12. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 12 Syys 2019 22:10

Luulevat että kello on kaksitoista, kaikki on häätöäänestyksessä ja kauppareissu siirtyy huomiselle.
Tarina: Mä oon pettyny. Mä jännitin koko päivän ihan turhaan.

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 12 Syys 2019 22:18

Ville iltarukouksellaan pihalla. Tavanomaisten ritirimpsujen lisäksi rukoili Anun niskan paranemista huomiseen mennessä "viimeistä piirtoa myöten", Jukan flunssa ja Emman kylki myös. Emmaan päästyään alkoi rukoilla myös Emman sisäisen elämän paranemista, että Emma löytäisi itsensä ja oppisi rakastamaan ja hyväksymään itsensä.

SatuHelena
Jööteri
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Syys 2019 10:48

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja SatuHelena » 12 Syys 2019 22:49

Asukkaat pyydettiin sohvalle.
Pitkään joutuvat odottamaan, mitä Big Brotherilla asiaa.
Kerrotaan nimetyt.

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 12 Syys 2019 23:04

SatuHelena kirjoitti:
12 Syys 2019 22:49
Asukkaat pyydettiin sohvalle.
Pitkään joutuvat odottamaan, mitä Big Brotherilla asiaa.
Kerrotaan nimetyt.
Älä pidä hulluja jännityksessä [smilie=a_cool.gif]
Ville, Timo ja Mira nimetty häätöäänestykseen.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Syys 2019 23:07

22:51 DC2: Mira paineli makuuhuoneen kautta hiljaisena tupakkapaikalle. Anu tuli perässä seuraksi. Molemmat hiljaisia.

Mira: "Juoksee aika paljo ajatuksia, ei saa mistään kii!" (naurahtaa ja elehtii käsillään, tarttuu kuvitteellisiin ilmassa oleviin ajatuksiin)
Anu (apeana): "Mmm."

Mira toteaa, että Timo on nyt toista viikkoa, eikös niin? Anu päästelee vaisuja myönteleviä mmm-äännähdyksiä.

Mira: "Minä, Ville, Timo, eiks se niin ollu?"
Anu: "Mmm."

Mira (naurahtaen): "No, nyt ne kaverit suuttuu, kun ne joutuu ajaan Helsinkiin!"

Mira: "Mä vähän pahoin pelkään. Emma lähti viimeksi, niin me ollaan kumminkin hyvin samantyylisiä, siis Emman kans, niinku. Siiis sillai... hölöttäjiä."

Anu toteaa, että onhan Mirassa ja Emmassa varmaan jotain samaa, mutta ei nyt usko, että se oli mikään peruste. Molemmat ovat hetken hiljaa. Kuuluu rupsahdus (Anusta?). Anun silmät laajenevat ja ilme muuttuu yllättyneeksi. Molemmat katsovat toisiaan hetken ja puhkeavat sitten nauramaan.

Mira (naurun seasta): "Kevennys!"

Mira ilmaisee miettineensä silmänräpäyksen verran, olikohan se hänen.

Anu (nauraen): "Pakko keventää!"

Anu (nauraen): "Toivottavasti siitä oli sulle apua."

Nauravat vielä.

Anu: "En olis missään muussa tilanteessa tätä tehny."

Kimmokin ilmestyy tupakkapaikalle.

Anu (halaten Miraa): "Siis mä en edes halannut sua. Mä vain pierasin!"

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Syys 2019 23:11

22:56 DC2: Tupakkapaikalla nyt vain Kimmo ja Mira. Kimmo ei oikein osaa ajatellakaan, miksi joku antaisi Miralle nimeämispisteitä.

MIra (nopean hymyn vilauttaen): "No kiitos!"

Istuvat hiljaisuuden vallitessa.

Mira (vakavana): "Voi perseen suti."

Kimmo kysyy, tuliko ihan puun takaa. On Mira miettinyt, kuka olisi pisteitä voinut antaa, mutta siellä on niin monta kysymysmerkkiä, joista hänellä ei ole hajuakaan.

