52. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

52. päivä

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 27 Loka 2020 08:15

Yöllä tapahtunutta:

DC1 1:15 Arttu ja Ella yöllä kahdestaan tupakalla.

Arttu: "Mä haluan kottiin. Ella: "Sama"

Ella: "Mulla on sellanen fiilis, että mä tuhlaan mun aikaa täällä... jotenkin, niinku kaiken suhteen. Tai sillein niinku, nytkin vois olla tienaamassa rahaa, tulevaisuutta varten."
Arttu: "Mm"

Ella ei usko tämän paranevan tästä mihinkään suuntaan. Arttu sanoo, että hänellä on ollut 7 viikkoa sama fiilis. Ella miettii, että onhan se siisti fiilis olla täällä, mutta vois olla tekemässä asioita mitkä sitten jossain vaiheessa hyödyttäisivät itseään, että ois parempi olla.

Ella: "Sehän siinä on vittumaista, että tiiäks... tulee helposti tosi niinku kateelliseks... en nyt oikein voi sanoo että katkeraks, mutta kateelliseks.. semmoselle ihmisille, kellä on niinku.. hyvä olla siinä mitä ne niinku on tällein näin. Ei tarvi muuta kuin vetää biksut päälle ja olla vaan sillen dippa-dappa-duu. Tai.. voi olla ilman niitä vitun biksuja."

Arttu: "En voi sanoa että ymmärrän, mutta kyl mä tiiän mitä sä ajat takkaa."

Ella: "Nyt vaan niinku turhauttaa niin vitusti. Mut sit ku, periaatteessa kaikki niinku semmoset tyypit ketä tälläkin jollain tasolla niinku ymmärti, ja ehkä sillein myötäeli sitä kaikkee, lähtenyt vittuun"
Arttu: "Joo mä oon huomannut, että sulta on lähtenyt ympäriltä aika paljon porukkaa. Ei varmasti helpota oloa yhtään".

Arttua on helpottanut, että Joppe on talossa. Muuten olisi lähtenyt jo talosta. Ella pohtii, että hänellä ei kuitenkaan luonto anna periksi lähteä menemään, koska se tulis myöhemmin kaduttamaan. Arttu myötäilee.

Ellaa harmittaa, kun talosta lähtee niin hyviä tyyppejä, ja tilalle tulee sellasia joiden kanssa energiat ei millään tavalla matchaa. Arttu: "Just sellanen vitun keijo jota ei jaksa kuunnella".

Ella: "Eikä siinäkään, että on niin kun keijo tai mitään mut sillein.... esim. just vaikka Julia. Nii, mulla ei vaan tiiäks, ei vaan vibaa sen kans sillein oikeestaan millään tasolla. Kyl mä sen kans voin mukavii jutella, mutta... mulla vaan tulee jotenkin sen seurassa semmonen tosi outo olo.
Arttu: "Okei, ei vaan tietyllä tavalla kemiat natsaa".

Ella: "Katin kans pysty puhumaan semmossista asioista, mitä ei oo niinku edes omille perheenjäsenilleen kertonut. Tai mitä on tapahtunut. Et vaikka on sellasia tyyppejä keiden seurasta nauttii, tai kenen kans on hauska ja kiva olla, että tykkään tosi paljon, mut ei se oo niinku samanlaista millään tavoin.

Arttu: "Se oli kyllä ihan päin vittua että Kati lähti".
Ella: "Ja sitten Nonakin vielä, vaikkei nyt hirveesti ehtinty lähentyä, mutta ite ainakin tunnistan että.."
Arttu: "Kyl mää huomasin että sinä ja Nona tulitte hyvin toimeen."

Keskustelu jatkuu samoja aiheita kerraten, välillä pitkiä hiljaisia hetkiä. Molemmat miettivät, että Paula on hyvä tyyppi.

Molempia mietityttää talon ja ulkomaailman erot, kun talossa puuttuu se yksityisyys. Vasta talosta poistuttua voi puhua asioista suoraan ja avoimemmin. Arttu aikoo viiden viikon päästä avata sanaisen arkkunsa, niin kyrville kuin hyville tyypeille. Ella voi talossakin kyrville avata sanaisen arkkunsa kunhan tarpeeksi kilahtaa. Arttu ei ole samoilla linjoilla, vaan välttelee itse sitä, että ei halua kellekään talossa kuitenkin julkista nöyryytystä, vaikka jokin oiskin ihan kyrpä.

Puhe kääntyy ensi sunnuntaihin.

Ella: "Sunnuntaita odotellessa. Kyl must tuntuu että oon aika liipasimella.
Arttu: "Mulla on ihan sama fiilis, että yllättynyt että miten mä näin pitkälle oon päässy"
Ella: "Eihän kukaan oo sua ikinä... et sä oo joutunut ikinä, niinku häätöön.
Arttu: "Niin se varsinkin on yllättänyt mut." "Ekasta viikosta alkaen kattonut etten sopeudu joukkoon yhtään. No, se on varmaan meikäläinen siellä sit. Ei ollu."
Ella: "Ajattelin alkuun, että se on minä, Minna tai sinä.

Molemmat miettii, että mielikuvat ihmisistä muuttunut kyllä, voi olla ihan erilaisia kuin alkuvaikutelma. Arttu ainakin oli ajatellut Ellasta, että heillä ei varmasti mitään yhteistä, ja Ella sanoo että sama oli hänellä. Mutta nyt ollaan tässä missä ollaan.

Keskustelu jatkuu vielä jonkin aikaa, ja käyvät ennen nukkumaanmenoa keittiössä syömässä sipsejä.

jipaksi
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 943
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:29

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja jipaksi » 27 Loka 2020 11:40

DC1 11:22 BB:ltä kirje, joka kertaa uusista budjettineuvotteluista. Punainen tiimi siirtyy kabinettiin, samoin kuin eilen siniset.

