Sini Liljeqvist

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit, klassikkoheitot ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi asukkaasta?

Äänestys päättyi 01 Tammi 2021 14:20

5 - Suosikki
7
3%
4
12
6%
3
17
8%
2
17
8%
1
31
15%
0 - Inhokki
129
61%
 
Ääniä yhteensä: 213

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 10 Syys 2020 15:58

Sini ( tietojen mukaan ) toimii asianajajana erityisesti seksuaalista häirintää ja/tai kiusaamista kokeneille ihmisille, itse oikein kiusaajien/mollaajien kuningatar!! Miten ikinä tuollainen ihminen voi toimia asianajajana, varmasti "hyvää mainosta" firmalle, kun asianajaja itse paha kiusaaja ja seläntakana puhuja...
Inhokit: Sini (talossa) Tiia ( mökillä)
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

riverjude
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Syys 2019 14:13

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja riverjude » 10 Syys 2020 18:20

Jatkuva alapäästä, sen hajusta ja sieltä tulevista eritteistä huuteleminen on vastenmielistä ja lapsellista. En ole mikään siveyden sipuli, mutta ei jaksa kuunnella tippaakaan Sinin kuukautisveritarinoita. Toivottavasti tippuu pian.

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 10 Syys 2020 18:45

riverjude kirjoitti:
10 Syys 2020 18:20
Jatkuva alapäästä, sen hajusta ja sieltä tulevista eritteistä huuteleminen on vastenmielistä ja lapsellista. En ole mikään siveyden sipuli, mutta ei jaksa kuunnella tippaakaan Sinin kuukautisveritarinoita. Toivottavasti tippuu pian.
Tänään on kyllä jutut kulkeneet koko päivän yhden asian ympärillä. On kyllä uuvuttavaa kuunneltavaa ollut, joten pudotin 0.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 10 Syys 2020 18:51

Sini ei ole kovin oma-aloitteinen. Kaipaili rutiineita ja sääntöjä tms.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja realityfan » 10 Syys 2020 19:56

Sinillä on alapään tuoksujen kanssa ilmeisesti hivenen ongelmaa.

- Esimerkki1: Ella makailee Sinin jalkovälissä ja Sini on todella huolissaan ettei hänen pillu lemahtele.

- Esimerkki2: Sinin 'sisko' on lämmitellyt siirrettävän lämpöpatterin päällä menkkapikkareita ja haju on ollut melkoinen. Rivien välistä oli kuitenkin aistittavissa, että Sinin pikkarit haisi myös yhtä pahalle samaisella patterilla. Välillä kun Rovaniemellä oli ollut oikein kylmä, niin oli lämmitelty toosaa pillugrillissä, eli tällä samaisella patterilla. Haju oli ollut silloinkin läsnä.

-Esimerkki3: Sini ihmettelee, eikö Sasan toosa haise miltään, edes kovimpien treenien jälkeen.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Evalds » 10 Syys 2020 19:58

Vastenmielisyys kasvaa, pahaa teki noi Minna-jutut ja tää tyyppi on olevinaan ihmisoikeusjuristi tjsp?

Tokana tuo alapääjutut, ei sinäänsä häritse mutta liika on liikaa.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 10 Syys 2020 20:34

Pudotin ykköseen. Vastenmielisiä kaikki jatkuvat alapääjutut. Liika on liikaa. Kiusaamista en myöskään hyväksy ollenkaan. En ole itse sitä nähnyt koska olen seurannut mökkiläisiä enemmän, mutta jos sitä tosiaan on, niin yök. Pelkkä suntioksi sanominen ei kyllä välttämättä ole kiusaamista, voi olla vain sen korostamista että miten hauskaa on että suntio ja " kirkonpolttaja " viihtyvät toistensa seurassa. Mutta katsellaan a
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Sihi » 10 Syys 2020 20:40

Onko tämä hetkeäkään hiljaa? Ihan järkyttävä kälättäjä. Rakastunut omaan ääneensä. Hirveä energiasyöppö tämmöisen introvertin näkökulmasta.
Myöskin todellä ärsyttävä ääni ylipäätään. Huoh ja nyt on vasta ensimmäinen viikko.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Syys 2020 20:48

Ei ei ei, en vaan jaksa. :madone: Jatkuvasti äänessä. Olisi kiva kuunnella muidenkin talolaisten juttuja, mutta Sini tuntuu tunkevan joka paikkaan ja joka keskusteluun mukaan. Lisäksi noi Minna jutut. Huoh.Tässä on meidän tämän kauden läyhääjä.

