28. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

28. päivä

Viesti Kirjoittaja rink » 01 Loka 2022 12:03

dc2 10:22 Lauraa, Mathiasta ja Milenaa pisti aamun uutiset häätöön joutuvista ja joutumattomista miettimään.
Liitteet
eiharmita-reeon.JPG

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja rink » 01 Loka 2022 12:23

dc1 10:14: Merven ilme, kun kuuli Reeon poisottamisesta häädöstä.
Liitteet
merven-ilme.JPG

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 12:28

DC1. Klo 12:28.

Asukkaat käskytetään sohville.

Klo 12:31.

Kuulutus postista.

Asukkaat, sosiaalinen media on oivallinen väline anonyymiin mielipiteiden ja ajatustenvaihtoon. Kommunikointi on myös tärkeä yhteisöjen voimavara, etenkin anonyymi kommunikointi. Tänään saatte kaivaa syvimpiä tuntojanne ja ruokkia sosiaalisen median kaipuutanne Big Brotherin asukas somessa. Saatte varastohuoneesta kynän ja paperia. Kirjoittakaa paperille anonyymejä viestejä toisillenne. Lähetätte viestit bittiavaruuteen postilaatikon alapuolella olevan luukun kautta. Selainikkunanne avautuu olohuoneen televisioon. Huomatkaa, että viestit tulevat serveriviiveellä. Viestejä saa jättää niin paljon kuin haluaa, mutta jokaisen on kirjoitettava vähintään viisi. Asukas some on käytössä niin kauan kunnes toisin ilmoitetaan.
:trollface:

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 01 Loka 2022 12:32

DC1 aiemmin:

10.11 Asukkaat on käsketty sohvalle ja he saavat kuulla, ketkä ovat häätöäänestyksessä. Häätöäänestykseen joutuneet Milla, Salla, Mathias ja Nabaz ottavat tiedon vastaan rauhallisesti. Viimeisenä nimensä kuullut Nabaz nyökkää ja sanoo hiljaisella äänellä "mä tiesin".

Heti BB:n kerrottua nimet, Miikka menee porukan eteen ja kertoo, mitä hän, Mia ja Karvan olivat päättäneet neuvotteluhuoneessa eilen. Miikka kertoo, että he saivat ottaa yhden asukkaan pois häätöäänestyksestä ja he tekivät päätöksen senhetkisen tiedon mukaan. "Te kolme" (uudet) eivät olleet Miikalle läheisiä verrattuna Nabaziin ja Reeoon.

Miikka toteaa, että Mian ja Karvanin kanssa päätettiin ottaa Reeo pois häätöäänestyksestä. Sofia vielä varmentaa, että oli viisi asukasta ja yksi otettiin pois. Miikka sanoo, että he olisivat halunneet ottaa vaikka kaikki pois, mutta tämä on peli.

Reeo poistuu olohuoneesta ja tokaisee, että "jauhajat löytyy" ja kääntyy Miaan päin ja nostaa kaksi sormea pystyyn.

10.14 Keittiössä Reeo ja Miikka tsemppaa Nabazia. Nabaz sanoo Miikalle, että ymmärtää Reeon valinnan, että se oli hyvä valinta. Reeo sanoo nähneensä unen, että Nabaz jää taloon. Nabaz sanoo tienneensä, että näin hänelle käy. Nabaz puhuu, että kaikki ovat valehdelleet hänelle päin naamaa verrattuna siihen, mitä hän on puhunut asukkaiden kanssa. Nabaz varmistaa vielä, ettei saanut Miikalta tai Reeolta pisteitä ja Miikka sanoo, ettei antanut.

Reeo sanoo Nabazille, että häntäkin huijattiin. Nabaz jatkaa Miikalle ja Reeolle, kuinka kaksinaamaisia muut ovat. Hän ei ole pettänyt ketään, mutta muut ovat pettäneet häntä "hänen takana". Reeo sanoo, että puhutaan tästä ulkona lisää.

10.16 Reeo ja Miikka supattelevat keskenään. He puhuvat, että jotkut vedättivät. Reeo mainitsee nimet Heidi, Milla ja Salla. Reeon mielestä Heidi niin vaikeina silloin.

Miikka kertoo Reeolle neuvotteluhuoneen tapahtumista. Hän sanoo paljastaneensa korttinsa heti, eli päästää Reeon pois. Reeo haluaa tietää muiden fiilikset tästä. Miikka kertaa, että he pallottelivat Reeon ja Nabazin välillä. Miikka kertoo Miasta, että Mia mietti Reeon ja Nabazin välillä, kuka pelastetaan. Reeo saa käsityksen, että Mia oli puhunut totta, kun hän oli tullut torstaina kertomaan, että Reeoa aiotaan nimetä. Reeo on nyt sitä mieltä, että Heidi ja kumppanit ovat huijanneet häntä.

Miikka naurahtaa, ettei heidän suunnitelmansa mennyt nappiin ja Reeo naurahtaa perään, että "tämä on niin jees". He pohtivat, että "ens viikolla niin..." Miikka miettii, että ovatko he "ampuneet" Reeoa ja Nabazia ja Reeo lisää, että he ovat saaneet siihen ehkä Milenan mukaan.

10.17 Salla tulee Reeon ja Miikan luo ja Reeo toteaa Sallalle, että "melkein onnistuitte". Salla kiistää, että olisi antanut pisteitä Reeolle. Reeo sanoo, ettei antanut pisteitä Sallalle. Salla sanoo, että hän on nimennyt asukkaita, joihin hän ei luota.

Keskustelu jatkuu, että joku on mahdollisesti kusettanut, kun esimerkiksi Milena ei ole äänestyksessä. Reeo kehottaa miettimään kenen kanssa keskustelee ja mitä, jos aikoo pysyä talossa.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 14:26

DC1&2. Klo 14:22.

BB-Somen satoa:
some.jpeg
some.jpeg (50.86 KiB) Katsottu 2585 kertaa
some2.jpeg
some2.jpeg (50.04 KiB) Katsottu 2585 kertaa
some3.jpeg
some3.jpeg (51.87 KiB) Katsottu 2585 kertaa
:trollface:

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 01 Loka 2022 14:50

DC1 noin kello 14:45 ennen ja jälkeen tuon kellonajan. Tajusin että vois rapota ja katsoin kelloa ni se oli 14:47. Salla kertoo Heidille suoraan, että Heidi on Reeon pelinappula.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 15:11

Aiemmin:

10:14 DC1: Keittiö. Saarekkeen äärellä Nabaz, Reeo ja Miikka puimassa juuri kuultuja häätöön nimettyjä sekä Reeon pelastusta sieltä.

Nabazin mielestä se, että on joutunut häätöön pisteillä eikä sinne erikseen siirrettynä, todistaa sen puolesta, että kaikki, jotka ovat puhuneet Nabazin kanssa nimeämispisteistään ja kertoneet, etteivä aio Nabazille pisteitä laittaa, ovat valehdelleet hänelle.

Miikka: ”Mut sä tiedät, et me ei olla.”
Reeo: ”Jutellaan ulkopuolella. Mä tiiän ketä ne on.”

Nabaz on vakuuttunut lähtevänsä talosta sunnuntaina. Nabaz ei ole itse pettänyt ketään, mutta kaikki, jotka ovat äänestäneet Nabazia, ovat pettäneet häntä hänen selkänsä takana.

10:15

Nabaz käy viemässä puhtaita astioita olohuoneen vastaisella seinällä sijaitsevaan astiakaappiin.

Tällä välin Reeo tarjoaa keittiösaarekkeen toisella puolella kättään Miikalle. Reeo ja Miikka kättelevät liittonsa sinetiksi. Käyvät hiljaisella mutinaäänellä keskustelun, jota Nabaz ei ehkä kuule. Aluksi Reeo kehuu Miikkaa päätöksestä, sitten siirtyy luettelemaan vastuullisia osapuolia.

Reeo (partaansa myhäillen): ”Milla, Salla, Heidi, kai...”
Miikka (kädet puuskassa nyökäten): ”Niin.”
Reeo (olohuoneeseen peukalolla viitaten): ”Kato Heidi oli niin vaikeena sillon...”

Miikka kertoo paljastaneensa heti korttinsa muille neuvottelijoille: haluaa Reeon häädöstä pois. Reeo tahtoo tietää, mitä muut neuvottelijat (Karvan ja Mia) siitä sanoivat.

Miikka: ”No ei siin pallolteltu ku periaattees sun... ja Nabazin välil...”
Reeo (lippalakkinsa asentoa korjaten, myhäillen): ”Mmh.”

10:16

Reeo: ”Mitä Milena? Oliko heti...?”
Miikka (kummastuneena päätään pudistaen): ”Ei Milena ollu siellä... Millu.”
Reeo (väärin toistaen): ”Ei ku Milla?”
Miikka (edelleen korjaten): ”Millu.”
Reeo: ”Millu? Niin, joo! Mitens hän... oliks hän heti et minä pois?”
Miikka: ”Sinä tai Nabaz.”

Reeo kertoo Mian käyneen puhumasssa hänelle, että uudet ovat kohdentamassa nimeämispisteensä Reeolle.

Reeo: ”Elikkä hän tais puhuukki totta. Ku nää huijas mua, nää kaikki--”
Miikka: ”Mm-mh!”
Reeo: ”--Heidi ja nämä!”

Miikka nyökyttelee.

Miikka: ”Mutta se ei nyt mennyt nappiin, kun pelattiin niin hyvin!”

Reeo naurahtaa. Tilanne on ”niin jees” ensi viikkoa ajatellen.

10:16

Alkavat valmistautua ulos lähtöön. Miikka kiskoo takkia ylleen.

Reeo (myhäillen): ”Heidi voitti shakissa, mutta... muut pelit hoituu!”

Miikka ihmettelee vielä. Ovatko Heidi ja uudet ampuneet suoraan vain Reeoa ja Nabazia, pelkästään?

Reeo: ”O!” (nyökytellen) ”Nimenomaan! Ihan salettiin. Ja ne on saanut siihen jopa ehkä sen... Milenan mukaan!”
Miikka: ”Nih!”

10:17

Salla tulee juttelemaan Reeolle ja Miikalle jotain, josta ei saa oikein selvää. Tahtoo kuitenkin ilmaista, että ei kanna Miikalle ratkaisusta kaunaa. Olisi tehnyt samansuuntaisia ratkaisuja omien taloläheistensä osalta; ottanut Millan pois, jos olisi itse ollut siinä valintatilanteessa.

Miika: ”Niin mä tiedän!”
Reeo (Sallalle nyökäten ja myhäillen, ilmehtien ja päätään keikauttaen): ”Melkein onnistuitte!”
Miikka (Sallalle): ”Mut huikee et... ihan huikee, et ymmärrät!”
Salla (Reeolle): ”Nyt mä en ymmärtänyt.”
Reeo (Sallalle, kireästi myhäillen, asentoa jalalta toiselle siirtäen): ”Ei se mitään.”

Pieni, vaivaannuttava hiljaisuus. Reeo tuijottaa Sallaa myhäillen. Vaihtaa painoa jalalta toiselle. Kukaan ei sano mitään.

Salla (matalalla äänellä): ”Nyt mä en ymmärtänyt, mitä sä tarkotat.”
Reeo: ”Etkö?”

HIljaisuus.

Salla (vähäeleisesti päätään pudistaen, harvakseltaan): ”Ei. En. Ei.”
Reeo: ”Okei!”
Salla (edelleen päätää pudistaen): ”Ei.”

10:17

Salla astuu lähemmäksi Reeoa, tarttuu tämän hartiasta kiinni, madaltaa ääntään.

Salla: ”Koska mul... sä et oo ääniä saanu multa.” (Arvaus, ääni on hiukan epäselvä)

Erkanevat.

Reeo: ”Okei. En mäkään sulle.”

Salla jatkaa tietävänsä, että myöskään Milla ei ole antanot Reeolle ääniään. Eikä Heidi, eikä Salla itse. Salla vakuuttaa, että Reeo voi vaikka tarkistaa asian myöhemmin. Jos sanoo asian näin, niin sitten asia on näin: hän ei ole Reeolle ääniä antanut.

Miikka kurtistelee taustalla kulmiaan, miettii ankarasti. Toteaa, että laittoivat Nabazin sinne.

Salla ei myönnä eikä kiellä. Sanoo vain, että on nimennyt sellaisia ihmisiä, joihin ei osaa luottaa, etenkin yhtä henkilöä. Vähän ihmettelee, että hän ei nyt olekaan tuolla.

Miikka (nyökäten): ”Niin.”

10:18

Reeo ihmettelee samaa henkilöä. On kuullut uusien puhuvan ”eräästä naispuolisesta”. Salla myöntää osoittaneensa pisteensä tälle henkilölle.

Reeo myös pohtii, että jos ovat sopineet äänestävänsä jotain ringissä, niin se kielii jostain. Olisihan se niillä äänillä varmasti häätöpenkillä. Paljastuu, että kyse on Milenasta.

Salla kertoo nimenneensä Milenaa kahdella pisteellä. Ei tiedä, paljonko Milla ja Heidi ovat Milenalle pisteitä antaneet. Tätä nyt ihmettelee. Reeo täydentää, että miksei Milena ole nyt häätöäänestyksessä mukana.