Vilttiin kääriytynyt Tuula tulee halaamaan Miraa. Kimmon mielestä on outoa kyllä. Tuulakin on vähän yllättynyt.

Mira itkeskelee ja niiskuttaa penkillä vähän, hiljaisesti ja vähäeleisesti. Tuula ja Kimmo istuvat vaitonaisina seurassa.

Tuulakin oli miettinyt, että jos nyt tulee oma nimi. Mutta ei se nyt tarkoita sitä, ettei tykätä. Kun se on vaan, että pitää aina nimetä joku.

Kimmo: "Nii-in. Kyllä, niinku, ensimmäinen ajatus oli tavallaan niinku, et onks niinku ihmiset oikeesti alkanu pelaamaan, niinku."

Mira pyyhkii silmänurkkiaan ja nenäänsä.

Mira ei ollut kahdesta muusta nimestä niin yllättynyt. Timo oli kuitenkin nimettynä häätöäänestykseen viime viikollakin. Ja Ville on kuitenkin aika montaa muuta loukannut sanomisillaan. Joten ajatteli, että niihin suuntiin saattaa paikka sohvalta rapsahtaa. Mutta ihan turha miettiä, kun ei kuitenkaan tiedä, miksi pisteitä on tullut: mikä ärsyttää, tai ärsyttääkö.

Kimmo on samaa mieltä. Kun ei niitä perusteita voi tietää. Tuula komppaa.

Mira: "Niin sitä just. Niin se... jotenkin turha muuttaa... tai yrittää miettiä sitä, ku et sä kuitenkaan pysty muuttamaan sitä. Ja mä oon kuitenkin ollu oma itseni."

Kimmo toteaa, että Mirasta kuitenkin moni tykkää semmoisena kuin se on. Että ei sitä tarvitse kauheasti miettiä. Tuula on samaa mieltä.

Mira naurahtaa. Hänestä tuntuu, että hän tulee olemaan ainut hermoraunio; Ville ja Timo ottavat molemmat aika lunkisti. Tuula sanoo, että Ville aavisteli, mutta Timo on näissä tilanteissa aika cool. Oli viime viikollakin. Ei kauheasti näy, mitä sisimmässään tuntee tai ajattelee. Tai merkkaako niin paljon kuitenkaan.

* * *

23:06 DC2: Edelleen tupakkapaikalla. Kimmo ja Tuula ehdottavat, että nyt Mira vain sulattelee tuon, nollaa ja jatkaa omana itsenänsä.

Mira: "Mmm. Olis jotain millä nollata..." (purskahtaa hohotukseen, muutkin nauravat)
Tuula (lähtöä tehden, kannustavasti): "Lähetäänkö baariin?"
Mira (reippaana hymyillen ja seisomaan nousten): "Joo, lähetään! Lärvilautanen, ja let's mennään!"

Lähtevät tupakkapaikalta ja palaavat sisälle.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 12 Syys 2019 23:15

BB on päättänyt että kauppaan lähtee Milla ja Tupu. Nyt on hetki aikaa keskustella mitä ostetaan. Rahaa ei jää säästöön ensi viikolle. Ne käytetään mitä käytetään ja se on siinä. Budjetti 468€. Muistutellaan että Batterya Miralle.

23:21 Kauppareissulle lähdettiin varastohuoneen kautta. ”Ei vittu, ei vittu, me nähdään varmaan jotain ihmisiä!” oli Millan viimeiset sanat ennen kuin kuva siirtyi muualle.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 12 Syys 2019 23:53

Valot sammutettiin makkarista ja Timo kävi olkkarissa toivottamassa hyvät yöt. Käyvät jo Tarinan kanssa nukkumaan. Instagramiin alkoi tulla kaupasta seka(via)laisia päivityksiä. Sikarikerho Krisu, Helmeri, Jukka ja uusimpana tulokkaana Ville jäävät ainakin odottamaan mitä kaupasta tulee. Äsken kehuivat toisiaan, tai lähinnä Villeä. Ei niinkään uskon asioista vaan ihan millainen tyyppi on. Myös Kevin painuu nukkumaan. Mira ja Kimmo liittyy olkkarin seurueeseen ja siirtyvät virallisiin sikarikerhon tiloihin retronurkkaukseen.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 13 Syys 2019 01:05

Takautumaa:

23:08 DC2: Tarina ja Timo eteiskäytävällä.

