jaksaa kirjata tarkemmin.)
Tässä kirjattuna osa leikin "paljastuksista". Lista ei ole kattava alusta asti, mutta jotain muistiinpanoja loppupuolelta kuitenkin.

Timo: Olen avannus shampanjapullon sapelilla.
Eevis: Olen osallistunut orgioihin.
Milla: Olen murtautunut muun kotiin.
Kimmo: Olen baari-illan jälkeen mennyt edelliseen kotiin.
Kevin: Minulta on varastettu jotain ulkomaanmatkan aikana.
Mira: En ole koskaan suudellut ihmisen kanssa jolla on kielikoru.
Emma: Minulla on ollut hammasraudat.
Krisu: Olen tippunut talon katolta.
Ville: Minulla on eurooppalainen kela-kortti.
Timo: Olen opiskellut nokkahuilun soittoa.
Eevis: En ole instagramissa.
Jukka: Olen toiminut/toimin työpaikallani luottamustehtävässä.
Helmeri: Olen valinnut koulussa tekstiilityön pääsuuntaukseksi.
Milla: Olen ampunut mun kavereita raketeilla.
Kimmo: Olen toiminut oppilaskunnan hallituksen puheenjohtajana.
Kevin: Olen käynyt Liettuassa.
Mira: Mulla ei oo ollut koskaan mustaa tukkaa.
Emma: En ole koskaan purjehtinut.
Krisu: Olen ollut ysiluokalla tukioppilas.
Ville: Minut on kutsuttu lentokentällä VIP-loungeen.
Timo: Olen ollut hallituksen jäsenenä.
Eevis: Olen valmistanut sahtia.
Jukka: En ole koskaan ollut lentokoneessa.
Helmeri: Olen ollut yhdistyksen puheenjohtaja.
Milla: Olen saanut palkinnon luokan parhaasta keskiarvosta.
Kimmo: Olen juonut pontikkaa.
Kevin: Minut on valittu lentokentällä satunnaiseen turvatarkastukseen.
Mira: Olen opiskellut saksaa.
Emma: Olen juonut ensimmäiset humalani yläasteen aikana.
Krisu: Olen ollut lentokoneessa mukanani jotain laitonta, lentokoneeseen kuulumatonta.
Ville: Olen ajanut yli 26-metristä ajoneuvoyhdistelmää.
Timo: Olen ollut lentokoneen ohjaamossa.
Eevis: En ole koskaan käynyt Rovaniemellä.
Jukka: Olen juossut julkisella paikalla alasti.
Helmeri: Olen esiintynyt catwalkilla näytöksessä.
Milla: Minulta on koetettu ostaa seksiä.
Kevin: En ole koskaan käynyt Lahdessa.
Mira: En ole koskaan ollut raskaana.
Emma: Olen harrastanut kimppakivaa.
Krisu: Olen ajanut veneen karille.
Ville: Olen käynyt erikoislukion.
Timo: Olen asunut ulkomailla.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 16:47

jipaksi kirjoitti:
07 Syys 2019 16:37
Tässä kirjattuna osa leikin "paljastuksista".
Joidenkin juttujen kohdalla asukkaan itse sanoma asia ei ole yhtä kiinnostava kuin se, ketkä muut nousivat ylös tai jäivät alas. Mutta näiden kirjaaminen on työlästä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 17:08

16:59 Kimmo toi PK-huoneesta lisää sääntöjä. Kaikki omat vaatteet tulee säilyttää joko viikattuina laatikoissa sängyn alla tai henkarilla roikkumassa. Likavaatteiden osalta tulee lisäohjeita myöhemmin. Nyt ne tulee säilyttää vain erillään.

Kaikki lähtevät makuuhuoneeseen viikkaamaan vaatteitaan.

Aikaisemman patterienvaihdon yhteydessä, joka tapahtui kesken ruuanlaiton, asukkaat (osa?) saivat myös vielä omat laukkunsa varastohuoneeseen viideksi minuutiksi. Ohjeistuksena oli, että sieltä tuli ottaa kaikki, mitä tarvitsevat mahdollisesti seuraavien viikkojen aikana. BB edellytti myös, että ruuanlaiton täytyi jatkua samalla.

Aikarajan vuoksi asukkaat sopivat etukäteen järjestyksen: ne, ketkä tarvitsevat laukustaan tavaraa, ottavat ne ensin ulos varastohuoneesta, sitten muut menevät patterienvaihtoon, ja lopuksi laukut laitetaan takaisin sisään. Laukkuja tarvitsi vain muutama asukas.

(Rapoaja ei tiedä miksi joidenkin asukkaiden tavaroita on ollut edelleen talon ulkopuolella tai miksi niitä nyt tuodaan taloon. Ehkä joku tietää paremmin?)

