17. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 17 Syys 2019 00:10

Olohuonepari oli jo peiton alla omissa puuhissaan. Ilmeisesti hommat on hoidettu, ja Eevis ottaa Jukan kanssa puheeksi Tarinan, kuten oli luvannut. Tämä johtaa mielenkiintoiseen keskusteluun ja tiivistin tähän osan ydinasioista.

Jukan mielestä Tarinan käytös on pelleilyä, että muut joutuvat varomaan sanomisiaan. Eevis kertoo että Tarina on hälle tärkeä, ja on jutellut paljon sen kans tästä. Tarinan loukkaantumiset on tullut juuri Jukan ja Krisun takia, tätä Jukka ihmetteli, että ei hän ole mitään sanonut.

Eevis kertoo, että häntäkin on Jukan sanomiset joskus häirinnyt, esim. ekan viikon aikana, kohdistuen herjaamisiin ominaisuuksista. Eevis ei vain ole ottanut niitä mitenkään vahvasti, mutta ymmärtää Tarinan pointin. Eevis ottaa esimerkiksi ampiais-casen, jossa Tarinasta tehtiin tavallaan vähän naurunalaista. Jukka on sitä mieltä, että onhan se naurettavaa, ja Jukan mielestä Tarina uhriutuu ja pahoittaa mielensä niin helposti, ja sitten vikisee ja itkee.

Eevis ei halua syyllistää ketään, mutta toivoo että talossa olisi parempi ilmapiiri. Jukka on sitä mieltä että ei voi tehdää asialle, kun ei tiedä mistä Tarina on pahoittanut mieltään. Jukka ei ymmärrä Tarinan kantaa ollenkaan.

Eevis kertoo esimerkkinä omasta puolestaan Jukan sovinistisesta läpästä, joka on loukkaavaa. Eilen Eevis oli meikkaamatta, ja Milla oli ollut vieressä meikattuna, oli Jukka heittänyt jotain läppää, että heitetään tuo Eevis pois tms. Oli tuntunut pahalta Eeviksestä, ja sanoo että Jukka saa tehdä Millan kans mitä tahansa kahdestaan ollessa, mutta tuollainen käytös ei tuntunut hyvältä. Eevis ei ole ottanut niin vakavasti tuollasia käytösmalleja kuin Tarina, mutta yrittää selvittää Tarinan näkökulmaakin Jukalle. Jukka kertoo ymmärtävänsä mitä tarkoittaa, mutta Tarina ei häntä kiinnosta paskaakaan, mutta lupaa parantaa tapansa Eevistä kohtaan. Jukkaa tuntuu harmittavan, että miten on Eevistä kohtaan tuollaista sanonut, katuu jos on loukannut. Jukka vielä sanoo, että ei ole Millan kans kuitenkaan mitään tehnyt. Eevis ei ole yhtään pahoillaan mistään sellaisesta, vaikka Jukka tekisikin jotain, ei se ole Eevikseltä pois, ongelma on eniten se, jos isossa porukassa heittää jotain herjaavaa läppää.

Keskustelu päättyy helliin suudelmiin ja Jukan kehuihin Eeviksen kauneudesta.Jukka myös aikoo jutella Tarinan kans huomenna.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 17 Syys 2019 01:19

1:15 BB: "Timo"

1:17 BB: "Tarina"

1:20 BB: "Tuula"
Tuula oli herännyt aiempiin kuulutuksiin ja säpsähti.
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 01:24

Tupu päivysti hetken selkä seinää vasten istuen sängyllä, mutta nyt meni taas makaamaan. Silmät avautuu silti aina välillä. Millakin pyöriskelee hereillä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 3

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 01:45

Aiemmin:

23:48 DC2: Eeviksen ja Jukan keskustelun punaisena lankana vaikuttavat olevan Jukan sovistiniset kommentit, joissa Jukka on tavallaan puhunut Eeviksestä ison porukan kuullen halventavasti, ja joiden Eevis tietää särähtävän mm. Tarinan korvaan, koska se ei ole tottunut sellaiseen keskustelutyyliin. Eevis ei halua syyllistää Jukkaa eikä Krisuakaan, tahtoisi vain, että talossa olisi parempi ilmapiiri.

