30. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

30. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 02:46

01:17 DC2: Kylpyhuone. Milla ja Sofia iltatoimissa.

Milla kertoo, että eivät he Sallan kanssa nimeä yhtenäisesti. Voivat nimetä ihan eri tavallakin.

Milla: ”Et ei, tiäkkö, silleen, et me sovitaan yhdessä että äänestetään, tiätsä, jotain tiettyy henkilöö--”
Sofia: ”Nii-i.”
Milla: ”--koska... en mä pysty pelaan tätä sillee tätä pelii, koska--”
Sofia: ”Niin!”

Milla on niin tunneihminen, että jos jonkun kanssa tulee joku tilanne, ärsytys tai muuta, niin luultavasti menee sen mukaan.

Sofia ei halua äänestää ketään sen perusteella, että joku toinenkin äänestää.

Milla: ”No mut... toi on ihan hyvä peruste!”
Sofia: ”Niin!”

Sofia menee oman mielensä mukaan. Se on toiminut hänelle, ainakin. Sofiasta tuntuu myös, että tällä tavalla keskustelut pysyvät positiivisina.

Milla: ”Totta!”
Sofia: ”Ettei niinkö läyhää kenestäkään muusta, tai silleen, et aa, toi ärsyt--”

Sofia on totta kai sanonut talossa, että ihmiset ärsyttävät, mutta se on ihan normaalia. Milla komppaa. Sofia jatkaa, että nytkin häntä ovat ärsyttäneet ihmiset, mutta ei ole nimennyt niitä.

01:18

Sofia kertoo, ettei Milla ole ärsyttänyt häntä, mutta hänen oli vain pakko antaa jollekin. Milla ymmärtää.

Sofia: ”Et sekään ei ollu mikään niinku pelimoovi--”
Milla: ”Joo.”
Sofia. ”--et... et... ’aa, et annan Millalle kaksi, koska haluan hänet’ — eiku, siis annoin yhden sulle--”
Milla: ”Joo.”
Sofia (naurahtaen): ”’Annan Millalle yhden, koska haluan hänet pois täältä!’”
Milla: ”Joo.”

Sofia ei tiedä ketään muuta, joka olisi nimennyt Millaa. Millan mielestä Sofian tapa on hyvä. Itsekin äänestää sen mukaan, mikä sillä hetkellä tuntu. Sen mukaan kannattaa mennäkin, komppaa Sofia.

Milla: ”Mut sit tuntuu et sit joutuu ite kohteeksi, tai jotenki, esimerkiks--”
Sofia: ”No siis — niin. En mä tiiä. Mul ei oo — mut siis mitä... mut mitä sitte?”
Milla: ”No mut sit on taas se, et sit joutuu istuun tos häätöpenkillä, ja se on ihan... pepusta!”

Sofia myöntää, ettei voi itse sanoa, kun on ollut siinä vain kerran — omasta tahdostaan. Milla naurahtaa.

Sofia: ”Niin en voi niinku silleen sanoo!”

Sofia miettii, että varmaan sanoisi eri tavalla, jos olisi siinä ensi viikolla. Mutta jotenkin luottaa talossa ihmisiin, etteivät ne ainakaan vielä laita häntä sinne. Jos onkin siellä, niin sitten tulee tunne, että OK, ei voi luottaa.

Sofia: ”Niin sit mä mieluummin meen kotiin ku pelaan tääl tälläst pelii!”
Milla: ”Totta.”
Sofia: ”Niin silleen mun mielest se on ihan hyvä et ei osaakaan — niinku mä Aleksilleki sanoin, et... et se on ihan hyvä, et mä en osaa pelata tätä pelii, koska mä en ees haluis osata tätä pelii, koska mun mielest pitää olla psykopaatti--”
Milla: ”Joo!”
Sofia: ”--että osaa pelata tätä pelii silleen...” (napsauttaa sormiaan pari kertaa) ”...täydellisesti — -ei tääl ketään osaa pelata tätä peliä! Ja se on mun mielest niinku hyvä asia!”