Pakko pudottaa ykkösestä nollaan jo ennen kuin eka viikko on edes loppunut.
:trollface:

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja realityfan » 10 Syys 2020 21:16

Sini on varmasti jakkupuku duunissaan joutunut hivenen pidättelemään sisintään. Suotakoon hänelle tämä pikku irtiotto arjesta. Antaa vaan tulla kaikki pikkuhärskit läpät. Vetihän Krisukin aivan hävytöntä settiä viime kaudella ja voitti koko kisan. Sini on mielestäni aivan loistava asukasvalinta talon tapahtumien kannalta. Voi kun yhdistymisen jälkeen toiselta puolelta löytyisi Sinille saman henkinen juttukaveri. En ole katsonut yhtään mökkipuolta, mutta kai sielläkin on joku nainen, jolla jotain alapään diagnostiikkaa on tehtynä?

chamomile
Juontaja
Viestit: 1019
Liittynyt: 27 Elo 2012 17:42

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja chamomile » 10 Syys 2020 22:03

Tämän ihmisen ei ehkä olisi kannattanut lähteä BB:hen. Pahimmassa tapauksessa loppuu työt ja avioliitto. Tuo heitto leskeytymisestä oli jotenkin tökeröintä ikinä... No, ei kai tämä ole niin vakavaa, mutta myötähäpeä on liipasimella koko ajan rouvan puolesta.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 10 Syys 2020 22:52

kotikissa kirjoitti:
10 Syys 2020 18:51
Sini ei ole kovin oma-aloitteinen. Kaipaili rutiineita ja sääntöjä tms.
Tähän pakko vastata tälleen ADHD ihmisenä, että osa hoitoa eli tän kanssa pärjäämistä on vahvat rutiinit ja selkeät säännöt. Muuten voi unohtua jonkun tehtävän pariin liian pitkäksi aikaa tai vaihtaa tehtävää/tekemistä koko ajan niin ettei mistään tule mitään. Tai sit ei tuu tehneeksi yhtään mitään.

Eikö ne kepposet ole oma-aloitteisuutta?
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 11 Syys 2020 00:09

chamomile kirjoitti:
10 Syys 2020 22:03
Tämän ihmisen ei ehkä olisi kannattanut lähteä BB:hen. Pahimmassa tapauksessa loppuu työt ja avioliitto. Tuo heitto leskeytymisestä oli jotenkin tökeröintä ikinä... No, ei kai tämä ole niin vakavaa, mutta myötähäpeä on liipasimella koko ajan rouvan puolesta.
Mikä heitto?

Avatar
a[way]
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 06 Syys 2020 15:51

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja a[way] » 11 Syys 2020 04:59

Nyymi kirjoitti:
10 Syys 2020 22:52
Tähän pakko vastata tälleen ADHD ihmisenä, että osa hoitoa eli tän kanssa pärjäämistä on vahvat rutiinit ja selkeät säännöt. Muuten voi unohtua jonkun tehtävän pariin liian pitkäksi aikaa tai vaihtaa tehtävää/tekemistä koko ajan niin ettei mistään tule mitään. Tai sit ei tuu tehneeksi yhtään mitään.
Ymmärrän jos et halua vastata. Miten kuvittelet ADHD:n diagnosoidun ihmisen pärjäävän useamman viikon BB-talossa? Jos kuvittelisit omalle kohdalle? Voiko joutenolo talossa käydä olla raskaampi taakka kuin muilla asukkailla? Toki tiedän, että ko. häiriö näkyy eri tasoisena ihmisille.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Syys 2020 07:08

Miuta oikeastaan jopa hiukan hämmentää, kun en ole kokenut Sinin heittoja niin pahoiksi. Talon väkeä kuitenkin seurasin maanantaina oikeastaan koko päivän, lenkkitauot poisluettuna. Ja muutkin päivät olen talon väkeä tapittanut, joskin jotakuinkin vain klo 18-22. Onko Sinillä sitten jokun tyynempi vaihe illasta vai miksi en vain ikinä meinaa nähdä niitä heittoja, epäasiallisuuksia yms? Mietityttää, jäänkö nyt jostain oleellisesta paitsi.