Jukka kokee tämä vaikeaksi, koska ei tiedä mitä on tehnyt väärin. Tarina ei ollut itsekään osannut sanoa yhtään yksittäistä vitsiä josta oli pahastunut, oli vain sanonut, että hänestä vain tuntuu siltä, että Jukka on pilkannut häntä. Tarinan ampiaisjuttuja Jukka ei ymmärrä ollenkaan, ja sanoo, että Eevis voisi seuraavan kerran sanoa Tarinalle, että Jukka pahoitti mielensä. Tätä mieltä Jukka on Tarinan käytöksestä. Eevis naurahtaa.

Eevis ei halua syyllistää Jukkaa. Siinä mielessä tahtoisi olla puolueeton. Mutta ymmärtää kyllä molempien kannat.

23:50

Eevis: "Et sinänsä niinku, mun täytyy sanoa et mä ehkä niinku--"
Jukka: "Mä en ymmärrä Tarinan kantaa... niinku millään lailla. Koska... koska... mua syytetään jostakin, ja Tarina ei itekään tiedä mistä se syytetään--"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "--ja mä en tiedä mistä sä syytät."
Eevis: "No, mä--."

Jukka: "Sä syytät siitä, että mä oon tehny... sanonu jotaki, mitä Tarina ei itekään tiiä, mutta hän olettaa, että mä oon sanonut jotain--"
Eevis: "Noh--"
Jukka: "--josta hän on ehkä voinut pahoittaa mielensä!"

Jukka: "Niin toi--"
Eevis: "Noh--"
Jukka: "--on mun--"
Eevis: "Noh--"
Jukka: "--mielestä ihan vitun paskaa,--"
Eevis: "Niin--"
Jukka: "--niinku sillälailla!"

Eevis selittää, että Tarina ehkä nyt heitti sellaisia esimerkkejä, ehkä juuri jotkin vegaanijutut ja sovinistikommentit.

Jukka ei ole mielestään heittänyt ihan hirveästi mitään sovinistista läppää.

Eevis (hymähtäen): "No, kyl sä niit oot kyllä aika paljon heittäny jo heti ekal viikolla!"

Jukka ei mielestään ole heittänyt mitään hirveän pahaa.

Eevis: "No... kyl ne jossain määrin aika kauheit..."
Jukka: "Mikä?"

23:51

Eevis voi sanoa omalta kohdaltaan yhden esimerkin. Kun eilen oli aika rankka päivä häätöjen yhteydessä ja vähän jännitti, niin ei pidä hirveän kunnioittavana sitä, että jos ollaan juuri käyty jokin meikkauskeskustelu läpi ja Eevis on ilman meikkiä, ja Milla tulee siihen meikattuna, niin Jukka heittää läppää kaikkien muiden edessä, että tiputetaan toi Eevis seuraavassa äänestyksessä. Se on vähän nöyryyttävää muiden edessä. Ei Eeviskään heitä sellaista, että Jukalla on pieni muna sen jälkeen kun Krisu on näyttänyt terskaa.

Eevis sanoo, että Jukka saa tehdä Millan kanssa ihan mitä haluaa kahden kesken, mutta porukassa tuollaisessa kohdassa, kun on muutenkin rankka fiilis edellispäivän käsirautakeissistä ja tulevasta häätöäänestyksestä, niin Jukka heittää tuollaista vähän alentavaa kommenttia hänestä.

Jukka: "Okei, no ton mä ymmärrän, mä en--"
Eevis: "Ja noit on tullut mun mielest niinku aika paljon, tai siis semmottii, joka toinen päivä sä heität jotain vastaavaa."

