Kristiina Jönkkäri

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit, klassikkoheitot ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi asukkaasta?

Äänestys päättyi 01 Tammi 2021 14:17

5 - Suosikki
107
36%
4
65
22%
3
45
15%
2
22
7%
1
17
6%
0 - Inhokki
38
13%
 
Ääniä yhteensä: 294

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 30 Marras 2020 00:08

biggis kirjoitti:
29 Marras 2020 22:52
knocker kirjoitti:
29 Marras 2020 22:48
biggis kirjoitti:
29 Marras 2020 22:43
Nyymi kirjoitti:
29 Marras 2020 22:19
Mä pidän Kristiinan huumorista. Sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen, iän tai koon kanssa.
Mikä on Kristiinan paras läppä mikä jäi mieleen? Tai edes joku hauska läppä joka on lähtöisin Krisiinan suusta? Ei Artun suusta, ei Timon suusta, eikä Jopen, vaan nimenomaan Kristiinan läppä. Tai mikään muukaan läppä, joka on jäänyt mieleen? Mä en muista ainuttakaan...koska semmoisia ei ole?
Mä olen välillä nauranut kippurassa. Esim. liveketjut on hyvä aina lukea, kun kautta seuraa. Etsippä vaikka sieltä. Ihan itse. Ja hyvää jatkoa sullekin. [smilie=a_okbyenow.gif]
No enkä etsi. Mä olen katsellut 24/7 ja l'hes koko kauden puolesta päivästä nukkumiseen asti on ollut striimi päällä. Teen etätöitä, niin siinä se on taustalla pyörinyt. Paitsi tämän viimeisen viikon jätin aika paljon väliin. Mulle riittää vallan hyvin se määrä kokemusta tästä kaudesta.
Sen verran voin kyllä kertoa omista kokemuksista, että myöskin täällä tehty etätöitä ja todettua, ettei siitä tule yhtään mitään samaan aikaan. Ei pysty keskittymään kahteen asiaan yhtaikaa ja missaa todella paljon ja oikeastaan jossakin määrin 24/7 "pälinä" häiritseekin jo, että parempi pistää kiinni ja jo muutenkin etäpalavereiden takia. Helpompi vilkaista esim. bigbrother.fi tai selata tuota 24/7 livefeediä täällä forumilla.

Tästä syystä, koska olen erittäin paljon keskustelu "addikti" tai lähinnä tykkään niitä seurata/kuunnella eniten talossa ja joka on itselle oikeestaan se pääsyy ylipäänsä katsoa tätä ohjelmaa, totesin että näitä ei voi livenä katsoa työpäivisin vaan pakko katsoa viiveellä tunteja perästä omassa rauhassa. Tuo aiheutti ikävän myöhään valvomiskierteen.

Sitä nyt en ymmärrä, miksi Kristiinan pitäisi olla jokin vitsiniekka, mitä se nyt ei ollut tai että siihen pitäisi alkaa vertaamaan tai olisi jokin määritelmä. Heitti ihan hyviä juttuja sekä myös teki asioista läppiä. Enemmänkin spontaanimpaan tilannekomiikkan HÄNEN omalla tavallaan.

Heitetään nyt tähän yksi esimerkki: Retriitti eli murhatehtävässä tuli jossain vaiheessa, joku oman hahmon esittely. Krisse esitti tuossa Ahvenanmaalaista merimiestä, joka oli agentti. Seilasi keskelle lattiaa olohuoneessa seiniä pitkin (kun ei saanu koskea lattiaan pelkästään), oli hiljaa hetken ja sanoi: "Javissst" ja pidätti ettei revennyt nauramaan. Henkilökohtaisesti nauroin aivan katketakseni tuollaiselle.

Kuten täällä on sanottu, niin välttämättä Kristiinan huumori ei kaikille maistu.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 30 Marras 2020 00:41

Onnea hopeasta ihanalle Kristiinalle. :in love: Harmi kun ei taaskaan nainen voittanut.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Skygge » 30 Marras 2020 10:59

Onnea Krisselle kakkos sijasta. Hopea ei oo häpeä. Todella kova suoritus!

Ei voi kuin ihailla kuinka Krisse luovi noi useammat häätöäänestykseen joutumiset. Useamman pakka olisi voinut hajota, kun useampaan otteeseen joutuu häätöön. Mutta Kristiinaa ei kiinnostanut. Jaksoi olla oma itsensä loppuun asti.

Kristiina on kyllä todella kypsä ikäisekseen. Lisäksi se, että on kiltti, mutta ei anna kenenkään kävellä hänen ylitseen on iso plussa. Tämä vaikutti käyvän useamman henkilön hermoon niin talossa kuin sen ulkopuolella. Joelin ja Artun kanssa bondaaminen oli hyvä veto. Kolmikon keskusteluja oli todella viihdyttävää ja mielenkiintoista seurata.

Mä kyllä tykkäsin Krissestä alusta asti. Oli tämän kauden parhaimmistoa. Ei tahtonut pahaa kenellekkään. Myös Krissen huumorintaju oli kohdallaan. Tilannekomiikka on aina hauskaa seurattavaa. Olit talopaikkasi ja finaaliin pääsyn tässä porukassa ehdottomasti ansainnut. Kaikkee hyvää jatkoon!

Loppuarvosana: 5.
:trollface:

Avatar
Paris Girl
Mökkiläinen
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Syys 2019 02:19

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Paris Girl » 30 Marras 2020 16:59

Kiitos Kristiina tästä kaudesta, olit ehdoton suosikkini heti sen ihme mökki riidan jälkeen, missä Roope ynnämuut heitti sut rekan alle ja pesi kätensä koko asiasta. Silloin tiesin kuka on se mun ykkös vaihtoehto voittamaan tän kauden.
Kaikkea hyvää sinulle jos näitä viestejä luet, pysy samanlaisena kuin nyt oot :Love:

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Evalds » 30 Marras 2020 20:59

Asukas jonka kanssa uskoisin tulevani toimeen (kaljalla). Tuntuu omaavan mielipiteitä, ja pää on muutakin kuin karvalakkia varten, toivon että saa opiskelunsa käyntiin ja elämäänsä hyviä asioita.

Oli talossa aito, olisi helposti voinut ottaa bimbon tai jees-naisen roolin muttei ottanut.

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 30 Marras 2020 22:03

Kristiina....

Kristiinasta kirjoittaminen onkin vielä hankalempaa, lähinnä sen takia miten asian toisi ilman, ettei toistaisi itseään muissa aiemmin kirjoitetuissa teksteissä tai tämän pitäisi lyhyenä - tekstiviesti standardin 168 merkkisenä, mutta olkoot tämä jonkinnäköinen yhteenveto ihan siitä omasta näkökulmasta, miten kyseisen asukkaan olen kokenut tällä kaudella. En seuraa somea, koska se ei vittu mua kiinnosta. 12 viikkoa on ollut niin pitkä aika, että en ihan kaikkea muista edes tarkalleen ja saa kyllä oikaista tai tarkentaa, jos siltä tuntuu. Voi olla, että pystyin niin täysin eläytymään Kristiinan tilanteeseen talossa, koska olen jonkin verran samankaltainen ja ehkä tämän takia tuli seurattua aika paljon häntä. Saa nähdä kuinka moni jaksaa lukea tämän...

