Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Syys 2019 00:30

Taisi olla kauden onnistunein kauppareissu. Jopa nakkeja ja lihiksiä onnistuivat tällä kertaa haalimaan. :)

Edit: no, maidot ei vissiin mennyt ihan putkeen. Helmeri ei saanut normimaitoa. ;)
a walking disaster

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja KariTa » 27 Syys 2019 00:32

Kolme isoa peltipurkkia suolakurkkuja. :) Hyvä jos saavat syödyksi koko loppukautena.

M. Kuulin Krisun sanovan kolme purkkia, alla olevaan viestiin viitaten.

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 27 Syys 2019 00:32

Pari tonkkaa suolakurkkui, irtolihiksii, aitoi nakkeja. Uskon äijien olevan tyytyväisiä hetken :D Hyvän näköstä menoa oli muutenkin mitä instasta näki poikain kauppareissulla.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 27 Syys 2019 00:50

Kovin myös Kristian näytti Keviniä kehuvan kauppareissusta, ilmeisen hyvin sujui kaksikolta yhteistyö.

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 27 Syys 2019 00:57

Krisun paistattelua seuratessa voisi helposti kuvitella, että mies kävi yksin siellä kaupassa. Antoi vielä tarkoituksella muiden ymmärtää, että olisivat itse osanneet laskea ostokset niin lähelle 407 euroa.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Syys 2019 01:03

kärpänen kirjoitti:
27 Syys 2019 00:57
Krisun paistattelua seuratessa voisi helposti kuvitella, että mies kävi yksin siellä kaupassa. Antoi vielä tarkoituksella muiden ymmärtää, että olisivat itse osanneet laskea ostokset niin lähelle 407 euroa.
Mä taas kuulin ihan muuta, olin kuulevani, että Krisu kehui Kevinin taitoja pitkin matkaa. Jos Kevin ja Krisu eivät arvioineet loppusummaa noinkin lähelle, niin kuka sen sitten laski?
a walking disaster

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 27 Syys 2019 01:06

Mitähän Kevinin ja Tarinan sydänystävyydelle tapahtui käpylehmätehtaassa. Kun Kevin ei ole kaiken aikaa lohduttamassa häätöön joutunutta Tarinaa. Tämä Kevinin ryhmäytyminen tiiviimmin muun porukan kanssa taitaa olla tehtäväviikon paras anti :thumbsup

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 27 Syys 2019 01:09

knocker kirjoitti:
27 Syys 2019 01:03
kärpänen kirjoitti:
27 Syys 2019 00:57
Krisun paistattelua seuratessa voisi helposti kuvitella, että mies kävi yksin siellä kaupassa. Antoi vielä tarkoituksella muiden ymmärtää, että olisivat itse osanneet laskea ostokset niin lähelle 407 euroa.
Mä taas kuulin ihan muuta, olin kuulevani, että Krisu kehui Kevinin taitoja pitkin matkaa. Jos Kevin ja Krisu eivät arvioineet loppusummaa noinkin lähelle, niin kuka sen sitten laski?
Menisikö niin, että seuraavat kassakoneen saldoa ja budjetin yli menevät ostokset jäävät kärryyn.

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 27 Syys 2019 01:10

knocker kirjoitti:
27 Syys 2019 01:03
kärpänen kirjoitti:
27 Syys 2019 00:57
Krisun paistattelua seuratessa voisi helposti kuvitella, että mies kävi yksin siellä kaupassa. Antoi vielä tarkoituksella muiden ymmärtää, että olisivat itse osanneet laskea ostokset niin lähelle 407 euroa.
Mä taas kuulin ihan muuta, olin kuulevani, että Krisu kehui Kevinin taitoja pitkin matkaa. Jos Kevin ja Krisu eivät arvioineet loppusummaa noinkin lähelle, niin kuka sen sitten laski?
Samaa kuulin minäkin, Krisu mainitsi Kevinin joka välissä ja vielä kehui moneen kertaan, myös sen, että ilman Keviniä kauppareissusta ei olisi tullut mitään.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 27 Syys 2019 01:33

knocker kirjoitti:
27 Syys 2019 01:03
Jos Kevin ja Krisu eivät arvioineet loppusummaa noinkin lähelle, niin kuka sen sitten laski?
Eiköhän siinä ole vain roudattu tavaraa kassalle niin paljon kuin on ehditty ja katkaistu budjetin kohdalla. Kevin taisi lopulta sanoakin, että priorisoivat siinä kohtaa mitä otetaan ja jätetään. Krisu ei tuota halunnut sanoa vaikka pariinkin kertaan hänelle hehkutettiin miten hienosti osasitte laskea. Oli niin kiimoissaan huomiosta mitä sai, että aiheettomatkin kehut näköjään kelpasi. Tyypillinen piirre Krisun kaltaisissa ihmisissä.

