9. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Syys 2019 23:20

Aikaisemmin:

22:32 DC2: Keittiön pöydän äärellä palveluksesta tältä päivältä vapautetusta laivahenkilökunnasta Tarina, Jukka, Milla ja Kevin. Saarekkeen takana puuhailemassa Tuula ja Anu. Kaikkien mielestä on ollut ihan hauskaa ja yhteishenkeä kasvattavaa toimintaa. VIP-matkustajatkin ovat suhtautuneet laivatyöläisiin niin ihanan kannustavasti.

Jukka miettii, että eivät ole tänään voineet keskustella kovin syvällisiä, koska ovat olleet koko ajan rooleissa. Tarina mainitsee, että hän on ollut useammankin kerran hieman vastaavassa "köyhät ja rikkaat" -tyylisessä simulaatiossa, ja niissä on poikkeuksetta ollut köyhällä puolella parempi henki. Millan mielestä tällainen köyhä puoli hitsaa porukan yhteen.

Keskustelu taukoaa hetkeksi. Joku naisväestä hyräilee itsekseen.

Jukka (pää kallellaan tyhjyyteen tuijottaen, lippalakki väärin päin päässä): "Ootteks te sitä mieltä että me... sokeasti luotetaan Krisuun?"
Kevin: "Täs vaihees joo!"
Tarina: "Joo?"
Kevin: "Täs vaihees joo."
Jukka: "Joo siis... mut jatkossa?"
Kevin: "Tilanteen mukaan! Mä oon aina valmis niinku..."
Jukka (hymähtäen): "En mä halua mitään epäluuloja... tänne niinku kylvää, mut siis..."
Kevin: "Mä oon aina valmis kyl... Mä... Tilanteen mukaan! Mun mielest täs on ollut vielä ihan hyvä..."

Jukka selittää, että tarkoittaa sitä, että kun tämä tehtävä voi kuitenkin epäonnistua, niin voiko tässä tulla salatehtäviä. Vai onko tämä vain sitä, että heidän pitää palvella VIP-matkustajia hyvin?

Tuula: "En mä vielä tiedä, mutta onks nyt siis ollu joku--"
Jukka: "Ei ei ei, siis ei oo, en mä oo epäilly Krisua--"

Anu keskeyttää huomauttamalla, että Kristian ei tiennyt sitä, että matkustajat olivat pyytäneet heitä viihdyttämään. Heidän täytyisi varmaan kuitenkin tehdä nämä asiat Kristianin suostumuksen kautta. Mutta Kristian ei ollut silloin paikalla (kun VIP-matkustajien pyynnön tullessa oli PK-huoneessa.) Se ehkä hämmensi Kristiania, jonka olisi pitänyt kuitenkin tietää koko ajan, mikä täällä on homman nimi.

Kristian tulee keittiöön. Anu selittää Kristianille, että VIP-vieraat olivat pyytäneet häntä ja Kimmoa viihdyttämään. He olivat selittäneet laivan palveluista, mm. hierontapalveluista ja kosmetologista. Ja siitä se idea sitten tuli; yksi vieraista otti hieronnan ja kaksi kasvohoidot. Kristian ei näe tässä mitään väärää, kunhan reunaehdoissa pysytään:

Kristian: "Joo, siis kyllä. Henkilökunta käy VIP-tiloissa vaan töissä."
Anu: "Joo."
Kristian: "Siinä ei ole niinku mitään epäselvää tässä."
Anu: "Joo."
Kristian: "Et kaikki käy vaan töissä. Jos VIP-vieraat haluavat hieronnan, niin he saavat sen."
Anu: "Mm. Just, joo."

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 09 Syys 2019 23:34

Tarina ja Kimmo kehuvat keittiössä että hauskaa hommaa on ollut. Tiettyyn pisteeseen asti, sanoo Kimmo. Mihin pisteeseen, kysyy Tarina. Kimmo luulee että päällikkö alkaa jossain vaiheessa käymään ylikierroksilla.

Tarina palaa aikaisempaan viikko tehtävään jonka ottivat alussa aika kevyesti, ja sitten tulikin kaikkea. Ei voi luotaa samallalailla. Tarina miettii että ohjeissa oli että laivan henkilökunta suorittaa tehtäviä, mutta niitä ei ole vielä ollut. Tulee varmaan kaikenlaista vaikeuttamaan, sellaista että joudutaan takahuoneessa ratkomaan pulmia samalla kun noille pitää pitää tuota showta käynnissä. Kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuu.

