47. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
plazlin
Heikoilla hangilla
Viestit: 81
Liittynyt: 25 Touko 2020 17:56

47. päivä

Viesti Kirjoittaja plazlin » 20 Loka 2022 03:09

03.05 Milena ja Heidi "keskustelevat". Heidi sanoo Milenalle, että ei ole kirjoittanut someviestiä, ja itkee.

03.55 Milena ja Heidi halaavat, poistuvat päällikön huoneesta, ja Reeo on odottanut ulkopuolella.

04.00 BB, menkää nukkumaan.

kronos
Television orja
Viestit: 768
Liittynyt: 26 Elo 2020 09:24

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja kronos » 20 Loka 2022 09:50

DC1 (0949):
Talossa harjoitellaan vielä aamun showta…parhaillaan siellä vedetään loppulaulua…
Ollaan hereillä…ja meillä on simmut auki…
Ei meillä huolen häivää...

Ihassa hyvässä fiiliksessä tuntuvat olevan, vaikkakin väsyneen oloista porukkaa…

DC1 (0951):
Tämä on BB: lähetys alkaa 10 minuutin kuluttua...

DC1 / 1001 / Show alkaa…
Ensimmäisenä Heidi ja Tuula…

DC1 / 1003
Vuorossa banaanien pyörähtelyä….
(älä heitä banaania roskikseen….se tekee meille kaikille huonoa…)

DC1 / 1006
Takaisin Tuulalle ja Heidille…

DC2/ 1007 / BB askartelunurkkaus…
Merve melli ja soffen pikkuveljen askarteluhetki….
Lapioukkelien rakentelua…

DC1 / 1009
Takaisin Tuulalle ja Heidille…

DC1 / 1010
Nabbe-baben taikatemppu esitys…
Welcommen alla barn…
Mulla on hauskaa juttua teille…

DC1 / 1012
Takaisin Tuulalle ja Heidille…
Hei hei…

DC1 / 1013
loppulaulun aika…

DC1 /1017
Tämä on BB: Kauppatehtävä on päättynyt...

kronos
Television orja
Viestit: 768
Liittynyt: 26 Elo 2020 09:24

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja kronos » 20 Loka 2022 11:49

DC1: 1148
Tämä on BB asukkaat kokoontukaa sohville…
Hehkuttavat sohvilla, että oi kun olis siistiä kun nähtäis meidän ohjelmat….

Reeo kyselee Lauralta, että onko se ihan ok…Kuulemma vain väsyttää…

DC1 / 1151
Näyttö aktivoituu ja kauppatehtävän lopputulos lukee ruudussa…
Uutiskatsaus äänestettiin: 82% onnistuneeksi… (kaikki taputavat iloisssaan)
Luontokatsaus äänestettiin: 52% onnistuneeksi…(Reeo: no tuli vähän massii)
Yliluonnollinen yöohjelma äänestettiin 71% onnistuneeksi…(Miika: kannatti lärpättää)
Tutkivan journalismin ohjelma äänestettiin 73% onnistuneeksi….
Deittailuohjelma äänestettiin 88% onnistuneeksi…
Lastenohjelma äänestettiin 94% onnistuneeksi…

Budjettinne on 290 euroa....

DC1: 1156: sitten tulee ihmisten twiittejä ja mielipiteitä esityksistä asukkaille...

Herttaässä
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 809
Liittynyt: 15 Maalis 2021 17:12

Re: Keskustelua livetapahtumista - Viikko 7

Viesti Kirjoittaja Herttaässä » 20 Loka 2022 16:02

Sofia antaa heidille 2 pistettä, 1 pisteen sallalle. Tuula antaa mervelle 2 pistettä mutta BB sanoo suoritus hylätty. Tuula kirjoitti nimen paperiin mutta ei sitä pistemäärää. Tuula meni päikkyyn. Tuula tulee päikystä ja siltä evätään se ettei se saa antaa pisteitä. Aikamoinen moka!!

Reeo antaa 2 pistettä mervelle, 1 pistettä Lauralle. Laura antaa 2 pistettä Sallalle. 1 Heidille jos oikein kuulin. Laura alko itkee. Nabaz tuli antaa pisteitä. Nabaz antoi Laura 2 pistettä, en kuullut kelle anto 1 pisteen.
Merve 2 pistettä heidille, 1 piste Sallalle.
Miikka antaa 2 pistettä Mervelle, 1 piste Lauralle.
Heidi antaa Sofialle 2 pistettä, 1 Mervelle.
Salla antaa 2 pistettä Lauralle, 1 piste Mervelle.
Mia antaa Sallalle 2 pistettä, 1 piste Heidille.
Milena Antaa 2 pistettä Heidille, 1 piste Sallalle.

Sori jo meni sekavaksi muutaman kohdalla kun Laura alko itkee enkä Kelle antoi 1 pisteen Ja Nabazin kohdalla myös en kuullut antoiko yhden pisteen.

Kelasin taaksepäin. Nabaz Antoi 1 piste Sallalle.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Loka 2022 19:32

18:26 DC1: Päällikön huone. Päällikkö-Milena ja Merve keskustelevat. Asukkaat ovat jo käyneet kopissa antamassa äänensä. Päällikkö toivoo, ettei tule tasapeliä, koska joutuisi siinä tapauksessa itse tekemään valinnan.

Merve: ”Täs nyt varmaan on silleen, et koht me saadaan matkalaukut--”
Milena: ”Ei ku mä luulen, et se menee niin että... yks vaan sais matkalaukun. Ja... sit se ketä on niinku... häädetty, niin sit sil on tunti aikaa kerätä kimpsut ja lähtee!”
Merve (epäillen): ”Voisko se mennä silleen?”

Milena: ”No en mä oikein tiedä! Ku mä silleen niinku epäilen myös tän häädön...” (naurahtaa) ”...aitouttakin vähän! Et onks tää valehäätö? Tää on tämmönen keskel viikkoo, ja me häädetään. Ja vielä tommonen julkinen tapa!”
Merve: ”Niin, torstaina...”
Milena: ”Kaikki viitteet...” (yskähtää) ”...viitteet vois olla siihen--”

Milena toteaa, että Isoveli on ketku. Merven mielestä voi olla ihan mitä vain. Milena komppaa. voi olla ihan oikeakin häätö.

19:27 DC2

BB: ”Tämä... on Big Brother. Varastohuone on nyt auki!”

Häätöuhan alaiset Heidi, Laura, Merve ja Salla saavat matkalaukkunsa.ksin

20:21 DC1

Miikka makailee yksin makuuhuoneessa selällään, pipo päässä, iso punainen sydäntyyny niskan takana. Nabaz menee katsomaan, itkeekö Miikka.

Nabaz: ”Miksi Miikka on yksin täällä? Mika olet yksin täällä. Itketkö?”

Nabaz asettuu viereiselle sängylle. Silittelee Miikkaa.

Nabaz: ”Sä itket.”
Miikka: ”En itkeny!”
Nabaz: ”Haluatko puhuu?”
Miikka: ”En! En itkenyt!”
Nabaz: ”Kerro nyt!”
Miikka: ”Ei oo mitään!”
Nabaz: ”Se on... sä ikävää?”

