19. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 19 Syys 2019 23:01

22:50 Mira kävi halaamassa häätöäänestykseen joutuneet. Sanoo myös, että oma sydän pamppailee vieläkin. Kyselee fiiliksistä, haluavatko puhua niistä vai eivät.

Eeviksellä on mielestään yllättävänkin OK olo. Näkee ihan loogisena että hänet on nimetty, koska on tässä viikon sisällä vähän kiukutellut ja itsekin ilmaissut eilen luovutusaikeita ja muita. Eevis näkisi tämän järkeväksi syyksi nimeämiselleen. Ei tiedä onko muitakin syitä, mutta tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Ei tunnu pahalta, mutta on tämä silti jännittävää.

Tarina oli jo tiistai-iltana sitä mieltä, että varmaan tulee olemaan häätöäänestyksessä. Kun on tapahtunut tilanteita, tosi usein sen ihmisen nimi on tapetilla häätöäänestyksessä. On pyrkinyt ennaltaehkäisemään konflikteja eikä luomaan niitä. Mutta joskus hänen tapansa on olla konfliktissa kun yrittää keskustella tulevaisuuden toimintamalleista. Tarina piti todennäköisenä häätöäänestyksessä oloaan, koska on paljon näyttänyt tunteitaan ja pyrkinyt antamaan rakentavaa palautetta. Tarina pitää sitä tosi valitettavana, koska haluaa tosi paljon olla talossa. Mutta osasi jo tähän suhtautua. Tarina on shokissa Eeviksen häätöäänestykseen joutumisesta, ja myös Villen, koska tässä on kaksi ihmistä, joista tosi paljon pitää.

Ville kertoo sanoneensa jo aikaisemmin, että olisi ollut hämmentynyt, jos ei olisi häätöäänestyksessä.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Caprica » 19 Syys 2019 23:09

Tarina ja Eevis pui nimeämisiä makkarissa, Eevis tajuaa miks hänet on nimetty, kun hän on ollut niin pahalla tuulella ja eilenkin meinannut luovuttaa. Nyt tuntuu tosi pahalle ajatus siitä, että joutuisi ulos talosta. Ja onhan osa ihmisistä etäisiä.

Eevis tajuaa miks hän on saanut pisteitä, hän intuitiivisesti kyllä saa mieleensä muutaman ihmisen. Kiukuttelu ja käsirautajutut on varmaan antaneet sellaista kuvaa, että hän on vähän epävakaa. Siinä mielessä näkee loogisena, että on päätynyt äänestykseen. Eihän hän tietysti syitä kuitenkaan voi tietää. Ei haittaa, että hänet on nimetty, mutta ahdistaa se, että he on Tarinan kanssa molemmat äänestyksessä.

Tarina on myös shokissa, vaikka tiesikin, että on äänestyksessä. Konfliktitilanteita on ollut, ja Tarina on ollut siinä vahvasti. On ollut tilanteita missä tarinalla on tietty kanta, josta monet on samaa mieltä, mutta eivät ole puolustaneet Tarinaa, joten on näyttänyt siltä että hän on ollut yksin. Ulkopuolisesta on näyttänyt yksipuoliselta. Sit on ajateltu, et nonniin, Tarina itkee nyt tuolla ja on varmaan ollut joku konflikti, ärsyttävää.

Tarina on kuitenkin ollut tosi yllättynyt Eeviksen olemisesta häätöäänestyksessä. Eevis on kuitenkin niin hyvissä väleissä niin monen kanssa. Eevis korjaa, että ehkä sen näkee Tarina ja Kevin, ehkä Krisu ja Jukka. Mutta eihän hän muiden kanssa ole sillätavalla läheinen. Kimmo ehkä kans, mutta Eevis ei tiedä tietysti miten Kimmo kokee. Eevis miettii, että kaikki muut on voineet antaa hänelle nimeämispisteitä, ei pysty sanomaan mitään arviota. Eevis hoksaa myös, ettei hän ole hirveästi tehnyt esimerkiksi ruokaa, et semmoset kenelle Eevis on jäänyt etäiseksi ei nää ehkä Eevistä yhteisölle hyödylliseksi, joten ehkä sekin on vaikuttanut.