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 09 Syys 2019 23:42

Jukka ja Eeva-Leena juttelivat pihalla. He kertoivat toisilleen saamistaan ohjeistuksista, jonka Kristian oli antanut, eli kieltänyt vehtaamisen Jukan ja Eeva-Leenan välillä. Eeva-Leena lähti kysymään "kapteenilta", eli BB:ltä pk-huoneesta, voisiko antaa luvan mennä esimerkiksi olohuoneeseen. "Kapteeni" ei päästänyt Eeva-Leenaa pk-huoneeseen.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 09 Syys 2019 23:50

KuvaVielä viimeiset palaverit tehtävän hoitamisesta

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 09 Syys 2019 23:54

Jukka tulee hakemaan Eevistä sviitistä pihalle. Eevis kyselee onko väsyttänyt, mutta ei ole. Kertoo että risteilyisäntä kävi kertomassa sääntöjä, kaikenlainen vehtaaminen on kielletty. Se on hienoa että käydään asiakkaillekin erikseen sanomassa … Eevis haluaa tiedustella matruusi Jukan moraalia tässä asiassa. Haluisiko herra matruusi tulla tuonne diskon puoleen hengailemaan. Jukka kertoo että hänellä on erittäin tarkat säädökset. Ei uskalla vai, kysyy Eevis. Mmmm, mä joudun jättämään väliin, mun työehtosopimuksen takia, vastaa Jukka. Eevis ymmärtää. Pikkusen nuorena ja hölmönä kirjoitin tuon työehtosopimuksen, Jukka jatkaa, ja en lukenut sitä ihan alusta loppuun asti.

Mutta toki jos sä käyt kapteenin kanssa asiasta juttelemassa, ja hän ottaa sinut vastaan niin. Ja nimenomaan kapteenin, ei risteilyisännän. Niin Jukka on asiakkaiden käytettävissä ihan mielellään, vapaa-ajallakin. Eevis toteaa voivansa käydä juttelemassa, miettii pitääkö henkilökunnan edustajan tulla saattamaan, vai miten protokolla menee. Tottakai sä voit mennä, vastaa Jukka. Eevis lähtee yrittämään.

Jukka huikka vielä matkalla keittiöön että jos ei ota vastaan voidaan jutella täällä, mutta kaikennäköinen vehtailu, pussailu ja hipsuttelu on kielletty. Siihen Eevis on juurikin menossa pyytämään kapteenin lupaa. Jos saavat luvan voivat mennä diskon puoleen.

Eevis ei päässyt kapteenin juttusille.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Syys 2019 23:56

Takautumaa keittiöstä:

22:40 DC2: Tuula kysyy, mikä Jukalla varsinaisesti oli ajatuksena äskeisessä Krisua koskeneessa kommentissa. Jukka selventää, että se, voiko Krisu saada salatehtävän. Koska Krisua ei ole BB valinnut tehtäväänsä. Jukka tähdentää, ettei hän epäile Krisua yhtään mistään.

Anu ihmettelee, minkälaisen salatehtävän Krisu voisi tällaisessa tehtävässä saada. Jukka ei tiedä. Mutta voihan tässä tulla salatehtäviä, että pitää saada viikkotehtävä epäonnistumaan. Tuula ajattelee, että voihan se tulla työntekijällekin. Tarina kysyy, tuliko tämä epäilys Jukalle mieleen Jukan ja Krisun välisestä erimielisyydestä, vai oliko se Jukalla jo aikaisemmin.

Jukka oli jo aikaisemmin ajatellut, että joku varmaan saa salatehtävän. Mutta helpointahan se olisi antaa Krisulle, sillä on homma näpeissä. Mutta ei asukkaiden pidä ruveta epäilemään ja syyttelemään, sitä heidän ei kannata tehdä.

Jukka (ovelan näköisenä): "Mutta kannattaa harkita sitä vaihtoehtoa!"

Tarina kysyy, kokeeko Jukka jotenkin että Krisun tyylissä on jotain, mihin tämä toivoisi muutosta.

Jukka: "Ei. Siis, sehän hoitaa tota hommaa niin hyvin kuin vain voi!"