Miikka: ”Ei. Vähä tää peli ärsyttää!”
Nabaz: ”Joo. Hmh. Kaikkille. Mut (epäselvää).”
Miikka: ”Nii...niih. Nyt tuntu vaan, et... teki ehkä väärin! Tiäks niinku, omii... moraaleja kohtaan!”
Nabaz: ”Mmh.”
Miikka: ”Tuntu et... toimi ehkä väärin.”
Nabaz: ”Mmh.”

Nabaz muistuttaa, että hekin voivat olla siellä hetken päästä.

21:00 DC1

Asukkaat on kutsuttu sohville. Valehäädön äänestystulos julkistetaan. Häätösohvalla istuvat Merve, Laura, Salla ja Heidi.

BB: ”Tämä... on Big Brother.”

Valaistus muuttuu vähän. Joku kuiskaa ”tää tulee suorana.”

BB: ”Olen laskenut antamanne häätöäänet. Tiedän nyt, kuka teistä häädetään tänään!”

Vierekkäin istuvat Laura ja Merve pitävät toisiaan käsistä kiinni. Niin myös sohvan toisella laidalla Salla ja Heidi. Kaikilla hyvin vakava ja jännittynyt ilme.

21:01

BB: ”Salla... olet saanut.... yhden äänen! Olet turvassa!”

BB: ”Merve... olet saanut kaksi ääntä! Olet turvassa!”

BB: ”Laura... ja... Heidi... jompi kumpi teistä jättää taloni tänään!”

21:03

BB: ”Heidi... olet saanut... viisi ääntä!”

Heidi katsoo Reeoa.

BB: ”Sinut häädetään Big Brother -talosta!”

Heidi nousee seisomaan vakavana. Etukenossa istunut Reeo nojaa taaksepäin vakavana. Salla ja Heidi halaavat, sydämentykytykset kuuluvat mikrofoneista.

BB: ”Sinulla on minuutti aikaa poistua!”

Heidi halaa nyt Reeoa. Sitten Miikkaa. Sen jälkeen Milenaa.

Nabaz sanoo halatessaan, että nähdään ulkomaailmassa. Tuula halaa Heidiä seuraavaksi. Sitten Mia, sitten itkuinen Laura, sen jälkeen Merve, sitten Sofia.

Tunnelma on kuin hautajaisissa. Kaikki kuiskailevat toivotuksena.

21:05

Heidi, Reeo ja Miikka käelevät keittiöön ja häätöovelle. Nyt Heidikin alkaa itkeä. Reeo halaa Heidiä lämpimästi toistamiseen, viipyvät halauksessa pitkään. Miikka seisoo kädet taskuissa askeleen päässä taaempana. Laura nostaa vieressä katensä kasvoilleen.

Reeo ja Heidi irrottautuvat halauksesta. Miikka halaa Heidiä toistamiseen. Heidi itkee Miikkaakin halatessaan.

BB: ”Heidi...”

Salla kapsahtaa Heidin kaulaan vielä toistamiseen.

BB: ”..sinut on häädetty Big Brother -talosta!”

Heidi (itkuisena ja surkeana häätöovelta heilutellen): ”Moikka kaikille!”

Asukkaat toivottelevat vaisusti hei heitä. Heidi heittää ovelta itkuisella ilmeellä lentosuukon. Häätöovi pyörähtää ja Heidi on poissa.

21:06

Salla ja Laura nyyhkivät vielä järkyttyneinä.

Häätöoven ääniefekti suhisee poikkeuksellisen pitkään. Heti sen laannuttua:

Miikka (kireänä): ”Semmoinen keikautus!”
Reeo: ”Let’s play!”
Miikka (uhkaavasti): ”Me voidaan ruveta ihan sit pelaamaan! Tähän mennessä ihan hirveesti jaksanu mitään... jengin peliliikkeistä muissuttaa, mut tota... lähetään pelaan!”

Sofia: ”Mut... mää kyllä sanoin sulle!”
Miikka: ”Joo, sä olit sitä mieltä.”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”Mut nää vitun muut! Ketä kaikkii täs oli takana?”
Merve: ”Siis... missä?”
Laura: ”Missä?”
Miikka (tivaten): ”Miten Heidi tohon keikautettiin?”
Merve: ”Siis mä olin koko ajan äänestämäs Heidii... ei mul oo ees sanottu mitään muuta!”
Miikka: ”Kiesus, mikä bussi!”
Salla (itkien): ”Vittu, mitä paskaa!” (niistää) ”Siis seki lähti!”

21:07 DC2

Laura istuu ruokapöydän häätöoven puoleiseen päähän. Pitelee päätään. Reeo seisoo kädet hupparin taskuissa. ulos johtavan portaikon alimmalla askelmalla.

Merve: ”Siis mä luulin, et täs tulee tasatilanne...”
Milena: ”Sama!”

Laura katsoo portailla seisovaa Reeoa. Reeo tuijottaa muutamaan otteeseen Lauraa. Pudistelee päätään.

Milena oli jo valmistautunut siihen, että joutuu päättämään. Salla tilittää, että ensin meni sunnuntaina Milla, sitten Heidi.

Reeo katselee välillä yrmeästi katonrajaa, sitten taas tuijottaa Lauraa. Nyökäyttää, lähtee sitten kävelemään kohti kylppäriä.

Laura (hämillään): ”Siis mitä sä nyt mua... mitä tässä nyt on tapahtunut? Voitsä selittää?”
Reeo: ”Eiks me juteltu tuolla ulkona?”
Laura: ”Joo, Miikka tuli makkariin... ja siin... Miikka tietää, että--”
Reeo: ”No, me voidaan jutella kohta.”
Laura: ”Okei...”
Merve: ”No mut turha täs nyt on syyttää ketään...”

21:08

Reeo ja Miikka kylppärissä. Juttelua matalalla äänellä.

Reeo: ”...pitänyt Sallaa?”
Miikka: ”Niin. Piti!”
Reeo: ”Niin! Tuol ulkona sano, et menkää, sanokaa sille, et Salla!”
Miikka: ”Niin!”
Reeo: ”Ja piti olla neljä Sallaa ja neljä Lauraa ja vittu tää painaa, ja sit päällikkö joutuu hommiin ja sais vähä... duunii!”
Miikka: ”Niin. Niin!”
Reeo: ”Niin nää on, vittu, ...”
Miikka: ”Niin, ja nää on kääntäny sen et Heidii. Koska Sofia... Soffe sanos mulle, et mää äänestän Heidii.”

Epäselvää selostusta. Miikka kertoo, että vaihdettiin hänen äänensä toiseen ääneen, niin se oli neljä neljä. Reeo komppailee.

Miikka: ”Nehän pommitti kaikki sitä, Heidii!”

21:09

Reeo oli miettinyt, että ainoa mahdollisuus olisi ollut, jos olisivat pystyneet tuon tekemään.