Reeo: ”Nyt on joku... joku vedättää!”
Salla: ”Täs on nyt se, että--”
Miikka (nyökytellen): ”Joku vetää nyt jostain.”
Reeo: ”Mm-mh!”
Salla: ”--mä oon saattanu tehä... virheen.”

Salla kertoo puhuneensa Milenasta Mervelle.

Salla: ”Ja se on saattanu... sen takia mä istun nyt tuolla.” (nyökkää häätösohvalle päin)

10:19

Salla kokee tämän olevan oma virheensä.

Reeo: ”Mutta älä ny... jos sä haluut selvii tosta ni--”
Salla: ”Joo?”
Reeo (vakuuttavasti nyökytellen): ”--niin mieti ny, mitä teet.”
Salla: ”Joo.”
Reeo (nyökytellen, itseensä ja Miikaan viitaten): ”Koska sit ku me sovitaan jotain, niin me ainaki pidetään asiat.”

Reeo tähdentää, että jos otetaan joku ”siihen” (nimeämisen kohteeksi), niin se myös pidetään. Salla vielä vakuuttaa äänestäneensä Milenaa. Näin sanoo Reeo tehneensä myös, kun kuuli, mitä puhuttiin. Kyllä sillä määrällä sen pitäisi olla siellä jo. Tätä Sallakaan ei ymmärrä, jos ei tässä ole nyt jotain, jota he eivät tiedä.

Reeo katsoo, että joku niistä, joka on luvannut äänestää Milenaa, on nyt äänestänyt Milenan sijaan Sallaa. Salla on päätymässä samaan johtopäätökseen. Saattaa olla ihan parin pisteen ero, ja sen vuoksi hän on nyt häätöpenkillä.

Reeo väittää, että ei ole kuullut minkään isojen ryhmien ottaneen Sallaa kohteekseen. Ehdottaa, että Sallan omat jengiläiset ovat ehkä pettäneet Sallan. Tähän Salla ei kuitenkaan usko.

Reeo: ”Mutta tota... kannattaa siis miettii! Mieti!”

10:20

Salla miettii, että asiassa on toki se, että Mathias on niin läheinen Milenan kanssa. Olisiko mennyt kertomaan. Reeo uskoo näin olleen. Sanoo, ettei itse puhu Milenalle mitään, koska pyörii jokaisen luona ja selittää kaikille kaikkea koko ajan.

Salla uskoo, että Milenalle asiasta on kertonut joko Merve tai Mathias, koska Milenalla on ollut aika alakuloinen mieliala nimeämisten jälkeen. On selvästi ajatellut olevansa häätöpenkillä, ja nyt ei olekaan.

Keskustelu alkaa päättyä ja keskustelijat hajaantua. Reeo purkaa jännitystään kovaan ääneen muille päivittelemällä.

Reeo: ”Ai että! Ai että!”
Joku: ”Mitä?”
Reeo: ”No... mitä!” (naurahtaa merkitsevästi)

10:29

Olohuoneen sohvalla Laura ja Milena kaksistaan. Milena kertoo Sallan menneen heti juttelemaan Reeon ja Miikan kanssa; käyneet läpi jotain juttuja. Laura ei ollut tilannetta nähnyt.

Milena: ”Mut mää ja Merve nähtiin!”
Laura: ”Mmh.”
Milena: ”Mitä se tarkoittaa?”

Laura uskoo keskustelun koskeneen sitä, että Salla ja Mia ovat kimpassa ja nyt Salla halusi tietää, miksi häntä ei pelastettu.

Laura: ”En tiedä. Mutta... kyl niillä jotai... jotain sopimuksia on...”
Milena: ”Niin on. Koska se meni heti sinne.”

Milena jatkaa, että kävivät läpi jotain numeroita. Merve oli mennyt vähän lähemmäksi, mutta Milena ei tiedä kuuliko yhtään tarkemmin. Laura uskoo, että laskivat pisteitä ja kuka on saanut mitäkin.

10:30

Miikka liittyy seuraan. Puhutaan yleisiä nimettyjen nimien julkistamisen jännittävyydestä.

Milena uskoo neuvottelijoilla olleen vaikean paikan pallotella nimiä. Miikka supistaa vaikeuden olleen lähinnä kahden välillä.

Laura kertaa, että kun joutui valitsemaan neuvottelijat niin nopeasti, niin ei muistanut siinä vaiheessa ollenkaan Karvanin ja Nabazin välistä riitatilaa. Nabaz oli silloin vähän moittinut Lauraa siitä, miksi laittoi Karvanin sinne.

Laura ymmärtää totta kai että neuvottelijat ottivat Reeon pois, mutta oli tullut vähän vaikea olo, kun kuuli Nabazin olevan häädössä. Että nytkö Nabbe vetää taas hänelle kilarit.

Laura: ”Mut enhän mä olisi voinut sitä mitenkään... estää, tavallaan?”

Muut komppaavat, Laura ei olisi voinut sille mitään, kun Nabaz on kerran saanut niin paljon pisteitä, ja neuvottelijat saivat vain yhden ottaa pois. Miikka korostaa, että tässä vaiheessa ei enää tule kenellekään yllätyksenä, että talossa joutuu tekemään näitä päätöksiä. Tähän konseptiin kuuluvat nämä.

Milena: ”Ja aina — mun mielestä se on hyvä sanonta, et — ku sä kumarrat jolleki, niin vähän sä pyllistät jolleki!”
Miikka: ”Niin.”
Laura: ”Jooh.”

10:32

Miikka tietää, että hän tulee Karvanin ja Mian kanssa ihan varmasti ensi viikolla keräämään ääniä niiltä, jotka ovat vähänkään katkeria päätöksestä.

Laura uskoo, että näin on hänenkin osaltaan. Varmaan tulee ääniä niiden päätösten perusteella, mitä on päällikkönä joutunut tekemään, ketä on valinnut minnekin. Hymyilee, että yrittää vain uskoa siihen, että siihen on viikko, joten asiat voivat taas näyttäytyä eri valoissa sen jälkeen. Milena täydentää, että asioiden merkityksellisyys riippuu myös siitä, kuka on taas seuraava päällikkö ja mitä viikolla tapahtuu. Miikka komppautuu, asioita pyyhkiytyy pois.

Keskustelu keskeytyy Sofian tullessa kysymään, löytyisikö päällikön huoneesta vessapaperia. Päällikkö pyrkii järjestämään.

10:33

Lauran lähdettyä Miikka ennättää kertoa Milenalle, että onneksi Sallakin tuntui ymmärtävän neuvotteluhuonevalinnan.

Miikka: ”Koska Sallaki sanos et... jos siel olis ollu sää... ja Milla... niin hän olis ottanu Millan.”
Milena: ”Aivan! Niinpä! Niin.”

Laura palaa takaisin.

Miikka: ”Et Salla oli ainaki niinku... täysin kartalla siit!”
Milena: ”Niin, se tuli tossa sanoon?”
Miikka: ”Niin se sanos mulle. Et jos siel olis ollu sää... ja Milla... niin hän olis ottanu Millan.”
Milena: ”Niin. Totta kai! Juurikin näin.”

Miikka: ”Eikä mul ois ollu siihen mitään.”
Milena: ”Ei, ei.”
Laura: ”Mmh.”

Pohtivat myös, että jos häätöuhan alla olisi ollut Aleksi ja neuvotteluhuoneessa Mia, Mia olisi ottanut Aleksin pois, samalla tavalla.

Milena: ”Just noin se menee.”
Miikka: ”Nih.”

Milena naurahtaa Tuulan olleen nyt iloinen, kun ei tarvinnut pakata. Laura komppaa hymyillen, oli ollut kiva käydä halaamassa sitä. Milena toteaa, että säästytään myös pieneltä sellaiselta ”parin päivän setiltä”. ”Raivoo, itkuu”, täydentää Miikka hymyillen.

10:36

Milena esittää Miikalle hypoteettisen tilanteen. Miten olisi valinnut, jos neuvotteluhuoneessa olisikin ollut Karvanin asemesta Mathias, joka oli häädössä, ja Mathias olisi halunnut pelastaa itsensä.

Miikka oli etukäteen miettinyt myös tätä skenaariota, tai sitä, että koko tiiminä mennään neuvotteluhuoneeseen ja saadaan ottaa yksi pois häädöstä. Silloin olisi puoltanut Mathiaksen pelastamista; Mathias oli kuitenkin osa voittajajoukkuetta, niin se olisi ollut reilua; Mathias olisi silloin ollut oiketettu pelastukseen. Ja nytkin teki periaatteessa vähän pahaa sen puolesta. Mutta koska Mathias ei valitsemassa ollut, vaakakupissa olivat omalta kohdalta Mathias ja Reeo ja valinta oli ilmiselvästi Reeo.

Olohuoneeseen tulee muitakin, mm. Mia, Mathias ja Sofia, joten syvemmät keskustelut tyrehtyvät.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 16:47

11:05 DC1: Merve istuu ruokapöydän päädyssä makuuhuoneen oven lähellä. Salla liitty seuraan. Kyselee Merven fiiliksistä.

Merve toteaa, että vähän huono fiilis. Häätöpenkillä eivät istu sellaiset ihmiset, joita oli ajatellut.

Salla: ”Eikö?”

Merve hymyilee apeasti huulet yhteenpuristettuina, pudistaa päätään.

Salla: ”Okei.”
Merve: ”Ei tai siis... tuli... vähän yllätyksenä... mitä mä olin jutellu ihmisten kans, niin odotin että tulee jotain--”
Salla (puurolautanen kädessään, välillä lusikoiden): ”Ketä sä olisit odottanu et siel o?”

Merve ei viitsi tässä nyt ääneen sanoa, kun ei tiedä enää oikein, keneen voi luottaa. Salla toteaa, että se fiilis on talossa varmaan kaikilla. Merve komppaa.

11:06

Salla toteaa hymyillen, että voi sanoa ihan suoraan Mervelle, ettei tiedä myöskään, voiko enää luottaa Merveen. Merve kieltää puhuneensa Sallasta mihinkään.

Salla: ”Okei.”
Merve: ”Taikka mitä sä oot sanonu... mä voin luvata, et mä en oo sanonu kellekkään!”
Salla: ”Okei.”

Merve täsmentää, ettei ole sanonut Nabazille josta on ollut puhetta. Salla tahtoo tietää, onko sanonut Milenalle. Merve kiistää sanoneensa tällekään. On sanonut Milenalle sen, että Salla ja Milla eivät aio äänestää uusia. Milena oli kysynyt, että eivät edes häntä. ”Niin, et ei uusia”, oli Merve sanonut.

Merve: ”Et mä voin luvata... et mä en oo sanonu sitä.”

Salla nousee pöydästä päättäväisenä puurolautasineen ja vinkkaa Merven hetkeksi olohuoneeseen, jossa ei juuri nyt ole ketään muuta.

11:07

Istuvat olohuoneen perimmäiselle (oikeanpuolimmaiselle) sohvalle.

Salla haluaa selventää Mervelle uusien periaatteen; sen kun on halunnut pitää uusien puolta.

Salla: ”Mut siinä vaihees se uusien puolien pitäminen loppuu... ku mult menee luotto!”
Merve (nyökyttäen): ”Joo.”

Merve ymmärtää. Voi myös sanoa, että ei edelleenkään itse luota Milenaan. Mutta Milena kyllä koko ajan tulee Merven luokse.

Salla: ”No sen mä oon kyllä huomannu!”
Merve: ”Ja hän... pitää minua... hänen luottohenkilönään!”
Salla: ”Okei!”

Merve sanoo, että ei voi kertoa heidän välisistä keskusteluistaan. Salla ymmärtää, eikä sitä haluakaan. Ei itse juttele Milenalle mitään ylimääräistä.

Merve tahtoo tähdentää, että nimenomaan Milena toistuvasti hakeutuu hänen seuraansa. Tahtoo myös Sallan tietävän, että on nimenomaan jättänyt kertomatta sen, että uudet eivät ole laskeneet Milenaa ”uudeksi”.

Merve: ”Mutta... mä voin kyllä kertoa, että hän on kyllä jotain kautta niinkun saanut ilmeisesti vihiä tästä.”

Merve kertoo Milenan sanoneen, että Salla ja Milla ovat kääntyneet häntä vastaan. Mutta ei ole itse puhunut mitään siitä, että olisi siitä tietoinen.

11:08

Merve paljastaa, että Milena on havainnoinut Sallan ja Millan puhuvan todella paljon Reeon ja Miikan kanssa, että tässä on nyt jotain.

Salla: ”Okei!”

Sallaa hymyilyttää. Nauraakin tiedolle vähän hartiat hytkyen, mutta ääneti.

Salla (hymyillen): ”Kaikki tarkkailee täällä aina kaikkia...”
Merve: ”Joo. Kyllä!”

Salla kertoo ajatelleensa myös sitä, kuinka läheisiä Mathias ja Milena ovat. Mathias kyllä tietää, että ovat Millan kanssa ajatelleet Milenan äänestämistä.