Avatar
Poa
Television orja
Viestit: 776
Liittynyt: 29 Elo 2009 00:22

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Poa » 07 Syys 2019 17:29

Osa asukkaista luuli, että osan tavaroista voi jättää säilöön varastohuoneeseen omissa laukuissaan eli että niitä ei tarvitsisi purkaa kokonaan, jos ei lähiaikoina tarvitse, vaan saa otettua myöhemmin varastosta.

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 07 Syys 2019 18:46

Kuva

Kuva

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 07 Syys 2019 18:58

KuvaMuotinäytöksen suunnittelua

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 07 Syys 2019 19:09

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 20:39

Takautumaa:

17:52 DC1: Asukkaat, jotka eivät normaalisti käytä korkokenkiä (ainakin Kristian, Helmer ja Jukka) saavat olohuoneen kaarisohvan edessä korkokenkäkävelyopastusta Keviniltä. Sitä on saanut myös Tarina Miralta.

18:12 Retrosohvaryhmällä Timo, Jukka, Ville ja Eevis. (Jukka ja Eevis erillään: Eevis sohvalla pötköttelemässä, Jukka nojatuolissa.)

Timo ja Ville käyvät pitkän ja lihaisan keskustelun erilaisista liharuoka-buffet-ravintoloista, joissa ovat käyneet ja joissa tarjoilijat tarjoilevat vartaista pöytään tai kokit paistavat lihaa valinnan mukaan, sekä kalliista gourmet-herkuista. Päädytään aina Kobe-härkään ja kullattuihin kaviaaripizzoihin saakka.

Jukka (Timolle, kärsivän ja nälkäisen näköisenä): "Miks sä teet tämän meille?"

18:25 Makuuhuoneessa on käynnissä muotinäytökseen valmistautuminen. Kristian sovittelee rintaliivejä ylleen. Helmeri on stailattu David Bowie -tyyliseksi hahmoksi, tukka taakse kammattuna. Tarinalla ja Anulla on myös omat asukokonaisuutensa. Kevinkin osallistuu mallina, vaikka samalla myös johtaa toimintaa. Kaikkia meikataan. Muotinäytös on lähinnä Kevinin ideoima aktiviteetti asukkaille, kun ei Big Brotherkaan näin lauantaisin näytä mitään järjestävän.

18:56 Muotinäytös on tarkoitus pitää terassilla. Yleisö on jo komennettu sinne katsomoon. Mallit suunnittelevat vielä catwalk-kuvioita keittiössä Kevinin johdolla. Miettivät, miten heidät pitäisi juontaa sisään.

Kristian alkaa ideoimaan mallihahmolleen nimeä, hän olisi "Christina from Thailand", ajattelee olevansa dragissa ja tämän olevan hauska juttu. Tästä syntyy moraalinen ristiriita Kevinille, jonka tarkoituksena ei ollut tehdä muotinäytöksestä pilkkaa tai dragia, vaan arvokas juttu, jossa genderblendaukseen suhtaudutaan arvokkuudella. Kevinin mielestä ei ole miesoletettuna, joka käyttää hametta, kivaa, jos siitä tehdään pilkkaa. Että tehdään tämä nyt niin ettei loukattaisi.

Kristian: "Mutta dragiihän tää on?"
Kevin: "Tää piti olla vaan muotinäytös. Sä sait valita ihan mitkä vaan vaatteet haluat."
Tarina (yrittää purkaa tilanteen jännitteitä): "Meil tulee drag show sit myöhemmin!"
Kristian: "Okei. No mul on aika drag olo!"
Tarina: "Sä voit, Krisu, tiätsä, olla ihan vaan mies, jolla on naisten vaatteet."
Kristian: "Okei. Mut mä haluan olla Christina."

Tarina selittää, että tällä kertaa tässä ei olla tekemässä sketsihahmoja. Kevin kokee tilanteen siten, että haluaa käydä puhumassa myös yleisölle tästä, ettei tästä tule läppä, jossa halvennetaan häntä.

Kristian: "Joo, mut ku eihän tässä oo kenelläkään tarkotus halventaa, täähän on vaan niinku--"
Kevin (hymyillen): "Mutta niin tapahtuu!"

Kevin aloittaa selittämään, että se ei ole tavallaan heistä kiinni, mutta vaikenee kun asia on niin hankala. Tarina selittää, että he (Kevinin kanssa) tietävät, ettei Kristianin tarkoitus ole halventaa. Tässä ei mitenkään osoitella Kristiania, ja on ihanaa, että kaikki ovat muotinäytökseen näin innolla lähteneet. Mutta yleisesti vaan yhteiskunnassa on niin, että kun mies laittaa hameen päällensä, se on jo hauskaa itsessään, vaikka sen ei pitäisi olla.