Miikka: ”Ja nyt ne esittää--”
Reeo: ”Niin, nimenomaan! Niin.”
Miikka: ”--et mun piti äänestää Heidii koko ajan!”
Reeo: ”Me sovittiin vittu ulkona tuolla Lauran kanssa... et mene... se Salla myymään! Sit näyttää ’eijeijei’, ku tulee ulos tuolta! Vittu mitä jengii! Siin oli...”
Miikka: ”Vittu mä haluan tietää, kuin moni tosta tiesi!”
Reeo: ”Mmh. Otetaan Laura tosta, jutellaan sen kans tos ulkona.”

Salla tulee kylppäriin. Pummii tupakkaa, koska ne ovat varastohuoneessa laukussa.

Salla (hiljaisemmalla äänellä): ”Nyt mää en... ymmärrä, mitä vittua!”
Reeo: ”Sitä täs aletaan selvittää!”
Salla: ”Mä en nyt niinku... tuntuu tosi paskalle!”

21:10

Terassilla Mia, Miikka, Reeo.

Reeo: ”Veditte sit hienosti Heidin ulos!”
Mia: ”Mut mä en ymmärrä, mitä tos on tapahtunu. Mä luulin, et tulee tasa...peli!”
Reeo: ”Vitut.”
Mia: ”Eiku oikeesti!”
Reeo: ”Me sovittiin Lauran kaa, et vittu te paatte Sallalle ääniä!”
Mia: ”Ei mutku--”
Reeo: ”Kuka teist... kuka teist käänsi Heidille äänet?”

Mia: ”Ei ku meil oli alun perin, et me meinattiin, että Heidi!”
Miikka: ”Ainut ketä meinas äänestää Heidii on Soffe!”
Mia: ”Ei! Ei ku alun.... ei ollu! Ku oli--”
Miikka: ”Oli!”
Mia: ”--alun perin että Heidi!”

Laura saapuu terassille.

Laura: ”Mä haluun kyllä tulla oikeesti nyt sanomaan, et mun ei oo ollu tarkotus kusta kenenkään nilkkaan!”
Miikka: ”Me sovittiin sun kanssa, et vittu pelastetaan sun perse, ja te äänestätte Sallaa!”
Laura: ”Ku sä tulit siihen mak... niin, et jos se menee tasan tasan--”
Miikka: ”No ku se menee tasan tasan!”
Reeo: ”Jos se olis... Sallaa äänestetty. Me sovittiin tääl et jos saat Sallan äänestään!”

Laura: ”Mut... se oli et jos Sofia lähtee mukaan siihen.”
Miikka: ”Juu. Kyllä!”
Laura: ”Sofia sano siinä, et hän ei äänestä.”
Miikka: ”Juu! Ja sen takii me muutettiin meidän ääniä!”
Reeo: ”Niin! Me muutettiin meiän, et se olis voinu--”
Laura: ”No mistä mä oisin voinu sen tietää!”
Miikka: ”Siihen, et me sanottiin, että pelataan tasan--”
Reeo: ”Vittu pelataan Sallaa!”
Laura: ”En mä sitä tienny!”
Miikka: ”Mut ku me sovittiin, että tullaan pelaamaan tasan! Niin me... me pelataan--”
Reeo: ”Niin me pystytään liikuttaan se homma, sit ku te... otatte sen Sallan siihen.”
Miikka: ”Eli nyt... tämä meni näin--”
Reeo: ”Tää meni ihan päin vittuu koko homma!”
Miikka: ”--et sun pit... sä olisit lähteny himaan, me pelastettiin sun perse, ja nyt Heidi lähti!”
Reeo: ”Niin!”

Miikka: ”Mut ei sen puoleen, sä käänsit kyl muutenki jo Heidille rotsit.”
Laura: ”Koska mä koitin pelastaa oman nahkani.”
Miikka: ”No nyt sä ainaki onnistuit!”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Mut mä en tienny sitä. Mähän olin ihan satavarma, että minä lähden!”
Reeo: ”Mut sä lähit tosta siinä, et sä meet kääntään Sallat... jengille.”
Laura: ”Että mä meen... mä meen tonne... joo-o, kyllä!”
Reeo: ”Niin.”
Laura: ”Ja että Sofia lähtis siihen kans. Mut Sofiahan sano siinä, sä olit siinä paikalla, että--”
Reeo: ”Niin pointti oli se, että--”
Miikka: ”Olin.”
Laura: ”--se ei. Ja sit me sanottiin--”
Miikka: ”Juu!”
Laura: ”--se vielä siinä ääneen, että okei, tää ei toimi!”
Reeo: ”Mmh. Jos me oltais tiedetty, et se olis Heidi, niin se olis ollu... kuus sitte niinku... sulle.”
Laura: ”Niin se ois ollu!”
Reeo: ”Niin.”
Laura: ”Ja sen takii mä olin varma, et mä lähen! Mä tiesin, että mä oon lähössä! Et täs mä en oo oikeesti, mä vannon kautta kiven ja kannon, et ei todellakaan ollu tarkotus kusta kenenkään nilkoille ja tehä tätä näin, ei todellakaan!” (tauko) ”Ihan siis mä vannon! Mä katon sua silmiin ja vannon!”
Reeo: ”Ei ku näin on nyt tapahtunut! Mmh.”
Laura: ”No näin on tapahtunut, mut se ei ollut mun tarkotus!”

Reeo: ”Mut ku... joo, no nyt toi yks tulee tuolt, ni...”
Mia: ”Niin, mut mä... mä ymmärsin kans siinä, sit ku, Miikka, lähit, et se homma... et siit ei tullu mitään siitä hommasta.”
Reeo: ”Mut se pointti oli se, että se... ainoo homma, et kaikki äänestää Sallaa, mut Sofiaa sä et saa välttämättä käännettyä. Niin sit sä tuut sieltä, et sä et saa.”

21:13

Salla tulee terassille. Laura kysyy hiljaisesti jatketaanko keskustelua. Siirtyvät kuntosalin sohvanurkkaukseen. Salla jää keskemmälle pihaa.

Reeo (Miikan kanssa edeltä kävellen): ”Tuutsä Laura tänne nyt!”
Miikka: ”Vittu tää meni nätisti!”
Reeo: ”Tää meni ihan... vittu mua vituttaa nyt!”
Miikka: ”Miten vittu voi tommonen... tommonen ihminen lähtee, joka on vittu pessy tääl jengin, pessy saatana nois peleis, ja nyt se... lähtee tol taval ulos!”
Reeo: ”Niin.

Reeo tahtoo nyt Lauralta vielä selostuksen, missä meni vikaan. Laura oli lähtenyt tästä nurkkauksesta tehtävänään käännyttää ”muut” äänestämään Sallaa — ja sillä esitiedolla, että saa mukaan kaikki muut, paitsi todennäköisesti ei Sofiaa. Tästä vallitsee yhteisymmärrys; Lauran kertoman mukaan kaikki muut olisivatkin olleet valmiita äänestämään Sallaa ulos.

