22. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

22. päivä

Viesti Kirjoittaja KariTa » 27 Syys 2020 00:22

0.13 DC-1: Roope, Ella ja Niko juttelevat pihalla. Kysyvät tuliko nimetyistä joku yllätyksenä, Niko ei olisi uskonut Kristiinan, Markon tai Roopen olevan siinä. Ellalle Kristiina tuli yllätyksenä koska on niin taka-alalla ja joskus jopa unohtaa hänen olemassa olonsa. Roope ihmeissään kun Ella mainitsi Krissen.
Ella luulee Samin ja Krissen tippuvan jos kaksi tippuu. Roope luulee samoin, tai sitten hän. Niko epäilee Samin tippuvan tai sitten hän itse.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 27 Syys 2020 09:22

Marko kävi juuri aamutupakalla.

OP pukeutui esiliinaan ja meni tupakalle.

Pojat keittiössä tyhjentämässä astianpesukonetta. Arttu liittyi seuraan.

9:30 Asukkaat herätettiin.

9:38 Paristojen vaihto
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Syys 2020 11:43

DC1. Klo 11:42. Joku/jotkut (rapoaja ei muista kuka) oli eilen illalla piilottanut noccot. Nyt asukkaat ovat kokoontuneet "oikeudenkäyntiin" selvittämään, kuka on syyllinen:
Screenshot.jpg
Screenshot.jpg (83.01 KiB) Katsottu 5275 kertaa
--
Klo 11:44. Kati pitää pienen puheen ja paljastaa hymyillen jekun takana olleen Roopen. Asukkaat repeävät nauruun ja taputuksiin. Jotkut toteavat "hyvin toteutettu." Tämän jälkeen Roope kertoo, miten jekussa onnistui ja millä tavalla Kati oli apurina toteuttamassa jekkua. Kertomuksen jälkeen Roope haluaa palkinnon parhaimmasta jekusta.

DC1 klo 13:05. Kristiinalla ja Timolla on jo hetken ollut keittiössä keskustelua sähköasentajan hommista. Kristiina kertoo mm. siitä, ettei eräs opettaja opettanut heille juuri mitään. Timo toteaa, että onpa sääli ja kertoo, että heille aikanaan opetettiin kaikki kunnolla. Timo kertoo paljon omista opiskeluistaan ja Kristiina omistaan. Kristiina kertoo, että ei halunnut opiskella Porissa koska koulu oli paska. Muutti sitten Helsinkiin, meni töihin ja kävi samaan aikaan koulun loppuun.

Klo 13:43. Asukkaille postia. Tuomion muutoksenhaku käsittely. Tästä hetkestä lähtien Olli-Pekka ja Paula ovat vapautetut rangaistuksesta. Ylemmän oikeusasteen tuomion uudelleen arvion perusteella asukkaat Kati ja Roope alkavat sovittelemaan tekojaan ja ryhtyvät muiden asukkaiden palvelijoiksi. Heidän tehtävänsä on auttaa muita asukkaita arjen askareissa tästä hetkestä lähtien. Lisäksi aina, kun palvelusväki kuulee äänimerkin tulee heidän auttaa yhtä asukasta hampaiden pesussa ja pukea hänet uuteen asuun. Rangaistus on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan.
--
Roope suorittaa Samin hampaiden pesua:
samiroope.jpg
samiroope.jpg (78.08 KiB) Katsottu 4782 kertaa
:trollface:

Avatar
BigSister
Häädetty
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Elo 2019 19:41

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BigSister » 27 Syys 2020 14:28

DC1 klo 14:25 Niko, O-P, Marko, Kessu tupakkapaikalla. Keskustellaan kouluruokailusta Koronan aikana. Vantaalla jaettiin heti kotipakettaja. Nico laskee taas selibaattipäiviään.

Nico spekuloi, että talolaiset nimesivät mökkiläisiä.
Kessu esittelee mustaa Puma huppariaan.
Nico vaatii rangaistusta kiusaajille, Timo komppaa. Timo asettuu kiusatun puolelle, joutunut siksi itse kiusatuksi. Timon itsetunto kasvoi puntteja nostellen. Kiusaajien kasvatuksessa on mennyt jotain pieleen, Nikon mielestä. Jatkaa epäuskottavalla tarinalla valkoisesta isästä, joka opettaa lastaan lyömään neekerinukkea. Niko oli masentunut puolivuotta, kun kiusaajat varastivat hänen korunsa.
14.42 kamera siirtyy taloon, jossa Roope suoristaa O-P:n tukkaa. Ella syksyy paikalle ja ottaa raudan. On taitava.
1. Kristiina. 2. Joel 3. Arttu

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Syys 2020 18:36

18:35 DC1: BB kuuluttaa varastohuoneen olevan auki. Varastohuoneessa häätöäänestyksessä olevien laukut.

