38. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

38. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 11 Loka 2022 01:49

00:15 DC1: Sinikajoinen olohuone. Reeon ja Heidin iltakeskustelu. On keskusteltu matkailusta ja kaukokaipuusta.

Reeo tahtoisi nähdä Meksikon, mutta palata myös Jenkkeihin vielä kyllä. New York ja Los Angeles pitäisi ainakin päästä näkemään. Miamissa on käynyt 15-vuotiaana. Tietyt mestat ovat ”must go”. Näkisi ne samat paikat kuin elokuvissakin. Uusi-Seelanti ja muut unelmalomakohteet kiinnostaisivat myös; paikat, joissa kaikki on niin kaunista.

Heidi komppaa, Uusi-Seelanti on ihan varmasti sellainen. Reeo tahtoisi nähdä myös Havaijin.

Heidi tunnustaa olevansa kateellinen isälleen; isä on ollut töissä niin joka paikassa, Havaijillakin jo ennen Heidin syntymää.

00:16

Reeo kokee olevansa onnekas, että on duunin kautta päässyt matkustelemaan niin paljon. On käynyt hirveä munkki.

Heidi: ”Mmh. No mä oon päättäny et mä alotan Euroopasta, ja sitte mua kiinnostaa Afrikka--”
Reeo: ”Joo, ja kyllä kaikki tommosekki, kieltämättä, niin... kohteet, että.”
Heidi: ”Varsinki se eteläisempi Afrikka.”

Heidi on ollut Egyptissä joskus lapsena, se oli hauska loma. Reeosta Irlantikin, Heidistä Skotlanti. Reeoa kiinnostaa Puola. Siellä on kuulemma magee meininki kanssa.

00:17

Heidi: ”Mä oon ollu Gdanskis! Se oli mun ensimmäinen lomamatka ilman vanhempia.”
Reeo: ”Okei.”
Heidi: ”Joo.”

Reeo: ”Minkä ikäsenä?”
Heidi (miettien): ”Mä olin... kaheksantoista...”
Reeo: ”Niin just — kuitenki.”

00:18

Heidi oli ollut matkalla silloisen poikaystävänsä kanssa.

Heidi: ”Ja sit se oli niin siistii, ku meni kauppaan--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”--sinne viinakauppaan... ostamaan viinaa!--”

Heidi virnistää Reeolle olohuoneen pimeydessä päätään nyökytellen. Reeo naurahtaa pahisnaurua.

Heidi: ”--ja mä ostin semmosen... ison Jägermeisteripull... pullon itelleni!”
Reeo (kiusoitellen): ”Joo, ja sen jälkeen et oo enää sitä juonu?”
Heidi: ”Ei, mul on hylly täynnä edelleenki!”
Reeo: ”Okei!”

Heidi naurahtaa kähisevästi.

Reeo: ”Ku mä aattelin et vedit överit siitä...”
Heidi: ”En!” (pudistaa päätään) ”Kato mä en vedä Jägermeisterista överii, koska mä rakastan sitä juomaa--”
Reeo: ”Niin, ei kannata, joo...”
Heidi: "--niin mä en halua. Mä oon vetäny mintust jo överit.”
Reeo: ”Mm-mh!”
Heidi: ”Siihen mä en koske!”
Reeo: ”Mm-mh.”
Heidi: ”Mut Jägermeisteri, se on niin hyvää, et mä en vedä övereitä. Silleen sopivasti vaan--”
Reeo: ”Mm-mh.”
Heidi: ”--koska mul on hyvlly siis todellaki täynnä Jägermeisterii vaan!”

Heidi katsahtaa Reeoa ovelasti hymyillen. Reeo tyrskähtää kähisevästi. Heidi myös.

Heidi (hymyillen, kaukaisuuteen katsoen): ”Mä en tiä kuin mont pulloo mul on, tavallaan!” (tauko) ”No ei mul paljoo oo!”
Reeo: ”Hmh!”

