BB Suomi & BB Alankomaat

Keskustelua muiden maiden Big Brothereista.

Asukasvaihto SBB:n ja Hollannin BB:n välillä olisi...?

Kerrassaan mainiota!
18
32%
Ihan OK käänne paremman puutteessa.
29
51%
Eipä kyllä kiinnostaisi.
10
18%
 
Ääniä yhteensä: 57

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 15 Elo 2006 23:10

Oliko viime vuoden radiolähetysidea ainutlaatuinen? Briteissähän oli nyt sellainen tehtävä, mutta onko jossain ollut ennen Suomea? Entäs pokeritehtävä?

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 15 Elo 2006 23:35

Punde kirjoitti:Moni sanonut että kulunut idea ja ennalta-arvattavaa jne.

Montahan bb:tä maailmalla on tullut, aika monta.. jos sbb2:n tuotanto keksii yhdenkin oikeasti uuden idean niin olen ihmeissäni. Shock and awe kerrassaan.
Ilmeisesti on ainakin tulossa jotain uutta.

Lainaus Helsinki television WELHO-sivuilta:
"Varmaa on vain se, että tänä vuonna on luvassa entistä jännittävämpi kilpailu, uusia käänteitä ja yllätys, jota ei ole nähty vielä yhdessäkään BB-maassa."

Tässä vielä linkki:
http://www.welho.fi/?f=500&d=49987&l=1

Mitä tuo sitten lienee.......odotan mielenkiinnolla. :D
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 15 Elo 2006 23:49

Petri kirjoitti:Oliko viime vuoden radiolähetysidea ainutlaatuinen? Briteissähän oli nyt sellainen tehtävä, mutta onko jossain ollut ennen Suomea? Entäs pokeritehtävä?
Heh, no pitää tarkentaa sen verran, että viikko/päivätehtäviähän voi keksiä lähes rajattomasti, mutta uusia tällaisia isompia "juonenkäänteitä" tuskin nähdään, mutta jos nähdään niin hyvä vaan.

Tänä vuonna ausseissa mainostettiin "World Firstejä" useaan otteeseen, ja mikään niistä ei ollut sellainen mitä maailmalla ei olisi jo käytetty. Nyt näemmä Suomessa mainostetaan samaa, ehkäpä niillä sitten on joku "World First" :)

Olen kuitenkin melko skeptinen.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 16 Elo 2006 08:57

No ehkä tämä "maailman ensimmäinen" oli se, että katsojat saavat etukäteen äänestää kuka pääsee taloon? Tosin taisi Subin porukka unohtaa, että tätä on jo käytetty aiemmin jenkeissä...

Avatar
Alida
Heikoilla hangilla
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:28
Paikkakunta: Esboo

Viesti Kirjoittaja Alida » 16 Elo 2006 15:16

Ihan ok juttu. En nyt kuitenkaan sanoisi että tämä olisi jotain mitä odottaisin innolla.
Parempi olisi jos vaihto tapahtuisi jonkun toisen maan kanssa jotta olisi vähän "kulttuuri" eroja. Meininki voi kuitenki olla aikaa samaa siellä Hollanissa. Mutta se nyt ei ole yhtään todennäköistä.

Avatar
taku
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 21 Helmi 2005 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja taku » 16 Elo 2006 16:53

Ihan ok käännehän tämä olisi, mutta vaihto voisi olla mieluummin Espanjan Gran Hermanon kanssa.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Elo 2006 17:30

Jaake kirjoitti:Ihan ok.
Toki se olisi mielenkiintoinen, mutta huonot puolensakin siinä olisi; kaikki keskittyisi ehkä liikaa vaihtoasukkaan ympärille (kuten jo joku mainitsikin) ja vie huomiota siten muilta tapahtumilta. Toinen asia, joka minua henkilökohtaisesti haittaisi on mikahäkkisenglannin kuuntelu ja siitä syntyvä myötähäpeä. Ei-syntyperäiseltä puhujalta ei toki tulekaan odottaa liikoja, sehän on päivän selvää, mutta minua häiritsisivät ne mahdolliset kiusalliset tilanteet joita kielen kanssa voisi tulla.

Ennemmin joku muu käänne kuin tämä, mutta en tähänkään olisi pettynyt jos semmoista olisi suunniteltu.
Minä en ymmärrä miksi ihmeessä pitää HÄVETÄ suomalaisten englantia???? Tuntuu, että suomalaiset tekevät tästä asiasta kamalan ison häpeän. Miksi? Suomalaisten englanti on kansainvälisesti mitattuna erittäin hyvää ja ymmärrettävää. Samoin suomalaiset kirjoittavat myös hyvin englantia, toista se on monilla muilla, kun kirjoitusvirheitä tulee vaikka kuinka paljon.

Jokaiselle kansalaisuudella on oma aksenttinsa englannin kieleen ja muihin kieleen, suomalaiset saattavat kuulostaa tönkkömäisiltä, mutta ainakin kieli on useimmiten hyvin selvää. Lisäksi moni suomalainen puhuu nykyisin jo hyvin selvää ja sujuvaa englantia. Mutta ennen kaikkea en ymmärrä miksi hävetään TOISTEN suomalaisten tekemisiä. Minä en ainakaan ole valinnut minkä maalaiseksi synnyn enkä siten todellakaan ala häpeämään muita suomalaisia vain sen vuoksi, että olen sattunut syntymään suomalaiseksi.

Mutta itse tuohon gallupiin vastaaan, että hyvä idea paremman puutteessa, voisihan se olla ihan mielenkiintoinen tapahtuma.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 16 Elo 2006 17:55

^^^Suomalaisen suurin huoli=Mitähän meistä ajatellaan?
Mä voin vastata Suomalaiseen vähättelevään tapaan: - EI MITÄÄN!!!! :roll: :wink:
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 16 Elo 2006 18:05

Kannatan! Semmoinen muutos kuitenkin, että molemmissa taloissa kiellettäisiin muiden kielten kuin oman äidinkielensä puhuminen! ;)

_-Empty_Slot-_
Toukka
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Elo 2006 16:35
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja _-Empty_Slot-_ » 21 Elo 2006 17:23

Jossen nyt aivan väärin muista, niin Ruotsin bb.stä lähetettiin joku jantteri thaimaan bb.hen.


http://youtube.com/watch?v=BYoUS9VvSl0 <-videoo.

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 21 Elo 2006 21:51

supikoira kirjoitti:
Virtanen kirjoitti:Kannatan! Semmoinen muutos kuitenkin, että molemmissa taloissa kiellettäisiin muiden kielten kuin oman äidinkielensä puhuminen! ;)
Kenen etua tuo ajaisi?
Tutkimus: miten ihminen pärjää ympäristössä, jonka kieltä hän ei ymmärrä?

Lunara
Kesä-Esa
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Elo 2006 15:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunara » 21 Elo 2006 22:21

Mielestäni muuten toimisi, mutta kyllä tuo kieliasia arveluttaa minuakin... Ehkä pariksi päiväksi voisi vaihtaa, mutta viikko on ehkä turhan pitkä aika.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”