Reeo (eteenpäin talvitakissaan kumartuen): ”No miks... miksette ottanu Sallaa sit?”
Laura: ”Koska mä ymmärsin että...” (huokaisee) ”...et mun pitää saada myös Sofia siihen mukaan, et se homma toimii! Et sit meilt olis tullu se viis, ja teilt olis tullu... viis ja sit se yks... olis annettu ehkä jonnekin muualle!”
Reeo: ”Niin, mut me (epäselvää) se taso, ei siinä... lennosta pysty--”
Laura: ”Mut mä en ymmärtäny!”
Reeo: "Niin mut... mut mul oli koko ajan tämä mieles, et se on Salla, ketä te vedätte sieltä!”
Laura: ”Niin, mut siis... se... puhe.”
Reeo: ”Sähän et istuis muuten siinä.”

21:14

Miikka ei vieläkään tajua, miten on ylipäänsä mahdollista, että kaikkien piti äänestää Sallaa, mutta kukaan ei äänestänyt.

Laura: ”Noi ei lähteny siihen Salla-hommaan, koska tuo... Sofia sano, et hän ei lähe--”
Reeo: ”No sehän oli selvä jo tässä, et se ei välttämättä lähe!”
Miikka: ”Niin!”
Laura: ”Niin, mutta ku mä ymmärsin edelleen... mä sanon... et ku mä olin tässä, mä ymmärsin, mun pitää saada Sofia mukaan, et meil on se viis. Ja teillä on sitte viis--”
Reeo: ”Ei ku mehän pystytään tekeen mitä vaan on se neljä tai viis!”
Laura: ”No mistä minä sen tiiän!”
Miikka: ”No meilläki on ääniä!”
Laura: ”En mää tiedä!”
Miikka: ”Otetaan yks poies.”
Laura: ”En mä tiedä! En mä tiedä. Ja minä uskoin siinä makkarissa, et tää homma ei toimi, ja se oon minä, joka lähtee kotiin! Ihan sama, mitä me tehään!”
Miikka: ”Ei!” (nostaa käden otsalleen)

Reeon käsitys alkutilanteesta oli, että muut äänestäisivät Sallaa, ja että Lauran ainoa tehtävä oli selvittää, onko Sofia mukana vai ei.

Reeo: ”Ja ku sä pudistit päätä, ymmärsin, että ei.... lähde Sofia. Sitte tulee neljä, joten me laitettiin neljä myös sit sulle.”
Laura: ”No vittu ku mä oisin ton tienny, tai ymmärtäny!”

Laura vannoo, ettei hänellä ollut tarkoitus kusta ketään nilkoille. Ei Heidiä, ei vittu ketään. Oli ihan saappaat jalassa lähdössä tuosta kotiin, koska oli makuuhuoneessa ymmärtänyt, että homma ei toimi.

21:15

Reeo: ”Tosta lähti niinku Miikan lisäks, vittu, suurin luottohenkilö, mult nyt äsken... ovesta ulos!”
Laura: ”Ja mä ymmärrän sen. Mä tiedän ja ymmärrän sen.”
Reeo: ”Me pantiin aika vitusti likoon tohon... sen takii!”

Laura ymmärtää ja tiedostaa sen. Ei voi sanoa muuta kuin, että ei ymmärtänyt, mitä Reeo ja Miikka olivat tässä puhuneet. Että pystyvät noin vain yhtäkkiä kääntämään kaiken sohvalla tapahtuvan toisenlaiseksi.

Reeo: ”No vittu totta kai me pystytään tekeen mitä halutaan! Jos meil on kuus ääntä siinä. Niin ei se vaikeet oo yhtäkkii tehdä jotain!”

Miikka puuskahtaa.

Reeoa vituttaa tämä Heidin puolesta ihan vitusti, ihan saatanasti, vittu! Miikalla sama. Olisi toivonut, että Heidi olisi pessyt skaboissa jonkiun ja laittanut sitten sen häätöön. Ja nyt tapa, millä se talosta lähtee, on tämä.

21:16

Mia puolustaa Lauraa. Oli saanut makuuhuoneessa samanlaisen käsityksen. Reeon mukaan idea ei kuitenkaan ollut se, mitä tapahtuu makkarissa, vaan millä tiedolla Laura lähti suorittamaan.

Laura: ”Mä en ymmärtänyt tota sun tietoa. Mä ymmärsin vaan sen, et mun pitää saada Soffe siihen matkaan! En mä tiennyt, et te voitte sohvalla yhtäkkiä--”

Miikka keskeyttää ja moittii Lauraa siitä, että tämä ei ollut edes käynyt kysymässä Sofialta. Hänhän siitä kysyi makuuhuoneessa ja lähti sitten pois, kun sai tiedon. Laura puolustautuu kertomalla, että oli juuri vasta saapunut makuuhuoneeseen tähän tilanteeseen.

Miikka: ”Ja sen jälkeen me tasotettiin se tilanne muul taval — me vaihdettiin äänet!”
Laura: ”Mistä mä oisin voinu tietää, et te voitte noin vaan yks kaks tehä siin sohval jotain tollasta?”
Miikka: ”Totta kai me voidaan... totta kai me voidaan meiän ääniä--”
Laura: ”En mä voi... miten mä voin tietää sen!”
Miikka: ”Meil on ihan samal taval äänioikeus ku teillä! Kyllä nyt varmaan ymmärtää sen, et--”
Laura: ”Joo, teil on, mut ku mekään ei tehä sitä noin vaan... jotain tälleen näin...” (iskee silmää vieressään vakavana istuvalle Mialle) ”...vinkataan, ja sitte äänet vaihtuu! Ei me tehä tollasta! En mä tienny, et te voitte noin vaan yks kaks tehä noin! Mä olin ihan varma, et se menee--”

Miikka ja Reeo selittävät, että halusivat ajaa tilanteen tasoihin, jotta päällikkö joutuisi tekemään vittumaisen päätöksen. Jos tilanne ei ole 5 – 5, se voi olla myös 4 – 4. Äänet pystyy jakamaan sopivasti kun on neljä jolle niitä voi antaa.

Miikka: ”Mä kikkailin sen niin, et mä painoin sen Mervelle!”
Reeo (myrtyneenä): ”Mmh. Sama täällä.”

Miikka selittää, että jos toinen puoli olisi äänestänyt Sallaa, tilanne olisi ollut hyvin simppeli 4 – 4.

21:18

Reeo (Lauralle, viitaten ulkomaailmaan): ”Jos sä oisit nyt... ulkona nyt täst hommast...”
Laura: ”Niin oisin, mä olin ihan saappaat jalassa lähössä jo sinne!”
Reeo: ”Vittuh!” (Mialle) ”Niin kuin mä sanoin Lauralle, niinkun, hänen lisäks...” (viittaa Miikkaan) ”...ykköstyyppi täällä!”

Mia nyökyttelee vakavana ja surumielisen näköisenä.

Reeo: ”Täs niinku uhrattiin tolleen. Ku oltais voitu heittää tää saman tien tost... käveleen ulos.” (tauko) ”Niin, se oli se... päällikölle myös painetta! Hän nyt kävelee täs ihan--”
Miikka: ”Niin.”
Reeo: ”--tekemättä vittu mitään!”

Reeo: ”Ja sit tää yks hiihtää tääl, vittu saatana, viikost toiseen!”

