42. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
hiileri
Sala-asukas
Viestit: 375
Liittynyt: 25 Elo 2014 12:28

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja hiileri » 12 Loka 2019 18:40

klo 18 eteenpäin ainakin: Asukkaita juoksutetaan eri puolille taloa henkilökohtaisilla käskyillä tyyliin "Milla mene ulos".

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 19:07

18:04 DC1: Peltikäytävän päässä lattialla istumassa ja lojumassa nyt Kevin ja Mira.

Kevin voisi tulla Miran luo Raumalle asumaan pitkäksi aikaa. Se voisi olla ihan mukavaakin. Kevin miettii, että Mira tilaisi ruokaa joka päivä.

Mira: "Ja mun tykön saa nukkuu. Silloin ku haluaa!" (houkuttelevasti) "Se on kiva paikka. Ja siel on myös Batteryä aina jääkaapissa!"
Kevin: "Jep. Se tekis kyl pahaa varmast... mun terv... terveydelle... kaikki se sun roskaruoka ja... Battery."

Joku naapurihuoneissa aivastaa valtavalla voimalla. Mira säpsähtää.

Kevin: "Eipä siinä juuri sitte väliä varmaan. Tai sitte mä voisin ihan tehdä sul ruokaa ku sä tuut... töistä kotiin."
Mira (hymyillen): "Mmm. Aamust viiden aikaan vai?" (naurahtaa)
Kevin: "Ja sit sä et tykkää siitä ja silti tilaat jostain (epäselvää) jotain. Mut ei se haittaa! Mä oisin yrittänyt!"

Mira muistuttaa, että Raumalla ei ole Woltia. On itse tilannut kaksi kertaa sellaisesta palvelusta, mutta on aina silloin ollut jossain muussa kaupungissa. Kevin ei ole koskaan tilannut itselleen ruokaa kotiin. Kaverit ovat kyllä tilanneet Kevinille kun on ollut niiden luona käymässä.

Miralla on vakiokebabbila, josta ei kuitenkaan tilaa kebabbia, vaan lohkoperunoita ja salaatin fetajuustolla. Ihan sairaan hyvää.

Kevin: "Kuulostaa hyvältä."
Mira: "Mut siis, se pointti tässä on se, et ku mä soitan sinne kebabbilaan mist mä sen, näin, tilaan--"
Kevin: "Ja sit ne tietää mitä sä haluut--"
Mira: "Niin ne vastaa, kun mä oon et 'Mira moikka!', niin se sanoo, et 'Tuodaan' ja lyö luurin kii. Ne tietää, mitä mä otan... ne tietää mihin ne tuo sen..."
Kevin: "Kiva!"
Mira: "Vaan siitä, ku mä sanon 'Mira moikka!'"
Kevin: "Aika kätsyy! Ei tarvi sen enemmän jutella."

18:06

Kevinillä on päänsärky ja huono olo, vaikka ei edes juonut alkomahoolia. Mira on sitä mieltä, että Kevinillä on sympatiadarra.

Kevin: "Jep. Tää ilmapiiri aiheuttaa mulle... krapulan!"
Mira: "Mut kyl mä sanon et kyl niinku... kyl mä olin yöllä, mä olin niin, vittu, vihanen ja se oli niinku--"

Siirtyvät molemmat asentoon, jossa makaavat selällään lattialla ja nostelevat jalkojaan ylös peltikäytävän päätyseinää (naamioverkko ja varauloskäynti) vasten.

Kevin: "Mä huomasin! Must tuntuu et mä olin ainoo, joka oli... väh... mä olin vähiten vihanen, vaik mä olinki ärsyyntynyt."
Mira: "Siis mä olin aivan tiäkkö niinku, että nyt... räjähtää! Ja sit mä olin ihan, et 'hengitä, hengitä, kyl ne on pian hiljaa', tai sit joku muu huutaa pian." (naurahtaa)
Mira: "Ja sit se tapahtui, kun Ville ärh... ärhännel--"
Kevin (valittavalla äänellä): "Mä yritin niin kovaa, et ne olis vaan hiljaa, mut ne ei vaan ollu!"
Mira (hymyillen): "Ne ei vaan ollu!"
Kevin: "Mä yritin viel... mä tiesin, et kohta hermostutaan, ja siin kesti tosi kauan..."
Mira: "Minkäs teet."
Kevin: "Mä olin vaan silleen, et miks nää ei voi ystävällisesti tot... totella!"

Miraa naurattaa.

Kevin: "Mä olin niin ystävällinen."
Mira (hymyillen): "Juu. Juu!"
Kevin: "Mä pyyhin Helmerin jalat jostain käsirasvasta vessapaperilla!"
Mira (naurahdellen): "Joo! Mä ihmettelin et mihin sä yhtäkkiä lähdit kauhean tomeroitten askeleitten kanssa! Sit sä pyyhit siellä jotain. Mä luulin et siel on kalja tai jotain kaatunu, tiäks, punaviiniä. Mä olin et 'voi vittu, tämäkin vielä!' Sit ku mä käyn vessas, ja mä tulen takasin, niin Helmeri on kietoutunut mun peittoon, ja sit mä vaan katon sitä kiukus, ja revin sen peiton sieltä alta ja..."
Kevin (hymähtäen): "Kreisii! Ja sit ne vaan riehu ja nauro."
Mira: "Joo."
Kevin: "Miksi pitää riehua?"