Kun kausi alkoi, niin ihan niin tarkasti en Kristiinaa seuraillut muun elämäntilanteen takia eli katselut eivät olleet niin tiiviitä vielä tuolloin 24/7:ssa, mutta jokatapauksessa silloin kun katsoin niin mökkiporukkaa seurasin, koska sitä oli noin yleisesti paljon kivempaa seurata niiden jutusteluineen. Jokaista yksityiskohtaa on ihan mahdotonta muistaa, koska tuosta on se 12 viikkoa, mutta ehkä ne pienet Kristiinaa koskevat asiat pystyy kertomaan alkuajoista. Melkein haluisin nähdä tuon 2 viikon alun uudelleen 24/7:sta, mutta siihen itsellä ei ole mahdollisuutta.

Mökkiaikana kiinnitin huomiota Kristiinan nenäteippaukseen ja jossain vaiheessa luulin, että onko se luokannut tuolla jossain itteensä, mutta sit joko täältä forumilta tai sit jostain muualta, selvisi, että se on leikattu. Ajattelin toki, että voiko talossa jatkaa jos on noin loukannut, mutta muistelin sitten että onhan tuolla ennenkin ollut kaikennäköisiä, jopa Teijan kaudella Iidalla jalka paketissa, joten eiköhän asiat ole arvioitu tarkkaan, kun taloon on päästetty. Myös Paulan selkään tuli tikkejä lapaluun kohdalle tuolla talossa mökkiviikoilla.

Kristiinan hampaiden pesuun kiinnitin alkuun myös huomiota, mutta jossain vaiheessa selvisi, että ne johtuivat tuosta oikaisuhoidosta. En muista tuliko informaatio täältä vai kertoiko itse. Pääasia että informaation sai, mutta se selvästi aiheutti turhaa ihmetystä myös osaltani sekä muuallakin, koska noista ei ollut mainittu, vaan hampaiden pesemisestä tuli pelkästään diivailun makua, että haluaa väkisin pitää hampaat puhtaana tai jotain muuta friikkiyttä, joka kyllä onneksi korjaantui kun tuon tiedon sai. OP ei tosin sitä viikolla 12 vieläkään näemmä sisäistänyt. Kuitenkin ihan turhaa dissausta tuosta talonkin ulkopuolella, mikä pitäisi kyllä jättää huomiotta. Ehkä enempi Tuotannon probleema kun sitä näytettiin niinkin paljon eli toki voi näyttää että on sitä tekemässä, mutta tarviko sitä ihan minuuttikaupalla näyttää kun kukaan muu ei ollut vessassa. Asiat kuitenkin oli epäselviä niin katsojille kuin asukkaille - ainakin alkuun, mikä oli typerää ja aiheutti varmasti turhaa negatiivisuutta. Asia olisi ehkä pitänyt tuotannon edes jossain dailyssä kertoa ja esim. pyytää Kristiinalta siihen lupa tjsp. Jos näin tapahtui, niin olen sit tuon ohittanut.

Se hetki, mikä Kristiinassa vihdoin kiinnitti aivan lopullisesti huomion oli tilanne, missä Kristiina itse halusi ottaa asian esiin, että tuota Paulan suhdetta (Markoon?) oli liioiteltu ja hän oli siinä sitä tekemässä. Seurasin tämän itse 24/7 kokonaan ja siinä näkee enemmän kuin koosteessa. Tuossa tilanteessa kun tuo keskustelu tuli esiin ja huomasin kun esim. Roope alkoi perääntymään ja alko syyttää Krisseä vääristä syytöksistä yms. En ihan tarkkaan muista miten se meni, mutta jotenkin tuossa tilanteessa tuli esiin, että nyt menee vähän väärin tämä asia ja eniten kiinnitti huomiota se, miten fiksusti Kristiina asian esitti - 21 vuotiaana, aikuismaisesti ja otti siitä itse täyden vastuun muiden luistaessa siitä. Kristiinan harmistumisen itku tuossa tilanteessa ei kuitenkaan ollu se, mikä itselle naksahti (säälistä) vaan tuo muu aikuismainen toiminta, mitä kukaan ei tukenut. Tämä jäi todella mieleen ja aloin muutenkin sit tarkkailemaan ja seuraamaan asukasta enemmän tai sen keskusteluja.

Myöhemmässä vaiheessa kun Kristiinaa seurasi vaikka eläinviikoilla, uimisviikoilla yms niin silloin huomasi pitkälle sen, että melko usein hänellä oli oikea vainu joistain asioista, halusi auttaa ja neuvoa ihmisiä kun oli oikeasti oikeassa niissä, mutta hänen mielipiteet sivuutettiin. Jollakin tapaa myös Kristiinaa aliarvostettiin ja ehkä hieman syrjittiin myös. Selvästi johtui aliarvionnista, että pieni 150 senttinen 21-vuotias nuori kaunis nainen yrittää jotain neuvoa.

Semmoisesta hyljeksimestä yksi esimerkki oli muistaakseni, joko RMJ tai sit uinti-tehtävässä, kun asukkaat kutsuttiin tehtäväalueelle (entinen mökki), niin talossa sovittiin "joo mennään yhtaikaa sinne tehtäväalueelle, niin näätte sen mökin, odotetaan siinä hetki että kaikki on varmasti paikalla" tjsp. Krisse taisi sanoa, että oottakaa että hän käy vessassa eka. Marko sit sano, tuossa tehtäväalueen mökkiportilla, kun olivat sen kaikki 10 sekuntia oottaneet, että "ei kait tässä tarvii Krisseä oottaa se on nähny ton paikan" Krisse sit juoksi perästä muutaman sekunnin päästä eli sitä ei odotettu. Tuollaista kaikennäköistä sorsimista oli havaittavissa, oli se sitten Ellan "metrin pätkä" heitot tai muut, mutta sitä oli melko typerää kuunnella. Olihan noita kaikkea näistä Gluteenittomien sapuskojen syömisestä lähtien.

Nämä asiat varmasti herättivät keskustelua joka paikassa ja kiinnittivät huomiota, mutta itselläni sillä ei kuitenkaan niin mittavaa vaikutusta ollut kuin sillä, kun alkoi huomaamaan millainen Kristiina persoonana talossa oli ja mitä hän joutui käymään läpi. Kristiinan taival tuolla BB2020 kautena oli aika pitkälle jatkuvaa ylämäki taistelua paikastaan, hyväksynnästä sekä olemassaolosta. Hän joutui monesti puolustuskannalle ja tästä varmasti katsojat huomasi sen, että Kristiinan varpaille ei astuta (jos hän näkee sen tai huomaa). Myös kaikki kanamunan-paistamis episodit olivat mielenkiintoisia, toki asukkaat oli siinä ihan oikeassa että voisi niitä muillekkin tehdä, mutta jotenkin tuntui siltä, että Kristiina nuorimpana olisi joku piika tuolla, mitä hän ei todellakaan ollut. Mahdolisesti kanamunienkin tapauksissa yksi syy oli se, että Krisse haluaa ne siten, ettei keltuaista rikota ja että se on vähän raaka, kun muut tekivät niitä ns. sotku-versioita.

Tuossakin on ehkä sellainen esimerkki Krissestä tai näkökulmasta se, että jos Krisse haluaa jotain erikoista, mitä muut ei tee niin hän tekee sitten ne itselleen omalla tyylillään, sama juttu muun safkan kanssa. Tiesi itse tehdessään, että ei ainakaan tule yllätyksenä, jos pakki on sekaisin kun tekee itse safkat ja tästä myös mainitsikin myöhemmällä kaudella kun sanoi, että ois kiva sitä gluteenitonta leipää saada kun käytte kaupassa. Fakta on kuitenkin se, että Krisse teki tuolla paljon ruokaa muillekkin ja isoimpana urakkana melkein kaikki pikkujoulujen sapuskat. Siitä ei ainakaan voi häntä syyttää eikä Krisse ollut joustamaton kuitenkaan.