Marko valitaan pääministeriksi ja Julia BBtalonvarainministeriksi kirjaamaan päätökset.

- Valittavana, leikataanko viikkobudjetista 50e vai häädetäänkö toinen oppositiopuolue makuuhuoneesta.

Päätyvät hyvin pian siihen, että säästetään, ja häädetään toinen puolue makkarista. Vili ehdottaa, että koska kannataa myöhemmin kosmetiikkatuotteiden poistoa, ja valitaan makkarista pois se toinen puolue, jota päätös koskettaisi vähemmän. Kaikki kolme muuta ovat sitä mieltä, että kosmetiikkapäätöstä ei muuteta.

Timo miettii, että Paula, Arttu ja Joel (vihreät) kestää siirron pois paremmin kuin toiset. Vili esittää jälleen eriävän mielipiteen, alkaa puhumaan että siniset tekivät eilen päätöksiä joista nyt kärsitään. Muut kuitenkin hiljentävät Vilin äkkiä, eivätkä halua mitään kostolinjaa.

Päätös: Ajetaan vihreä puolue ajetaan ulos makuuhuoneesta.
--
DC1 11:41
- Hiilijalanjälkeä pienennettävä. Valittava luovutaanko lihatuotteista, vai 50 euroa viikkobudjetista.

Ovat ensin aika yksimielisiä siitä, että valitsevat lihatuotteiden kiellon. Vili kuitenkin jälleen kertoo että on eri mieltä, mutta tyytyy enemmistön mielipiteeseen. Vertaa taas paremmin syömistä kosteusvoiteiden levittämisiin. Heillä on tällä hetkellä ilmeisesti uunissa joku liharuoka, jonka kohtalo jää nyt epäselväksi.

Päätös: Lihatuotteet pois.
--
11:50 Marko kutsutaan PK-huoneeseen

11:57
Timo ottaa suoraan puheeksi sen, että hän ei ainakaan halua mitään juonittelua nimeämisistä puhua.

Marko palaa takaisin. Tuo lisäohjeita, että saavat muuttaa kaikkia lapussa olleita eilisen hallituksen päätöksiä. Käyvät läpi vielä aiemmat päätökset.

Käyvät uuden keskustelun lihatuotteista, päätyvät nyt siihen, että lihatuotteet sallitaan. Ilmeisesti juuri uunissa olevan lihan takia, koska se olisi uusien tietojen mukaan mennyt hukkaan. Suostuvat alentamaan budjettia 50e.

Yhtäkkiä Marko päättääkin viime hetkellä muuttaa mieltään, koska budjettisumma näyttää niin pieneltä. Tasatilanteessa pääministerin ääni siis ratkaisee, eli leikkaavat sittenkin lihatuotteet pois, ja ajattelevat että uunissa oleva liha pakastetaan.

---
Edellisen hallitusten päätösten läpikäynti ja mahdolliset muutokset:

- Kosmetiikkatuotteet:
Vili edelleen sitä mieltä, että voitaisiin kieltää. Kaikkien iho kestää pari päivää. Marko kysyy Julialta nuoren naisen mielipidettä, ja Julia sanoo että kyllä sen kestää. Miettivät, että vain kaksi ihmistä kärsisi enemmän tästä, Ella ja Kristiina. Lopulta äänestävät, kaikki neljä kannattavat kosmetiikkatuotteiden kieltoa.

- Lämpimän veden rajoitus:
Päättävät pitää ennallaan.

- Kofeiini/nikoiitiniverotus:
Pidetään ennallaan.

Budjetin tämänhetkinen loppusumma: 380 euroa.

---
Keskustelevat vielä lopuksi juonittelukohdasta. Kaikki esittävät mielipiteensä, että eivät halua puhua, mutta jos joku haluaa niin kaikin mokomin. Koska kukaan ei halua, eivät jatka aiheesta. Marko ajatteli myös, että eiliset ovat puhuneet nimeämisistä joko vähän tai ei ollenkaan. Timo sanoi heti, että ovat varmasti puhuneet, ja Julia arveli myös että ovat puhuneet.

12:14 Kokous päätetään.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2020 14:42

DC1. Klo 14:36. Asukkaille kirje.

Takinkääntö ja loikkaus.

Yhdellä asukkaalla on mahdollisuus vaihtaa puoluetta takkia kääntämällä. BB kuuluttaa kaiuttimista kellojen ääntä. Silloin ensimmäisenä pihalla olevaa kelloa kilkauttanut asukas saa vaihtaa puoluetta. Mikäli asukas siirtyy oppositiopuolueesta hallitukseen, hallituksen tulee äänestää kenet he erottavat uuden jäsenen tieltä. Mikäli asukas siirtyy hallituksesta oppositioon, syntyy oppositiopuolueesta määrä enemmistön johdosta hallituspuolue.*

*Lyhyt yhteenveto todella pitkästä kirjeestä. Tehtävän kuvauksen voi kokonaisuudessaan lukea täältä.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2020 16:36

DC2. Klo 16:35. Televisio meni päälle. "BB Skandaaliuutiset." Televisiosta näytetään asukkaille pätkiä BB-talon tapahtumista. Tapahtumat ovat pääasiassa Olli-Pekkaan keskittyviä.

Klo 16:40. Ella harmittelee, että äänistä ei saanut oikein selvää. OP toteaa "onneks ei saanut." Paula spekuloi, että kaikista saisi vastaavanlaisen videon aikaiseksi.

Klo 16:45. Puhetta juuri nähdystä videosta. Paula toteaa, että toi tulee kaikille. Julia sanoo, että näyttäisivät nimeämiset telkkarista kaikille. Arttu toteaa, että on toivonut samaa.

