35. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 08 Loka 2022 23:03

DC2 22:54 Merve kokee hänellä olevan outsider olo, kun "siskokset" ovat koko ajan kaulakkain. Merve on yrittänyt siitä sanoa Aleksille.
Milena on varma, että Heidi kirjotti Milenan twiitin

Milena sanoo muille Mian kertoneen, että Heidi pelaa nyt todella kovaa

(Sorppa, en pysty enää, nyt meni niin rankkaan Heidin mollaamiseen ja Milenan itsekehuun)
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 08 Loka 2022 23:38

Aiemmin:

20:59 DC1: Neuvotteluhuone. Viininmaistajaiset ovat edenneet vaiheeseen, jossa kaikki neljä viiniä on jo maisteltu ja arvioitu. Seuraavaksi maistajat käyvät Reeon kehotuksesta valikoimassa suosikkiviininsä. Täyttävät lasinsa uudelleen ja istuvat pöydän äärelle vapaaseen seurusteluun ja rupatteluun.

Reeo avaa keskustelun kysymällä Milenalta ja Millalta, mitä ovat asustelustaan talossa tähän saakka pitäneet. Kohottavat myös maljan Milenan kolmelle viikolle, Millan kahdelle ja puolelle viikolle ja Reeon viidelle viikolle.

Reeoa kieltämättä hieman jännittää, ovatko vaikka kolmikkona häädössä huomenna. Mutta mukava päästä nyt tätä mahdollisesti viimeistä iltaa juhlistamaan tällä kolmikolla. Reeo myös kyselee Millalta sekä itsensä että Milenan puolesta tuntemuksia häätösohvasta, kun ei ole siellä vielä sunnuntaihäädössä istunut. Milla suosittelee välttämään häätösohvaa, ei ole kauhean mukava paikka. Mutta ei tule stressata liikaa; se menee niin kuin se menee.

21:03

Reeo kysyy, mitä Milla mietti, kun istui siinä sohvalla Sallan ja Mathiaksen kanssa

Milla: ”Mä olin ihan varma et mä lähen!” (naurahtaa)
Reeo: ”Niin. Aivan! No nih.”

Milla vinkkaa, että jos siihen asennoituu jo valmiiksi, ei tule niin yllätyksenä. Helpompi ajatella niin. Milena uskoo, että se on todella, todella jännittävä tilanne. Milla kyllä kokee asian niin, että jos olisi silloin lähtenyt, olisi se harmittanut kovasti. Milena täydentää, että tämäkin viini-ilta olisi jäänyt kokematta.

Reeo naurahtaa ja kysyy Millalta, maistuuko muki tuolla siviilissä. Milla naurahtaa suorasukaiselle kysymykselle; kyllähän se maistuu. Oli itse asiassa saanut ennen taloon tuloaan kaverilta Sami Kurosen uuden valkkarin. Nyt se on siellä muistona sitten, pelkkä pullo.

Viininmaistajat toivovat, että saisivat maistella myös Samin viiniä talossa.

21:06

Kerrataan häätöjä. Reeo kertoo, että oli helpottava tunne, kun sai kuulla tulleensa otetuksi viime viikon häädöstä pois, vaikka oli siihen kyllä jo ihan valmistautunut. Niin kuin nytkin, koska siihen jossain vaiheessa joutuu. Se ei ole mikään maailmanloppu, vaan se on sitten vain se hetki. Otetaan asiat vastaan ja reagoidaan niiden vaatimalla tavalla. Jos lähtö tulee, niin on tullakseen: joku muu sohvajengistä on silloin ollut suositumpi. Onhan tämä matka ollut jo ihan hyvän pituinen. Kaikki on kotiin päin. Isommat jutut ovat kuitenkin tuolla ulkomaailman puolella. Ei ole pettynyt ainakaan.

Milla kehuu Reeon asennetta hyväksi. Reeo jatkaa, että on päässyt ”pelaileen, duunaileen” ja mukava reissu ollut tähän mennessä. Totta kai viininmaistajaiset kruunaavat vielä tämän. Jos täältä lähtee, niin mieluummin sunnuntaihäädön kautta kuin muuta kautta.

21:07

Reeo kertoo, että alkuvaiheessa ei ollut oma taktiikka kunnossa, mutta kun joutui heti häätöön, piti alkaa vain aggressiivisesti säätämään. Olisi ollut kiva tutustua asukkaisiin enemmän ennen pelin aloittamista, niin olisi paremmin tiennyt mitä kellekin on hyvä puhua. ”Roomakin” tuli vähän sattumalta vastaan. Vaikka oli yrittänyt sen merkitystä Kirsille vähätellä, sitten sitä piti pyörittää. Reeosta oli kiva että ehti Kirsin kanssa tutustua ja vetää yhtä köyttäkin jo. Suunnitelma oli, että ollaan nyt kimpassa kuitenkin mieluiten Kirsin Ateenan kanssa. Milla ja Milena muistelevat myös Madridia. Reeo huitaisee kädellään, toteavat ettei näistä leireistä ole enää puhuttu pitkään aikaan.

Millasta tuntuu, että nämä ryhmittymät olivat jo talosta katoamassa siinä vaiheessa kun he tulivat ja kun Kirsi lähti, se oli jo siinä.

Reeo: ”Joo. Niin. Niin. Mä en oo... mä en oo ite ylläpitäny esmes Roomaa ollenkaan, että niinku--”
Milena: ”Ei.”
Milla: ”Niin.”
Reeo: ”--Ruzu pullisteli hienoisesti ja--”
Milla: ”Niin!”
Reeo (myhäillen): ”--kyllä mä nau... nautin siitä ja--”
Milena: ”Mmh!”
Reeos: ”--katoin sitä niinku ihan ilolla--”
Milla: ”Mmh.”
Milena: ”Niin!”

Reeo selittää, että kyllähän siinä voi vähän heitellä, kun kaveri voittajana nousee sohvalta. Reeo myös katsoo, että asiat ovat talossa niin pienestä kiinni. Sofia voitti kisan ja sitä kautta sai Ruzbehin häätöön. Jos Ruzbeh ja Miikka olisivat voittaneet, olisi tulos ollut ihan eri. Naiset myöntelevät.

21:09

Miettivät, että talossa ovat asiat ylipäänsäkin pienestä kiinni. Milena ja Reeo miettivät, että voivat kaikki olla sohvalla nyt, kun eivät palikat osuneet edellispäivän kisassa. Milla myöntää että se vähän jännittää, mitä päätöksiä neuvotteluhuoneessa on nyt tehty. Milena muistuttaa, että Heidi ja Mia olivat pitkään pääätöstä tekemässä. Reeo lisää, että molemat tulivat kyyneleet silmissä pois. Ei se helppoa ollut kummallekaan.

Reeo muistelee, että Kirsinkin kanssa oli hyvin vaikea päättää, ketä muita sohvalle laitetaan Pirkan lisäksi. Jerry ja Merve sitten lopulta valittiin.