Milla komppaa. Itse oli vain miettinyt, että eihän tästä tule mitään. Olivat Sallan kanssa juuri miettineet, että mitä tässä pystyy tekemään, kun eihän tässä ole niin kuin mitään tehtävissä.

Sofia: ”Ei niin.”
Milla: ”Että tehtäisiin jokin ’mestarisuunnitelma’ ja nyt niinku...” (levittää pontevasti käsiään)
Sofia: ”No ku ei... ei voi!”
Milla: ”Niin.”
Sofia: ”Et sä voi... tai siis, totta kai voi, mutta: sä meet sun... tai mää ainaki menisin mun omia arvoja--”
Milla: ”Kyllä! Ihan sama!”
Sofia: ”--vastaan siin niin paljon!”

Sofiasta tuntuu, että tästä menisi myös hauskuus. Plus, että ”asiakkaat” eivät välttämättä tykkää siitä.

Milla: ”Nii-i! No se on kyl totta.”

01:20

Sofia arvelee, että tämä oli Kirsin lähdön osasyynä. Hän oli niin kova pelaamaan. Ehkä liiankin kova, mikä on harmi sanoa, mutta se ainakin tulee Sofialla syyksi mieleen. Ei tiedä, ja syitä voi olla monia, mutta tämä on ainoa negatiivinen piirre — tai ei sekään negatiivinen, mutta jotain, josta kaikki eivät välttämättä tykkää — jonka osaa Kirsistä mainita.

Millasta on hyvä tietää, mitä muutkin ajattelevat. Kun ei tajua, onko jotenkin väärässä ohjelmassa, kun ei osaa pelata. Että pitäisikö niin kuin tajuta, miten tätä pelataan. Sofian mukaan Milla ei ole väärässä ohjelmassa. Ei itsekään osaa. Sofia itse ajattelee, että kunhan on kaikki hyvin, kunhan itsellä on hauskaa ja kunhan kavereilla on täällä hauskaa, niin se on ainoa merkitsevä seikka. Että ei mieti sitä liikaa.

01:21

Milla: ”No samaa mä mietin sillon kun mä tulin tänne, et missä on se hauskuus! Et täst on--”'
Sofia: ”Nii-in!”
Milla: ”--niinku kokonaan se hauskuus kaukana! Et, et niinku, eiks meil pitäis olla kuitenki kivaaki täällä--”
Sofia: ”Nii-in.”
Milla: ”--vaikka tää onki tämmönen kausi?”

Sofia oli kuunnellut Petran juttuja omasta kaudestaan.

Sofia: ”Mä olin silleen, et ’ei meil oo ollu noin hauskaa täällä’!”
Milla: ”No nii-i!”

01:22

Milla ja Sofia jakavat yhteisen kokemuksen kauden rankkuudesta. Sofia kysyy, onko Millalla nyt parempi fiilis.

Milla: ”On, ihan sikapaljo parempi fiilis!”

Milla oli harmitellut Mathiakselle sitä, jos joku uusista joutuu lähtemään, kun Mathias oli sanonut, että nyt pystyy tulemaan ulos enemmän kuorestaan, ja itsestäkin on alkanut tuntua siltä. Sofia komppa, siinä menee se hetki, kun tulee uuteen porukkaan.

Milla: ”Mut mun mielestä kuitenki... jotenki ihanasti nyt päässy juttelee kaikkien kaa ja kaikki on jotenki tosi kivasti... ottanu vastaan.”

Milla moittii itseään ehkä vähän hitaaksi, ei tule ihan heti silleen. Sofia on varma, että tilanne olisi ihan eri Millallakin, jos olisi tullut jo silloin ensimmäiselllä viikolla. Mutta tässä on vielä kahdeksan viikkoa jäljellä.

