56. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

56. päivä

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 26 Loka 2019 09:25

DC1 08.30 Asukkaat herätettiin.

DC1 09.03 Ville ja Jukka lähtivät Redin Fööniin (Villen synttärilahja BB:ltä).

DC1 09.04 Asukkaat keskustelevat makkarissa pyykinpesusta. Keskustelu lähti siitä, että Helmerillä oli ilmeisesti jokin vaate kateissa.

DC1 09.05 Eilisestä raamatunluvusta keskusteltiin. Helmeri totesi, että se oli tärkeää Villelle. Anu sanoi, että Ville näkyi vertauskuvallisesti paljaana. Kristian alkoi vitsailemaan, että oli Ville alasti lukiessaan raamattua, mutta totesi perään ymmärtävänsä, mitä Anu tarkoitti.

DC1 09.08 Anu kritisoi Villeä, että Ville tulee neuvomaan Anua pyykinpesussa. Anu toteaa, etteikö hän osaisi itse pestä vaatteita.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 26 Loka 2019 12:27

Makkarissa oli pitkät keskustelut mm. Nooan arkista, Ville äänessä ja lähinnä Jukka muiden säestyksellä kyseli kysymyksiä. Paljon kysyivät myös sellaista, mihin Ville ei osannut vastata tai muistanut vastausta.

Makkarissa käytiin samalla myös mielenkiintoinen keskustelu uskosta Kimmon ja Kevinin toimesta. Molemmat ajattelevat, että usko on kaunis ja sinällään hyvä asia, mutta eivät allekirjoita Villen ajatusta siitä, että kaikki raamatun tarinat ovat totta ja that's it, pitävät niitä enemmän symbolisina ja vertauskuvallisina. Toteavat, että usko voi olla armollinen ja lohdullinen asia.

Jo ennen arkkikeskustelua Kimmo kertoi Villelle (ym läsnäolijoille), että hänen pikkuveljensä oli kuollut Kimmon konfirmaatiopäivänä. Seuraavana päivänä oli soittanut isoselleen ja "sanonut suorat sanat" sekä keskustellut rippipappinsa kanssa. Pappi oli mm. todennut jotenkin niin, että kenellekään ei anneta isompaa taakkaa, kuin mitä Jumala tietää hänen jaksavan kantaa. Vaikka keskustelusta oli jäänyt muuten ihan hyvä fiilis, tätä ajatusta Kimmo oli pitänyt vieraana (en muista sanatarkkaan). Villen mukaan ei mikään ihme, eipä tuollainen varmasti siinä tilanteessa lohduta. Itse olisi vain istunut vieressä hiljaa ja ollut läsnä, tarjonnut tukea.

Myöhemmin tupakalla Kimmo kertoi Krisun kysyessä, että veli oli kuollut tukehtumalla lumivalliin kaivetun tunnelin romahtaessa. Kimmo oli kuullut asiasta konfirmaatio- ja onnetusmuuspäivää seuraavana päivänä.
:thumbsup

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 12:29

10:39 DC2: Keittiö. Ruokapöydän äärellä Ville, Kimmo ja Kristian, saarekkeen takana Helmeri ja Anu.

Ville (hymyillen): "Rupesin miettiin, et jos ny sanottais, että saat 278 euroo 60 senttiä, jos... meet noitten kanssa sinne autoon takasin, kun ne on samassa kondiksessa, niin... joutus miettiin kyllä vähä aikaa että..." (naurahtaa) "...onko sen arvosta!"
Helmeri: "Ai mitä lähtisit? Mihin?"
Kimmo: "Mm."
Ville: "Niin, että ottasin ton autoreissun uudestaan, ku te.... vertailitte pippeleitä siel takana, niin... niin totanoin, niin että... jos sais 278 euroo... siittä, niin tota... joutus miettiin oikeesti, että... onkohan sen arvosta... että menisinkö edes..." (hekottelee, pudistelee päätään, siemaisee lisää kahvia)
Kimmo (Villen olkapäätä silittäen): "Ville rakas! Voitasko me olla keskustelematta aiheesta?"
Kristian (jäykällä hymyllä, korostuneen ystävällisesti): "Voitasko joskus antaa olla asioiden olla, jotka on mennyttä?"
Ville (hymyillen, kulmia kohottaen): "No ei!"

Ville (vakavoituen): "Voidaan, voidaan! Voidaan, voidaan."
Kimmo: "Kiitos."
Kristian: "Kiitos."
Kimmo: "Olemme rangaistuksemme kärsineet."
Kristian: "Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee!"
Kimmo: "Mm."

Ville: "Ne on loppu, Jukka on syöny kaikki."
Kristian: "Mitä?"
Ville: "Tikut."
Kristian (oivaltaen): "Aah."
Ville: "Topsy-puikolla voit kokeilla sitte."
Kimmo: "Mm."
Ville naurahtaa.
Kristian (hymähtäen): "Ymmärrät kyllä."

Ville ottaa siemauksen kahvistaan.

Ville: "Kyllä se vähän kuittia saa olla. Kyllä täällä kuittaillaan muustaki, niin... se oli hyvin hienovarai... se oli lyhyt kuitti vaan."
Kristian: "Juu."
Ville (hymyillen): "Ota vastaan ja talleta sydämeesi. Muistele lämmöllä!" (naurahtaa)
Kristian (hymyillen, sivuun katsahtaen): "Voi vittu."

Ville vielä nuljaa vieressään mietteliäänä istuvan Kimmon niskaa miehekkäällä "tässä miesten kesken koiranleikkiä vain, ei tässä mitään" -eleellä. Kimmo nyökyttelee.

Ville: "Mutta onnistuttiin!"
Kimmo: "Mmh. Niin tehtiin."
Ville: "Ja kaappi on täynnä ruokaa."
Kimmo: "Joo."
Ville: "Ja viikko kokonaisuutena on kyllä, niinku... positiivinen."
Kimmo: "Kyllä."
Ville: "Ja täytyy sanoo, et emmä vaihtais pois sitä autokokemustakaan."
Kimmo: "Niinpä. Ketään ei kuollu."

