Ella Toivainen

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit, klassikkoheitot ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi asukkaasta?

Äänestys päättyi 01 Tammi 2021 14:20

5 - Suosikki
9
3%
4
6
2%
3
19
7%
2
27
9%
1
40
14%
0 - Inhokki
187
65%
 
Ääniä yhteensä: 288

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 31 Loka 2020 20:30

Wendla kirjoitti:
31 Loka 2020 11:42
---Viime aikoina oon alkanut mietiskellä, että olisikohan Ellalla nyt vähän useampia asioita mielen päällä. Muutenkin alkaa mietityttää, että ei kai kukaan voi olla noin jatkuvassa negatiivisuuden kehässä, jos kuitenkin omassa mielessä kaikki perushyvin. Ei kai? Hieman jo alkanut tuntua pahaltakin Ellan puolesta. Vaikka enpä hänen päänsä sisälle tietenkään pääse, voinhan olla täysin väärässäkin.---
Hyvin sanottu toi negatiivisuuden kehä. Niinhän se kiistämättä on ja näkyy, Ellan itsensä peittelemättä ja ilman juuri minkäänlaista suodatinta. Arttu lienee niin ihastunut, että sivuuttaa Ellan kritisoimisen.

Ella inhotaan, koska päästelee törkeyksiä melkeinpä kaikesta mahdollisesta. (Niin muuten päästelee moni muukin, ja päästeli Krisukin). Minä en ole nähnyt sen käytöstä muuna kuin vahvana suojakuorena. Ja sellaisen haittapuolina. Siinä kyynisyys on jäänyt päälle, kun parempaakaan ei ole löytynyt tilalle. Jonkinlainen pelko on aina mukana. Myönteisellä ja avoimella käytöksellä saisi turpiin. Kokemusten on täytynyt olla aika pahoja.

Jos yhden kohtauksen Ellasta haluaisin kaikkien katsovan, olisi se taannoinen avoin kuvaus Artulle mitä tulee Ellan itsensä inhottavaan käytökseen muita naisia kohtaan. Ellan mukaan se johtuu puhtaasti kateudesta. Ellassa itsessään olevasta. Stressaavasta koko elämän asioista ja tilanteesta johtuvasta.

Miksi noilla on kaikki valmiina ja helppoa kun mulla ei vielä mitään.

-Ei suora lainaus, mutta keskeinen pointti, ja puhui mm. bikineissä oleilusta joka ei hänelle vielä mahdollista. Toi saattaa tiivistää kaiken olennaisen. Aika rehellistä puhetta omista virheistä.

Kitkeryys ja pisteliäisyys on toimiva selviytymismekanismi kun ympäröivä maailma on niin paska meikäläisen kaltaisessa täysaikatuskassa elävälle.

- Näin tulkitsisin sitä Ellaa, jonka me näemme nyt ruudun läpi. Samoin huomaan hyvää siellä täällä. Fiksuja tulkintoja ja kommentteja ja sen Marjatan ylistämän sivistyneen kotikasvatuksen, esimerkiksi.

Stressaaminen talossa on kyllä pahentunut ja samalla pahentanut tota acting outtia. Toivon, että Ella löytää jotain uutta myönteistä voimaa talossa tai sitten talon ulkopuolella. Paulalle pojot siitä, että on tajunnut Ellan tarvitsevan tukea tavallista enemmän (oli se tuen antaminen sitten peliliike tai ei), mutta auttaako se paljoakaan kun noin huonot on fiilikset? Jää nähtäväksi.

Sitä mietin, että oliko Ellassa kuitenkin edes ripsaus toisten ihmisten tunteiden huomioonottamista alkuaikoina? Jollei, on kuvio surullisen synkkä.

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 31 Loka 2020 21:27

Mielestäni Ellan tapaus on hyvin yksinkertainen.

Kiusaajat kiusaavat, jotta heitä ei kiusattaisi. Heillä itsellään on jotakin, jota he pelkäävät muiden ilkkuvan. Kun ehtii ensin kiusaamaan, ei tule itse kiusatuksi.