Tarina: "Sä oot tosi tärkee tyyppi täällä. Ja haluan oikeesti että tiedät sen!"
Timo: "Kiitos."
Tarina (kädet halausasentoon kohottaen): "Toivoisin että jäät." (halaa Timoa)

Tupakkapaikalta makuuhuoneen kautta taloon palanneet Mira ja Kimmo kävelevät halaajien ohi kohti keittiötä.

Tarina ja Timo erkautuvat halauksesta.

Tarina (Timolta): "Milt sust tuntuu?"
Timo: "No ei kai tuo nyt hauskaa oo, periaattees."
Tarina (myötäelävällä äänellä): "Jooh!"

Tarina: "Haluuksä mennä vaik jutteleen, tai oliks sul sellanen fiilis?"
Timo: "Ei ku mä... mä... pitäs melkein mennä nukkumaan täs."
Tarina: "Jooh."
Timo: "Mä en tiedä mikä tääl on... meininki..."
Tarina: "Jooh."
Timo: "Et tuleeks täälä vieläki jotain." (haukottelee) "Ehkä huomenna."

Tarina juttelee oikeasti tosi mieluusti, jos Timo vain haluaa jutella missään vaiheessa, ihan Timon fiiliksen mukaan. Timo myöntelee. Tarina vitsailee, ettei halua väkisin tarjota apuaan näin "kakkostyyppisenä" (enneagrammi-luonneanalyysin "auttaja"-luonnetyyppi), mutta jos Timo haluaa, Tarina on aina valmis juttelemaan. Se olisi iso kunnia Tarinalle, hän olisi otettu siitä, se olisi kiva juttu.

Timosta oli kiva, ettei Tarina joutunut uudestaan nimetyksi. Tarina ähkii, että vaikea hänen on nyt tässä iloita siitä. Uskoo, että se on vaikea tilanne kaikille, ja jokainen kokee sen omasta tunnespektristään käsin. Tarina ei usko hetkeäkään, että Timosta ei talossa tykättäisi. Ehkä Timo ei ole kaikkien kanssa ehtinyt niin paljon juttelemaan, mutta on niin miellyttävä ihminen, ettei usko että ihmisillä voisi olla negaatioita Timoa tai Timon persoonaa kohtaan.

Timo (miettiväisenä): "Mitenkähän Mira ottaa?"
Tarina (ei oikein tajua aiheen vaihdosta): "Mitäh?"
Timo: "Mitenkähän Mira ottaa?"
Tarina: "Niin..."

Tarina ei sano tähän sen enempiä, jää käytävälle pyörittelemään villasukkia käsissään ja vetämään niitä jalkaansa. Timo menee keittiöön katsomaan Miraa.

* * *

23:09 DC2: Keittiössä Mira paistinlasta kädessä. Tiskikoneen tyhjentäminen on käynnissä. Timo saapuu paikalle.

Timo (Miraa halaten): "Oot sä... porannu?"
Mira (tuimasti hymyillen): "Oon! 'Vittu saatana!'" (naurahtaa) "Tolleen niinku, lähinnä!"
Timo (hymyillen ja Miran hartiaa tiukassa halausotteessa taputellen ja hieroskellen): "Lähinnä? Ensimmäinen fiilis?"
Mira: "Joo." (puuskahtaa raskaasti)

Irrottautuvat puolittain halauksesta. Timon oikea käsi on vielä Miran harteilla ja olkapäällä. Mira kiertyy samaan rintamasuuntaan Timon kanssa, molemmat seisovat nyt kylki kyljessä.

MIra: "Sit katotaan sunnuntaina, kui käy! Prrrrt!"

Timo puristaa Miraa olkapäästä likemmäs. Mira asettaa vielä vasemman käsivartensa Timon ristiselälle. (Miran kädessä on paistinlasta, joten ei nyt voi ihan lanteelle saakka sitä asettaa.)