Autossa oli Villellekin juuri sopiva puristus: katsotaan, että mitä tehdään. Puristi rattia sitten. Ehkä ei hymyillyt enää. Vertaa fiiliksiään Viivi ja Wagner -sarjakuvaan, jossa "sika punnertaa, mutta sika ei hymyile". Kimmon mielestä kukaan ei nauttinut tilanteesta, eikä sen jälkeen. On anteeksipyydetty jo ihan tarpeeksi. Mielellään jättäisi aiheen taustalle.

Ville: "Jooh. Mut niinku, sanon positiivisella mielellä siinä mielessä että... että... hyvä että se oli! Kokonaisuuden kannalta."

Kimmostakin oli kaikkia hauskoja uusia juttuja. Ville muistelee "haluaisin keskustella aiheesta" -juttuja, tarjoiluja, ikimuistoista iltaa Helsingin taivaan alla. Kimmo muistuttaa mummolassa käynnistä.

Ville: "Oli muuten oikeestaan melkosen vilkas viikko! Ei se harmita mua, toi viikko, ollenkaan."

Siirtyvät muistelemaan muita viikkotehtäviä ja vertaamaan tapahtumien määrää niihin.

10:53

Kimmo ja Anu kävelemässä tupakkapaikkaa kohti.

Anu (hymähtäen): "Sielt tuli Villeltä aika hyvät pommit heti aamusta!"
Kimmo: "No?"
Anu: "Rupes siitä..."
Kimmo (alas istuen, ähkäisten): "Niin!"
Anu: "Joo."

Kimmo: "Että miksi? Mitä voi niinku enää tehdä muuta ku... anteeks on pyydetty ja--"
Anu: "Mmh."
Kimmo: "--rangaistukset on lusittu?"
Anu: "Mmh."

Kimmo: "Joskus on vaan, niinku, vähä semmonen fiilis, et on kohtuutonta."
Anu: "Mmh."

Kimmo ähkäisee, sytyttää savukkeen.

Kimmo: "Ja vielä se, että ku... oon niinku... mielestäni aika selväsanasesti sen sanonu, niin edes niinku... kunnioituksesta sitä asiaa kohtaan!"
Anu: "Mmh. Mä vaan kattelin teidän ilmeitä, kaikkien, niin--"
Kimmo: "Mmh."
Anu: "--sullaki aika hyvä."
Kimmo: "Jooh."

Kimmo: "Joo, ehkä se oli taas sanottu selkeämmin! Mutta kyllä mää sanon, et jos se vielä jatkuu, niin sitte... täytyy niinku arvioida, et onks ihminen paha vai... vai mikä homma."
Kimmo: "Ja saahan sitä kaikki sanoo mitä... lystää. Mitäpä sitä sensuroimaan!"

marheke
Kyttääjä
Viestit: 78
Liittynyt: 30 Elo 2011 14:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja marheke » 26 Loka 2019 17:41

Asukkaat päivätehtävänään ovat koristelleet bb taloa halloweenin merkeissä. Kaivertaneet kurpitsalyhtyjä myös. Villelle ajatus halloweenista oli alkuun vähän hankalaa mutta päiväkirjahuoneessa käynnin jälkeen myös hän kaiversi kurpitsalyhdyn. Nyt saivat uutta postia jossa kerrottiin, että juhlivat halloweenia kertomalla kummitusjuttuja ja että Kevin on valinnut heille asut, jotka saivat varastohuoneesta. Kevin jo valmiiksi pyyteli anteeksi valintojaan kun oli niin kiire niitä valittaessa. Kirjeessa oli myös maininta että alkoholiakin olisi ollut tarjolla, mutta...

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 17:55

Kevin oli valinnut Villelle vihreän avaruusoliohaalarin, johon kuuluu myös antennipäinen huppu. Asujen tultua varastohuoneesta kertoi Villelle, että oli pyrkinyt valitsemaan jotain, mihin ei liity kuolema; Ville kun ei sellaista kuolemateemoitusta arvosta yhtään. (Ks. rapo päivältä 47.)

Ville kysyi välittömästi puvun saatuaan, saako sitä modata vähän. Kevin arveli, että saa. Jonkin ajan kuluttua kamerat tavoittavat Villen kylppäristä, jossa Ville tahtoo vihreää väriä naamansa ja kertoo Anulle ja Helmerille olevansa sammakko.

17:42 DC1: Käytävä. Ville kävelee peilikäytävälle vihreä haalari yllään. Antennihuppu ei ole ainakaan toistaiseksi käynyt päässä, vaan on jossain piilossa tai irrotettu kokonaan. (Vaikuttaisi siltä, että Ville on ehkä leikannut sen irti.) Peilikäytävällä peileistä itseään tarkastelevat Kristian, joka on ruoskalla varustettu sirkustirehtööri sekä Kimmo, joka on Pirates of the Caribbean -tyylinen merirosvo.

Ville (Kristianille ja Kimmolle): "Mä voin olla Shrekki!"
Kristian: "Shrekki?"
Ville (hymyillen): "Mä oon ennemmin Shrekki ku sammakko, ainaki ku kattoo peilistä!" (hekottaa)
Kristian (Villen ohi makuuhuonetta kohti kävellen): "Eiks tota... eiks toi ollu ufoasu?"
Ville: "Oli."
Kristian (makuuhuoneen ovelta taakse päin Villeä kohti katsahtaen): "Mikä ufoissa nyt sit on?"

Ville kävelee makuuhuoneeseen Kristianin perässä.

Ville (huokaisten): "Emmä jaksa, tiäkkö!"
Kristian: "Et jaksa, tiäkkö?"
Ville: "En mä jaksa keskustella."

Ville kääntyy kannoillaan ja lähtee pois makuuhuoneesta.

Kristian: "...okei!"

17:45

Myöhemmin keskustelu jatkuu olohuoneessa.