Klo 16:51. Ella sanoo, että "katotaan vaan, ni tulee joku pätkä missä tulee esille "Julian" ja Markon yhteys." Paula hämmentyneenä "suudelma." Marko jatkaa, että odottaa sitä. Toteaa, että "no toivottavasti sieltä ei näytetä mitään." Marko toteaa, että näköjään pk-huoneestakin voidaan näyttää materiaalia. Joel jatkaa, että päiväkirjahuone on turvasatama ja nyt sekin vietiin.

DC1. Klo 17:17. Ella toteaa Paulalle, että lähetään Viidakon tähtösiin, jos se vielä joskus tulee. Paula sanoo, ettei lähde, ei kroppa riitä. "Lähde sää sinne" sanoo Paula. Paula jatkaa, että voi lähteä Possessa käymään.

Klo 18:08. Kello alkaa soimaan. Ella onnistuu juoksemaan ensimmäisenä pihalla sijaitsevalle kellolle ja kilkuttamaan sitä. Ella pääsee ensimmäisenä loikkaamaan toiseen puolueeseen.

Noin. Klo 18:22. Ella vaihtaa puolueekseen vihreä puolue.

Klo 18:24. Punaiset äänestävät puolueestaan pois Vilin. Vili siirtyy Siniseen puolueeseen.

Klo 18:45. Vihreä hallituspuolue on kabinetissä pitämässä hallituksen kokousta.
:trollface:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 27 Loka 2020 18:52

Aiemmin,

18:35, DC1, olohuone.

Ellalla kirje kädessä ja odottavat lupaa saada avata se.

18:36, DC1

BB: Tämä on Big Brother, saatte avata kirjekuoren.
Ella: Nyt lähti, sano Annikki Tähti (avaa kuorta samalla)
Ella: "Lukekaa tämä selkeällä ja kuuluvalla äänellä. Hallituksen budjettiriihi. Big Brother on saanut jälleen uuden hallituksen ja se kokoontuu pian uuteen budjettiriiheen. Budjettineuvottelut käydään talon kabinettitilassa jossa myös nimeämisistä puhuminen ja niihin liittyvä juonittelu on poikkeuksellisesti sallittua. Hallitus joutuu tekemään budjettiriihessä kiperiä päätöksiä jotka vaikuttavat yhteisen viikkobudjettinne suuruuteen ja talon asukkaiden arkeen ja olosuhteisiin. Budjettiriihen jälkeen hallitus kutsuu opposition täysistuntoon kuulemaan tehdyistä leikkauksista ja päätöksistä. Oppositiolla on mahdollisuus haastaa hallitus ja esittää kysymyksiä ja kritiikkiä, terveisin Big Brother. Ps. Kabinettitilaan pääsee hallituspuolueen jäsenten I-lock avaimilla, joten noutakaa avaimenne naulasta ennen budjettineuvotteluiden alkamista."
Paula: Lähetäänkö?
Arttu: Lähetää
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2020 19:00

Ilman tarkempaa aikaleimaa budjettiriihen yhteenveto:

- Ovi auki vain viisi kertaa päivässä
- 50€ pois budjetista. Asukkaat eivät teitittele ketään
- Sininen puolue siirtyy pois makuuhuoneesta
- Lihatuotteet edelleen kiellossa
- Nikotiinivero astuu voimaan, kofeiinivero pois

DC1. Klo 18:59. Vihreä puolue on siis saanut kokouksen päätökseen. Juonittelut käynnissä. Spekuloivat mm. ketkä asukkaat ovat voittajasuosikkeja.

Klo 19:02. Arttu tunnustaa Ellalle, että on kerran antanut hänelle kaksi häätöäänestyspistettä. Ekalla viikolla, kun eivät vielä tunteneet. Myös Joel tunnustaa Ellalle, että on antanut hänelle aiemmin yhden äänen. Käyvät yleisesti läpi, että kuka on nimennyt ketäkin.
:trollface:

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 27 Loka 2020 19:11

Arttu totesi just: Mitäpä jos uudet ovatkin tällä viikolla turvassa...
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Augustus » 27 Loka 2020 19:13

DC1 19:04
Joel kertoo muille nimenneensä Sasan, kun hän tippui. Muut shokissa ja mehuissaan samaan aikaan.

DC1 19:06
Vielä lisää antaneensa kaksi pistettä.
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2020 20:06

DC1. Klo 20:04 Asukkaille postia. Vili lukuvuorossa.

Puolueiden saunaillat

Yhdessä oleminen, yhteinen tekeminen ja muu kuin politiikkaan liittyvä ajanvietto vahvistaa puolueen yhteishenkeä. Kukin puolue pääsee illan aikana saunaan. Saunavuorot saatte arpoa itse.

Terveisin, Big Brother
:trollface:

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Loka 2020 21:17

DC1 21:10
Krisse, O-P ja Vili pihalla tupakalla ennen saunomista.
Vili suuttuneena siitä, että vihreä puolue päätti, että ulkona saa käydä vain 5 kertaa tupakalla. Vili sytytti 11 röökiä, 10:stä ensimmäisestä otti vain yhden henkäyksen. O-P ja Krisse nauraa Vilin hyvää tyyliä.

21:14 Krisse jäi yksin.
"Ei vittu, mitä helvettiä."

21:21 Kolmikko miettii saunassa, että jos ovet saa yöllä auki, voivat käydä röökillä sen 5 kertaa (kun nukkuvat olkkarissa), niin päivällä ei voi käydä enää kertaakaan.

