44. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

44. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Loka 2022 02:24

01:41 DC1: Sinikajoinen olohuone. Heidin ja Reeon yökeskustelu.

Heidi (olkavarsi sohvan selkänojalla, hiuksiaan sukien): ”Mut ai että! Kyl siis nyt... nyt mä oon päässy siihen pisteeseen, et mä oon alkanu niinku nauttii et... tai siis mä oon niinku niin... tavallaan pelissä!
Reeo: ”Niin, sä podet liikaa huonoo omaatuntoo!”
Heidi: ”Niin! Ei!”
Reeo: ”Se pitää tu--”
Heidi: ”Sitä mä tein... mut sitä mä oon... mut... semmonen mä olinki!”
Reeo: ”Mm-mh!”
Heidi: ”Mut nyt ku, tiäks niinku... ehkä kovettunu, tai sitte--”
Reeo: ”Kyllä kyllä! Mm-mh! Ei ku se pitää niin... mä oon yrittäny koko ajan miettii sitä.”

Heidi: ”Mut viel pitäs saada... toi Sallaki... ymmärtään--”
Reeo: ”Mmh!”
Heidi: ”--että se on vaan peliä!”

Heidin mielestä monen muunkin pitäisi ymmärtää, että tämä on vain peliä. Jos joku mukamas suuttuu Heidiin ulkomaailmassa siitä, mitä tekee talossa, sittenpähän suuttuu. Jokainen kuitenkin tähtää siihen finaaliin.

Reeo (hymähtäen): ”Nimenomaan!”
Heidi: ”Ja... must ois kyl niin siistii, et jos siel on... ihan oikeesti... minä, sinä ja Miikka, jotka alust asti oltu, tiäksä?”

Reeo komppaa. Ovat Miikan kanssa tästä jutelleet.

01:42

Ulkoa kuuluu seinien läpi tuulen ääntä. Reeo ja Heidi lähtevät katsomaan terassin ikkunoista ulos. Terassilla ovat matot ja koristekasvit lennelleet ja kaatuilleet. Väinö-tontulla on kuitenkin yhä partansa.

Palaavat sohvalle. Heidi kertoo nimeämissuunnitelman, jonka kehittelivät jo Sallan kanssa. Tuula, Nabbe ja Miikka — kaksi Milenalle, yksi Mervelle. Heidi itse, Salla, ja Reeo — kaksi Sofialle, yksi Mervelle. Tällöin jokainen kohteista saa kuusi pistettä. Mervelle se tulee vain ykkösistä.

Reeolle käy kyllä. Ihan sama kenelle antaa, kunhan sopivat kohteena olevat tyypit. Sama Heidillä.

Heidi on laskenut, että vastapuoli ei voi saada enempää häätöön kuin kaksi ihmistä.

01:48

Reeo selittää hymyillen käytöstään tilanteessa, jossa Heidi ja Mia olivat käyneet neuvotteluhuoneessa ja julkistivat valintansa, eli Heidin ottamisen pois ja Reeon heittämisen häätösohvalle. Oli tahallaan heittänyt niitä kommentteja, että tietää kyllä mitä ovat valinneet. Oli tahtonut Mialle ja Aleksille sen kuumotuksen, ei yhtään Heidille.

Heidi kysyy, uskooko Reeo Nabazin ja Tuulan olevan valmiita antamaan nimeämispisteitä Mervelle. Reeo uskoo pystyvänsä sen hyvin perustelemaan.

Reeo (hymähtäen): ”Tuulahan painaa tuolla jengii bussin alle... kuulitsä mitä se oli puhunu... sanonu, ne perustelut--”
Heidi: ”Ai hä? Mitä se oli sanonu?”
Reeo: ”’Lauralle kaks pistettä... Reeoa lainatakseni, nyt on aika heittää jengiä bussin alle!’”

Heidi nauraa kähisevästi.

Heidi (nauraen): ”Tuula on kova pelaaja!”
Reeo: ”Sehän tekee... sehän tekee mitä vaan, et se pysyy pois tosta...” (viittaa häätösohvaan)
Heidi: ”Juu, niin tekee!”
Reeo (myhäillen): ”Se on ihan... ja sit se menee... ihan pokkana niille, kenelle se on kaks pistettä antanut, hölisee tuolla! Se on niinku niin hyvä nyt!”

Heidi nauraa ja pitää kättään silmillään.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Loka 2022 12:17

DC1. Klo 12:11.

Asukkaat sohville.

Klo 12:15.

BB kuuluttaa:

Asukkaat.

Tämän viikon päällikkökilpailu tarjoaa teille lisäkipinää. Tällä viikolla päällikkö pääsee valitsemaan ketkä asukkaat pääsevät nimettyjen nuotiolle. Valitut asukkaat saavat katsoa nuotiolla kauden aikana saamansa nimeämispisteet perusteluineen, yhdessä Sami Kurosen kanssa. Kilpailu käydään myöhemmin tehtäväareenallani. Tämän päivän kilpailussa sorminäppäryys on eduksenne.
:trollface:

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 17 Loka 2022 13:12

13:10 BB: Päällikkökisa alkaa vartin kuluttua
a walking disaster

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 17 Loka 2022 13:54

DC1 13:50 Milena voitti

13:51 Tuulalta lähti hammasimplantit, pitää kättä suun edessä ja epäilee joutuvansa lähtemään Talosta
a walking disaster

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 17 Loka 2022 18:56

DC1 aiemmin:

15.53 Milena käsketään neuvotteluhuoneeseen. Neuvotteluhuoneen taululla on Reeon, Milenan, Heidin ja Tuulan kuvat. Milena istuu neuvotteluhuoneen sohvalle.

Nähdessään taulun Milena toteaa: "Oi voi Isoveli. Mä tiedän mitä sä teit mulle. (Naurahtaa.) Ai että."
milenaneuvotteluhuoneessa3-171022.jpg

Neuvotteluhuoneen pöydällä on kirjekuori, jonka BB käskee avaamaan. Ilmeisesti ensimmäinen kuulutus ei kuulu neuvotteluhuoneeseen, koska Milena vain katselee kirjettä käsissään ja BB kuuluttaa toistamiseen.

Kirje:
Milena. Näet taululla niiden viiden asukkaat kuvat, jotka ovat saaneet eniten nimeämispisteitä kauden aikana. Tehtäväsi on valita yksi asukas, joka ei pääse näkemään omia nimeämispisteitään nimettyjen nuotiolla. Kun olet tehnyt päätöksesi, poista valitsemasi asukkaan kuva taululta ja aseta se pöydälle. Et saa kertoa neuvotteluhuoneessa tekemistäsi valinnoista ennen kuin saat siihen erillisen luvan.