Tuohon liittyen Kristiinan ehkä hivenen punk-henkinen asennekkin tuli talossa myös huomioon. Parhaimpana esimerkkinä ja hauskana vahinkona eli juuri tämä kanamuna-itku, myös Katilta lähtien ja kun Katilla oli herjana ettei pääse keittiöön ja pyysi ovelta norkoilemalla Kristiinalta muistaakseni kanamunaa ja minkä häädetyn herjaa Krisse ei muistanut vaan tokaisi Katille sitä kattomatta "Help yourself" [smilie=thefinger.gif]. Katin ilme oli todella kullan arvoinen ja voi luoja mitä draamaa siitäkin saatiin. Ei siinä, olihan se tavallaan törkeää mutta oikeesti hauskaa. Todellisuudessa, jos Krisse olisi muistanut niin olisi näin tehnyt ja pahoittelikin tätä Katille sen jälkeen. Krisse kyllä kertoi isästään myös näitä vastaavia "punkahtavia" juttuja ja muistaakseni Arttu totesi, että ei tarvi ihmetellä mistä nämä tulevat eli Krissen isä on tuon mukaan vähän samankaltainen.

Toinen hyvä esimerkki Kristiinan oikeasta asenteesta on se juuri, että häntä ei vittu kiinnosta, mitä muut on mieltä.

Tämä 20 sekunnin youtube-video on yksistä parhaista:



Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Kristiina olisi ylimielinen tai nimenomaan itsekäs vaan katsoo itse parhaaksi ja toki tukee myös toisia ja opastaa. Lahjoitti oluita Artulle ja ihan viimeisimpänä ja aivan hullua meidän katsojien näkökulmasta oli finaalipäivä, missä kaikesta OP:en kaatamasta paskasta huolimatta, mitä hän ei tiedä/tiedostanu oli säästellyt hänelle kahta energiajuomaa eikä ollut niitä itse juonut. Ei Krisse kuitenkaan ns. silleen vieraanvarainen ollut että aina heti olisi muille tyrkyttämässä, mutta antoi kyllä aina jos joku pyysi esimerkiksi maistamaan hänen kasvisruokiaan, mitä yleensä muut lihansyöjät ei syöneet. Tämäkin oli niin huvittavaa kun ensin dissataan sekä kaadetaan Kristiinan niskaan ja sit kaskummaa ne maistuukin ihan hyvälle ja syötävälle.

Yleisellä tasolla itseä ja ihan varmasti myös katsojia alkoi tympimään se, että Kristiina oli kokoajan nimettynä milloin minkä syyn takia. Välillä itselle tuli se olo, että haluttiin väkisin saada jotenkin heikoin ihminen pois talosta, kun on varma putoaja asukkaiden mielestä. Tämähän ei kuitenkaan katsojille mennyt läpi vaan Kristiina pelastettiin todella monta kertaa tuolta häätöäänestyksestä (BB:en ennätys?). Roopen putoaminen oli kova juttu Krisselle siitä syystä, että Krisse otti itseensä sen itkien päiväkirjahuoneessa, että ei ymmärrä kun hän on tälläinen ja jää taloon. Krisse ei ymmärtänyt juuri sitä, että kun hän on juurikin tuollainen kultainen ihminen ja hyvä tyyppi, niin sen takia me katsojat ei haluta että sinut pudotetetaan. Vasta myöhemmässä vaiheessa Kristiina ymmärsi, että on kivaa kun joku hänestä tykkää ja totesi tämän myös suorassa lähetyksessä parisen viikkoa sitten hyvin varovasti.

Monesta paikasta/suusta on kuulunut ihmettelyä, että mikä Kristiinassa niin muka kiehtoo kun sehän vaan makaa eikä tee yhtään mitään, myös syytöksiä ettei tee viikkotehtäviä kunnolla tai muuta tälläistä on myös kuulunut.

Omasta mielestä Kristiina nimenomaan oli aivan huippu, hänellä oli hyvä huumorintaju ja lähti todella hyvin mukaan juttuihin. Kristiinan melko hyvä tilannetaju myös oli aika hyvä ja tuo hänen spontaani improvisointi omalla tyylillään oli hauskaa seurattavaa. Kristiina nimenomaan ei noita tehtäviä ottanut helpoimman kautta vaikka olisi ollut mahdollisuus, esimerkiksi Pierupussi-esitys oli aivan uskomaton ja vaikea ja ainakin itsellä loksahti suu auki tuosta sisällöstä kuten myös siitä suorituksesta. Miettii, että esim. Paula on teatteria harrastanut ja jopa Markokin tunnusti muistaakseni kesäteatterista jotain joskus, niin toinen osasi tuolla omalla itsellään tehdä noin 0 pohjalla. Tuo hieman jatkui siten, että kun Krissellä oli tuo puku päällä niin aina kun Joel tökkäs sitä sormella sohvalla yms niin päästeli pierun ääntä kevyesti. Viikkotehtävät Krisse teki erittäin huolella ja luki ja piti kyllä huolen sekä muistutti mitkä asiat on tärkeitä, että ne onnistuu. Halusi puhaltaa yhteen hiileen.

Yleisellä tasolla Kristiina mielestäni oli nimenomaan huikeaa katsottavaa siinä, että millaisista oloista tai aliarvioimiskäsittelystä hän nousi jaloilleen talossa ja viimeistään tämä alkoi näkymään siinä vaiheessa kun talossa Arttu otti sen heti makkari-jengiin, mistä Kristiina sai paljon hyvää oloa, koska hänen ei enää tarvinnut tuntua oloaan jotenkin vieraaksi ja yksinäiseksi, kun ei ollut oikeen ketää kenen kanssa jutella. Tästä alkoikin kova nousukiito kun Joel liittyi seuraan sekä toisaalta myös OP osaltaan vaikka olikin liero. Tätä oli hauska katsoa sekä kuunnella noita juttuja sekä niiden touhuja. Varsinkin tolloin Kristiina alkoi oikein syttymään ja muistelen niitä hetkiä kun Krisse innoistu ja suuta alkoi tulee "Ooo" ja vissiin "Voi Juma" alkoi myös tulemaan. Hymyilytti ja monesti. Veikkaan, että Krisse ei olisi selvinnyt näin pitkälle ellei olisi "löytänyt" Arttua ja Joelia tuolta. Myös Juliasta oli iso apu Krisselle ja taisi saada siitä ystävän oikeesti. Paulan kanssa oli hänellä kivaa loppujen lopuksi jäiden sulattua ja on toivottavasti myös jatkossakin.

Ehkä Kristiina poikkesi myös talon muista asukkaista Paulaa lukuunottamatta myös siinä, että hän ei juurikaan meikkaillut kuin liveen tai pippaloihin vaikkakin hän noita meikkejä yms tykkää käsitellä ja meikata myös muita, kuten ollaan nähty. Tästä syystä Kristiinan jutut ei varsinaisesti myöskään painottuneet niin pääsääntöisesti tähän maailmaan vaan aihealueet oli muualla. Toki sitä myös edesauttoi se, että hengaili Artun ja Joelin seurassa. Mukaan mahtui myös ihan mukavia nörttimäisiä juttuja, mistä myös sanoi päiväkirjahuoneessa, että Joel on siitä kiva kun se ymmärtää noi sen nörtti-jututkin yms ja puhuivat jonkin verran juuri kahdestaan peleistä sun muista. Tämähän oli se vitsi, miksi siellä makkarissa viihdyttiin ja siellä juteltiin sitten ihan toisia asioita, joita ainakin itse seurailin. Olkkarissa pyöri yleensä Bibikset mielessä tai kuinka monta on häädössä ensiviikolla, tämä näin hyvin kärjistetysti sanottuna tai joku käärme-tarina viidettäsataa kertaa napa-miehen kanssa.