Heidi kääntää katseensa muistikuviinsa, jotka sijaitsevat jossain katonrajassa yläoikealla. Laskee jotain ilmassa sormillaan.

Heidi (itsekseen kuiskaten, sormella ilmasta laskien): ”Yy, kaa, koo, nee, vii... kuu...!

Heidi (silmät katonrajassa): ”Mul on semmonen yks... iso.” (piirtää molemmilla etusormillaan pullon hahmoa ilmaan) ”SIt mul on kaks sellasta normii...” (näyttää molempia kämmeniään sormet hieman koukussa) ”...sit mul on semmonen... oudompi... sit mul on myös semmosia... ” (kyyristää hartiansa, käy etusormellaan nopeasti läpi kuvitteellisia pikkupulloja) ”...ihan pikkusia, monta!”

Hiljaisuus. Heidi katsahtaa taas Reeoa ja hymyilee ovelasti.

Reeoa pyrskähdyttää vähän. Heidiäkin yhden kähinäpyrskähdyksen verran.

00:19

Reeo (hymyillen): ”Sä oot kyl... mielenkiintonen hahmo!”
Heidi (hymyillen): ”Kiitos!”

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Loka 2022 12:12

DC1&2. Klo 12:09.

Asukkaat odottelevat kukin missäkin kauppatehtävän alkua. Olohuoneessa on puhuttu paljon syvällisä. Mm. syöpäkeskustelua käyty.
miamiikka.jpeg
miamiikka.jpeg (68.92 KiB) Katsottu 1761 kertaa
olkkari.jpeg
olkkari.jpeg (102.3 KiB) Katsottu 1761 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Loka 2022 13:46

DC1. Klo 13:46.

Asukkaat oli aiemmin käskytetty ulos, nyt pääsevät sisälle. Perään kuulutus kokoontua sohville.

Klo 13:52.

BB kuuluttaa:

Kauppatehtävä vie teidät merellisiin tunnelmiin Kreikan saaristoristeilylle. Talossani on laivasatamia. Tehtävänne on rakentaa puisista junaradan palasista oikea reitti satamien välillä kulkevalle laivalle. Laivan reitin kuulette Kreikan kielisistä kuulutuksista. Mukavaa risteilyä.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Loka 2022 14:08

Tehtävän rekvisiittaa:
laiva.jpeg
laiva.jpeg (101.8 KiB) Katsottu 1555 kertaa
laiva2.jpeg
laiva2.jpeg (104.65 KiB) Katsottu 1555 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Loka 2022 14:22

DC1. Klo 14:21.
juna.jpeg
juna.jpeg (69.26 KiB) Katsottu 1497 kertaa
juna2.jpeg
juna2.jpeg (81.56 KiB) Katsottu 1497 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Loka 2022 14:32

DC1. Klo 14:31.

Pruut pruut.
juna.jpeg
juna.jpeg (96.09 KiB) Katsottu 1475 kertaa
juna2.jpeg
juna2.jpeg (68.43 KiB) Katsottu 1475 kertaa
:trollface:

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 11 Loka 2022 14:34

DC1: 13.53 Asukkaat ovat saaneet postia, Laura lukee.

Kauppatehtävä: Merillä

Kaliméra, agapitoí epivátes, eli hyvää päivää, arvoisat matkustajat!

Tehtävänne on rakentaa Apollon matkustajalaivalle reittiä puisista junaradan palasista. Laiva risteilee talossa sijaitsevien satamien välillä aina muuttuvilla reiteillä. Tehtävänne on saada matkustajalaiva perille rakentamalla sille oikea reitti. Oikea reitti ilmoitetaan kreikan kielisillä kuulutuksilla. Junaradan palasten lisäksi käytässänne on erilaista tarpeistoa, joita apuna käyttäen saatte laivan kulkemaan myös korkeuseroista huolimatta. Voitte aloittaa reitin rakentamisen heti kuulutuksen kuultuanne.