Mirasta olisi ollut parempi, että riehujat olisivat vain olleet tottelematta sääntöjä ja pysyneet keittiössä sen sijaan, että tulevat herättämään kaikki muutkin. Siitä tulee vain paha mieli ihmisille. Ei nukkuvaa karhuakaan saa herättää talviuniltaan, se suuttuu.

Kevin (haukotellen): "Näin se on."

18:07

Kevinillä on Marianne-karkkipapereista tehty viuhka kädessään. Löyhyttää sitä Miran kasvojen edessä.

Kevin (ystävällisesti): "Mariannen tuoksua sinulle!"
Mira (naurahtaen, tuoksun todeten): "Niin tulee!"
Kevin: "Niin tulee! En valehdele... valehtele!"
Mira (naurahtaen): "Valehdelleh?"
Kevin (hymyillen): "Mä olin, ensin aattelin..."
Mira: "Valehdellut?"
Kevin: "Joo. Mut sit mä vaihdoin!"

Mira nauraa. Kevin hymyilee.

Mira (nauraen): "Se oli fiksua! Voi voi..."

Kevinin on pakko mennä pissalle nyt. Mira vielä miettii, tuleekohan tänään TAN-TAN-TAA! Kevin toivoo, että tulee, koska ei jaksa odottaa huomiseen. Mira miettii, että voi olla niinkin, että kaikki saavat laukut.

Kevin lähtee vessaan ja Mira keittiöön, jossa ruoka alkaa olla valmista.

Avatar
Pikkuinenmyy
Vaihtoasukas
Viestit: 309
Liittynyt: 02 Syys 2019 22:13

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Pikkuinenmyy » 12 Loka 2019 19:17

Mira siirtyi Anun seuraksi makoilemaan kylpyhuoneen lattialle (Anu käskettiin aiemmin BB:n toimesta kylpyhuoneeseen).
Kysyi Anulta: "Jos pääsisitte sviittiin (Helmerin kanssa) nii olisko vaara?"
Anu vastasi: "Emmä, emmä ei." "Ei vitsi, ahistaa ajatuski."

Pohtivat myös tuleekohan tänään "TANTANTAAA!", ilmeisesti puhuvat siitä, ketkä olisivat nimettyinä.
Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 19:32

Pikkuinenmyy kirjoitti:
12 Loka 2019 19:17
Pohtivat myös tuleekohan tänään "TANTANTAAA!", ilmeisesti puhuvat siitä, ketkä olisivat nimettyinä.
TAN-TAN-TAA! on asukkaiden sarkastinen koodinimitys nimettyjen paljastamishetkelle, koska siihen sisältyy tekemällä tehtyä dramatiikkaa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 19:55

Kuva
Kuva
19:10 DC1: Anu valittaa yksinäisyyttään kylppärissä, jonne BB komensi. Kokee vaipuvansa psykoosiin.

Mira konttii seuraksi. Anu tarjoaa Miralle toisen tyynyistään.

Mira (Anulle uskoutuen): "Me tultiin poikien kans siihen tulokseen, et mun vatsakivut johtuu siitä, et mua supistaa, ja mä synnytän. Nyt mä oon viimesillään raskaana."

Anu haluaa olla sen kummi. Tai mummi.

Mira: "Joo. Sä oot sen mummi!" (nauraen) "Niinku, what the fuck!"

19:15

Miralla on ollut vatsakipua pitkin päivää. (Kevinkin aikaisemmin kyseli, onko saanut siihen lääkettä, kun Mira makaili yksinään makuuhuoneen eteiskäytävällä takkinaulakon edessä.)

Anu kysyy, onko se pelkkä kakka vai jotain muuta. Mira pitää mahdollisena, että eilisiin syömisiin liittyvä vatsakipu. Oli syönyt gaalaillassa sellaista ruokaa, jota ei normaalisti syö. Itse laittamiinsa kanoihin ei myöskään luottaisi ollenkaan. Juustojakin oli seisotettu pöydällä pitkään.

19:19

Mira kuvailee vatsakipua vielä tarkemmin: on vähän niin kuin olisi menkkakipu, sellainen pieni särky koko ajan vähän. Ja sitten tasaisen epätasaisin väliajoin kymmenisen sekuntia kestävä kipu, ihan kuin joku löisi puukon alavatsaan.

19:23

Mira saa edellä kuvatun kaltaisen viiltävän hetkellisen kivun, irvistelee vähän.

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 12 Loka 2019 20:26

DC1 19.43 Mira kutsuttiin pk-huoneeseen ja otti mukaansa takin ja kengät naulakosta.
Kuva
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 21:21

21:18 DC1: Mira is back in da house. Konttii ulos PK-huoneesta takki päällä ja kengät käsissä.