(Keskusteluun liittyy vielä Mervekin. Hyvä moraalifilosofinen keskustelu, jossa käy tyhjentävästi selväksi, mikä on Sofian suhde pelaamiseen ja keskustelukumppanienkin fiilikset aiheesta. Mutta rapoajan täytyy nukkuakin, joten ei pysty rapoamaan tätä nyt loppuun.)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 03:15

02:02 DC2: Peilikaappien ja meikkipöydän ympäristö, kai. Milena ja Milla istuvat lattialla.

Milena avautuu jo tutuksi käyneestä aiheesta.

Milena: ”Ja ehkä niinku isoin asia siinä on niinku se... se, et — ja mä oon sanonu kaikille et mua ärsyttää, ja mä sanoin kaikille, että mua loukkaa se syvästi, ja mä oon kertonut, mut... en mä tiedä mitä robotteja täällä sitte on ja... niinku ihmiset, tiedäksää?”
Milla: ”En mä tiedä!”
Milena: ”Et ihan oikeesti! Et tommonen asia... niin... mä ajattelisin myös sitä, että mitä mä teen työkseni, millanen ihminen, ja millasii ihmisii mä kohtaan työssäni? Miten tämmönen asia — jos mä olisin tehny ja kirjottanu noi — miten se vaikuttaa mun tulevaisuuteen ulkomaailmassa?”

Juuri tämän vuoksi Milena ei itse kirjoittanut mitään pahaa, eikä halunnut kenellekään sellaista tunnetta, että joku yksittäinen ihminen lynkataan kaikkien edessä.

Milena: ”Koska... jos mä tekisin niin... ja jäisin vielä kiinni siitä, niin eihän mulla olis ikinä mitään asiakkaita! Tiäksä mitä mä tarkotan?”
Milla: ”Joo, joo! Kyllä.”
Milena: ”Niin kuka... riskeeraa oman elämänsä!

02:04

Milena luettelee kaikki, jotka ovat hänelle vakuuttavasti vannoneet, etteivät viestiä kirjoittaneet. Heidi, Merve, Laura, Sofia, Tuula, Milla, Sanna — ei jää naisista jäljelle ketään. Karvan se ei ole, Mathias oli sanonut, ettei ikinä tuollaista kirjoittaisi, Aleksi myös, samoin Mia ja Miikka. Nabaz ei osaisi.

Milla (naurahtaen): ”Jep!”
Milena: ”Niin ei jää enää jäljelle ku tää yks.”
Milla: ”Niin.”
Milena: ”Ja se ei sitä myönnä!”
Milla: ”Ei todellakaan. Ei varmastikaan! Miksi myöntäis tollasen asian, se ois saman tien niinku kaikkien niinku--”
Milena: ”Mut mieti! Kuka haluu semmosen nettikiusaajan leiman!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 04:48

02:33 DC1: Olohuone. Petra, Reeo ja Heidi ovat keskustelleet pitkään kolmistaan meneillään olevan kauden käänteistä, sen eroavaisuuksista julkkis- ja normaalikauteenkin nähden, yleisesti asukkaiden tunnelmista, sekä joistain Petran kauden tapahtumistakin.

Yhteistä kausille on mm. se, että asukkailla on pakki sekaisin. Petra pitää kovana suorituksena sitä, että vanhat asukkaat ovat jo kuukauden talossa olleet. Ei pystyisi kuvittelemaan.

Olohuoneen valot saadaan lopulta yötilaan, vaikka Reeon taikominen tai Petran suora kaunis pyyntökään ei tuottanut tulosta. Petra alkoi jo epäillä Isoveljen ”ylypistyneen” kausien välillä.

Petra on jo aikaisemmin saanut sviitin auki ja sinne matkalaukkunsa. Puuttuvan hammasharjan ja -tahnan kävi myös aikaisemmin hakemassa varastohuoneen hyllyltä kuin vanha tekijä. Nyt on kuitenkin unten aika. Petra toivottaa hyvät yöt ja vetäytyy sviittiinsä,

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 11:17

DC1. Klo 11:14.

Asukkaat sohville.