Avatar
Pikkuinenmyy
Vaihtoasukas
Viestit: 309
Liittynyt: 02 Syys 2019 22:13

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Pikkuinenmyy » 27 Syys 2019 01:35

KariTa kirjoitti:
27 Syys 2019 00:32
Kolme isoa peltipurkkia suolakurkkuja. :) Hyvä jos saavat syödyksi koko loppukautena.

M. Kuulin Krisun sanovan kolme purkkia, alla olevaan viestiin viitaten.

Kolme niitä tosiaan oli, mutta eiks ne melkeen yhen jo tyhjentäny :imrgreen:


Edit.
kärpänen kirjoitti:
27 Syys 2019 01:33
knocker kirjoitti:
27 Syys 2019 01:03
Jos Kevin ja Krisu eivät arvioineet loppusummaa noinkin lähelle, niin kuka sen sitten laski?
Eiköhän siinä ole vain roudattu tavaraa kassalle niin paljon kuin on ehditty ja katkaistu budjetin kohdalla. Kevin taisi lopulta sanoakin, että priorisoivat siinä kohtaa mitä otetaan ja jätetään. Krisu ei tuota halunnut sanoa vaikka pariinkin kertaan hänelle hehkutettiin miten hienosti osasitte laskea. Oli niin kiimoissaan huomiosta mitä sai, että aiheettomatkin kehut näköjään kelpasi. Tyypillinen piirre Krisun kaltaisissa ihmisissä.

Eiköhän ongelma ollut lähinnä siinä, että eivät saa kertoa juuri mitään kauppareissusta. Sama juttu joka viikko.
Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja KariTa » 27 Syys 2019 02:13

Jukka odottaa enemmän Eeviksen näkemistä kuin tuttujen, jos lähtee sunnuntaina. Ei tosin tiedä haluaako Eevis nähdä.

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 27 Syys 2019 05:38

Mm. Millahan sanoi, että "se on hassua sitten kun kaikki on käynyt kaupassa niin kaikki tietää mikä homman juju on".
Mitä lie jujuja sitten. Eka kauppareissu ainakin kesti tolkuttoman kauan.
"Viikkotason kumppaneita ovat esimerkiksi Tolu, Knorr, Arla ja Starbucks kahvijuomat. Kaikkia yhteistyökumppaneita Kantakoski ja Niittynen eivät voi vielä paljastaa, koska samalla he tekisivät juonipaljastuksia.

”Viikkotehtävät liittyvät tosi vahvasti brändeihin. On mietitty tarkkaan, mikä olisi luontevin tapa kullekin brändille näkyä, ja että se ei olisi päälle liimattua”, he sanovat."
https://www.marmai.fi/uutiset/sisallon- ... 4baa31a359

En ole noiden syömisiä tarkemmin seurannut, mutta niinköhän esim. Knorr tai Arla tykkäisivät jos kovin näyttävästi ostaisivat ja söisivät kilpailijoiden tuotteita pitkin kautta? Tuossa voisi olla yksi juju, että ei sieltä "kassan läpi" ehkä ihan kaikki tuotteet aina mene vaikka miten haluaisivat.

Avatar
Pikkuinenmyy
Vaihtoasukas
Viestit: 309
Liittynyt: 02 Syys 2019 22:13

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Pikkuinenmyy » 27 Syys 2019 11:10

Tosi hyvä keskustelu muunsukupuolisuudesta Miran ja Tarinan välillä (myös Jukka ja Anu osallistuivat jonkin verran). Mielestäni näin hyvin ei aiheesta ole talossa vielä keskusteltu, tätä jaksoi seurata. Mira (ja Anu) heitti vähän kärkkäitäkin kommentteja ja kysymyksiä eikä kukaan tainnut loukkaantua :thumbsup
Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Defendant » 27 Syys 2019 11:14

Pikkuinenmyy kirjoitti:
27 Syys 2019 11:10
Tosi hyvä keskustelu muunsukupuolisuudesta Miran ja Tarinan välillä (myös Jukka ja Anu osallistuivat jonkin verran).
Taas. [smilie=a_doh.gif]

Toivoin jo, että tää aihe on koluttu läpi.