Ville: "Onko Mira kunnossa?"
Mira: "Jo."
Ville: "Huoli pois harteilta...? Onko?"
Mira: "Joo siis... kävin lääkärissä, kaikki on OK!"
Ville: "Mmh."

Mira toivoisi, että konttaaminen olisi jo ohi. Vaan ei ole. Jatkaa konttausta suoraan tupakkapaikalle.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 22:23

21:42 DC1: Retronurkan ovea lähemmällä nojatuolilla Kristian. Läsnä myös (ainakin) Helmeri, Anu, Mira, Jukka, Kimmo ja Milla.

Muut asukkaat keskustelevat nukkumisjärjestelyistä nyt kun makuuhuoneeseen ei saa mennä nukkumaan.

Kristian pyörittelee rahnoja kädessään ja lukee rahnakolikossa olevaa tekstiä:
Kristian: "Rahalaitos... valuuttapörssi."

Kristian (Millalle): "Onko eettisesti oikein, että meidän eko- ja... tota tota... hyvän mielen taloudessa on vittu Rahalaitoksen valuuttaa? Suomessa on muutenki ihan vitusti jengii, jotka on velkaantunu--"
Milla: "Mm."
Kristian: "--tollasten, vittu, paskalafkojen takia."
Milla: "No siis muahan ärsyttää toi ku koko ajan 'Rahalaitos, Rahalaitos, Rahalaitos, Rahalaitos, Rahalaitos, Rahalaitos, Rahalaitos!'
Kristian: "200 000 jonnea ottaa Rahalaitokselta vähä velkaa. Voidaan kutsua sitä Pahalaitokseksi."
Milla: "Joo."

Kimmo kysyy, onko kukaan yrittänyt mitään rauhanneuvotteluja BB:n kanssa, koska rangaistus vain jatkuu. Kristian toteaa, että häntä ei oteta vastaanotolle. Milla on käynyt viisi kertaa PK-huoneen ovella pimpottamassa, mutta ei oteta. Helmeri veikkaa, että rangaistus jatkuu huomiseen.

Anu: "Pitäiskö meidän kaikkien käydä painaa sitä nappia?"
Jukka: "Eei... se on nöyryytystä vaan, jos me kaikki sinne mennään silleen... anteeeks!"
Kimmo: "Se on just näin."
Helmeri: "Ei me mennä mitään pyytään."
Kimmo: "Me ollaan anteeks pyydetty. Jos se ei riitä, niin sit se ei riitä."

Kristianista rangaistuslapun konttauskuntovertaus on aivan paska, koska kukaan ei kontannut.

21:45

Kristian myös nurisee siitä, että suomalaiset ovat kännissä ja pitävät hauskaa, niin se on tämäntasoisen rangaistuksen arvoista. Muistelee myös stressiviikkotehtävän palkintoja.

Kristian: "'Mahtava', vai vittu 'ruhtinaallinen' palkinto punaselle joukkueelle oli vittu pitsa."
Anu naurahtaa.
Kristian: "Silleen, et hei, nyt jumalauta!"

Kristian: "'Virvokekori' on kori, jossa on joku kaheksan saatanan lonkeroa! Mitä?! Vittu kysynpähän vaan!"

21:49

Mira kyselee mielipiteitä, onko tämän päivän paskuus yhtä paskaa kuin eilen oli kivaa. Kristianista nyt on kyllä paskempaa kuin mitä eilen oli kivaa.

Mira muistelee, että Oktoberfest-bileet olivat kyllä suhteellisen paljon paremmat. Ei tullut edes rankkua, vaikka tapahtui vaikka mitä. Kristian komppaa ja muistelee naureskellen Tupun kuljettaneen kaljoja PK-huoneen eteen ja muiden asukkaiden käyneen ottamassa sieltä minkä ehtivät. Anu muistuttaa että mikitkin hajosivat, tai katkeilevat.

Kristian: "Ja pieni pusu vain!"
Anu (tunteikkaasti): "Mmh!"

Helmeristä gaala oli kyllä ihan hauska. Anustakin aika tunteikas. Kristian komppaa, ihan ehdottomasti paras juttu että voitti palkinnon.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 22:53

Asukkaat ovat syöneet keittiössä pizzaa. Ruokailun jälkeen BB lähetti postia. Jukka kävi konttien ja ähisten noutamassa kirjekuoren postilaatikosta.

22:50

BB: "Tämä on Big Brother. Saatte avata kirjekuoren."

Jukka lukee:

"Lukekaa tämä selkeällä ja kuuluvalla äänellä. Katsojat ovat äänestäneet. Vaihdatte huomenaamulla rooleja ja elätte päivän toisena Big Brother -asukkaana. Pukeudutte mahdollisuuksien mukaan myös toistenne vaatteisiin. Rooleja vaihdetaan seuraavalla tavalla:
  • Kristian on Ville
  • Ville on Jukka
  • Jukka on Kevin
  • Kevin on Milla
  • Milla on Kimmo
  • Kimmo on Mira
  • Mira on Helmeri
  • Helmeri on Anu ja
  • Anu on Kristian
Tehtävä päättyy isoveljen ilmoituksesta. Terveisin, Big Brother."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2019 23:06

23:01 DC1: Huomista päivätehtävää koskeneen kirjeen lukemisen jälkeen Kimmo kutsuttiin PK-huoneeseen, jonne lähti konttien tyynyt polvissaan ja todeten, että tässä saattaa hetken kestää.