Toki Kristiina myös välillä meni itse makoilemaan, mutta noissa tilanteissa voi myös olla sitä, jos on vatsavaivoja. Näistä joskus hän sanoi, mutta ei varsinaisesti valittanut. Toki myös meni sitä yksinäänkin tekemään, mutta yleensä kun häntä seurasi niin huomasi että rattaat tuntuivat pyörivän ja tuo aiheutti myös itselle sitä, että alkoi kiinnostaa, että mitähän se ajattelee. Toisinan hän hymyili ja repeilikin, että ei siellä ainakaan aina ollut koti-ikävästäkään kyse. Eikä sitä voi kiistää, että jaksaako oikeasti tuolla jokainen kokoajan jauhaa ja kiipeillä pitkin kattoa vai haluaako välillä rauhoittua, ottaa sitä omaa aikaa ( 24/7 katsojille hyvä mainostauko käydä esim. vessassa). Kristiinan luonne oli myös juurkin se, että hän ei ärsyttänyt ns. täyte spiikeillä vaan oikeastaan avasi suunsa kun sille oli tarve ja oli kuitenkin todella mukavaa kuunneltavaa. Miellyttävä ääni, kunhan saivat alkusählyksien jälkeen hänen mikkinsä toimimaan.

Koko ylläoleva tiivistettynä(?):

Kristiina oli ylivoimaisesti se asukas, joka olisi näistä nimenomaan ansainnut voiton tuolla taistelullaan, mitä talossa joutui käymään ja mihin myös äänestäjät uskoivat ja näkivät sen. Otti paljon lokaa niskaan - ainakin selän takana. Kristiinan hyvät keskustelutaidot, hyvä asenne sekä myös hieman punkahtavakin asenne, kiltteys ja ihminen, jolla oli todella kultainen sydän. Pärjäsi erittäin hyvin fiksuudellaan, oivalsi hyvin (lopulta kuka oli murhaaja) ja keksi myös näppäriä juttuja, kuten hyvin kevyenä esimerkkinä aliaskortit ja niistä pelikortit ja oli myös kätevä käsistään. Osasi lukea myös tehtävissä hyvin tilanteita. Kristiina ei valittanut, jos sillä ei ollut oikeasti siihen syytä. Ei se kaikesta tietenkään tykännyt, ehkä nyrpisteli, mutta teki kuitenkin. Oli niin täysin rehellinen oma itsensä sekä inhimillinen. Ei vaatinut tai kinunut juuri koskaan mitään, häpesi enemmän kun joutui muiden tupakoitakin polttamaan. Pelasti mahdollisesti Ellan hengenkin Ellan oksentaessa kun nukkui. Kristiinalla oli todella selkärankaa sekä myös erittäin rautaiset hermot.

Kristiina oli itselle sellainen asukas, joka aiheutti positiivisessa mielessä hämmennystä ja yllätyksiä, että mihin kaikkeen hän taipui. Yllätti myös asukkaat hyvässä ja pahassa mielessä kun pääsi vauhtiin ja antoi takaisin, jos oli tarvetta. Ei se Artun sanominen "Krisse on päällikkö" ollut ihan tuulesta temmattu. Kristiinan taipuminen eri asioihin oli sitten merirosvo-kapteenina työnjohtajana piirustuksia tulkiten ja opastamassa miten tehdään, taltan ja vasaran kanssa, tekemällä improvisointia, hoitamalla toisten hiuksia, meikaten, ruokaa tai muuta pieniä juttuja. Kristiina ei ollut ilmeetön, silloin kun oli iloinen ja oli kivaa niin nauroi ja jopa tanssahteli, silloin kun myrtsinä, niin sitten on myrtsinä. Oli mukava ja seurata reaktioita, jotka olivat inhimillisiä ja kivoja katsottavia. Kristiinan kikatus ja hymy olivat myös jotain niin valloittavaa sekä mieltä lämmittävää. Kristiinan yksistä kohokohdista oli tuo Punk-laulu minkä teki Ilmalaiva-viikolla. (Harmillisesti en ihan kaikista sanoista saanut selvää, kun Krisse repesi siinä. Onko jollain tiedossa?)

Kristiina toi näistä syistä todella paljon iloa ja sitä oikeaa positiivisuutta näin kameranvälityksellä, mitä oli kiva seurata. Hän ei ollut tekopirteä. Kristiina oppi varmasti talossa paljon ja huomasi kun hän kehittyi esim. huutokaupassa eli alkoikin uskaltaa kilpahuutaa eli haastamaan muita rohkeammin korottamalla hintaa.

Toivon todella paljon Kristiinalle kaikkea hyvää jatkoon ja tsemppiä kouluun. Toinen sija tuossa taistelussa on kuitenkin kuin voitto ja varmasti käteen jäi niin paljon kokemusta, mitä voi hyödyntää sekä jotenkin tuntuu siltä, että hänellä voi olla työtarjouksia tai muita positiivisia asioita tämän jälkeen edessään.

Kiitos Kristiina, kun hait, olit ja jaksoit ja kiitos tuotannolle, että valitsitte!

Tekisi mieli kirjoittaa myös enemmänkin. Aah, jatkuisipa kausi vielä...

P.S Ymmärrän, jos jotkut eivät tykänneet tai ovat eri mieltä, mutta vihanlietsomista ja paskanpuhumista en ymmärrä.



Kristiina-tonttu:
krisse_tonttu.jpg
Kristiina kapteenina, Rouva Kapteeni. Häädetyn herja:
Rouva_Kapteeni_Krisse.jpg
Kristiina kuuntelemassa podcastejä Julian kanssa:
krisse_kuuntelee_podcastia.jpg

Jaakima
Nevahööd
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Syys 2019 00:16

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Jaakima » 30 Marras 2020 22:24

Makkari kirjoitti:
30 Marras 2020 22:03
Kristiina....
Erittäin hyvä kirjoitus. Krisse olis kyllä ansainnut voiton.

Lainausta lyhennetty. Jatkossa ei sitten lainata näin pitkiä viestejä kokonaisuudessaan, koska palstan luettavuus kärsii. Viestiä voi lyhentää tai mainita että "nimimerkiltä x, hyvä kirjoitus" tms. Terveisin, Skygge-mode.
Viimeksi muokannut Skygge, 30 Marras 2020 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: liian pitkä lainaus

Slidi
Kesä-Esa
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Syys 2007 13:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Slidi » 30 Marras 2020 22:58

Makkari teki nyt sen. Mielestäni tässä on foorumin tämän kauden kiistattomasti paras postaus joka summaa kaiken yhteen. Itse nyökyttelin tuolle luonnehdinnalle joka kohdasta ja allekirjoitan sen täysin. Moneen kauteen en löytänyt talosta yhtään sellaista henkilöä, joka olisi tehnyt lähtemättömän vaikutuksen olemuksellaan ja päässyt omaan kaikkien aikojen suosikkien joukkoon. Mutta Krisse on erittäin vahvoilla olemaan itselleni se kaikkien aikojen paras asukas ja perustelut on yllä mainittu paremmin, kuin osaisin ikinä asiaa muotoilla tekstiksi. [smilie=a_bravo.gif] BB ei edusta itselleni hassuja/outoja/poikkeavia/muistettavia/ärsyttäviä/julkisuudenkipeitä hahmoja jotka tahallaan yrittävät luoda sitä kontenttia ja pelkäävät joutuvansa tapettiin. Itseeni vetoaa paljon suuremmin ihmiset jotka tekevät asiat tarkkaan harkiten ja antavat itsestään ainoastaan sen mitä itsessään on eikä yritäkään tuoda itseään julki turhalla tyhjänpuhumisella. Mielestäni olisi hulluutta, että kukaan jaksaisi kolme kuukautta tuoda itseään jatkuvasti julki ja huomatuksi. Aitoutta on myös tunneskaala jota käydään läpi myös vetäytymällä omiin oloihinsa. Kristiinalla oli talossa paljon tavoiteltavaa ja oman paikkansa löytämistä ja mielestäni tinkimättömyys omasta persoonastaan ja toimintatavoistaan olivat se joka lopulta sai suosikin aseman hänen harteilleen.