21:10

MIlla toivoo kuitenkin, ettei enää tulisi sellaista että on erikseen uudet ja vanhat. Että oltaisiin vain yhtä porukkaa. Reeo näkee, että tilanne asettui huomattavasti siinä, kun taloon tiedotettiin, ettei enää tule uusia ja että joku nykyisistä asukkaista tulee olemaan tämän kauden voittaja. Lisäksi häkkitehtävä sekoitti uusia ja vanhoja, se tasoitti todella paljon Reeon mielestä. Reeo myös ajattelee, että Mathiaksen jälkeen, kun Sallakin selvisi häädöstä, tuntui myös tämän asema talossa jo erilaiselta. Millan valtiksi Reeo tahtoo sanoa sen, että tämä ei heti muutamana ensimmäisenä päivänä aloittanut sipisupia jonkin leirin kanssa. Teki itsensä harmittoman oloiseksi, kun kävi vain röökillä, heitteli kevyttä läppää, eikä näyttänyt lähtevän suoraan pelaamaan.

Milla kokee olleensa oikeastaan aika lailla oma itsensä; ei olisi edes pystynyt tekemään mitään enempää. Oli kokenut alkupäivät tosi vaikeiksi. Oli miettinyt, että oi vitsi, mitäköhän tästä tulee, pystyykö talossa edes olemaan, kun olivat laittaneet Karvanin kanssa Kirsin häätöön ja kokivat, että saavat kaikkien vihat päälleen.

Reeo toistaa, että jos Milla olisi heti tullut juttelemaan vaikka hänen ja Miikan kanssa Kirsin häätöön laittamisen jälkeen, niin uskoo, että Milla olisi koettu sellaiseksi uhaksi, että laitetaan välittömästi häätöön. No, olihan Milla siellä toki muutenkin, mutta... mielenkiintoista. Reeon mielestä Milla hoiti kuitenkin sen alun hyvin.

Reeon mielestä ihmisten on helppo antaa kopissa nimeämispisteitä ihmisille sillä vanhalla ”en ole oikein tutustunut” -perusteella. Milla ei oikein ymmärrä, miksi vanhat edes pelistrategisesti haluaisivat laittaa ihan uusimpia heti häätöön. Uudethan ovat aika harmittomia. Talossa on vahvempiakin.

21:13

Milena muistuttaa, että talossa on kuitenkin jo valmiiksi porukoita. Mutta tapahtuu myös yllättäviä asioita, niin kuin oma lähentymisensä Kirsin kanssa museotehtävän vartioinnin myötä. Persoonina lähentyivät, eivät niinkään pelillisesti.

Reeo katsoo, että tuollaiset asiat muuttavat kyllä, mutta itse pyrkii pitämään mielessä pidemmän tähtäimen ajatuksensa, ettei antaisi sen, että joku on tuntunut nyt viime aikoina mukavalta, vaikuttaa pitkän tähtäimen suunnitelmiinsa, jos se sama tyyppi on kuitenkin aiemmin äänestänyt sinua ja ollut vaikka tekemättä jotain.

Milena komppailee. Helposti unohtaa sen isomman kuvan sitten. Reeo jatkaa, että sen huomaa selkeästi, ketkä alkavat nostaa päätään, kun tulevat ne äänet.

Reeo: ”Ja sit tulee vähä touhui mukaan ja silleen... paijailemaan ja näin pois päin, että...”

Millasta sehän on kuitenkin aika läpinäkyvää.

Reeo: ”No, sitä... sitähän se on... mut ei kaikille! Jotku taas ei niinku näe mitään.”
Milla: ”Niin!”
Reeo: ”Mhm.”
Milena naurahtaa.

Muistelevat tv-ruudulla näkyneitä esittelylauseitaan.

Milla: ”Itsehän en osaa pelaa tätä pelii...” (ottaa siemauksen valkoviiniä)
Reeo: ”Niinku sanoit...”
Milena: ”Niinku sanoit. Just näin.”
Reeo (myhäillen): ”Mä heitän bussin alle heti kun vain...”
Milla naurahtaa.
Milena (hymyillen): ”Niin. Ja mä luulen, et mä saan mitä mä haluan!”
Reeo (naurahtaen): ”Nimenomaan!”

Naureskelevat olevansa varsinainen kopla.

Milena: ”Huomenna sohvalla!”

21:14

Reeo toteaa, että pakkohan tuollaisia on esittelyhaastattelussa heittää, jotta herättää kiinnostusta. Ja oman lauseensa katsoo lunastaneensa ”niin nätisti”, kun Marko pantiin kolmen päivän päästä haitaribussin alle pyörimään. Milla naurahtaa vihjailevasti, että eiköhän Reeo ole tuon lunastanut muutenkin. Naurahtaa, Milenaakin naurattaa.

Reeo (hymyillen): ”Niin. Joo. Näin on!”
Milena: ”Muutenki! Kuis näin...?”
Reeo (hymähtäen, toistaen): ”Muutenkin!”
Milla (puheenaihetta vaihtaen, hymyillen): ”Aah, onpas hyvää viiniä!”
Reeo (hymyillen): ”On!”
Milena (naurahtaen): ”Joo! Kerro lisää vaan...”

Reeo pyörittelee viiniä lasissa, haistelee sitä.

Reeo: ”Niin. Tää unohtu täysin, niin... ollaan hetki hiljaa ja nautitaan!” (nostaa lasin huulilleen)
Millaa ja Milenaa naurattaa.

Seinän takaa makuuhuoneesta kuuluu kova kiljaisu ja naurunremakkaa. Viininmaistajat kehuvat viiniä todella raikkaaksi... ja hiljaiseksi.

21:15

Reeo yrittää udella myöhemmin taloon tulleilta, mitä uskovat, jatkuuko ”päälliköiden aika” yhä, vai oliko tämä kahden viikon leikki. Milena ja Milla eivät tunnusta tietävänsä aiheesta mitään lisää. Milla arvelee, että voisi yksi viikko olla vielä lisääkin. Milena olisi mielellään ollut päällikkö.

Reeo kertoo Miikalle sanoneensakin, että kannattaa etukäteen miettiä mitä päällikkönä tekee, jos tulee tiettyjä valintoja eteen. Voi jo etukäteen miettiä, jos tulee sellaisia, että joku pitää heittää hyllylle, ja miten sen sovittaa nimeämispisteiden antoon jne. Milla toteaa, että pitäisi varmaan miettiä vähän pidemmälle.

Reeo toteaa pelikuvioista myös, että kun talossa on yhä niin paljon jengiä, niin aika moni saa joka tapauksessa ääniä, vaikka oltaisiin äänestämisistä sovittukin. Ja jos on vaikka kahdeksan tyyppiä, niin on vaikeampi saada montaa itselle mieluista tyyppiä penkille istumaan. Se alkaa olemaan oma shakkipelinsä. Reeosta kauden shakkiteema on mahtava, koska tässä näkee kuinka pieni siirto tai voitto vaikuttaa sinne ja tänne yllättävilläkin tavoilla.

21:18

Millan mielestä Kirsi on tästä hyvä esimerkki. Kukaan ei uskonut, että se lähtisi. Mutta sitten se lähti. Kaikki katsoivat silmät pyöreinä, että mitä tapahtuu. Se myös muutti koko peliä ihan kokonaan. Reeo ja Milena komppaavat. Reeo kertoo, että esimeriksi Heidin elämä helpottui kovasti. Nabazilla on koko ajan se Kirsin haamu siellä, ja näin pois päin. On kiva katsoa jälkikäteen, minkälainen äänestystulos on silloin ollut, oliko se selkeä vai hilkulla; onko Kirsi tehnyt liikaa pelaamista, ollut vähän ilkeä Sallalle.