Kristian: "Mut sitähän... siit ei pääse ylitte eikä ympäri, että tämä (viittoo asuunsa) on aika hauskan näköinen kokonaisuus, mikä mulla on nyt päällä."
Kevinistä se ei ole yhtään hauska. Kevin selittää, että jos he molemmat laittavat samassa yhteydessä hameen päällensä, se nähdään jotenkin, että siinä on vitsiosuus. Samalla tavalla myös Kevinin omasta hameen päälle laitosta tulee vitsi ja drag. Mutta kun tässä tilanteessa he eivät tee dragia. Kevin ei ole drag queen.

Kristian: "Joo joo. Mut ku, öö, sä kannat itseäs arvokkaasti, ja sehän riittää! Mä en ymmärrä ku... ei täs oo kenelläkään tarkotus halventaa, ketään täällä ei varmasti ajattele että tämä olis halventavaa."
Anu: "Hän ehkä halventaa itseään, jos jotakin!"
Kristian: "Niin!"
Kevin: "Okei..."
Kristian: "Tämä on ehkä tämmöstä niinku... pukeutumista ja hassuttelua, niinku, mikä ei mun mielestä ole ikinä pahaa!"

Kevin on hieman vaikeana vielä. Tarina ehättää väliin selittämään että se hassuttelu, tai pukeutuminen, voi olla kiva juttu, ja tämä voi olla hauskaa yhdessä tekemistä. Tiedetään, että Kristianin tarkoitus ei ole halventaa. Mutta meidän yhteiskunnassa on paljon feminiinisyyttä halventavia vitsejä jotka nähdään niin, että kun mies laittaa hameen päälle, niin se on hauskaa.

Kristian: "Ei oo kauaa! Look at me!"
Kevin: "No niin, tää on hyvä!"

Tarina tahtoo että pidetään "arvokasta hauskaa", ja muotinäytöksen teemaksi tulee arvokkuus. Lähtevät olohuoneen ovelle odottamaan näytöksen alkua.

19:01

Kevin taisi mennä jo ulos juontamaan. Ulkoa kuuluu asukkaiden rytmikäs käsien taputus ja jalkojen tömistely, johon Kevin katsojat ohjaa. Koska Big Brotherilta ei tule musiikkia, asukkaat saavat tehdä muotinäytöksen "musiikin" itse tällä taputus- ja tömistelysarjalla.

Olohuoneessa mallit odottavat vielä sisäänjuontamistaan. Anu toteaa, että ulkoa kuuluvat yleisön äänet ovat ihan niin kuin studiossa kun odottelivat sinne menovuoroaan.

Kristian (epäuskoisen huvittuneena muulle malliporukalle): "Ei vittu, tää on ihan vittu joukkopsykoosi oikeesti!"

Tarina ymmärtää mitä Kristian tarkoittaa, kaikki lähtevät tällaisiin juttuihin mukaan. Kristian ei tarkoita ihan sitä, vaan sitä, että kaikki vitsit eivät ole huonoja juttuja.

Kristian (osoittaa itseään): "Siis kyllähän mä oon aika sketsi tällä hetkellä. Mutta eihän se oo niinku huono juttu, sehän on myös tavallaan hyvä juttu. Tai silleen, että kaikki vitsit eivät oo toista halventavia."

Tarinan mielestä kyse on siitä, että jos tekee vitsin jostain vähemmistöryhmästä, niin se usein lietsoo vähemmistön syrjintää, koska se kuitenkin vaikuttaa ihmisten asenteihin. Kristian ei näe, että se lietsoisi tai lisäisi vähemmistön syrjintää, että Kristian on BB-talossa vähän hassun näköinen. Eihän hän ole millään tavalla seksikäs tässä asussa. Tarinan mielestä Kristian voisi olla seksikäs tuossa asussa. Se on ihan omasta asenteesta kiinni.

Kristian (a man's gotta do what a man's gotta do –äänellä): "No joo, mä oon tuolla (pihalla) seksikäs."
Tarina (kannustavasti hymyillen): "No niin! Arvokkaasti!"
Kristian: "Kyllä, mut sillee, että... kaikki vitsit ei oo loukkauksia tai niin ku aiheuta pelkkää niinku--"
Tarina: "Mä tiedän että sun tarkotus ei oo loukata."
Kristian: "--tarkotus ei oo loukata!"
Tarina: "Mä tiedän et tarkotus ei oo se."
Kristian: "Niin!"
Tarina": Mut tavallaan--"
Kristian (ääntä ja maneereitaan feminiiniseksi muuttaen): "Mut tää on aika uus juttu mullekin! Tai silleen!"
Tarina (naurahtaen): "Joo, ja must on ihanaa et sä kokeilet!"
Kristian (edelleen feminiinimoodissa): "No totta kai mä kokeilen!"
Tarina naurahtaa.
Kristian: "Asioita mitä en kokeile, on omaa siskoo, ja mul ei oo siskoo!"