Kiitos vielä Kristiinalle, olit täydellinen valinta talon asukkaaksi. ;)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja knocker » 30 Marras 2020 23:20

Makkari kirjoitti:
30 Marras 2020 22:03
Kristiina....

WOW! :bow: Loistava analyysi, missä olet ollut kaikki nämä vuodet? Tule myös ensi vuonna ja kaikkina seuraavina...
a walking disaster

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Augustus » 30 Marras 2020 23:52

Makkarilta ansiokas teksti. Nappaan kiinni hänen kysymykseensä.
Makkari kirjoitti:
30 Marras 2020 22:03
Tämähän ei kuitenkaan katsojille mennyt läpi vaan Kristiina pelastettiin todella monta kertaa tuolta häätöäänestyksestä (BB:en ennätys?).
Kauden 2010 Marika pitää kiinni tästä ennätyksestä yhä. 8 kertaa nimettynä häätöäänestyksessä. 4 kertaa olivat kaikki häätöäänestyksessä. 1 kerran ei edes voinut olla häätöäänestyksessä, koska vain uusvanhat sala-asukkaat olivat. Yhden kerran vältti häätöäänestyksen nimeämisten perusteella.

Ensimmäisen kauden Perttu oli nimeämisten perusteella häätöäänestyksessä 5 kertaa. 1 kerran oli kaikki. 2 kertaa vältti nimetyksi tulemisen. Systeemi oli eri. Vain joka toinen viikko häädettiin talosta.

Kristiina oli nimettynä häätöäänestyksessä 5 kertaa. 2 kertaa oli kaikki. Yhden kerran, kun katsojat nimesivät Kristiina vältti asukkaiden suorittaman häätöäänestyksen. 2 kertaa Kristiina vältti häätöäänestyksen nimeämisten perusteella. 1 kerran kesken kauden tulleet joutuivat suoraan häätöäänestykseen.

Anekdootti: Big Brother Suomen ihka ensimmäisessä häätöäänestyksessä Big Brother jätti Kathyn pois äänestyksestä, vaikka hän sai saman verran nimeämispisteitä kuin Jani, joka meni häätöäänestykseen toiseksi Pertun kanssa. Että silleen käynnisti tuotanto BB:n Suomessa. [smilie=a_goodjob.gif]
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
a[way]
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 06 Syys 2020 15:51

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja a[way] » 01 Joulu 2020 15:37

Se ei ole Kristiinan syy, mutta oma vetäytyminen kaikilta somealustoilta - BBPlaza mukaanlukien - oli näiden fanien, vihaajien, "trollien" tms whatever, välinen juupas-eipäs väittely joka alkoi onneksi täällä verrattaen myöhään. Kaikki oli lähestulkoon lukukelvotonta paskaa. Tämä oli ensimmäinen kausi Plazan historiassa kun lopetin aktiivisesti foorumin seuraamisen kauden aikana.

Aloin huomaamaan että se sokea vihaaminen ja fanittaminen alkoi vaikuttamaan omaan mielipiteeseenkin Krissestä. Joka koheni loppua kohden kun lopetin seuraamasta BB-someja. Toivon, ettei ensi kaudella nähdä enää BB:tä jos se on tätä. Tämä oli kuin case Johanna mutta paljon rumempaa.

Kristiina oli ihan ok asukas. En olisi antanut paikkaa finaalikolmikossa, mutta ei se nyt haitannutkaan. Onneksi ei voittanut ja nyt se sitten on ohi.

3/5

Zuumailija
Kuhnuri
Viestit: 61
Liittynyt: 17 Marras 2020 00:25

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Zuumailija » 01 Joulu 2020 16:13

Keskusteluissa oli joskus jopa hyvä ja asiantunteva. Omat shownsa ärsyttivät kun jutteli nauraen itsensä kanssa ja tiesi kameroiden kuvaavan. Omasta mielestään kulinaristi, no joo. Ei totellut isoveljeä vaan teki omaan tahtiinsa. Komentelija. 3/5

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 01 Joulu 2020 20:14

Ilta-Sanomien artikkeli Kristiinasta 30.11.2020:


Kun Kristiina, 21, häipyi Big Brotheriin, hän antoi siskolleen yhden ohjeen – salasi osallistumisensa lähes kaikilta

Kristiinan, 21, äiti meinasi pudota sohvalta, kun avasi tv:n – yhtäkkiä oma tytär olikin Big Brotherissa

21-vuotias sähköasentaja Kristiina sijoittui sunnuntaina päättyneessä Big Brother Suomi -kisassa toiseksi, kun voiton nappasi 24-vuotias jyväskyläläinen viherrakentaja Joel.

Sähköasentajana työskentelevä vantaalainen Kristiina ei ole pettynyt siihen, ettei voittanut ohjelmaa. IS:n haastattelema Kristiina toteaa olleensa todella tyytyväinen siihen, että pääsi ihmiskoekisassa finalistinelikkoon.

– Oli hienoa seistä Jopen rinnalla, kun hän sen 30 000 voitti. Minulla ei ole yhtään huono fiilis, Kristiina kommentoi tuntemuksiaan.


Kun Kristiina valittiin BB-kilpailijaksi, hän kertoi osallistumisestaan vain muutamalle läheiselle ystävälleen ja avopuolisolleen. Esimerkiksi vanhemmilleen hän ei hiiskunut osallistumisestaan lainkaan.

– Sanoin vain siskolleni, että ilmoittaa vanhemmille, että kannattaa avata telkku tiettyyn aikaan, että siellä on sitten ylläriä tarjolla, Kristiina naurahtaa.

– He olivat katsoneet televisiota aivan shokissa. Äiti meinasi tipahtaa sohvalta, kun näki minut tv:ssä. Sitten kun he toipuivat alkujärkytyksestä, he olivat aivan fiiliksissä siitä, että siellä se on oma tytär.


https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000007652751.html

Lainausta lyhennetty. Tekijänoikeussyistä kokonaisia lehtiartikkeleita ei saa kopioida foorumille. Noin kolmasosa on sopiva pituus. // Karhu

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 01 Joulu 2020 20:57

Inez / Famestreamin haastattelu Kristiinasta noin 12 tuntia finaalista.

Haastattelussa Kristiina ei tiennyt noista seläntakana puhumisista, mutta lähinnä aavisteli eikä tullut yllätyksenä kun on hiljaisempi ja rauhallisempi. On nykyään tietoinen, mutta painottaa Krissemäiseen tuttuun tapaan, että ei kiinnosta, ne jäi sinne taloon, ei ota sitä pahalla.