Milena muistuttaa, että Kirsin ja Sallan välillä oli se kärhämä silloin. Reeo muistelee, että siinä tuli Sallalle sitten uusi nousu: sai saunaa ja illallista ja näin pois päin. Sai sellaisen hienon nousun ja fiiliksen. Kaikki tällainen voi vaikuttaa.

Kirsin häätö oli joka tapauksessa ollut todella yllätys Reeolle. Kova pelaaja, mutta kun Salla pääsi turvaan, oli ajatellut, että nyt tapahtuu; on selkeästi ”joku meininki”.

Reeo (Sallalle): ”Mut mielenkiintonen! Mielenkiintonen, ja... arvostan sitä et mitä te teitte ja--”
Milena: ”Niin, se oli pelimoovi!”
Reeo: ”--ja sit se meni läpi!”
Milla: ”Niin. Niinpä!”
Milena: ”Niin, te teitte ison pelimoovin!”
Milla: ”Se ois ollu aika huono, jos ei ois menny läpi! Et se ois ollu...” (naurahtaa) ”...pikkasen tukalat oltavat!”
Reeo (naurahtaen): ”Se olis ollu todella tukalaa varmasti niinku!”

Reeo toteaa, että Kirsi olisi aloittanut hiillostamisen. Ei olisi itse tarvinnut tehdä mitään, kun olisi vain ratsastanut sillä aallonharjalla. Ja vielä sekin, että Kirsi oli viimeinen häädetty, ennen kuin tiedotettiin, että uusia ei enää tule ja talossa nyt olevista joku on kauden voittaja.

Reeolle kaikista stressaavimpia olivat olleet keskiviikkohäädöt, ettei sinne joudu itse.

Milena huokaisee.

Milena (hiljaisesti): ”Huomenna sitte!”
Reeo: ”Niin.”

Milla tahtoisi kovasti tietää nimetyt jo tänään. Sama Milenalla.

21:20

Reeo kysyy, miten Milla koki taloontulon yleisellä tasolla, kun oli nähnyt taloa televisiosta. Millan mielestä oli vain pahempaa, että oli katsonut. Tiesi jo valmiiksi, millainen on talon meininki ja ilmapiiri ja kaikki.

Milla: ”Niin sit oli silleen, et ’huh huh’. Mä mietin jo valmiiks, et en mä tiä tuunks mä ollenkaan, et--
Milena: ”Mmh!”
Milla: ”--mä käännyn saman tien pois!”
Reeo: ”Tuntuks se niin--”
Milla: ”Se--”
Reeo: ”--semmoselt vahvalta, niinku semmoselt--”
Milla: ”--se... must... kyllä!”
Reeo: ”Joo. Et liian sakeeta?”
Milla: ”Joo. Et se... joo.”

Milla ei tiedä mitä voi puhua. Mutta jännitti aivan sikana. SIksi meni loppuviikko ja vielä seuraavan viikon puolellekin olossa, että on tosi hankala olla. Mutta siitä eteenpäin alkoi helpottamaan. Ja jengi otti hyvin vastaan ja pystyi juttelemaan. Kun ei itsekään halunnut tunkeilla toisten seuraan tai kysellä näiltä lempieläimiä. (Millan usein käyttämä esimerkki turhista kysymyksistä, kun on jo tutustunut asukkaisiin ruudun välityksellä.)

21:22

Reeo oli kokenut jännänä juttuna sen, että Milla lähti Nabazin ja Karvanin väliseen kiistaan mukaan. Oli miettinyt, että älä nyt sinne mene.

Milla: ”No mä tiiän, mut tiätsä, jos mä niinku... koen et joku... jotain ihmistä kaikkien edessä mollataan, tai haukutaan, tai jotenki tiätsä... mul tuli niin huono fiilis Karvanin puolesta... nyt mul... mulle ois tullu huono fiilis siitä, et jos mä en ois sano mitään siit takas, niin sit mun oli pakko heittää myöski sitte... niinku--”

Reeo toteaa, että Nabazin ja Karvanin välinen riita oli niin vahva, että Millan osanotto jäi siinä sitten nopeasti taka-alalle. Mutta tämä Millan riskinotto oli kiinnittänyt Reeon huomion. Ymmärtää kyllä sen tunteen. Se, mitä Karvan heitti siinä kohdassa oli niin tulella leikkimistä, koska Kirsi oli ollut Nabazille niin tärkeä ihminen. Ja Nabaz on itse niin tunneihminen, moni muu ei varmaan olisi ottanutkaan sitä noin.

Milla muistuttaa, että Sofiakin tuli siihen keskusteluun vielä sanomaan Karvanille, että miten tämä edes kehtaa sanoa tuollaista. Millasta oli tuntunut vain niin pahalta Karvanin puolelta. Se oli ihan kuin jotain koulukiusaajameininkiä: yhtä haukutaan ja kaikki vain tuijottavat vierestä.

Milla: ”Niin sen takii... se oli niinku se--”
Reeo: ”Kyl mä ymmärrän.”
Milla: ”--et vaiks mä oisin lentäny sen takii ulos täältä, niin se...” (huitaisee kädellään) ”...ei ois sit haitannu mun--”
Reeo: ”Joo, joo.”
Milla: ”Mul tuli vaan, et mä en nyt vain voi olla hiljaa, että.”

Reeo myhäilee, että oli seurannut mielenkiinnolla ilmeitä, että mikä siinä on meininki. Sama Milenalla. Reeo oli ymmärtänyt molempien pointit ihan täysin. Karvanilta kova peliliike. Milena täydentää, että Karvan sanoi kyllä vähän kyseenalaisesti siihen tilanteeseen.

Reeo: ”Oli oli! Mutta siis... mut... ihan tottahan hän puhu! Et ei se... sehän oli ihan totta mitä hän puhu!”
Salla: ”Niin olikin, mut ei ehkä siinä hetkessä--”
Reeo: ”Ei siinä, ei siinä hetkessä, ku oliks päivä siitä, ku te olitte tehny... ton puljaamisen, ja varsinki ku hän oli ollu osallinen siinä.”
Milla: ”Mmh.”
Milena: ”Aivan!”

Reeo toistaa vielä, että hetki oli väärä, mutta Karvan puhui ihan totta. Reeo oli nauttinut siitä, että kaveri tulee ”noin leijonana” siihen. Ja Karvanilla on vielä oma tyylinsä: on vapaaottelija, osaa provosoinnin, osaa kävellä siitä pystypäin ja näin pois päin. Hienoa, että sopivat lopulta, mutta oli ollut mielenkiintoista katsottavaa.

21:24

Milla kertaa, että ei vain pystynyt olemaan hiljaa, meni niin omiin tunteisiin. Oli Sallallekin sanonut, että nyt ei kestä vain katsoa tämmöistä.

Reeo katsoo, että muut eivät tähän kuitenkaan niin osallistuneet, se jäi selkeästi Karvanin ja Nabazin väliseksi.

Milla muistuttaa, että Sofia tuli siihen kuitenkin vähän komppaamaan Nabazin näkökantaa. Ja kun oli Karvanin kanssa tullut uutena ja kaikki vain tuijottavat vieressä, niin ei voinut senkään vuoksi suhtautua asiaa välinpitämättömäsi. Sitten Karvan olisi ollut ihan yksin siinä.