Muistan kolme sellaista juttua, että hieman pysähdyin miettimään:

!, Sini kysyi Ellan aiemmasta nimestä. Tietyllä tapaa ehkä ymmärrän kiinnostuksen, mutta oli tuo kysymys ehkä vähän turhan uskalias, varsinkin kun eivät ole tunteneet vielä edes erityisen kauan. Ella tosin ei vaikuttanut pahemmin siitä kysymyksestä loukkaantuvan, joten eipä siitä sitten kai sen enempää.

2. Sini puhui Ellan kanssa kaksistaan olkkarissa Minnasta, joskin puhui Minnasta Suntiona. En muista, mistä silloin puhivat, mutta ei muistaakseni mitään erityisen pahaa. Mutta jotenkin vain jokin Sinin tavassa puhua ja siinä räkätyksessä sai minut pohtimaan, että tämä ei välttämättä lupaile hyvää. Mutta siltikään varsinaista Minnan kiusaamista, järjestelmällistä mustamaalaamista tai muuta vastaavaa en ole nähnyt.

3. Sini heitti kylpärissä jotain sellaista, että kun hän todennäköisesti joskus jää leskeksi, niin sitten voi sinkkuna... öh jotain? Jotain miesten "jahtaamiseen" liittyvää se kai oli? Siinä vaiheessa vähän mietin, että hiukkasen erikoinen heitto, että mitenhän puoliso suhtautuu tuohon. Mutta toisaalta eiköhän puolisokin Sinin tavat puhua tunne, mahdollistahan se on että puoliso ei ole moksiskaan. Joissain suhteissa on ihan normaalia, että välillä heitetään vähän kovempaakin läppää. Mutta juu, koska asukkain parisuhejutut ei varsinaisesti minulle kuulu, niin tältä osin jätän asian tähän. Mutta siis en erityisen järkyttynyt ollut tästäkään heitosta.

Wiukucat
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2019 10:58

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Wiukucat » 11 Syys 2020 09:24

Sini,Sini..illan itkukohtaus pisti miettimään, mitä sen, ja koko tämän (hänen itsensä kertoman) läheisriippuvaisuuden takana on. Ja sitähän tässä mietin edelleen. Onko syy se, että vaikka nukkumapaikatkin järjesteltiin Sinin mielen mukaan, niin Artun kainalo nukkumaankäydessä aukesi vasta kyyneleiden myötä. Huijaako Sini toiminnallaan eniten itseään? Jos näin on, niin surullista, eikä tule päättymään hyvin BB-talossa.

riverjude
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Syys 2019 14:13

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja riverjude » 11 Syys 2020 10:43

zilipippuri kirjoitti:
11 Syys 2020 00:09
chamomile kirjoitti:
10 Syys 2020 22:03
Tämän ihmisen ei ehkä olisi kannattanut lähteä BB:hen. Pahimmassa tapauksessa loppuu työt ja avioliitto. Tuo heitto leskeytymisestä oli jotenkin tökeröintä ikinä... No, ei kai tämä ole niin vakavaa, mutta myötähäpeä on liipasimella koko ajan rouvan puolesta.
Mikä heitto?
Sini sanoi jotain siihen suuntaan, että hänellähän on leskeytyminen edessä (ikäero miehen kanssa) ja sitten hänellä "aukee hanat" tms. kun lähtee miesjahtiin. Ellei tässä viitattu johonkin toiseen leskiletkautukseen.