Kristian: "Etsä haluu keskustella tosta? Ku mua kiinnostais tietää et mikä ufois on?"
Ville: "No en mä usko ufoihin!"
Kristian: "No niin. Ets... eiks me olla keskusteltu siitä, ja sähän sanoit itekki, et voi olla jotain elämänmuotoja muualla?"
Ville: "No en... sanoin, et ei voi tietää, mut en mä usko ufoihin."
Kristian: "Okei."

Ville: "Ufojen viesti on... useimmiten ollu se, et Jeesus on yks meistä. Se on antikristillinen juttu ja... sillon se..." (ähkäisee) "...osottaa tonne... demonien suuntaan."
Kristian: "Siis... minkä ufojen viesti?"
Ville: "Häh?"
Kristian: "Siis minkä ufojen viesti?"
Ville: "No sen mitä oon kuullu ja... kattonu... niin siellä on yleensä hyvin antikristillinen viesti."

Kristian ei ole huomannut tuollaista missään ufojutuissa. Kysyy, onko tämä Villelle vaikea päivä. Villelle ei ole, tavallaan. Tekee parhaansa ja on mukana. Ei vietä Halloweenia, mutta ei halua spoilatakaan. Kaivertaa kurpitsoja ja viettää naamiaista sen verran mitä on mahdollista.

Kristian kysyy, mitä mieltä Ville on ihmisistä, jotka viettävät joulua, vaikka eivät usko Jeesukseen. Ville ei tiedä mitä mieltä on ihmisistä, ihmisiä siinä missä muutkin. Mutta jos eivät usko Jeesukseen, niin ihmettelee miksi viettävät joulua.

Kristian: "Joulupukin takia."
Ville: "No... sitte viettää Joulupukin takia. Ei se oo multa pois."

17:47

Kristian (hymyillen): "Oot sä kyllä erikoinen kaveri. Niinku... kaikin puolin! Hyvin erikoinen kaveri. Hyvin erikoinen."

Kristian: "Hyvin erikoinen kaveri. Mutta niin kai me kaikki täällä ollaan."
Ville: "Joo, ei tarvi olla kauheen erikoinen, ettei halua tämmöseen pimeyden festivaaliin... osallistua."

18:12

Kristian kysyy, luuleeko Ville, että Jumala katsoisi pahalla, jos Ville viettäisi Halloweeniä.

Ville: "Joo, ei kuulu, niinku, kristityn viettää Halloweenia missään kohtaa."

Ville luennoi Halloweenin taustalla olevan kelttiläisen okkultistisen juhlan, Samhainin. Juhlitaan kuolemaa ja noituutta. Tässäkin on heillä nyt teemana luurangot, paloitellut jäsenet, itsemurhat, murha-asiat, elävät luurangot. On monia yhtymäkohtia nykypäivän noituuteen, ihan olemassaoleviin noituuden juhliin. Ei tarkoita mitään luudalla lentäviä kyömyneniä, vaan okkultismia. Tänä päivänäkin harjoitetaan kaikkea, ihmisuhreista lähtien. Ville ei osallistu sellaiseen millään tasolla, ei edes leikkimällä.

Kristianista on hienoa, että Ville seisoo päätöksensä ja arvojensa takana. Mutta on Ville Kristianista erikoinen kaveri.

Ville: "No näin tämä menee, jos ollaan Jeesuksen jengissä."

Kristian kysyy, eikö anteeksiantavainen Jumala voi antaa vähän löysää, jos Ville on tällaisessa mukana.

Ville: "Miks mä haluisin tämmöstä? Ei mulla oo mitään halua, tiäkkö edes, minkäänlaista intressiä, että 'Voi, kun mä saisin viettää Halloweeniä!'. Tää on ihan sontaa!"

Ville sanoo olevansa ihan vastapuolen jengissä. Kristian myöntää, että Ville on joutunut talossa heittäytymään aika paljon epämukaviinkin tilanteisiin, enemmän kuin moni muista asukkaista.

Villen mielestä kristityn ei pitäisi viettää Halloweeniä millään tasolla. Se ei ole kristityn juhla. Ei kenenkään kristityn.

Ville: "Tulkoon se nyt sitte viimesen päälle tiettäväksi."
Kristian: "Mitä tarkotat? Viimesen päälle tiettäväksi?"
Ville: "Et tämä on oikein virallinen statement."

17:52

Kristian esittää skenaarion, jossa maapallolle laskeutuisi ufo ja sieltä valuisi ulos pieniä vihreitä miehiä. Mitä Ville tekisi? Ville kysyisi olennoilta, tunnustavatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Kristian kysyy, mitä jos sanoisivat höpö höpö, ovat tuota 2000 vuotta katselleet...

Ville: "Mä sanoisin, että 'väisty tieltäni, Saatana!'"

Kristiania huvittaa.
Kristian (hymähtäen): "Ootsä kyllä kova kaveri. Voi jumalauta."
Ville: "Vaikka henki menisi."

17:53

Kristian johdattelee keskustelun kummitusjuttuihin, joita tehtävän mukaan pitää muille asukkaille kertoa. Ville voi kertoa demoneista. Kristianilla ei ole mitään mielessä, ei hänelle ole koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista.

Ville: "Kyl mä oon nähnyt... sitä toista puoltaki."
Kristian: "Demonien puolta?"
Ville: "Joo."
Kristian: "Missä muodossa?"
Ville: "Mä oon ajanu niitä pihalle."
Kristian: "Ihmisistä?"
Ville (nyökäten): "Mmh."
Kristian: "Vai itsestäsi?"
Ville: "Joo, ja sitte jollaki on... niinku kummitellu esimerkiks kotona, et on ovet paukkunu ja tämmöstä näin, niin..."
Kristian: "Ja oot kirjaimellisesti saanu ne lähtemään?"
Ville: "Oon käyny käskemässä pois ja ne on menny pois."

Kristian kysyy, onko oikein paukkunut sillä tavalla että katto tärisee ulos, vai miten. Ville on nähnyt hahmon tai jonkun vilahtavan käytävässä, yritti tulla pelottelemaan.