Ellan tapauksessa kyse on tietenkin hänen transsukupuolisuudestaan. Se on arka paikka, jota hän peittää kovalla kuorella. Onneksi talossa kaikki asukkaat ovat olleet asiallisia sen suhteen. Pilkkaa on tosin esiintynyt erittäin ikävällä tavalla Twitterin ja Facebookin BB-keskusteluissa ja valitettavasti lievemmissä määrin täällä BBPlazallakin. Kiitos modeille sen kaitsemisesta.

Yoma
Asukaskokelas
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Syys 2014 11:22

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Yoma » 31 Loka 2020 22:14

Mitä ajattelette siitä, että Ella on hyvin avoimesti puhunut Artulle siitä että Arttu maksaisi hänelle yhtä sun toista talon ulkopuolella? Turkki, Louboutin, "nips naps"...

nettikatsomo
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 08 Elo 2006 21:35

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja nettikatsomo » 31 Loka 2020 22:18

Rumasti että Gold digger gurl of sugger daddy.

hiileri
Sala-asukas
Viestit: 375
Liittynyt: 25 Elo 2014 12:28

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja hiileri » 31 Loka 2020 22:22

Hyvää tiivistystä Ysiluokka ja Virtanen. :) Juurikin noin se taitaa olla. Kateellisuus cis-naisia kohtaan, oma epävarmuus monista asioista ja varmaan lukuisat ikävät, jopa traumaattiset kokemukset (kuten syömishäiriö), purkautuu tollasena "acting-outtina"/katkeruutena/ilkeilynä/muiden alentamisena yms. Jotenkin BB talossa näyttää eskaloituvan tuo tilanne, varsinki ku paremmat kaverit häädetään yks kerrallaan pois tukemasta häntä.. Onneks on sentään Paula ja Arttu. Tosin Paulallakaan ei oo pelkästää hyvä vaikutus, ku läyhää ja spekuloi niin paljon negatiivisesti.

sivustaseuraaja
Heikoilla hangilla
Viestit: 84
Liittynyt: 30 Syys 2020 10:26

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja sivustaseuraaja » 01 Marras 2020 00:29

Marko ei saa sanoa ellalle et tissit vielä tuohon niin sit on hyvä, mutta ella saa sanoa jopesta että sillä on isommat tissit ku ellalla? Mikä oikeus hänellä on haukkua muita?

lake79
Uimavalvoja
Viestit: 438
Liittynyt: 16 Marras 2008 14:14

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja lake79 » 01 Marras 2020 00:42

Tästä mä niin nautin. #aiettä

chypre
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2066
Liittynyt: 15 Syys 2005 17:29

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja chypre » 01 Marras 2020 01:07

Hyvä, että tämä ällötys lentää ulos kuin leppäkeihäs huomenna. Kuvottavin BB-asukas ikinä! :sick
"Oliks sadan tonnin polkasu, oliks?"

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 01 Marras 2020 03:44

Taisi olla Ellan taival tässä ja kaikille varmaan hyvä ratkaisu jos näin käy...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Marras 2020 11:05

Ellaa kun seuraili illalla/yöllä nimeämisten näyttämisen jälkeen, niin huomasi kyllä, että oli aika alamaissa. Ei se kivalta tuntunut kyllä täältä ruudunkaan takaa nähdä toisen alavireisyys. Jotenkin mieleen jäi erityisen hyvin se, kun kysyi Artulta makkarissa aika alakuloisella äänellä, että "oonks mä oikeesti sellanen ihmishirviö?"

Onneksi Ellalla on Arttu talossa. Vaikka Arttu ehkä aavistuksen typerästi kiukuttelikin, kun näki Ellalle annettujen nimeämispisteiden perusteet. Mutta silti.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Sihi » 01 Marras 2020 12:03

Mä en koskaan ole pitänyt Ellaa vittumaisena ihmisenä. Hieman katkerana, kateellisena, jokseenkin itsekkäänä, läyhääjänä, kyllä. Esimerkiksi tuo kateellisuus ja katkeruus on ihan ymmärrettävää, mutta ei tietysti hyväksyttävää. En voi edes kuvitella miltä tuntuu olla väärässä kropassa. Siinä on kyllä tekemistä itsensä kanssa koko elämäksi.
Vaikka ei pitäisi vertailla niin on tuolla vuosien varrella ollut ihan oikeasti kamalia ihmisä.