Nyt palaa takaisin. Ilmoitusluontoisena asiana kertoo, että kaikki saavat käydä makuuhuoneessa hakemassa tarvikkeet, joita yötä varten tarvitsevat ja sen jälkeen makuuhuoneen ovi menee yöksi lukkoon. Makuuhuoneesta ei saa ottaa mukaan mitään vuodevaatteita, tyynyjä, patjoja, peittoja tms. vaan yösija tulee rakentaa niistä tarvikkeista mitä muualta talosta on löydettävissä. Kevin ja Ville saavat valita nukkumasijansa ensin.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 13 Loka 2019 00:48

Aikaisemmin:

23:01 DC2: Kaarisohvalla Milla, Mira, Anu, Ville, Helmeri ja Kristian. Takka-TV-kiveyksellä Jukka. Kimmo istuu kulkuväylän varrella retrotasanteen reunalla.

Ville kyselee, onko Millan paras nukkumapaikka sohvalla. Milla sanoo, että varmaan on, mutta jos Ville haluaa mennä sinne, niin hänelle on ihan sama, voi hän nukkua lattiallakin. Ville kysyy vielä täsmennystä: onko Millan selkä ja fysiikka siinä kunnossa, että tämä voi nukkua muualla. (Millalla on ollut selkä kipeä.)

Ville: "Et jos sulla on selkä hirveen kipee ja se on vähiten kipee siin sohvalla, niin sitten... sit mä en mee sinne."
Milla: "Joo." (nyökyttelee) "Voin mä nukkuu sit siinä."
Ville: "No sit mee sinne."

23:02 DC1/DC2

("Neliöt" ovat lavastetakkakiveyksen irtoistumatyynyjä, joita on olohuoneessa vain rajallinen määrä.)

Ville: "Missä ne on ne... neliöt?"
Kevin: "Ne on Miran sängys."
Helmeri (viittoillen kohti retrotasannetta ja Miran petiä): "Ne on tuolla ton... Miralla."
Ville: "No siinä mä haluun nukkuu. Niis neliöis."

Anu katsahtaa jännähymy naamalla häivähtäen Villeä, sitten Miraa. Millakin katsoo Villeä. Mira katsoo Villeä, sitten kääntyy katsomaan Millaa sen näköisenä hymyillen, että "jaahas" ja nyökyttelee vähän päätään. Kristianin vieressä kaarisohvalla pötköttävä Helmeri myös vilkuilee sivuilleen sen näköisenä, että tämä ei ole hyvä juttu. Kristian nojaa käteensä punainen pipo päässä, pieni hymynkare huulilla.

Helmeri: "Sä et nuku sohvalla?"
Ville: "En mä sit siel... neliöt, ne on suorempii. Siin mahtuu suoraan nukkuun, kun täs pitää olla vähä tälleen." (viittoo kaarisohvaa kohti sen kaarevuuteen viitaten)

Ville: "Missä ne neliöt on?"
Milla (Miran jo aikaisemmin retrotasanteelle tekemään petiin viitaten): "Ne on tossa."
Ville: "Niin, siinä. Joo. Okei. Mut en mä noin paljo tarvi tyynyjä siihen."

23:04

Jukka on yrittänyt etsiä tietoa siitä, koska konttaus päättyy. Mira löytää kirjeen.

Mira: "Eilisen konttauskuntonne kunniaksi liikutte tästä eteenpäin vain kontaten."
Milla: "Mm."
Jukka: "Mmh."
Ville: "Mh."
Kimmo: "No ni."
Jukka: "Eli tää on... viimeset neljä viikkoa, mitä tästä on jäljellä."

Asukkaat naurahtavat. Ville lähtee konttimaan "iltapaltsuun" (rukoilemaan) keittiöön.

Villen konttiessa kaarisohvalta pois päin Mira vielä kysyy Kimmolta täsmennystä BB:n ohjeistukseen, jonka Kimmo oli nukkumajärjestelyistä saanut.

Mira: "Siis eli... Ville saa päättää oman nukkumapaikkansa?"
Kimmo: "Mm. Ville... Kevin ja Ville päättää--"
Mira (Villelle): "Niin, eli sillon se ei tarkota sitä, et sä saat viedä mun neliöt. Sä saat viedä tän paikan jos sä haluat..." (viittaa retrotasanteen nukkumapaikkaansa)
Kimmo: "Tarkottaa myös sitä."
Mira: "Häh?"
Kimmo: "He valitsee ensin. Me o... päätetään sen jälkeen... jäljellä olevat, demokraattisesti."
Mira: "Ai, m-- just sanoit, et paikka vaan. Niin, et... paikka on paikka."
Kimmo: "'Nukkumajärjestelyt'."
Mira: "Okei."