Vili poltti kaikkiaan 13, O-P 2 ja Krisse yhden = 16

Edit: Kirjoitusvirhe oikaistu
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Loka 2020 21:27

Aiemmin:

18:52 DC1: Vihreä hallitus kabinetissaan. Esityslistan muut asiat on jo käsitelty, mutta nyt puhutaan jälleen nimeämisistä.

Aivan kokouksen aluksi aihetta käsiteltiin jo sen verran, että hallituskumppanit Paula, Ella ja Joel paljastivat Artulle, mitä sopivat nimeämisistä ensimmäisen budjettiriihen aikaan, jossa oli Artun paikalla O-P. Strategia oli tällöin Vilin, Julian sekä Markon pommittaminen häätöön. Artulle tämä käy.

Nyt käydään nimeämisiä läpi tarkemmin — myös menneitä. Paula kertoo, ettei ole ikinä nimennyt sellaisia, joista uskoo, etteivät voi tippua. Turha niitä on nimetä, jotka eivät tipu.

Artun suosikit ovat neuvotteluissa läsnä. Talon puolella on vielä muutama. Vain Marko on alkuperäisistä asukkaista selvästi sellainen, jonka Arttu tahtoo häätöön.

Arttu näkisi läsnäolevan joukon mielellään finaalissa. Ei vituttaisi niin paljon, vaikka joku muu tästä joukosta voittopotin saisikin.

Paulalle tämä ajattelumalli on uusi. Toteaa, että voi ajatella noinkin — että kenen voitto vituttaisi.

Paula (puoliksi vitsillä): ”Heti nousi muutama naama mieleen, jotka vituttais, jos ne veis mun rahat!”
Arttu (naurahtaen): ”Jep! Jep! Juuri näin!”
Joelkin naurahtaa.

18:56

Arttu veikkaa, että finaalissa on viisi. Joelin mielestä kävisi järkeen. Arttu voi kuvitella, että läsnäolevat ja vielä joku muu lisäksi. On vain helvetin hankala valita, kuka se yksi olisi.

Paula on kyllä aina tykännyt Markosta, mutta toteaa, että toki siinä on se, että on tuntenut sen jo mökiltä ensimmäisestä päivästä saakka.

Ella ottaisi viidenneksi Timon.
Joel: ”No ei Timoo! Sehän on... voittajasuosikki!”
Arttu (kompaten): ”Timo voittais!”

Joel on ajatellut ensimmäisestä viikosta lähtien, että Timo voittaa. Paula toteaa, että siinä voisi pelata joko niin, että laittaa vahvat ulos tai niin, että laittaa ulos sellaiset, joista ei tykkää.

18:57

Arttu ehdottaa Kristiinaa. Joel komppaa; Kristiina ei varmasti tule voittamaan.
Ella (käsiään levitellen): ”No ihan sama, vaikka Krisse sitte...”

Joel ei ole ajatellut siltä kannalta, kenet haluaisi kaveriksi, vaan vain siltä kannalta, kuka on heikoimmilla. Paula toteaa, että pelaten. Paula miettii miinuspalkkeja, jotka näkivät aikaisemmin, mutta toteaa heti perään, että voi olla ihan eri ketä äänestetään suosikkina. Arttu on samaa mieltä. Ella lisää, että se muuttuu joka viikko.

Arttu pallottelee vielä viidettä finalistia Kristiinan ja O-P:n välillä. Joelista O-P:kin olisi hyvä; ei näe O-P:takaan voittajana. Arttu ja Ella komppaavat.

18:58

Paula: ”No ketkä voi olla voittaja...suosikkeja? Timo? Joo?”
Arttu: ”Timo.”
Joel nyökkää.
Ella: ”Mmh.”

Arttu: ”Timo ois... selevä voittaja, jos se olis finaalissa!”
Paula: ”Okei...!”
Arttu (nyökäten): ”Mun mielestä.”
Paula (hämmästellen): ”Niinkö? Mä en näe sillai, mut--”
Ella (Paulaa sormella osoittaen): ”Mä nään Paulan.”
Paula (Ellaa sormella osoittaen): ”Mä nään Ellan... ja sit ihan tilastojen perusteella...” (sormensa Joeliin kääntäen) ”...Jollen! Yllättävää, mutta pakko kai se on myöntää, ku niin se on--”
Arttu (kädet puuskassa, vieressään istuvaa Joelia vilkaisten): ”No kyllä mää... myönnän, että Joppe... on yks!”

Joel miettii hetken. On aina ajatellut vain Timoa, ei ole edes ajatellut ketään muuta. Se on ollut hänelle selkeä heti alusta asti.

18:59

Ella: ”Alukshän mä ajattelin eka et... minä — totta kai mä haluun voittaa, niin kuin varmasti kaikki — mut sitte mä... ekahan mä aattelin, että Kati... vois olla yks... no paskanvitut, hän lens!”

Arttu naurahtaa itsekin olleensa varma, että Kati olisi finaalissa, mutta sehän lähti vittuun. Kaikki olivat, että mitä helvettiä. Ellan mielestä Paula ja Timo ovat nyt vahvoilla.

Paula (Katista jatkaen): ”No siitä eilen puhuttiin... että se oli aivan ihanaa meille ja maailman ihaninta ja näin, mutta ei välttämättä... katsojille; Sasa... ja Kati! Ja nehän sen päättää!”
Muut komppailevat.

Ella (Artulle): ”No kelle sä nyt annat äänii... tällä viikolla?”
Arttu: ”Mä annan ääneni... Vilille ja Markolle.”
Paula: ”Mä annan Julialle ja Vilille.”

Joel opastaa Arttua, että tämän täytyy antaa sitten Vilille yksi piste ja Markolle kaksi. Olivat laskeneet pisteet siten, että kaikki antavat Vilille yhden. Arttu myöntyy. Joel kertoo antavansa samat.