Eevis ei jaksa tarttua yksittäisiin kommentteihin. Ja tuo oli vain hänen esimerkkinsä. Mutta Jukka on heittänyt vähän vastaavaa esimerkiksi Tarinan tavasta puhua vähän pitkästi; kommentteja, jotka osuvat toisen henkilön persoonaan.

23:53

Eevis: "Se et jos Tarinalla on ollut tarkoitus vaan niinku.... niinku rakentavasti käydä jotain asiaa läpi, niin sä tavallaan niinku mitätöit sen, ku sä heität siihen jonkun niinkun vähän... toista halventavan kommentin siihen perään."
Jukka: "Okei..."

Eevis kertoo Tarinan huomanneen nämä paljon ennen häntä. Eevis ei ehkä aikaisemmin itse kiinnittänyt näihin niin paljon huomiota. Mutta Eeviksenkin mielestä niitä on tullut aika paljon, ovat toistuneet tiheästi. Ovat ne häntäkin aina jossain vaiheessa risoneet, mutta on aina toipunut niistä. Mutta myöntää suoraan, että on puhunut Jukasta ehkä välillä vähän paskaa selän takana yleisesti näiden juttujen takia. Ei ole siitä todellakaan ylpeä, olisi voinut itsekin hoitaa asian asiallisemmin. Nyt ei ole ehkä pystynyt tekemään niin, kun on ollut vähän vaikeampia päiviä. Ei ole ollut omia kavereita, joille avautua ja purkaa näitä auki.

Pari tosi hyvää päivää ovat kuitenkin riittäneet Eevikselle nollaamaan asiat, eikä hän muistele vanhoja, mutta jos on jotain tuollaista, joka säännönmukaisesti toistuu, niin ne nousevat aina vähän uudestaan pinnalle.

Jukka: "Okei... Siis mä... ymmärrän kyllä. Mua ei kiinnosta toi Tarina niinku oikeestaan paskaakaan--"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "--mutta niinku... että... oon kyl... tota, kyl mä nyt tajuan mitä sä tarkotat tolla, että..."
Eevis: "Mmh."
Jukka: "...tos porukan ees, ja tolleen muutenkin ihan--"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "--tosi ajattelemattomia..."
Eevis: "Jooh."
Jukka: "...kommentteja, että."

Jukka: "Mä lupaan alkaan arvostamaan sua, tai sillä lailla."
Eevis: "Mmh."

Eevis sanoo, etteivät nämä tällaiset yksittäiset nyt ole niin vakavia, eikä Jukan tarvitse ottaa siitä mitään stressiä tai hirveästi itseään hillitä. Mutta ihan silleen vain tiedoksi, että ovat sellaisia juttuja, jotka häntä vähän häiritsevät. Jukka ei ollut ajatellut niitä pilkkaavina, enemmän ovat olleet vain läppää.

Eevis ymmärtää, ettei Jukan tarkoitus ole ollut loukata, ja että sen tarkoitus on ollut olla läppää, mutta nimenomaan kohteelle voi olla aika alistavaa läppää; kohteen korvaan voi kuulostaa aika erilaiselta kuin mitä Jukka on tarkoittanut.

Eevis: "Mut joo, nää on nyt tietty vähä tällaset olosuhteet muutenki, että ehkä tääl nyt muutenki otetaan raskaammin asiat nyt, mut kuitenki."
Jukka: "No joo, mut ei toi nyt... oo kyl... millään lailla hyväksyttävää, et sä joudut tuntemaan noin... mun seurassa!"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Tai, niin... et mä saan sut tunteen sun olos paskaksi--"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "--niin se ei oo niinkun... oikein."
Eevis: "Mut mul niinku riittää toi, että sä ymmärsit niinku asian. Tai näin."

Jukka sanoo ottavansa opikseen. Tarina-hommaa ei kuitenkaan niin ymmärrä.