Ville: "Mä sanoin että Jeesuksen nimessä ulos täältä, ekkä palaa."

Kristian kysyy, että jos se on noin helppoa, niin mikseivät kaikki voi niitä häätää. Villen mukaan siksi, koska pitäisi ensin uskoa Jeesukseen. Ei kellään muulla riitä auktoriteetti kuin Jeesuksella.

Ville: "Jeesus on antanu mandaatin mulle ja muille uskoville, jotka niinku Häntä seuraa."

17:55

Ville kertoo, että näistä tulee joskus kinaa uskovienkin seurassa. Kaikki eivät pidä henkivalloista puhumisesta, ajattelevat, että rupeaako nyt vintissä viiraamaan vähän. Mutta Ville sanoo silloin, että katsotaanpa sitä Raamattua, mitä siellä sanotaan demoneista ja saastaisista hengistä ja tällaisista. Ne ovat ihan yhtä todellisia kuin muutkin jutut mitä Raamatussa on. Joko uskotaan Raamattuun tai ei uskota Raamattuun, mutta ei lässytetä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 20:28

19:53 DC1: Asukkaat istuvat yövalaistussa olohuoneessa. Virtuaalitakkatuli palaa, punaiset jalkalamput ovat päällä, kurpitsalyhtyjen sähkökynttilät loimottavat.

Kimmo kertoo tositarinan kun oli nuorena mummolassa käydessään serkkupojan kanssa lähtenyt mukaan kylän vanhempien poikien innoittamaan spiritismikokeiluun, ilman mitään saatananpalvontataustaa tai tällaisia. Olivat lukeneet Mustaa Raamattua ja kokeilleet kutsua pimeyden henkiä ja enkeleitä spiritismilaudalla jossain tyhjässä talossa; kaikkea todella jännittävää.

Mummolaan yöksi palattuaan joskus yöllä oli noussut kesken unien istumaan ja alkanut hokemaan "Nyt se on täällä, nyt se on täällä, nyt se on täällä..." Serkkupoika oli saanut hirveän slaagin ja herättänyt isosiskonkin, joka oli itkenyt kauhuissaan. Itse ei tiennyt mitään, oli herätetty sitten näistä tiloista.

Kristian: "Olit ihan unessa ite?"
Kimmo: "Jooh."
Kristian (hymähtäen): "Olit Saatanan riivaama!"
Kimmo: "Jooh."
Kristian: "Olisin halunnut, että Pastorimme, vihreä mies, olisi kuullut tämän..."

(Ville vetäytyi kummitusjuttujen alkaessa makuuhuoneeseen yksin pohdiskelemaan.)

20:30

Villekin on liittynyt seuraan. Istuu kulkuväylän portailla. Jukka kysyy, tahtooko Villekin jakaa jonkin yliluonnollisen stoorin. Ville sanoo tämän jo kertoneensakin. Kaikki eivät kuitenkaan ole ilmeisesti kuulleet.

Ystäväperheen luona saunanovet paukkuivat ja kuului kolinaa ja muuta meteliä, jonka lähdettä ei tiedetty.

Ystäväperheen mies ei ollut tilanteesta moksiskaan, vaikka oli myös kuullut samoja ääniä, mutta ystäväperheen nainen pyysi Villeä vaimoineen apuun, koska pelkäsi ääniä aika paljon.

Ville oli taloon saapuessaan nähnyt käytävällä vanhoja ladonovia ja joitain muita tosi vanhoja tavaroita, joista kysyi, mistä ovat peräisin. Omistajapariskunta ei oikein tiennyt. Ville sanoi ystäväperheelle, että hankkiutukaa noista eroon. Oli vain tullut sellainen tunne, että nämä tavarat eivät ole oikein hyvä juttu.

Sitten istuivat kahvipöytään. Ville oli sanonut yksinkertaisesti "Jeesuksen nimessä, mä käsken näitä henkiä lähtemään täältä näin". Oli nähnyt keittiön pöydästä käsin vilauksen hahmosta, joka meni eteisen käytävää pitkin, jossa vanhat tavarat olivat. Ja se oli siinä. Sen koommin talossa ei enää paukkunut.

Ville: "Mitäs siittä ajattelette?"

Jukka kysyy, onko Ville tehnyt paljonkin tällaista. Ville kertoo, että on ollut joitain muitakin saastaisten henkien ulos ajamisia.

Ville tähdentää, että kyse ei ole ollut mistään toiveajattelusta tai toisen heikon aseman väärinkäytöstä tai mistään muusta vastaavasta. Näiden henkilöiden elämä on poisajamistilanteiden jälkeen parantunut ja ovat saaneet avun siihen asiaan, mistä oli kyse. Ei halua mennä tarkemmin yksityiskohtiin tässä.

Ville: "Sanotaan, että kaikenlaista oon kyllä nähny."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 22:46

Asukkaat ovat säikytelleet toisiaan (lähinnä Kristian Anua). Anu myös kerran säikähti BB:n kirkumiskuulutuksesta kylppärissä niin, että kirkaisi itse ja säikäytti Kevinin, joka ei säikähtänyt kuulutusta, mutta Anun reaktiota.

"Pappakin" on käynyt välillä oven takana ja talossa vierailulla, mutta asukkaita tämä ei kauheasti hätkäyttänyt. Kristian sanoi olohuoneen ulko-oven lasin taakse ilmestyneelle "Papalle" oven läpi Kevinin catchphrasen "C'mon femqueen!" josta on repinyt omakivahuumoria pitkin iltaa.

BB:n kuulutuksissa on myös tullut jännittävää musiikkia, huokailua ja hengittelyä sekä kuiskattuja "Kevin!" ja "Anu!" -kutsuja. Kertaalleen BB antoi yleisen "kuiskaaminen kielletty" -kuulutuksen omien kuiskailujensa päätteeksi.