Ville (konttien kulkuväylän portaita, hiljaisesti ähkien): "Saatari. Mää voin ottaa ne neliöt siitä."
Kristiania konfliktitilanne huvittaa suuresti. Hihkuu ja läiskii käsiä yhteen, naureskelee.

23:05

Kristian (naureskellen): "Mä lähen röökille. Lähteekö kukaan kaveriksi?"

23:06 DC2:

Tupakkapaikalle ehtivät ensin istumaan Jukka ja Kristian.

Konttaus on Kristianille tuskaista ja tuottaa kirosanoja ja huutoa.
Kristian (suoraa kurkkua keskellä terassia Redin katolla huutaen): "AI SAATANAA! VITTU MITÄ PASKAA!"

Mira konttaa hetken päästä perässä.

Kristian (Miralle, naurahtaen): "Semmonen kiva peti sulla!"
Mira (tupakkapaikkaa kohti kontaten): "Voi vittu, etten sano."
Jukka (penkiltä, naureskellen): "Mitä... mitä siinä äsken tapahtu, siis?"
Kristian: "No Ville halus ne Miran... neliöt."

Mira: "Ville halus... Ville saa päättää Kevinin kanssa ensin. Hän vaa kysy, mis ne neliöt on. Mä sanoin et 'mulla', niin hän totee, et no hän nukkuu sit tossa."
Jukka: "No nih."
Mira: "Et kyl mä sanon, et herrasmies in my ass!"
Jukka: "Mmh." (naurahtaa)

Mira pääsee penkille saakka.

Jukka (naureskellen): "Niin ja sit se vielä lähti siitä, silleen, että... sano Miralle että... 'No mä otan ne neliöt!' ja lähti meneen!"
Kristiania naurattaa myös.
Mira: "Joo. Voi vittu!"

23:07

Kimmo konttii terassille myös.

Kimmo (konttiessaan, hymyillen): "Jos se pitää paikkansa. Toihan on ihan päivänselvä salatehtävä Villellä jos... vai onks se oikeesti noin..."
Mira: "Siis vittu mikä tyyppi!"
Kimmo: "Ja... ettei se läpällä mee, et he saavat valita... ensin."
Jukka: "Mm. Jaa niin joo."

Kimmo miettii, onko Kevinillä ollut jonkun kanssa jotain samanlaista konfliktia.

Jukka: "Niin ja ei kyllä Villellä olis... sillä lailla, että..."
Mira: "Niin, ja se on esimerkiks tota... sillehän on voitu suoraan sanoa, että 'vie Miran paikka'."
Jukka: "Mmh."
Mira: "Ja sit se käyttää niit neliöit vaan niinku..."

Kimmo kysyy Miralta, ovatko he Villen kanssa tapelleet niistä neliöistä aikaisemmin tänään.

Mira: "Ei."
Kimmo: "Okei."
Mira: "Ei sanallakaan puhuttu."
Kimmo (huohottaen, viimeisiä metrejä konttien ja ähkäisten): "Joo!"
Mira: "Krisu sano mul vaan, et sä keksit hyvin, ku otit noi neliöt tohon."
Kimmo: "Joo."
Mira: "That's it, se on ainoo mitä niistä on puhuttu."

Kimmo pääsee perille ja istuu penkille. Kristian nauraa, että repesi saman tien, kun Villeltä tuli "Joo, mä otan ne neliöt" ja sanoi lähtevänsä iltapaltsuun, ja lähti menemään konttaamalla.

Kristian: "Voi vittu, huomenna on hauska päivä. Huomenna Ville menettää muhun hermonsa, kun mä rupeen parantaan täällä ihmisiä!"

Mira viittaa johonkin aikaisempaan (Villen?) sanomiseen anteeksipyytämisestä ja anteeksiantamisesta. Naurahtaa, että voi sanoa, että se unohtu just.

23:09

Jukka: "Nyt sun pitää Mira vain syyllistää sitä ihan vitusti."
Kimmo: "Niin. Kysyt siltä suoraan."
Mira: "Mm."

Jukka ehdottaa, että Miran pitää mainita Villelle, että oli itsellensä laittanut pedin siihen, ja kysyä, että onks tää sun mielestä ihan OK, että sä viet...?

Jukka: "Sitte jos se on... jos se sanoo, et 'joo', niin sä oot, et joo, ei mitään, 'hyvää yötä sulle!' Ehkä heität... heität jonku ihan tollasen... cliff... cliffhangerin siihen."
Kristian: "Hyvää yötä, Jeesus myötä!"
Jukka: "Niin, joku tällänen."

Kristian: "Joo, pakko tämän on olla salatehtävä, tai sit ei oo yhtään pelisilmää!"
Mira: "Onhan toi nyt ihan vitun törkeetä, siis jos ei täs oo mitään."
Kimmo: "O."