Terveisin, Big Brother


15.25 Milena alkaa pohtimaan, kenet hän ottaa pois. Milena miettii, että hän on antanut kaikille taululla olleille nimeämispisteitä. Milena miettii siltä kannalta, kuka tietää hänen antamistaan pisteistä. Nyt vasta Milena tajuaa, että myös hän itse on taululla. Milena menee lukemaan kirjeestä, että millä kriteereillä asukkaat on taululle valittu. Milena ihmettelee, että hän on eniten nimeämispisteitä saaneiden asukkaiden joukossa.

15.30 Milena jatkaa pohdintaa valinnastaan. Milena on miettinyt mm. siltä kannalta, että Heidi on saanut etuja esim. päällikköviikolla. Milena tavasi kirjettä, että ketkä nuotiolle pääsee. Ensin Milena mietti, että kaikki muut pääsevät, mutta hän lukee kirjeestä, että näistä viidestä neljä menee.

15.32 Milena aikoo itse olla nimettyjen nuotiolla.

Milena: "Miltsi pääsee, eli meitsi. Se on selkee. Sit jos mä laitan Reeon, ni sit se tietää, että noi tytöt antoi sille. No ni, se onkin tosi hauska juttu. Jos Heidi, ni sit Heidi tietää et, ni joo... No, Tuula. Tuula vetää hirveet herneet taas siitä sitte. Mut se ei oo ollu kolmessa äänestyksessä. Toisaalta mä en oo kolmeen... se oli mun ensimmäinen viikko, ku mä en tienny mistään mitään. Tuulan mä pystyn seivaamaan. Eli Tuula tulee mukaan, koska symppikselle, hampaat, joo, symppis. Okei. Tuulan mä seivaan sillä, et mä olin uusi, et mä en tiennyt mistään mitään. Salla tietää, et mä äänestin sitä. Toisaalta siinä on nyt sitten..."

Milenan yksinpuhelu neuvotteluhuoneessa jatkuu, että taktisesti olisi fiksua olla väleissä Reeon kanssa, mutta Milena pohtii, että haluaako hän olla väleissä. Milena miettii perusteluitaan, että hän luuli, että Reeo laittoi hänet junan alle ja ehkä hän laittoikin.

15.33 Milena ottaa Heidin erilleen rivistä. Milena miettii, että mikä haitta hänelle tulee, jos joku näkee hänen pisteensä. Milena toteaa, ettei hän saa kertoa ennen kuin hän saa luvan ja siitä hän päättelee, että hänen täytyy jossain vaiheessa kertoa.

15.35 Milena käy jälleen rivistöä läpi, millä perusteella valita. BB kuuluttaa, että Milenalla on viisi minuuttia aikaa jäljellä.

15.36 Milena on tekemässä lopullista päätöstään. Hän seisoo taulun edessä ja ottaa askeleen eteenpäin ja käsi menee kohti Heidin kuvaa.

Milena: "Kyl se vaan näin on et... Ei!"
Milena perääntyy taululta ja miettii taas hetken.

Milena: "Aah. Mä saan kyllä turpaani, ku mä en ota häntä pois. Mut hän haluaisi käydä siellä. Kyl mua nyt ärsyttää hän. Jos mun pitää valita, kuka ärsyttää eniten. Mua. Hän!"
Milena repäisee taululta Heidin kuvan pois ja ottaa sen käteensä ja katsoo sitä.

Milena kääntyy poispäin taululta sohvan suuntaan.
Milena: "Koska sä et valitsit joukkueen, itses, etkä mua. Et pistäny mua edes poreammeeseen, enkä saanut kunnolla musiikkia. Niinpä! Etkä edes katunut sitä, että valitsit oman edun etkä joukkueen etua. Virheitä saa tehdä, mutta niitä pitää katua. Joten... Heidi... Heippa!"
Milena tiputtaa Heidin kuvan neuvotteluhuoneen pöydälle.

Milena lukee vielä pöydällä olevaa kirjettä ja asettaa kuvan kirjeen viereen.

15.38 Luettuaan kirjeen Milena kysyy BB:ltä, saako hän lähteä neuvotteluhuoneesta. BB soittaa pling-äänen. Milena poistuu neuvotteluhuoneesta.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 17 Loka 2022 19:10

DC1 aiemmin:

16.49 Asukkaat on käsketty sohville. Milenalla on kirjekuori, jonka hän lukee.

Nimettyjen nuotio sytytetään myöhemmin tänä iltana. Milenalle esitettiin neuvotteluhuoneessa viisi eniten kauden aikana nimeämispisteitä saannutta asukasta, jotka ovat edelleen talossani. Näistä viidestä hän joutui poistamaan yhden, joka ei saa osallistua tehtävään. Milena poisti Heidin.

Milena, nouse television eteen ja kerro, ketkä asukkaat olet päättänyt päästää nimettyjen nuotiolle näkemään kaikki kauden aikana saamansa nimeämispisteet perusteluineen.

Terveisin, Big Brother


Nabaz haluaa vielä selvennystä, että valittavana oli viisi eniten pisteitä saanutta. Milena vahvistaa asian.

16.50 Milena kertoo television edessä, että neuvotteluhuoneessa oli Tuula, Reeo, Milena itse ja Salla. Salla nauraa, että hän olisi pettynyt, jos hän ei olisi ollut siellä. Onhan hän ollut kolmesti häätöäänestyksessä. Tuula leikkii yllättynyttä, kun hän on eniten pisteitä saaneiden joukossa. Hän toteaa perään, ettei se ollut yllätys.

Milena vahvistaa Tuulalle, että he menevät iltanuotiolle Tuulan tätä kysyessä. Sofia kysyy, oliko Milenalla jotain perusteita valinnalleen. Milena ei ehdi vastata, kun Heidi toteaa, ettei tarvitse perustella. Asukkaat käyvät vielä läpi, millä perusteilla asukkaat olivat valittavissa.

16.52 Laura toteaa, että jos tuon listan ulkopuolelta olisi tullut päällikkö, hän ei olisi päässyt iltanuotiolle. Milena vahvistaa myös tämän.

BB kutsuu Heidin pk-huoneeseen.