22:24 DC1: Kaikki asukkaat ovat edelleen roolivaatteissaan, mutta Anu hakeutuu jo makuuhuoneeseen sillä ajatuksella, että tahtoisi nukkumaan, ja myös sen vuoksi, kun Ville on siellä. On kyllästynyt säikyttelyyn, säikähtäminen syö niin paljon energiaa. Tuntee olonsa epävarmaksi, kun pelotteleva Kristian tulee tirehtöörinasussaan tuon tuostakin johonkin selän taakse pyörimään.

Anu (makuuhuoneeseen hakeutuen): "Mis Ville on? Mä haluun olla Villen kaa."
Edellä kulkeva Helmeri: "Ville on täällä rau... rauhoittumas."
Anu (jo makuuhuoneen puolella): "Mäki tuun tänne. Koska ÄLÄÄ!" (Tirehtööri-Kristian hengittää taas niskaan)
Kristian (matkien ja nauraen): "Koska älää!" (nauraa) "C'mon femqueen!"
Kristian "No ni!"

Kristian lähtee makuuhuoneesta. Anu ja Helmeri asettautuvat sängyilleen pötköttelemään, edelleen nunnan ja Fall Out -zombiehammaslääkärin/kirurgin/patologin rooliasuissaan.

Ville (sängyllään selkä seinää vasten istuen): "Montakohan kertaa mä oon kuullu ton 'c'mon femqueen' -sanan tänään? Ku mä oon niinku ihan kypsä femqueen-sanoihin!"
Anu (selällään sängyltä): "Khrm. Joo."
Ville: "Vitsin femqueen! On kyllä niin kulunut juttu, että ei niinku jaksa enää!"
Anu: "Mm-m."
Ville (tuohtuneena): "Kaikkiko täällä on femqueenejä? Kysyn vaan!"

Kymmenen sekunnin hiljaisuus. Anu ja Helmeri eivät arvaa sanoa tuohtuneelle Villelle heti mitään.

Helmeri: "Se on joku mikä on jääny... jääny päälle..."
Ville: "Vitsin levy! Mä sanon."
Helmeri: "Jooh."
Ville: "Mä oon ihan kypsä!"
Helmeri: "Jooh..."

Anu kysyy Helmeriltä, haiseeko kakka. Puhkeaa sitten nauramaan. Helmeri kysyy haiseeko sipuli.

Anu: "Sipuli?"
Helmeri: "Joo. Tai joku... ehkä... kumi."

Helmeri miettii, että jokin muu haisee kumihanskalta. Mutta sanoisi hajua sipulinhajuksi. Varmaan siitä kun Anu teki ruokaa. Anu sanoo pesseensä kätensä varmaan sata kertaa sen jälkeen.

22:26

Makuuhuoneeseen soitetaan taas kauhumusiikkia ja kuiskauksia:

Kuiskaava naisen ääni: "Anu! Anu auta... auta... auta... Älä! Apua! Anu! Anu auta... Auta... Anu!"

Anu (Helmerille hymyillen): "Riittää jo!"

Kristian, Jukka, Kimmo ja Kevin saapuvat pimeään makuuhuoneeseen Anuun kohdistuneiden kuiskausten houkuttelemana. Tulevat pyörimään Anun ja Helmerin sänkyjen ympäristöön puolittain pelotteluaikeissa.

Ville (omalta sängyltään): "Sanon sit sen verran, että... jos on semmonen kiusaus, että kiljuisitte mun korvaan, niin älkää tehkö sitä. Mul on muutenki huono kuulo, et--"
Kristian: "Joo."
Ville: "--sen mä katon sit tosi huonosti."
Kristian: "Eiköhän tässä oo tajuttu, et sua ei kannata näillä asioilla kiusata."
Ville: "Joo."

22:28

Makuuhuoneessa alkaa Jukan Jack the Ripper -hahmon ja Kevinin kevytkenkäisen epäkuolleen naisen välinen metelinen esitys, jossa Jack puukottaa lattialla vastustelevaa naista. Kevin on aikaisemman hahmotaustoituksensa perusteella kokenut tällaisen kuoleman jo tuhansia kertoja.

Ville (sängyltään esitystä kritisoiden): "Mitä sä haukot henkeä jos ei sulla ollu sydäntä alun perinkään? Ei se mee niin."

Kirurgi-Helmeri lähtee sängyltään Jack the Ripperiä auttamaan, kun Kevin vastustelee niin kovin. Kristian hiippailee sängyllä istuvan Anun taakse ja hätkähdyttää tämän taas. Anu painaa käkättävän Kristianin sängylle, kipuaa tämän selän päälle ja työntää tämän sängyltä alas. Samaan aikaan kirurgi ja Ripper hoitelevat Keviniä huudellen omia kommenttejaan. Makuuhuoneessa on kova huuto ja meteli ja häröily.

22:31

Ville lähtee makuuhuoneesta.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 26 Loka 2019 22:47

Kevin sai katsojien äänestämän ylimääräisen nimeämispisteen käytettäväksi ensi viikolla.

Pappa tuli kämpille ja kävi heittämään tiskikoneesta laseja hajalle. Nyt lentää pyykkiteline.

juderock
Tuotantoassistentti
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Loka 2019 21:22

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja juderock » 26 Loka 2019 22:50

22:45 (DC1) Aavepappa kävi rikkomassa laseja ja sekoittamassa pyykkejä.
:Love:

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 26 Loka 2019 23:10

Krisu: Vittu tän sotkun siivoomist huomen.
Kevin: Kyllä täällä on aika paljon siivoamista krapulapäivisinkin mitä te ette näe.
Kimmo: Taasko se alkaa?

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 23:16

23:09 DC1: Ville imuroi keittiössä Papan tuhotöiden jälkiä. Muut asukkaat pyörivät olohuoneessa ja retronurkassa Papan vierailun jälkeen.

Kristian huomioi, että merirosvo-Kimmo on hieman vaisu eikä osallistu muiden hahmojen riehuntaan.
Kristian: "Tänään ei oo Kimmon päivä selkeestikään."