Reeon mielestä Nabazkaan ei ihan täysin tajunnut tilannett, siinä oli rikkinäinen puhelin -ilmiö, kun joku selitti asiaa sille. Mutta mielenkiintoinen tilanne.

Milla oli kokenut tilanteen niin, että okei, on ollut vaikeaa tämä alku, ja vaikeammaksi vain muuttuu.

21:25

BB: ”Tämä... on Big Brother! Pistäkääpä töpinäksi!”

Viininmaistajat naurahtavat. Alkavat vetää lasinpohjia kitusiin ja valmistella poistumista. Kehuvat vielä viinejä viran puolesta. Kiittelevät toisiaan seurasta ja rupattelusta. Olisi ollut kiva aamupäivällä tämä, olisi helpottanut eilisen jälkeen oloa.

Lähinnä punkkua juonut Reeo maistelee Milenan luvalla vielä tämän valkkarilasin pohjat, kun Milena ei itse pysty niitä juomaan nyt näin nopeasti.

Sopivat lähtevänsä kohti uusia seikkailuja ja... onnistumisia.

Reeo: ”Ja kiitos Sofialle...”
Milena: ”Niin, saamme kiittää Sofiaa!”
Milla: ”Mmh!”
Reeo: ”--ja Sofian sanoin: pidetään pää ylhäällä, niin kruunu ei putoo!”

Poistuvat viininmaisteluhuoneesta talon puolelle.

21:28

Milena ja Milla peilikaapeilla. Tuula käy kyselemässä illan kulusta. Kertovat maistelleensa ja arvostelleensa neljä viiniä. Tuula kysyy, olivatko hyviä viinejä. Naiset vastaavat myöntävästi.

Tuula (hymyillen): ”Noh... nythän, tota niin, Milenaki oppii viininjuojaks!”
Milena: ”Niin oppiii!”
Tuula: ”Oliko isot lasit vai...?”
Milena: ”Peru... perinteiset!”
Tuula (naurahtaen): ”Voi että! Uuteen nousuun!”

Tuula häipyy kauemmaksi.

21:29

Milena (Millalle, matalalla äänellä): ”Puhukohan se pelkkää... palturia?”
Milla (kuiskaten): ”Missä kohtaa?”
Milena: ”No siinä ku se... emmä tiä!”
Milla: ”Mis kohtaa sul tuli semmonen fiilis?”
Milena: ”No ainaki sit ku se--”
Milla: ”Kyllä Reeo--”
Milena: ”--siitä ku se rupes, et (epäselvää) rauhassa... ja ei kukaan äänestä sua ja--”
Milla: ”Joo, joo! Siis toihan on ihan pu... toi on ihan puhetta! Siis mun mielestä niinku--”

Milena (naurahtaen): ”No mä ajattelin et... haistoksä sen?”
Milla: ”Joo, joo! Ku mä tiesin, et Reeo on antanu mulle pisteitä!”
Milena (yllättyneenä): ”Ai sä tiesit sen?”
Milla: ”Joo!”
Milena: ”Mut onks se sanonu sulle?”
Milla: ”On.”
Milena: ”Ai! No seki vielä!”
Milla: ”Mmh!”

Milla (hymyilee): ”No niin, niin sen takii mää...” (ilmehtii kasvoillaan)

Milla: ”Mut sen takii niinku... mä haluun koko aika sanoo, ku jengi ei nää sitä--”
Milena: ”Niin!”
Milla: ”--mut mä nään sen, mut tällä hetkel mä joudun vain pelaan--”
Milena: ”Totta kai! Totta kai! No sitä minäki teen!”
Milla: ”Mmh.”

21:30

Milla käärii vaatteita. Toteaa Milenalle, että kohta on heidän aikansa pelata, jos saavat taloon jäädä.

Milena (hymyillen): ”Kyllä! Ens viikolla täällä on... party party!” (humoristisen pontevasti) ”Päitä putoilee!”
Milla (ironisoiden): ”Tää on jokaviikkonen suunnitelma ja aina menee... vee-ituiks!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 01:15

Aiemmin:

22:21 DC1: Olohuone. Häätöön nimetyt — Mia, Aleksi, Milena, Reeo — on juuri julkistettu.

Merve kysyy neuvotteluhuoneessa olleilta Heidiltä ja Mialta, tahtovatko kertoa päätöksestään.

Heidi: ”No siis... voidaan me sen verran sanoa, et ku me mentiin tonne neuvotteluhuoneeseen, niin siel oli meidän molempien nimet.” (sulkee suunsa, nyökyttelee)
Aleksi: ”Niin te saitte ottaa yhen pois?”
Heidi (sisäänpäin hengittäen): ”Jep!”

Sofia kysyy, pitikö laittaa tilalle joku tai vaihtaa tai mitään. Heidi ei sano mitään, mutta nyökyttelee suu tiukkana viivana, kädet puuskassa.

Merve: ”Ai piti...?”
Heidi (sisäänpäin hengittäen, hennosti): ”Joo.”

Sofia kysyy, haluavatko Heidi ja Mia kertoa mitä tekivät.

Sofia: ”Ei teidän ole pakko kertoa, mut--”
Aleksi: ”Ei ni!”
Mia: ”Me sovittiin, et me ei ainakaan nyt... ruveta tästä puhuun.”
Heidi: ”Mmh.”
Sofia: ”Okei.”

Mia kertoo, että olivat jutelleet tästä Heidin kanssa aikaisemmin.

22:21

Nabaz kysyy täsmennystä.

Nabaz: ”Te olitte... molemmat häädössä?”
Mia: ”Joo!”
Nabaz (yhden sormen pystyyn nostaen): ”Ja yksi saa ottaa pois?”
Mia: ”Ja Heidi otettiin pois!”
Nabaz: ”Pois... okei.” (Miaan päin katsoen) ”Miksi sä ei haluaisi olla pois...?”

Mia korjaa, ettei kyse ole siitä, ettei haluaisi olla poissa häädöstä. Mutta voivat jutella tästä myöhemmin.

Reeo: ”Mennään testaan!”
Aleksi: ”Käydään!”
Mia: ”Jep!”
Reeo (hymynkare huuiilla): ”Kyl mä tiedän, kenet te sin laitoitte!”
Aleksi: ”Käydään kattoon, millai käy!”

22:22

MIa jatkaa, että myöhemmin voi kertoa lähinnä ehkä siitä, mitä siinä tehtiin, ja miksi, ja miksi päätyivät Heidin kanssa siihen päätökseen mihinkä päätyivät. Heidi komppailee.

Reeo: ”Mmh. Ei mut sohvalla on hyvä olla! (Epäselvää) Kyl mä tiedän kenet te sinne laitoitte.”
Mia: ”Mmh!”
Heidi: ”Mmh!”
Reeo: ”Jos jolleki on epäselvää...”
Heidi: ”Mmh!”
Milla (sivummalta puolikuiskaavalla äänellä Sallalle ihmetellen): ”Häh?”