Toivon että Ella häädetään tänään. Pääsee pois tuolta ahdistuksesta.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 01 Marras 2020 13:12

Kävi kyllä sääliksi Ellaa kun meni niin alamaihin nimeämisperusteluiden jälkeen ja viettänyt aikaa omissa oloissaan ja niin surullisena. Voisi ehkä paremmin että lähtisi tuolta tänään?
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Nokim
Julkkisasukas
Viestit: 470
Liittynyt: 03 Syys 2013 23:00

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Nokim » 01 Marras 2020 14:25

Minulta ei riitä sääliä Ellalle. Itse hän on koko kauden ajan puhunut niin rumasti muista asukkaista (erityisesti Krissestä), että kaikki hänen haalimansa häätöpisteet perusteluineen tulivat ihan aiheesta. Enemmänkin tylytystä hän olisi ansainnut. Selvästi kauden ilkein ja itsekkäin ihminen.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja gemini » 01 Marras 2020 15:44

Minä olen katsonut koko kauden, pääasiassa 24/7 -palvelun kautta, sunnuntain häätölähetykset sekä sitten noita koosteita, joissa on studio-osuus. Ensimmäisellä viikolla jäi noin 5 päivää tosi vähälle seurannalle ulkomaan matkan takia, sen takia harmittaa, että mm. Tiiasta minulla ei ole juuri mitään mielipidettä. Samoin lokakuun alussa reissun takia, toinen noin 5 päivän katkos vain vähällä seurannalla, mutta muuten olen katsonut lähestulkoon noin 10 tuntia päivässä. Toki siis telkkari taustalla auki, että muutakin elämää on.

Mutta kuitenkin, minä en ole huomannut mitään kiusaamista. Millä tavoin Ella on kiusannut muita?
Minä en koe sitä kiusaamisena jos puhutaan selän takana, moni sen sijaan tuntuu sitä pitävän kiusaamisena ja se oikeuttaa vihaan. Esimerkiksi eilen OP sanoi jotain Paulalle jostain asukkaasta siellä sviitissä, niin heti alkoi toisella palstalla kauhea "OP ulos, kauhee ukko" jne. lässytys.

On ihan inhimillistä, että tuollaisessa suljetussa talossa, jossa ollaan samojen ihmisten kanssa viikkoja, niin puhutaan myös muista. Sama se on ihan työpaikoillakin, jatkuvasti sielläkin puhutaan toisista ihmisistä.

Samoin mm. Minna itse koki, ettei häntä ole kiusattu talossa, mutta katsojat olivat jo leimanneet Minnan kiusatuksi.
Itse olen mm. koulussa kokenut sitä, että opettaja tulee sanomaan minulle, että minua kiusataan, muut ovat sanoneet, että minua kiusataan. Itse olin ihan ihmeissäni, että mitä ihmettä.

Mutta kirjoitetaan tähän nyt Ellastakin vielä.
Minusta hän on ihana asukas ja pidän todella paljon hänen huumoristaan. Jää tosi suuri ikävä jos hänet häädetään tänään.

Avatar
Lulla
VIP-vieras
Viestit: 880
Liittynyt: 26 Elo 2014 15:18

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Lulla » 01 Marras 2020 19:58

^^

Niin. En ajatellut tänne pahemmin enää kirjoitella, koska en ymmärrä tämän palstan arvomaailmaa. Tai ymmärrän, mutta en voi sympatisoida sen kanssa. Täällä asukkaita arvotetaan aivan kummallisilla argumenteilla. Ei tarvitse kuin katsoa O-P:n tai Artun ketjujen viimeisimpiä käänteitä, niin näkee kaavan, josta tietää jo etukäteen, ennen lukemattakin, kuka on suosiossa ja kuka ei.