23:57

Eevis sanoo, että Tarinalla on se, että se vähän loukkaantuu vähän muidenkin puolesta. Oli sivusta kokenut, että Jukka ei kohtele Eevistä kauhean kunnioittavasti, ja tuli Eevikseltä kysymään asiasta. Oli Eevikselläkin siihen menessä samoja ajatuksia, mutta ne eivät silloin vielä yhtään haitanneet. Yrittää kuitenkin tässä nyt välittää Jukalle kokonaiskuvaa: Tarinalle on tullut Jukasta tietynlainen mielikuva, osin senkin vuoksi, että Eevis menee Tarinalle uskoutumaan jos on ärsyyntynyt Jukan jostain sanomisesta. Tarina kuitenkin haluaisi, että talossa olisi puhtaampi ilmapiiri, jotta voisi suhtautua Jukkaan paremmin. Arvostaisi sitä, jos Jukkakin tulisi vastaan asiassa.

Jukka sanoo, että täytyy käydä huomenna puhumassa Tarinan kanssa. Mutta tähdentää, ettei ole tahtonut loukata Eevistä, ne kommentit, mitä on saonut, ovat olleet vain tyhmyyttä.

Ei Eeviskään sitä niin vakavasti ole ottanut ja tietää, että ei loukkaaminen ole ollut mikään Jukan varsinainen tarkoitus. Eevis ymmärtää, että Jukka tahtoo olla viihdyttävä ja haluaa että hänellä on tietynlainen miehinen status, jota tämä haluaa pönkittää aika paljon. Eevis ymmärtää, että ne ovat aika luontaisia juttuja Jukalle, eikä usko, että Jukka on niitä tullut tavallaan edes ajatelleeksi. Eikä Eevis suoranaisesti edes vaadi, että Jukka mitenkään muuttaisi tapojaan tai rupeaisi hillitsemään itseään, mutta tahtoisi vain, että Jukka ymmärtää nämä pointit, koska sekä hänellä että Tarinalla loukkaantumiset lähtevät aika samoista syistä.

Jukka: "Mm. No joo. Joo... okei."

Jukka: "No... emmä, niinku, halua... että sä joudut niinku... tuntemaan ittes paskaks mun, niinku, seuras, --"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "--tai jostaki loukkaantumaan mun kommenteista, koska sä oot mulle oikeesti tärkeempi kuin kukaan muu täs vitun talossa!"
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Niin tuntuu vitun hirveeltä jos mä oon, niinku, loukannu sua."

Ei Eevis ole missään vaiheessa varsinaisesti tuntenut oloaan paskaksi Jukan seurassa. Ehkä ensimmäisen viikon häätöäänestyspäivänä ekan kerran vähän alkoi risoa, Silloin oli ollut aika ristiriitaiset tuntemukset, ja oli oikeasti miettinyt, kannattaako säätämistä Jukan kanssa jatkaa missään muodossa. Oli sellainen olo, ettei oikein viihtynyt Jukan seurassa. Ei kiistä, etteikö olisi ollut hyvää seksiä jo siihen mennessä, mutta oli tosi epävarma siitä, millainen olo hänellä Jukan seurassa on. Mutta se meni täysin ohi seuraavan viikon viikkotehtävän aikana torstaihin tai perjantaihin mennessä, meni ihan kokonaan ohi ja nollautui, ja on siitä lähtien koko ajan tuntenut olonsa vain paremmaksi Jukan seurassa. Tykkää tosi paljon olla Jukan seurassa, on hyvä olla. Nämä yksittäiset jututkaan, mitä nyt on maininnut, eivät loppupeleissä tavallaan vaikuta siihen.

00:02

Jukka: "Mutta mulla on silti... silti niin niin, mahdollisuus olla parempi. Niin miks en mä tekis sitä?"
Eevis (naurahtaen): "No... ihan oman kapasiteettisi rajoissa!"

Eevis oli vain halunnut nyt sanoa tämän ääneen.