Kristian: "Mikä on?"
Kimmo: "Kyllästyny tähän leikkiin."
Kristian: "Haluisitsä nukkumaan jo vai?"
Kimmo: "En mä nukkumaan haluis välttämättä."
Kristian: "Ihan vapaalla vaan, rauhassa ilman...? Sitä vartehan tää on, et sikeille (sikarikerholaisille)--"
Kimmo: "Mm."
Kristian: "--ei anneta viimestä ehtoollista!"
Kimmo: "Niinpä."
Helmeri: "Niin!"

Anu ja muut meinaavat mennä tupakalle, mutta ovenraossa oli Pappa väijymässä. Anu säikähtää jälleen, koska oli ensimmäisenä menossa ulos. Pappa kuitenkin lähtee lipettiin Anun säikäyttämisen jälkeen.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Loka 2019 23:25

23:15 DC1: Anu yrittää laittautua yöpuulle yksin pimeässä makuuhuoneessa. Villekään ei ole nyt läsnä.

Makuuhuoneeseen soitetaan käkätyksiä, kähinää, kuiskauksia, naurua ja vaikerointia. Sitten jännitysmusiikkia.

23:19

Anu nousee hädällä peittojen alta sängystä ja pinkaisee käytävää pitkin nopeasti turvalliseen retronurkkaan, josta muut asukkaat Villeä lukuunottamatta löytyvät.

23:20 DC2

Anu palasi makuuhuoneeseen, koska Ville on nyt siellä rukoilemassa ääneen.

23:22

Pappa tulee ulkoa makuuhuoneen oven kautta taloon.

Ville: "No Pappa! Mummolassa viimeks taisin sanoo vähän epäselvästi, ku mää sanoin että lähde äläkä palaa. Mutta sieltähän sä lähdit, mut sä tulit nyt tänne BB-taloon. Mut sun tarvii lähtee täältäki."

Anu on peittojen alla niin että vain puolet päästä näkyy. Pappa istuu vastakkaisen puolen sängyn päähän.

Ville: "Onko Papalla rauha sisimmässään?"

Pappa kääntyy katsomaan Villeä ja nyökyttää.

Ville: "No nih. Se on hyvä!"

23:23

Ville jatkaa ääneen rukoustaan Papasta ja Anusta piittaamatta.

Ville: "Niin Iskä, mä haluisin vielä rukoilla sitte ton Kristianin ja Jukan puolesta, ku huomenna on se häätöäänestys. Että ei se liian koville ottaisi. Ja kumpi nyt sitte huomenna lähtee kotio, ni... anna siihen sitte viisaus, tai niinku... että se ei ota liian lujille ja... sitte mitä tulee seuraavina päivinä sitten talosta astuessa pois, niin... niin niin tota, mää rukoilen että sä oot siinä mukana. Ja että voisivat ottaa tästä kaiken mahdollimman... mahdollisen opin. Etteivät vaan lähtisi kiitämään sitte elämäänsä eteenpäin... niinku ajattelematta. Vaan, että voisivat pysähtyä. Ennen kaikkea mää rukoilen Kristianin puolesta. Että Kristian löytäis vähä rauhaa ja vähän... levollisemman suunnan elämällensä ja ja..." (huokaisee) "...sit koko BB-tiimin puolesta rukoilen."

Pappa nousee hitaasti sängyltään ja alkaa lähestyä Anun sänkyä.

Ville: "Anna kaikille kans... lepo ja hyvät yöunet. Ja ja..." (puuskahtaa) "...jos joku on kipeä tai sairas, niin auta siinä ja..."

Pappa kääntyy ympäri ja alkaa hitaasti laskeutua istumaan Anun sängyn päätyyn. Anu pinkaisee peiton alta käytävään pakoon heti kun ei ole enää katsekontaktissa.

Ville (Papasta ja Anusta välittämättä): "...lonkat ja kaikki tämmöset, nih... kellä mikäki vaiva on, niin auta siinä, ja... siunaa heidän perheitään kaikkia. Kiitos, että tässä koko hommassa saa olla sellainen erinomaisuuden henki!"

Pappa on päässyt istumaan. Nyt Papankin kädet ovat ristissä. Anu kurkkii ovelta.

Ville: "Ja anna meillekin sitte vielä hyvät yöunet. Ja että määki pääsisin joskus nukkumaan. Jeesuksen nimessä, aamen!"

Pappa kääntää päänsä ovelle päin nopealla liikkellä, nousee sitten ylös ovelle päin katsoen. Anu päästää pelon ja naurun sekaisen mylväyksen ja pinkoo peltikäytävää pitkin pakoon minkä kintuistaan pääsee. Pappa istuu jälleen alas ja ristii kätensä. Ville katsoo Pappaa sängyltään seinään nojaten.

23:25

Sillä välin Anu on DC1:ssä päässyt retrotasanteelle. Muut kyselevät, oliko Pappa siellä. Anu ei myönnä. Kevin ihmettelee, miksei Anu voi kertoa. Sikarikerho nousee ylös.

Kemikaalimies-Helmeri: "Onks Pappa siellä?"
Tirehtööri-Kristian: "Matkaan, matkaan!"

Koko aktiivinen sikkekerhokolmikko lähtee makuuhuonetta kohti. Lainopillinen neuvonantaja, merirosvo-Kimmo, ei vaivaudu.

Anu: "Ville rukoilee siellä!"

Kevin kysyy, miksi Anu lähti pois. Anu paljastaa, että Pappa tuli hänen sänkyynsä. Anu lähtee itsekin perään.

Käytävältä alkaa kuulua makuuhuoneeseen muiden asukkaiden ääniä. Pappa nousee ylös ja alkaa tehdä lähtöä ulko-oven suuntaan. Poistuu ulos.

Ville: "No nih. Rauhaa."

Kemikaalimies-Helmeri, tirehtööri-Kristian ja Ripper-Jukka tulevat jonossa käytävästä selkä kyyryssä, Anu perässään, kuiskaillen. Lähtevät pihalle Papan perään. Anu livahtaa takaisin sänkyynsä.

