Kristiina Jönkkäri

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit, klassikkoheitot ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi asukkaasta?

Äänestys päättyi 01 Tammi 2021 14:17

5 - Suosikki
107
36%
4
65
22%
3
45
15%
2
22
7%
1
17
6%
0 - Inhokki
38
13%
 
Ääniä yhteensä: 294

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 19 Loka 2020 21:46

KariTa kirjoitti:
19 Loka 2020 20:49
Joskus laittaa miettimään onko tänne tulevat viestit tosissaan laitettu. Krissehän teki tekstit PUNK-kappaleeseen, niissä tekstit on usein todella rajuja. Suosittelen tutustumaan kyseiseen genreen.
Miksi pitäis tutustua moiseen?

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja KariTa » 19 Loka 2020 22:06

Olisit ehkä tajunnut miksi Krisse teki sellaisen tekstin punk-kipaleeseen.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 19 Loka 2020 22:09

Mä kuulin aiemmin ( siis kauan aiemmin, en muista milloin ) että Krisse puhui vakavasti siitä, kuinka kauheaa on kun huumeet vievät ihmisen. On nähnyt sitä liikaa ja kun sen on joutunut näkemään, ei tulisi mieleenkään itse kokeilla.

Musiikissa ja runoudessa asioita on tapana purkaa ehkä jopa käänteisesti.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 19 Loka 2020 22:40

Nyymi kirjoitti:
19 Loka 2020 22:09
Mä kuulin aiemmin ( siis kauan aiemmin, en muista milloin ) että Krisse puhui vakavasti siitä, kuinka kauheaa on kun huumeet vievät ihmisen. On nähnyt sitä liikaa ja kun sen on joutunut näkemään, ei tulisi mieleenkään itse kokeilla.

Musiikissa ja runoudessa asioita on tapana purkaa ehkä jopa käänteisesti.
Minä puolestani seurasin päivä-pari sitten Artun ja Kristiinan väittelyä aiheesta pitäisikö huumeiden olla laillisia Suomessa. He toki "vetivät rooleja", omassa roolissaan Krisse puolusti laillisuutta vaikka samalla myönsi niiden haitallisuuden. Mulle jäi sellainen kuva että omia oikeita mielipiteitään Krissse siinä kertoi.

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 19 Loka 2020 22:42

KariTa kirjoitti:
19 Loka 2020 22:06
Olisit ehkä tajunnut miksi Krisse teki sellaisen tekstin punk-kipaleeseen.
Durkea selitys. Ei punk-kappaleen tekeminen vaadi huumemyönteisen biisin tekemistä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja knocker » 19 Loka 2020 22:46

deko kirjoitti:
19 Loka 2020 22:42
KariTa kirjoitti:
19 Loka 2020 22:06
Olisit ehkä tajunnut miksi Krisse teki sellaisen tekstin punk-kipaleeseen.
Durkea selitys. Ei punk-kappaleen tekeminen vaadi huumemyönteisen biisin tekemistä.
Se oli vaan aivan loistava huumorilla vedetty sanoitus, joka sisälsi myös sanoman. Eikä se ehkä ollut Krisseltä huumemyönteinen, kun mainitsi 13 vuotiaan piikittäjän. Vai uskoitko oikeasti niin?
a walking disaster

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 19 Loka 2020 22:49

knocker kirjoitti:
19 Loka 2020 22:46
deko kirjoitti:
19 Loka 2020 22:42
KariTa kirjoitti:
19 Loka 2020 22:06
Olisit ehkä tajunnut miksi Krisse teki sellaisen tekstin punk-kipaleeseen.
Durkea selitys. Ei punk-kappaleen tekeminen vaadi huumemyönteisen biisin tekemistä.
Se oli vaan aivan loistava huumorilla vedetty sanoitus, joka sisälsi myös sanoman. Eikä se ehkä ollut Krisseltä huumemyönteinen, kun mainitsi 13 vuotiaan piikittäjän. Vai uskoitko oikeasti niin?
Kyse ei ole siitä mitä minä uskon. Minulla on aikatavalla erilainen käsitys "loistavasta huumorista" kuin sinulla.
Omalla perusteluillani haluan Kristiinan ulos talosta eikä mielipiteeni muutu vaikka niin monella tuntuu asiasta menevän herne nenuun.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 19 Loka 2020 22:53