(Joku käy ovella tässä välissä)

Tämä viikko on ollut käsirautarangaistuksesta eteenpäin tosi rankka Eevikselle, ja hän näkee sen vaikuttaneen monen ajatuksiin, ihan loogista että hän no nimettynä. Ei kuitenkaan odottanut omaa nimeään, on yllättynyt. Odotti kahdella ekalla viikolla olevansa häätöäänestyksessä, mutta nyt ei. Eevis toivoo, että saisivat Tarinan kanssa jäädä molemmat. Tarina luonnollisesti myös. Tarina olisi toivonut, että kaikki ketkä on nyt äänestyksessä saisivat jäädä, koska he kaikki ylläpitävät sellaista ilmapiiriä jossa Tarinan on hyvä olla. Tarina selostaa sitä, miten ihmisten olisi hyvä käyttäytyä, että Tarinan olisi hyvä olla. Ville edustaa sitä samaa, että ihmisten pitäisi ajatella yhteisön hyvinvointia jopa oman hyvinvoinnin edelle ja edistää sellaista. Tarinasta tilanne on hyvin surullinen, tahtoisi kovasti itse jäädä taloon, vaikka on kokenut ulkopuolisuuden tunteita. Toisaalta uskoo, että pääsee yli ulkopuolisuuden tunteesta. Kun yksi ihminen lähtee, niin se koko dynamiikka muuttuu, Tarina voi päästä ulkopuolisuuden tunteesta eroon, tai ainakin oppia elämään sen kanssa. Toivoo myös, että Eevis jää, Eevis on Kevinin kanssa tärkein talossa Tarinalle. Tuntuisi pahalta jäädä jos Eevis lähtee.

Keskustelu jatkuu, rapoaja joutuu luovuttamaan.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 19 Syys 2019 23:11

22:57 DC1: Kaarisohvalla Anu, Kevin, Mira, Tuula ja Kevin.

Mira (Keviniltä): "Mikä fiilis?"
Kevin: "No..." (hieman surkeana naurahtaen) "...kuppikunta on ainakin niinkun hajoamassa kasaan!"
Tuula (säälivällä äänensävyllä, ottaen Keviniä käsistä kiinni): "Niin, mieti! Sulla on molemmat siellä!"

Mira kyselee muiden veikkauksia, mikä on tilanne, lähteekö edelleen yksi. Muiden mielestä lähtee. Mirakin on samaa mieltä.

Kimmo (kädet ojossa): "Kevin, nyt mun täytyy halata sua, koska... been there... (jotain epäselvää)"
Kevin (Kimmoa halaten): "Aww, kiitoksia!"

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Caprica » 19 Syys 2019 23:19

Anu ja Kimmo lähdössä kauppaan, pidettiin pikapalaveri sohvalla siitä, mitä kaupasta tuodaan.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 19 Syys 2019 23:23

Kimmo PK:sta: Kaikki sohville.
Kimmo ja Anu lähtee kauppaan.
Asukkaat käy yksitellen kaikkien toiveet kaupasta läpi.
Ville: Isoja juustoja. Halpoja leivänpäällisiä
Jukka: Käristeitä, makkaraa. Voi olla isokin paketti. Lihapiirakat ois jees. Ranskalaisia olisi kiva olla. Ja mulle normi Battery.
Mira: Teetä.
Helmeri: Normaali maitoa. Ja jos lihiksiä ostetaan, niin nakkeja myös.
Milla: Soija-jogurtteja eri makuina ja pakastevihanneksia.
MIra: Yleisesti haluan sanoa, että kannattaa ottaa isoja paketteja. Niitä on helpompi ottaa.
Kevin: Hedelmiä ja vihanneksia. Sikana naudanlihaa ja hiilareita. Niillä pärjätään reilusti viikko. Sekä soijarouhetta.
Tuula: Curryä.
Milla: Keskittykää enemmän hedelmiin ja vihanneksiin.
Tarina: Suklaata.
Mira: Levitteet ja Juustot.

Tämä on Big Brother: Pitäkää kiirettä. Anu ja Kimmo lähti ostoksille.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 19 Syys 2019 23:49

Aiemman Caprican rapon lopusta:

23:06 DC2: Makuuhuoneessa Tarina ja Eevis.