Salla tulee käymään. Maksaa tupakkavelkansa takaisin. Miikka kiittää, lähtee röökille. Myös Mia lähtee Sallan kanssa muualle. Reeo ja Laura jäävät kahden.

21:19

Laura sanoo ymmärtävänsä ihan täysin Reeon vitutuksen ja suuttumuksen. Ei tajunnut, eikä tiedostanut, että Reeon liittouma voi yhtäkkiä vain muuttaa äänet. Oli luullut, asia on joko-tai ja riippuu Sofian mukaantulosta. Sillä tiedolla oli makuuhuoneeseen ja äänestykseen mennyt.

Laura: ”Eli toisin sanoen, täs on ollut taas... liian vähän kommunikointia ja väärinymmärrys. Ja liian nopeeta toimintaa meikäläisen aivoille!”

Reeo istuu hiljaisena ja tuijottelee synkkänä jonnekin kaukaisuuteen.

Laura: ”Mä en niinku--”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Mä vannon, et mun ei...” (naurahtaa päätään pudistellen) ”...todellakaan ollu tarkotus kusta teidän... miks mä tekisin niin? Miks mä haluisin niinku... jäädä tänne sellai tarkotuksel, että mä oisin teidät villannut linssiin--”
Reeo: ”No... miks sä äänestit Heidii?”

Laura oli tehnyt viimeisen mitä pystyy pelastaakseen oman nahkansa. Sofia sanoi äänestävänsä Heidiä. Reeo muistuttaa, että se olisi ollut 6 – 5.

Laura: ”Niin, siis toisteppäin! Siis että minä lähden!”
Reeo: ”Niin, sinä... niin miks sä... jos me sovittiin, et Sallaa, niin miks sä äänestät Heidii?”
Laura: ”Koska mä teen viimesen, mitä mä pystyn! Heittään niinku jotain arpapeliä! Kun mä kuulin, et Soffe ei äänestä Sallaa, hän äänestää Heidiä!”

21:20

Reeo sanoo, että se oli tiedossa. Pointti oli se, että Laura oli sanonut saavansa kaikki äänestämään Sallaa, mutta Sofia on vaikea.

Reeo: ”Ja sitte ku sä tuut sielt pois, niin sit okei, selvä, Soffe ei oo. Teit on neljä, me hoidetaan neljä... sulle, ja päällikkö heittää Sallan... tukasta helevettiin!”

Laura huokaisee.

Reeo: ”Niin mua vituttaa nyt nähä, et tää Salla kävelee täällä, eikä Heidi! Ihan saatanasti!
Laura: ”Kyl mä ymmärrän. Niin minäkin--”
Reeo: ”Te ootte vittu ampunu sille niin paljo pisteit koko ajan!”
Laura: ”Luultsä et mä en niinku--”
Reeo: ”Niin... eiks... eiks sul oo... sul ei oo mitään powerii sanoo tuol sit siitä, et pannaan toi pihalle?”
Laura: ”En oo mikään semmonen, joka pyörittelee jotain natseja ja paukuttelee henkseleitä ja sanoo ihimisille, mitä pitää äänestää!”
Reeo: ”Ei tarvii mitään paukutella, mut niinku mit--”
Laura: ”Mä voin kysyy niiltä ketä te äänestätte. Ja ne ehkä kertoo, ehkä ei!” (tauko) ”Soffe oli nyt se, joka selkeesti sano, et hän ei lähe Sallaa äänestään, se on Heidi!”
Reeo: ”Mmh!”

21:21

Laura toteaa, että puhuivat aiemmin Sallasta. Luuleeko Reeo sen perusteella, että Laura tahtoisi, että Salla on talossa mieluummin kuin Heidi.

Reeo: ”No mutta et sä nyt sille mitää tehnyt. Sulla oli mahis tehä.”
Laura: ”Jos mä oisin vittu ymmärtäny!”

Reeo naputtelee voimakkaasti ja hermostuneena sormillaan sohvan selkänojan päällystää.

Reeo: ”Näyttää vitun typerält tää toiminta täs vaan!”

Nousee ylös.

Reeo: ”Miikka tän tuli niinku mulle tuli myymään... sit mä aloin jutteleen sun kaa... pohtiin, et tehäänkö... pelastaa sut, ja panna toi yks taas ulos... tää meni ihan päin... sitä!”
Laura: ”Niin meni!”

Laura kertaa, että tarkoitus ei Miikalle puhuessa ollut tämä. Koki vain,että on tänään niin varmasti lähdössä, ettei ole enää mitään menetettävää. Siksi avasi sanaisen arkkunsa Miikalle. Aiemmin eivät olleet uskaltaneet Reeolle ja Miikalle Merven kanssa puhua tästä asiasta. Siksi kysyi Miikalta, oli Reeon nimeämisnuotiovideoissa muita kasvoja kuin hän itse ja Merve. Miikka oli sanonut, että ei tiedä, juttelee Reeon kanssa. Siitä se pallo lähti.

21:22

Reeo toteaa, että kyllä Laura varmaan tietää Mathiakset ja nämä, mitä sillä on ollut. On ollut muitakin kuin Laura ja Merve, mutta he eivät ole talossa enää.

Reeo: ”On se nyt tässä kusetettu olo. Vitun kusetettu olo!”

Laura uskoo sen, mutta ei tiedä, mitä muuta voi tehdä tai sanoa. Hän ei tajunnut, että sen olisi voinut kääntää neljä-neljä-tilanteeseen.

Reeo palaa sisälle. Laura saa terassille seurakseen Nabazin ja Milenan. Vaihtaa muutaman sanan tilanteesta. Palaa sitten itsekin sisälle.

21:24 DC1: Olohuone.

Miikka pyytää häädön jälkeisiä kommenttejaan anteeksi läsnä olevilta Mervelta, Milenalta, Sofialta ja Tuulalta. Asiat ovat menneet niin kuin ovat menneet. That’s it, ja sille ei enää voi mitään. Häntä kohtaan ei toimita niin kuin hän on nyt käyttäytynyt, niin hänenkään ei tule toimia siten.

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 20 Loka 2022 20:53

Kokoontukaa sohville...
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Loka 2022 21:20

Aiemmin, ennen häätöäänestystä:

17:12 DC2: Keittiö. Miikka vinkkaa Reeon terassille, jotta pääsevät juttelemaan kahden kesken.

Terassilla:

Reeo: ”Alkaaks jengi sekoileen nyt?”
Miiikka: ”Joo-o! Tai no, tuli ainaki simmonen mitä en tienny--”
Reeo: ”No?”

Pääsevät terassin keskipenkeille.

Miikka: ”Laura itkee tossa ja se sanos et... et täl nyt ei oo enää sit mitään väliä--”
Reeo: ”Niin?”
Miikka: ”--ihan sama, mut... Salla ja Milla... on ajanu tääl kahestaan sitä asiaa läpi noille--”
Reeo: ”Nii-in?”
Miikka: ”--et äänestetään Reeoo.”
Reeo: ”Niin?”
Miikka: ”Ja ne on myyny sen idean Lauralle... ja Mervelle--”
Reeo: ”Mmmh.”
Miikka: ”--et me ollaan ajamas niitä takaa--”
Reeo: ”Niin.”
Miikka: ”--jonka takii ne on lähteny kääntyyn meitä vastaan... sua vastaan!”
Reeo: ”Nii-ih.”