Janoinen
Nevahööd
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Syys 2019 18:08

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Janoinen » 11 Syys 2020 10:45

Toivon kuitenkin ettei lennä pihalle ennen asukkaiden yhdistymistä.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 11 Syys 2020 11:59

a[way] kirjoitti:
11 Syys 2020 04:59
Nyymi kirjoitti:
10 Syys 2020 22:52
Tähän pakko vastata tälleen ADHD ihmisenä, että osa hoitoa eli tän kanssa pärjäämistä on vahvat rutiinit ja selkeät säännöt. Muuten voi unohtua jonkun tehtävän pariin liian pitkäksi aikaa tai vaihtaa tehtävää/tekemistä koko ajan niin ettei mistään tule mitään. Tai sit ei tuu tehneeksi yhtään mitään.
Ymmärrän jos et halua vastata. Miten kuvittelet ADHD:n diagnosoidun ihmisen pärjäävän useamman viikon BB-talossa? Jos kuvittelisit omalle kohdalle? Voiko joutenolo talossa käydä olla raskaampi taakka kuin muilla asukkailla? Toki tiedän, että ko. häiriö näkyy eri tasoisena ihmisille.

Mielelläni vastaan: Itselle just pahin painajainen, että mut käsitettäis väärin ja leimattais vaikka narsistiksi, niin kuin nyt Siniä leimataan. En siis sano, etteikö se vois olla, mutta voi myös hyvin olla että ei ole. En tiedä yhtään, miten itse pärjäisin. Oon sitä miettinyt, että se vois mennä ihan hyvin tai sitten täysin persiilleen.

Ongelma on just se, että suljetaan pieneen tilaan ilman niitä omia virikkeitä ja tekemisiä joihin saa purkaa vilkkauttaan. Toisaalta laitetaan tilanteeseen jossa ärsykkeitä tulee muista ihmisistä.

Mietin esim. Kun Sini sanoi Minnalle, ettei sun tarvitse koko ajan siivota ja häärätä, kiitos vaan, mutta ei sun tarvii tehdä meille ruokaa, niin kyse voi olla siitä että ADHD ihmiselle se on ärsyke: Joku pyörii ja häärää kun itse yrittää olla sohvalla rauhassa. Se on tosi kuormittavaa, että kiinnittää huomionsa joka rasahdukseen ja tuollainen korostuu stressaavassa tilanteessa. Itse syön lääkkeitä mutta jos on kova stressi, niin se ei auta. Voin myös kuvitella, että Sini sanoi tuon myös hyvin vilpittömästi sen lisäksi, että se häärääminen stressaa häntä itseään.

Eilisessä BB lähetyksessä laitoin merkille, että tuo tuomittiin että Sini antoi Minnalle kovaa palautetta. Olin että apua, tuoko on kovaa palautetta että sanoo toiselle, että hei relaa, ei sun tarvii? En usko, että Sinille tulee pieneen mieleenkään että noin voidaan tulkita. Tällaisesta tulee mullekin stressiä: En ymmärrä neurotyypillisten ihmisten tulkintatapaa joten apua, mitenhän muakin tulkitaan. En uskaltais mennä taloon itse.

ADHD ihmiselle tylsyys on todella raskas tunne. On pakko keksiä jotain, ettei tukehdu tylsyyteen. Sini onkin keksinyt kepposia ja alkanut spekuloida toisten ihmissuhteita. Jokainen on erilainen, joten en voi tietää onko motiivi kiusata tms, mutta näen sen mahiksen että Sini käy ylikierroksilla ja sai ns. pakkomielteen Artun ja Minnan suhteesta ja ei tajua, millaista se on toisille.
Mulle tulee kans noita villityksiä: Milloin innostun ja uppoudun vaikka BB:stä, milloin neulomisesta, milloin Barbie nukkien keräilystä, milloin suomalaisesta suunnittelusta. Joskus päätetään oman kumppanin kanssa, että ei puhuta enää toistemme vanhemmista, koska se vain ahdistaa, ja sitten kumminkin levy jää päälle. ADHD ihminen tosiaan kiinnittää joka asiaan huomiota ja puuttuu kaikkeen herkästi. Autismin kirjon häiriö. Voi olla lisänä myös diagnosoimattomia aspergerpiirteitä, koska niitä ei yleensä erikseen ees tutkita jos on ADHD dg. Voi olla sitä että kiinnostuu rajatusti asioista ja uppoutuu niihin täysillä.