En minäkään tätä Ellan "kiusaamista" ymmärrä. Mitä ihmettä Ella on tehnyt tai sanonut, joka on jotenkin niin erilaista tai pahempaa, kuin joku muu talossa tai menneillä kausilla? Hänhän on aivan tavallinen ihminen. Ei se, jos hän ei ole Kristiinan kanssa samalla aaltopituudella tee hänestä mitenkään sen huonompaa. Ella ei edes pelaile, vaan on esimerkiksi antanut häätöäänestyspisteitä sen mukaan, mitä tuntee oikeasti.

Tämä negatiivisuus ja katsojien kiusaaminen häntä kohtaan on aivan yli tavallisten mittasuhteiden. En keksi muita syitä tähän, kuin että:

1. Ellan transtaustaa ei hyväksytä
2. Jos se hyväksytään, ei voida ajatella, että tällainen ihminen olisi normaali, mukava, rakastettava. Ts. "Hänessä täytyy olla jotain vialla". Eli ollaan jo alusta asti asennoituneina häntä vastaan.
3. Tällaisen ihmisen tulisi "pysyä lestissään", eli olemassaolo hyväksytään, mutta ei saisi olla "liikaa" äänessä, vaan pysytellä taustalla ja sivussa, "johon tällaiset henkilöt kuuluvatkin, täytteeksi"
4. Kaunis, pitkä, fiksu ja näyttävä ihminen herättää aina kateutta.
5. Ella on lisäksi tehnyt asioita elämässään, joita ei kaikki uskalla. Mennyt asioita kohti ja laittanut niitä tapahtumaan. Tällaiset ihmiset myös tuppaavat ärsyttämään niitä, jotka pyrkivät elämään elämäänsä mahdollisimman matalalla profiililla. Juttu vain on niin, että mitään ei elämässä saa, ellei sen perään mene, ja sen eteen tee kovasti töitä. No, Ella on tehnyt juuri näin, ja sekös ihmisiä sapettaakin. "Että kehtaa olla olevinaan."

Pointtina myös se, että en usko, että vaikka Ella olisi millainen pyhimys ollut, hän olisi noussut suosikiksi täällä. Itse kukin voi sitten omassa päässään miettiä, mitä tämä tarkoittaa.

Nämä asiat ovat päivänselviä, mutta näitä helmiä ei kannata täällä tuhlata.

Ella on joka tapauksessa BB-asukas, johon olen eniten ikinä BB:ssä samaistunut. Pääsee varmasti vielä vaikka mihin elämässä. Tuen loppuun asti. Kiitos, Ella! 🤗
Glxblt?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 01 Marras 2020 20:33

Lulla kirjoitti:
01 Marras 2020 19:58
Tämä negatiivisuus ja katsojien kiusaaminen häntä kohtaan on aivan yli tavallisten mittasuhteiden. En keksi muita syitä tähän, kuin että:

1. Ellan transtaustaa ei hyväksytä
2. Jos se hyväksytään, ei voida ajatella, että tällainen ihminen olisi normaali, mukava, rakastettava. Ts. "Hänessä täytyy olla jotain vialla". Eli ollaan jo alusta asti asennoituneina häntä vastaan.
3. Tällaisen ihmisen tulisi "pysyä lestissään", eli olemassaolo hyväksytään, mutta ei saisi olla "liikaa" äänessä, vaan pysytellä taustalla ja sivussa, "johon tällaiset henkilöt kuuluvatkin, täytteeksi"
4. Kaunis, pitkä, fiksu ja näyttävä ihminen herättää aina kateutta.
5. Ella on lisäksi tehnyt asioita elämässään, joita ei kaikki uskalla. Mennyt asioita kohti ja laittanut niitä tapahtumaan. Tällaiset ihmiset myös tuppaavat ärsyttämään niitä, jotka pyrkivät elämään elämäänsä mahdollisimman matalalla profiililla. Juttu vain on niin, että mitään ei elämässä saa, ellei sen perään mene, ja sen eteen tee kovasti töitä. No, Ella on tehnyt juuri näin, ja sekös ihmisiä sapettaakin. "Että kehtaa olla olevinaan."
Tai sitten 6. Ella ei ole vielä täysin sinut itsensä kanssa ja se peilautuu tuolla talossa todella negatiivisena ja kateellisena käytöksenä, joka ilmenee erityisesti pienessä porukassa pahan luokan paskan puhumisena. Voi olla, että purkaa vaan omia epävarmuuksiaan ja on itsekin kai sanonut, että on kateellinen nuorille naisille, jotka voivat vapaasti laittaa bikinit päälle ym.