Kun laivan pilli soi, tulee matkustajalaiva lähettää matkaan välittömästi. Matkustajalaivan tulee kulkea koko reitti täsmällisesti oiken kuulutuksen mukaisessa järjestyksessä. Laivan täytyy kulkea satamaportin läpi, jotta sen katsotaan käyneen satamassa. Jokaisen reitin rakentaminen on aloitettava joka kerta alusta. Radan irtopalikat täytyy purkaa heti, kun laiva on päässyt päätesatamaan. Radan kiinteitä elementtejä ei saa purkaa.

Päällikkö toimii matkustajalaivan kapteenina. Ainoastaan kapteeni saa lähettää matkustajalaivan matkaan. Kapteenilla on vastuu miehistön kuuliaisuudesta ja sääntöjen noudattamisesta. Lisäksi kapteeni on vastuussa laivan hallinnoinnista ja kunnon ylläpidosta. Luonnollisesti kapteeni kantaa kapteenin lakkia suurella ylpeydellä koko kauppatehtävän ajan.

Kauppatehtävän onnistuminen mitataan prosenteissa. Esimerkiksi 90 % onnistuneita suorituksia tuo 90 % täydestä kauppabudjetista.

Lisäohjeet:

Laivan pillin soidessa kapteeni lähettää matkustajalaivan matkaan välittömästi, vaikka reitti ei olisikaan valmis. Jos kapteenin havaitaan viivyttävän laivan lähtöä, voidaan reitin katsoa epäonnistuneeksi, vaikka matkustajalaiva kiertäsikin oikeat satamat. Reitin rakentamista voi jatkaa laivan lähdettyä liikkeelle. Myös kapteeni saa osallistua matkustajalaivan reitin rakentamiseen.

Jos rakennustarpeet eivät riitä koko reitille, teidän tulee ottaa reitin alkupään paloja takaisin käyttöön. Tarvittaessa laivan telakka sijaitsee päiväkirjahuoneessa.

Laivan käyttöohje kapteenille:

Aseta virta päälle virtakatkaisijasta. Paina tämän jälkeen vihreällä merkatusta napista, josta laiva lähtee liikkeelle. Katkaise virta virtakatkaisijasta aina jokaisen reitin päätteeksi.

Terveisin, Big Brother

P.S. Matkustajalle on aina ilo osata maan paikallista kieltä. Ohessa pieni matkasanakirja, jotta saisitte matkastanne kaiken irti.

Kapteeni = Kapetánios
Vaihtaa = Allagí
Tulla = Gínomai
Posti = Tachydromikós gramma
Avata = Anoixe
Kirjekuori = Fákelos
Nukkua = Na koimithó
Päiväkirjahuone = Aíthousa imerologíou
Kuuma = Zestó
Vesi = Neró
Kylpyhuone = Toualéta
Satama = Limáni
Saaristoristeily = Krouaziéra sto Archipélagos
Huomio = Prosochí
Lähteä = Pigaíno
Kautta = Diá mésou
Huomenta = Kaliméra
Arvoisat matkustajat = Agapitoí epivátes
Hetken kuluttua = Se lígo
Hyvää päivää = Kalí méra
Hyvää yötä = Kalinychta


Rapoajan huomio: Käännökset otettu Google-kääntäjällä, joten siinä on eroja, mitä Laura luki.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Loka 2022 22:01

Hyvän mielen olento edelleen puikoissa, vaikka kaikki eivät ole niin innoissaan ;)

https://twitter.com/Haisuboyz/status/15 ... 1203999744
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Loka 2022 00:08

23:13 DC2: Olohuone. Sohvilla Nabaz, Merve, Laura, Reeo, Tuula, Heidi.

Asukkaat ovat huolestuneita siitä, että negatiivisilla nettikommentoijilla ei mene elämässään kovin hyvin ja että sellaisilla ihmisillä on niin paha olla. Nabaz etenkin on surullinen teidän kaikkien puolesta. Tarvitsette apua, mutta Nabaz toivoo teille kaikkea hyvää.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”