Reeo kysyy, onko Laura kertonut oljenkorrestaan. Miikka ei ole kuullut. Reeo selittää Merven kertoneen, että Lauran oljenkorressa kehotettiin luottamaan Miikkaan.

17:13

Reeo: ”Reeosta ei sanottu mitään... niin sitte...” (naurahtaa) ”...päättelivät, että Reeoon ei voi luottaa!”
Miikka: ”Niin.”
Reeo (hymyillen): ”Niin mieti mikä päättely!”
Miikka: ”Niin.”

Reeo ei tiedä, mikä oljenkorren viesti oli kokonaisuudessan, mutta tällaista tietoa hän on siitä saanut.

Miikka (vakavana): ”Tuli nyt vaan seki mieleen, et kuin luotettava toi Salla on?”
Reeo: ”Mmh.”

Miikka muistuttaa Sallan pelaneen itsensä tänne sillä, että käänsi Lauran ja Merven Reeoa vastaan.

Reeo: ”Niin. Mmh."
Miikka: ”Mut Laura ja noi ei olis äänestäny... sua kertaakaan jos--”
Reeo: ”Siis onks ne kolme viikkoo äänestäny noiden takii vaan, vai?”

Miikka ei tiedä kuinka kauan ovat äänestäneet. Reeo vahvistaa että kolme viikkoa ovat äänestäneet häntä; viikolta numero kolme lähtien Nyt eivät olleet. Reeo on sitä mieltä, ettei Salla aloitusviikolla edes ollut vielä talossa. Miikka tietää, että on ollut kolmosviikolla. Salla, Milla ja Matias ovat tätä ajaneet.

Reeo: ”Niin?”
Miikka: ”Niin sillon... on lähetty liikkeelle sitä... et ’Reeo pelaa teitä ulos!’, niinkus... nimenomaan!”
Reeo: ”Mmh. Laura... ei melkein ollu edes puhuttu nii--”
Miikka: ”Laura ja Merve, Me ei oltu puhuttu niistä mitään.”
Reeo: ”Ei moneen viikkoon! Mmh.”
Miikka: ”--ja ne kaks... uudet keksi sen... ja käytti sen, nytten, niitten kortin siihen, ku ne on tullu taloon, niin ’me tiedetään, et noi pelaa... teitä ulos!’”

17:14

Reeo: ”Mmh. No miks se ei aikasemmin tullu puhuun?”
Miikka: ”No koska ei hän oo halunnu kertoo siitä!” (tauko) ”Nyt se parku tos... se istu tohon mun viereen, sohvalle, ja sanos et... nyt ku täl oo enää mitään väliä, ku hän lähtee--”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”--niin hän voi kertoo nää ihan hyvin!”
Reeo: ”Mmh.”

Miikka kertoo Lauran kysyneen, tietääkö keitä muita on ollut mukana äänestämässä Reeoa pois, kun hänelle ja Mervelle oli ajatus myyty siten, että Reeo ajaa heitä kahta ulos. Miikka oli vastannut kieltävästi. Tai sen, että tiesi Mian etukäteen. Laura oli kertonut, että alun perin siinä olivat Salla ja Milla. Reeo kysyy, miksi eivät sitten ole oikeasti äänestäneet häntä. Miikka ei tiedä. Lauran kertoman mukaan Salla ja Milla olivat yrittäneet pelata itseään tilanteesta pois siten, että eivät itse saisi ääniä.

Reeo: "Nehän on just vaan saanu koko ajan äänii.”
Miikka: ”Niin, niin, mut se ei oo saanu noilta äänii... ne pelas siit muutaman äänen heti poies... et ne kääntyy sulle!”
Reeo: ”No on aika huonosti pelattu!

17:15

Reeo summaa, että Merve ja Laura ovat ainoita, jotka ovat häntä nimenneet. Tai olivat siellä myös Aleksi ja Mia, mutta Miakin lopetti Reeon nimeämisen viime viikolla. Kaksi kertaa on Mia Reeoa nimennyt.

Reeo: ”On noi kyl typeryksii, että...”
Miikka: ”Niin.”
Reeo: ”Siis silleen niinku et... jos ne--”
Miikka: ”Mut mieti, lähinnä me--”
Reeo: ”--miksei ne paa kunnol... panoksii pöytään... tai sit tulis puhumaan!”
Miikka: ”Nii-ih!”

Miikka: ”Mut mieti ny sitä, et kuin vitulla--”
Reeo: ”Eihän niit ois äänestetty edes — niin, mut toi Sallahan ois vedetty sata-nolla taas nyt, jos ne ois tullu puhuun viime viikonlopun jälkeen.”
Miikka: ”Niin oli! Mut me voidaan edelleen vetää.”
Reeo: ”Mmh.”

17:16

Reeo: ”Mut tää on kans vähä nyt... taas tätä!”
Miikka: ”Nii-ih.”
Reeo: ”Et ku on paskat housus, tullaan... tehään viimeset väännöt!”
Miikka: ”Niih. Niih.”

Reeo toteaa, että heillä on nyt se valta.

Reeo: ”Koska... Salla on nyt ihan meiän pihdeis--”
Miikka: ”Nii o!”
Reeo: ”--et se ei pysty tekeen enää mitään!”
Miikka: ”Ei mitään!”
Reeo: ”Ei pysty kenenkää kaa neuvottelee--”
Miikka: ”Ei!”
Reeo: ”--se on meiän kaa tai se on ulkona!”
Miikka: ”Nii o. Nii o!”

Miikka ehdottaa, että voivathan he esimerkiksi vaihtaa Lauran Sallaan. Reeosta tätä ajatusta vastaan puhuu se, kun Laura on niin helvetin kova pelaaja. Se on yrittänyt pelata ja epäonnistunut. Onhan se kuitenkin pelannut tätä. Reeo ymmärtää Lauran hätähuudon tässä vaiheessa. Paljastaa kaiken, jotta säilyisi. Ymmärtää myös sen pointin, miksi Sallan voisi painaa pihalle.

Reeo: ”Mut sit... meit on kuus nyt... jos Laura lähtee. Kuus vastaan neljä. Niin Laura on kova! Ja sit... jos tää on feikki, ni... jos hän tulee takas, niin sithän se niinku... mun mielest... se ei oo silti meillä mitään hätää, vaan me voidaa sitte... sopii!”

Reeo voi kyllä jutella Lauran kanssa.

Reeo: ”Mut mun mielest se että niinku...” (puuskahtaa, pudistaa päätään) ”...tulee niinku täs vaihees...”

17:17

Miikka oli kysynyt Lauralta, onko tämä kertonut Reeolle, tietääkö Reeo näistä, niin Laura oli vastannut kieltävästi. Reeo ihmettelee, että kun on ollut se, jota uudet ovat halunneet puskea ulos, niin miksi Laura ja Merve eivät ole tulleet sanomaan.