Voin siis kuvitella, että Sinillä jäi levy päälle Minnan ja Artun suhteen eikä oo tarkoittanut pahalla. Se on yksi mahis, ja surettaa jos asia on näin ja tuon sosiaalisen kömpelyyden ja jarrujen puutteen takia hänet on leimattu pahaksi tms. Mä aina vitsailen, että oon kuin koira joka tarvii virikkeitä ja jos levy jää päälle, ni heiluttakaa vain jotain vinkulelua mun naaman eessä niin huomio menee muualle. Tarkoitan, että jos vaikka Minna tai Arttu sanois että nyt riittää suhdehöpinä ja kuka tahansa alkais puhua uudesta mielenkiintoisesta aiheesta, Sini menis eteenpäin. Mutta esim. Sasa, Ella ja Arttu on enemmänkin provosoineet lisää. Eikä muilta voi vaatiakaan erityisihmisen ohjaamista. ADHD ihminen on myös innostuksessaan erittäin mukaansatempaava. Ei siis tosiaan välttis oo kyse mistään narsistin hovin keräämisestä, mitä esim. Vauvapalstalla vaahdotaan. Noilla on tuolla tylsää!

Sitten se, kun hän sanoo muille, että sanokaa jos menee yli: Tuli heti mieleen että hän on lapsesta asti ollut villi ja saanut jatkuvasti siitä moitteita. Se voi olla isokin trauma: Joutuu varmistelemaan muilta, mutta muut ei ehkä sanokaan suoraan ja itse luulee ettei niitä haittaa tai että niillä on jopa hauskaa.

On oikeasti ADHD ihmiselle tosi vaikeaa arvioida, mikä menee muiden mielestä yli. Olin kerran ADHD aikuisten leirillä ja siellä oli helpotus, että muut keskeyttivät reippaasti että nyt sä jumitat ja pidät monologia tai sanoivat suoraan että mä en nyt jaksa tänmöisiä juttuja. Siellä se oli puolin ja toisin, mutta riitaa ei tullut koska kaikki ymmärrettiin ettei kukaan pahuuttaan.

Mun kuva neurotyypillisestä ihmisestä on, että ei sanota suoraan vaan annetaan mun ns. jyrätä toinen puheella tms. ja sitten seläntakana sanotaan että vitsi toi sekopää on ärsyttävä tai puhuu vain itsestään. Se on tosi raskasta. Mä oon omassa elämässä tän takia helposti vetäytyvä. Jos olisin tuolla BB talossa, voi olla että treenaisin hulluna ja yrittäisin välttää höpöttämistä ettei vain tuu ongelmia ja väärinymmärrystä. Voi olla, että epäonnistuisin!

Minnakin on 39v ja on myös vähän alentavaa suurelta yleisöltä leimata häntä kiusatuksi yms. Odotan että kuulen häneltä itseltään, että kokee olevansa kiusattu. Sinikään ei tiedä asiaa, ellei sitä ilmaista.

Laitoin nyt ite taas Sinille numeron 4 koska seurattuani enemmän 24/7 en oo vakuuttunut että kyse on kiusaamisesta. Voi olla myös ajattelemattomuutta, sokeutta itselleen ja muille ja reaktio kuormitukseen. Alkoi säälittää kun hänen kimppuun käydään somessa ym.

Saa nyt nähdä.

Nyt mä jo unohdin sun kysymyksen! ADHD tekee työmuistista huonon ja unohtaa helposti mistä on kyse. Sini ei ehkä pian ees muista koko Arttu/Minna juttua. 😃

Ai niin. En ite usko että olisin uskaltanut lähteä keppostelemaan just sen takia, että pelkäisin että muut sanoo että ei haittaa, oli hauska läppä ja jälkikäteen käy ilmi että olikin tyhmä juttu ja haukutaan lapselliseksi.