Timo (Miran olkapäätä tsemppaavasti hieroskellen): "Laukun pakkaaminen on tylsää!"
Mira (naurahtaen): "Niin! Mulla on vielä ihan sairaasti tavaraa!"

Timoa naurattaa. Mira irrottautuu ja kääntyy kohti keittiön kaapistoja. Timo jää kädet taskuissa tiskin äärelle.

Mira (elehtien kuin yrittäisi napata ilmasta kärpäsiä): "Ihan hirveästi menee ajatuksia, mistä ei saa niinku kiinni!"
Timo (naurahtaen): "Nih!"
Mira: "Sinkoilee vaan joka suuntaan."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 13 Syys 2019 02:06

Takautumaa:

23:20 DC2: Tupu ja Milla lähtivät kauppaan. Eteiskäytävällä nyt juttelemassa Ville ja Mira.

Mira (häätöäänestyksestä): "It is what it is."

Ville oli osannut odottaa tätä omalta osaltaan, honestly. Ville ajattelee, että hänen identiteettinsä ei saa olla kiinni siitä, mitä ihmiset ajattelevat.

Mira: "Niin mikä sun reaktio nyt muuten oli?"
Ville: "Ei mikään!"
Mira (toteavasti): "Ei mikään."

Käytävän kierrätyspeltiseinät tai katto paukahtavat yhtäkkiä pari kertaa voimakkaasti. Mira hätkähtää ja vilkaisee kattoa.

Mira: "Jestas!"

Ville jatkaa silmää räpäyttämättä. Häntä ei äänestykseen joutuminen haittaa. Näkeepähän sitten ovatko ihmiset puolella, vai onko komennus jo valmis. Kumpikin on voitto. Voitto on jatkaa, ja voitto on lähteä kotiin. Molemmat ovat itse asiassa aivan yhtä kivoja vaihtoehtoja.

Miraa ahdistaa se, kun väkisinkin tulee mieleen sellaisia ajatuksia, että tämä tarkoittaa sitä, että jotkut talossa eivät halua Miraa sinne; haluavat Miran ulos. Se tuntuu pahalta.

Ville kokee tulleensa kaikkien kanssa toimeen, vaikka ei ole kaikkien kanssa samaa mieltä. Ovat tietenkin voineet olla oikein hyviä näyttelijöitä, mutta Villellä on ihan hyvä fiilis kaikista. Jos joku antaa hänelle äänen, Ville doesn't care. Ei se vaikuta hänen suhtautumiseensa millään tavalla. Ei hän mieti, kuka olisi antanut ääniä. Joku antoi, joku ei.

MIraa kiinnostaa eniten se, mistä syystä ääniä on annettu.

Mira: "Tiäksä, et onks se ollut, se syy, vaan siis se, et on liikaa desibelejä poskessa!" (naurahtaa) "Niinku tiäksä, tai siis joku tämmönen!"
Ville: "Mmh."
Mira: "Koska siis, sen mä tunnustan itsekin, että se on--"
Ville: "Joo."
Mira: "--se on sekä mun hyvä puoli että..." (naurahtaa) "...huono puoli! Niinku siis, tai tiäks, tai silleen, vai onks se ollu joku siis, sellanen... sellanen, niinku... " (ähkäisee) "...mitä mä en ees itte välttämättä tajua? Et, mikä?"
Ville: "Niin niin."

Ville kysyy, mikä on Miran pahin pelko; mikä syy voisi olla pahin juttu? Mira ei osaa sanoa, mikä voisi olla pahin perustelu. Kun joskus kuulee ne perustelut, niin uskoo kyllä, että sieltä tulee selväksi, mitkä ovat olleet ne pahimmat. Mutta näin ennakkoon on kauhean vaikea yrittää miettiä, mitä ne voisivat olla.

Ville (rauhoittelevasti): "Täällä on kaikki räiskyviä persoonia kuitenkin, et — no melkein kaikki, omalla tavallansa..."