Reeo oli kysynytkin tätä Merveltä. Merve oli sanonut, että kun tässä on nyt ollut vähä tällaista vääntöä. Reeo oli sanonut, että aika vähän, kun eivät ole olleet edes heidän puheissaan ennen kuin vasta viime viikolla. Ja sitä ennen ovat jo kaksi viikkoa tykittäneet häntä.

Reeo: ”Ja ku mä sanoin, et mä tykkään niistä, et ne on mukavii tyyppei ja näin. Et lähinnä se, et joku pitää... et jossain vaihees laitetaan vähä sohvalle ketä ei oo ollu... ja näin.”
Miikka: ”Niih. Niin.”
Reeo: ”Mut toi on niinku selkeesti... Laura on pelannu... ottaa hyllylle, antaa kaks paunaa... tiätsä, et se on yrittäny kuitenkin tota tehä--”
Miikka: ”On, on! On, on!”
Reeo: ”Ja sen peli ei oo onnistunu.”
Miikka: ”Niin. No, ymmärrän mä tonki!”
Reeo: ”Niin.”
Miikka: ”Totta!”

17:18

Reeo: ”Et sillee, et nytte sitte vedetään, et ku Salla tuli ja tää — varmaan kaikki... on varmaan tiettyjä juttuja tehny--”
Miikka: ”Niin, vähä sumplinu.”

Reeokin on alkuvaiheessa tehnyt tiettyjä juttuja ja yrittänyt jengin päätä vähän sekoittaa. Ymmärtää täysin, ja arvostaa tuotakin puolta.

Reeo: ”Mut se että... Äähhh!
Miikka: ”Sen kans vois olla ihan hyvä... et sä puhut sen kans.”
Reeo: ”Mm-mh!”
Miikka: ”Vähä, et... mikä tilanne ja... tiäks, ku sä oot kuitenki... osallisena siinä--”
Reeo: ”Mm-mh!”
Miikka: ”--mä sain nyt vain tietää--”
Reeo: ”Niin, siis mä oon niinku pää...tyyppi, ketä ne on niinku painanu!”
Miikka: ”Niin. Niin!”

17:19

Miikka: ”Hei kuuntele se se sen juttu ny ensin ja--”
Reeo: ”Mmh!”
Miikka: ”--tiäks, näin.”
Reeo: ”Mmh.”

Miikka nousee penkiltä.

Reeo: ”Mutta niinku ei ne... mut ei ne... mä en niinku tajuu, että tommonen... ei ne kyl oo osannu sitä hoitaa, et--”
Miikka: ”Ei ookkaan!”

Miikka muistuttaa, että kaksi kertaa saivat kuitenkin Reeon sohvalle. Toisella kerralla Reeo vain istui. Reeo katsoo, että toisella kerralla Mia veti hänet sinne. Ei tiedä kuinka paljon se oli Lauran ja Merven juttua, vai vain sen vuoksi, kun Mia kosti Aleksin puolesta.

Reeo naurahtaa, että hänestä tuntuu, että eivät ole pystyneet sopimaan niin kuin vittu mitään. Miikka komppaa.

Reeo (hymynkare huulilla): ”Mä oon luullu koko ajan, et siel on hirveet supinat--”
Miikka: ”Niin mäkin!”
Reeo: ”--et ne tajuu pelata!”

Reeo ihmettelee että sitten ei olekaan kukaan muu antanut kuin nämä kaksi, jotka Salla ja Milla ovat muka sitten agitoineet. Ei ole edes nähnyt niitä kertaakaan Lauran ja Merven kanssa, ovat ihan kahdestaan vetäneet koko ajan. Miikka komppaa, mutta lisää, että ovat myyneet sen tarinan Lauralle ja Mervelle.

Reeo: ”Vittu... vois käyttää sanaa ’ääliöt’! Mut en niinku viitti.”
Miikka: ”Niih.”
Reeo: ”Vai käytinks mä jo?”
Miikka: ”Et.”

17:20

Miikka: ”Mut ei toi Sallakaan kovin fiksu ole, jos se kelaa, et toi juttu ei tuu koskaan tietoon!”
Reeo: ”No ei!”

Miikka muistuttaa, että on kuitenkin aloittanut ajojahdin Reeoa vastaan. Ja on viimeisenä tullut taloon. Reeo näkee tämänkin pointin kyllä. Varmistaa kuitenkin, tuliko Miikka nyt juttelemaan oma-aloitteisesti vai kehottiko Laura siihen. Miikka vakuuttaa, että omasta aloitteestaan tuli.

Reeo bongaa kaksi tiaista räystäältä. Tulivat moikkaamaan heitä.

Reeo (tiaisille): ”Kertokaa te nyt mitä täs tehään sitte!”

Tiaiset eivät vastaa.

Miikka jatkaa, että oli itse Lauralle sanonut, että nyt on kyllä semmoinen, että menee juttelemaan tästä Reeolle, koska Reeo ei näistä varmaan tiedä. Laura oli ollut, että no, mene sitten, ihan sama.

Reeo: ”Niin, valtahan on nyt ihan meillä täs.”
Miikka: ”Nii o.”

17:21

Miikka: ”Juttele sä Loren kaa.”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”Kuuntele sää, miltä se kuulostaa. Sä hiffaat sit, mitä se tarkottaa--”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”--ja näin.”

Miikka vielä toteaa, että pelillisesti olisi fiksumpaa pitää Salla. Reeo komppaa, sitten olisi selkeästi 6 – 4. Mutta jos Miikan pitäisi valita puhtaasti vain Lauran tai Sallan väliltä, pitäisi Lauran. Reeo on samaa mieltä, Milenan ja Sallan voisi heittää häätöön. Miikka komppaa. Mainitsee myös, että kääntävät joka tapauksessa pisteet Sallaa vastaan seuraavaksi.

Reeo: ”No se on ihan... pakkohan se on!”
Miikka: ”Niin onki! Ja Soffe!”
Reeo: ”Mmh. Niin, siis... siin olis kolme pohjal.”

Miikan mielestä Sofia pitäisi kuitenkin saada sohvalle istumaan sellaisessa kohdassa, jossa siellä ei ole ”heikkoja”. Reeo toteaa, että tällaisessa asukkaiden suorittamassa häädössaä Sofia ei joutuisi pihalle, vaikka häätöön nimettynä olisikin. Miikka on samaa mieltä. Sen pitää lähteä ulkopuolisten toimesta.

17:22

Reeo: ”Mut hyvin meiän rintama piti taas! Siis se... todella hyvin!”
Miikka: ”Jep.”

Reeo mainitsee, että Heidi tosin antoi Mian sijasta Sofialle. Mutta ei sillä nyt ollut mitään väliä. Se oli Miikan mielestä Heidiltä jopa fiksu teko. Reeo komppaa, sekin näkee, että joku voi antaa. Ja kun Sofia itse on pommittanut Heidiä, niin se oli ihan hyvä. Muistutus siitä, että tuollekin voi antaa ääniä.

Reeo: ”Mä näkisin, et siel olis... seuraavaks... Milena, Sofia ja... ja Salla.”
Miikka: ”Niin. Voidaan me Salla vielä ottaa tääki kierros mukaan. Siel on Milena, Sofia. Mä väitän meinaan, et sit Soffe lähtee!”
Reeo: ”Niih. Just näin!”
Miikka: ”Niih.”