Mia: ”Ja me voidaan siis käydä läpi et minkä takia--”
Reeo (passiivis-aggressiivisesti päälle puhuen): ”Ei meiän tarvi käydä läpi sitä! Mä oon miettiny... mä tiedän mä oon siellä. Ei sillä oo mitään... väliä.”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”

Mia (Reeoa katsoen): ”Niin määki oon siellä!”
Reeo: ”Mut eihän se... ku se tehään tommosen hyllyn kautta, niin se on aina oma leikki, kuitenki se!”
Mia: ”Mikä hylly?”
Reeo (ärtyneenä toistaen): ”’Mikä hylly?’” (ääntään korottaen, Lauraan nyökäten) ”No hän hyllytti meidät siit skabasta, ja mä oon siellä sohvalla!”

Tauko. Kukaan ei sano mitään. Ruokailuvälineet kilahtelevat Heidin lautasta vasten, kun Heidi on tuonut syömiset mukanaan olohuoneeseen.

Mia (ihmeissään): ”Kuka hyllytti?”
Nabaz (hiljaisella äänellä): ”Heidiä hän tarkoittaa...”
Heidi: ”Ei ku Lauraa...”
Laura: ”Ei ku nimeämiskisasta...”

Reeo (ärtyneenä ääntä korottaen): ”Laura mut... myi mu... minut ja Miikan, ei päästy kisailemaan, ja mä oon siellä niin!”
Mia (tajuten): ”Niiiiin!” (tauko, puolikuiskaten) ”Niin, en mää... siitä...”

22:23

Nabaz ilmaisee pitävänsä Miaa vahvana, kun hyväksyi sen, että itseään ei oteta pois, vaan Heidi.

Mia selventää, että olisi — kaikella rakkaudella Heidille — ottanut sieltä mieluummin jonkun muun pois. (Heidi komppaa.) Mutta ovat yhdessä päättäneet tämän ratkaisun. Ja tämä oli kivoin, tai ei kivoin, mutta sellainen ratkaisu, josta päästiin yhteisymmärrykseen. Olivat oikeasti pohtineet ja keskustelleet todella kauan, miten päin nimet käännetään.

Mia: ”Ja meil ei todellakaan... ollut yhteistä säveltä tossa, niin... eka! Varmaan puoleen tuntiin!”
Reeo: ”Kyl mä teidän sävelet tiedän.” (tauko) ”Ei siin mitään.”
Mia: ”Kenen sävelet?”
Reeo: ”No teiän sävelet!”
Mia: ”Mun säveleni?”
Reeo: ”No teidän sävelet. Ei se nyt ongelma oo. Mut jokanen sinne menee, no hard feelings! Tää on pelii, ja--”
Mia: ”Niin niin! Juu juu!”
Reeo: ”--ei siinä mitään. Mä meen mielelläni sohvalle!”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”
Reeo: ”Mä olin viikko sit valmis meneen sinne, mut sielt mut pelastettiin. Mä meen ihan mielelläni sinne huomenna!”

22:24

Mia: ”Niin, ja eikä tää nyt oo mikään hyökkäys niinku sua kohtaan!”
Reeo: ”Ei varmasti oo hyökkäys, ei tietenkään oo!”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”
Mia: ”Mä istun siellä myös.”
Reeo: ”Mm-mh! Mä tiedän sen. Mä tiedän myös miks!”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”

Tunnelma on melko veitsellä leikattava. Muut asukkaat istuvat puolikaaressaan hiljaisuuden vallitessa ja kuuntelevat sivusta tätä sananvaihtoa.

Reeo: ”Rakkaudella!”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”
Reeo: ”Tää on peliä.”
Heidi: ”Mmh.”
Mia: ”On on! Joo, ja... todellakaan tarkota niinku... millään pahalla!”
Reeo: ”Mmh. Ei ei! Eikä siinä mitään. Eniten harmittaa se, ettei päässy kisaan siitä... leikistä.”
Mia: ”Mmh.”
Heidi: ”Mmh.”
Reeo: ”Mmh. Se on se ainoo! Ei mikään muu.”
Mia: ”Niin, kyl muaki vituttaa se et mä oon ollut kisaamassa ja ratkasu on toi!”
Reeo: ”Niin. Aivan!”
Mia: ”Mut semmost se on.”
Reeo: ”No...” (naurahtaa) ”...semmost se on!”
Mia: ”Näin.”
Reeo: ”Jollekki ovi heilahtaa.”
Mia: ”Mmh.”
Milena: ”Mmh.”
Reeo: ”Meit on neljä siellä.”
Milena: ”Niinpä.”
Mia: ”Niinpä. Ja nyt se on vaan niinku et...” (nyökäyttää, maiskauttaa suullaan)
Reeo: ”Mm-mh!”

22:25

Mia muistuttaa, että jossain kohdassa he kaikki ovat keskisohvalla. Se on ihan faktaa. Reeo myöntää, että niinhän se on.

Milena (kättään heilauttaen): ”No hei, hyvä puoli on se, et ainaki jos mä lähen, niin mä tiedän kuka sen twiitin kirjotti!” (naurahtaa)

Mia vielä tähdentää, ettei neuvotteluhuoneen valinnoissa kyse ole todellakaan siitä, että olettaisi olevansa varmasti jäämässä taloon. Hänellä on hirveä pelko perseessä, että on lähtemässä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 04:00

22:39 DC2: Keittiö. Aleksi ja Mia ovat lähdössä ulos. Bongaavat kuitenkin Milenan keittiössä.

Mia toteaa, että ei ehtinyt edes halata Milenaa nimettyjen julkistuksessa. Korjaa nyt tilanteen.

Mian halauksessa Milena sanoo ymmärtävänsä täysin, ettei Mia pystynyt ketään heistä pelastamaan. Milenan mielestä Mia on kova muija. Mia naurahtaa, että miten pelasivat tämän näin. Milena komppaa.

Mia (halauksesta irtauduttuaan): ”Mut et kyl... joo joo. Ja kyl se selvitti monta juttuu, niinku tuola... toi...” (nyökkää neuvotteluhuoneen suuntaan)
Milena (puolikuiskaten): ”Mitä tarkotat?”
Mia: ”Siis... toi... neuvottelhuone!”
Milena: ”Niin, et... ketä siel oli?”
Mia: ”Niin.”
Milena (saamansa ”twiittiin” viitaten): ”Niin, Heidi... niin, mä arvasin! Se on se! Se on sen kirjottanu. Se oli ai--”
Mia (väärinkäsitystä torjuvasti): ”Ei, en mä sitä... ei, en mä sitä....”
Milena: ”Ei mutta se oli ainut ketä ei kattonu mua äsken tos silmiin. Kaikki muut katto mua silmiin.”
Mia: ”Mä tarkotin lähinnä siis tota pelaamista, niinku--”
Milena: ”Aah!”
Mia: ”--siis että...”

Milena kertoo olevansa sellainen ihminen, että kun menee ulkomaailmaan ja saa tietää, kuka ”twiitin” kirjoittaja on, niin turha olla kaveri enää. Merve käy halaamassa Milenaa.

Milena: ”Et hei haloo! Miettikää nyt. Joku valehtelee mulle päin naamaa!”

Paikalle saapunut Salla yrittää ehdottaa, että tiedon saisi Big Brotherilta. Milena on jo kysynyt. Big Brother ei kerro sitä hänelle.

Milenaa käyvät halaamassa Tuula ja Nabazkin. Milena naurahtaa, että hänellä ei ole TikTokia, mutta hänellä on tukenaan jenkkifutiskansa.