Ville (hymähtäen): "No itse asiassa ei! Nyt taisin puhua paskaa!"
Miraa alkaa naurattaa. Villekin puhkeaa hekotukseen.
Mira (nauraen ja Villen sanat toistaen, kun olivat niin epätyypilliset Villeltä): "'Taisin puhua paskaa!'"
Molemmat nauravat.

Ville (vakavoituen): "Mut joo. Ei siitä... Enemmän mää tosiaan niinku... ku sä puhuit, niinku, niistä itsetuntoasioista, todellakin--"
Mira: "Mm."
Ville: "--niin siitä mä kannan niinku murhetta."
Mira: "Mm."
Ville: "Et niinku... jotta tiedät, että--"
Mira (ääni murtuen): "Nyt mä taas itken!"
Ville: "--sä oot upee ihminen--"
Mira peittää silmänsä kädellään, alkaa kyynelehtiä ja niiskuttaa.
Ville: "--ja rakastettu, ja hyväksytty, eikä nää asiat muuta sitä mihinkään!"
Ville ja Mira halaavat...
Ville: "Ei mihinkään!"
..ja erkanevat yhtä nopeasti.
Mira laskee kätensä alas. Kasvot ovat itkettyneet, mutta Mira lopettaa itkun tahdonvoimalla ja pudistelee koko vartaloaan, ryhdistäytyen.

Villen mielestä olisi asteen verran harmittavampi juttu, jos asukkaiden ei tarvitsisi nimetä ketään, mutta voisivat halutessaan nimetä, ja sitten löytäisi itsensä häätöäänestyksestä. Mutta nyt on vaan niin, että täytyy valita tietystä porukasta joku, jolle antaa nimeämispisteitä. Ei ole mitään vaihtoehtoja, se osuu se arpa jonkun kohdalle. Voi olla kakkosta ja ykköstä ristiin rastiin.

Mira miettii, onko joutunut häätöäänestykseen kolmella pisteellä vai kymmenellä. Villen mielestä kaikki on mahdollista, mutta ei sillä kannata spekuloida. Ville oli omalta kohdaltaan odottanut tätä, jotta näkisi reaktionsa, mutta oli osannut ennakoida sen oikein, ja on tyytyväinen siihen. Ei oikeasti haittaa.

Ville: "Mun... yks mun ydinjutuista on, että mulla on yleisö... joka on yksi." (osoittaa sormella taivaita kohti)
Mira: "Mm."
Ville: "Sillä on merkitystä, mitä hän ajattelee--"
Mira: "Mm."
Ville: "--ja se, että tykkääkö ihmiset vai ei, sillä... ei niin... ei saa olla niin merkitystä."
Mira: "Niin."

Mira huokaisee.
Mira (alakuloisena): "Voi voi!"

Mira: "Mulla on ihan hirveesti pakattavaa." (naurahtaa)
Villekin hymähtää. Lohduttelee, että on vain hyvä tehdä inventaario. Asiat menevät kivasti! Mira naurahtelee.

Erkautuvat käytävällä. Ville lähtee makuuhuoneen suuntaan ja Mira keittiön.

* * *

23:27 DC2:

Keittiön ovella Tarina tulee halaamaan. Tarinasta tuntuu tosi pahalta Miran puolesta. Itselläkin ovat vielä niin pinnalla ne fiilikset mitä tunsi viime viikolla, pystyy samastumaan. Nimetyksi joutumisesta tulee sellainen sosiaalinen epävarmuus.

Tarina tähdentää Miralle, ettei kyse ole siitä, että kaikki olisivat nimenneet sen vuoksi, että inhoaisivat Miraa, vaan kun jotain pitää äänestää, ja on pakko aika nopeastikin tehdä se valinta. Nimeämispisteet ovat varmaan jakaantuneet. Tarina naurahtaa, että hänestä jotenkin tuntuu jotenkin turhalta selittää näitä. Mirakin naurahtaa, että hän viime viikolla selitti samoja asioita Tarinalle.

Tarina: "Ja se silti tuntuu tosi paskalta!"

Mira vastaa myöntävällä äännähdyksellä. Jatkavat omiin puuhiinsa.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”