23:26

Pappa livahtaa saman tien olohuoneen ovesta sisään. Kävelee retrotasanteen vierestä kulkuväylää pitkin. Tasanteella ovat edelleen kevytkenkäinen nainen -Kevin ja merirosvo-Kimmo. Pappa ottaa hetkeksi retrotasanteen reunalla sähkökynttilä kädessä seisovaa kevytkenkäistä naista kädestä, mutta sikarikerholaiset tulevat jo olohuoneen ovesta sisään takana.

Kemikaalimies-Helmeri: "Kemikaalimies!"
Tirehtööri-Kristian: "Tirehtööri!"
Ripper-Jukka: "Viiltäjä-Jack!"

Kaikki kolme pysähtyvät yhdessä huutamaan taisteluhuutonsa: "Valmiina taistelemaan hyvyyttä ja Pappaa vastaan!"

Pappa on jo ehtinyt peltikäytävälle Kevin kannoillaan. Käännähtää yhtäkkiä Keviniä kohti ja tekee uhkaavan eleen. Sähkökynttilää kantava Kevin vain pysähtyy, ei kovin näkyvästi säikähdä. Pappa kääntyy ja jatkaa matkaa. Kevin jatkaa perässä.

Pappa kääntyy PK-huoneen käytävälle. Raapii mennessään peltiseinästä ääniä ja katoaa varastohuoneeseen. Kevin ei seurannut käytävien risteystä pidemmälle. Kevin palaa olohuoneen ovella odottelevien asuintoveriensa luo. Kaikki palaavat retronurkkaukseen istuskelemaan.

Samaan aikaan DC2:ssa VIlle naurahtaa Anulle, että pojat ne jaksavat.

23:27 DC2: Makuuhuone.

Ville (Anulle): "Siis jos joku ois siistiä, niin tääl ois joku 3D-hologrammi ja tääl ois joku viismetrinen lohikäärme, niin..." (nauraa käkättää) "...se ois hienoa!"

Ville kaipaa oikein kunnon erikoisefektejä. Yhtäkkiä hirveästi savua ja lohikäärme sieltä sitten. Se olisi hieno.

Ville (hymyä äänessä): "Pojat eläytyy kyllä hyvin!"
Anu: "Joo."
Ville: "Oonkohan mä vähä tosikon näkönen? Ei se mitään haittaa, en mä sitä mieti sillä tavalla. Se on vaan tuo halloweenihomma, et mä en siihen osallistu. Ihan... ihan tarkoista syistä."

Yksi mihin Ville voisi osallistua, olisi yöuni. Nukku-Masa on ajanut nyt harhaan.

Ville kysyy, onko Anulla kaikki hyvin. Anu vastaa myöntävästi. Ville kysyy, vieläkö Anu säikkyy. Anu vastaa että nyt säikkyy vaikkei olisi mitään säikähdettävääkään. Tietää ettei ole mitään hätää, mutta on vain supersäikky.

Ville: "No sä voit kyllä... me voidaan pyytää ihan asiallisesti, sanoo Kristianille, et nyt ei oo niinku hauskaa, että..."
Anu: "Joo, mä sanoin sille jo."
Ville: "Uskoko se?"
Anu: "No ei se ainakaan huutanu enää mun korvaan. Et mä uskon et se on ihan OK."
Ville: "Joo. No hyvä sitte. Hyvä sitte."

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Loka 2019 00:17

DC2 23:53 Papparainen kömpii Anun viereen sängylle Hemmin paikalle ja peiton alle.
Alkaa kuorsaamaan ja Anu siirtyy pois. Kevin menee papan viereen köllöttämään.
Pappa saa Kevinin takia jonkun slaagin ja muut pelästyy, että kuoliko se.

00:00 Pappa kävelee makuuhuoneen läpi peitto ja tyyny kainalossa. Kumartaa asukkaille ja kävelee pois.

(Sorry, lyhyt rapo, mutta kelaaminen lagasi taas, eikä riittänyt kärsivällisýys. Joku pistänee tarkempaa kuitenkin ;) )
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Loka 2019 00:40

23:29 DC2: Makuuhuone.

Ville kyselee, pelkääkö Anu siviilissä paljon asioita. Anu vastaa, ettei häntä kukaan siellä pelottele. Ville jatkaa kysymällä, pelkääkö Anu kun on pimeässä tai yksin.

Anu: "No... joo! Mä en oikeestaan ikinä oo yksin. Tai mä välttelen yksinolemista."
Ville: "Ai jaa. Miks?"
Anu: "Emmätiiä. Mulla on jotenki turvallisempi olla siin, et mun ei tarvi olla yksin."
Ville: "Osaisitsä olla yksin?"
Anu: "Emmä varmaan."
Ville: "Se olis aika hieno taito."
Anu: "Niin. Niin. Mä tiedän sen. Ja m.. mä oon miettinykki sitä, et mun pitäis opetella se, mutta--"
Ville: "Niin sun pitäs."
Anu: "--pitkään mä oon sitä yrittäny opetella, ja se... ei tunnu luontaselta, ni... en mä sit... itteeni... itteeni siitä sitte--"
Ville: "Niin niin."
Anu: "--itteeni rankase tai syyllistä--"
Ville: "Muta totta kai se oudokseltaan niinku... ei tunnukkaan luontaselta, mutta se on se... opettelun alkumetri."
Anu: "Joo. Mä oon vähä tämmönen."
Ville: "Ei se mitään. Mutta ehkä sulle tulee tilaisuus."

Anu on joskus jutellut jonkun kanssa yksinolon vaikeudesta, miksei osaa; yrittänyt löytää syytä sille, miksi kaikki muut osaavat, mutta hän ei, ja mitä kannattaisi kokeilla. Mutta on tullut siihen lopputulokseen, että ehkä se tulee sitten jossain vaiheessa, ajan ja iän myötä.