Asukkaille ilmoitetaan tämän päivän päällikkökilpailusta. Tämän päivän kilpailu koettelee fyysisiä ja henkisiä voimavaroja. Petra toimii tehtävässä kaikkien asukkaiden valmentajana. Kilpailu käydään parikilpailuna. Asukkaat muodostavat tällä viikolla parit itsenäisesti. Voittajaparista äänestetään asukas, joka valitaan seuraavaksi päälliköksi.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 11:54

Klo 11:52.

Petra vetää asukkaille treeniä.
treeniä.jpeg
treeniä.jpeg (93.81 KiB) Katsottu 3097 kertaa
--
Klo 12:01
treeniä2.jpeg
treeniä2.jpeg (104.75 KiB) Katsottu 3075 kertaa
:trollface:

maijapirkko
Sala-asukas
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Syys 2008 17:50

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja maijapirkko » 03 Loka 2022 13:40

Aleksille ja Mialle rangaistus mm. kuiskimisesta. Eivät saa osallistua tämän viikon päällikkökisaan.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 14:28

DC1&2. Klo 14:24.

Päällikkökilpailu alkaa.

Tehtävänänne on kannatella parinne kanssa hartioidenne päällä aisaa, jonka keskellä olevan vanteen lävistää kolmesta palasesta kasattu torni. Tornin keskimmäisessä ja ylimmässä palassa on aisan korkeuden rajaavat ohjainpuut, joiden takia joudutte koukistamaan polvianne koko kilpailun ajan. Mikäli liikutatte aisaa liikaa tai liian nopeasti, torninne kaatuu ja häviätte kilpailun. Mikäli tornin ylin palanen nousee ilmaan ja jää painollaan lepäämään aisan päälle, olette hävinneet kilpailun. Pari jonka torni pysyy pisimpään pystyssä omalla painollaan, voittaa päällikkökilpailun.
:trollface:

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Loka 2022 14:40

Kuva

Kuva

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 14:41

DC1&2. Klo 14:40
skabaa2.jpeg
skabaa2.jpeg (62.49 KiB) Katsottu 2742 kertaa
skabaa3.jpeg
skabaa3.jpeg (59.92 KiB) Katsottu 2742 kertaa
:trollface:

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Loka 2022 14:48

Kuva

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Loka 2022 14:56

14:51
Kisan aikana Nabaz on toivonut ettei olisi huonoin tälläkin kertaa. Toive ei toteutunut, Nabaz & Tuula on ensimmäinen pudonnut pari.

15:01
Miika & Reeo putoavat kisasta.

15:15
Heidi & Merve ovat ulkona kisasta.

15:36
Karvan & Sofia pudottavat palikan ja ovat ulkona.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 15:02

DC1&2. Klo 15:02.

Reeo ja Miikka putosivat pelistä.

Klo 15:17.

Kisassa jäljellä Milena-Laura, Salla-Milla ja Karvan-Sofia.

Klo 15:36.

Karvan-Sofia pari putosi pois. Enää kaksi jäljellä.
--
skaba2.jpeg
skaba2.jpeg (54.4 KiB) Katsottu 2473 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 16:21

DC1. Klo 16:20.

Kilpailu päättyy. Voittajat ovat Milena ja Laura.

Rapoajan huomio: En kuullut voittajan kuulutusta. Joten voitto ei liene varma?
:trollface:

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 03 Loka 2022 16:24

16:20
Salla keskittyy hetkeksi toisen parin juttuihin, ja niinhän siinä käy. Laura ja Milena voittavat. Molemmat sisukkaista pareista saavat ansaitsemansa halit.

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Loka 2022 18:05

DC1. Klo 18:00.

Asukkaille postia.