Eevis: "Ja toi on kuitenki... mä tykkään tosi paljon ku sä oot noin vastaanottavainen, tai tollanen, et... et tota... et säki otat noi asiat noin hyvin kuitenkin."
Jukka: "Mmh. Kyl mä haluan... olla parempi... koko ajan..."
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Myös tässä asiassa. Että niin ni--, että mä niinku pystyn myöntämään... (epäselvää) virheeni, sillon kun mä oon tehny virheitä."
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Ja nyt mä vasta niinku tajusin, et sinä oot niinku... oikeesti mieles pahoittanut."
Eevis: "Mmh."
Jukka: "Anteeks!"
Eevis: "Ei se mitään!" (naurahtaa) "Saat anteeksi!"

Kyllä Eevis oli jo antanut tällaiset yksittäiset anteeksi. Ne vain olivat häirinneet niissä tilanteissa. Jukka ei vain ollut tajunnut.

00:04

Puhetta on myös Millalle flirttailusta. Jukka ei ole MiIllan kanssa mitään tehnyt.

Ei Eevis sitä katso mitenkään pahalla, vaikka Jukka tekisikin jotain Millan kanssa, ei se ole häneltä pois. Milla on tosi hyvä tyyppi, ei Eevistä senkään puolesta yhtään haittaisi. Eevis naurahtaa, että Milla on tosi siisti, kun se on niin energinen. Jos Eevis olisi vähänkään naisiin päin kallellaan, itsekin yrittäisi Millaa. Flirtti on Eeviksestä ihan OK. Milla on kiva, ei se ole häneltä pois. Ja on kyllä Jukan kanssa viihtynyt, ei siitä ole huolissaan.

Ainoa on se, jos Jukka heittää hänestä ison porukan edessä sellaisia halventavia kommentteja. Milla itsekin on sitä välillä vähän ihmetellyt mihin sävyyn Jukka on Eeviksestä puhunut.

Eevis: "Mut sinänsä niinku... ei toi... toi ei oo nyt mikään semmonen niinku mitä sun tarttis hirveesti miettiä, ja näin, ja siis."
Jukka (naurahtaen): "No kyllähän mun tarvii sitä miettiä, jos... puolet, herranjumala talon naisista puhuu--"
Eevis naurahtaa.
Jukka: "--siitä, että niin niin... että mä en arvosta sua, tai et... et mä oon joku vitun sovinisti!"
Eevis naurahtaa taas.
Jukka (virnistäen): "Kyllä sitä pitää hei vähän miettii!"

Eevis sanoo, että ne ovat ne yksittäiset kommentit. Halusi vain tuoda esiin.

Eevis: "Toi on niin kuin yks osa-alue, mikä Tarinallakin särähtää korvaan, se vain niinkun reagoi siihen vahvemmin."

Eevis ei itse aina jaksa reagoida, odottaa vain että tilanteet menevät ohi. Ei ole sen tyyppinen, että puuttuisi asioihin. Odottaa yön yli ja sitten se ei enää haittaa. Jos se jää päälle, sitten ottaa toki puheeksi.

Jukka ei halua, että Eevis joutuu loukkaantumaan, tai edes nukkumaan sen yön yli.

Jukka: "Olen pahoillani!"

00:07

Pariskunta alkaa keskittyä taas enemmän fyysiseen läheisyyteen. Jukka vielä miettii, että täytyy varmaan Tarinan kanssa jutella huomenna. Toteaa vielä, että talossa on vähän kyllä sellainen loukkaantumisen kulttuuri. Eeviksestä olosuhteetkin vaikuttavat.

Eevis vielä selittää, että Tarina ei halua olla sellaisissa tilanteissa mukana, joissa haukutaan jotain ihmisryhmää. Kokee, että se leimaa hänet samalla, jos näytetään TV:ssä, että hän on siinä hiljaa, hyväksyy sellaiset asenteet. Lähtee sitten mieluummin tilanteesta pois. Tämä on Eeviksen mielestä ihan hyvä argumentti.

Jukka miettii, että eipä tässä nyt ole kukaan ihmisryhmiä pilkannut. Vähän heitetty läppää vegaaneista ja hipeistä, ei oikein muusta.