Edit. Krisu otti hatkat heti huoneesta kun tajusi mikä levy lähti soimaan. "Sori, tää on mulle liian raskas aihe näin aamusta". :bidmouth:

Ajattelin silti nyt kuunnella tuon, kun on mainostettiin hyvänä keskusteluna.

Avatar
Pikkuinenmyy
Vaihtoasukas
Viestit: 309
Liittynyt: 02 Syys 2019 22:13

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Pikkuinenmyy » 27 Syys 2019 11:16

^Taas joo, mutta mielestäni asiasta puhuttiin hieman eri tavalla. Keskustelu oli hyvä, mutta tuntuu ettei Tarina osaa nyt lopettaa [smilie=a_doh.gif]
Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Defendant » 27 Syys 2019 11:45

Vaikkei nyt mitään uutta infoa varsinaisesti tuonut tämä muunsukupuolisuuskeskustelu, mutta seurasin tuota vain, että nään miten Tarina kertoo tuon asian.

Edelleen jaarittelee kun voisi kertoa helposti ytimekkäämmin.

OT:
Itse sain tylyn vastauksen joskus kysyttyäni ensimmäistä kertaa elämässäni näitä samoja asioita eräältä muunsukupuoliselta, siis samoja mitä Mira tenttasi Tarinalta. Ja kyseessä kuitenkin tuttu ihminen jonka olin nähnyt useita kertoja aiemminkin.

"Minulla ei ole velvollisuutta kertoa sinulle näitä asioita ilmaiseksi ja tehdä työtä sinun puolesta" :bidmouth:

Tein Krisut ja lähdin pois. Eli en ihmettele, jos näistä ei tiedetä kauheasti. Koska kokemani reaktio on kuulemma yleinen, jos asiaa mennään kysymään.

Kuten Kevinkin on talossa todennut, että "it's none of your business" on yleisin vastaus mitä antaa, jos häneltä tullaan kysymään henkilökohtaisuuksia.

Ei varsinaisesti kyllä auta ihmisiä ymmärtämään yhtään mitään, mutta siinähän äksyilevät. Ei ole minun murhe sitten, jos heille huudellaan myöskään kadulla. "None of my business".

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Mole » 27 Syys 2019 11:58

Tarina ja Kevin kiimailevat Euroviisuista ja niiden ihanuudesta sen verran huolella, että jonkun tehtävän "palkintona" voisi esittää taloon Suomen viisukarsintoja jostain 70-luvulta.

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja sunday » 27 Syys 2019 12:29

Defendant kirjoitti:
27 Syys 2019 11:45
OT:
Itse sain tylyn vastauksen joskus kysyttyäni ensimmäistä kertaa elämässäni näitä samoja asioita eräältä muunsukupuoliselta, siis samoja mitä Mira tenttasi Tarinalta. Ja kyseessä kuitenkin tuttu ihminen jonka olin nähnyt useita kertoja aiemminkin.

"Minulla ei ole velvollisuutta kertoa sinulle näitä asioita ilmaiseksi ja tehdä työtä sinun puolesta" :bidmouth:

Tein Krisut ja lähdin pois. Eli en ihmettele, jos näistä ei tiedetä kauheasti. Koska kokemani reaktio on kuulemma yleinen, jos asiaa mennään kysymään.

Kuten Kevinkin on talossa todennut, että "it's none of your business" on yleisin vastaus mitä antaa, jos häneltä tullaan kysymään henkilökohtaisuuksia.