Laura ja Milena ovat voittaneet päällikkökilpailun. He saavat nyt valmistautua pitämään oman vaalipuheensa, jossa he vuorollaan perustelevat, miksi juuri he ansaitsisivat päällikön vallan ja vastuun sekä immuniteetin tämän viikon häätöäänestykseltä. Vaalipuheet aloitetaan myöhemmin erillisestä ilmoituksesta. Puheet pidetään olohuoneessa korokkeen takana. Myös äänestys alkaa erillisestä ilmoituksesta.
:trollface:

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 03 Loka 2022 20:44

18:07 DC1

Sofia: "Mitä teillä on päällä. kun te painitte?"
Petra: "Ollaan alasti ja öljyttyinä"

19:47 DC1

Milena avautuu Aleksille kun on ollut koettelemuksia. "Oli se twiittikin ja hoidin sen hyvin. En huutanut ja riehunut"
Toteaa myös, että hän sai ääniä viime viikolla ja olisi tarvinnut immuniteettia
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 21:46

18:55 DC1: Kylpyhuoneessa Heidi ja Salla. Puheenaiheena päällikön valinta, ja etenkin Lauran äänestäminen uudestaan päälliköksi.

Heidi: ”Mä pelkään sitä, et siit tulee taas niin surullinen, ko se joutuu tekeen päätök--”
Salla (elehtii ja äännähtelee torpppaavasti): ”Mä on aivan satavarma siitä, että hän on ottanut opiks--”
Heidi: ”Okei!”
Salla: ”--viime viikost--”
Heidi: ”Joo!”
Salla ”--niin ma... mä ja Milla... aiotaan äänestää Lauraa!”

Heidi komppaa, Lauraa hänkin haluaa itse asiassa äänestää, vaikka Milenaakin haluaisi. Heidi muotoilee, että Lauralla ja hänellä on talossa sellainen sisarussuhde, ollut aina, vaikka eivät pelistä puhukaan.

Kylpyhuoneen ulkopuolelta kuuluu kummallista apinaulinaa miehen äänellä.

Heidin mielestä heillä on asiat tällä hetkellä aika hyvin. Reeo ja Miikka ärsyttävät jengiä niin paljon noilla jatkuvilla huudoillaan, että Heidistä oikeasti tuntuu, että tulevat keräämään paljon nimeämispisteitä.

Salla on silti aivan varma, että hän ja Milla tulevat saamaan nimeämispisteitä Aleksilta ja Mialta. Heidi on sitä mieltä, että voivat laittaa Mialle ja Aleksille myös.

18:56

Salla tiedustelee, onko Reeo kertonut Heidille, ketä aikoo nimetä. Heidi on puhunut tästä Reeon kanssa juuri eilen. Reeo todella tahtoo Aleksin ja Mian pois. Reeon tarkoituksena on ohjata myös Miikan, Tuulan ja Nabazin äänet Mialle ja Aleksille, jotta ne saataisiin varmasti häätöön. Joku kolmaskin pitäisi vain vielä saada.

Sallalla on henkilökohtainen agenda saada häätöpenkille Milena, koska ”hyppelee niin joka puolella”. Heidi on vastaanottavainen tälle ajatukselle. Heidin mielestä nyt on selkeä, kun sekä Sallalla ja Millalla että hänellä ja Reeon luottohenkilöillä on samat kohteet.

Salla tähdentää, että nyt ei kukaan saa tulla kääntäämään Reeon päätä viime hetkellä. Heidi uskoo ja toivoo, että Reeo on ottanut opikseen.

19:00

Heidi pitää huojentavana, että nyt pystyy pelin suhteen hetkeksi rauhoittumaan, kun kohteet ovat niin selkeät ja yhtenevät. Pitää vain laskea, kuinka paljon nimeämispisteitä täytyy antaa kellekin.

Salla tähdentää hänen ja Millan henkilökohtaisen agendan olevan, etteivät sunnuntaina taas istu penkillä. Pelkää, että heitä yritetään taas viilata linssiin, koska Miikkakin on alkanut hengata nyt epäilyttävästi Merven ja kumppanien seurassa.

Heidi uskoo, että Miikan toiminta on vain kalastelua. Heidi on saanut Reeolta tiedon, että Miikalla myös menee hermo Aleksiin.