Eivät tällaiset jutut Eeviksellekään särähdä korvaan, ei tiedä mitkä ne aiheet ovat tarkalleen olleet. Ei Eevis ajatellut sitäkään, että Mira olisi ottanut raumalaisten herjaamista hirveän raskaasti, mutta olikin sanonut kokeneensa sen henkilökohtaisena vittuiluna. Eevis naurahtaa, että oli ollut siitä aika yllättynyt. Itse on aika itseironinen, ei loukkaannu kovin herkästi. On vain tietyt jutut, jotka kokee nöyryyttäviksi, aika pieni osa-alue. Yrittää olla olematta kovin herkkä niidenkään osalta, ja menevät ohi nopeasti, eivät ne jää häntä vaivaamaan. Jukka ymmärtää.

00:12

Jukka toivoo, että ehkä se tästä muuttuu paremmaksi. Eevis sanoo, että hänellä on ollut näitä pieniä juttuja lukuunottamatta tosi kivaa Jukan kanssa. Niin myös Jukalla Eeviksen kanssa. Jukka toivoo, että Eevis sanoo, jos kaipaa omaa rauhaa.

Jukka (hymyillen): "Koska mä en kyllä oikein pysty pitään näppejäni erossa!"
Eevis (hymähtäen): "No se on musta vaan ihan hyvä asia."

Läheisyysharjoitukset jatkuvat. (Rapoaja menee nukkumaan.)

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Mole » 17 Syys 2019 08:28

Herätys vähän klo 8.00 jälkeen. Taloon soitetaan rapinaääniä muutaman minuutin ajan.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja carjock » 17 Syys 2019 08:49

Ville rukoilee englanniksi pitkospuiden päällä. Rukoilee varsinkin Tarinan puolesta. Ja ryhmädynamiikan. Samassa kuuluu ilmeisesti makkarissa tai jossain sääntörikkomuskuulutus.

Nyt rukoilee Kristianin puolesta. Hänen rauhansa puolesta.

Ja nyt Suomen ja Suomen päättäjien puolesta. Että pysyisivät totuudessa. :)

Kimmo, joka aiemmin rikkoi sääntöjä, käväisi pk-huoneessa.

8:57 Eevistä pyydetään pk-huoneeseen. Helmeri kävelee pihalla yksikseen. Helmeri havaitsi ulkoroskiksen takana rotan. :D Kertoo siitä muille asukkaille olohuoneessa.
9:02 Kaikkien on vaihdettava paristot mikrofoniinsa.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja carjock » 17 Syys 2019 09:17

Tarina puhuu Millalle eilisestä. Tarina kokee vaikeaksi olla tässä ryhmässä. Hänellä on kova empatian tarve. Tässä ryhmässä on helpointa olla, kun laittaa kuoren päälle. Mutta sillä tavoin tunteet vaan patoutuu. Tää tilanne ahdistaa häntä, hänellä on morkkis että hän ei osannut puhua asiasta niin hyvin, että muut olisivat ymmärtäneet häntä.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Caprica » 17 Syys 2019 09:49

Tarina puhuu Jukalle keittiössä, tilittää ilmapiiristä ja siitä miten ihmisiä pitäisi kuunnella, eilen oli hankala päivä. Tämä siis alkoi ilmeisesti siitä, että Jukka aloitti keskustelun Tarinan mielenpahoittamisesta mistä Eevis hänelle viime yönä jutteli.

Krisu, Helmeri ja Jukka kävelee pihalla ja juttelee mm. luovuttamisajatuksista, Jukalla ja Krisulla käynyt mielessä. Jukka tuumaa, että täytyy vaan käsitellä niitä fiiliksiä. Krisu toteaa, että tämmönen käveleminen ja puhuminen samalla on hyvä keino käsitellä. Helmeri miettii, että tulihan intissäkin niitä ajatuksia, et teki mieli vaan lähtee.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 17 Syys 2019 09:51