No, mä olen itse sitä mieltä että kaikki pitäisi laillistaa koska silloin huumeista pääsisi myös helpommin eroon. Rikollisuus huumeiden ympäriltä poistuisi ja uskon että vain se on toimiva keino huumeita vastaan. Huumeet on kamalinta mitä tiedän, ja olen itsekin nähnyt läheltä ja menettänyt. Olen realisti asian suhteen. Laittomuus ei ole lopettanut huumeongelmaa.

Mutta asiasta toiseen: Kristiina on selkeästi vanha sielu. Hän sanoi, että häädetyksi tuleminen tai taloon jääminen, ne eivät kumpikaan ole huonoja tai hyviä asioita. Se oli hyvin sanottu.

Mä pidän Krissestä älyn, empatiakyvyn, rauhallisuuden ja huumorintajun vuoksi.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

chamomile
Juontaja
Viestit: 1019
Liittynyt: 27 Elo 2012 17:42

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja chamomile » 19 Loka 2020 23:01

Todetaan nyt vielä, että Kristiina on kertonut olevansa erittäin paljon huumeita vastaan, koska on nähnyt niin paljon, mitä ne ihmiselle tekee.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja KariTa » 19 Loka 2020 23:07

deko kirjoitti:
19 Loka 2020 22:49

Omalla perusteluillani haluan Kristiinan ulos talosta eikä mielipiteeni muutu vaikka niin monella tuntuu asiasta menevän herne nenuun.
Mulla ei mennyt "herne nenuun" siksi koska haluat Krissen ulos vaan siksi koska vihjailit että Krissen mielestä 13-vuotiaan huumeiden käyttö olisi OK.

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 20 Loka 2020 10:03

KariTa kirjoitti:
19 Loka 2020 23:07
deko kirjoitti:
19 Loka 2020 22:49

Omalla perusteluillani haluan Kristiinan ulos talosta eikä mielipiteeni muutu vaikka niin monella tuntuu asiasta menevän herne nenuun.
Mulla ei mennyt "herne nenuun" siksi koska haluat Krissen ulos vaan siksi koska vihjailit että Krissen mielestä 13-vuotiaan huumeiden käyttö olisi OK.
No jossei mennyt niin miksi kirjoitat minun "vihjailleen" jotakin jota en ole kirjoittanut? Krissehän 13-vuotiaan huumeenkäytöstä laulussaan kertoi enkä minä. Koita keskiä vielä parempi puolustus Krisselle kun asia tuntuu olevan sulle jopa niin tärkeä että sun tarvitsee vääristellä tekstejäni.

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 20 Loka 2020 10:09

Nyymi kirjoitti:
19 Loka 2020 22:53
No, mä olen itse sitä mieltä että kaikki pitäisi laillistaa koska silloin huumeista pääsisi myös helpommin eroon. Rikollisuus huumeiden ympäriltä poistuisi ja uskon että vain se on toimiva keino huumeita vastaan. Huumeet on kamalinta mitä tiedän, ja olen itsekin nähnyt läheltä ja menettänyt. Olen realisti asian suhteen. Laittomuus ei ole lopettanut huumeongelmaa.

Mutta asiasta toiseen: Kristiina on selkeästi vanha sielu. Hän sanoi, että häädetyksi tuleminen tai taloon jääminen, ne eivät kumpikaan ole huonoja tai hyviä asioita. Se oli hyvin sanottu.