Salla tahtoisi vielä, että Heidi puhuisi Reeolle Lauran päälliköksi äänestämisen puolesta. Heidi yrittää.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 22:12

19:39 DC1: Päällikkövaalit. Karvan lukee ohjekirjettä. Ääni ja perustelut täytyy jokaisen sanoa julkisesti. Myös Petra osallistuu äänestykseen. Päällikkö pääsee sviittiinsä Petran poistuttua talosta.

Salla antaa äänensä Lauralle. Uskoo, että Laurasta tulee loistava päällikkö.

Heidi antaa äänensä Lauralle. Uskoo, että Lauran toinen kausi tulee olemaan todella hyvä.

Aleksi arpoo hetken kovin päättämättömänä. Antaa sitten äänensä Lauralle. Luottaa kokemukseen.

Karvan haluaa uskoa hyvään kokemukseen. Antaa äänensä Lauralle.

Petra antaa myös äänensä Lauralle. Petrasta on hauska nähdä tilanne, jossa päällikkö ei vaihdukaan. Mitä uusi viikko tuo tullessaan?

Petra: "Ihan ku mä sitä näkisin... kokisin!”

Muut nauravat. Muistuttavat kuitenkin, että kyllä Petra halutessaan näkee.

Mia venkoilee kauan. Miikka muistuttaa jo, että oli tunti aikaa miettiä päätöstä tätä ennen. Mia väittää miettineensä koko ajan. Lopulta Mia antaa äänensä Lauralle. Kummassakin ehdokkaassa on hyvät puolensa, mutta Lauralle ehkä sen takia, kun on ollut jo yhden viikon, niin miten se vaikuttaa. Sen vuoksi!

Sofia antaa myös äänensä Lauralle, koska hoiti viime viikon niin hyvin. Luottaa siihen, että pitää heistä huolta. Ei tarkoita sitä, etteikö Milenakin pitäisi, mutta mitä sitä vanhaa vaihtamaan, jos se ei ole rikki. (Laura naurahtaa.)

Mervekin uskoo, että Milena olisi tosi hyvä päällikkö, mutta antaa äänensä Lauralle. Luottaa Lauran päätöksentekotaitoihin niin paljon.

Tuula antaa äänensä Milenalle. Haluaa, että päällikkö vaihtuu. Vallan pitää vaihtua välillä. Koska asukkaita on niin paljon, pitää antaa valtaa ja vastuuta muillekin.

Nabaz antaa äänensä Milenalle, koska oli nähnyt Lauran olleen kaksi päivää surullinen. Uskoo, että Milenaa päätöstenteko ei saa surulliseksi. Päätös ei kohdistu mitenkään mihinkään mitä Laura on tehnyt, mutta uskoo Milenan olevan vahva ja siksi antaa äänensä hänelle.

Miikka antaa äänensä Milenalle puhtaasti sen vuoksi, ettei halua kellään olevan talossa mitään kolmen viikon vapaamatkustuksia. Jos jollain on vapaaviikko, niin sitten on, mutta ei halua että kukaan tanssii talossa kuukautta immuniteettipinssi kädessä.

Reeo antaa äänensä myös Milenalle samasta syystä kuin Miikka. Reeosta kenenkään ei kuulu olla kahta viikkoa päällikkönä. (Milena nyökyttelee.)

Milla ei tiedä onko hänen äänellään väliä, mutta antaa sen Lauralle. Uskoo Lauran tekevän ”ehkä toivottavasti” muita päätöksiä kuin laittavan hänet uudestaan häkkiin.

Laura tulee valituksi äänin 9 – 4.

Laura: ”Mitä mä nyt sittte...?”
Merve: ”Sä varmaan laitat ton pinssin... paitaan!”

BB päästää ”oikein”-pling-äänimerkin. Asukkaat naurahtavat. Onnittelevat Lauraa ja taputtavat. Tunnelma olohuoneessa on kuitenkin hieman pysähtynyt ja jäykkä.

19:48

Aleksi istuu käsi Milenan harteilla. Hieroskelee ja taputtelee tämän olkapäätä ja hartioita.