16.53 Milena kertoo, että hän näki nimeämispisteiden TOP-5:n, ei kaikki, kun Mia kysyy näkikö hän kaikki. Sohvilla keskustellaan, että olisi kiva nähdä. Reeo muistuttaa, että tilanteet talossa muuttuu, eikä hänellä oli pisteillä mitään väliä. Miikka komppaa.

Salla toteaa, että oli reilua, että siellä oli eniten pisteitä saaneet.

Mia toteaa, että näkeehän ne lopulta muutenkin, mutta Tuula toteaa, että nyt ne näkee talossa.

16.56 Reeo sanoo, ettei tänään nähtävät videot vaikuta hänen torstaihin.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Loka 2022 19:11

Aikaisemmin:

14:22 DC1: Olohuone. Tuula palaa pk-huoneesta musta maski suun edessä. Kutsuu kaikki sohville.

Toteaa, että kilpailu meni hänellä hyvin, ja että ”rapatessa roiskuu”.

On kertonut kaikille jo aiemmin, että takavuosina joutui pahaan pyöräonnettomuuteen, jossa kasvojen luita murtui. On joutunut käymään monta leikkausta läpi ja saanut suuhunsa kolme hammasimplanttia.

Tehtävässä oli käyttänyt hampaita narun käsittelyyn. Otti naruun kiinni implanttihampailla, jotka kuitenkin ovat olleet ihan käyttöhampaita. Huomasi, että jotain alkaa suussa tapahtua. Ajatteli, ettei se ole sen vakavampaa, vaan sen voi hoitaa myöhemmin. Yhtäkkiä Milenan voiton aikoihin ne kolme implanttia, jotka olivat kahdella ruuvilla kiinni, olivat irronneet suuhun. Oli ajatellut, että apua, mitä nyt tapahtui.

14:23

Tuula kertoo asian olevan nyt hoidossa siten, että katsotaan mitä tapahtuu. Mutta jatkaa talossa tällä hetkellä. Pillillä juo vettä, syöminen järjesteään jotenkin. Katsotaan miten asia etenee, ja pystyykö implantit kiinnittämään uudelleen ilman, että se keskeyttää BB-reissun.

Heidi näyttää itkuiselta. Sofia kysyy, sattuuko Tuulaa mihinkään. Tuulaa ei satu, eikä tule verta tai mitään. Tuula oli kuitenkin huomannut, että implanteissa on vähän murtumaa. Se saattaa vaikuttaa siihen, pystyykö niitä nyt kiinnittämään vai ei.

Tuula (naurahtaen): ”Mutta sanonpahan vaan, että ihmiselle sattuu ja tapahtuu!”

14:25

Tuula kertoo säikähtäneensä tilannetta itsekin. PK-huoneeseen mennessä oli toki itkettänyt, että loppuuko talomatka tähän.

Tuula naurahtaa, että maskia pitää nyt kasvoillaan lähinnä kosmeettisista syistä: ei tahdo esiintyä talossa ilman hampaita. Muut ymmärtävät tämän toki hyvin.

Laura kysyy, pystyykö Tuula jatkamaan talossa, jos implanttien kiinnitys ei onnistu. Tuula kertoo asian olevan auki; se arvioidaan sitten. Hän on kuitenkin nyt rauhoittanut mielensä ja ihana Big Brother on auttanut tässä.

Tuula: ”Että katotaan... että rapatessa roiskuu... että katotaan... miten... mihin tää nytte... johtaa. Että sit jos ei pysty, niin sit se on niinku näin, että!”

Tuulaa harmittaisi totta kai ihan älyttömästi, jos joutuisi talosta lähtemään, eikä uskalla sitä ajatellakaan. Mutta jos niin kävisi, sitten kaadutaan saappaat jalassa.

14:26

Reeo: ”No oli se... ku sä tuut: ’Mul on hampaat... putosi!--”
Merve: ”Niin, mäkin olin että ’Apua!’”
Reeo: ”--niin mä olin... aattelin, että onks ne jossain sielä lattial, et mennään ettimään!”

Tuulaa naurattaa. Sofia oli ajatellut lähinnä, että sattuu. Tuulalla ei ole särkyjä. Suu on operoitu onnettomuuden vuoksi monella tavalla, siirretty luuta ja pehmytkudosta. Oli poskipäät murskana ja kaikki. Tuossa nyt vain tapahtui jotain, mikä sai ne niks naks irtoamaan.

Tuula: ”Mut... Big Brother on ihana ja kannusti, ja että katotaan nyt... hetki kerrallaan ja rapatessa roiskuu!”

Salla kysyy, onko Tuulalle aikaisemmin käynyt näin. Kerran on käynyt. On sanottu että implanteista tai niiden kiinnityksen kestosta ei voi antaa tarkkaa arviota, voivat kestää muutaman vuoden tai vaikka elämän loppuun.

14:28

Tuula kiittää kaikkia myötätunnosta ja herkistyy vähän itkuiseksi. Se kaikkien asukkaiden myötätunto oli tuntunut tosi ihanalta.

Nabaz käy halaamassa Tuulaa. Miikka toteaa, että samassa veneessähän tässä istutaan.

Tuula vielä onnittelee Milenaa päällikkyydestä. Hieno homma.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 7

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Loka 2022 19:50

rink kirjoitti:
17 Loka 2022 15:51
Ai tämä meni näin. Hyvät vaihtoehdot ja tuo Salla oli emämunaus. (Milenahan tiesi, ketkä ääniä oli antaneet...)
Kuuntelin ne ääneenpohdiskelut. (Jacobus näköjään kirjoittanut raponkin nyt.)

Sallan kohdalla Milena mietti lähinnä sitä, että kun Milena on itse kopissa perustellut Sallalle antamiaan pisteitä jotenkin ikävästi ilman suodatinta, niin tahtooko, että Salla ne hänen perustelunsa kuulee. Mutta päätti, että siinäpähän oppii, ja onpahan Sallakin tykittänyt hänelle.

Tuulan kohdalla mietitytti se, että on Tuulalle antanut pisteen joskus alussa. Mutta voi perustella sitä sillä, että oli siinä vaiheessa vielä nuori ja tyhmä tyttö eikä tiennyt mistään mitään.

Reeon kohdalla Milena pohdiskeli pienen hetken myös ”tyttöjen ääniä”, mutta sitten myös itse antamaansa, ja että tuleeko Reeolta kosto. (No, kosto tai ei, Milenaahan Reeon porukka on joka tapauksessa ollut talosta pois pommittamassa.)

Heidin kohdalla arvelutti se, kun on nimeämisperusteluissaan sanonut, ettei luota Heidiin yhtään. Tahtooko, että Heidi kuulee tämän. (Epäluottamus on toki molemminpuolinen.)