11:09

Merve: ”No okei, sitä mä en tiä!”

Salla kertoo nyt ihan rehellisesti miettineensä, että tieto on kulkeutunut Milenalle joko Merven tai Mathiaksen kautta. Merve voi sanoa ihan rehellisesti, että häneltä tieto ei ole peräisin.

Merve selittää, että saattaa näyttää siltä, että heillä on Milenan ja Lauran kanssa jokin kolmen kimppa. Mutta se johtuu siitä, että Milena aina tuppautuu seuraan. Eivät voi sanoa Milenalle, että sori, eivät haluakaan häntä mukaan. Salla ymmärtää tämän kyllä; halutaan pitää yllä hyvää ilmapiiriä.

Merve: ”Joo. Kyllä! Niin mä en tiedä oikein, et mitä mä tekisin tolle tilanteelle.”

11:10

Merve ei tiedä, ketä Milena on nimennyt. Kohde voi olla Salla tai Milla. ”Tai molempia”, ehdottaa Salla. Merve komppaa.

Merve: ”Mut hän ei oo siis mulle ees kertonut tätä.”

Salla uskoo tämän. Ei ollut keskiviikkonakaan kertonut, ketä aikoo. Pitää hyvänä, että kävivät tämän keskustelun Merven kanssa nyt.

Merve ei kyllä usko, että tietolähde on ollut Mathiaskaan. Mutta talossa kyllä jutut liikkuvat. Salla komppaa, talo on sellainen labyrintti!

Merve: ”Joo! Siis...” (ähkäisee) ”...koska niinku... kun jostain niinkun munkin korviin on kantautunut siis se... että ... oot sanonut Heidille, ilmeisesti, että Aleksi ja Mia aikoo äänestää Reeoa. Ja Heidi oli mennyt saman tien kertomaan tämän Reeolle!”

Sallan kulmat kohovat ja suu aukeaa.

Salla (ahaa-ilmeellä): ”Okei!”
Merve: ”Niin nyt mä oon siitä ki silleen, et...” (puushkahtaa, nostaa kädet ohimoille) ”...mitä täällä tapahtuu!”

Salla kiteyttää, että talossa ei voi tietää yhtään. Ja kun on monta ihmistä välissä, on aina riski ”rikkinäiselle puhelimelle”; juttu muuttuu välissä. Merve komppaa.

11:11

Merve: ”Et niinku..” (puuskahtaa) ”...mut... niih...”

Merve: ”Ja Heidiki... se vaan... ei se nyt tiiä varmaan ees mitä se tekee: se vaan niinku... suhaa vähän joka suuntaan täälä.”

Merve hymyilee ja huokaisee anteeksipyytävän alistuneena.

Merve (Sallalle hymyillen; retorisesti): ”Mitä tääl tapahtuu!”
Salla (hymyillen): ”Niin. Se. Niin!”
Merve (huokien): ”Aah!”

Salla toteaa ymmärtäneensä, että Mervellä ja Lauralla on keskenään jokin samankaltainen kuvio kuin hänellä ja Millalla. Merve myöntää, eikä sitä tahdo peitelläkään. Mainitsee olevansa liitossa myös Aleksin kanssa läheinen. Salla täydentää myös Mian. Merve myöntää. Mutta Aleksi ja Laura ovat ne, joihin talossa luottaa.

Salla toteaa näin olevan myös Nabazin ja Sofian välillä, mutta ei tiedä heidän ajatusmaailmastaa tarkemmin. Merve kertoo olevansa läheinen myös Sofian kanssa, mutta ei niin läheinen kuin Lauran tai Aleksin kanssa. Mutta Sofia tahtoo aina, ettei hänelle puhuta pelaamisesta, ja että hän tekee päätöksensä täysin itsenäisesti; ei minkään pelistrategian mukaan; äänestää ketä haluaa. Merve ei tiedä yhtään ketä Sofia kulloinkin äänestää.

11:13

Merve ei tiedä tietävätkö uudet tästä, mutta Nabaz oli ollut todella katkera Karvanille siitä, kun tämä oli sanonut sen Kirsi-jutun. Salla tietää kyllä, sehän oli aika avointa. Merve kertoo Nabazin pyytäneen muita nimeämään Karvania. Salla kysyy täsmennystä; sopimisenko jälkeenkin? Merve täsmentää että puhuu nyt ajasta ennen sopimista. Merve naurahtaa Nabazin olleen vähän vihainen kaikille, kun kaikki olivat sanoneet, etteivät tahdo nimetä Karvania. Mutta nyt kun ovat sopineet, Nabaz on ”ihan fine” asian kanssa.

Salla arvasi että näin oli. Olisi itsekin vastaavassa tilanteessa tehnyt varmaan aivan saman. Merven pointti oli kuitenkin, että ei tiedä tämän enempää siitä, millä perusteella Nabaz nimeää. Varmaan on kuitenkin nimennyt Karvania, koska nimeämiset olivat ennen riidan sopimista.

11:14

Merve muistuttaa, että Tuulalla oli kahden ihmisen äänet käytettävissään. Se oli varmaan aika iso osa niistä. Sallasta olisi pelillisesti hyvin mielenkiintoista nähdä kaikkien saamat nimeämispistemäärät, koska häätöpenkillä eivät nyt istu kaikki, jotka ovat saaneet pisteitä.

Salla: ”Esimerkiks... miks Milena ei oo siellä?”

Merve laskeskelee, että kun 15 ihmistä on nimeämispisteitä antamassa — ja nyt käytännössä 16, koska Tuulalla oli tuplapisteet — niin kuudellakaan pisteellä ei välttämättä vielä joudu häätöpenkille. Pisteet hajautuvat niin paljon, tai on monta, jotka ovat saaneet saman pistemäärän. Eivät välttämättä riitä neljänkään pisteitä antaneen pisteet.

11:17

Palataan keskustelemaan siitä, keneen talossa voi luottaa. Mervelle se on Aleksi ja Laura. Nauraa, että jos nyt sitten paljastuisi, että ovat kusettaneet koko ajan, niin sitten se on niin kun jo ”fine”.

Merve (hymyillen): ”Et sit mä vaan... mä vaan niinku hyväksyn sen sitte!”

Mutta muista ei tiedä yhtään.

Salla kehottaa Merveä miettimään ”M-M-kytköstä”. Merve ei ymmärrä, mikä se on. ”Milena-Mathias”, avaa Salla. Ovat Sallan tietojen mukaan sopineet, etteivät nimeä toisiaan.

Salla: ”Ja siin voi olla myös se, et... tieto kulkee!”
Merve: ”Niin! Se on. Joo. Niin varmaan onki.”

Salla ei tiedä, mutta epäilee.

11:19

Puhutaan myös uusien vaikeuksista päästä porukkaan mukaan tasa-arvoisina asukkaina, katsojienkin silmissä. Merven mukaan se, missä vaiheessa on taloon tullut, alkaa olla aivan sama, kun on siellä jo kaksi kuukautta ollut. Sallallakin alkaa nyt jo kolmas viikko, jos häädöstä selviää. Alkaa olla jo aika pitkällä.

Mutta ei voi tietää mitä tapahtuu. Viime viikolla Merve oli ollut täysin varma, että Kirsi olisi yleisösuosikki, eikä tulisi lähtemään — mutta voi sanoa, että oli ihan tyytyväinen lopputulokseen. Nyt vain ei voi olla oikeasti varma enää Nabazistakaan. Häädön lopputulos voi olla oikeasti ihan mitä vain. Salla komppaa.

Sallan mielestä ilmapiiri on ollut tosi hyvä kuluneella viikolla. Merve komppaa, on parantunut.

11:20

Sohvien äärelle saapunut Mathias keskeyttää keskustelut. Tahtoisi mennä Sallan kanssa ”jonnekin”. Merve naurahtaa, että tästä tulee mieleen Unelmien poikamies. Mathias vain tulee ja tahtoo ottaa Sallan tästä. Sallakin nauraa.

Merve lähtee suosiolla pois.

Merve (poistuessaan, huumorilla): ”Ei mitään! Jatkakaa!”

11:21

Salla kertaa Merven sohvalla korvanneelle Mathiakselle, että tässä on ollut samat fiilikset kuin viime viikollakin, ja käynnissä pelistrategiset mietinnät. Ja sen pohdinta, keneen voi talossa enää luottaa.

Mathias: ”Siitä puheenollen...”
Salla (hymyillen): ”Mmh?”
Mathias: ”Mun piti sanoo sulle jo sillon... torstaina--”
Salla: ”Mmh.”
Mathias: ”--kun oli nimeämiset--”
Salla: ”Mmh!”
Mathias: ”--mut... sä pääsit liian aikaisin sinne...”
Salla: ”Joo?”
Mathias: ”...niin mä en ehtiny sanomaan sitä, enkä--
Salla: ”Jooh.”
Mathias: ”--sen jälkeen voi hirveesti noista asioist--”
Salla: ”Ei!”
Mathias: ”--puhua, joten--”
Salla: ”Juu. Nyt voi puhuu! Joo.”
Mathias: ”--mä en voinu sanoa niistä asioista.”
Salla: ”Joo-o?”
Mathias: ”Kunnes nytte!”

11:21

Mathias toivoo, että tilanne olisi ollut toisin, eivätkä heidän nimensä olisi olleet häätöön joutuvien listalla, jotta olisivat voineet käydä kehittävää keskustelua jatkosuunnitelmistaan ilman, että täytyy pelätä sitä, että yksi heistä lähtee. Mutta kuitenkin.

Mathias (johdattelevasti): ”Have you heard about the miracle of ’Heidi’?”
Salla: ”Heidi?”
Mathias: ”Heidi.”
Salla (päätään kallistaen): ”Mitä Heidistä?”
Mathias (suutaan maiskauttaen): ”Ää, no hän heitti sut niinku bussin alle. Sut, ja sitten, tota.. Aleksin. Ja sit kans... niinku tavallaan... Mian!”
Salla: ”Millä tavalla?”

Mathias ei ole ihan varma tästä, mutta tämä on mitä hän on kuullut: Salla oli sanonut Heidin kuullen, ketä Aleksi ja Mia olivat sanoneet nimeävänsä: Reeoa.

Mathias: ”Ja Heidi... kertoi heti... Reeolle siitä... ja... se aiheutti sen, että Reeo aloitti sit kampanjoinnin, tavallaan niinku, missä hän yritti sitten heittää kaikkii muita niinkun... esimerkiks mua!”

11:22

Heidi liittyy porukkaan. Keskustelu keskeytyy. Mathias kysyy, mikä fiilis. Heidi oli ajatellut kysyä samaa Mathiakselta.

Mathias: ”No... ei hyvä! Mä veikkaan, et me kaikki ollaan nyt ’No comprendo’ -tunnelmissa!”

Mathiaksesta ei kuitenkaan kannata lannistua, eikä mennä minnekään nurkkaan itkemään elämäänsä. Silloin ei anna itselleen mitään. Tai muille asukkaille. Tai kenellekään.

Heidistä on surullista, että uusien kolmikko on häädössä; hänen kaverinsa. Myöntää itsellään olevan Reeon kanssa sellaisen kaverisuhteen, etteivät toisiaan nimeä, mutta sen nyt kaikki tietävät. Vaikka Nabazista pitääkin, toivoo suoraan pelin kannalta, että Nabbe lähtisi nyt.

11:32

Nimeämistulos on Heidistä todella hämmentävä. Ei ymmärrä, ketkä ovat nimenneet Nabazia, jotta pisteet ovat riittäneet sen häätöön saamiseen. Ei myöskään ymmärrä, miten uusia vastaan olevat tahot ovat saaneet kaikki kolme äänestykseen. Paljastaa myös, että häätöpenkillä ei istu kumpikaan niistä, joita itse nimesi.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 17:38

11:36 DC1: Tontun maja. Salla vilttiin kääriytyneenä vasemmanpuolimmaisella tuolilla, Mathias toppatakissa sillä toisella.

Mathias haluaa käydä läpi ”tätä sitshyeissöniä”.

Mathiaksesta näyttää siltä, että Reeo pitää tällä hetkellä Heidiä lähettyvillään vain siksi, että saa Heidiltä tietoa. Mathias myös tietää Aleksin ja Mian olleen sitä mieltä, että antavat kumpikin Reeolle kaksi nimeämispistettä, ja Heidin juorunneen sen eteenpäin Reeolle.

Nimeämisiä edeltäneenä iltana Mathias oli jäänyt hetkeksi chillaamaan ennen nukkumaanmenoa. Reeo oli vetänyt hänet Heidin kanssa kylppäriin ja kysynyt, onko Mathias kuullut mitään siitä, miten ihmiset äänestävät.

Milla liittyy seuraan. Istuu tontun mökin terassin lattialle.

11:37

Mathias kertoo Reeon sanoneen, että oli Heidiltä kuullut Sallan kuulleen Aleksin ja Mian kohdentavan pisteensä Reeolle. Oli kysynyt, onko Mathias kuullut tästä. Heidi oli ollut tilanteessa läsnä.