22:41

Milena ilmoittaa keittiösaarekkeen ympäristössä parveileville ihmisille, että nyt hänelle tuli se rohkeus, että pystyi sanomaan äskeisen ”twiitti”-asian suoraan. Koska nyt ei ole enää häätöön jouduttuaan mitään hävittävää. (Nimettyjen julkistamisen jälkeisessä keskustelussa Milena otti jälleen kerran häneen kohdistuneen ”twiitin” puheeksi ja yritti saada kaikkien asukkaiden läsnäollessa jonkun tunnustamaan, kuka sen kirjoitti, jotta asiaa ei tarvitse hoitaa vaikeammin ulkomaailmassa. Kukaan ei kuitenkaan tunnustanut.)

Milena aikoo lopettaa nyt mielistelyn. Mutta Mia on kyllä kova: miten voi tehdä tuollaisen päätöksen, että jättää itsensä sinne?

Milena (aihetta vaihtaen): ”Mut silti mä niinku... mua... suoraan sanottuna vituttaa! Ihan oikeesti!”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”Mä tiiän.”
Milena: ”Siis se... twiitti! Ei tää--”
Merve: ”Joo joo! Mä... joo, mä ymmärrän. Mä ymmärrän.” (tauko) ”No, mut... kaikki selviää, aikanaan!”
Sofia: ”Mut ois toivonu, että--”
Milena: ”Tai mua ärsytää se, niinku, et kukaan ei oo rohkea ja sano esiin!”
Sofia: ”Niin.”
Merve: ”Voi olla, et... niinku--”
Milena: ”No mut jos on munaa kirjottaa kaikkien eteen ja heittää mut tulille, niin kyl pitää olla munaa sanoa ääneen kaikkien eteen, ihan oikeesti! C’mon!”

22:44

Reeo on liittynyt keittiösaarekkeen keskustelukerhoon. Reeo tiesi, että kun Heidi ja Mia voittivat skabat, niin hänet nostetaan häätöön.

Sofia on ymmällään. Miksi Reeo oli niin varma tästä? Ei Sofia ainakaan itse ollut ajatellut asiaa näin.

Reeo pohjaa tämän siihen, kun Laura oli sanonut, että heittää hänet hyllylle siksi, kun hänet pelastettiin viimeksi, niin siitähän se oli helppo päätellä.

Sofia (nimeämiskilpailuun viitaten): ”Mutta eihän Laura sitä voit.... tai?”
Reeo: ”Ei niin! Ei niin. Mut siis jos mä oisin osallistunut skabaan... niin jos mä oisin vaik voittanu toisen skaban, niin mähän oisin... sillonhan mua ei ois kukaan nostanu tuolta.”
Sofia: ”Niin.”
Tuula: ”Olisit ollu päättämässä!”
Reeo: ”Niin, ja sit ois ollu mahis edes päästä sinne koittaan....”

Reeo arvostaa sitä, että ei ollut saanut muilta asukkailta nimeämispisteitä sen kummemmin. Ilmeisesti.

22:45

Milenaa nyppii se, että on tehnyt hirveästi duunia, että olisi päällikkö; on voittanut sen skaban. Sitten kaikki tulevat sanomaan ”Sä oot turvassa, sä oot turvassa! Ei sua äänestetä! Sen takii me ei äänestetty sua päälliköks!”

Milena näyttää molempia peukkuja sarkastisesti.

Reeo: ”Mmh.”
Milena: ”Ja... Milena istuu tuol sohvalla! Tiu-ditti-diu-ditti-diu!”
Sofia: ”Paskaa!”
Milena: ”No nii-i! ’Sä oot turvassa! Ei hätää! Ei sun nimee tuu! Siks me ei äänestetty päälliköks!’”
Sofia: ”Tääl joku oikeesti valehtelee silleen, et hirveesti suu täyteen--”
Milena: ”Mut se, et jos on suu täynnä paskaa, niin...” (mäiskäyttää vesipullon pöytään) ”...sit on! Maistuu varmaan hyvälle!”
Sofia: ”--mut mä en ymmärrä et ketä jaksaa...”

Reeo muistuttaa, että oli tosiaan niin, että osa oli jo luvannut äänensä Milenalle päällikköskabassa, mutta sitten kääntänyt kelkkansa. Milenasta siitä pystyy laskemaan 1+1.

Reeo: ”No, se on ehkä yks syy, miks jotkut siel sohvalla on...”

22:47

Milena (hiljaisemmalla äänellä Reeolle): ”Heidi suostu... miten se suostui, tiäksä?”

Reeo arvelee, että kun ”TikTokit” (Aleksi ja Mia) ovat molemmat häätösohvalla, niin äänet voivat jakaantua. Se voi olla se juttu.

Milena: ”Mut huomasiksä... sen, et jengi, kun ne äänesti, ja kaikki tulee halaileen, ei paljo tultu heitä halaan, kukaan. Ei kukaan, tiäksä! Ei kukaan! Huomaatsä, mikä ero?”

Reeo komppailee. Milena puuskahtaa.

Milena (hymähtäen): ”Vähä on Kirsiä ikävä!”
Reeo: ”Niin.”
Milena: ”Se olis sanonu jo niin monta sanaa.”
Reeo: ”Joo.”

22:48

Milena painelee kylppäriin. Siellä ovat Laura ja Merve hampaita pesemässä. Milena varoittaa vain puoliksi huumorilla, että jos aikovat nyt sanoa, että ovat nimenneet häntä, niin ”tytöt!” Merve ja Laura kiistävät näin tehneensä.

Merven ja Lauran suunnitelma oli saada Reeo häätöön, ja olivat puhuneet tästä Sallalle ja Millalle.

Merve (hymyillen): ”Mut he on vissiin esittänyt meille, et joo, he on messissä... mut he on ampunut äänet sulle!”

Milena kuitenkin ihmettelee, että eivät pelkät neljä pistettä riitä. Tätä Mervekin on miettinyt.

Milena (tajuten): ”Heidi!”
Laura (Milenaa katsahtaen, nyökytellen): ”Siis varmaan on... voi olla Heidi...”
Merve (kuiskaten): ”Aah! Niin! Totta!”
Milena: ”Vittu mikä ämmä tuo Millaki! ’Mä en äänestä sua! Mä.. mä en äänestä sua! En, en äänestä sua!’”

Milenalta menivät nyt hermot. Merve aikoo käydä vielä juttelemassa kaksikolle. ”’Pidetään uudet yhtä!’” pahkuu Milena, lainaten Sallan tai Millan sanoja.

22:49

Merve kertoo, että olivat Lauran kanssa laskeneet, että Reeon olisi pitänyt saada jotain 8 ääntä. Sitten olisi satavarmasti häätöpenkillä. Merven johtopäätös on, että Salla ja Milla eivät nimenneet Reeoa, eivätkä varmaankaan myös Aleksi ja Mia.

Milena katsoo, että tämän tiesi jo siitä, kun Mia ja Aleksi puukottivat häntä selkään siinä päällikönvalintaäänestyksessä. Molemmat tulivat sanomaan, että Milena, me äänestetään sua. Sitten äänestivätkin Lauraa.

Laura uskoo, että nyt on kuitenkin parasta lähestyä Aleksia ja Miaa kohteliaasti. Milena toteaa, että halasi Aleksia ja Miaa tuossa ja ovat nyt kaikki kolme häätöpenkillä, joten hänen puolestaan asiat ovat kuitenkin OK.