Mira ei tarkoita vain neliöitä, vaan ylipäätään sitä, jos jengi on tehnyt jo omia petejä. Ville oli kuitenkin kysynyt erikseen Millalta sitä, missä Millan olisi hyvä nukkua, ja luopunut heti sohvasta, mutta heti sen jälkeen oli että "Joo. Mä otan ne neliöt!"
Kristian (naurahtaen): "Niin!"

Kimmo vihjaa, että neliökysymys tuli niin apteekin hyllyltä, että siinä on ehkä jotain epäilyttävää. Jukka vielä rohkaisee Miraa nostamaan neliökysymyksen Villen kanssa moraalikysymykseksi. Ehdottaa myös, että voisi kysyä Villeltä, onko Milla Villen mielestä paremman näköinen kuin Mira. Jos Mira ei saa neliöitä Villeltä, niin voi tulla nukkumaan Jukan ja Kimmon viereen.

Mira sanoo, ettei pointti ole näissä, vaan vain siinä, että on tehnyt siihen sen pedin. Ville olisi kuitenkin voinut valita vaikka nukkuvansa sohvalla, kuten oli alun perin aikonutkin. Kimmosta on selvää, että kun porukka on jo valinnut paikkansa, ja ohjeistus kuitenkin tulee, niin siihen on joku syy varmasti. Jukka muistelee, että alkuillasta Ville oli vielä ollut mielellään nukkumassa sohvalla.

23:11

Kristian (nauraen): "Ei vittu tää on hullu paikka! Mä lähen nyt könkkäämään tonne..."

Taloon meno on yhtä tuskaista karjuntaa kuin sieltä tulokin. Jukka lähtee konttimaan perään. Mira ja Kimmo jäävät vielä tupakkapaikalle.

Kimmo (MIralle): "Joku tehtävä sillä on käynnissä. Alko heti aamusta. Eikä se nyt ihan sen tyylistä kuitenkaan oo, vaikka... on tunteita herättänykki."

Miran mielestä olisi kaiken huippu, jos Villellä ei olisi salatehtävää. Sotisi kaikkea sitä vastaan, mitä Ville on talossa edustanut. Villen puolesta jopa toivoo, että Villellä olisi salatehtävä.

Kimmo miettii mikähän Kevinin homma on, mitä se keksii. Mira spekuloi, että ehkä Kevinille ei ole laitettu mitään, on vain siinä muuten vain.

BB: "Tämä on Big Brother. Sulkekaa makuuhuoneen ovi."

Kimmo ja Mira lähtevät konttimaan kohti taloa.

23:16 DC2:

Kimmo ja Mira pääsevät perille. Kaarisohvalla Milla. Sohvan edessä lattialla Kevin. Miran pedissä pötköttää Ville.

Mira (ovesta sisään kontattuaan, huohottaen): "Kyl sä Ville oot eri reilu! Mites se läheisten omaisuuteen kajoaminen?"
Ville: "Luiks sä ne säännöt sieltä? Teinks mä jotain väärin, sun mielestä?"
Mira: "Noo, sä olisit voinut valita minkä tahansa paikan, vaiks semmosen paikan, mitä ei oo viel viety."

Mira: "Mis mun tota, kamat on kaikki?" (Ville on riisunut kiistan kohteena olleet, patjan korvikkeena käytetyt neliötyynyt Miran asettelemista vilteistä ja vähentänyt päätyynyjäkin)
Ville (sormella kaarisohvan selkänojan takaiseen nurkkaan osoittaen): "Tos."
Ville: "En mä halunnu muuta ku ne neliöt."

Ville toteaa, että kaarisohva on toiseksi paras vaihtoehto. Ei hän olisi mennyt mihinkään muualle kuin neliöille tai sohvalle.

Ville: "Aika hieno vedota tommoseen... tommoseen juttuun."
Mira: "Eikö?"
Ville: "Onko isku vyön alle?"
Mira: "Eikö? Se oli vähä... tarkotuski."
Ville: "No miks?"
Mira (petitarpeita järjestellen, ähkien): "No, koska... tääl on moni tehny paikkansa valmiiksi, ja... sä olisit voinut valita sen paikan mihin sä olit jo menossa. Sä olisit myös voinut valita ihan minkä tahansa muun paikan ja ottaa vaan neliöt. Mut sä halusit valmiiks tehdyn pedin."

Ville: "Kyllä sä saat nää kaikki muut. En mää tarvi ku neliöt. Mä halusin vaan neliöt. Ja niinku näet, niin mää laitoin noita... tyynyjä sulle jo tästä pois. En mä tarvi ku yhen tyynyn ja nää neliöt. Haluuksä nää loput tyynyt täält."
Mira: "Ei. Se on sun... ensisijanen valinta."

Mira kyhää uutta petiä kaarisohvan eteen lattialle.