Tuommoinen talo on haastava neurotyypillisellekin, saatika ADHD ihmiselle. Kotona esim. Pelkkä seinäkellon raksutus saa mut välillä kiukkuiseksi. 😬

Toivon hirveesti että tuolla talossa Sini vähän rauhottuis ja kyse ei olis kiusaamisesta.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 11 Syys 2020 12:10

riverjude kirjoitti:
11 Syys 2020 10:43
zilipippuri kirjoitti:
11 Syys 2020 00:09
chamomile kirjoitti:
10 Syys 2020 22:03
Tämän ihmisen ei ehkä olisi kannattanut lähteä BB:hen. Pahimmassa tapauksessa loppuu työt ja avioliitto. Tuo heitto leskeytymisestä oli jotenkin tökeröintä ikinä... No, ei kai tämä ole niin vakavaa, mutta myötähäpeä on liipasimella koko ajan rouvan puolesta.
Mikä heitto?
Sini sanoi jotain siihen suuntaan, että hänellähän on leskeytyminen edessä (ikäero miehen kanssa) ja sitten hänellä "aukee hanat" tms. kun lähtee miesjahtiin. Ellei tässä viitattu johonkin toiseen leskiletkautukseen.
Jaahas. Voin jälleen kuvitella, että tässä ADHD ihminen sanoo niin kuin asia on, ja että tästä on kotonakin jo puhuttu ja vitsailtu eikä hänen mies ole moksiskaan. Mun lapsen isä on kuollut, ja itsekin oon heittänyt melko mustaakin huumoria asiasta koska se on selviytymiskeino ja koska asiat on niin kuin ne on. Jos odotettavissa olis leskeytyminen ikäeron takia, niin saattaisin itsekin sanoa että sitten lähtee mopo kyllä käsistä. Ihan itseni tuntien. ADHD ihmisellä tuppaa nuo hommat karkaamaan käsistä. Hah hah.

Pitäis toki ymmärtää pitää nuo vitsit lähipiirissä, mutta nyt koko kansa kauhistelee että Sini loukkaa miestään tai ei välitä hänestä. Eihän me tiedetä niiden suhteesta mitään. Tuskin mies olis naimisissa Sinin kanssa jos ei osais suodattaa noita juttuja.

Ai kauhee. No, oli kyllä odotettavissa. Kaikki ADHD:t möläyttelee varsinkin jos ei oo omia rutiineita turvana. 🤦

Nimim. ADHD-Suomi-ADHD
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
jokunen
Mökkiläinen
Viestit: 203
Liittynyt: 08 Elo 2006 13:11
Paikkakunta: Espoo

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja jokunen » 11 Syys 2020 12:12

Nyymi kirjoitti:
11 Syys 2020 11:59
a[way] kirjoitti:
11 Syys 2020 04:59
Nyymi kirjoitti:
10 Syys 2020 22:52
Tähän pakko vastata tälleen ADHD ihmisenä, että osa hoitoa eli tän kanssa pärjäämistä on vahvat rutiinit ja selkeät säännöt. Muuten voi unohtua jonkun tehtävän pariin liian pitkäksi aikaa tai vaihtaa tehtävää/tekemistä koko ajan niin ettei mistään tule mitään. Tai sit ei tuu tehneeksi yhtään mitään.
Ymmärrän jos et halua vastata. Miten kuvittelet ADHD:n diagnosoidun ihmisen pärjäävän useamman viikon BB-talossa? Jos kuvittelisit omalle kohdalle? Voiko joutenolo talossa käydä olla raskaampi taakka kuin muilla asukkailla? Toki tiedän, että ko. häiriö näkyy eri tasoisena ihmisille.

Mielelläni vastaan: Itselle just pahin painajainen, että mut käsitettäis väärin ja leimattais vaikka narsistiksi, niin kuin nyt Siniä leimataan. En siis sano, etteikö se vois olla, mutta voi myös hyvin olla että ei ole. En tiedä yhtään, miten itse pärjäisin. Oon sitä miettinyt, että se vois mennä ihan hyvin tai sitten täysin persiilleen.

Ongelma on just se, että suljetaan pieneen tilaan ilman niitä omia virikkeitä ja tekemisiä joihin saa purkaa vilkkauttaan. Toisaalta laitetaan tilanteeseen jossa ärsykkeitä tulee muista ihmisistä.