Lopulta, kun pohdinta ei kovin lyhyeksi jäänyt, BB antoi viisi minuuttia aikaa. Milena arpoi lähinnä Reeon ja Heidin välillä. Päätyi Heidiin voittojen, päällikkyyksien ja juhlintojen takia, joihin ei päästänyt Milenaa osallistumaan, ja koska itsekkyys ”itselle hyvää, muile pahaa” -valinnassa. Eli lopulta päätyi fiilispohjaiseen valintaan eikä niinkään pelistrategiseen valintaan, vaikka pitkään pyörittelikin.

Kiintoisaa on, että Milena myöhemmin olohuoneessa esitti näkemänsä tilanteen muille asukkaille ikään kuin nimeämispisteiden TOP-5 olisi ollut seinällä pistejärjestyksessä ja että hän tietäisi tämän järjestyksen. Mielestäni neuvotteluhuoneessa ei missään BB:n ohjeistuksessa tai merkinnöissä annettu ymmärtää, että viisikko olisi ollut seinällä missään erityisessä järjestyksessä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Loka 2022 21:13

16:56 DC1: Olohuone. Heidi pääsee pois pk-huoneesta, jonne kutsuttiin heti sen jälkeen, kun Milena oli kertonut asukkaille nimeämisnuotiovalinnastaan — siis Heidin pois pudottamisesta siitä TOP-5-pisteimuriporukasta, joka saa nimeämispisteensä nuotiolla nähdä.

Heidi painelee mikrofonilähetinvyötä kiinnittäen ripein askelin keittiöön luomatta olohuoneessa istuviin muihin asukkaisiin silmäystäkään. Keskustelu olohuoneessa tyrehtyy. Heidi jatkaa matkaansa keittiösaarekkeelle, jolta repäisee mukaansa talouspaperia. Vetäytyy sitten kylppäriin.

Salla (sohvalla): ”Täst voi varmaan poistuu! Uskoisin...”

16:57

Kylpyhuone. Heidi pyyhkii talouspaperilla silmäkulmiaan käsienpesualtaan peilin edessä. Niiskuttaa. Salla saapuu kylpyhuoneeseen ja istuu ikkunaportaikolle.

Heidi (itkuisella äänellä): ”Joo, ja siis mä ymmärrän täysin Milenaa! Eihän siinä! Mul ei oo niinku mitään vastaan Milenaa, mut se niinko... ku mä tiedän... tai mä oon aika varma--”
Salla: ”Niin?”
Heidi: ”--et mä oon se, joka on saanu eniten!
Salla: ”Niin, niin! Niin sit sust ois ollu kiinnostavaa nähä, niin... vai ei?”
Heidi: ”Niin. Ei. Ei! Vaan siis niinku et... no siis ensinnäki se tuntuu tottakai pa — vaik mä tiesin sen, mut tiäks, sit ku se konkreettisesti sanotaan, et ku on saanu niinku eniten ääniä, niin mä--”
Salla: ”Mut eihän Milena sanonu mitään järjestystä!”
Heidi (itkuisena): ”No ei, mut se on aika varma, et se olen minä!

Salla halaa Heidiä. Sanoo, että se johtuu vain siitä, kun Heidi on niin vahva uhka; on voittanut kaikissa kisoissa.

Heidi (ohuella itkuisella äänellä): ”Niin mut ku mä haluisin tietää, tavallaan, et, miks jengi haluu mut niin paljon ulos!”

16:58

Salla näkee, että Heidi tulee hyvin juttuun kaikkien kanssa, mutta on myös uhka, koska menestyy kilpailuissa. Sen takia.

Heidi: ”Joo, ja mä siis... kyl mä ymmärrän, et mä oon voittanu niin paljon, et joskus mulleki pitää tulla se häviö!”
Salla: ”Joo, joo!”
Heidi: ”Mut... se vaan, ku konkreettisesti mul sanotaan niinku naaman edessä, et saanu eniten... tai silleen niinku, et on yks eniten--”
Salla: ”On yks eniten saaneita, ja sitte otetaan pois!”
Heidi: ”--ja tietää... mä tiiän, et mä oon siin ykkönen tai kakkonen tai tällleen näin... niin tavallaan ku se sanotaan ääneen, niin...” (ähkäisee) ”...tuntuu pahalta!” (niistää railakkaasti)

Salla uskoo tämän kyllä. Vedetään kuitenkin pois se mahdollisuus nähdä tässä kohdassa peliä sitä materiaalia.

16:59

Heidi pohtii, että totta kai voisi mennä kysymään Milenalta, kuka on se, joka on saanut eniten pisteitä.

Heidi: ”Mut ku mä en... tiiä, et haluunks mä kuulla sitä... et se olen minä! Enkä mä haluu olla se ihminen, joka kyselee perään!” (itkuisesti) ”...mut ku... melkein tietää, et on siellä, joka on eniten saanu ääniä... et halutaan pois talosta! Niin tavallaan nyt ku se vaan niinku... konkreettisesti sanottiin päin naamaa, niin se on se, mikä sattuu!”

Heidiä ei ärsytä niin paljon sekään, ettei pääse nimeämisnuotiolle, vaan se, että se konkreettisesti sanotaan päin naamaa.

Heidi: ”Et se on ehkä se, joka eniten nyt täs sattuu!”
Salla: ”Joo. Mä uskon!”

Heidi on kuitenkin siitä iloinen, että siellä on nimenomaan niitä, jotka ovat eniten saaneet ääniä.

17:00

Heidi kertaa vielä, ettei hänellä ole mitään Milenaa vastaan. Mutta tietää, että on monta syytä, miksi hänet on valittu. On voittanut niin paljon, että pitää tulla häviö. Ja jos on vaikka ykkösenä, ja Milena vaikka antanut hänelle pisteitä, niin ei halua, että kuulee. Tämmöisiä, siinä on monta syytä.

Salla toteaa, että tietää kyllä Milenan antaneen ainakin hänelle pisteitä, ja on itse antanut sille.

Heidi: ”Mut mua ärsyttää! Mua ärsyttää nyt itessäni se, et mää niinku... annan tän mennä ihon alle, et ihmiset on oikeesti niinku äänestäny mua niin paljon!”
Salla (asioiden perspektiiviin laittoa yrittäen): ”Ei se tarkota sitä, et kukaan sua vihaa!--”
Heidi: ”Ei tarkotakkaan, mä tiiän! sen!”
Salla (hymyillen): ”Ei mut sä ite mietit sen tolleen--”
Heidi (itkuisena): ”Ei, e... enkä mieti! Mut tiäksä et... mä halusin vaan silti niinku et... o... ni... oishan se nyt ollut kiva tietää miksi jengi haluu mut niin paljon ulos! Et mikä on se syy, miks ne haluu mut niin paljon ulos!”