Jukka on siinä käsityksessä, että Krisu oli hänen pyynnöstään kysynyt BB:ltä jotain sellaista kuin "Onks OK, jos Jukka ja Eevis viettää vähän hempeää aikaa?", ja BB on varmaan vastannut jotain tyyliin "No onko henkilökunnan OK maata asiakkaiden kanssa?" Arvelee, että jostain tällaisesta syystä Krisu oli sanonut, että ohjeet olivat vähän epäselvät.

Tuula kysyy, tuntuuko nyt vaikealta olla Eeviksestä erossa.

Jukka: "Ei. En mä sitä sanonut."
Tuula: "No vaikutti vähän siltä."
Jukka: "Siis olis kieltämättä ollut kyllä kiva--"
Kristian (jostain käytävältä kauempaa lähestyen): "Mitä se Jukka nyt kiukuttelee?"
Jukka: "En mä kiukuttele täällä."
Kristian (äänensävyä matkien, kimeästi): "Mi mi mi mi!"
Jukka: "Siis olis kieltämättä ollut mukava... olla... tuolla... en tarkota--"
Tuula: "Mut jotenki sä olit selkeesti närkästynyt kuitenkin tuosta."
Muiden seuraan keittiön pöydän ääreen saapunut Kristian: "Nii-in. Kyllä. Ihan siis naamasta näkee, että vituttaa."

Kristian: "Ja kyllä mä ymmärrän, että vituttaa, ei siinä mitään! En mäkään haluu mulkku olla, mutta siis... aa..." (ähkäisee)
Jukka: "Joo siis mä justiin sanoin--"
Tuula: "Me tehään vaan työtämme."
Jukka: "--et et..."
Kristian: "Ohjeistus on, mikä ohjeistus on."
Jukka: "Joo, just--"
Kristian: "Kapteeni käskee."
Jukka: "Justiin mä sitä sanoinkin, että..." (lause vaimenee ja jää kesken)
Kristian: "Varmasti vituttaa, mutta se on..." (levittää käsiään) "...pelin henki!"

Kristian vetää nuuskan huuleen, ähkäisee "Se oli siinä!" ja kulauttaa suullisen vesilasista.

Tuula: "Hyvä Krisu! Hyvin sä vedit."
Tarina: "Hienoo oli!"
Kristian: "Kaikki veti hyvin."

Kimmo toteaa, että tämä päivä meni kyllä nyt tosi nopeasti.

22:47 DC2:

Keittiön pöydän äärellä on keskusteltu jo muustakin. Mm. siitä, kuinka Tuulalla meinasi mennä kuulutuspisteessä pokka, joutui pitämään Anun ja Kimmon selityksien aikana koristetyynyä naamallaan.

Kristian ja Jukka kuitenkin vielä selvittelevät välejään:

Kristian (Jukalle): "Sori."
Jukka: "Siis... en mä syytä sua yhtään mistään."
Kristian: "Joo, en mä meinaakkaan sitä mut.. vittu, ei tää oo, niinku, niin kivaa mullekaan, vittu puuttuu toisten asioihin. Varsinkaan, kun täytyy olla mielivaltainen, tai--"
Jukka: "Kyllä."
Kristian: "--tolleen."
Jukka: "Joo."

Jukka sanoo kunnioittavansa yhteisiä sääntöjä ja Kristianin roolia.

Kristian: "Kiitos, kiitos! Se on vaan rooli."
Tuula: "Kyllä."
Kristian: "Ja me selvitään tästä. Tää päivä... tää päivä meni helvetin hyvin mun mielestä. Et ei oo niinku kysymystäkään, ettei... oltais suoriuduttu!" (naurahtaa)
Tuula: "Kaikki veti kyllä niin hyvin!"

Kristian on samaa mieltä. Hyviä roolisuorituksia tuolla, kaikki heittäytyivät.

Kristian (voipuneena): "Hohhoh!"

Keskustelu jatkuu leppoisammissa tunnelmissa. Kristianin mukaan "kapteenikin" (BB) on ollut suoritukseen ilmeisen tyytyväinen, pieniä huolimattomuusvirheitä lukuunottamatta. Toisaalta kapteeni on hyvin mielivaltainen ohjeistuksessaan, eikä hirveästi kyllä kommunikoi alemman johdon kanssa.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”