Ville: "Ookkohan sää ny ihan reilu noissa kommenteissas?"
Mira: "Mitä?"
Ville: "Ookkohan sä ny ihan reilu noissa kommenteissas?"
Mira: "Mielestäni olen ihan täysin reilu."
Ville: "Mun mielest sä et oo kauheen reilu."
Mira: "Mielestäni mul oli oma sänky, jonka sä halusit viedä..."
Ville: "Mä halusin ne neliöt."
Mira: "Mitä?"
Ville: "Mä halusin ne neliöt."
Mira: "Niin, no mut sä edelleen nukut mun paikassa, siihen minkä mä olen rakentanut. Olet siihen menossa."

Ville: "No haluuksä et mä otan nämä neliöt ja meen tuohon--"
Mira: "Mä haluun, et sä teet oman päätöksen, ja sä teit sen."

Ville: "Tuleeks sulle parempi mieli, jos mä otan nää neliöt ja tuun siihen--"
Mira: "Ei."
Ville: "--lattialle nukkuun."
Mira: "Ei."
Ville: "No... ole sitten niin kuin olet."

Mira: "Mul oli tota... yöpaita siin vielä. Mihinköhän se meni?"
Ville (yöpaitaa jostain takaansa nostellen): "Onks se tää?"
Mira: "O."
Ville heittää yöpaidan Miralle.
Ville: "Tääl on viel lisää vilttejä, jos kaipaat. Mä en tartte niitä."

Ville heittää viltit retrotasanteen nurkalle. Mira ei ole vilteistä kiinnostunut. Kyselee lattialla vieressään olevalta Kimmolta jotain mistä ei saa selvää. Kimmo selittää, että käy hakemassa peiton. Varmaan tulee patterien vaihto, joten käy pesemässä hampaat ja menee sen jälkeen odottamaan varastohuoneen ovelle, niin ei tarvitse kontata edestakaisin niin monta kertaa.

23:20

BB: "Tämä on Big Brother. Kaikkien on vaihdettava paristot mikrofoniinsa."

Mira on jo kontannut käytävälle. Milla, Ville ja Helmeri konttaavat olohuoneesta kulkuväylää pitkin kohti käytävää jälkijunassa. Ville kääntyy perässään tulevaan Helmeriin päin.

Ville: "Mitäs sanot, toiminko mä sun mielestä väärin?"

Helmeri ei oikein osaa sanoa mitään. Kuvataan vain takaa päin, mutta ilmeisesti ilmehtii vaikeana.

Ville: "Kun mä Millalle viel annoin sen sohvan, kun... Millalla on selkä kipee."
Helmeri: "Joo."
Ville: "Vaikka Milla olis sen luovuttanu."
HelmerI: "Niih. Mmh."

Helmerin kasvoja ei näy, joten on vaikea sanoa, tukeeko Helmeri Villeä ilmein tai elein vai pidättäytyykö ottamasta kantaa. Ainakaan ei suoraan sano oikein mitään. Ville kääntyy menosuuntaan ja jatkaa matkaa käytävää pitkin patterienvaihtoon.

23:21 DC2:

Mira ja Kristian istuvat kylpyhuoneen sisääntuloväylällä. Mira kertaa hiljaisella äänellä Kristianille Villen kanssa juuri äsken olohuoneessa käymänsä keskustelun. Jukkakin konttaa paikalle.

Kristian: "Joo. 'Isku vyön alle'?"
Mira: "Niin, sano et eiks tommonen oo aika isku vyön alle, ku käyttää tommosii... lähimmäisten omaisuuteen kajoamisia."
Kristian: "No mutta... totta kai tommosii käytetään, vittu!"
Mira: "Sit mä vaan totesin siihen, et no, se täs oli vähä tarkotuski."
Kristian: "Mm."
Mira: "Koskea sinne, mihin sattuu."

Jukka: "Joh. Aikamoinen!"
Mira: "O."

Mira ei enää välttämättä usko mihinkään salatehtäväjuttuihin Villen vastausten perusteella. Uskoo vain, että oli vain perseestä.

23:21 DC1:

Patterienvaihto on melkein suoritettu. Viimeisinä varastohuoneessa kahden Helmeri ja Ville. Nyt Helmeri saa sanotuksi jotain, kun ei ole muita kuulemassa.

Helmeri: "Joo, niin tosiaan. Vähän ylireagointia, omasta mielestäni."
Ville (ähkäisten, koska konttii ulos): "Joo-oh!"

Varastohuoneen ovesta PK-huoneen käytävänpätkälle päästyään Ville keskeyttää konttimisen ja kääntyy vielä Helmeriä kohti.

Ville: "Vähä niinku mun mielestä isku vyön alle, tai..."
Helmeri (myöntelevästi): "Niin. Niin."
Ville: "No... ei se... otetaan vastaan!" (jatkaa konttimista)

23:24 DC1:

Ville on päässyt takaisin olohuoneeseen ja könynnyt retrotasanteelle. BB on patterienvaihdon aikana säätänyt olohuoneeseen tunnelmavalaistuksen.

Jukka (lattialta kaarisohvan edestä Villelle): "Säkö päätit viä Millan... Miran neliöt?"
Ville: "Jooh."
Jukka: "Aikamoinen... päätös."

Mira konttii takaisin. Nukkumapaikka on Jukan ja Kimmon vieressä kaarisohvan edessä.