19:00

Arttu pohtii, että jos Marko ja Vili ovat kaksin häätöäänestyksessä, Vilihän lähtisi helvettiin.
Paula: ”Niin lähtee! Uuet lähtee... vielä ennenku ne rakastuu niihin ja huomaa, että ne on parempia tyyppejä... kuin me!”
Ella naurahtaa.

Arttu: ”Ja sitte seuraavalla viikolla... Julia ja Marko. Julia lähtee helevettiin.”
Paula: ”Vili lähtee.”
Joel: ”Ei Vili lähe, ku kyllä Julia lähtee täältä ennen!”
Paula: ”Meinaakko?”
Joel: ”Ihan varmasti.”

Ella arvelee, että Vilille käy Kessut. Jää taloon. Aina häädössä, mutta ei lähde kulumallakaan. Joel arvelee tätä mahdolliseksi.

Arttu: ”Mutta sen takii jos olis... niinku kaks... ois häätöäänestykses... ois Marko... vanha, kova, kokenu äijä ja sitte Vili, uutena... niin kyllä Vili lähtis siitä veks.”
Joel: ”Ehkä!”
Arttu: ”Kyllä mä uskon niin.”

19:01

Ella pohtii montakohan häätöön menee. Veikkaa kolmea tai neljää. Arttu veikkaa kahta. Joel on aina ajatellut, että jos porukka on tasapisteissä, niin sitten siellä on vaikka kuusi. Joel uskoo, että siellä on normaalisti aina se kaksi tai kolme. Mutta sitten jos on asukkaita tasapisteissä, siinä voi olla vaikka viisi tai kuusi.

Ella kysyy veikkauksia siitä, miten muut äänestävät, esimerkiksi O-P.

Arttu toteaa, että skandaalivideo ei ainakaan kerro O-P:n nykyisistä nimeämisistä varmastikaan mitään, koska siinä esitetyt mielipiteet olivat ensimmäisiltä viikoilta yhdistymisen jälkeen. Arttu ei usko, että O-P on antanut hänelle nimeämispisteitä pitkään aikaan.

Arttu (eteenpäin kumartuen): ”Saako menneistä nimeämisistä puhua?”
Joel: ”Nimeämisistä saa puhua.”
Ella: ”Nimeämisistä.”
Arttu: ”Okei. Ootteko ikinä antanu mulle nimeämispisteitä?”

Kukaan ei myönnä antaneensa. Arttu paljastaa antaneensa Ellalle ensimmäisellä viikolla, ennen kuin tunsi Ellan. Ella ei ole yllättynyt, niin oli ajatellutkin.

Ella: ”Annoitsä kaks vai yks?”
Arttu (näyttää sormilla): ”Kaks.”
Ella: ”Vittu.”
Arttu (naurahtaen): ”Sori. Mä en vielä tuntenut sua.”

19:02

Paula: ”Nytkö näistä saa oikeasti puhua?”
Ella: ”Mm-mh!”
Paula: ”Sanokaa ’tööt’ jos ei saa puhua!”

Paula on antanut Joelille kerran yhden pisteen. Perusteli sen silloin sillä, että tiesi häätöäänestykseen olevan menossa Kristiinan ja jonkin muun, eikä halunut tuhlata ääniään niihin. Halusi vetää äänestykseen jonkin kolmannen.

Paula: ”Et annetaanpa vaikka makuuhuone... — te olitte silloin makuuhuonejengi, tyyliin eka viikko, ku me oltiin täällä — niin... nappasin sut sieltä!”
Joel (hymyillen): ”Se oli hyvä valinta!”
Paula: ”Niin oliki! Ei kannata tuhlata aina varmoihin...”

Ellakin oli antanut Joelille ensimmäisellä viikolla. Joel kertoo antaneensa itse Ellalle ensimmäisellä viikolla yhden pisteen.

Joel: ”Ja kaks annoin Sinille!”
Ella: ”Oikeesti?”
Joel: ”Mmh.”

Ella oli antanut myös Minnalle pisteitä. Paula antoi Sasalle ja Katille. Oli arvellut, että eivät menesty, jos joutuvat äänestykseen. Imuroijat ovat heille hyviä, mutta eivät katselijoille. Arttua ja Joelia naurattaa.

Joel (hymyillen): ”Kovaa puhetta!”
Paula (käsiään levitellen): ”Eiku... mut näin se oli! Näin se oli, hei!”

19:03

Arttu on antanut nimeämispisteitä Markolle ja Samille. Niin Ellakin. Paula on antanut TImolle ja Kristiinalle. Arttu on myös antanut pisteitä Roopelle.

Joel on pommittanut Markoa, ja nytkin olisi antanut kaksi Markolle ja yhden Vilille ilman juonittelujakin. Samia on pommittanut myös. Siinä ne pääpiirteissään.

Ella on antanut pisteitä Markolle, Samille, Krisselle ja kerran Timolle. Joel ei ole ikinä antanut nimeämispisteitä Timolle tai Krisselle.

19:04

Joel: ”Sasalle annoin myös pisteitä...”
Paula: ”Joo?”
Ella: ”Oikeesti?”
Joel (nyökäten): ”Draaman kaari.”
Arttu puhkeaa nauruun.

Arttu (Joeliin katsoen, nauraen, taaksepäin pöydästä nojaten): ”Mitä, oikeasti!” (tauko) ”En olis ikinä uskonu!”
Paula (nyökytellen): ”Kova...”
Arttu (huvittuneena): ”Mitä vittua...”
Ella: ”Aika paha.”
Paula: ”Nii-i! Mutta tätä rakastettaan...”
Arttu: ”Mmh!”
Paula: ”Jos on täällä voittamassa, niin juuri noin toimitaan!”
Arttu: ”Mm-mh!”
Paula: ”Aah-hah.”