Tarina: "No tää on nyt sanomattaki selvää, mut sinä ja Kevin ootte mulle kaikist läheisimpiä ihmisii täällä."

Tarina sanoo saavansa Keviniltä ja Eevikseltä tosi erilaisia asioita. Vaikka Eevis lähtisi ja Kevin jäisi, se ei millään tavalla kompensoisi sitä, että Eevis on lähtenyt.

Tarina: "Siis mä saan sult ihan... ihan sellast... no jos mä saan sult eniten varmaan emotionaalist tukee, mut ku se ei oo ees se et mä tavallaan tukeudun suhun, et sä oot jotenkin mun sellanen, niinkun... tiätsä, tun...tunteiden... säätely..." (naurahtaa, kun ei löydä sanoja) "...niinku... jotenkin..."

Tarina: "Et tavallaan, mä nään, mä näen, et meiän, meiän siis ihmissuhde ei perustu siihen, et, et tavallaan mun... et sä oot mun, et sä oot mulle emotionaalinen tuki, tai, tai tavallaan... niinkun, apu jäsennellä keskustelun kautta niinku fiiliksii, vaan ihan jo se, et se, pelkästään se, et sä oot täällä ja mä tykkään sust ihmisenä niin paljon. Niin se jo antaa mulle, vaik me ei keskusteltais, tiätsä, koko päivänä mitään. Niin mun silti tulee vaan niin hyvä olo siit, et sä oot täällä. Niin sit jotenki mä kokisin sen niin... vaikeeks et jos sä lähtisit ja mä jäisin."

Tarina: "Tai jotenkin... tai mä uskon et se just, jos mullon nyt ollu ulkopuolisuuden tunnetta sillee vähän välii tääl, niin jos sä lähtisit, niin se oikeesti lisääntyis silleen aivan ekspotentiaalisesti [sic]. Et silleen toi on kyllä, niinku, tosi, tosi kauhee tilanne."

Eeviksellä on aivan samanlaisia fiiliksiä, ei osaa täydentää niitä sen tarkemmin. Joku oli makkarissa joskus kysynyt kenen kanssa ei haluaisi olla äänestyksessä. Jukka oli sanonut hänet, mutta hänelle oli tullut ensimmäisenä Tarina mieleen. On hän kiintynyt Jukkaan, ja Jukan läsnäolo helpottaa oloa paljon. Eikä ole nyt hampaankolossa mitään Jukkaa kohtaan keskustelun jälkeen. Viihtyy Jukan kanssa ja läheisyys rentouttaa tosi paljon, mutta Tarina on ollut keskustelujen ja läsnäolon kautta paljon vahvempi tuki itsessään. Jos Eevis tahtoo tulla avautumaan ja purkautumaan jostain asiasta, niin kyllä hän Tarinan luo silloin hakeutuu.

Tarinan kanssa keskustelut ovat aina niin perinpohjaisia, Eeviksen on helppo ymmärtää ja on helppo käydä läpi mitä tahansa asioita. Eeviksen ei tarvitse käyttää paljoa vaivaa asian muotoiluun Tarinan kanssa keskustellessaan. Joidenkin muiden kanssa joutuu miettimään, onko asiasisältökään sellaista, mikä menee perille, Tarinan kanssa ei.

Tarinalla on ihan sama fiilis, tosi vahva kokemus siitä, että heillä on vahva yhteys.

23:13 Keskustelu keskeytyy siihen, kun Kimmo hakee myös Tarinan ja Eeviksen sohville kuulemaan kauppa-asiaa ja suunnittelemaan mitä haetaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2019 00:26

23:21 DC2: Eevis kaarisohvalla vilttiin kääriytyneenä. Retrotasanteella Kristian, Ville, Helmeri ja Tuula.

Eevis kertoo fiiliksistään. Ei ollut etukäteen odottanut, mutta kun nimi tuli, piti sitä järkeenkäypänä. Viikon sisällä oli ollut tosi hankalia päiviä. Kristian ei usko niiden olleen ihan hirveen ratkaiseva tekijä.