Äänestykseen nimetyt käyvät noutamassa laukkunsa. Koska huone on nyt auki, Sasa käskyttää piika-Katin laittamaan shortsinsa kuivausrumpuun. Tulee auttamaan Katia ohjelman valinnassa.

19:00

BB: ”Tämä on Big Brother. Suora lähetys alkaa kahden tunnin kuluttua!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Syys 2020 19:26

19:08 DC1: Makuuhuone. Kristiina bondaa Artun ja Joelin kanssa. Juttelevat mukavia sängyllä pötkötellen.

Keskustelunaiheena mm. BB:n ennakkomainosvideo, jossa paljastettiin joitain asukkaiden ammatteja, Artun esimiesasema, josta Elina kysyi suorassa lähetyksessä, ammattinäyttelijä BB-asukkaana, Artun hermostuminen kiroilukiellon aikana kun muut neuvoivat ruuanlaitossa, makaronin oikeaoppinen keittäminen ja Kristiinan taipumus neuvoa siinä, Joelin alter ego, jonka ”tekee mieli laittaa paikat paskaksi”, Kristiinan kakkaäänet, joita yrittää peittää vettä laskemalla, Artun yllättänyt jännityspaskahätä kun piti treffata Kukko-Paulaa PK-huoneen ovella jne.

Kristiinaa naurattaa; tuntuu tulevan poikien kanssa hyvin juttuun.

19:25

Arttu vetää Joelin ehdotuksesta speed dating -kierroksen Kristiinan kanssa.

Arttu: ”Moi, mä oon Arttu!”
Kristiina: ”Moi... mä oon Kristiina.”
Arttu: ”Öö... öö... kerääksä mittään... kortteja?”
Kristiina naurahtaa kysyvästi.

Arttu: ”...Pokémon-kortteja tai...?”
Kristiina kikattaa.
Kristiina: ”Ei!”
Arttu: ”Ai jaa... no sitte meillä ei oo keskusteltavaa!”
Kristiina nauraa skippaavansa tämän saman tien.

Ellakin liittyy seuraan kuuntelemaan. Kristiina oikeasti harrastaa Pokémon Gon pelaamista. Haastattelu vaihtuu oikeaan kyselyyn Kristiinan asioista. Vantaalta ja Porista, sähköasentaja, AMK:ssa, sähköautomaatio, puhuu venäjää, äiti sieltä päin, kaksi kissaa.

Arttu: ”Mitkä niitten nimet on?”
Kristiina: ”Tuhka ja Pihka.”
Arttu: ”Tuhka ja Pihka! Ne on hyvät nimet!”

Arttu kysyy onko Kristiinalla ikävä kissojaan. Ihan sikana! Arttu arvasi, niin hänelläkin koiraansa. Artun koira on Länsi-Götanmaan pystykorva. Nimi on Floki, Floggy, Flogi tai jotain sinne päin. Joel ilmoittaa että kaverillaan on samanrotuinen, nimeltään Loki. Tästäkös riemu repeää.

Palataan treffi-Kristiinaan. Kristiina harrastaa ryyppäämistä sekä bilepaikoissa että pubeissa. Viisi sisarusta: kaksi biologista, siskopuoli, velipuoli, pikkusiskopuoli. Venäjällä käynyt viimeksi kuusivuotiaana, haluaisi käydä siellä uudestaan jollain porukalla.

19:29

Kristiinan vuoro kysellä. Kyselee molemmilta. Arttu asuu Oulussa, Joel Jyväskylässä. Aikovat nähdä tämän jälkeen. Joelilla ei ole lemmikkieläimiä. Joel tekee työkseen pihanrakennusta: tekonurmikon laittoa, kivetystä. Talvisin milloin mitäkin, viimeksi oli pienellä paperitehtaalla. Arttu lupaa Joelille kämpän ja työpaikan. Sasakin liittyy katselemaan ja kuuntelemaan.

Arttu harrastaa kitaransoittoa, salia, Ellan ehdotuksesta runkkaamista, tennistä, musiikkia, liikuntaa. Joelin harrastus ovat hyvät elokuvat. Ella tykkää kavereitten kaa hengailusta, viinistä ja koirista. Sasa ehdottaa hyvää ruokaa.