Arttu toteaa, että tuo oli kyllä aika yllättävä.

Joel: ”Oli se mullekki! En mä siinä...” (naurahtaa) ”...uskonu et se ees joutuu häätöön, tai ees lähtee, mutta se nyt meni sit vähä vituiksi...”
Arttua ja Ellaa naurattaa. Paula toteaa, että Joelin pisteet ovat voineet olla ratkaisevia.
Arttu (tyhymä-äänellä): ”Tein silleen tyhymästi, että laitoin Sasalle ääniä... sehän lähti sitte kottiin!
Joel (kiusaantuneena hymyillen): ”No siinä tein kyllä ihan... niin tyhmästi kuin pystyin tekeen!”
Arttu nauraa.
Arttu: ”Voi luoja!”
Ella (säälivästi): ”Voi ei...”

Joel: ”No ei siis... mää aattelin, että leikkiähän tämä vain on...”
Arttu (vakavammin): ”No tää on leikkiä! Ei tästä saa suuttua!”
Muut komppailevat.

19:05

Arttu vielä selittää omia ääniään Ellalle. Ei tuntenut vielä, oli ihan hukassa, Meni vain koppiin ja antoi äänensä jollekin. Ella oli arvellutkin, että varmasti on tullut ääniä Artun ja ehkä Joelinkin suunnalta.

Joel kertoo pommittaneensa erityisesti Samia, kovalla kädellä. Ella muistelee, että oli yksi viikko, jolloin ei antanut Samille yhtään pistettä. Sellainen viikko on ollut myös Artulla. Paulallakin on ollut tällainen.

Joel tunnustaa antaneensa O-P:lle pisteitä kun talo ja mökki yhdistettiin, eikä tuntenut vielä. Varmaan vähän samoille perusteilla millä Paula oli antanut pisteitä Joelille. Paula ei kuitenkaan myönnä, se oli pikemminkin ettei halunnut tuhlata pisteitään varmoihin häätöäänestyksessä oleviin, vaan yritti laittaa jonkin yllätysnimen sinne myös. Mutta varmaan myös sen vuoksi, että eivät olleet vielä vaihtaneet sanaakaan.

Joel (nimeämiskeskustelusta): ”Tämä on jotenki rentouttavaa ja ahistavaa samaan aikaan...”
Ella: ”Mun mielestä tää on tosi vapauttavaa...”

Artusta tämä oli rentouttavaa, kun oli aina halunnut sanoa Ellalle antamistaan pisteistä. Oli pelännyt, että se tulee jossain vaiheessa televisiosta ja sitten ei voi selittää missä vaiheessa ja miksi se on ollut. Oikeasti oli helpotus, että sai sanottua.

19:06

Paula: ”Mutta sillai kiva tietää, että muutki... en minä oo... ku ei täällä oo ennää ainakaan yhtään semmosta kenen kanssa... ei tulis toimeen ja inhois, ja haluais ulos--”
Arttu: ”Mmh.”
Paula: ”--niin kovasti...”
Kaikki räjähtävät nauramaan.
Ella: ”No kyl mul on ainaki muutamii kelle mä voisin sanoo ihan vaan, et hei hei!”
Muut komppaavat, on heilläkin. Paula sanoo, että se on kuitenkin enemmän nyt kyse pelailusta.

Joel (hymyillen): ”Oli kyllä kiva sanoo, et mä annoin Sasalle pisteen... se oli aika raskas taakka kantaa!”
Arttu; ”Hyvä! Eikö ollu helpotus?”
Joel: ”Oli!”
Paula: ”Annoikko kaks vai yks?”
Joel: ”Kaks!”

Koko porukka repeää nauramaan paskaista naurua.

Joel (kiusaantuneena hymyillen): ”Kun mä olin suunnitellu mitä mää teen sielä, mut sitte mä olin jotenki niin... hermona sillä hetkellä, et mä jotenki sitte... aloin sooloileen!”
Arttua naurattaa. Paula toteaa edelleen, että ne ovat voineet olla ratkaisevia pisteitä. Itse oli antanut yhden.
Arttu (huvittuneena): ”Ei vittu, Joppe! Toi... oli kyllä yllätys.”
Joel: ”No... siinä oli twistiä...”

19:07

Paula ei ole Katille antanut yhtään pisteitä. Joel miettii, ettei koko porukasta ehkä kukaan ole ikinä nimennyt Katia. Ella ei ole nimennyt Nikoa eikä Sasaa. Paula on nimennyt Nikoa, mökkiriitojen vuoksi.

Ella: ”Minnalle annoin!”
Arttu: ”Mäki annoin Minnalle!”
Ella: ”Annoit sille yhen, mulle kaks. Moikku! Mee sen viereen nukkumaan!”
Arttu (naurahtaen): ”Hei! Me ei tunnettu sillon!”
Ella: ”Mmh.”
Arttu: ”Mmh.”

Ellan mielestä olisi twisti, jos Arttu nyt antaisi hänelle kaksi pistettä. Arttu ei aio antaa Ellalle enää pisteitä.

19:08

Joel miettii, että ei ole oikeasti tullut annettua nimeämispisteitä niin monille kuitenkaan, jos on pommittanut vain muutamaa tiettyä henkilöä, esimerkiksi Markoa ja Samia koko ajan. Niin siinähän sitä sitten menee vaikka neljäkin viikkoa. Paula komppaa.

Ella: ”Mua ärsyttää et ku... Markohan on, sillee tavallaan hyvä tyyppi, mutta sit silt ain tulee semmosii kommentei ja juttui mitkä... niinku alkaa vituttaa. Ja sitte mä oon vaan silleen niinku et ’veks!’”
Joel: ”Mmh.”
Ella: ”Ja sit se... toisena hetkenä se on, silleen mukava ja--”
Paula: ”Mmh.”
Ella: ”--ihan hauska jutella sen kaa, ja heittää läppääki ja välil... taas tulee niinku... hnnhg!”