EDIT:
Makkari kirjoitti:
30 Marras 2020 22:03
En seuraa somea, koska se ei vittu mua kiinnosta.
Kävin kilistää ulkona kelloa ja käänsin takin ympäri... Näin se muuttuu!
Tässä todennäköisimmin videoklippi, kun finaali-nelikko on menossa tähän ylläolevaan finaali haastatteluihin (linkkaan nuo asukkaiden alle kohta):

https://twitter.com/ytrewq96237146/stat ... 3057590272


EDIT2:

Tässä vastaava INEZ:in haastattelu, kun Kristiina on karanteenissa hotellissa ja menossa BB-taloon:


BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Joulu 2020 21:29

Makkari kirjoitti:
30 Marras 2020 22:03
Kristiina....
Nyt oli niin tyhjentävä analyysi, että hattua nostan. Olin kirjoittamassa omaani, mutta se on turhaa tuon jälkeen.

Muutamia pointteja kuitenkin:

Omaan tietoisuuteen Krisse nousi alun perin mökkiläisten arvokeskustelujen myötä sähäkkänä liberaalien arvojen puolustajana — toki aika stereotyyppisenä sellaisena. Sami ja Niko, ehkä Markokin, taisivat olla näissä keskusteluissa usein vastapuolella sparraamassa.

Ensimmäinen noteeraamani dramaattinen tapahtuma Kristiinan talomatkalla oli areena-kaksintaisteluhäviö. Tämä kävi Kristiinalla luonnon päälle ja meni vähän tunteisiin. Roope otti roolia lohduttajana. Hieno BB-kohtaus.

Toisessakin Kristiinaa koskeneessa dramaattisessa tapahtumassa Roope oli vahvasti osallisena, mutta tällä kerralla paljon negatiivisemmassa valossa. Minnan häädön jälkeen mökin painekattila alkoi nimittäin poreilla. Muiden asukkaiden vitsailu ja vihjailu Samin ja Paulan ”talosuhteesta” oli saanut Paulan takajaloilleen. Niko oli laulanut aiheesta pilkkalauluakin; muut puolestaan heittäneet huumoria. Tätä Paula ei hyväksynyt alkuunkaan. Käynnistyi mökkiläisten keskinäinen huutoriitavälienselvittely.

Kristiina esitti, että asiasta vitsailu on ollut vain hänen ja Roopen välistä tyhmää läppää, mutta Roopepa pesikin kätensä koko jutusta, napsautti päälle suorastaan teatraalisen kylmäkiskoisen ja tylyn asenteen Kristiinaa kohtaan (johon kuuluivat mm. katsekontaktin välttelyt ja ivalliset ohipuhumiset), ja vyörytti vastuun omalta osaltaan täysin tämän niskaan.

Lopulta kävi niin, että Roope onnistui antamaan tilanteessa itsestään kuvan jonkinlaisena puhtaana pulmusena ja loukattuna osapuolena, jota Nikon täytyi tsempata ja lepytellä rohkaisevin ja rauhoittavin niskanhieraisuelein. Paula antoi molemmille maireasti hymyileville pojille auliisti anteeksi — Roopelle jopa virtuaalisen ”vapaudut vankilasta” -kortin. Kristiina sen sijaan jäi kameroiden surratessa yksin pöydän päähän nieleskelemään kyyneliään.

Talossa Kristiina myöhemmin kertoi O-P:lle, että tilanteella oli iso merkitys siihen, kenen seuraan hän on taloon päästyään hakeutunut tai missä seurassa talon puolella kokenut olonsa mukavaksi.

Makkarigang Kristiinan, Artun ja Joelin välillä syntyi pitkälti sen havainnon ympärille, että kolmikon huumorintajut natsaavat. Arttu sai selville, että Kristiinaan uppoaa samankaltainen musta huumori, josta itsekin pitää ja esimerkiksi makaaberin synkeä väkivaltakauhukuvasto saa Kristiinan syttymään. Joel taas sai Kristiinasta esiin absurdeja huumoriassosiaatiokehitelmiä ja gamer girl -puolta. Molemmat noteerasivat, että Kristiina pitää puolensa eikä nenille (heh) hevillä hypitä. Kristiina puolestaan piti Joelin ja Artun keskinäistä sanailua hauskana. Kaikenkaikkiaan pojat pystyivät vain toteamaan, että Kristiina on päällikkö — mutta ei sanota sitä sille, ettei se ylpisty. (Myöhemmin sanoivatkin.)

On kuitenkin totta, että syntyihän Kristiinasta taloon siirtymisen jälkeen hieman vetäytyvä yleisvaikutelma. Kuten finaalissa itsekin totesi, makuuhuone on ollut se mieluisin ja tärkein paikka, ja kyllä sen tämäkin katsoja huomasi. Myös tehtävistä vapautuksen saamista katsotaan BB-yleisön keskuudessa aina karsaasti, ainakin jos syy ei ole katsojalle täysin ilmeinen. Myöskään erityisjärjestelyjä vaativat terveysrajoitteet (Kristiinan tapauksessa leikatun nenän varominen ja hammasproteesin vaatima tiheä hampaiden puhdistus) eivät yleensä ole asukkaalle eduksi, koska vihaajat ottavat sellaisista asukkaan omiin pesemättömiin hampaisiinsa, oli se reilua tai ei. Ja lopuksi se hienoinen tilannetajuttomuus keittiö- yms. tilanteissa, joissa tilanteen hahmottaminen ja palveluksen tekeminen olisi ehkä ollut jouhevampi tapa toimia kuin ykskantaan ein töksäyttäminen. Sitten vielä neuvomistaipumus, jonka itsekin myönsi. Tässä on monta juttua, joiden vuoksi ymmärrän, miksi jotkut näkivät Kristiinan negatiivisessa valossa — tai pystyivät helposti ylläpitämään negatiivista mielikuvaa Kristiinasta. Nämä helposti kritiikkiä keräävät seikat huomioonottaen on varsin kelpo suoritus päätyä kakkoseksi: jotain on siis tehty hyvin paljon oikeinkin.

Kuten mainittua, Kristiina oli monissa tilanteissa se järjen ääni, joka ehdotti oikeaa tai loogisinta ratkaisua tai vastausta johonkin ongelmaan, mutta tuli sivuutetuksi, kun joku kovaäänisempi oli tietävinään paremmin.

Pierupussi oli ehkä yksi Kristiinan kekseliäimmistä roolisuorituksista. Hauskana muistan myös Sims-rooliin asettumisen, jota muut kuin Joel eivät meinanneet tajuta. Makkarigangissa yleisesti ja sekä Joelin että Artun kanssa erikseen Kristiinalla oli paljon hauskaa sanailua. Yksinäinen humalakikkailu ja äännähtely meni ehkä joskus jo hiukan oudon puolelle, mutta kukin tyylillään. PK-huonekäynneistä (mm. mielipaha Roopen lähdöstä) ja joistain muista jutuista, kuten juomien jemmailuista muille, käy ilmi ettei kyseessä nyt ehkä sittenkään ollut sellainen itsekäs luonne miksi jotkut yrittivät maalata. Puolensa pitävä kyllä.

Tämän kauden teemana on ehkä ollut se, että voittosijoja kärkkymään ei ole noustu niinkään ylenpalttisella suorittamisella ja touhkottamisella ja draamalla kuin persoonalla ja huumorintajulla tai ”tavalla katsoa elämää”. Luulenpa että Kristiinan kohdalla nimenomaan se persoona tietoineen, harrastuksineen, ammatteineen, opiskeluineen, näkemyksineen ja huumorintajuineen on äänestäjiä jotenkin kokonaisuutena kiehtonut.

Annan sille persoonalle asukasarvosanaksi nelosen ja toivottelen hyviä jatkoja BB:n jälkeiseen elämään. Ihan hauska oli seurailla. Eiköhän se haave kaukomailla reissaamisestakin pääse vielä toteutumaan, kun koronasta päästään.