Kristiina kysyy pojilta unelmista, jos saisivat toteuttaa jonkin ja se toteutuisi heti. Ella kommentoi väliin, että hänelle se olisi lottovoitto. Joelille se olisi, että saisi intohimon tiettyyn alaan ja haluaisi opiskella ja edetä sillä alalla.

Arttu: ”Mä haluisin kaiken tiedon mitä maailmassa on... omaan päähäni!”
Kristiina: ”Oho!”
Ella: ”Se vois olla kyl aika pelottavaa!”
Kristiina: ”Se vois olla... vähä pelottavaa, mun mielestä!”
Joel: ”Sulta lähtis henki.”
Sasa: ”Todella ahdistavaa!”
Ella: ”Sul lähtis oikeesti niinku... järki.”

Joel (virnuillen): ”Ja ne tappais sut, muutenki!”
Ella: ”Niin.”

Arttu kohottaa kulmakarvojaan.
Arttu (repeillen): ”Ketkä?”
Muutkin nauravat.
Joel: ”Tiiät kyllä.”
Arttu: ”Ai vapaamuurarit?”
Kristiinaa naurattaa.

Joel: ”Ja Putin ja Bush.”

19:33

Siirrytään deepimpään shittiin. Kristiina kysyy, onko talossa aiheita, joista olisi puhuttu hyvin tunteita herättävästi, kiihkeästi. Ella ja Arttu mainitsevat rikostuomiot esimerkiksi lastenraiskauksesta. Joelilla on intohimon puute, haluaisi jotain, mikä säväyttää.

Kristiina luettelee keskustelunaiheiksi abortin, eutanasian, ihmisoikeudet, maahanmuuttopolitiikan.

Arttu kannattaa mahdollisuutta eutanasiaan ja aborttioikeutta, maahanmuuttopolittiikka pitäisi kohdistaa enemmän heikompiin yksilöihin jotka eivät tänne edes pääse, pitäisi auttaa paikan päällä. Joelin mielipiteet aika lailla samat. Ihmisoikeudet itsestäänselvyys, kaikki tasa-arvoisia. Maahanmuuton osalta, jos apua tarvitaan, sitä tulee antaa.

Kristiina: ”No niin, nyt sitten mennään kiperämpiin aiheisiin; nää oli helppoja, niin--”
Joel: ”No ni!”
Arttu: ”Oho! Nyt tulee deeppiä!”
Kristiina: ”--öö, vegaanius, feminismi ja black lives matter?”
Sasa (kauempaa): ”Oi joi joi joi!”
Sasa liittyy uudestaan mukaan keskusteluun.

Joelista kaikki äärimmilleen viety touhu on aina perseestä, pätee myös feminismiin, muuten hieno juttu. Vegaanius on hieno juttu sekin. Niin myös BLM, tartutaan epäkohtiin. Mitä enemmän suosiota saa, sen parempihan se totta kai on.

Joel: ”Mut on siinä myös epäkohtia.”
Sasa: ”Mitä epäkohtia?”
Arttu: ”No... mä voin palata siihen.”
Joel (naurahtaen): ”Joo, vastaa mun puolesta!”
Kristiinaa naurattaa myös.

Artun mielestä on hyvä, että ihminen pystyy olemaan syömättä lihaa. Prosessoitu liha hirveää massatuotantoa. Hyvä että joku näyttää esimerkkiä, mutta tuputtaminen ei ole OK. Riistan syöminen olisi parasta. Feminismi erittäin tärkeä ajaa, etenkin sellaisissa maissa, joissa naisella ei ole minkäänlaista arvoa. Sellaisiin pitäisi ajaa sitä oikein urakalla, eikä höpöttää vain Suomessa.

Sasa: ”Ja onko feminismi... öö... vain naisten juttu, vai miesten juttu, vai mitä se on?”
Joel: ”Koko kansan juttu.”

Arttu mieltää asian niin, että naiset ja miehet — sama asia, ei mitään eroavaisuuksia. Hän kannattaa samoja oikeuksia sekä naisille että miehille, se tekee hänestä varmaan feministin.

Kristiina ottaa esimerkiksi huoltajuuskiistat. Ei ole mikään feminismin puolestapuhuja, mutta Suomessahan se tarkoittaa esimerkiksi sitä että miehellä ja naisella olisi huoltajuuskiistoissa samat oikeudet. Nyt lapset menevät helpommin naiselle. Arttu on samaa mieltä, mutta ei ulottaisi tätä tasa-arvoa asevelvollisuuteen, jotkut asiat vain toimivat sillä tavalla, ei niihin tarvitse väkisin vääntää.