Arttu komppaa. Marko on hyvä tyyppi, mutta jotkut letkautukset häiritsevät.

Arttu: ”Ja... joskus tuntuu, et se on vähä epäaito.”
Ella: ”Joo.”
Arttu: ”Että onko ne aitoja... kyyneliä esim., ynnä muut.” (katsahtaa kädet niskan takana kattoa ja sitten taas muita) ”Tuo on aika raskaasti sanottu, mutta... mul on smmonen olo.”
Paula: ”Okei!”
Arttu: ”Sen takia justiin.”

Ella ihmettelee, voiko olla niin kaikkien kaveri. Ei vittu kukaan voi olla.

Ella: ”Ja esim... tää Julia--”
Paula: ”Aha!”
Ella: ”--niin... mulla on ainaki jotenki tosi vaikee olla sen, niinku... sillee seurassa!”
Paula komppaa.
Ella: ”Et ei tuu yhtään niinku... sellaset fiilikset... et ei tuu semmoset hyvät energiat, ollenkaan!”

19:10

Arttu kertoo miettineensä, mitä jos onkin niin, että uudet asukkaat ovat tällä viikolla nimeämisiltä turvassa, kun niistä kuitenkin lähti jo kaksi. Paula ei usko siihen. Ei Joelkaan. Ei myöskään Ella, mutta jos niin olisi, sitten antaa pisteensä Markolle.

Joelin teoria on että viimeinen hallitus nimeää häätöäänestykseen menevät. Heidän on turha länkyttää. Paulasta tämä on aika kova teoria. Joel uskoo siihen.

19:11

Hallitus käy vielä läpi päätöksensä. Ovi ulos aukeaa vain viisi kertaa päivän mittaan, siinä säästyy 50 euroa. Toisaalta 50 euroa menee siihen, ettei tarvitse teititellä muiden puolueiden jäseniä. Siniset siirretään pois makuuhuoneesta. Nikotiinivero tulee kahviveron tilalle. Liha on ja pysyy kiellettynä.

19:12

Ella kokee olevansa liipaisimella häätöäänestyksissä jatkossa joka tapauksessa. Paula miettii haluaako kukaan vanhoista uusien jäävän, vai vetävätkö yhtä köyttä niiden poistamiseksi. Ella arvelee, että Marko haluaa Julian jäävän. Artun näkökanta on, että Marko on varmaan ainoa joka tahtoo niin.

Joel kuitenkin paljastaa, että kyllä hänkin on Julian jäämisen kannalla. Mutta on loogista ottaa juonittelukuviossa uudet pois. Nyt äänestää kuitenkin Markoa ja Viliä, joten ei joudu ainakaan tässä kohdassa nimeämään Juliaa.

Paula puolestaan paljastaa, että jos tietäisi varmaksi, että uudet saavat muilta paljon pisteitä, ei tuhlaisi niihin itse, vaan lähtisi pommittamaan muita. Arttua ja Joelia naurattaa tämä juonikkuus.

19:13

BB: ”Tämä on Big Brother. Teillä on viisi minuuttia!”

Budjettineuvottelua aletaan kääriä pakettiin. Vuorossa vielä viimeiset ahmimiset. Paula vielä toteaa, että näillä länkytyksillä ei ole juuri merkitystä, koska valtaosa olisi äänestänyt uusia joka tapauksessa.

Ella kertoo, että halusi siksi vihreään puolueeseen, kun tiesi, että porukassa on todennäköisesti samalla tavalla ajattelevia kuin hän.

19:14

Paula (finaaliaiheeseen palaten): ”No miten... Timoko voittaa sitte?”
Joel: ”Timo voittaa!”
Arttu: ”Timo voittaa, jos ois meiän kanssa viides tässä... se on joko O-P tai Krisse. Mä en nyt oo--”
Ella: ”No pitäskö äänestää Timo veks? Mä tiiän et te tykkääte siit, kyl mäki tykkään--”
Paula: ”Mm-mh!” (jotain epäselvää)
Arttu: ”Siis mäki... mää... vittu mää lähden sen kanssa Afrikkaan, mutta toivottavasti se ei nyt... loukkaannu tästä! Mutta... ei näistä saa loukkaantua!”
Paula: ”Ei.”

Arttu sanoo, että jos muut nyt yhtäkkiä nimeävät häntä, niin ei hän siitä loukkaannu. Ei Paulakaan.

Paula: ”Me ollaan aikuisia kaikki!”
Arttu: ”Me ollaan aikuisia.”
Paula: ”Ja katsojat päättää siel... loppupeleissä kuitenki kaiken!”
Joel: ”Kyllä.”
Arttu: ”Mmh!”

19:15

Joel: ”Nää on karuja hetkiä ku tajuu et ei tää ookkaan tämmönen hauska mökkireissu--”
Muita naurattaa.
Joel: ”--et täällä veetään kaikkia turpaan!”

Paula muistuttaa, että jos ei ole ikinä tyrkyllä, ei sellainen voi tippuakaan. Arttu ehdottaa, että finaaliviisikko voisivat olla he ja O-P. Tämä käy kaikille. Se on finaalivitonen. SIitä tulisi hauska viikko.

Joel miettii, että eivät he viime kerralla sopineet mistään liittoutumasta, joka pitäisi loppuun asti, mutta tämähän on paljon järkevämpi, jos nyt loppuun asti pommittavat kaikkia muita.