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 02 Joulu 2020 01:01

BrutalGentleman kirjoitti:
01 Joulu 2020 21:29

Nyt oli niin tyhjentävä analyysi, että hattua nostan. Olin kirjoittamassa omaani, mutta se on turhaa tuon jälkeen.

Muutamia pointteja kuitenkin:

Omaan tietoisuuteen Krisse nousi alun perin mökkiläisten arvokeskustelujen myötä sähäkkänä liberaalien arvojen puolustajana — toki aika stereotyyppisenä sellaisena. Sami ja Niko, ehkä Markokin, taisivat olla näissä keskusteluissa usein vastapuolella sparraamassa.

Ensimmäinen noteeraamani dramaattinen tapahtuma Kristiinan talomatkalla oli areena-kaksintaisteluhäviö. Tämä kävi Kristiinalla luonnon päälle ja meni vähän tunteisiin. Roope otti roolia lohduttajana. Hieno BB-kohtaus.
Ensiksi kiitoksia hyvistä täydennyksistä tähän ja tarkennuksista, alan myös hieman muistelemaan myös. En muista ihan tarkkaan noita ns, poliittisia keskusteluita ja ehkä pitäisi käydä sit Ruutu.fi:ssä noita dailyjä katsomassa, jos niistä nämä irtoisivat - tosin epäilen sitä että kaikkea näkee tai näkeekö edes mitään. Nämä olisi ehkä kiva "elää uudelleen".

BrutalGentleman kirjoitti:
01 Joulu 2020 21:29
Lopulta kävi niin, että Roope onnistui antamaan tilanteessa itsestään kuvan jonkinlaisena puhtaana pulmusena ja loukattuna osapuolena, jota Nikon täytyi tsempata ja lepytellä rohkaisevin ja rauhoittavin niskanhieraisuelein. Paula antoi molemmille maireasti hymyileville pojille auliisti anteeksi — Roopelle jopa virtuaalisen ”vapaudut vankilasta” -kortin. Kristiina sen sijaan jäi kameroiden surratessa yksin pöydän päähän nieleskelemään kyyneliään.

Talossa Kristiina myöhemmin kertoi O-P:lle, että tilanteella oli iso merkitys siihen, kenen seuraan hän on taloon päästyään hakeutunut tai missä seurassa talon puolella kokenut olonsa mukavaksi.


Makkarigang Kristiinan, Artun ja Joelin välillä syntyi pitkälti sen havainnon ympärille, että kolmikon huumorintajut natsaavat. Arttu sai selville, että Kristiinaan uppoaa samankaltainen musta huumori, josta itsekin pitää ja esimerkiksi makaaberin synkeä väkivaltakauhukuvasto saa Kristiinan syttymään.
Hyvä täydennys ja kertaus, mietin myös että oliskohan tässä se ratkaisu tai tuo "vapadut vankilasta" tilanne, missä Kristiinan ja Paulan välit sit viileni aika lailla tai ainakin "luotto" lähtenyt joihinkin ihmisiin. Tosin Krisse tuon parhaiten itse tietää, miten on sen kokenut.

Muistan nyt myös jotenkin tuon väkivaltakauhukuvasto keskustelun kyllä, mutta en sitä ihan niin tarkkaan seurannut tai sit seurasin myös muita talolaisia samaan aikaan. Mun mielestä tuo keskustelu taidettiin käydä nimenomaan makkarissa silloin.

Nämä on jotenkin niin hauska lukea kun muut muistaa, kun tuntuu siltä että nämä on jotenkin Kristiinan kohdalle semmoisia tiettyjä syttymis/lämpeemis pisteitä, mistä alkoi pääsemään pikkuhiljaa jaloilleen ja vauhtiin.

Heh, yks juttu tulikin Kristiinasta mieleen,kun se näemmä aika paljon kaikkia hieman kyseenalasia hmmm.. perverssejä videoitakin ties ja sano että se on nähny tyyliin kaikki, niin naureskelin kun Arttu sano Krisselle, ettei se haluu nähdä sen selainhistoriaa.

Noista keskisteluista jokinen päivä myöhemmin tässä kohtaa alla olevassa kuvassa - mahdollisesti 9.11 puhuivat sohvilla Artun ja Joelin kanssa jostain ihme "Black...." videosta, joka kuulosti varsin perverssiltä ja se lähti lapasesta. Vähemmän yllättäen Krisse sen ties tai taisiko se vielä itse siitä ekana puhua ja repeili sille.

En kyllä itse tiedä tuota, mutta vissiin toi kolmikko kaikki sen ties. Kuka mahdollisesti tietää ja uskaltaa kertoa, mistä oli kyse? Vaikka ihan vaan, että kaveri näytti...
krisse_black_video.jpg

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Joulu 2020 12:51

Kristiina oli mun asukaslistauksessa sijalla yksi koko kauden. Hän ei silti ole viiden pisteen asukas, koska peilaan näitä asukkaita myös menneisiin kausiin. Tykkäsin Kristiinan asenteesta ja huumorista. Selkeä oman polkunsa kulkija, joka vähät välitti muiden mielipiteestä itseään kohtaan. Ryhmätilanteissa viikkotehtävissä usein otti sellaista neuvojan roolia, jossa hänet myös usein sivuutettiin. Kaiken kaikkiaan tämän asukaskattauksen joukossa parhaimpia asukkaita Joelin kanssa. 4
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 02 Joulu 2020 19:38

Makkari kirjoitti:
02 Joulu 2020 01:01
En muista ihan tarkkaan noita ns, poliittisia keskusteluita ja ehkä pitäisi käydä sit Ruutu.fi:ssä noita dailyjä katsomassa, jos niistä nämä irtoisivat - tosin epäilen sitä että kaikkea näkee tai näkeekö edes mitään. Nämä olisi ehkä kiva "elää uudelleen".
Mökillä pyöri jatkuvasti jokin debatti jostain erikseen valitusta ”kuuma peruna” -aiheesta; ainakin ensimmäisellä viikolla.

Tässä jotain pientä esimerkkinä (nopeasti tiivistäen tehty rapo, joten ei valitettavasti sisällä täsmällisiä vuorosanoja):

https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php ... 45#p748245
Makkari kirjoitti:
02 Joulu 2020 01:01
Muistan nyt myös jotenkin tuon väkivaltakauhukuvasto keskustelun kyllä, mutta en sitä ihan niin tarkkaan seurannut tai sit seurasin myös muita talolaisia samaan aikaan. Mun mielestä tuo keskustelu taidettiin käydä nimenomaan makkarissa silloin.
Teemaan viitattiin useampaan kertaan — usein tv-sarjojen ja elokuvien kautta (esimerkiksi Saw-kauhuelokuvat ja sisällöltään vastaavalla tavalla ”sairaat” tuotokset, ja mitä netin syövereistä löytyykään.) Arttu tästä viehtymyksestä kiusoittelikin Kristiinaa.
Makkari kirjoitti:
02 Joulu 2020 01:01
naureskelin kun Arttu sano Krisselle, ettei se haluu nähdä sen selainhistoriaa.
Aivan. :)

(Mainitsemasi videot eivät soita kelloja. En ole nähnyt tuota keskusteluakaan.)

Avatar
Brand
Guru
Viestit: 3481
Liittynyt: 14 Heinä 2006 15:17

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Brand » 02 Joulu 2020 20:38

Yksi video mistä Krisse mainitsi usein, ja jopa jouluhalkokin muistutti tätä hahmoa, oli Salad Fingers. Löytyy youtubesta osat 1-11.
https://www.youtube.com/watch?v=tP6w22ToHgc

Mukavaa katsottavaa iltasaduksi "sopivassa" mielentilassa.