Mathias oli kieltänyt tietävänsä tästä mitään. Oli sanonut ehkä kuulleensa Mian mainitsevan Reeon nimen kun oli ollut tupakalla, mutta ei ollut varma, tarkoittiko antavansa pisteitä vai vain luettelevansa niitä, kenelle voisi antaa.

Mathias: ”Ja sit se vaan... ’Hmm, okei... joo, jos ne sotaa haluu, niin sen...’, eiku, jotenki silleen, että... et ’Jos ne sen sohvalle haluu, niin kyl ne sit sinne päätyy!’”
Salla: ”Kuka sano? Reeo?”
Mathias: ”No Reeo, joo! Siitä--”
Salla: ”Jos ’ne’... siis ketkä ’ne’? Mia ja Aleksi, vai?”

Mathias ei tiedä tarkoittiko vain niitä, vai myös Sallaa. Koska jos Salla kuulee tällaisia asioita ja sanoo niitä eteenpäin, niin Reeo näkee asian kampanjointina.

11:38

Mathias varoittaa, että tästä varmaan alkoi kampanjointi Sallaakin kohtaan. Salla kysyy, tarkoittaako Mathias, että Miikka ja Reeo olisivat nimenneet häntä sen vuoksi, että hän aiheuttaa täällä tällaista skismaa. Sitä Mathias pelkää. Mutta haluaa tutkia tätä vähän tarkemmin. ”Okei! Ole hyvä”, naurahtaa Salla.

Mathias varoittaa Sallaa ja Millaa puhumasta Heidille mitään, mikä liittyy Reeoon.

Milla (Sallalle): ”No niin, mä mietin kans sitä jo sillon ku sä menit sen läväyttään... mä olin vaan, et ’No nih... se oli.. se oli siinä!’”
Mathias: ”Mmh.”
Milla: ”Se oli suoraan meidän... naula arkkuun, niinku--”

Mathias oli ajatellut, että ehkä Heidi on niin fiksu, ettei sitä kerro. Milla katsoo, että totta kai Heidi kertoo eteenpäin Reeolle. Tällaisia asioita pitää miettiä, kun puhuu sen kanssa. Ei sille voi näitä sanoa.

11:39

Salla selventää, että tässä oli taustalla hänen yksi taktiikkansa: kun Reeolle heittää nimiä, muita nimiä kuin uusia, niin hän kohdistaisi äänensä muihin kuin uusiin.

Milla: ”Niin, mut kai sä ymmärrät, et sit Aleksi ja Mia kääntyy niinku sua vastaan? Tai en tiiä, et kääntyyks nyt meit kaikkii vastaan, että.”

Mathias näkee jonkinlaisen pelastuksen siitä, että tietävät nyt, että lopputulos on se, että Heidi oli se, joka juoruili eteenpäin. Jos haluavat, voivat kääntää asian niin, että Heidiä on varottava, koska se juoruaa kaiken eteenpäin Reeolle.

Mathias on miettinyt kaikenlaisia liittoutuma- ja nimeämispistekuvioita talossa, mutta asiat menivät vähän sekaisin, kun Reeo alkoi kampanjoimaan häntäkin vastaan. Ei vielä tiedä, miksi, mutta aikoo ottaa siitä selvän.

11:41

Milla: ”Mä luulen, et meit pidetään nyt aika epäluotettavina, koska nää jutut on menny eteenpäin--”
Salla: ”Nii-in!”
Milla: ”Niin sen takii mä uskon, et silt on tullu monest suunnast nytte--”
Mathias: ”No siis...”
Milla: ”Mä uskon, et on tullu Mialta, Aleksilta, Soffelta ja näiltä; Nabbelta ja kaikilta!”
Salla: ”Juu.”

(Myöhemmin keskusteluun liittyy myös Mia, jonka kanssa asiat puhutaan halki, poikki ja pinoon. Jonkinlaista yhteisymmärrystä syntyy, mutta tämä jää rapoamatta, koska puskuri loppui kesken.)

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 18:16

DC2. Klo 18:14.

Pihalla Milla, Salla, Mia ja Mathias juttelemassa. Mathias kysyi Mialta, että miten he päätyivät Reeon poistamiseen. Mia sanoi, että ei halua sanoa ketään nimeltä, vaan että yhdessä päätyivät ratkaisuun. Puheissa myös Aleksin "myyminen." Päättelevät, että asialla ei voi olla kukaan muu kuin Reeo.

Klo 18:19.

Mia sanoo, että hänestä tuntuu, että on aivan väärässä paikassa. Salla myötäilee ja sanoo, että hänellä oli sama fiilis viime viikolla. Mathias toteaa, että saisivatpa viiniä. Asukkaat ehkä uskaltaisivat avautua tilanteesta enemmän.
:trollface:

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 18:33

13:55 DC1: Mathias ja Salla istuvat kuntosalin sohvanurkkauksessa. Sofia saapuu pihalle ja liittyy seuraan. Kysyy, saako tulla juttelemaan, Sallalle enimmäkseen. Mathiaksen läsnäolo ei haittaa.

Sofia: ”Ehm... halusin pyytää anteeksi--”
Salla: ”Joo.”
Sofia: ”--että annoin sulle kaksi--”
Salla: ”Joo.”
Sofia: ”--pistettä. Johtuen tästä...” (naurahtaa puuskahtaen) ”...hässäkästä, mikä sillon... torstaina tapahtu!”

Sofia kertoo, että piti tulla puhumaan tästä jo aikaisemmin, mutta ei uskaltanut, koska jännitti niin paljon. Sofian ei pitänyt nimetä Sallaa, oli ihan toiset ihmiset alun perin mielessä. Mutta sitten kuuli tämän Aleksi-jutun. Oli vain kiehahtanut päässä. Sitten olikin heti kutsuttu päiväkirjahuoneeseen antamaan pisteet.

Sofia: ”Et se meni niinkö fiilispohjalta, sen... minkä mä annoin.”

13:57

Sofialla oli kuitenkin alun perin ihan toiset suunnitelmat. Oli vain tullut niin vihaiseksi. Heräsi suojeluvaisto, koska Aleksi on Sofialle tosi läheinen ja tärkeä talossa. Tilanteessa ei tullut mieleenkään tarkistaa jutun todenperäisyyttä Sallalta. Oli vain uskonut tietolähdettään. Mutta haluaa pyytää anteeksi, vilpittömästi.

Salla hyväksyy anteeksipyynnön. Totta kai Sofia saa anteeksi, tämä on peli! Ja peli, joka menee niin äkkiä ihon alle.

Salla: ”Ja kun must tuntuu, et mää oon joutunu myös niinku Reeon pelinappulaks, tässä näin...”
Sofia: ”Mh-mmh!”

Sallan mukaan on selvää, että talossa voi pelataa ”silleen, tälleen ja tolleen”. Jos on liian hyväuskoinen, niin sitten voi käydä ihan miten vain. Sofia myöntelee.

Sofia: ”Niin. Ja sit... mua silleen... harmittaa, et mä en niinku oo vaan, silleen uskonu--”
Salla: ”Joo.”
Sofia: ”--uskonu tätä... et mulle on sanottu... sanottu näin, ja sillee... tulee vähä sillee tyhmäki fiilis, et mä oon... et mulle on vaan niinku syötetty tälläst disinformaatioo...”

13:58

Sofia ei tiedä, kuka disinformaatiota on alun perin levittänyt, eikä sillä ole niin väliäkään. Salla tähdentää, että sen tietää, että itse ei ole masinoinut ketään siihen tyyliin, että ”äänestäkää tätä, äänestäkää tätä, äänestäkää”. Kun ilmeisesti siitähän tämä koko kohu on nyt tullut, että muut ovat luulleet, että hän olisi masinoinut Aleksia vastaan.

Sofia: ”Niin tai se... se, et sä oot käyny sanoon, et... joillekki, et Aleksi on tääl käyn--”
Mathias (täydentäen): ”Ja myy ääniii, tai jotain!”
Sofia: ”Niin, et... et Alek... et sä...” (naurahtaa) ”..oisit sanonut, et Aleksi on käynyt täällä ihmiset läpi, et äänestäkää Reeoo!”
Salla: ”Ei, ei! En oo, ei, tommost mä en oo sanonu, ei!”
Sofia: ”Niin.”

Aleksi oli kertonut Sallalle miettineensä Reeoa. Salla oli jutellut tästä Heidin kanssa, kun mietittiin nimeämisiä ja niistä sai vielä puhua. Ei ole mitään sellaista, että Salla olisi jotenkin masinoinut.

Sofia: ”No... tiedän tämän nyt.”

Sofia miettii, että voi olla sitten Heidi, kuka tuollaista on ihmisille sanonut. Kun ei sitä voi tietää. Salla komppaa, tästä ei voi yhtään tietää mitään.

13:59

Sofia halusi joka tapauksessa olla nyt vain rehellinen, että tämän takia antoi pisteitä ja pyytää anteeksi. Sallan mielestä tässä ei ole yhtään mitään, no hard feelings. Hyvä kun Sofia tuli puhumaan, koska huomenna Salla voi kuitenkin lähteä, niin ei tarvitse sitä sitten miettiä.

Sofia täsmentää, että — niin kuin Salla on varmaan huomannutkin — ei hänellä ole mitään Sallaa vastaan. Tulevat juttuun, heillä on keskenään hauskaa ja kaikkea. Sen takia tämä tuntuu ekstrapahalta. Mutta se nyt meni näin. Sofia toivoo, että Salla ymmärtää, miksi tämä meni näin.

14:00

Salla kertoo, että ei tiennyt yhtään, että olisi jotain tällaista käsitystä talossa, ennen kuin Mia tuli kertomaan.

Sofia: ”Niin!” (naurahtaen) ”No sepä just! Et... et... en tiedä ketä sen ot sit niinku... sanonut!”
Salla: ”Sitä... en niinku tosiaankaan tienny!”
Sofia (käteensä nojautuen, ähkäisten, turhautuneena valittaen): ”Mä en jaksa pelata tätä enää!”
Salla (hymyillen): ”No siis... tää on niinku... tää on, tää on tosi turruttavaa, siis omast mielest niinku myös!”
Sofia: ”Nii-in!”

Vertaavat kautta aikuisten hiekkalaatikkoon, jossa sipistään, supistaan, eikä tiedä keneen voi luottaa. Kuin Mean Girls -elokuva.

14:01

Salla näkee kuitenkin itsessäänkin olevan vikaa, koska oli mennyt kertomaan toisten nimeämisajatuksista eteenpäin. Ei aio tehdä niin enää.

Sofia suosittelee omaa malliaan, tekee päätökset omalla fiiliksellä.

Sofia: ”Et... mä en jaksa niinku silleen juonii, että... ’okei, sä annat tälle kaksi, sit sä annat tälle kaksi, ja sit annetaan tälle yksi, ja sitte sä annat tolle yhen, ja sitte se lähtee nyt, ja sitten...’ koska se ei voi mennä niin!”

Salla komppaa, tässä on niin monta muuttujaa, että se ei mene.

Salla: ”Et rehellisintähän tää olis silleen, niinkun on ollu... aikasempina, niinku kausina, että tota, ei oo--”
Mathias: ”Nimeämispisteistä ei saa puhuu...”
Salla: ”--ei saa puhuu--”
Sofia: ”Niin!”
Salla: ”--nimeämisistä, niin sillon--”
Mathias: ”Ja juonittelu on kielletty.”
Salla: ”Niin!”
Mathias: ”Tai, tai... eiku, mikä se on se... ryhmit... ryhmä--”
Sofia: ”No juonittelu nimenomaan!”
Salla: ”Oot ihan oikees. Et juonittelu ja nimeämisistä puhuminen on kielletty.”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 19:20

18:00 DC1: Makuuhuone. Nabaz makaa yksin yläsängyllään. Sofia kipuaa sängylle liennyttämään Nabazin kireää ja ahdistunutta oloa.

Nabaz: ”Mä en jaksa tämmönen peli! Karvan... (epäselvää)... sä et tiedä, hän pelaa peli! Hän haluaa Kirsi ulos, ja... mä! Hän puhunu heille kanssa kaikkia! Äänestä mua!”
Sofia: ”Kenen kanssa?”

Nabaz luettelee sormilla laskien Sallan, Millan, Heidin ja Mathiaksen.

Sofia: ”Eli he haluaa sut pois?”
Nabaz (kättään levitellen): ”No of course! He anna kaikki piste mua! Se ole kaikki! Karvan on annanu kaksi, sitte he annanu... he halua... ensiki.. Karvan haluaa ensi Kirsi, sitte mua. Mä tiedän! Mä tiedän mikä peliä hän pelaa!”

Nabaz on nähnyt Karvanin läpi. Karvan pelaa aina vain enemmän.

18:03

Nabaz kritisoi myös sitä, että tytöt aina nimeävät tyttöjä ulos ja miehet jäävät taloon. Nabaz tietää, että niin on ollut läpi koko BB:n historian. Nabaz ei ymmärrä, miksi tytöt eivät ole ”strong group”. Tytöt uskovat kaiken, mitä miehet sanovat.