Eevis muistuttaa siitä kun edellispäivänä oli sanonut että luovuttaa, jos tämä jatkuu näin, se oli tottakai monelle varmaan helppo peruste.

Kristian: "Mut tarkotitsä ees sitä sillon... siin mielentilassa, ehkä joo, mutta?"
Eevis: "No... no siis sillon mä olisin tarkottanut, et... et jos se olis oikeesti jatkunu — niinku mähän luulin sillon niinku, et, et mun käsketään joka ilta mennä niinku samaan aikaan nukkumaan — tai siis mul oli se käsitys, et se on niinku pysyvä sääntö, et mä jou--"
BB: "Eeva-Leena! Korjaa mikrofonisi asentoa."

Eevis selittää, että oli luullut nukkumaanmenoajan olevan pysyvä sääntö. Olivat jäämässä Jukan kanssa hengaamaan olohuoneeseen vielä sen jälkeen kun tuli "hyvää yötä" -kuulutus, mutta sitten heidät vielä patistettiin erillisellä "menkää nukkumaan" -kehotuksella makuuhuoneeseen.

Eevis: "Siin kohtaa mä sit ajattelin, niinku et ku, mul on kuitenki se mun niinku... vuorokausirytmi on sellanen, et mä niinku — kuitenki mul on se aktiivisin tai virkein aika niinku sillon alkuyöstä. Niin mä en todellakaan niinku haluu mennä... joka päivä niinku sänkyyn makaamaan pariks tunniks vaan ja tuijottaan kattoa. Niin mä olin niinku siit tavallaan niin vihanen tai semmonen, niinku et... sillon mä ajattelin et joo, et en mä tollast niinku jaksa... jaksa, jos se on niinku pysyvä sääntö, et mun pitää mennä niinku joka yö... vaan niinku sänkyyn makaamaan, jos mua ei väsytä."

Eevis: "Sillonhän mä olin siit aika järkyttynyt. Ja sit yhest toisest asiast — mun ja BB:n välisest asiast, mist mä en niinku... saa enää oikein puhuu — mut siis kuitenki niin... niin tota... siitäki mä olin vähä ehkä loukaantunu, ku siin mä niinku koin, et, et mun..." (naurahtaa) "...juridisia oikeuksia niinkun loukattiin, tai näin. Mä en saa... nyt sitä varmaan sen enempää tarkentaa, mut me saatiin se sillon eilen aamupäivällä niinku puhuttua läpi tuolla... tai niinku sovittua. NIin sen jälkeen, niinku... mä en enää, enää ollu yhtään niinku sitä mieltä, et mä haluaisin niinku luovuttaa, mut mä olin totta kai siihen mennessä ehtinyt tosi paljon niinku avautua siitä niinku et joo, et jos tää on pysyvä sääntö ja jatkuu tällasena, niin mä niinkun, niinkun tota... lähden täältä vapaaehtoisesti."

Eevis ajattelee tämä voineen olla yksi tekijä ja looginen perustelu sille, miksi häntä on ehkä nimetty. Mutta totta kai hän myös jää monen kanssa vähän etäiseksi, vaikka tuleekin toimeen. Monet ovat lähentyneet enemmän joidenkin muiden kanssa. On vähän erakoituva ja introvertti luonne, ei ole ensimmäisenä innostuneena juoksemassa, jos tulee jokin tehtävä. Tykkää prosessoida asioida ja miettiä, ja kaikkea sen tyyppistä, mutta eihän hän ulos päin vaikuta siltä, että olisi hirveän innostuneesti ja aktiivisesti mukana missään. Niin tässä on totta kai paljon tällaisia juttuja, ja vielä päälle jokaisen henkilökohtaiset asenteet, joita ei voi edes arvata. Niin ei ole siinä mielessä yllättynyt, eikä koe pahana että on nimetty, tai ole loukkaantunut siitä tai koe, ettei hänestä pidettäisi talossa.

Eevis: "Mut totta kai nyt ku ne kaikki... eiliset ja noi... käsirautahommat ja muut on niinku ohi, et ne on ollut kans niinku ohimenevii tilanteit, niin totta kai nyt niinku häiritsee se, et kun en mä nyt täält haluaisi lähteä sillon sunnuntain."