Ville tähdentää, että kai muut huomasivat, että hän kysyi sohvasta ensin Millalta, koska Millalla oli selkä kipeä. Sen vuoksi ei sohvapaikkaa halunnut. Sitten kysyi vain neliöitä.

Jukka: "No... se on sun päätös."
Ville: "Edelleen kaikki muu rekvisiitta on tässä niinku... saatavilla."

23:25

Ville: "Mira! Haluutsä tulla tänne. Ennemmin ku mä kuuntelen mitään (epäselvää) niin (epäselvää)."
Mira: "Ei. Sä sait valita eka ja sä... valitsit."
Ville: "Ei ku nyt sä haluut pitää pääs oikeen! Tää on nyt tarjolla jos sä haluut. Ennemmin ku mä kuuntelen--"
Mira: "Niin. Mä... mä sanoin alust asti, et ei mua... ei mua... ei mua vituta se paikka, siinä vaan, vaan siis niinku... periaate siitä... että kun tääl on ihmiset tehny omia petejä--"
Ville: "Joo."
Mira: "--niin se periaate siitä."

Ville: "Joo... mut... no. Ensinnäkin, kysyin, missä neliöt ovat. Muistin, että ne ovat siinä television edessä. Halusin ne neliöt. En sinun sänkyäsi. Ymmärrätkö?"
Mira: "Mm."
Ville: "Ja toinen asia. En ottanut Millan sänkyä. Kolmas asia. Olisko niinkuin se, että mä otan niinku kaikkein huonoimman paikan, niin sitte se on niinku OK, että mä niinku... en oo epäitsekäs sit sillä tavalla, et sittekö mä toimin niinku oikein?"
Mira: "Niin, no. Tääl oli... tääl oli muut tehny omia petejään valmiiksi--"
Ville: "Joo. Ku en mä tienny että sun pedin alla on ne neliöt. Mä kysyin, missä ne neliöt on!"
Mira: "Niin mut sä olisit voinut myös, siin kohtaa, ottaa vaan ne neliöt ja siirtää ne haluamaas paikkaan. Sen sijaan sä otit sen kok... sen paikan, ne muut tyynyt mitä siin on, sen pedin minkä mä olin tehny--"
Ville: "No tuleeko sulle hyvä mieli — mä otan ne neliöt ja mää teen sulle pedin tähän vielä--"
Mira: "Ei--"
Ville: "--uudestaan?"
Mira: "Ei tarvi." (naurahtaa)

Ville: "Hei, nytkö sää haluat... nytkö sä haluat... toi on ylpeyttä, tiedätkö! Ja sit... et... et... sit ei ota vastaan, tai anna toisen niinku korjata niin, että asia olis hyvin!"
Mira: "Mun mielest vaan--"
Ville: "Jos sä haluat olla jääräpää--"
Mira: "Mun mielest oli vaan--"
Ville: "--niin se ei oo sitten, se ei mee enää... sä et tee oikein mua kohtaan, siinä jos sä et anna mun korjata sit sitä--
Mira: "No mun mielest oli vaan jän--"
Ville: "--jos mä olen jollain tavalla sua loukannut!"

Mira: "No mun mielest oli vaan jännä... tämä sun päätös, mut se oli sun päätös."
Ville: "Että mä haluan ne neliöt?"
Helmeri: "Jengi sekoo täällä..."

Ville: "Ku mä saan vielä... mä sain ton lapun mukaan valita--"
Mira: "Joo."
VIlle: "--ja mä aattelin, et no, sit mä otan sen ennemmin ku nukun käyrällä sohvalla."
Mira: "Joo. Ja se oli hienoo et sä kysyit Millalta, et... et... haluuks Milla nukkuu siellä--"
Ville: "No Millalla on selkä kipee--"
Mira: "Joo."
Ville: "--kyllä!"
Mira: "Joo! Tota... mä oon tänään myös käyny lääkärissä, mut..." (hymähtää ja kohauttaa olkapäitään)

23:27

Ville: "No nyt viimesen kerran mää tarjoan--
Mira: "Joo."
Ville: "--haluatko sää nämä kaikki tästä?""
Mira: "Ja mää voin viimesen kerran... kieltäytyä."
Ville: "Okei."
Mira: "Joo!"
Ville: "No ni."

Ville: "No mutta tiedä sitte, et mä oon tarjonnu tätä sulle takasi, niin että sul ei vaan missään mielessä olis paha mieli. Et sä saat tehdä nyt tän päätöksen."

Mira ei kommentoi asiaa enää. Asettautuu pitkäkseen nukkuma-asentoon tilapäispetiinsä kaarisohvan eteen. Päästää vaaka-asentoon päästessään sellaisen oihkaisun kuin pitkän päivän päätteeksi voikin päästää.

Kristian ehdottaa, että voitaisiin tästedes noudattaa kaikkia sääntöjä aivan pyytettömästi, ettei tarvitse vittu ikinä enää kontata.

BB: "Tämä on Big Brother. Hyvää yötä!"

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”