Milena kokee, että tässä tulee nyt vähän koettelemuksia. Ensin se ”twiitti” ja nyt tämä. Virnistää Aleksille, että hoiti twiittiasian kuitenkin mielestään aika hyvin. Olisi voinut riehua ja huutaa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 03 Loka 2022 23:05

19:54 DC1: Makuuhuone. Koolla kolmikko Mia, Milena ja Aleksi. Milena saapuu makuuhuoneeseen voileipälautanen kädessään. Aleksi sulkee makuuhuoneen oven perässään.

Aleksi (pontevasti aloittaen): ”Niin! Me siis... no me tiedetään, että jos sä oot saanu, niin sä oot saanu ehkä--”
Milena (leipää suussa): ”Mä oon saanu kolme ääntä!”
Aleksi: ”Ai tasan kolme?”
Milena: ”Mä sain Sallalta kaks. Ja mä sain Millulta--”

Ovelle koputetaan.

Milena: ”--kaks.”
Mia: ”Miten... siis?”

Ovi aukeaa. Kaikki kääntyvät katsomaan. Kuvista ei näe kuka ovella on, mutta äänestä päätellen ehkä Laura.

Laura: ”Öö, haluutteks te olla...?”
Aleksi: ”Kolmistaan.”
Laura: ”Kolmistaan?”
Aleksi: ”Joo.”
Mia: ”Joo.”
Laura: ”Okei...”

Ovi sulkeutuu.

Milena: ”Mä oon saanu Sallalta kaks.”
Aleksi: ”Mmh.”
Milena: ”Se ei oo sitä myöntäny, mut ihan satavarmasti! Ja Millulta yhen... eiku Milla--”

Mia naurahtaa.

Milena: ”--anteeks, Mialta yhen! Mia... sano mulle, että--”
Mia (korjaten): ”Eiku Milla.”
Milena (päätään viikkelästi pyöritellen, käden ohimolle nostaen): ”A-a.. anteeks!” (laittaa käden silmilleen)

Aleksi ja Mia naurahtavat.

Milena: ”Mä oon sekasin.”
Aleksi (hymyillen): ”Okei!”
Milena (katseensa nostaen, jatkaen): ”Mialta yhen, Mia sano sen tuolla--”
Mia (jällleen korjaten): ”Milla.”
Milena (silmänsä ummistaen, vaikean näköisenä): ”Voi hitto! Milla!”
Aleksi: ”Joo.”

19:55

Aleksi ja Mia tahtovat selittää Milenalle miksi äänestivät Lauraa uudestaan päälliköksi. Olivat miettineet sitä keskenään pitkään. Uskovat, että Laura piti pelastaa, koska Reeon porukalta tulisi muuten Lauralle ääniä.

Milena on varma, että uudet eivät nimeäisi Lauraa, vaan häntä.

Milena ei muutenkaan aivan osta selitystä. Reeon porukalta tuli luottamusta hänelle, Aleksilta ja Mialta ei. Ymmärtävätkö, miltä se näyttää?

Mia ymmärtää kyllä. Olivat Aleksin kanssa miettineet, että Milena pystyisi kyllä näyttämään, millaisia päätöksiä tekee.

Mia: ”Mutta... sit oli myöski se, et miten vaikee vaik... Laural oli tehdä, niinku...”
Aleksi: ”Niinpä!”
Milena (sarkastisesti): ”Niin te pistitte hänet uudelleen samanlaiseen tilanteeseen, et se itkee koko viikon?”
Mia (naurahtaen): ”Ei, kun sitä justiinsa, että--”
Aleksi: ”Ei vaan sitä että--”
Milena (kaksikkoa katsellen): ”Meinaatteks te, et mä en ois kestäny niitä päätöksii, vai?”
Aleksi: ”Ei, vaan et se ois ollu eka kerta.”
Milena (alta kulmain mulkaisten): ”Niin?”