Mietin esim. Kun Sini sanoi Minnalle, ettei sun tarvitse koko ajan siivota ja häärätä, kiitos vaan, mutta ei sun tarvii tehdä meille ruokaa, niin kyse voi olla siitä että ADHD ihmiselle se on ärsyke: Joku pyörii ja häärää kun itse yrittää olla sohvalla rauhassa. Se on tosi kuormittavaa, että kiinnittää huomionsa joka rasahdukseen ja tuollainen korostuu stressaavassa tilanteessa. Itse syön lääkkeitä mutta jos on kova stressi, niin se ei auta. Voin myös kuvitella, että Sini sanoi tuon myös hyvin vilpittömästi sen lisäksi, että se häärääminen stressaa häntä itseään.

Eilisessä BB lähetyksessä laitoin merkille, että tuo tuomittiin että Sini antoi Minnalle kovaa palautetta. Olin että apua, tuoko on kovaa palautetta että sanoo toiselle, että hei relaa, ei sun tarvii? En usko, että Sinille tulee pieneen mieleenkään että noin voidaan tulkita. Tällaisesta tulee mullekin stressiä: En ymmärrä neurotyypillisten ihmisten tulkintatapaa joten apua, mitenhän muakin tulkitaan. En uskaltais mennä taloon itse.

ADHD ihmiselle tylsyys on todella raskas tunne. On pakko keksiä jotain, ettei tukehdu tylsyyteen. Sini onkin keksinyt kepposia ja alkanut spekuloida toisten ihmissuhteita. Jokainen on erilainen, joten en voi tietää onko motiivi kiusata tms, mutta näen sen mahiksen että Sini käy ylikierroksilla ja sai ns. pakkomielteen Artun ja Minnan suhteesta ja ei tajua, millaista se on toisille.
Mulle tulee kans noita villityksiä: Milloin innostun ja uppoudun vaikka BB:stä, milloin neulomisesta, milloin Barbie nukkien keräilystä, milloin suomalaisesta suunnittelusta. Joskus päätetään oman kumppanin kanssa, että ei puhuta enää toistemme vanhemmista, koska se vain ahdistaa, ja sitten kumminkin levy jää päälle. ADHD ihminen tosiaan kiinnittää joka asiaan huomiota ja puuttuu kaikkeen herkästi. Autismin kirjon häiriö. Voi olla lisänä myös diagnosoimattomia aspergerpiirteitä, koska niitä ei yleensä erikseen ees tutkita jos on ADHD dg. Voi olla sitä että kiinnostuu rajatusti asioista ja uppoutuu niihin täysillä.

Voin siis kuvitella, että Sinillä jäi levy päälle Minnan ja Artun suhteen eikä oo tarkoittanut pahalla. Se on yksi mahis, ja surettaa jos asia on näin ja tuon sosiaalisen kömpelyyden ja jarrujen puutteen takia hänet on leimattu pahaksi tms. Mä aina vitsailen, että oon kuin koira joka tarvii virikkeitä ja jos levy jää päälle, ni heiluttakaa vain jotain vinkulelua mun naaman eessä niin huomio menee muualle. Tarkoitan, että jos vaikka Minna tai Arttu sanois että nyt riittää suhdehöpinä ja kuka tahansa alkais puhua uudesta mielenkiintoisesta aiheesta, Sini menis eteenpäin. Mutta esim. Sasa, Ella ja Arttu on enemmänkin provosoineet lisää. Eikä muilta voi vaatiakaan erityisihmisen ohjaamista. ADHD ihminen on myös innostuksessaan erittäin mukaansatempaava. Ei siis tosiaan välttis oo kyse mistään narsistin hovin keräämisestä, mitä esim. Vauvapalstalla vaahdotaan. Noilla on tuolla tylsää!

Sitten se, kun hän sanoo muille, että sanokaa jos menee yli: Tuli heti mieleen että hän on lapsesta asti ollut villi ja saanut jatkuvasti siitä moitteita. Se voi olla isokin trauma: Joutuu varmistelemaan muilta, mutta muut ei ehkä sanokaan suoraan ja itse luulee ettei niitä haittaa tai että niillä on jopa hauskaa.