Nabaz on ilmeisesti kuullut Reeon ja Sallan aamupäivällä tapahtuneen sananvaihdon siitä, että Salla ei olisi Reeolle antanut pisteitä, eikä Reeokaan Sallalle. Nabaz on vihainen ilmeisesti ainakin siksi, koska kokee, että olisi feikkiä tehdä sopimuksia pisteiden antamattomuudesta. Mutta koska ei ole mennyt uusien kanssa sopimuksia tekemään, nyt on häädössä.

(Jos rapoaja vuodatuksen oikein ymmärtää, Nabaz ehkä jopa epäilee, että uudet olisivat Reeon kanssa sopineet antavansa pisteet Nabazille, tai ainakin epäilee, että Reeon kanssa on solmittu pisteidenantamattomuussopimus, joka on johtanut välillisesti siihen, että pisteet ovat tulleet Nabazille. Mutta vaikea ottaa täysin selvää.)

Nabaz myös kritisoi Reeoa siitä, että tämä on puhunut Milenan pyörivän vähän kaikkien kanssa, olevan feikki. Itse on Sallankin kanssa sopinut häädöstä. Oli kysynyt Reeolta, tiesikö hän, että uudet antavat hänelle nimeämispisteitä. Reeo oli kieltänyt tietävänsä.

(Rapoajan täytyy myöntää, että ei tästä ihan tolkkua ota. Tulkinnat voivat olla vääriäkin.)

18:05

Nabaz tilittää, että nyt on sanonut televisiossa, että haluaa, etteivät ihmiset äänestä häntä, tahtoo mennä kotiin. Big Brotherkin on sanonut, että hän rikkoo sääntöjä. Kaikki on niin sekaisin; Nabaz ei jaksa. Eikä halua kirjoittaa edes someviestejä paperille. Aikoo tietoisesti rikkoa sen osalta sääntöjä ja jättää viestit kirjoittamatta.

18:09

Sofia saa Nabazin kuitenkin suostuteltua kirjoittamaan positiivisia viestejä. Ne voivat koskea ulkomaailmaa ja sitä koskevia odotuksia esimerkiksi koiran ja parhaiden kaverien näkemisestä, ei niiden tarvitse olla taloon osoitettuja tai talon asioista kirjoitettuja.

Sofia lähtee makuuhuoneesta. Nabaz jää kirjoittelemaan viestilappuja.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 20:06

18:48 DC1: Kuntosalin sohvanurkkaus. Reeo päivittää Nabazille tuoreimman käsityksensä tilanteesta ja oikoo Nabazin käsityksiä.

Reeon mukaan Milla, Salla, Mathias ja Heidi olivat hänelle sanoneet antavansa kaksi pistettä Milenalle, ja että eivät anna pisteitä hänelle. Eivät olleet paljastaneet, kenelle antavat yhden pisteen. Reeo oli yrittänyt sanoa, että yhden pisteen voisi antaa Aleksille.

Myöhemmin Mia olikin tullut sanomaan, että nämä neljä antavatkin nimeämispisteensä Reeolle. Nyt kuitenkin Milla oli sanonut, että eivät ole antaneet pisteitään Reeolle. Reeo ei tiedä valehtelevatko. Nabaz huomauttaa, että Reeo on häädössä; Milena ei ole. Siksi Reeo onkin yrittänyt kysellä, kuka hänelle on pisteitä antanut.

18:49

Nabaz oli kuitenkin pannut merkille, kuinka Salla oli katsonut Nabazia ja sanonut varman oloisesti kädet lanteilla, että Reeo tiesi, ettei Salla anna pisteitä hänelle, ovat keskustelleet. Nabaz oli katsonut Reeoa ja ihmetellyt, miksi Reeo luottaa uusiin, keskustelee heidän kanssaan. Nabazkin voisi mennä heille lirkuttelemaan ja anelemaan, että Salla, älä anna pisteitä minulle.

Reeo kieltää anelleensa Sallalta, ettei tämä antaisi Reeolle nimeämispisteitä. Homma ei mennyt näin, vaan niin, että Heidi oli kertonut uusien antavan äänensä Milenalle.

Nabaz: ”Okei... no sitte mä ymmärrän. Siksi mä olin surullinen, että miksi Reijo, Reijo menee, puhu heille kanssa ja sanoo mua, että Nabaz, älä puhu heidän kanssaan!”
Reeo: ”Ei... ei!”

Reeo oli vain kysynyt uusilta sitten, että kun Milena on niin selkeästi kaksi pistettä, kenelle se yksi piste menee.

Reeo: ”Niin mä sanoin, et jos ette tiedä, niin antakaa Aleksille!”

Eivät olleet sanoneet Reeolle mitään yhden pisteensä kohtalosta. Nabaz epäilee, että ne pisteet ovat tulleet hänelle. Näin Reeokin nyt arvelee; siksi eivät sanoneet, koska hän olisi tullut kertomaan Nabazille.

18:50

Reeo oli kuullut Aleksin sanoneen, että pisteet annetaan Reeolle. Mutta edelleenkään ei tiedä, onko se niin, koska Mia on Aleksille läheinen ja oli tullut Reeolle sanomaan, että Salla ja muut uudet ovat antamassa pisteitä Reeolle. Asia on nyt sekaisin.

Nabazin mielestä kaikki ovat feikkejä.

Reeo pohdiskelee pidemmälle. Jos Salla ja Milla eivätkä nimennetkään häntä, eivätkä Milenaakaan, niin ei tiedä, kenelle ne pisteet ovat menneet, ja kuka häntä on nimennyt: Aleksi, Mia...?

Reeo pitää kuitenkin selvitettynä, että Milla ja muut uudet ovat nimenneet ainakin Nabazia.

Nabazia ei haittaa se, että uudet häntä nimeävät, mutta se haittaisi, jos Reeo, jota pitää ystävänään, olisi siinä jotenkin selän takana osallinen. Reeo vakuuttaa nimenneensä Millaa ja Matihasta. Nabaz sanoo sen nyt tietävänsä. Oli vain tullut väärinkäsitys Sallan sanomisista.

18:52

Reeon johtopäätös on nyt, että nelikko antoi pisteitä ainakin Nabazille, mutta mahdollisesti myös Reeolle itselleen.

Nabaz tahtoo tietää, onko Karvan ollut näissä kuvioissa mukana. Reeon käsityksen mukaan ei. Mathias, Milla, Salla ja Heidi ovat koko ajan yhdessä, ja myös Milla ja Salla kaksistaan, mutta Karvan ei pyöri näissä kuvioissa.

19:06

Nabaz on kerrannut asiaa uudestaan ja uudestaan viimeisesti parikymmentä minuuttia. Oli käsittänyt Reeon ajautuneen epäpyhään liittoon Sallan ja muiden uusien kanssa, ryhtyneen feikiksi.

Miikkakin on liittynyt seuraan ja yrittää saada Nabazin selostuksesta tolkkua.

Reeo yrittää toppuutella Nabazin selostusintoa ja huolehtia siitä, että tämä ei nyt menisi levittämään talossa mitään sekavia väärinkäsitykseen perustuvia tarinoita tai luo uusia sellaisia väärinkäsityksiä. Miikkakin ehtii jo melkein Nabazin puheista ymmärtää, että Reeolla ja Sallalla tosiaan jonkinlainen liitto olisi.

Reeo (Nabazille käsiään torjuvasti levitellen): ”Tää menee aika sekasin nyt... jos sä nyt... ota hetki happee nytte!”
Nabaz (naurahtaen): ”Okei, okei! Rauha!” (höhöttää)

Reeo (Miikalle): ”Mä ihmettelen sitä, minkä takii Mialla oli hirveen tärkee, just ennenku mä meen äänestään, sanoa, et noi äänesti mua.”

Reeo: ”Sitä mä ihmettelen tässä.”

Miikka ei tiedä. Kuuntelevat hiljaisina juoksumaton jyskytystä. Kuvissa ei näy kuka sitä käyttää.

19:07

Kerrataan vielä tilannetta, jossa Salla oli ollut kiihtynyt ja tahtonut selvittää Reeolle, että ei ole äänestänyt häntä. Oli sanonut antaneensa kaksi pistettä Milenalle ja yhden Nabazille.

Reeo: ”Mutta joku muaki on äänestäny, jos mä siellä oon!”

Nabazin käsityksen mukaan Milena on ainakin äänestänyt Reeoa, ja kohteena uusien porukalla on Nabaz, Reeo ja Kirsi. Yhden ovat jo saaneet pois, kaksi on vielä jäljellä.

19:08

Miikan teoria on, että koska nimettyjen julkistamisen ja itse häätölähetyklsen välillä on yli vuorokausi, nelikko on laskenut sen varaan, että voivat hämmentää ja vaikuttaa katsojien antamiin ääniin näyttämällä, että heistä on pelaamaan. Ovat sopineet tästä kun olivat neljästään kylppärissä tänään.

Miikka uskoo, että tarkoituksena on ollut saada heidät kaikki kolme irtautumaan toisistaan. Kansan silmissä sillä olisi pelillisesti todella paljon arvoa. Nyt heidän täytyy vain jättää tämä pelleily huomiotta, sivuuttaa se.

Miikka kertoo, että Salla ja Milla olivat aikaisemmin tänään menneet pk-huoneeseenkin kutsumatta yhdessä ja sanoneetkin menneensä hakemaan vähän ruutuaikaa. Ne yrittävät nyt tehdä kaikkensa, jotta saisivat huomiota ja jotta saisivat jäädä taloon.

Nabaz (nyökytellen): ”Siksi he tekee mut hulluksi!”

Nabaz ottaa taas kierroksia. Uudet halusivat tämän show’n hänen kustannuksellaan. Nabaz ymmärtää nyt kaiken: Sallan katseen, naurun, kaiken. Se on ollut tarkoituksellista tökkimistä, jotta Nabaz hermostuisi. Miikka ja Reeo komppaavat: uudet tahtovat saada Reeon, Miikan ja Nabazin ajettua toisiaan vastaan.

19:10

Nabaz uskoo, että Salla nautti siitä, kun Nabaz vetosi katsojiin, etteivät äänestäisi häntä jäämään taloon. Reeosta asia on nimenomaan näin. Hymähtää, ettei Nabazin tulisi enää ikinä sanoa noin.

Miikka: ”Mut nyt tehään niin... meiän porukka on vieläki tiiviimpi--”
Reeo: ”Nimenomaan! Kyllä.”
Miikka: ”--ja noi lähtee tost..." (napsauttaa sormiaan)
Reeo: ”Mmh.”
Miikka (jokaisella sanalla sormiaan napsauttaen): ”PA! PA! PA! PA!”

Miikka laskee kätensä alas ja läiskäyttää sillä reittään.

Reeo (Nabazille): ”Ymmärräksä nyt?”
Miikka: ”Simppelii!”

Nousevat sohvilta. Veljeskunnan istunto on päättynyt.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 20:16

DC1. Klo 20:10.

Asukkaat käskettiin sohville.

Televisiosta näytetään jälleen asukkaiden someviestejä:
some4.jpeg
some4.jpeg (54.84 KiB) Katsottu 1717 kertaa
some5.jpeg
some5.jpeg (48.88 KiB) Katsottu 1717 kertaa
some6.jpeg
some6.jpeg (45.5 KiB) Katsottu 1717 kertaa
:trollface:

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Loka 2022 20:46

DC2 19:50 Mathias, Milla ja Salla tajuavat, että Reeolle on mennyt äänet Lauralta ja Merveltä. Mathias kertoi antaneensa 2 ääntä Reeolle
a walking disaster

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 21:07

DC2. Klo: 21:04.

Asukkat on käskytetty sohvalle. Big Brother ilmoittaa Lauran päälikköpestin päättyneen.
:trollface:

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 21:25

21:16 DC1: Olohuoneen sohvalla läheisistunnassa odottamaton kolmikko Reeo, Merve ja Milena. On keskusteltu (tätä laajemmallakin porukalla) lähinnä pierettävistä karkeista ja päivän sipinäsupinakuhinasta.

BB: ”Tämä... on Big Brother. Nabaz... Merve... Karvan... ja Sofia: tulkaa päiväkirjahuoneeseen!”

Merven kasvoille leviää velmu hymy.

Merve: ”Kerranki mä kuulun tälläseen poppooseen!”

Milena ihmetteleee, mistä on kyse.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 21:48

21:19 DC1: Olohuone. Merven lähdettyä pk-huoneeseen sohvalle jäivät kaksistaan Reeo ja Milena.

Milena kyselee Reeolta, tietääkö tämä jo keneltä on saanut ääniä. Reeo vastaa kieltävästi.

Reeo (uusiin viitaten, lippalakkinsa asentoa kohentaen): ”Kovasti... kovasti noi puhu, että ei oo antanu, mutta en tiiä...”
Milena: ”No Milla tuli sanoon mulle, et se anto mulle...”
Reeo: ”Okei.”
Milena: ”Mut siis yhen.”
Reeo: ”Njooh.”
Milena: ”Kai!”
Reeo: ”Niin kenelle kaks?”
Milena: ”Ei se sanonu sitä.”

21:20

Milena miettii hetken.

Milena: ”Ei ku sanopa!”

Milena miettii vielä toisenkin hetken.