Kristian, Helmeri ja Kimmo kiertävät pihaa.
Kristian: Mua vituttaa tällainen pöljäily, siis ei ole mitään ohjeita. Periaatteessa meillä ei oo vielä viikkotehtävää.
Kimmo: Niin tai me ei tiedetä sen sisältöä.
Kristian: Mun mielestä ei voi olla tehtävää, kun on kerrottu tehtävästä. Missään ei oo mainittu sanaa viikkotehtävä.
Kimmo: Niin mutta ei sitä tarvi sanoakaan.
Kristian: Tai eihän se oo mikään itseisarvo, että aina samaan aikaan alkaa viikkotehtävä.
Helmeri: Kyl mä veikkaan, että se on käynnissä. Tässä tarkoituksella sekoitetaan mieltä.
Kimmo: Se on just niin.
Kristian: Pitää nyt asennoitua silleen, että ei ole mitään tehtävän antoa, meillä ei oo viikkotehtävää.
Kimmoa: Onhan meillä niitä tehtäviä ollut.
Kristian: Mitä muka?
Kimmo: Kieltoja. Noudattakaa sääntöjä.
Kristian: Niin, kieltoja. Se oli juttu erikseen. Mutta muuta ei ollutkaan.
Helmeri: Se voi ittessään olla tehtävä.
Kristian: Se kun mentiin tehtäväalueelle, niin ei kuulutettu että "menkää tehtävalueelle". Me vaan mentiin mennä sinne. Jos olisi annetu niiden (tavaroiden tehtäväalueella) olla vaan siellä.
Kimmo: Niin, ei annettu mitään ehtävää tehdä mitään niille tavaroille. Me vaan tehtiin.
Kristian: Ne olisi vaan pitänyt jättää paikalleen. Tässä on nyt tää kieltojuttu.
Kimmo: Joo, niihin on puututtu paljon.
Kristian: Nin. Tässä on tää kietojuttu. Opetetaan tottelemaan ja tekemään ilman käskyjä.
Kimmo: Ja laskemaan virheitä.
Kristin: Niin, joka virheestä lähtee 1 prosentti budjetista
Kimmo: Tai sitten on tietty määrä, mikä me saaaan viikon aikana ylittää ja thats it.
Kristian: Niin. Nyt täytyy yrittää pitää virheet minimissään.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Caprica » 17 Syys 2019 09:59

Tarina ja Eevis makkarissa. Eevis tilittää Tarinalle keskusteluaan Jukan kanssa viime yönä. Tarina pyytää mm. tarkentavia esimerkkejä, Eevis avaa hänen ja Jukan välistä keskustelua yksityiskohtaisesti.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 17 Syys 2019 10:53

Varastohuone aukesi. Siellä oli iso astiallinen silliä, porkkanoita, etikkaa, umpiotölkkejä ym. säilykesillin tekoon tarvittavia aineita.

Asukkaat eivät ainakaan vielä ole tajunneet sillireferenssiä :)
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 11:36

Tarina toteaa työn lomassa että sunnuntain Elina taatusti kysyy, asukkaat, oliko tällä viikolla riittävän hyvät ohjeet … Eevis vastaa että, jos ohjeiden puutteen takia, tai virheellisten vihjeiden tulkitsemisen takia viikkotehtävä epäonnistuisi, ei se mun mielestä edelleenkään olisi meidän vika vaan BB:n mielivaltaisuuden vika. Eevikseltä menisi vaan enemmän kunnioitus BB:tä kohtaan, että se ei voi hoitaa asioita muuten kun pistämällä lisää hanttiin meidän toiveita vastaan. Eevis ei yhtään arvosta sellaista toimintaa, se viittää pelkoon menettää auktoriteettinsa jos täytyy turvautua sellaiseen totalitarismiin. Tarinan mielestä hyvin sanottu.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 11:52

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 12:01

Krisulla tekee mieli musiikkia, nyt. Reipas kaksi viikkoa jo, toteaa Mira, ilman minkään näköistä. Ja kaljaa, jatkaa Krisu, ja hmmmm. Mira tajuaa, hmmmm, se oli pillu, minä tiedän. Joo, se oli pillu, myöntää Krisu.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 12:14

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 12:39

Aamukuulutus nousi esiin, ja Tarina haluaa keskustella siitä. Kuulutus ahdistaa Tarinaa tosi paljoon, aluksi ajatteli että ok, se on hetki vaan kun ahdistaa uudessa paikassa ja sitten tottuu, ja menee ohi. Se ei ole mennyt ohi, jatkaa tarina, muut kuulutukset ei ahdista.