Arttu mainitsee myös ostoskeskuksiin suunnitellun naisten shoppailupäivän. Miksi pitää kenenkään suuttua sellaisesta, ei sellainen heti tarkoita syrjintää. Yhtä lailla voi suunnitella miesten iltamia.

BLM-aiheeseen Arttu ei ole Yhdysvaltain näkökulmasta hirveästi tutustunut, mutta tietää että on vähän koulutettuja poliiseja. Poliisin pitäisi olla kansan puolella ja suojella kaikkia. Kaikenlainen rasismi on täyttä sosiopaattisuutta, joka ei kuulu kenenkään ihmisen mieleen.

Kristiina kysyy BLM-protestien rantautumisesta Suomeen. Artun mielestä Suomen poliisin ei tarvitse kuunnella sellaista, koska Suomen poliisi on esimerkillisin poliisi mitä maailmassa on. BLM-mellakoissa Arttua ärsytti se, että viattomien yrittäjien liikkeet laitettiin paskaksi. Mitä sillä ajetaan, ei yhtään mitään. Ella komppaa, Sasa myös.

Arttu muistuttaa kuitenkin että Yhdysvalloissa on poliisilla hankalampi tilanne kuin Suomessa, kun aina pitää olettaa, että vastapuoli voi vetää aseen esiin.

19:42

Sasa vielä kysyy, onko BLM ajankohtainen aihe myös Suomessa muuten kuin poliisien kannalta, epätasa-arvon ja valkoisen etuoikeuden kannalta. Ja systemaattisen rasismin, täydentää Kristiina. Arttu ja Joel toteavat, että ovat miettineet lähinnä poliisiväkivallan kannalta.

Joel: ”Kai se on aina ajankohtainen. Mutta ei mulla oo tietoo eikä taitoo kertoo mitä pitäis tehä.”
Sasa: ”Mutta koette että niinkun... Suomessakin tapahtuu rasismia eikä oo vaan silleen, et ei meillä täällä mitään semmosta ole?”
Joel: ”Ehottomasti.”
Arttu: ”Siis kyllähän Niko kerto äskön... sen--”
Kati: ”Niin se kerto sen stoorin just!”
Kristiina: ”Joo.”
Sasa: ”Exactly!”
Arttu: ”Että mulkkuja on.”
Sasa: ”Mmh.”

Kristiina: ”Kyllä.”
Sasa (käsiään paukauttaen ja sängyltä nousten): ”Me olemme kaikki samalla kannalla!”

Kristiina naurahtaa, että tämä on vähän tylsää, että kaikki ovat näin samaa mieltä. Olivat käyneet kaikki nämä läpi Samin kanssa, ja sieltä tuli kyllä sellaiset vastaukset että!

Sasa: ”Mut tätä me ollaan ihmetelty, et missä on ne konfliktit, kun me ollaan kaikki niinku että--”
Arttu: ”Mää mietin että... mä mietin, että mun on otettu, varmaan, se pohjoispohjanmaalainen juntti tänne joka niinku... tois niinku, jotain konfliktia, mutta ei musta--”
Sasa toteaa että heillä on kyllä todella samanlainen staili, Arttu on todella fiksu pohjoispohjanmaalainen.
Joel: ”Viihdearvo nolla.”
Joel miettii, voisiko se olla bändin nimi.

19:46

Porukka purkautuu pois makuuhuoneesta. Viimeisenä Sasa ja Kristiina.

Sasa (Kristiinalle, makuuhuoneesta ulos kävellessään): ”Erittäin hyviä kysymyksiä kuule heitit tuolla ilmoille!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Syys 2020 22:16

22:15 DC1: Asukkaat sohvalla. Illan taloyhteydet on suoritettu. Äänestystulos on nyt selvillä.

Elina: ”Asukas, joka tänään häädetään on... Niko!

Vieressä istunut Sami nousee halaamaan Nikoa ensimmäisenä.
Sami: ”Me nähään! Sä tuut Keravalla käymään!”

BB: ”Tämä on Big Brother. Niko, sinulla on minuutti aikaa poistua talosta!”

Halaamassa myös Marko ja Timo. Sitten itkuun ratkennut Roope, Kristiina, Ella, Arttu, Joel, Paula, O-P, Kati, Sasa.

Sasa: ”Voi Niko! Oli kiva tutustuu! Mun tulee ikävä!”

22:17

Asukkaat muodostavat häätöovelle kunniakujan. Niko kulkee sen läpi.