Tänäänkin kun oli puhuttu motiiveista, miksi haluaisi vielä jäädä taloon, niin Eeviskin on tajunnut, että hänelle on tullut jo nykyisen talossaolon aikana paljon vielä uusia motiiveja vanhojen lisäksi sitä koskien, miksi haluaisi kokea tämän pidemmälle, miten tämä etenee. Sen vuoksi jännittää, miten sunnuntaina käy. Mutta ei tämä vaikuta siten, että tulisi vainoharhaiseksi tai alkaisi miettimään suhteitaan muihin ihmisiin sen enempää kuin normaalistikaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2019 00:51

Aiemmin:

23:28 DC2: Kristian toteaa, että tulee vitun jännä sunnuntai. Kaikki häätöuhan alla olevat ovat aika näkyviä ihmisiä. Muut komppailevat.

Kristian: "Kaikki aika erilaisia persoonii, ja kaikki niinku aika esillä koko aika."

Kristian pohtii että toisaalta tämä porukka pienenee koko aika. Enemmän ja enemmän tulee vitun pahoja häätöäänestystilanteita.

Kristian: "Niin kun sanoin, et viime viikolla, kyl mä niinku melkein arvasin, et se on Timo, joka lähtee. Koska Timo oli seinäruusu, ja semmonen rauhallinen analyysi--"
Tarina: "Mun mielest Timo ei ollut kyl todellakaan seinäruusu."
Eevis: "Eikä munkaan mielestä."

Kristian vastaa, että kyllä se aika semmonen hiljainen oli. Tarina sanoo, että ehkä Krisun näkulmasta se jäi etäiseksi, mutta itse kävi Timon kanssa tosi paljon keskusteluja.

Kristian: "Kyl mäki kävin, ei siinä--"
Tarina: "Joo ja se oli mun mielest... ainoita täällä, jotka kävi niin... syviä, intensiivisiä ja älykkäitä keskusteluja."
Kristian: "Niin mut--"
Tarina: "Et se kyl toi tänne tavallaan ihan omaa elementtiään."

Tarina myöntää, että Timo ei ollut niin dominoivasti äänessä vaikkapa ryhmätilanteissa, mutta ei kutsuisi seinäruusuksi. Timo oli tosi vahvasti talossa.

Kristian selventää, että tarkoitti ihan eri asiaa; sitä miten, yleisöäänestyksessä pärjää. Se oli ehkä vähän yllätys, että Timo oli nimettyjen joukossa, mutta itse äänestyksessä, kun Kristian oli kuullut ne kolme nimeä, oli aika selvää, että Timo lähtee.

Kristian: "Koska, miten vois kuvitella, että... öö, Timo olis tolla... analyyttisellä keskustelullaan päässyt mitenkään niinku näkyviin?"

Kristian muistuttaa, että ne ovat asioita mitä he eivät talossa tiedä ja mistä he eivät päätä. Timon faktakeskustelut ja asiakeskustelut ja kaikki hyvät jutut ovat kuitenkin aika pieni osa tätä päivittäistä rallia, mitä talossa päivittäin tapahtuu.

Tarinakin myöntelee, että riippuu niin paljon siitä, mitä näytetään ulos. Mutta Timokin kuitenkin selvisi yhdestä häätöäänestyksestä, joten sillä oli "backupia" ulkona.

Kristian (myönnellen): "Ihan varmasti, kyllä."

Kristian kuitenkin toteaa, että koska ensimmäisessä äänestyksessä Timo oli ollut Emman kanssa, ehkä Emma oli jäänyt vielä enemmän taustalle.

Tarina muistuttaa, että silloinkin Timon puolesta on äänestetty, tukea on ollut.

Keskustelu päättyy sen pohtimiseen, onko äänestys plusäänestys, miinusäänestys vai plus- ja miinusäänestys. Asukkaat eivät tiedä. Tarina olettaa, että on ainakin pluselementti, tai voisi olla myös plus ja miinus, mutta ei usko että olisi pelkkä miinusäänestys, se olisi tosi outoa. Kristian taas pitää sitäkin mahdollisena, kun kerran on häätö kyseessä; katsojat voivat äänestää sitä pihalle, kenet haluavat pihalle. Mutta eivät voi tietää.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”