Eevistäkin ahdistaa, koska hänellä on ollut ristiriitaiset fiilikset BB:hen, niinku tyyppinä. Eevistä häiritsee, kaikki kuulutukset yleensä on tiedottavia tai käskeviä, se kuulostaa puhtaalta vittuilulta että ainoa hyväntahtoinen toivotus, se tulee heti aamusta. Hyvää huomenta (pehmeällä äänellä), se äänensävy ja kaikki kuulostaa siltä että vittuillaan silleen että väsyneenä heräät. No vittu saatana, hyvää huomenta vaan, jatkaa Eevis, se on niin ristiriitainen. Eevis ei tykkää että tulee ihmiseltä ristiriitaisia viestejä. Kevin ei myöskään. Tarinan mielestä tosi mielenkiintoinen teoria.

Tarinasta kuulutus on laitosmainen, että heti kun herää, muistaa olevansa täällä.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 12:57

Tarinalle tuli välähdys. Luulee että jos heidän suoritusta arvioidaan jollain tapaa, kaikissa tehtävissä, loogisin mittari on että osallistuuko kaikki, mikä muu olisi järkevä.

Eeviksestä ihan järkevä mittari, mutta jos miettisivät viisi minuuttia niin tulisi mieleen varmaan sata muutakin. Tarinastakin se on totta kyllä. Kevinistä ratkaisu voisi olla se että pääsevät vain yhteisymmärrykseen, vaikka että neljä tekee. Tarinan mielestä yhteisymmärrykseen kaikki osallistuu, vaikka vain verbaalisesti.

Eeviksestä heille on annettu vain ripotellen vihjeitä, luulee että ympyrä sulkeutuu, jossain vaiheessa on saatu riittävästi vihjeitä tai tulee ratkaiseva vihje, kaikki loksahtaa yhteen. Tai sitten vaihtoehtoisesti nämä on hämäyksiä, heitä halutaan horjuttaa. Halutaan tehdä sitä kautta vaikeampaa, että kaikille tulisi epävarmuutta ja kaikki spekuloi eritavalla, että itse aiheutetaan omat ongelmat.

Kevinistä vaihtoehto voisi olla että testataan kuinka sietävät epävarmuutta. Tai sitten ei mitata mitään, kunhan saavat tehtäviä.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 13:02

Pihalla muuta asukkaat ovat kikkailleet menemään sitä ja tätä. Mm. Milla vetää tverkkausrinkiä.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 13:10

Varstohuone pärähti auki, Saivat muonatäydennystä, ryyditettynä ohjeilla:

Teidän tehtävänne on pitää huolta siitä että tarvikkeet riittävät koko viikoksi. Mikäli haluatte päästä täydentämään ruokavarastoja ja hankkimaan sellaisia herkkuja mihin Big Brother ei taivu, teidän kannattaa panostaa viikkotehtävän onnistumiseen sata prosenttia.

Kuva

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 13:24

Joku kuuli jotain, porukat sinkoilevat. Sitten BB kuuluttaa, Tuula, joka kuuluu vain makkarissa. Krisu riehaantuu, Tupu on täällä, tässä on Tupu, Tuula on tässä, eikö kaikista Tupu ole tässä. Jukka analysoi että Tuulan pitäisi ehkä olla makkarissa, saaden Krisun komppaamaan.

Kuva

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 13:38

Visvapari on siirtynyt lääppimään sänkyyn muiden keskelle.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 13:46

Asukkaat määrättiin ulos, ja sulkemaan ovet.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”