Mä pidän Krissestä älyn, empatiakyvyn, rauhallisuuden ja huumorintajun vuoksi.
Krissellä on ollut hyvät hetkensä kuten tarinansa elämänkaaritehtävässä. Tykkäsin.
Jokseenkin samaa mitä huumeista kirjoitat Krisse esitti argumenteikseen keskustelussaan Artun kanssa. Minusta ne perustelut ovat huonoja, esim se että laillistamalla huumeet niistä pääsisi helpommin eroon. Arttu vastasi Krisselle kertoen että hän on pysynyt huumeista erossa lähinnä siksi koska ovat laittomia ja hän on lainkuuliainen. Jos olisivat laillisia niin olisi käyttänyt. Minun on hankala uskoa sitä että joku huumeidenkäyttäjä lopettaisi vain siksi että huumeet laillistettaisiin, sen sijaan uusia käyttäjiä tulisi, tuollaisia Artun kaltaisia tyyppejä.

kronos
Television orja
Viestit: 768
Liittynyt: 26 Elo 2020 09:24

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja kronos » 20 Loka 2020 10:21

deko kirjoitti:
20 Loka 2020 10:09
Krissellä on ollut hyvät hetkensä kuten tarinansa elämänkaaritehtävässä. Tykkäsin.
Jokseenkin samaa mitä huumeista kirjoitat Krisse esitti argumenteikseen keskustelussaan Artun kanssa. Minusta ne perustelut ovat huonoja, esim se että laillistamalla huumeet niistä pääsisi helpommin eroon. Arttu vastasi Krisselle kertoen että hän on pysynyt huumeista erossa lähinnä siksi koska ovat laittomia ja hän on lainkuuliainen. Jos olisivat laillisia niin olisi käyttänyt. Minun on hankala uskoa sitä että joku huumeidenkäyttäjä lopettaisi vain siksi että huumeet laillistettaisiin, sen sijaan uusia käyttäjiä tulisi, tuollaisia Artun kaltaisia tyyppejä.
Tämä nyt ei varmaan tänne kuulu, mutta ei se nyt ihan noin mene...Ei tuossa tarvitse kuin katsoa euroopasta Portugalia, jossa "laillistamisen" jälkeen käyttäjien määrä on laskenut selvästi...suurin ero toki kuolleiden määrässä, ne on romahtaneet...

Asioita voi muuttaa hallitsemattomasti tai halliten...portugalissa saat kyllä laillisesti huumeita, mutta vain rekisteröitymällä ja se merkintä näkyy siihen asti kunnes olet mennyt läpi hoidon jossa päässyt irti huumeista...Tällöin ei kuka tahansa ala käyttäjäksi laillistamisen takia vaan ne tulevat järjestelmään joilla on jo ongelma ja kaikki käyttäjät ovat joskus tilanteessa jolloin haluavat lopettaa...tällöin järjestelmä saa heidät kaikki heti kiinni...Ja raha mikä menisi huumesotaan käytetään hoitoon...win win...oikeasti tästä järjestelmästä tulisi ottaa oppia...

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Loka 2020 10:25

Ihan vain, ettei menisi liiaksi off-topiciksi. Mikäli haluatte keskustella enemmänkin huumeiden käytöstä, niin vapaan puolella on esim. tämä vapaa keskustelu ketju, jossa voi jutella aiheista laidasta laitaan. Pyritään pitämään tämän ketjun keskustelu Krissessä ja tuossa hänen laulussaan. Laajempi huumekeskustelu sitten esim. juuri tuohon linkkaamaani ketjuun. Terv. Skygge
:trollface:

Avatar
_coop_
Mökkiläinen
Viestit: 203
Liittynyt: 25 Elo 2008 18:26
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja _coop_ » 20 Loka 2020 11:14