Milena: ”Ei ku oota!”

Milena kääntyy Reeoa kohti ja osoittaa tätä sormellaan, silmät pyöreinä.

Reeo: ”Mulle?”
Milena: ”Niih!”
Reeo: ”Okei...”
Milena: ”Ei ku se sano, et se oli sulle sen sanonu...”
Reeo: ”Et se anto kaks mulle?”
Milena: ”Nih?”
Reeo: ”Ei o.”

Milena: ”Vai oliks se sit Nabelle?”
Reeo (lattiaa katsellen, sormet ohimolla): ”Ai Nabelle anto?”
Milena: ”En mä nyt... oo enää varma.”
Reeo: ”Mmh...”
Milena: ”Ku mun mielest se sano et... no joo.”

(Milla nimesi kahdella pisteellä Nabazia ja yhdellä Milenaa, rapoajan huom.)

Milena: ”Niin ku se sano, et se ei tienny et...” (nenäänsä nyrpistäen, ponnarillaan leikkien) ”...mil puolel mä oon!”
Reeo: ”Hmh. Mist se tietää mil puolel kukaan on?”
Milena: ”Nii-in! Mä sanoin, et vähä erikoinen peruste.”

21:21

Reeo kyseenalaistaa, onko talossa edes mitään puolia. Milena katsoo, että on kai täällä nyt heidän puolensa ja sitten... toinen puoli.

Reeo: ”Niin, he ovat ite rakentaneet sen oman puolensa!”
Milena: ”Niin onki!”
Reeo: ”He on ite alkanu... alusta asti tuol pyöriny keskenään, ja kaikki on, et mitä noi duunaa...”
Milena: ”Niin onki!”
Reeo: ”He on aivan ite rakentanu sen.”
Milena: ”Niin on!”

21:25

Keskustelevat lisää. Ehkä Milena on saanut vain yhden pisteen sekä Millalta että Sallalta.

Reeo päätyy epäilemään Heidiä erääksi pisteidensä lähteeksi, koska Heidi oli myös ollut jotenkin epäilyttävän vaikeana jossain aikaisemmassa tilanteessa pisteistä puhuttaessa.

Milena paljastaa Reeolle Heidin harmitelleen ”hänen porukkansa” olevan häädössä, viitatessaan Mathiakseen, Sallaan ja Millaan. Reeo suhtautuu ilmaisuun halveksivasti; matkii sitä nyreällä äänellä. Kertoo pelastaneensa Heidin sen verran monta kertaa Kirsiltä ja muilta, ettei siksikään ymmärrä.

Reeo: ”Mut... se on nyt heilautellut tota luottamusta aika monta kertaa.”
Milena: ”On, on on! Jo aikasemminki.”

Milena vielä ihmettelee mikä juttu sekin oli, että joku sanoi jollekin ja joku sanoi jollekin, viitaten Heidin kertomisiin Sallan sanomisista.

21:27

Milena laskeskelee, että pisteet eivät riitä. Hän on saanut ainakin kolme. Reeon ja Nabazin on molempien täytynyt saada ainakin viisi. Tämä saa Reeon mietteliääksi.

21:30

Milena ei voi pidätellä uteliaisuuttaan, vaan joutuu kysymyään Reeolta, mikä juttu se on, kun oli kuullut, että Reeo olisi tehnyt Sallan kanssa jonkin diilin. Reeo kiistää jyrkästi.

Reeo (kulmiaan kurtistaen): ”En! Mikä toi läppä on!”

Reeo ei todellakaan ole tehnyt mitään diilejä uusien kanssa. Sitä Milena supattaa ihmetelleensäkin. Reeo selittää vain udelleensa, ketä äänestävät, etteivät äänestä häntä. Ainoa diili hänellä on Miikan ja Nabazin kanssa: se on vedenpitävä, niitä ei todellakaan äänestä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Loka 2022 22:14

DC1. Klo 22:13.

Reeo, Heidi ja iltaiset shakkimatsit:
tsakkia.jpeg
tsakkia.jpeg (81.88 KiB) Katsottu 1345 kertaa
:trollface:

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Loka 2022 22:23

21:36 DC2: Tontun mökki. Välejään selvittelemässä Salla ja Milena. Aiheena asukkaiden kirjoittamat, tv-ruudulla esitetyt anonyymit ”somekommentit”.

Milena oli kokenut jonkin niistä kohdistuneen henkilökohtaisesti häneen. Kommentti oli käsitellyt Milenan taipumusta tuppautua puoliväkisin mukaan talon eri keskustelukerhoihin. Reeon kanssa epäilivät kirjoittajaksi Sallaa, etenkin kun monet muut asukkaat olivat tulleet Milenalle ilmaisemaan paheksuntansa kommentin johdosta, mutta Salla ei.

Salla kiistää osallisuutensa kommentin kirjoittamiseen. Ei ole hänen tyylistään. Milenasta kommentti meni jo vähän yli. Niin Sallastakin; tuollainen kommentti ei ole OK.

21:37

Milena selittää yrittäneensä aina kysyä, voiko liittyä seuraan. Salla esittää vakuuttavasti, että Milenan seuraantuppautumiset eivät ole häntä häirineet, eikä olisi hänen tyylistään kirjoittaa tuollaista kommenttia.

Milenaa häiritsee etenkin se, että kommentissa oli ollut sana ”aina”.

Milena: ”Niin sit tuntuu niinku, et ehän mä nyt joka keskustelus oo aina!

21:38

Millakin tulee pihalle. Milena kertoo nyt kysyneensä kaikilta ja jokainen on kiistänyt kirjoittaneensa kommentin.

Milena: ”Kuka on nyt se, joka kusettaa?”

Milenasta tämä on ihan naurettavaa. Millakaan ei ymmärrä, kuka tahtoo talossa hämmentää ja tehdä noin ilkeetä kiusaa.

Salla kertoo Millan kanssa ihmetelleensä myös Heidi-kommenttia, jossa Heidin oli sanottu olevan sinisilmäinen. Heidillekin oli tullut siitä tosi paha mieli, kuka sen kirjoitti?

Milena oli jutellut kommenteista Heidin kanssa aiemmin. Rivien välistä luettuna kommentti tuntui siltä, että Heidiä sanotaan tosi tyhmäksi.

21:39

Salapoliisi-Milena naurahtaa kyenneensä poissulkemaan ainakin yhden asukkaan. Se on Nabaz. Nabaz ei pystyisi kirjoittamaan niin pitkiä lauseita suomeksi.

21:40

Milena tahtoisi kutsua kaikki kokoon sohville ja tentata, kuka kehtasi tehdä hänelle tämän tempun BB-talossa. Kaikki talossa tietävät, miten on joutunut nuoruudessaan julkisen lynkkauksen kohteeksi. Kuka kehtasi tehdä BB-talossa hänelle tämän saman asian? Ja vielä valehdella päin naamaa, että ”en ollut minä!”

Sallan mielestä Milena voi ihan hyvin tehdäkin noin.

Milena pauhaa retorisesti, että kuka nukkuu yönsä hyvin, kun hän itkee tuolla, että on ihan huono ja ärsyttävä ihminen. Milena ei kuitenkaan jaksa välittää asiasta enempää. Nyt vain tietää, että joku talossa toimii näin.

21:43

Milena selittää tovin siitä, kuinka Kirsin lähdön jälkeen ei ole oikein löytänyt omaa porukkaansa tai luottohenkilöään. Kirsin kanssa synkkasi hyvin, mutta pelin osalta ei ollut tämän kuvioissa mukana. Salla ja Milla kertovat, että siksi ovatkin suhtautuneet Milenaan vähän varovaisesti, kun eivät ole tienneet, millä puolella tämä on.

Salla kysyy, mikä olisi Milenan pelitaktiikka. Milena puuskahtaa.

Milena: ”No niinpä! Mä oon nyt mennyt vähä niinku...” (päästää suullaan pikakelauksella ulisevaa päläpälä-ääntä)

Milla on miettinyt Milenan roolia talossa jatkoa ajatellen. Milena myöntää, että kyllähän hänen täytyy tehdä nyt selkeä valinta. Milla komppaa.

Sitten kerrataankin viikon kohujuorua, kun Milla kysyy, tietääkö Milena Reeo–Aleksi-kuviosta.

Milena: ”No siis... mähän kuulin siitä vaan... eilenkö vai edellispäivänä!”
Milla: ”Sehän oli ihan älytön... sehän... siihen mustamaalattiin sit taas niinku--”
Salla: ”Mut heitettiin!”
Milena: ”Joo!”

Milena kertoo kuulleensa tarinan sellaisessa muodossa, että Heidi oli mennyt sanomaan Reeolle, että oli kuullut Sallalta, että Salla oli kuullut Aleksilta, että Aleksi haluaa heittää Reeon pihalle.

Salla (hymyillen ja nyökäten): ”Joo-o?”
Milena: ”Mä kuulin niinku... tän tarinan.”
Salla: ”Joo-o! Ja mitä sen jälkeen? Kuuliksä jotain sen jälkeen?”
Milena: ”En! Tai siis... se oli se tarina.”

Milla ja Salla molemmat kokivat, että se lähti siitä ihan laukalle. Milena täsmentää kuulleensa myös, että Aleksi olisi sanonut, ettei asia mennyt ihan niin; että Salla olisi vähän vääristellyt totuutta tai sitä mitä siinä tapahtui.

Salla (hymyillen): ”Ahaa! Mielenkiintoista...”

Milena jatkaa, että Aleksi ei välttämättä olisikaan sanonut jotain, jota Salla oli väittänyt Aleksin sanoneen. Milenan kuulema tarina oli sellainen, että Salla olisi vähän vääristellyt totuutta, jonka kertoi Heidille. Ja sitten Heidi oli sanonut Reeolle.

Milena: ”En tiedä!”

21:44

Sallasta Milenan versio tarinasta oli tosi mielenkiintoinen. Selittää, että siinä kävi loppujen lopuksi niin, että — minkä takia varmaan istuukin häätöpenkillä — jengi on luullut, että hän olisi jotenkin masinoinut talossa tai väittänyt Aleksin kampanjoivan ”äänestäkää Reeoa, äänestäkää Reeoa!”.

Salla (kädellä ponnekkaasti huitaisten): ”Aivan skeidaa!”

Milena myöntää, että jotenkin tuontyylisenä hänkin jutun kuuli.

Salla kertoo, että nauhalta voidaan tarkistaa, että hän ei todellakaan ole masinoinut talossa mitään Reeoa vastaan, eikä Aleksia, eikä ole yrittänyt saada heitä vastakkain.

Salla (kiihkeästi käsillään elehtien): ”Ei mitään! Mä en oo tehnyt näistä mitään!”

Milla selittää hiljaisella äänellä, että Reeo yritti saada heidät äänestämään Aleksia.

Milla: ”Ja me oltiin silleen, että me ei todellakaan äänestetä Aleksia!”
Milena: ”Mmh.”
Salla: ”Mmh.”
Milla: ”Ja se yritti... me ei lähetty siihen mukaan... ja sit se on käätyny... kääntyny se kelkka siin vaiheessa, koska Millu tieysti otti siitä--”
Milena: ”Totta kai se otti kilarit! Se otti ihan hirveet kilarit.”
Salla: ”Joo!”

Milla jatkaa, että sitten Mia oli sanonut Reeolle, että Salla ja sen porukat ovat aikeissa äänestää Reeoa. Tämän jälkeen Reeo oli lähtenyt savustamaan heitä ulos talosta. Milla katsoo, että Reeo sai käännytettyä suuren joukon äänestäjiä heitä vastaan.

21:45

Pahimpana tässä Salla pitää sitä, että skenaario olisi se, että Aleksi ja Mia olisivat Sallaa vastaan — siis uudet uusia vastaan. Se olisi Sallan mielestä ihan täysin pimeetä.

Milla kertaa, että kun selvittelivät päivemmällä Mian kanssa tästä, niin sekin oli ihan että ei vitsi, että se luuli, että asia oli mennyt aivan eri tavalla.

Milla: ”Tai siis et, se oli kerrottu hänelle ihan eri tavalla!”

21:46

Milena: ”Mut kuka Millulle kerto?”

Tätä Salla ja Millakin ihmettelevät. Eivät tiedä, miten tämä viestiketju on mennyt. Milla epäilee Reeoa. Reeo on saanut sen jotenkin hoidettua tuolla tavalla. Salla epäilee, että on kertonut jollekin, joka on kertonut jollekin, ja se on siinä.

Milena naurahtaa huojentuneena, että onneksi ei itse liittynyt mitenkään tähän.

Milena kertoo yrittäneensä kysyä, keneltä Mia asiasta alun perin kuuli, mutta Mia ei kertonut. Salla on jutellut asiasta Heidin, Mian, Aleksin ja Sofiankin kanssa. Ei siinä mitään. Ei vain tykkää tämäntyylisestä pelaamisesta.

21:47

Milena naurahtaa vaikeroiden, että olisi ollut niin paljon helpompi, jos Salla olisi ollut sen viestin kirjoittaja. Mutta kaikki ovat sanoneet ei. Milla kehottaa Milenaa miettimään, kenen keskusteluihin on sitten mennyt. Olivat miettineet tätä Sallan kanssa, että eihän Milena varsinaisesti heidän keskusteluihinsa ole edes tullut.