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Jos asukkaan perusolemus on naama norsunvitulla oleva paskanjauhaja, niin syitä sille, ettei hänestä pidetä, on ihan turha sen kauempaa hakea.

Lisäksi itse en ole havainnut mitään kiusaamista ainakaan tällä palstalla. Toki tämä ketju on yksi eniten siivotuista ketjuista tällä kaudella ja muutama käyttäjä ei tunnu edelleenkään tajuavan, että miksi niitä viestejä täältä on siivoiltu, mutta en noin muuten lähtisi kauheasti yleistämään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Risto » 01 Marras 2020 22:18

Zygerö kirjoitti:
01 Marras 2020 20:33
Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Jos asukkaan perusolemus on naama norsunvitulla oleva paskanjauhaja, niin syitä sille, ettei hänestä pidetä, on ihan turha sen kauempaa hakea.
Tämä kiteytti mielipiteeni Ellasta aika hyvin. Aika hyvin asukkaiden nimeämispisteissäkin tuli syitä miksi en Ellasta niin välittänyt. Itsellänikin aika musta huumorintaju, mutta aika harvoin tuli Ellan "vitseille" naurettua.

Loppupisteet: 0

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 01 Marras 2020 22:18

Ellasta jo oman mielipiteeni tossa ylempänä sanoinkin, mutta sanotaan nyt jotain vielä. Sen lisäksi, että oli kovin vittumaisen oloinen ja negatiivinen ihminen, oli Ella minusta myös ehkä koko kauden tylsin ihminen tuolla talossa mulle. Ei tuonut mitään sellaisia tapahtumia, joita itse arvostan viihteenä. 0
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
SilentJimbo
Julkkisasukas
Viestit: 460
Liittynyt: 03 Syys 2019 15:27

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja SilentJimbo » 01 Marras 2020 22:25

Kaikkea hyvää vain jatkoon... Väärä aika oli lähteä taloon, kun on noin suuri elämänmuutos tulossa elämään...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Marras 2020 22:32

Ella oli yksi selkeästi ärsyttävimmistä asukkaista. Se toistuva paskanjauhanta ei vain napannut sitten yhtään. Kuitenkin olen miettinyt, että missä määrin Ellan paikoitellen aika kyseenalainenkin käytös johtui mahdollisista oman elämän kipupisteistä. Eihän omat kipuilutkaan paskanjauhantaa oikeuttaisi, mutta voisivat ehkä tehdä siitä jollain tapaa ymmärrettävämpää ja inhimillisempää. Toki Ella varmasti itse tietää parhaiten, että mistä mikäkin johtuu ja missä määrin omat kipuilut ovat mahdollisesti vaikuttaneet. Pelkkää spekulaatiotahan tämä vain on.

Loppupisteet 1/5.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja Sihi » 01 Marras 2020 22:34

Kiitos Ella!
Olen sanonut jo sanottavani hänestä aiemmin.
Loppupisteet 4/5
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

lake79
Uimavalvoja
Viestit: 438
Liittynyt: 16 Marras 2008 14:14

Re: Ella Toivainen

Viesti Kirjoittaja lake79 » 01 Marras 2020 22:34

Vihdoinkin. Aivan liian usein vaihdoin Ellan vuoksi feediä, kun mökömökönaamaa ja kiukuttelua ei vaan jaksanut katsoa/kuunnella. Kotio kasvamaan akuiseksi ja jos juominen on noin ongelmallista, kuten sanoi, niin ehkä sitä sitten ei kannattaisi harrastaa... Itsellä menee kaikkien aikojen top5 inhokkiasukkaiden joukkoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”