Ei varsinaisesti kyllä auta ihmisiä ymmärtämään yhtään mitään, mutta siinähän äksyilevät. Ei ole minun murhe sitten, jos heille huudellaan myöskään kadulla. "None of my business".
Vähän offtopicia tämäkin: Ymmärrän sun pointin, että ei auta ketään ymmärtämään, jos ystävälliseen kysymykseen vastataan ”ei kuulu sulle”. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä myös hirveän hyvin, miksi moni noin vastaa. Onhan se varmaan uuvuttavaa, että sun sukupuoli-identiteetti tekee susta toisten silmissä jonkun sirkuseläimen tai kummajaisen, jolla ei nähdä olevan oikeutta yksityisyyteen. Koska mitä se oikeasti muille kuuluu, mitä toisilla on jalkojensa välissä? En mäkään tykkäisi, että tuntemattomat tai välttämättä tututkaan tulisivat utelemaan mun intiimiasioita. Onnekseni satun olemaan cis-nainen, joten ei ketään kiinnostakaan kysellä. Mutta ei mun mielestä kukaan ansaitse kadulla huutelua sen takia, ettei halua olla jatkuvasti avaamassa henkilökohtaisia asioitaan uteliaille kyselijöille.

Ja jotta ei nyt täysin offtopiciksi jäisi, niin mun mielestä toi muunsukupuolisuuskeskustelu oli mielenkiintoista kuunneltavaa :D Kiva, että Tarina ei höpötä kumppaninsa yksityisasioista, mutta pyrkii kuitenkin kertomaan asioista niin avoimesti kuin pystyy.

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 27 Syys 2019 13:00

sunday kirjoitti:
27 Syys 2019 12:29
Onhan se varmaan uuvuttavaa, että sun sukupuoli-identiteetti tekee susta toisten silmissä jonkun sirkuseläimen tai kummajaisen, jolla ei nähdä olevan oikeutta yksityisyyteen. Koska mitä se oikeasti muille kuuluu, mitä toisilla on jalkojensa välissä? En mäkään tykkäisi, että tuntemattomat tai välttämättä tututkaan tulisivat utelemaan mun intiimiasioita.
Ihan vilpittömästi mielenkiinnosta ihmiset voivat myös kysyä aiheesta joka on heille vieras. Muunsukupuolisuus ei ole pääteltävissä ihmisen kehon ominaisuuksista, muusta ulkonäöstä tai sukupuolen ilmaisusta kertoo muuten Seta. Kun aiheesta googlaa eteen vilisee termejä niin, että pää pyörälle menee mm. agender, bigender, demigender, demiboy, demigirl, genderfluid, genderqueer, intergender, neutrois, non-binary, polygender jne...
Ihan luonnollista mielestäni, että jos törmää ihmiseen joka kertoo olevansa muunsukupuolinen niin uteliaita lisäkysymyksiäkin saattaa jossain vaiheessa tulla. Toki se vastaus sitten voi olla "ei kuulu sulle" ja se siitä sitten, jokainen taaplatkoon tavallaan. Kysyminen ei kuitenkaan tarkoita, ettäkö pitäisi toista jonain sirkuseläimenä tai olisi kiinnostunut mitä jalkovälissä ehkä on.

Vähän offtopic tämäkin, anteeksi, mutta en luontevampaakaan paikkaa tälle keksinyt ja koska muutkin :)

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 27 Syys 2019 13:07

Ärsyttää, että niin moni ei tajua sukupuolen tarkoittavan kahta asiaa.

Ensinnäkin se tarkoittaa, millaiset kromosomit ihmisellä on: XX vai XY. On myös harvinaisia muita vaihtoehtoja kuten XXY ja XXX.

Toiseksikin se tarkoittaa, mihin sosiaaliseen joukkoon itsensä kokee kuuluvan: naisiin vai miehiin. On myös harvinaisia muita vaihtoehtoja kuten molempiin tai ei kumpaankaan.

Melkein aina XX-kromosomilliset ovat naisia ja XY-kromosomilliset ovat miehiä - mutta ei siis aina kun on nuo harvinaiset muut vaihtoehdotkin. Ei se sen kummallisempa ole.

Huvittavaa on, että jotkut väittävät, ettei niitä harvinaisia vaihtoehtoja ole olemassa. :D

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 4

Viesti Kirjoittaja murikka » 27 Syys 2019 13:52

No niin takaisin taloon..
Asukkaat komennettu sisään ja ovet säppiin. Alkaakohan illan bileiden järjestelyt?

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”