Noniin, keskitytääs nyt aiheeseen. Kaikkitietävä kristiina tiesi kertoa että japanin vessapaperit tulevat wuhanista.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja KariTa » 20 Loka 2020 11:26

deko kirjoitti:
20 Loka 2020 10:03

No jossei mennyt niin miksi kirjoitat minun "vihjailleen" jotakin jota en ole kirjoittanut? Krissehän 13-vuotiaan huumeenkäytöstä laulussaan kertoi enkä minä. Koita keskiä vielä parempi puolustus Krisselle kun asia tuntuu olevan sulle jopa niin tärkeä että sun tarvitsee vääristellä tekstejäni.
Sä kirjoitit että Krisse fanittaa huumeita, eikö nuo muitten viestit yllä ole tehnyt selväksi että Krisse on niitä vastaan? Miksi edelleen jatkat aiheesta? En enää kirjoita tästä aiheesta koska joko et tajua tai et edes halua tajuta. End of case.

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 20 Loka 2020 12:50

KariTa kirjoitti:
20 Loka 2020 11:26
deko kirjoitti:
20 Loka 2020 10:03

No jossei mennyt niin miksi kirjoitat minun "vihjailleen" jotakin jota en ole kirjoittanut? Krissehän 13-vuotiaan huumeenkäytöstä laulussaan kertoi enkä minä. Koita keskiä vielä parempi puolustus Krisselle kun asia tuntuu olevan sulle jopa niin tärkeä että sun tarvitsee vääristellä tekstejäni.
Sä kirjoitit että Krisse fanittaa huumeita, eikö nuo muitten viestit yllä ole tehnyt selväksi että Krisse on niitä vastaan? Miksi edelleen jatkat aiheesta? En enää kirjoita tästä aiheesta koska joko et tajua tai et edes halua tajuta. End of case.
Niinhän se fanittaakin, asia on täysin selvää kirjoitit sinä asiasta tai sitten et. Jännästi ottaa sulle tunteisiin kun en diggaile huumefanittajasta. :ruoska:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 20 Loka 2020 12:51

En nyt ihan ymmärrä mistä ootte saanut päähän että Kristiina fanittaisi huumeita? Koska lauloi eilen kappaleen jossa oli huumeita?
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja KariTa » 20 Loka 2020 12:54

Niin yritin selittää dekolle että punklaulussa jos lauletaan huumeista se ei tarkoita sitä että ne hyväksytään mutta kun ei mene perille niin ei.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 20 Loka 2020 13:10

KariTa kirjoitti:
20 Loka 2020 12:54
Niin yritin selittää dekolle että punklaulussa jos lauletaan huumeista se ei tarkoita sitä että ne hyväksytään mutta kun ei mene perille niin ei.
Aaa aivan. En mäkään usko, että Kristiina itse huumeita käyttäisi vaikka huumeista laulaisi. Se sopi tuohon punk-esitykseen ja oli mainio oivallus. Biisi jäi myös päähän.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
deko
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2020 15:55

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja deko » 20 Loka 2020 17:40

Tämäkään ei tarkoita ettö Kristiina hyväksyisi huumeet, ainoastaan esittää keskustelussa henkilöä joka hyväksyy huumeet?
https://www.youtube.com/watch?v=xWJJmDYK3dg

Minä en väitä että Kristiina itse käyttäisi huumeita, siihen en ota mitään kantaa. Mutta minun on erittäin vaikea uskoa nyt sitä etteikö Kristiina kannattaisi huumeiden laillistamista.

Avatar
JariKle
Mökkiläinen
Viestit: 231
Liittynyt: 25 Elo 2010 19:45

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja JariKle » 20 Loka 2020 17:55

deko kirjoitti:
20 Loka 2020 17:40
Tämäkään ei tarkoita ettö Kristiina hyväksyisi huumeet, ainoastaan esittää keskustelussa henkilöä joka hyväksyy huumeet?
https://www.youtube.com/watch?v=xWJJmDYK3dg

Minä en väitä että Kristiina itse käyttäisi huumeita, siihen en ota mitään kantaa. Mutta minun on erittäin vaikea uskoa nyt sitä etteikö Kristiina kannattaisi huumeiden laillistamista.
Ei niin. Ja just näin! Alat oppimaan [smilie=a_okbyenow.gif]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”