17:01

Heidi kyllä ymmärtää, ettei ole talossa kaikkien kanssa niin paljon, on kova kisoissa, pelaa eri leirissä kuin noiden viiden muun kanssa, niin onhan siinä monta syytä.

Heidi: ”Mut silti, et jos siel ois ollu joku... niinku... liittyen muhun--”
Salla: ”Joo.”
Heidi: ”Niin sit mua vaan ärsyttää se, et ku mun pitäis vaan ajatella, et tää on peliä, tää on peliä, tää on peliä!

Salla summaa, että vaikka tämä on peliä, niin nämä ovat juuri niitä hajottavia tekijöitä, kun on epävarmuudessa ja miettii, keneltä ne ovat tulleet ja miksi ovat tulleet. Salla itse haluaa nähdä kaiken materiaali, torstai lähestyy, hänellä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta Reeo oli sanonut ihan toisenlaisen tulokulman, että hänelle on ihan se ja sama, mitä ne nimeämisperusteet ovat, ei vaikuta hänen torstaihinsa mitenkään.

17:02

Heidi ei usko, että perustelut olisivat vaikuttaneet hänenkään päätöksiinsä millään tavalla. Salla naurahtaa, että ei mene omalta osaltaan sanomaan, ennen kuin on nähnyt ne. Heidi jatkaa, että heillä on oma joukkue ja selkeä strategia, miten pelaa tätä. Sen vuoksi ei usko, että perusteluilla olisi vaikutusta. Salla myös nostaa esiin, että perusteluthan voivat olla jotain, että ei tykkää siitä kun toinen tiputtelee hiuksiaan minun meikkipöydälleni. Sehän olisi myös viihtyvyyden kannalta ollut kiva tietää, jos kaikki eivät pysty tällaisista keskustelemaan.

Salla toivoo, että kaikki nimeämisnuotiolla videoita katsovat myös osaavat suhtautua sillä tavalla asiallisesti, etteivät nyt vedä mitään herneitä nenään. Ja tämän on tarkoitus nostattaa tunteita juuri tässä kohdassa, kun Heidi otettiin pois. Heidi komppaa. Muutenkin on itkenyt jo Tuulan takia valmiiksi tänään, niin itku on ollut herkässä. Ja nyt saattaa olla migreeni tuloss päälle. Heidiä vain ärsyttää se itsessään, että antaa näiden asioiden mennä ihon alle.

17:04

Salla tseppaa, että Heidiä on syytetty asioista, jotka eivät ole olleet Heidin päätäntävallassa — esimerkiksi siitä, että Miikka joutui häätöpenkille. Mutta olihan siellä Aleksikin. Tai se, että Heidi kaveeraa Reeon kanssa, pelkästäään se aiheuttaa närää talossa Lauran, Merven ja näiden keskuudessa.

Heidi (niiskuttaen): ”Mä tiedän! Ja... mä luulen oikeesti, et niinku... suurimmat syyt on se, et mä oon niin... öö... vahva kilpailija... ja sit vielä, et mä... mä oo niin hyvä ystävä Reeon kaa!”
Salla: ”Joo, se--”
Heidi: ”Me ollaan niin hyvii ystävii täällä, et must tuntuu, et seki on oikeesti, mikä niinku... jengii ärsyttää jopa!”
Salla: ”On! Se voi olla hyvinki mahollista koska... sit jengi kokee myös Reeon täs uhkana ja ehkä Reeon tyyli pelata tätä pelii ei oo miten muut pelaa...”

Heidi epäilee myös, että häntä on helpompi nimetä kuin Reeoa.

Salla ei tiedä, mutta uskoo, että jengi saattaa kokea, että Reeo on se, joka pyörittää tätä ja hänen pelityylistään kaikki eivät välttämättä tykkää.

Salla: ”Jaa... sanotaanko nyt näin, tälleen poliittisesti, et en määkään ihan samoja ratkaisuja ois tehny kun hän--”
Heidi: ”Niin, juu!”
Salla: ”--enkä ajattele samoin kuin hän--”
Heidi (nyökyttäen): ”Juu!”
Salla: ”--mutta totaa... niin... nää on ne syyt varmasti--”
Heidi: ”Ihan varmaan on!”
Salla: ”--mitkä vaikuttaa siihen, miks sä oot ollu tuol penkillä!”
Heidi: ”Joo, mä tiiän, mä tiiän!”

17:05

Heidi haluaisi tietää, jos videoilla olisi olut jotain, minkä jengi olisi voinut sanoa päin naamaakin. Tietää esimerkiksi, ettei ole mikään ruuanlaittaja talossa. Ja imurin varressakin on useimmiten joku muu.

Heidi uskoo, että Milena on ottanut hänet pois ihan senkin takia, kun on antanut niitä kakkosia, eikä halua hänen kuulevan perusteluja. Mutta ei Heidillä ole mitään Milenaa vastaan, olisi tehnyt aivan samoin.

Heidi: ”Se on vaan se, kun sanoo...” (vaihtaa kuiskaukseen) ”...mä en halua sanoo sitä, ku mä alan itkeen!

17:06

Salla pyytää Heidiä miettimään kotoa tullutta viestiä. Hieroo tämän polvea nopeatempoisen tsemppaavasti.

Salla (hymyillen): ”Mieti sitä... sun äitiä ja mummin juttua ja kaikkee!”

Heidiä itkettää. Nostaa kätensä poskilleen ja ohimoilleen.

Salla: ”Kuule! Tuus nyt tänne!”

17:07

Salla halaa Heidiä. Heidi itkee Sallan olkapäätä vasten. Salla kehottaa miettimään hyviä asioita nytten. Ja niitä pisteitäkin positiivisuuden kautta: jengi pitää niin kovana uhkana että haluavat pois. Ei ole mitään muuta, se on ihan hyväkin asia.

Heidi naurahtaa ja myöntää, että sekin on oikeasti kyllä ihan ylpeydenaihe, että on niin haluttu ulos. Mutta se, että joka helvetin viikko pitää taistella siitä, ettei ole siellä sohvalla. Ja kun se on ollut alusta asti sitä. Jos ei voita kisaa, tai sitä ei voita joku Laura joka ottaa pois, niin sitten on siellä.