Mia yrittää selittää, että jos itse ajattelee, miten itse olisi toiminut — tietää toki, että ovat Milenan kanssa kaksi täysin eri ihmistä — niin ei olisi kiva olla ensimmäistä kertaa tuossa tilanteessa.

19:56

Milena: ”Ei mua ne valinnat. Mul oli vaan se immuniteetti.”
Aleksi: ”Aa!”

Mian mukaan kukaan ei ajatellut, että Milenalla olisi sen asian suhteen hätää. Milena uskoo Heidin varmasti nimeävän häntä. Aleksi ja Mia eivät usko.

Milena muistuttaa, että joku kirjoitti sen twiitinkin. Aleksi uskoo, että twiitin on kirjoittanut Heidi tai joku sen läheltä. Milena kertoo Heidin itkeneen ja sanoneen, ettei ole hän. Salla oli katsonut suoraan silmiin ja sanonut, että se ei ole hän. Aleksi ehdottaa Heidin itkeneen sen vuoksi, että oli syyllinen ja säikähti. Milena täsmentää, ettei Heidi itkenyt, mutta sen silmät kostuivat.

Aleksi: ”Mut, öö...”
Mia: ”Mut ku--”
Aleksi: ”--koska, niin ku--”
Mia: ”--mä en tiedä niin ku--”
Aleksi: ”--ku Heidi on Reeon ja näitten kaa.”
Milena: ”Joo, kattokaa sit kans, et mä en istu sunnuntain sohval!” (naurahtaa) ”Mul ei oo muuten väliä, kunhan mä en istu!”

Mia ei näe Milenalla olevan mitään hätää. Jos jollakulla hätä on, niin se on hänellä ja Aleksilla. Ja Lauralla, jota Mia ja Aleksi uskovat Reeon porukan haluavan ulos.

20:05

Aleksi pitää melkoiset palopuheet. Liennyttää ja tyynnyttää Milenaa. Myytävänä ajatuksena on, että ovat kaikki samaa tiimiä — Aleksi, Mia, Milena, Laura, Merve — ja suojaavat toisiaan, mutta nyt Milenan piti tiimin eduksi hävitä tämä päällikköäänestys, eikä itse ole vaarassa. Aleksi vakuuttaa, että Milena on ”Lauran suojassa”.

Milena vaikuttaa ajatuksen pitkin hampain ymmärtävän. Tärkeintä on, että Salla ja Milla eivät päällikkökisaa voittaneet.

20:09

Milena lähtee makuuhuoneesta. Aleksi ja Mia jäävät kaksin.

Aleksi oli saanut Milenan vahvasta reaktiosta epäilyn, että Milena on ehkä vähän myös ”toisessa kerroksessa” (toisessa liittoumassa). Mia uskoo, että Milenaa vain ärsyttää. Ja että sillä on sellainen olo, ettei kuulu oikein mihinkään porukkaan talossa.

Mia: ”Mut mua ois siis... siinä mieles mua ois kiinnostanu toi, et ois oikeesti nähny, et mikä toi on naisiaan! Tiäkkö--”
Aleksi: ”Niinpä!”
Mia: ”Se olis kertonu niin paljon!”

20:11

Mia uskoo joka tapauksessa olevansa itse häätöpenkillä ensi sunnuntaina. Nimeämispisteitä tulee Sallalta, Millalta, Reeolta, Miikalta...

Aleksi ei näe asiaa lainkaan samalla tavalla. Kuka muka Miaa tahtoisi ulos? Ajattelee, että Reeon porukka haluaa ulos ensisijaisesti hänet itsensä, Sallan ja Millan. Ja nämä kolme tulevat häätöpenkille myös saamaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 04 Loka 2022 00:14

22:29 DC1: Olohuone. Milla kaivaa Karvanin selästä vanupuikoilla finniä. Heidi istuu vieressä lattialla ja mutustaa käsissään pitelemältään lautaselta lettua ilman ruokailuvälneitä kuin viidakkolapsi. BB-talo on alkanut outoutua.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”