On oikeasti ADHD ihmiselle tosi vaikeaa arvioida, mikä menee muiden mielestä yli. Olin kerran ADHD aikuisten leirillä ja siellä oli helpotus, että muut keskeyttivät reippaasti että nyt sä jumitat ja pidät monologia tai sanoivat suoraan että mä en nyt jaksa tänmöisiä juttuja. Siellä se oli puolin ja toisin, mutta riitaa ei tullut koska kaikki ymmärrettiin ettei kukaan pahuuttaan.

Mun kuva neurotyypillisestä ihmisestä on, että ei sanota suoraan vaan annetaan mun ns. jyrätä toinen puheella tms. ja sitten seläntakana sanotaan että vitsi toi sekopää on ärsyttävä tai puhuu vain itsestään. Se on tosi raskasta. Mä oon omassa elämässä tän takia helposti vetäytyvä. Jos olisin tuolla BB talossa, voi olla että treenaisin hulluna ja yrittäisin välttää höpöttämistä ettei vain tuu ongelmia ja väärinymmärrystä. Voi olla, että epäonnistuisin!

Minnakin on 39v ja on myös vähän alentavaa suurelta yleisöltä leimata häntä kiusatuksi yms. Odotan että kuulen häneltä itseltään, että kokee olevansa kiusattu. Sinikään ei tiedä asiaa, ellei sitä ilmaista.

Laitoin nyt ite taas Sinille numeron 4 koska seurattuani enemmän 24/7 en oo vakuuttunut että kyse on kiusaamisesta. Voi olla myös ajattelemattomuutta, sokeutta itselleen ja muille ja reaktio kuormitukseen. Alkoi säälittää kun hänen kimppuun käydään somessa ym.

Saa nyt nähdä.

Nyt mä jo unohdin sun kysymyksen! ADHD tekee työmuistista huonon ja unohtaa helposti mistä on kyse. Sini ei ehkä pian ees muista koko Arttu/Minna juttua. 😃

Ai niin. En ite usko että olisin uskaltanut lähteä keppostelemaan just sen takia, että pelkäisin että muut sanoo että ei haittaa, oli hauska läppä ja jälkikäteen käy ilmi että olikin tyhmä juttu ja haukutaan lapselliseksi.

Tuommoinen talo on haastava neurotyypillisellekin, saatika ADHD ihmiselle. Kotona esim. Pelkkä seinäkellon raksutus saa mut välillä kiukkuiseksi. 😬

Toivon hirveesti että tuolla talossa Sini vähän rauhottuis ja kyse ei olis kiusaamisesta.
Kiitos kun avasit tätä! Silmiä aukaiseva postaus. Itse olen ollut ihan helisemässä tän Sinin kanssa, sinun kirjoituksesi toi toisenlaista näkökulmaa asiaan. Tulen tuskin siltikään tykkäämään Sinistä jatkossa mutta ehkä olen kärsivällisempi asian suhteen.

Jännä nähdä aiheuttaako tää jatkossa mitään ongelmatilanteita ja avaako Sini itse tätä asiaa enemmän jossain vaiheessa enemmän juuri tältä kannalta mistä sinä kirjoitit.


-Jatkossa suosittelen lyhentämään lainausta tekstiseinien välttämiseksi. Ihan vain siksi, että ketjun luettavuus säilyy hyvänä. -Skygge

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Sini Liljeqvist

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 11 Syys 2020 12:16

Toi muuten kanssa on aika ikävää, että: " tämmöisen ihmisen ei kannattais mennä taloon." Se on just se haava, että ei oikein ois hyvä aadeehoodeen tyyliin mennä minnekään missä on ihmisiä. Vois myös neurotyypillisille sanoa että: Ottakaa huomioon että aivoja on erilaisia ja että ei oo vain yhtä oikeaa tapaa tulkita asioita. Voi myös opetella sanomaan toiselle että mikä häiritsee käytöksessä aivan suoraan eikä vain seläntakana spekuloida ja leimata. Täytyykin muuten laittaa tästä palautetta tuotannolle. Tässä voi hyvin käydä niin, että Sini on se jota kiusataan leimaamalla narsistiksi yms yms.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”