Heidi: ”Et se on niinku joka viikko tätä. Se on tosi rankkaa!”
Salla: ”Tää on vähä niinku räpiköis veden pinnalla, ettei uppoo!”
Heidi: ”Ja sitte mua ärsyttää se, et niinku, et oon joutunu tälle tielle! Et mun on pitä... pitää olla se, joka niinku taistelee! Ku sit jotkut vaan, tiäksä niinku, menee vaan tost--”
Salla: ”Jotkut vaan seilaa!”
Heidi: ”Niin! Ja sit ite joutuu koko ajan, niinku, antaan kaikkensa, et niinku...” (huokaisee) ”...on mah--”
Salla: ”Et pysyy ees joten kuten pinnalla.”
Heidi: ”Niin.”

17:08

Toisaalta, jos Heidi menee sunnuntaina sohvalle, ei se sillä tavalla haittaa. Sitten vain näkee, jääkö taloon vai ei. Jos tippuu sunnuntaina, sitten ainakin tietää, ettei olisi tätä kuitenkaan voittanut. Ei siinä mitään. Mutta ei vain tahtoisi talon sisällä olla se, jota halutaan ulos.

Heidi: ”En haluais olla se... ketä halutaan illal ulos!”
Salla: ”Joo, joo, se on täysin niinkun... sä olisit psykopaatti, jos sä et tuntis tolleen!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Loka 2022 21:45

17;16 DC1: Kylpyhuonekeskustelu Heidin ja Sallan kesken jatkuu. Välissä on puhuttu vähän kevyempiä ja toistettu myös samoja mitä on jo puitu. On mainittu mm., että Nabazin tiedetään sanoneen jossain nimeämisperustelussaan Milenaa kaksinaamaiseksi.

Heidi: ”Niin ku... sekin voi olla sit, jos mä oon ollu vaikka ykkösenä, niin Milena on senki takia ottanut mut pois! Jos mä oon... saanu eniten! Niin sekin voi olla syy!”
Salla: ”Se voi olla.”
Heidi: ”Niin.”
Salla: ”Sekin voi olla. Ei voi tietää!”

Heidi: ”Se on, se on oikeesti nyt vaan nyt se, et, tiäks... ärsyttää et... ihan sama millanen ihminen oon, mut ku sä pelaat tätä peliä... ku sä oot... niinku... ajautunu... tälläselle... puolelle... niin... sit on... mä oon se... joka niinku... saan koko ajan niit ääniä, eikä noi muut!”
Salla: ”Kohdistais mieluummin sitte tohon muuhun porukkaan välillä...”

Heidi: ”Niin... mut nyt... voi hyvin oikeesti olla, ku... jos...” (naurahtaa) ”...Nabbeki on siellä menny jotain kaksnaamasesta ja jotain tollasta, ni--”
Salla: ”Jooh. Sielt voi tulla kyllä pommitus!”
Heidi: ”Juu.”

17:17

Salla on melko varma siitä, että he molemmat valitettavasti istuvat penkillä sunnuntaina. Heidi on samaa mieltä. Salla kysyy ketä haluvat nyt itse sinne, kun tilannekin on Milenan päällikkyyden ja immuniteetin myötä muuttunut. Ehdottaa Miaa.

Heidi haluaisi penkille seurakseen Mian ja Merven. Koska nyt ovat sellaisessa tilanteessa, että voivat Sallan kanssa molemmat voivat olla siellä. Ei Sofiaa.

17:18

Heidi naurahtaa kähisten ja supisten, että kuuli Reeolta eilen, että se oli Tuula, joka oli hankkinut Hyvän mielen olennon.

Salla (silmät pyöreinä): ”Oliko?”
Heidi (nauraen): ”Joo, se oli Tuula!”
Salla: ”Oikeesti!”
Heidi (naurua kähisten): ”Joo!”
Salla: ”Eikä?”

Heidi selittää, että Tuula oli alkanut sormellaan kirjoittaa pöydälle L-kirjainta. Reeo oli vain hätääntyneenä yrittänyt toppuutella. Heidiä naurattaa.

Salla: ”Ja Tuula oli alkanu siis... hetkonen? Se--”
Heidi: ”Ne oli ollu jossain tos keittiön pöydäs... Tuula oli vaan niinku tälleen...” (vispaa etusormellaan ilmassa, kähisee kuiskaten) ”’Reeo, Reeo!’... ja sit oli alkanu kirjottaa, tiäksä pöydälle!”
Salla: ”Aa, joo joo joo! Sit se oli tullu paikalle siihen ja sanonu, et ei saa käyttää mitään koodikieltä? Tai jotain?”
Heidi (naurua kihertäen): ”Joo, se oli Tuula!”
Salla: ”Eih...”

Sallasta Tuula on niin huippu, mutta ei välttämättä niin mieti sitä, että talossa on kyllä Isollaveikalla silmiä ihan joka paikassa.

17:28

BB kuuluttaa kaikki nimeämisnuotiolaiset — Sallan, Tuulan, Reeon ja Milenan — päiväkirjahuoneesen. Salla jättää Heidin pyynnöstä kylpyhuoneen oven auki.

Laura istuu paikkaamaan. Kysyy, mikä Heidillä on. Heidi selittää samat tuntemuksensa kuin Sallallekin, jälleen itkuisena. On ollut se, joka on saanut eniten ääniä kaikista, koko kaudelta. On koko ajan tiennyt sen, mutta kun se sanotaan konkreettisesti ääneen, se sattuu. Tietää olevansa kova vastus ja jengiä ärsyttää että on kaveri Reeon kanssa. Mutta olisi ollut kiva kuulla ne syyt, jos siellä olisi ollut jokin syy, mihin olisi voinut itse vaikuttaa. Raskasta!

Heidi tietää, että jos ei olisi päällikkötitteliä voittanut viime viikolla, olisi ollut häätösohvalla nytkin. Se on vain se, mikä pisti itkemään, kun kuuli sen konkreettisesti.

17:30

Laura ehdottaa, että kannattaisi kyllä sanoa näistä ääneen, kun nyt tuolla spekuloidaan sitä, miksi Heidi itkee. Naurahtaa.