Milena: ”Mut siis tää on ihan kauheeta mutta... mä usein keskeytän Lauran ja Merven!”

Milenasta tuntuisi kuitenkin ihan hirveältä, kun ne ovat niin läheisiä, tai sillai, että jompi kumpi olisi tuollaisen kommentin kirjoittanut.

Milla kysyy, voisivatko ne pelata tuolla tyylillä. Milena epäilee. Sallastakin se tuntuisi tosi oudolta. Milena kuitenkin sanoo, että heidän keskustelujaan keskeyttää usein.

21:48

Milenaa ärsyttää viestissä se, että kokee joka kerta kysyvänsä kohteliaasti, voiko tulla, ja viestissä oli väitetty ikään kuin toisin. Salla spekuloi, että jotkut ovat ehkä niin kohteliaita, tai eivät kehtaa sanoa ei, kun se voisi loukata.

Milla: ”Mut jos et sä haluu loukata, niin mikset sä niinku... miks sä laitat tollasen kommentin?”
Milena: ”No älä!”
Milla: ”Toihan on ihan älytöntä!”

Milena uskoo nyt, että joku tahtoi loukata häntä tahallaan, henkilökohtaisesti.

21:49

Milla miettii Reeon mahdollista osallisuutta. Milena toteaa yhden kerran keskeyttäneensä Reeon keskustelut, yhden kerran!

Milla kuitenkin muistuttaa tämäniltaisesta olohuonekeskustelusta, jossa Reeo oli vitsinä heittänyt skenaarion, jossa Milenan pitäisi vain istua ruokapöydän päädyssä ja tulla sohvalle kun kautsutaan, eikä tehdä tai puhua paljon muuta; olisi eräänlainen hylkiö asukkaiden joukossa. Oli ihmetellyt, miksi kääntää puukkoa haavassa noin. Oli tuntunut niin pahalta kuunnella sitä, vaikka se oli Reeon vitsiä.

Salla esittää, että tämä on peliä. Milla sanoo, ettei tuollainen ilkeily kuulu siihen. Salla komppaa. Vaikka ei pelillisesti luottaisi toiseen, aina voi olla muuten mukava. Muut komppaavat.

21:51

Mathias liittyy pippaloihin. Keskustelua aletaan kääriä pakettiin.

Milena: ”Mul tuli vähä semmonen niinku... julkinen lynkkaus! Tietyl taval. Tai semmonen, et se oli niin kohdennettu muhun, ja kuiteski niinku... ’ärsyttävä’ ja 'tunkeilee' ja 'jokaiseen' ja...”

22:07

Miikkakin on liittynyt porukkaan puimaan asiaa.

Milenan someviestiloukkauksen käsittely elää nyt omaa elämäänsä, eikä ota loppuakseen pöyhinnän, pakettiin käärinnän, pöyhinnän ja uuden käärinnän jälkeenkään. Ohjaaja vie sen lopulta katsojien kannalta päätökseen vaihtamalla mielenkiintonsa toisaalle — eli kylppäriin, jossa Mia puuhailee yksinään vaatehuollollisia arkiaskareita.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 02 Loka 2022 01:08

23:09 DC2: Keittiö. Miikka ja Reeo seisoa tönöttävät pitkän aikaa rinnakkain ulko-ovelle vievän portaikon juurella, Miikalla yhä takki päällä. Herrakaksikko vaihtaa tästä voimapositiostaan latautuneeseen sävyyn valittuja sanoja ja ”viisauksia” keittiössä pyörivien Sallan ja Millan kanssa. Keskustelunaiheena lähinnä talon häätökuviot.

Keskustelussa on tiettyä verhottujen uhkauksien ja toisaalta ehdottelun sävyä. Mathiaskin on tilanteessa mukana, mutta ei puhu kovin paljon. Salla sen sijaan kommentoi aktiivisesti.

Miikka tahtoisi laittaa sellaiset asukkaat kokemaan häätösohvan, jotka eivät ole vielä siellä olleet. Sinne menisi neljä sellaista. Pistettäisiin ne sinne, ja katsottaisiin, miten se vaikuttaa sen jälkeisiin tapahtumiin talossa. Koska tieto omasta sohvalla olosta myös purkaa aika paljon. Se olisi mielenkiintoista. Kun tämä on vähän tylsää. Ei ole enää keskiviikkohäätöjäkään. Niissä oli tosi kyseessä. Ne olivat kylmää touhua.

Reeo ja Salla komppailevat.

Miikka tokaisee, että jos olisi tiennyt keskiviikkohäätöjä olevan vain kolme, olisi pelannut eri tavalla, rohkeammin. Reeo komppaa. Miettivät, että jos Ruzbeh olisikin voittanut ja päässyt neuvotteluhuoneeseen, olisi laittanut sellaiset nimet sohvalle, että jengillä olisivat oikeasti alkaneet puntit tutista. Ja se olisi sitten ollut vieläpä viimeinen sellainen häätö.

23:13

Miikka (ovelasti hymyillen): ”Mut kiva kuulla, jos te ootte messis siinä, et jos tarvii sekottaa pakkaa!”

Salla naurahtaa olevansa aina messissä ainakin siinä, jos heidän kolmen ei tarvitse sitten istua siinä.

Mathias luonnehtii toiseen kertaan häätösohvalla peräjälkeen istumisen tuovan vähän schaiban makua kurkkuun, vähän kuin olisi saanut deepthroatia... ”sen jälkeen ku ollaan käyty tunnelissa eka”, täydentää Reeo. Salla naurahtaa ja kiittää tästä mielikuvasta. Mathias meinaa tukehtua teehensä.

23:14

Miikan mukaan on se huono puoli, että torstain nimeämisten jälkeen on aina skaba. Se skaba pitää silloin voittaa. Salla komppaa.

Miikka: ”Ku sillon sä oot ampunu tonne, tiäks, nimeämispistei, ja sä pääset... nyt sekottuu pakka... sillon sä häviit todennäkösesti sen skaban, ja joku muu... kääntää sen niin, et sä pissaat ihan suoraan sun omalle lautaselle.”

Salla ja Milla komppaavat. Salla hymyilee, että se on aina riski täällä.

Miikka: ”Niin. Ku tä oon jotenki vähä tylsää tää venailu!”
Salla (naurahtaen): ”Miikka haluu action, action!”
Miikka (virnuillen): ”Niin, ku ei enää oo niit keskiviikkoi!”
Reeo: ”Mmh.”
Salla: ”Mm-mh. Miikka kai toivoo vähä jotain muuta actionia...”
Miikka: ”Niin.”

Milla (leukaansa hieroen, pieni ovela hymynkare kasvoilla): ”Mutta kyllähän teki olisitte voinu nimetä vähä... eri tavalla... niin siel istuis sellasii ihmisii sitte, että...”
Miikka (virnuillen): ”Nii-ih.”
Milla: ”Mm-mh.”
Miikka (nyökytellen): ”Nii-ih.”
Reeo (Millan sanoja toistaen, virnuillen): ”Teki olisitte voinu... nii olis moni muuki voinu!”
Milla: ”Nii-ih!”
Salla: ”Mm-mh.”

23:15

Mathias veikkaa, että aika moni olisi messissä niistä, jotka ovat sohvalla olleet jo monta kertaa.

Salla: ”Jep.”

Miikka avaa, että tässä väkisinkin miettii myös sitä, kuinka pitkälle mikäkin kantaa, ainakin alitajuisesti. Mutta jos leikki loppuukin siihen, että on vain miettinyt, miten mikäkin menisi pisimmälle, ei pääse missään kohtaa ampumaan.

Milla (hymyillen): ”Ei pidä miettiä, pitää toimia!”
Salla (hymyillen): ”Mm-mh!” (naurahtaa)
Milla: ”Äksönii!”

Reeo piikittelee, että mitäpä ovat kolmistaan tuolla suihkukopissa supisseet. Ja missä ovat nyt?
Milla naurahtaa. Salla hymyilee, kysyy täsmennystä.

Reeo: ”Niin, te ootte kolmistaa tuol supissut, kopissa. Ja nyt te ootte tuolla.”
MIikka: ”Nih.”
Reeo (ehdotellen): ”Teiän tarvii enemmän ku kolme.”
Salla: ”Mm-mh. Nii-i!”
Miikka (takissaan hytkytellen): ”Kyl teiänki tarvii vähä muuttaa tota.. ettette joudu sohvalle!”
Reeo: ”Mmh.”
Salla (hymyillen): ”Nii-i.”
Miikka: ”Tiäks?”
Salla: ”Sehän täs nyt on vähä pohdinnan alla, et miten me muutetaan ja mitä!”

23:16

Salla ilmaisee toivovansa, että saavat näyttää sen ensi viikolla. Miikka tokaisee, että osa ainakin saa. Voi olla, että kaikki kolme. Salla toteaa, että ikinä ei tiedä.

Miikka: ”Nih.”

Miikka kertaa, että on niin kaksipiippuinen juttu, kuka esitetään hyvässä valossa ja ketä ei. Kun hehän eivät sitä tiedä. ”Se on näin”, toteaa Salla. Miikka arvelee, että siihen vaikuttaa hyvin paljon esimerkiksi lauantain tapahtumat. Koska ne näkyvät... (jättää vihjailun puolitiehen, jotta ei tulisi sääntörikkomusta.)

Miikka korjaa, että ei lauantain merkitys varmaan niin suuri ole, mutta jonkinlainen kuitenkin. Kyllähän ihmisillä varmasti on jo omat suoisikit. Reeo arvelee kuitenkin, että aika paljon on fiilisäänestäjiäkin sunnuntain lähetyksen aikana. Puhuu myös palkeista ja niiden keikahtamisesta viimeisillä minuuteilla. Salla komppaa.

Salla (hymyillen): ”Noh, toivottavasti päästään seuraan ihan livenä, eikä ruudun välityksellä!” (kohottaa ja laskee kulmakarvojaan)

Reeo: ”Niih.”
Miikka: ”Juu.”

23:18

Miikallakin tulee talossa sellaisia, että tietyt jutut — tai ihmiset — alkavat oikein ärsyttää. Milla ja Salla kommentoivat, ettei sitä kyllä Miikasta huomaa. Miikka jatkaa, että haluaa kuitenkin tässä olla ystävällinen kaikille. Se on sitten oma juttunsa, mitä koppiin menee sanomaan ja miten siellä pisteyttää. Mutta ne ovat sitten ne.

Miikka: ”Et niin kauan se... ärsyyntyminen ei mee niin isol tasol, et se ei rupee niinku syömään mua, niin mä en jotenkin jaksa sit myöskään hieroo sitä muitten naamaan.”

Salla komppailee. Miikka jatkaa, että talossa on kaikilla omia murheita. Jengi funtsii himajuttuja ja milloin ketäkin, mitäkin; talossa on 15 ihmistä, jotka miettivät jotain. Ei aina jaksa sitten räjäyttää kaikkien naamaan kaikkea.

Miikka: ”Mut olis kiva sit taas, et jos nyt... löis vähä...” (tekee löylynheittoeleen) ”...vettä kiukaal... niin sit... olis kiva kattoo vähän, et miten se eläis se tilanne siitä!”

Miikka uskoo, että nythän porukka vain vähenee sillä tavalla nätisti. Virnuilee, että eihän sekään oikein mitään viihdearvoa tuo.

Salla: ”Nii-in!”
Miikka: ”Ja sit... tääl on ihmisii, jotka pitää itsestäänselvyytenä sitä, et ne ei... oo sohvalla!
Reeo: ”Mm-mh.”
Salla (hymyillen): ”Ni-in! Tää on se, mikä mua on ärsyttänyt alusta asti!”
Milla nyökyttelee.

23:19

Miikka jatkaa, että nämä henkilöt tietävät nyt jo, että menee ainakin pari viikkoa vielä, ennen kuin voi olla mitään mahdollisuutta joutua sohvalle.

Salla: ”Nii-in!”
Milla nyökyttelee.

Reeo: ”Tekemättä yhtään mitään!”
Miikka: ”Niin!”
Salla: ”Mmh.”
Miikka: "Niin simmoset ehkä vähän... ärsyttää, jotka ei tee... mitään! Tiäks, mitään!
Salla: ”Eli vapaamatkustajat?”
Reeo nyökyttelee.

Miikka: ”No just nää, freeriderit! Et--”
Reeo: ”Mmh!”
Miikka: ”--näistä olemme puhuneet Reeon kans!”

Miikka esittää, että jos asukas ei edes pelaa, vaan on kaikille vähän sellainen ”vanilja”, niin ”tiäks...” (jättää lauseen kesken.)

Miikka (itseään vahvistaen): ”Niih. Niin!”

23:20

Tämän vuoksi Salla uskoisikin, että heillä on katsojakuntaa, koska halutaan nähdä ”vähä sitä draamaa ja vähä sitä pelii”. Mathias täydentää, että vähän spaissia.