Merve aikoo puhua kaikille neljälle: Aleksille, Mialle, Millalle ja Sallalle.

Milena: ”Mut meit on huijattu!”
Merve: ”Meit on huijattu--”
Laura: ”Niin on!”
Merve: ”--pahasti! Ja se tarkottaa sitä, että me ollaan targetteina--”
Laura: ”Me ollaan ens viikolla.”
Milena: ”Mm-mh!”
Merve: ”Toki Aleksin ja Mian kans nytte...”

22:50

Milena kertoo juuri jutelleensa Reeon kanssa, että Mialla ja Aleksilla on kuitenkin yhteensä jotain 100 000 TikTok-seuraajaa. Mitä Reeolla on? Pari vanhaa bändikaveria, Milenalla itsellään pari jenkkifutiskaveria.

Laura muistuttaa, että eivät kuitenkaan tiedä miten ulkomaailma näkee jengin. On myös niitä, jotka eivät ole entuudestaan kenenkään faneja. Ja Aleksin seuraajista suurin osa on alaikäisiä.

Milena on tuohtunut siitä, kuinka hänelle on valehdeltu päin naamaa. Laura kertoo Sallan vielä eilen hieroneen itseään häneen ja sanoneen, että nyt pelataan.

Milena: ”No sitä mä sanoinki! Mä näin, et mitä se tekee!”
Merve: ”No he pelaa kato! Omaa peliä.”
Milena: ”No siks mä sanoinki että... V I, mikä Ä Äm!”

Jos Milena jää taloon ensi viikoksi, lupaa, että jos ärsyttää tai veituttaa jokin asia, sanoo tästedes suoraan. Se ”kiva Milena” loppui nyt. Jos jää taloon, sanoo suorat sanat Sallalle ja Millalle heti maanantaina.

Milena (kuvitteelliselle Millalle ja Sallalle sanansa kohdentaen): ”Nyt loppu, akat!”
Merve: ”Joo.”
Milena: ”Te lähette pihalle!”
Merve: ”Juu.”

22:52

Merve vannottaa Milenaa olemaan paljastamatta Reeolle, että sitä on äänestetty. Milena tietää Reeon luulevan, että häntä ei ole äänestetty. Tämä on Merven mielestä tosi hyvä asia.

Laura muistuttaa myös, että Reeo on ihan sikaäkäinen Lauran päätöksestä ottaa hänet nimeämiskisasta pois. Merve komppaa, juurihan Reeo oli korostanut, ettei häntä ärsytä se, että on häädössä, vaan se, että Laura otti hänet pois.

Merve: ”Silleen, et hän ite koko ajan hokee, et tää on vaan peliä, ja täs on tälläs — hän olis iteki ottanu Mian ja Aleksin, tai Lauran ja Merven, tai ihan mitä vaan--”
Milena: ”Mm-mh!”

22:53

Milenalla on kyllä sellainen olo, ettei pärjää muita häätöpenkillä istuvia vastaan. Reeo on niin iso persoona. Merve muistuttaa niin olleen Kirsinkin. Milena nostaa esiin edelleen Aleksin ja Mian TikTok-suosion.

Merve on Aleksia varoittanut, että ymmärtääkö tämä, etteivät ihmiset jaksa katsoa sitä yhdessähyörimistä.

Milena alkaa nauraa. Hänen miehensä joutuu ajamaan huomenna Helsinkiin. Nyt tajusi, että se on siellä kironnut, että ”ei, pitää ajaa Helsinkiin!”

Merven mielestä Aleksille ja Mialle on tosi vaikea mennä juttelemaan, kun ovat koko ajan kiinni toisissaan. Milena komppaa, kysyy ovatko sisarukset näin (kaappaa Merven halaukseen). Mervellä on ihan sama kysymys.

Merve (hymyillen): ”No, kuulemma joidenki siskokset! Mut sanonpahan vaan et en kyllä ite olis.”

Merveä haittaa se, että olohuoneen sohvalla ollaan sillä tavalla yhdessä, että kolmannelle tulee ulkopuolinen olo. Mutta Aleksi ei nyt vissiin halunnut ottaa tätä neuvoa vastaan.

22:54

Milena on ihan varma, että hänen ”twiittinsä” oli Heidin kirjoittama. Ihmettelee, miten ovat voineet tehdä sen päätöksen neuvotteluhuoneessa kuin ovat Mian kanssa tehneet. Miten Mia pelasti Heidin, eikä itseään? Mikä Miaa vaivaa? Miksi eivät pelastaneet Aleksia ja menneet molemmat penkille istumaan?

Merve uskoo, että olivat arvelleet Heidin olevan suuremmassa vaarassa.

Milena: ”Mut arvaa, mitä Mia sano mulle tossa? Et nyt hän tietää, et Heidi pelaa... tosi kovaa!”
Merve: ”Okei!”

Mia oli kuiskannut näin Milenan korvaan. Merve haluaa kyllä jutella Mialle ja Aleksille. Ja myös Sallalle ja Millalle. Tahtoo kuulla niiden selityksen.

Merve miettii Heidin kyllä sanoneen sen, ettei voi sietää valehtelua missään muodossa.

Laura: ”Heidi valehtelee ite.”
Milena: ”Miettikää kuin tekopyhä! Ja sit hän tuli vielä — voi vitsi, jos se on oikeesti Heidi — hän tuli vielä tonne ulos jutteleen mun kaa puoleks tunniks siitä, et hän ei voi käsittää kuin törkeetä, et joku on kirjottanu noin!”

22:56

Milena kokee, että hänen täytyy nyt vain luottaa siihen, että jengi näkee hänessä jotain potentiaalia tämän pelin suhteen. Häntä tarvitaan ”soturina” myös Lauran ensi viikon puolustukseen.

Laura: ”Todellakin! Siis... sä, Mia ja Aleksi ette saa tippuu, se on mun elinehto.”

Milena ei tiedä enää edes Miasta ja Aleksista. Merve toistaa lupauksensa mennä juttelemaan niille. Milena kuitenkin vain toivoo, että jengi näkee hänet.

Miettivät vielä, keneltä muulta olisi Milenalle voinut tulla pisteitä. Sofia oli ainakin sanonut, ettei häneltä. Merve varoittaa että ei sovi nyt lähestytä ketään syyttämisasetelmalla.

Laura: ”Me tarvitaan... tää yks... yks täältä pois!”

Milena veikkaa, että Reeo tulee olemaan se kansansuosikki, joka pelastuu ensiksi. Ei tiedä miksi ajattelee näin, hänellä vain on sellainen kutina. Mervenkin mielestä suosikki tulee kertomaan aika paljon tilanteesta.

Laura: ”Siis mä toivon et kaikki noi sen... ilkeilyt... ja tyhmät läpät... ja piikittelyt... on näkynyt tonne.”
Milena: ”Niin, ja siis ku se kutsuu jengii lampaiksiki!”
Laura: ”Mm-mh!”
Merve: ”Voi jestas.”
Laura: ”Ja heittää jengiä ’bussin alle’. Sitte ku hän otetaan pois nimeämiskilpailusta.”

22:59 Keittiösaareke. Läsnä Nabaz tiskialtaan päässä, Reeo ja Miikka takan päässä.