Heidi: ”No ihan varmasti!”
Laura (lempeästi ehdotellen): ”Mut...niin! Ja sit... muutenki puhuu tosta, että jos tuntuu oikeesti pahallle ja noin, niin... et... siis--”
Heidi (kiihkeästi): ”Mut ku tää on peliä!
Laura (well, duh -ilmeellä): ”No... niiin?”
Heidi: ”Niin. Tää on pe--”
Laura (päätä kallistaen, hymyillen): ”Ai meinaatsä, et sun pitää näyttää kovalta koko ajan...?”
Heidi: ”Ei, en mä sitä tarkota... tää on peliä ja mä tiedän, et nimi... nimi... tai siis, pisteet pitää antaa!
Laura: ”Mm-mh? Mut on se ihan OK, et se tuntuu pahalta--”
Heidi: ”On, on!”
Laura: ”--et onhan tuolla muutki itkenyt sitä.”

17:31

Heidi: ”Mitä tuolla spekuloidaan, et miks mä itken?”
Laura: ”No ei... tossa nyt joku pohti sitä, että onks siellä niinku... pelkäätsä sitä, että ku... sun pisteet tulee jolleki noista.ilmi...”

Heidi ei sitä kyllä pelkää. TIetää, että Milena ja Tuula tulevat kuulemaan häneltä ne alkukauden jutut. On antanut äänensä asiallisesti. Ei yhtään haittaa se. Ei yhtään!

Laura: ”Mä veikkaan et tuola on kyllä niinku yks henkilö...” (naurahtaa) ”...kelle tulee yllätyksenä...” (tuhahtaa naurua)
Heidi (ihmeissään): ”Yks henkilö?”
Laura: ”Joo. Jolle tulee yllätyksenä. Pisteet.” (naurahtaa) ”Keltä on saanu.”
Heidi (kuiskaten): ”Ketä sä tarkotat?”
Laura: ”No sä tuut tän kuuleen varmaan ennemmin tai myöhemmin mutta ehkä nyt--”
Heidi: ”Ai... ai, ai, ai sulta?”
Laura: ”Niih! Mut tota... varmaan--”
Heidi: ”Ai jaa!” (kuiskaten) ”Ooksä antanu Milenalle?”

Laura sanoo, että saavat varmaan kuulla jälkikäteen, jos nuotiolaiset saavat puhua niistä. Ei viitsi nyt puhua. Heidi ei ole varma, saavatko.

17:32

Heidiä ei haittaa se, että kuulevat hänen perustelunsa. Hän on ne asiallisesti sanonut.

Laura on miettinyt sitä, ettei muista, mitä perusteluja on näillä henkilöille täsmälleen antanut, mutta kun perustelu on tietty, ja sitten se pitää antaa kopissa ripeästi, se saattaa kuulostaa erilaiselta, kun siitä jää pohjustus tavallaan pois.

Laura: ”Mutta... sit jos jollain on kysymyksiä niin--”
Heidi: ”Niin.”
Laura: ”--voin koittaa palata tilanteeseen ja asiaan, mutta.... esimerkiks Tuulan kohdalla, niin... en nyt tiiä, pystyyks niitä sen enempää selitteleen, ku mitä nyt ollaan juteltu.”

Heidi kohottaa kätensä silmäkulmalleen ja nenänsä päälle epätoivoisena.

Heidi: ”Voi mää en muista, mitä mä sillon aluks oon sanonu Tuulalle, voi vittu!”
Laura: ”No siis mulla ainaki yks perustelu on se, silleen, et...” (pyrskähtää) ”...toi kuulostaa hirveelle, mutta et... ’yhteisesti sovittu’... ni...” (nostaa kätensä kasvolleen, naurahtaa) ”...vittu, et se tulee varmaan kiehumaan!” (nauraa)
Heidi (hymyillen): ”Ai ’yhteisesti sovittu’?”

Laura selittää, että oli kaksi vaihtoehtoa kenelle antaa. Toiselle ei suostunut antamaan. Tuualllekaan ei olisi halunnut antaa, mutta ne piti kohdistaa jollekin ne äänet.

Laura: ”Mutta siis... lohdutuksena: Tuula ei ollu silloin häädössä!” (hymähtää)
Heidi: ”No ni!” (hymähtää) ”Ai kauhee, ’yhteisesti sovittu’...”
Laura: ”Mm-mh!”
Heidi: ”Mut joo!”

17:33

Heidi kyllä tietää, mitä perusteluja hänellekin on voitu antaa. Laura toivoo, ettei tästä tule nyt mitään sotaa. Jotkut asukkaista sanovat, ettei se mitään, tämä on peliä ja näin.

Laura: ”Mut ku mä en tieä...” (hymyilee hiukan kauhunsekaisesti) ”...Salla vaikuttaa ainaki semoselle tyypille, vaik... et sit ku se näkee ne konkreettisesti...” (elehtii kädellään) ”...naamat, ja kuulee sen, niin sielt sit niinku...” (pudistaa päätään) ”...sit ei enää ollakaan kavereita!”

Heidi aikoo sanoa Sallalle, että nyt sitte pää kylmänä ja tämä on peliä.

Laura (edelleen pieni jähmeä kauhunhymy kasvoilla): ”Hän vaikuttaa vähän siltä, et voi mennä ihon alle!”
Heidi: ”Se on... vähä ku Tuula!”
Laura: ”Joo.”

17:34

Heidi pelkää myös, että Milena saattaa ottaa itseensä. Laura rauhoittelee, että sehän tietää. Milena tietää, keneltä on saanut ääniä. Laura ei usko Milenan reagoivan pahasti, ellei sille tule suuria yllätyksiä sieltä.

Milena ilmestyy ovelle. Heidi selittää itkunsa syyt kolmannen kerran; se että konkreettisesti kuulee saaneensa niin paljon ääniä jne. Se sattuu. Itku ei koske sitä, että pudotettiin pois kuulijoiden joukosta.

Milena: ”No... jos sua vähä helpottaa, niin mä voin sen sanoo, et sä et oo ykkönen!”
Heidi: ”No... joo.”
Milena: ”Et jos se nyt auttaa vähä asiaa.”
Heidi: ”No... ei se paljo, mut kyl se vähä!”
Milena: ”Mmh.”
Heidi: ”Mut se on niinku se asia tavallaan ku... mä oon tiedostanu sen... et mua halutaan ulos--”
Milena: ”Mmh. Et nyt ku se konkretisoituu!”

Heidi: ”Niin. Nyt ku se konkretisoitui, niin se vain niinku... tuli vain semmonen niinku--”
Milena: ”Tuli vaan... mä ymmärrän.”
Heidi: ”Niin.”
Milena: ”Joo!”
Heidi: ”Et mua ei niinku... m... mua ei niinku, oikeesti, mulla ei oo mitään vastaan sua!”
Milena: ”Niin niin! Ei mitään! Mä halusin vain tulla tarkistaan, et se on OK se asia.”
Heidi: ”Se on täysin OK... fine, joo!”