BB: ”Tämä... on Big Brother... saatte mennä nukkumaan... ja... kaikkien on vaihdettavat paristot mikrofoniinsa!”

Salla oli kuulutuksen aikaan selittämässä, että Milenalle tänään tullut somekommentti oli ”not cool”. Selittää tämän vielä Reeolle uudestaan. Reeoa ei oikein kiinnosta, niinpättelee mukana.

Lähtevät vaihtamaan paristoja. Miikka meni jo edeltä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 02 Loka 2022 02:24

23:58 DC2: Sinikajoinen olohuone. Reeon ja Heidin jokailtainen wind down -keskustelukerho.

Heidille oli meinannut tulla ahdistuskohtaus, kun koko ”oma jengi” (Mathias, Salla, Milla) oli häätöpenkillä ja taustalla oli tämä rikkinäinen puhelin, jossa oli saatu ja luotu käsityksiä Aleksi, Millan ja Sallan toiminnasta Reeoa kohtaan.

Reeo on nyt ihan satavarma ainakin siitä, että Aleksi ja Mia ovat heittäneet hänelle äänensä, jos Heidi puhuu totta. Heidi vahvistaa tämän tiedon. Tietää satavarmasti, että Milla ja Salla eivät ole yhtäkään ääntä Reeolle antaneet.

Heidi (kädet takaraivolla): ”Mathias on voinu antaa... yhen. Hänestä en tiedä--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”--satavarmasti.”

23:59

Reeo toivoo, että häneltä kysytään huomenna suorassa lähetyksessä jotain, että pääsee avautumaan siitä, kuinka häntä on kusetettu huolella. Että vietiin kuin litran mittaa, ja että tietää kyllä, ketkä ovat asialla.

00:00

Reeo ei ymmärrä, miten jengi jaksaa katsoa tiettyjä juttuja koko ajan. Reeo tietää, että Miikkaa ainakin ärsyttää Allu ja Millu. Heidi naurahtaa olevansa niin nuori, että häntä ei ärsytä.

Reeo esittää mielipiteenään, että Aleksi ja Mia miettivät toimintaansa vain siltä kannalta, että puuhista tulee hyviä klippejä TikTokiin.

Heidi (hymyillen): ”En mä oo... mä en oo ajatellu yhtään tolleen!”
Reeo: ”Kannattaa ajatella.”

Heidi hymähtää.

Heidi (rennosti): ”En mä viitti! Mul on niin paljo ajatuksia valmiiks, et--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”--turha miettiä mitään tollasta.”

00:01

Heidiä oli tänään ärsyttänyt sekin, että peli pääsi tavallaan pään sisään, tai ihon alle. Kun meinasi tulla se ahdistus. Se oli tosi lähellä.

Heidi: ”Tiäks, ku siin oli just se... se oli sen jälkeen, ku oli tullu se kommentti tuol noin, et ’Heidi sinisilmänen’--”
Reeo: ”Niin mitä se tarkotti? Kenet... ketä se tarkotti? Luottaa muhun, luottaa muihin, luottaa Miikkaan... mihin? Mikä se tarkotus oli?”

Heidi ei tiedä. Eikä tiedä myöskään, kuka sen on kirjoittanut. Reeon mielestä älytöntä. Tarkoituksena oli tuottaa hyvää fiilistä. Niin sitten on tuollaista. Ei tajua.

Heidi: ”Ketä oli laittanu sen Milena-jutun?”
Reeo: ”En mä tiä...”
Heidi: ”Siis se oli ihan... törkee! Tai siis--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”--tai siis mul tuli siitä niinkun... itseeni kohtaan--”

Reeo arvelee, että sama tyyppi, joka oli laittanut sen pikkuveli-jutun hänelle. Että kaikki pitävät muka isona. Heidi muistaa nyt senkin. Heidin mielestä on älytöntä, että kohdennetaan nimellä tuolla tavalla. Ymmärtää, että ehkä omassa jutussa oli hyvä tarkoitus. Ehkä.

Reeo (hämmästellen): ”Mutta ketä se niinku tarko... sinisilmäsyyttä ketä kohtaan?”
Heidi: ”Must tuntuu niinku, et...” (viittoilee itseensä ja Reeoon) ”Must tuntuu!”

Heidi pitää Milena-juttua tosi törkeänä. Ja Reeon juttua myös. Miksi pitää laittaa nimellä?

Reeo: ”Niin.”

00:02

Heidiä oli alkanut Milena-kommentissa ärsyttää myös se, että on itsekin ajatellut noin. Reeon mielestä kaikki ovat ajatelleet noin, mutta se, että heittää tuollaisen älyttömän jutun... ”Ja niinku kohdistaa sen vielä!” täydentää Heidi.

Heidi: ”Siis ihan... hirvee!”

Reeo selittää, ettei siinä ole se, että juttelee kaikkien kanssa, mutta se että pelaa sillä tavalla. Sellaista ihme suhailua.

Heidi: ”Joo. Mut silti... ei tolleen voi sanoa niinku koko jengin edessä!”
Reeo: ”Mm-mh.”

00:03

Heidillä ei ole mitään hajua, kuka asukkaista olisi voinut olla viestien takana. Reeo ehdottaa, että joku, joka kirjoittaa pitkiä tekstejä.

Reeo: ”Se on voinu olla vaikka... Millu!”
Heidi: ”Mä en tiiä!”
Reeo: ”Hän oli kirjottanu pitkii tekstei, sano Miikka.”
Heidi: ”Mä en tiiä yhtään.”

Heidiä ärsytti, että siellä ei näytetty hänen viimeisiä viestejään enää. Reeolla oli ihan sikana posia kaikista tyypeistä. Heidillä oli raksamiesjuttu, kahvijuttu, karkkijuttu, Matias-juttu. Miikasta olisi ollut ihan sikapitkä juttu, mutta sitä ei näytetty.

00:05

Heidiä harmittaa, että Nabaz oli tänään katsonut häntä kuin olisi antanut nimeämispisteitä. Ei ole todellakaan antanut Nabazille nimeämispisteitä.

00:07

Molemmille oli suuri yllätys, ettei Milena ollut häätöön nimettyjen joukossa.

Heidi: ”Ja miks... niinkun... mä en ymmärrä sitä, et miks... jengi on esim. äänestäny Sallaa--”
Reeo: ”En mäkään.”
Heidi: ”--joka viime viikol oli... yleisön suosikki!”
Reeo: ”Mm-mh.”
Heidi: ”Se ei käy mun järkeen.”

Reeo selittää, että oli ollut hirveä jengi, Laura, Tuula, Sofia, Miikka, Mia... Reeo oli sanonut, että tässä on niin paljon jengiä, että nyt kannattaisi hajauttaa ääniä ja äänestää Milenaakin, joka soutaa joka kulmalla. Mutta jengi oli päättänyt etteivät mene siihen, ja sitten vetäneet Sallan siihen mukaan. Ja hänet.

00:09

Reeo kertoo seivanneensa Heidiä Miikan kanssa koko ajan.

Heidi: ”Niin. Ja mä olen teitä.”

Heidin mielestä nyt on se paha, että Salla ja Milla eivät enää luota Reeoon. Heidi voi totta kai puhua niille. Reeon mielestä pitäisi järjestää kunnon miitti, kuten aikoinaan Ruzbehin ja Miikan kanssa.

00:11

Reeo pohtii vielä rikkinäinen puhelin -juttua. Ei tiedä kuka on aivot ja kuka keittää mitä. Ja sekin oli outoa, kun Heidi oli ”ihme fiiliksissä", kun Reeo tuli käymään. Alkoi vain miettimään, mikä tämä juttu on.

Heidi selittää vain kelanneensa sitä, kenelle antaa toisen äänen. Reeon mielestä käytös oli outoa, Heidi ei ole ikinä käyttäytynyt niin häntä kohtaan. Heidi ei ollut ajatellut asiaa. Reeon mieltä se oli vaivannut, kun kaikki kertautuu, ja Miakin tulee vielä höpöttämään tuohon. Heidi kertoo antaneensa yhden pisteen Aleksille.

Reeoa oli ärsyttänyt, ettei ehtinyt varmistamaan Mian kommentteja mistään, ennen kuin käsky kävi jo pisteitä antamaan. Mutta oli miettinyt, että jos näin on, niin joku noista sohvalle hänen kanssaan. Ettei ole yksin siellä.

Heidi: ”Eli siin kohtaa, ku Mia tuli puhumaan, niin se meni plörinäks?”
Reeo: ”Niin.” (tauko) ”Mut ei tääl montaa kertaa pysty vedättään.”
Heidi: ”Niin. Ei.”
Reeo: ”Nyt se ei onnistunut.”

Heidi: ”Joo, toi on kyl jännä, et miks Salla on tuolla.”
Reeo: ”Mm-mh!”

00:12

Reeo pohtii, tietääkö päällikkö jostain jotain muita enemmän. Heidi ei usko.

Reeo ihmettelee myös Lauran joukkuejakoa. Tai mihin porukkaan itse joutui.

Reeo: ”No pitää voittaa skaboi.”
Heidi: ”No mut... siis me voitettiin!”
Reeo: ”Mmh. Niin, sen ansiosta mä istun... toisella sohval huomenna.”
Heidi: ”Nih.”

Reeo ihmettelee, miksi Laura ei laittanut Heidiä, Miaa ja Karvania. Sehän olisi ollut siinä hänen leikkinsä. Heidi ajattelee vain, että päätös piti tehdä niin yhtäkkiä. Heidi ei usko että siinä oli mitään enempää. Laura vain ei ollut valmistautunut.

00:15

Reeoa vähän ärsyttävät Lauran anteeksipyytelyt. Seisoisi päätöstensä takana.

Heidi: ”Niin, mut kaikil se ei oo niin helppoo!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Vaiks sä voisit tehdä päätöksii tälleen näin...” (napsuttelee sormiaan) ”...mäki pystyisin, ei siin, mut ei kaikki pysty!”
Reeo: ”Mm-mh!”

00:17

Reeo oli huomannut Heidin olevan vähän ”poissa tänään”. Heidi kertoo tarkemmin melkein iskeneestä ahdistuskohtauksestaan. Pitää todella outona, että tuli sellainen, koska kokee olevansa tosi vahva, mieleltään. Mutta tuli se heikko hetki, ja ehkä pelästyi itse sitä.

Heidi: ”Et mul melkeen niinkun... läsähti!”
Reeo: ”Hmh!”
Heidi: ”Niinkun... pakka. Mut... se oli vaan melkeen!”

Reeo kysyy, tuliko se siitä sinisilmäisyyskommentista.

Heidi: ”Niin ja sit siit... niinku sii... niin.” (pitää pienen tauon) ”Siis... tuli hetken semmonen niinku fiilis, vaan niinku, et... niinku... se pelaaminen tuntu liialta, tiäks?”

Reeo kommentoi, että eihän tämä kuitenkaan ole mitään verrattuna siihen, mitä keskiviikkohäätöjen eteen piti tehdä.

Heidi: ”Ei ookkaan, ei ookkaan! Mutta että tää on kestäny niin kauan!
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Ja sit ku me oltiin tuola kylppäreissä, ja sit niinku jotain... puhuttiin... just niin... sit siin yhes kohas mä olin silleen, et...” (elehtii käsillään) ”’nyt... nyt loppu, nyt loppu’... koska mä tunsin, et nyt iskee!”

00:18

Juttu keskeytyy hetkeksi, kun makuuhuoneesta kuuluu sinne suunnattu kuulutus.

BB: ”Tämä... on Big Brother! Mia... ja... Aleksi! Kuiskaaminen on kielletty!”

Karvan myös ilmeisesti palaa vessareissulta ja kulkee keittiön läpi makuuhuoneeseen.

Heidi ja Reeo ihmettelevät menoa tovin. Eivät kuulleet kuulutusta kovin hyvin, mutta ymmärsivät sen liittyvän Aleksiin ja Miaan. Reeo kommentoi happamesti pariskunnan yöllisistä hihittelyistä. Sitten palataan Heidin juttuun.

Heidi: ”Niin, siis ku... niin! En mä tiedä siis... tiäks, ku must tuntuu, et sekin oli joku tämmönen alitajunnan juttu--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Niin sit yhe... jossain kohtaa vaan niinku... huomas, et koht tulee muuten... ahdistuskohtaus.”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Niin sit mä olin vaan niinku... ku siin oli Salla ja Mathias ja... Milla... niin mä olin vaan... ’Nyt loppu, nyt loppu, nyt loppu! Nyt... pakko olla hiljaa! Nyt... että... nyt, niinku, kaikki, olkaa hiljaa, älkää puhuko!’”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Mut sit mä meninki pk:seen, ja... sit se helpotti!”

00:19

Heidi: ”Ja mua ärsyttää ite... tiäks, se... et mä melkeen annoin tän pelin mennä mun ihon alle!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Vaik tää on vaan peliä, loppujen lopuks! Et ei tää oo kuitenkaan... sen vakavempaa. Mutta... ku se on tätä elämää täl hetkellä--”
Reeo: ”Mm-mh.”
Heidi (Reoon katsahtaen): ”--niin se on rankkaa!”
Reeo: ”Kyllä.”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”