Anu: "Mut ku mä en oo siis... mä en oo koskaan joutunu oleen yksin."
Ville: "Joo."
Anu: "Ja sitte niinkun... ei oo edes lapsena!"
Ville: "Niin."
Anu: "Niinku mitään koulun jälkeen ollu koskaan yksin kotona, tai missään niinku ollu yksin."

Anu on tiedostanut asian ja huomannut sen omassa käyttäytymisessään ja tietysti miettinyt, miksi näin. Ville kysyy mitä Anu tekee silloin kun lapset ovat muualla, onko Anu silloin yksin. Anu pyrkii tekemään aika paljon töitä ja pitämään itsensä kiireisenä. Ei koskaan hengaa kotona yksin. Tai jos menee kotiin, niin menee saman tien nukkumaan.

Anu kokee, että häneltä puuttuu taito tehdä vain rauhallisesti omia juttujaan. Tai omat jutut ovat sellaisia, että tekee töitä tai hoitaa asioita, kun niitä on niin paljon hoidettavana, niin saa siitä hyvää oloa, kun saa asioita hoidettua. Tekemättömät työt eivät silloin vaivaa. Mutta onhan siinä se oravanpyörä ja syy väsymykseen ja liialliseen suorittamiseen. Täytyisi löytää siihen jokin hyvä juttu, joka rauhoittaisi ja saisi kuitenkin kaiken tehtyä.

Ville: "Tiäkkö, baby steps! Vaikka... kaks tuntia yksin, jonain päivänä. Eräänä viikkona. Ja jonain toisena viikkona kolme tuntia."

Anu (nostaa päätä sängystä): "No mitä sä teet ku oot yksin? Ootsä tekemättä mitään?"
Ville: "Een... mä puuhastelen... kaikennäköstä ja..."
Anu: "No oonhan mäki kotona, et mä siivoon ja pyykkään ja teen montaa asiaa! Et oonhan mä silleen yksin."

Ville myöntelee.

Anu: "No sit mä osaan olla yksin! En mä niinku oo koskaan tekemättä mitään, silleen..."
Ville: "Joo, ei ku mä luulin kato et... et niinku... yksin sillä tavalla, että ei ole muita."
Anu: "Joo! No joo. Siis kyllä mä töitäki teen aika paljo yksin! Niinku siis silleen et--"
Ville: "Joo. No me puhuttiin vähä aikaa eri asiasta."
Anu: "Joo."
Ville: "Joo."
Anu: "Mut mä... mä ajattelin lähinnä sitä sellasta niinku... sellasta va... vapaa... tai sellasta jotenkin, sellasta rr... rauha... rauhottumista yksinään. Tai jotaki tällästä."

Ville saattaa yksikseen katsoa YouTubea, soittaa pianoa, rukoilla, laulaa, lukea Raamattua, polttaa takkaa, katsella takkatulta. Kyllä ihmiset yleensä jotain tekevät. Talossa on oppinut ensimmäisen kerran nyt olemaan jonkun aikaa tässä näin, tuijottelemaan seinää, menemään ajatuksiin, pään sisään. Se on hienoa.

Anu: "Tekemättä mitään? Jep! Siis, sanotaan, et se on kyl varmaan sellanen, mitä itekin on joutunut täällä nyt niinkun..."

Ville miettii, olisiko peräti oppinut jotain, vähäsen. Ei rupea pälli hajoilemaan, vaikka vähän aikaa istuisikin. Ainoa on, että pitkä istunto saattaa ruveta vähän väsyttämään. Mutta muuten pystyy kyllä.

23:35

Kimmo liittyy seuraan. Ville kertoo Kimmolle oppineensa vähän sitä, mistä ovat puhuneet, kun Kimmo on kertonut, että voi olla yksin ja ajatuksissaan ja mennä päänsä sisään. Mutta Ville on jättänyt kanavan auki, voi olla yhteydessä Isään. Ei rukoile eikä puhu eikä mitään, kuuntelee vain.

Kimmo ei kuulekaan mitään kun menee tarpeeksi syvälle omaan mieleen. Jos joku sanoo jotain, se menee ohi silloin.

Ville: "Ai jaa. Se on aika hieno! Sä sukellat sinne jonnekin... syvään päätyyn."
Anu: "Mm-m."
Kimmo: "Mm-m."

Ville kysyy joko Kimmo on väsynyt. Kimmoa ei väsytä vielä hirveästi, mutta ei vain jaksa tätä leikkimistä.

Ville: "Sä oot kato... sen verran aikuinen jo."
Kimmo: "Niin. Sama nauha pyörii... kolme tuntia putkeen, niin alkaa riittää."
Ville: "Niin."

23:36

Ville: "Yks mikä mulle on... mulle on tänään riittäny ni..."
Kimmo: "Nih?"
Ville: "Tai... tai kaks fraasia mulle riittää totaalisesti."
Kimmo: "Joo. Noh?"
Anu: "Hello, femqueen!"
Ville: "Femqueen-sana--"
Kimmo: "Mm."
Ville: "--mulla tulee korvista..."
Kimmo: "Mmh."
Ville: "--ja sieraimista pihalle... ja sitte 'Hi, Kev!' on toinen juttu--"
Kimmo: "Mmh."
Ville: "--mikä tulee niinku--"
Kimmo: "Mmh."
Ville: "--hius... juuristaki--"
Kimmo: "Mm."
Ville: "--jo pihalle!"
Kimmo: "Mm."

Ville: "Et niinku... pikkujuttuja. Mut... oh man!"
Kimmo: "Mmh."
Ville: "Kiinalaista kidutusta."

23:37

Helmeri saapuu petiinsä.

Anu: "Hei!"
Helmeri: "Hei!"
Anu (viitaten poistamaansa valkosilmäpiilolinssiin): "Olen silmällinen!"
Helmeri: "Niin katsoin että... pystyy taas katsomaan silmästä silmään!"
Helmeri antaa pusun suulle.
Anu (yhä valkoisessa nunnankaavussaan): "Mul on uus yöpaita."
Helmeri: "Hmh! Selkeästi."

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”