Kevin palaa ovelle sanomaan että näytös alkaa.

19:05 Muotinäytös alkaa. Teemana "arvokkuus".

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 07 Syys 2019 21:30

Takautumaa:

19:24 DC1: Muotinäytöksen jälkeen makuuhuoneessa käydään vielä jälkikeskustelua loukkaantumisista. Emman mielestä ihmiset loukkaantuvat nykypäivänä ihan mistä tahansa. Tarina taas selittää, että jos mies laittaa hameen päällensä, usein katsotaan, että mies tavallaan alentaa itsensä, asettaa itsensä naurunalaiseksi. Vitsit voivat lietsoa sitä, että vaikka transihmisille nauretaan.

Mira: "Niin mut se on ihan sama mitä sä teet, tai et teet, niin joku pahottaa mielensä."
Emma: "Niin on, niin on!"
Mira: "Se vaan on näin."

Tarinan mielestä tuo on tavallaan totta, mutta kuitenkin hänen mielestään on hyvä olla tarkkana, että jos vähemmistöille nauretaan, niin se on tavallaan vähän ongelmallista.

Kevin (hymyillen): "Erityisesti ku tavallaan, mä oon, esim, täs talossa, tai silleen."
Emma: "Ei me tossa... tossa me ei naurettu sille, mitä Krisulla on päällä, vaan me naurettiin itse Krisulle!"
Kevin toivoo vain nyt ettei muotinäytöstä ymmärretty väärin.
Emma: "Aina on ihmisiä, jotka ymmärtää väärin, se on fakta. Mut mun mielestä niinku..." (huokaisee) "...sen kanssa vaan pitää oppia olla!"
Mira päästelee myöntäviä "mm"-äännähdyksiä.
Emma: "Koska niinkun..." (heilauttaa kädellään)

Tarina toivoisi näkevänsä enemmän sitä, että miehetkin ilmaisevat feminiinisiä puoliaan, ja että se koettaisiin voimaannuttavana ja arvokkaana. Kevin selittää että ei tykkää kadulla kävellessään siitä, että häntä osoitetaan, hänestä kuiskitaan, hänelle huudellaan, hänelle naureskellaan, joka päivä, tai ei edes uskalla mennä kadulle kävelemään väkivallan uhan pelossa.

Mira: "Mut tässäkin on niinku se, et ei kukaan nauranu sulle kun sä tulit taloon hame päällä, mut, koska se on niinku sua, tiäks, tai silleen--"
Kevin: "Mm-mh"
Mira: "--mut tää mitä Krisulla oli nyt päällä, se on niin kaukana siitä, mitä Krisu on, niin ehkä--"
Kevin: "Jep!"
Mira: "--seki tekee siit niinku, hauskaa, tai siis sillee niinku... koska sen näkee..." (joku kommentoi jotain taustalta) " ...niin, kun sen näkee selkeesti et tää ei nyt niinku--"
Emma: "Mm! Mm!"
Kevin: "Jep!"
Mira: "--et tää ihminen ei ole sitä--"
Kevin: "Okei. Noni! Toi on niinku hyvä..."
Emma: "Joo. Joo."
Mira: "--tai niinku silleen..."
Kevin: "Toi on mun mielest hyvä pointti. Toi on mun mielest se, mikä voi täs tavallaan naurattaa."

Kevinin mielestä näiden asioiden kanssa on tosi tarkkaa ja tärkeää tehdä ero, koska tämä (todellisuus mitä Kevin elää), ei ole mikään erillinen maailma. Mutta sille kontrastille voi kyllä nauraa, että tuo oli niin "ei-Krisua".

Keskustellaan vielä, miten paljon katuhäirintää Kevin on kokenut. Kevin ei aina pukeudu feminiinisesti, mutta vähintään kerran viikossa tulee jotain huutelua. Kimmo ehdottaa, että Berliinissä voisi olla toisin. Kevinin kokemus on, että sitä tapahtuu myös isoissa kaupungeissa, kuten Berliinissä ja New Yorkissa.

Suomessa silti on kohtuullisen hyvin asiat, Kevin kokee olevansa aika etuoikeutettu tässä asiassa. Ajaa enemmän yleisesti kaltaistensa ihmisten asiaa kuin omaa asiaansa.

19:30

Muotinäytöksestä Kevin lopulta toteaa, että hänen mielestään se oli silti (keskustelluista ja koetuista huumoriksi pistämisistä huolimatta) ihan onnistunut. Tai silleen.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”