BB: ”Tämä on Big Brother. Niko, sinut on häädetty Big Brother -talosta!”

Niko tervehtii häätöovelta kättä lippaan vieden.
Niko: ”Moikka!”

Muut huutelevat moikkaa myös. Niko katoaa ovesta. Ella halaa ja lohduttaa tunnekuohussa itkevää ja nyyhkivää Roopea.

Roope (itkun seasta): ”Mä en oo koskaan tuntenu tommost stressii!”

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Dille » 27 Syys 2020 22:19

Roope itkee ja kertoo ettei hänellä koskaan ole ollut samanlaista stressiä. DC1.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Syys 2020 23:21

Aiemmin
DC2 22:41

Makkarissa:

Joel: "Syön tänään leivät iltapalaks kylmänä. Mä kaipaan vaihtelua"
Arttu: "Mäki syön kylmänä, nyt ei pysty oikein nauttimaan"
Joen: "Ehkä kaakaojuoma"
Arttu: "Ehkä kaakaolla"
Joel: "Nyt ois keittiö tyhjä"
Arttu: "Ei vaan jaksa"
Joel: "Teenkö mä?"
Arttu: " Ei sun tartte"
Joel: "Ei siit oo vaivaa, kun teen itellekki"
Arttu: "No jos sä sitten itelles teet"
Joel: "Nii"
Arttu: "Nii, no kiitos"
Joel: "Mä laitan Keijuu, ku sit on helpompi levittää"
Arttu: "Joo"
Roope: "Mut siel ei ookkaa maitoo siel jääkaapis, pitää hakee varastohuoneesta, jos te haluutte kaakaoo"
Joel: "Kyl me pärjätään ilman kaakaotaki"
Arttu: "Kyl me pärjätään ilman kaakaotaki. Mehua?"
Joel: "Ehkä mehua"
Arttu: "Joo"
Joel: "Joo. Mä tuon eväsleivät sänkyy"
Joel poistuu sängyltä
Arttu: "Joo, kiitos
Joel: "Hauskaa, hauskaa. Se on hauskaa"
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Syys 2020 23:27

23:15 DC2: Makuuhuoneessa keskustellaan Nikon lähdön aiheuttamista fiiliksistä. Läsnä Sasa, Kati, Ella, Arttu, Joel. Mukaan liittyy myös Marko.

Yleisesti (mm. Sasa ja Ella) on todettu, että Nikon lähtö harmittaa. Nikolla oli paljon tietoa asioista ja keskusteli hyvin ja olisi haluttu keskustella sen kanssa vielä enemmän.

Arttu: ”Minun fiilis tällä hetkellä... äskön vitutti suunnattomasti ku... Niko oli semmonen henkilö, jonka kanssa niinkö heti... tultiin toimeen. Ja ihmettelin, et miten vittuun se voi olla noin hyvä tyyppi, ja odotin niinku et se olis täällä... kauemmin, ja rupes vituttaan, ku se lähti!”

Roope saapuu seuraan.

Arttu: ”Mutta nyt on paljon parempi fiilis, kun söin, ja huomasin, että täs on aivan hyvä porukka ympärillä--”
Sasa: ”Edelleen!”
Arttu: ”Mmh.”
Sasa: ”Oikein hyvä!”

Joeliltakin kysytään kantaa Nikon lähtöön. Ei olisi missään nimessä halunnut Nikon lähtevän. Niko oli iloinen ja hymyileväinen, toi hyvän fiiliksen. Joelin tarinassa ei ole edes muttaa. Tänään on ollut synkkä päivä, mutta yleismieliala ihan OK.

Sasa: ”Kyllä. Hyvä!”

Sasa: ”Haluatko avata miksi ollut synkkä päivä?”
Joel: ”En!”
Sasa: ”Selvä.”

Arttua naurattaa. Ella toteaa, että tosimies ei tunteistaan puhu. Joel on samaa mieltä. Ei etenkään telkkarissa.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Syys 2020 23:38

Aiemmin:
DC2 22:43

Sasa ja Ella tulee makkariin:
Sasa: "Voi voi sentään. Me nyt sit tehtiin diili Markon kanssa, et Marko alkaa vauvaks ja musta tulee kylmä ämmä"
Ella: "Oikeen hyvä"
Sasa: "Kyllä. Eli oikeessa olin, et kyllähän sillä ihmiset ajattelee, et mä olen saatanan ärsyttävä lääppijä"
Ella: (En kuule)
Sasa: "Kyllä, nyt loppu sit seki"
a walking disaster

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”