19:16

Paula muistuttaa, että ryhmäkokoonpanot vaihtuvat vielä tehtävän mittaan, heidän pitää länkyttää muidenkin kanssa, mutta pidetään tämä. Ellalle tämä on ainakin nyt kiveen hakattu, äänestää niin kuin on sovittu. Tämä käy kaikille muillekin.

Ella: ”Julia 2 — 1 Vili.”
Paula: ”Juu, mulla on sama!”
Joel: ”Marko 2 — 1 Vili.”
Arttu: ”Marko 2 — Vili 1.”

Kokous on päättynyt.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Loka 2020 22:49

22:22 DC1: Vili ja Julia on kutsuttu kahdestaan pk-huoneeseen. Julialla on kädessään kirjekuori.

BB: ”Saatte avata kuoren.”
Vili: ”No ni!”
Julia (hymyillen): ”Jes!”

Julia avaa kuoren. Rykäisee ennen kuin alkaa lukea.

Julia: ”Lukekaa tämä selkeällä ja kuuluvalla äänellä: Onneksi olkoon! Olette turvassa häätöäänestyksessä... häätöäänestyksestä, sillä uusille asukkaille ei tällä viikolla saa antaa...” (naurahtaen) ”...nimeämispisteitä!”

Vili puhkeaa hymyyn ja nostaa jo kätensä yläfemmaan.
Julia (Viliin päin katsoen ja hymyillen): ”Ette saa paljastaa tätä muille!”
Lyövät yläfemmat.

Julia: ”Terveisin, Big Brother!”

Julia ja Vili halaavat toisiaan ja naureskelevat. Julia hihkuu innoissaan ja purkaa intoaan ravistelemalla paperia ja koko vartaloaan. Pää käy polvissa hiukset liehuen. Vili pitää kiinni hatustaan.

Julia (innoissaan hymyillen): ”Aah!”
Vili (hymyillen): ”Vitun hyvä! Jes! Ihan vitun hyvä!”
Julia (hymyillen ja kätensä suunsa eteen nostaen): ”Ihan sairas! Hooh!”
Vili: ”Pirun hyvä!”

Julia (Viliä katsoen): ”Täähän on ihan sikasiistii!”
Vili: ”Niin on, niin on! Juu! Tää muuttaa pelin henkee ihan täysin!”
Julai: ”Aah! Jes! Siis tää on ihan mahtavaa!”
Vili: ”Niin on!”
Julia (hymyillen, innostuneesti elehtien): ”Täällä ollaan kolme viikkoo!”

Vili linjaa, että nyt vedetään vain samalla tavalla pokalla. Ei saa puhua eikä ilmaista, että on mitään yhteistä. Julia on samaa mieltä. Jengi luulee, että saivat salatehtävän, mutta eivät varmasti tajua asian oikeasta laidasta mitään.

Julia (kirjettä vielä lukien, käsi suun edessä): ”Ihan siis... aivan!” (Viliin päin kääntyen ja hymyillen) ”Vitsi miten hienoo!”
Vili: ”Juu! Ihan pirun hyvä.”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Loka 2020 23:03

22:30 DC1: Olohuone. Asukkaat ovat saaneet myös julkisempaa postia.

Joel: ”Lukekaa tämä selkeällä ja kuuluvalla äänellä: Hybridi-tv-äänestys!”
Asukkaat: ”Jes!” ”Oho!” ”Mm-mh!”
Joel: ”Hybridi-tv:n katsojat ovat saaneet äänestää mikä Big Brother -talon puolueista pitää keskiviikkona muille esitelmän Suomen suurimmista poliittisista skandaaleista!”
Asukkaat: ”Oh!”, yllättynyt henkäisy jne.
Joel: ”Äänestyksen voitti Vihreä puolue. Terveisin, Big Brother!”
Arttu: ”Jes!”

Asukkaat antavat aplodeja.
O-P: ”Luojan kiitos!”
Kristiina: ”Onneks!”

Mietitään Matti Vanhasta ja lautakasaa, Kaikkosen tauluja, Kanervan tekstiviestejä, Jäätteenmäkeä, Teuvo Hakkaraista jne.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 27 Loka 2020 23:23

22:41 DC1: Sininen puolue on asettautunut yöpuulle olohuoneen sohvalle. Piippuhyllyllä Vili. Sohvan keittiönpuoleisessa päädyssä Kristiina. Sohvan ulko-ovenpuoleisessa päädyssä O-P.

Paula ilmestyy käytävän ovelle.
Paula: ”Mut täähän näyttää ihanalle! Niinku se olis luokkaretki!”
Vili: ”Joo joo!”
O-P: ”Koko rahalla!”
Paula: ”Ei yhtään paha... niin, koko rahalla!”

Vilistä on tosiaankin niin kuin retkellä olisi, tosi kiva. Paula arvelee, että Siniselle puolueelle voi tulla parhaat unet; kaikki kuorsaajat ovat makuuhuoneessa. Kristiina komppaa, ei ole paha.

Paula toivottelee hyvät yöt. Toteaa vielä, että olohuoneessa nukkuvilla on lyhyt matka keittiöön.
Vili: ”Mikäs meillä kuule täs olles!”
Kristiina: ”Nii!”
Paula: ”Ei mikkään!”
Vili: ”Ei ni. Tää oli voitto.”
Paula: ”Joo. Sehän oli voitto!”
O-P: ”Se on just se!”
Vili: ”Tämä oli voitto tämä!”
Kristiina: ”Yeah.”
Vili: ”All right.”

22:42

Vili: ”Näin se vaan menee.”
O-P: ”No tääl on ainaki hiljasta!”
Vili: ”Joo, tääl ei paljo lotina käy!”
O-P: ”No ei!”
Kristiina: ”Eikä kuorsaus!”
Vili: ”Ei.”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”