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 09 Joulu 2020 16:35

Kristiina pitää Twitch-striimiä nyt tulevana perjantaina 11.12 klo 18 alkaen.

Krissen Twitch-kanava on: https://www.twitch.tv/nastytiina

krisse_twitch_2_jpg.jpg
krisse_twitch_2_jpg.jpg (42.14 KiB) Katsottu 3681 kertaa
edit: päivämäärä korjattu

Makkari
Työläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 22 Marras 2020 13:48

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Makkari » 12 Joulu 2020 05:09

Kristiinan eilinen 2h Twitch-striimi keräsi parhaimmillaan yli 500 katsojaa, joka on melkoisen paljon Suomen mittakaavassa Twitchissä ja katsojia oli keskimäärin silmämääräisesti noin 370 henkilöä. Tätä viestiä kirjotettaessa Kristiinalla on jo noin 1300 seuraajaa Twitchissä. Henkilökohtaisesti noin viikko sitten katsoin ensimmäisen kerran ja hänellä oli noin 400 seuraajaa, joka oli jo melko paljon.

Kristiina kertoi lähetyksessä aika paljon kaikennäköistä ja koko striimi oli muutenkin varsin hyvä ja vaikutti melkein, että olisi tuota ennenkin tehnyt vaikka tekikin ekaa kertaa. Tuntui sopivan pelin pelaaminen, kuten Crash Bandicoot, kuulokkeet ja ihan rento puhelias meininkin kuin nenä päähän. Jonkin verran Kristiina kertoi myös asioita BB-talosta ja vastaili chatissä esitettyihin kysymyksiin. Chatti pysyi melkoisen asiallisena ehkä paria outoa kysymystä lukuunottamatta. Striimin chatissä kävi alkuun myös OP myös pyörähtämässä sekä myös Joel.

Hän kertoi mm, että on lukenut aika paljon somea sekä selaillut tekstejä, mitä hänestä on kirjoitettu. Se ei ihan suoraan ilmennyt, että onko BBplazaa lukenut (toivottavasti). Kuitenkin yleisellä tasolla Kristiina vaikutti hyvinkin pirteältä eikä vaikuttaisi ns. katsovansa asioita juurikaan taaksepäin ja on lähinnä jälkeenpäin naureskellut esim. OP:en videoille esim. Pizzojen syömissyyttelyistä yms. On todennäköisesti myös ylilautaakin selaillut. Kertoi nähneensä ihan hauskoja klippejä itsestään. Hän kertoi myös katsoneensa Big Brother-lähetyksiä ja ollut esimerkiksi yllättynyt/ollut hämillään häätötilanteissa äänestyksissä siitä, kuinka paljon hänellä on ollut suosiota, että onkin ollut niissä kärjessä.

Kristiina kertoi myös häneltä kysyttäessään, että hän aikoo jossakin vaiheessa ottaa kuvia instagramiin noista hänen tekemistään pelikorteista, mitkä hän otti talosta mukaansa. Krisse myös otti kantaa tuohon pikkujouluissa hänen ja Artun väliseen "roastaamiseen" aamun pikkutunneilla, että se oli heillä ihan normaalia talossa heidän keskenään Artun välillä eikä siinä ollut mitään tahallista vaan aivan täysin vitsillä. Krisse mainitsi myös musiikinmakunsa vaihtelevan laidasta laitaan ja riippuen melkeen vuodenajasta mitä kuuntelee. Loppusyksystä kuulemma menee hieman raskaampikin, mutta saattaa jopa klassistakin musiikkia joskus kuunnella. Ainoa genre, mistä hän ei välittänyt oikeastaan oli Country-musiikki. Mitähän sillä olisi saatu lisää aikaan pikkujoulu-krapulassa lahjoja pakatessa, jos BB olisi vaan tiennyt tai joku ihan muu kerta...

Itse striimi onnistui noin ihan hyvin pienten ääniongelmien jälkeen ja Krisse lupasi myös tutkia enemmän webbi-kameran ja äänen synkronisointia seuraavaan lähetykseen. Krisse kertoi tekevänsä ehkä mahdollisesti jopa kahta Twitch-striimiä viikossa, kun kertoi ettei hänellä ole tällä hetkellä ihan hirveästi virallista puuhaa ennen koulun alkamista tammikuun lopussa. Tosin aikoo Arttua käydä morjenstamassa Nivalassa lähiviikkoina.

Valitettavasti koko striimiä ei ole tallennettu hänellä Twitchin sekä myös hänen Twitch-kanavansa on nyt vielä uusi eli vasta juuri tehty, niin sieltä puutuu vielä pieniä perus-ominaisuuksia kuten kuvanlaadun pudottaminen katsojien hitaimmilla yhteyksillä. Muutamia katsojien tekemiä klippejä kuitenkin löytyy tuosta tuosta alkuperäisestä hänen kanavansa linkistaan. Muut ominaisuudet varmaan tulevat lähiaikoina Twitchin puolelta muutaman lähetyksen jälkeen, kun tietyt vaatimustasot täyttyvät. Itse striimi on erittäin korkeanlaatuinen kuvaltaan sekä ääneltään ja pikaisesti katsottuna 1080p ja 60FPS striimi sekä näytti vaativan jatkuvaa kaistaa noin 6 Mbit/s edestä.

Kristiina ilmoitteli, että tulee myös Crash Bandicootin lisäksi pelaamaan esim. Simsiä, mistä nuo tietyt jutut oli BB-talossa, kuten "sekoilivat" Joelin kanssa ja pääsivät varastohuoneeseen silloin. Krisse kertoi myös, että kauhupelejä myös tulee jossain vaiheessa todennäköisesti striimaamaan - on kuullemma "huono" niissä eli varmaan tullaan näkemään säikähdyksiä = parempi siis katsojille. Pelialustana hänellä oli PC, mutta käsittääkseni myös PS4:lla pelailee. Pelaamisen alkujuuret hänellä on striimissä kertomansa mukaan alkuperäisesti Xbox-alustalla, millä on alunperin aloittanut pelaamaan kun laite on saapunut heidän perheeseen Kristiinan ollessa varsin nuori. Alkuperäinen Xbox julkaistiin Euroopassa 2002.

Kristiinaa oli kiva seurata striimissä hänen omassa kotiympäristössä hänen viihtyessään hyvin pelaamasssa sekä kikattelemassa myös aivan kuten talossakin. Hauskaa tuntui olevan kaikilla eikä juurikaan niin vakavaa sekä varsin hänelle ehkä hieman yllättäenkin luonnollistakin puuhaa striimata pelaamistaan vaikka se on tietynlaistan paineen alla pelaamista kun pitää yrittää pelata jollakin tasolla, joka on vaikeaa sekä seurata chattia.

Krissen ekasta striimistä:
krisse_1_striimi.jpg
Krissen tekemät pelikortit Alias-korteista talossa:
krissen_omat_pelikortit.jpg
Krissen viesti hänen ekan striiminsä jälkeen:
krisse_1_striimi_feedback.jpg
krisse_1_striimi_feedback.jpg (56.3 KiB) Katsottu 3467 kertaa

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kristiina Jönkkäri

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 12 Joulu 2020 10:10

Vau Makkari [smilie=a_bravo.gif] Mieletön läpileikkaus tuohon, kiitos! :bow: En itse Twitchistä tiedä mitään ja harmitti kun piti olla sellasessa paikassa josta oon ihan ulkona, mutta ei mahda mitään. Mitkä ne oudot kysymykset oli?
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”