17:38

Seuraavaksi Tuula käy varmistamassa, ettei Heidi nyt itke sen vuoksi, ettei pääse näkemään Kurosta. Heidi vakuuttaa että ei, ja tiivistää taas edelle kuvatut konkretisointituntemuksensa Tuulallekin. Tuula oli ajatellut, että voi kauheaa, jos se on Kurosesta.

Tuula lähtee pois. Jutellaan hetken aikaa niitä näitä ja vitsaillaan spekulatiivisilla nimeämispisteillä ja perusteluilla, joita ovat mahdollisesti toisilleen antaneet. (Eivät ole.)

17:41

Heidin seuraava ahdistuksen aihe on se, että ei kai jengi nyt oikeasti ajattele, että hän on niin lapsi, niin nuori, että itkee siksi, että olisi palavasti halunnut tavata Kurosen.

Heidi: ”Mä nyt... se... söp... oikeesti... ihmismieli on niin h... tyhmä! Siis mun mieli on niin tyhmä! Koska nyt, tiäks, nyt mä alan vaan miettiä, et oikeesti, jos jengi ajattelee, et mä oon ihan--”
Laura (asettaa asioita perspektiiviin): ”No jos yks ihminen ajattelee noin... ni--”
Heidi (ahdistuneena): ”No mut... no mut jos kaikki... kaikki ajattelee, tiätsä, et mä oon ihan hirv--”
Laura: ”--jos yhellä ihmisellä käväsee tommonen mielessä, ja se tuli kysyyn sen suoraan, ja nyt sä selitit asian sille, ni...” (kallistaa rennosti päätään, näyttää toisella kädellä hälläväliä-elettä)
Heidi: ”Nii-i... nii-i!”
Laura: ”Niin. Älä siit oo harmissas.”

Heidi: ”Mut jos jengi nyt haluu mut ulos sen takii et... mä en kestä?”
Laura: ”Ai mitä että jos?”
Heidi: ”Jos jengi haluu nyt mut ulos sen takii ku mä en kestä tätä pelii, ku mä itken!”
Laura (Heidiä silmiin katsoen, ääntään korottaen): ”Mä itken täällä joka viikko vähintään kerran, yleensä kaks tai kolme!”
Heidi (vastaväitettä muodostaen): ”Mut sä et... mut... silti!”

Laura naurahtaa Heidin aivoituksille. Hymyilee epäuskoinen ilme kasvoilla.

Heidi (puolustellen): ”Kuhan nyt vaan mietin!”
Laura: ”Toi sun teoria ei nyt oikein päde.” (hymyilee)

Heidi tuhahtaa naurua.

Heidi (päätään käteensä nojaten, vienosti hymyillen, toistaen): ”Kuhan nyt vaan mietin!”

17:46

Puhutaan vielä talossa pysymisestä.

Heidi on kovettanut itsensä sillä tavalla, että jos sunnuntaihäätöön joutuu, eikä pysty penkiltä itseään pelastamaan, ajattelee sen sillä tavalla, että on jo päässyt näin pitkälle, ja jos nyt äänestetään pois, ei olisi ollut kuitenkaan mahdollisuus voittaa.

Laura: ”Mmh.”
Heidi: ”Tiäks, että--”
Laura (pohdiskeleasti): ”Mut siis tavallaan ku... siis joo, totta kai mäki haluun voittaa, mut mul on niinku ehkä...” (hymyilee) ”...viel enemmän, niinku, jotenki... ” (pusertaa silmänsä kiinni) ”...et mä haluun niinku kokee — ku mä oon lähteny tälle tielle — niin...” (avaa silmänsä) ”...mä haluun olla niinku sinne loppuun asti, koska mä haluun niinku kokee ja nähdä kaiken!
Heidi: ”Juu! Siis mäki haluun... olla. Kyllä! Mut mun--”

Laura: ”Et jos mä finaalissa häviin... kelle tahansa tästä porukasta... niin ei m... siis mun mielest... se joka siel on — kuka ikinä meistä se onkaan, ja voittaa — niin on aivan siis ansainnu sen!”
Heidi: ”Kyllä.”
Laura: ”Vaikka se oiski joku näistä, kelle mä latelen kahta pistettä joka viikko...” (hymyilee hymähtäen)

Heidi komppaa.

17:47

Laura ymmärtää kyllä, mitä Heidi tarkoittaa itsensä kovettamisella. Oli käynyt päässänsä läpi tuota viime viikolla.

Heidi: ”Onneks tulit ykkösenä takasi...”
Laura: ”Mitä?”
Heidi: ”Onneks tulit ykkösenä takasi!”
Laura: ”Joo, mutta... se...”

Heidi (hymyillen): ”Miltä tuntuu olla... kansan suosikki... viikolla kuusi?”
Laura: ”Siis...todella yllättävä... veto! En... en... en ollut yhtään valmistautunut siihen. Et...” (naurahtaa) ”...kuten olin, että ’Mitä aktuaalista vittua?’”

BB: ”Tämä... on Big Brother. Kaikkien on vaihdettava paristot mikrofoniinsa!”

Nousevat ylös. Laura toteaa, että eihän se kerro yhtään mitään enää tästä viikosta tai tästä päivästäkään. Heidii kuitenkin hehkuttaa, että viime viikolla Laura oli suosikki.

Lähtevät kävelemään kohti varastohuonetta.

Laura: ”Niin. Eilen olin, tänään en välttämättä ole!”
Heidi (leikkisästi): ”No mut silti. Ole nyt ilonen siitä!”
Laura (naurahtaen): ”Veikkaan, et kohta en ole myöskään asukkaiden suosikki!”
Heidi: ”No en mä nyt tiiä. En mäkään kauheen suosios ole!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 18 Loka 2022 00:03

19:03 DC1: Makuuhuonetunnelmia. Asukkaat on komennettu makuuhuoneeseen. Ne, jotka on kutsuttu Kurosen notskille, käyvät siellä kuulutuksesta kukin omalla vuorollaan.

BB2022-20221017T1903-02-DC1.jpg
BB2022-20221017T1903-01-DC1.jpg
BB2022-20221017T1908-01-DC1.jpg
BB2022-20221017T1908-02-DC1.jpg
BB2022-20221017T1910-01-DC1.jpg

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”