Heidi lähestyy Reeoa ja Miikkaa. Liittyy seuraan nojailemaan takkaa. On hetken hiljaa. Huokaisee. Sanoo sitten päätään pidellen, että hänen on vähän paha sanoa tähän yhtään mitään, kun on itse ollut tuolla neuvotteluhuoneessa.

Reeo: ”Mmh.”

Miikka toteaa, että kyllähän niistä asioista nyt saa puhua.

Heidi tietää, että saa. Mutta aikoo kertoa vasta kun on sellainen tilanne, että muut eivät kuule, mitä siellä tapahtui.

Reeo: ”Mut... toi TikTok-twins on kusettanu mua jo aiemminki. Et se oli... senhän takia ne siel istuuki.”
Heidi: ”Häh?”
Reeo: ”TikTok-twins on kusettanu aiemmin jo mua.”
Heidi: ”Mmh.”
Reeo: ”Ihan päin naamaa!”
Heidi: ”Mmh.”

Heidi: ”Siis pahin shokki--”
Reeo: ”Häh?”
Heidi: ”Tai siis mulle oli pahin shokki, ku mä näin oman naamani siellä. Ku mä en olettanu!”
Miikka: ”Ne on pelannut sut hyvin. Ja Reeon!”

23:00

Reeo kyselee, mikä se lähtötilanne oli.

Heidi: ”Siis siel oli siis neljä.”
Reeo: ”Niin, ja mä tulin ulkopuolelta!”
Heidi: ”Joo, sä tulit sielt ulkopuolelta.”

Miikka kysyy, olisivatko Heidi ja Mia voineet ottaa ihan kenet vain, koko talosta. Heidi vastaa myöntävästi, paitsi Lauraa ei tietenkään voinut ottaa, immuniteetin takia.

Heidi: ”Mut siis...” (katsoo ympärilleen) ”..niin!”

Reeo sanoo käyvänsä vessassa. Voivat mennä sen jälkeen ulos.

Miikka varoittaa, ettei kannata. Ulkona on jengiä molemmilla puolilla. Reeo sanoo, että vaikka myöhemmin sitten.

23:01

Reeo (Miasta): ”Mut täähän nyt leikkii niinku... jotain niinku Äiti Teresaa... ku päästää sut pois ja jättää ittensä sinne--”
Heidi: ”No ku sehän siin just oli! Mä... no, mä sanon myöhemmin, mut mä annoin Mialle kolme vaihtoehtoo!”
Reeo: ”Joo.”
Heidi: ”Et mä eväsin häneltä yhden pois.”
Reeo: ”Mmh.”

Heidi kertoo tämän tarkemmin vasta sitten, kun ketään ulkopuolisia ei ole kuulemassa.

23:02

Reeo kysyy Miikalta, oliko tämän pannut merkille Lauran tuloksia odottaessa. Ei se varmaan tiennyt häädössä olevia, mutta sitä jännitti ihan silmminnähden hirveästi,

Reeo: ”Se oli ihan... tommoses niinku... kippuras siinä.”

Reeo: ”Mut eihän se nyt tienny, ku eihän se ollu pelannu sitä, et... et ku meiät hyllytetty, niin eihän sitä ollut pelattu, et äänestää meitä. Koska meistä ei kumpikaan ollut saanut mit... juuri mitään! Ku me ei oltu neljän joukos.”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

35. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 15:24

Muistinvarainen jälkirapo aikaleimoitta muutamasta tapahtumasta lauantai-illalta nimettyjen julkistamisen jälkeen:

- Kylppärikeskustelussa Merven ja Lauran kanssa (rapottu yllä) Merve heitti Milenalle epäilyn siitä, että kaksikko Salla & Milla olisivat ”ampuneet äänet” Milenalle. (Pitää paikkansa, mutta vain osittain: Salla on antanut kakkosen Milenalle. Milla ei ole nimennyt Milenaa.) Tästä tuli pihalla jälkitilanne, jossa Milla yritti kysellä Milenan fiiliksiä häätöön joutumisesta ja Milena räjähti täysin, kun koki, että petollisesti puheidensa vastaisesti nimennyt asukas häneltä valheellisesti liehitellen nyt utelee. Milena kyseenalaisti mm. sen, sopiiko tällainen oletettu kaksinaamainen käytös Millan ammattiin. Milla kiisti kaiken, kun ei (oikeastikaan) ole Milenaa nimennyt. Ei pitänyt lainkaan viittauksesta ammattiinsa.

- Milena paineli sisälle ja kylppäriin. Milla tuli perässä, koska halusi selvittää jutun. Kylppärikeskustelussa Milla sai silmiin katsoen Milenan vakuutettua, että hän ei näistä asioista valehtele, ja että töihin liittynyt kommentti oli epäasiallinen. Milena ymmärsi olleensa väärässä ja käyttäytyneensä väärin. Pyysi käytöstään ja oletuksiaan anteeksi. Asiaa vielä jälkisiloiteltiin olohuoneen sohvalla, siellä jo hyvässä hengessä.

- Merve ja Aleksi kävivät ulkosohvilla keskustelun, jossa Merve varoitti Aleksia siitä, miltä Mian kanssa kiehnääminen voi näyttää ulkona ja muutenkin talossa — eli ei välttämättä positiivinen juttu katsojien silmissä — ja että itsekin on tuntenut olonsa pariskunnan seurassa kolmanneksi pyöräksi, ja ettei voi oikein jutella luontevasti mitään, kun on vaikka samassa olkkarissa jossa kaksikko keskittyy lähinnä toisiinsa. Aleksi ei oikein ymmärtänyt ajatusta eikä ottanut sitä vastaan. Yritti lähinnä lyödä asiaa leikiksi ja kiistää sen, että he nyt olisivat yhdessä niin häiritsevän tiiviisti.

- Sekä Merve että Aleksi olivat hämmästyneitä nimeämistuloksesta. Jokin ei siinä täsmää pisteiden osalta. Päättelivät lopulta pisteitä laskemalla — aivan oikein, ja osittain Merven tietojen perusteella (Mervellä tieto, että Salla kertonut nimenneensä Milenaa kakkosella) — että täytyy olla niin, että Sallalta on tullut AlluMillulle se yksi piste ja Millalta jollain jakaumalla kaikki kolme pistettä. (Oikeat pisteet: Salla: Milena 2, Mia 1; Milla: Mia 2, Aleksi 1.)

- Aleksi myöhemmin kertoi Mialle nämä seikat ja mainitsi myös Merven antaman taloparisuhdekritiikin. Miakaan ei ymmärtänyt, että he olisivat niin tiiviisti olleet yhdessä, että se mitään häiriötä aiheuttaisi.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

35. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Loka 2022 17:44

Vielä toinenkin muistinvarainen tuokiokuvajälkirapo ennen kuin kokonaan unohdan:

Olohuoneessa olivat myöhäisillan palautekeskustelussa Reeo, Heidi ja Miikka (mahdollisesti Nabazkin, mutta ainakin tämä kolmikko). Reeo oli kehunut porukkaa pisteillä saavutetusta nimeämistuloksesta — että tällaista jälkeä saadaan, kun kaikki vain tekevät niin kuin on sovittu. Joku (Heidi?) heitti jotain siitä, että Reeo on kuin joku hiton mafiapomo (ei aivan näillä sanoilla, mutta sinne päin). Reeoa ja muutakin porukkaa vertaus huvitti.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”