17:23

Miikka näkee Lauran laittavan takkia sisällä päälleen ja olevan tulossa pihalle, todennäköisesti juttelemaan Reeon kanssa. Kehottaa, että Reeo juttelisi. Reeo tahtookin jutella. Miikka menee tupakkakoppiin.

Reeo jää käveleskelemään terassin keskellä ringissä olevien penkkien lähelle. Mia ja Laura astuvat terassille.

17:23

Reeo: ”Haluutsä Laura... jutella hetken?”
Laura: ”Jooh...!”

Mia jatkaa tupakkakoppien suuntaan. Laura ja Reeo lähtevät kävelemään kohti kuntosalin sohvanurkkausta.

Laura (naurahtaa): ”Mä koitan olla itkemättä!”
Reeo: ”Noo, tuu tänne!”

Pysähtyvät halaamaan.

Reeo: ”Ei, mä tykkään susta tosi paljon!”

Lauralta pääsee itku Reeon olkapäätä vasten. Halaavat hetken toisiaan hiljaa. Laura niiskuttaa.

Reeo (rauhoitellen, halauksessa): ”Tytöt, tytöt, tytöt...” (naurahtaa) ”...Laura ja Merve, ku te oot... teist ei oo puhuttu mitään niinku ennen viime viikkoa, esimerkiksi!”

Reeo taputtaa Lauraa selkään, irrottautuu halauksesta. Laura nyyhkii ja niiskuttaa yhä.

Reeo (sohville vinkaten): ”Tuu nyt puhumaan! Me tykätään teist (epäselvää)...”

17:24

Reeo menee itse edeltä muki kädessään. Laura seuraa toppatakissa perässä, itkuisena ja lapaskäsi otsalla.

Laura (niiskuttaen): ”Ah! Ai vitsi!”

Reeo istuu sohvalle. Laura pöyhii koristetyynyt pois tieltä ja istuu viereen.

Reeo tahtoo kuulla, mikä juttu tämä oli, kun Miikka tuli kertomaan tuosta hommasta; Millasta ja Sallasta ja näin.

Laura aloittaa niiskutuksen seasta kysymällä, onko Reeo nähnyt nimeämisvideoillaan kenenkään muun antavan pisteitä kuin hänen ja Merven.

Reeo: ”Ja... Allun ja Millun.”
Laura: ”Mut ei oo Millaa ja Sallaa?”
Reeo: ”Ei.”

Laura: ”Ne on sit kusettanut mua ja Mervee..” (naurahtaa) ”...ihan 6 – 0!”
Reeo: ”Niin.”

Reeo ihmettelee pisteiden antamista. Miksi ovat Merven kanssa äänestäneet niin kuin ovat? Eiväthän he kahdestaan saa Reeoa häätöön mitenkään. Paitsi silloin kerran, kun Aleksi ja Miakin antoivat.

17:25

Mervekin on ilmestynyt terassille. Reeo kysyy Lauralta, haluaisiko Mervekin tulla juttelemaan. Laura uskoo, että kyllä se voisi. Reeo huikkaa Merven paikalle.

Laura selittää Millan ja Sallan halunneen, että hän ja Merve äänestäisivät Reeoa. Reeo uskoo, että varmaan sen vuoksi, kun ovat nähneet ulkomaailmassa hänen heittäneen, että laitetaan uudet pihalle, ja jännittäneet sitä. Laura ja Merve komppaavat, näin varmaan on.

Laura: ”Niin... ja sano että... sä haluut niinku meidät ulos. Ja ne oli sillai, et he... äänestää kans.”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Tyyliin, et ’herran on aika lähtee!’, tai näin.”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Ja sit me oltiin tietysti ihan paniikissa, et aha, okei! No, lähetään mukaan tähän!”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Matias sano muistaakseni jotain kans siit sillon--”
Merve: ”Joo! Mitä Matias sano jotain, et jotain bussin alle... meitä--”
Laura: ”Joo-oh!”
Merve: ”--jotain tän tyyppistä! Et bus--”

Reeo vähän korottaa ääntään. Tuo bussin alle -juttukin on sitä, kun halutaan tehdä juttuja kun taloon tulee. Oli ajatellut, että pannaan nyt haisemaan sitten ja läpät kondikseen. Myydään jotain.

Merve: ”Jotenki tää oli liitetty meihin!”
Reeo: ”Mmh.”

Merve ei edes muista tarkasti mikä siinä oli ollut. Laura jatkaa, että totta kai olivat paniikissa.

Merve: ”Ja sit... mä voin sanoo, et me oltiin oikeesti, et vittu toi Reeo pelaa hyvin, et oikeest... ja kovaa, et niinku et... et niinku! Koska me aateltiin, et sä... oikeesti...” (naurahtaa) ”...niin! Koko ajan niinku...”
Laura: ”Niin, siis... mut sit oli niinku--”
Reeo (hymyillen): ”Niin valehtelin niinku... tuol saunas sulle siin varashommas?”
Merve: ”Niin!”
Reeo: ”Vittu mä jäin niin kauas!”
Merve: ”No... arvaa vaan, ku mä olin jo kuullu noit juttuja ja sit viel tuli, ja mä olin silleen et... ’vittu sä valehtelet mulla paljon!
Reeo (hymähtäen): ”No, en oo valehdellu!”
Merve: ”Niin, mut...”

Merveä harmittaa jälkikäteen, että on syytellyt Reeoa tuollaisesta ja myöskin se, että on ajatellut, että Reeo valehtelee.

17:27

Mia liittyy sohvaseurueeseen.

Reeo kertaa, että ihan oikeasti on niin, että kun aina jutellaan siitä, ketä voisi äänestää, niin viime viikko on ollut ensimmäinen, jolla Lauran ja Merven nimet ovat edes nousseet keskusteluun. Ja sekin sen takia, kun kaikki muut ovat siellä käyneet. Ja sitten Merve konttasi palloista hylsyt itselleen ja sai itsensä pois. Mutta kun alkaa oikeasti olla niin läheisiä kaikki talossa, niin jotain syitä ja systeemejä, millä saadaan jengiä sohvalle, ja näin.

Reeo: ”Mm-mh!”
Laura (häätöönsä uskoen): ”Joo. Täs nyt kävi sit näin.”
Reeo: ”Mmh.”
Laura: ”Hienoo!
Merve: ”Niih.”
Laura: ”Nostan hattuu Sallalle!”

Merve: ”No ei siinä... ei se nyt... kovin hyvin oo... kuitenkaa onnistunu. On se silti joka viikko melkein ollu tuolla.”
Reeo: ”No on.”
Merve: ”Kuitenki. SIis mua syö se niin paljon! Siis ne on oikeesti... ne on puhunut niin hyvin mulle, siis... ” (puistelee päätään) ”...mä en... siis en ikinä uskois niistä, et ne on niin hyviä valehteen. Tai sit ne on niinku vaan... muuttanu mielipidettä, en mä tiiä.”

Miikka on liittynyt seuraan. Toteaa, että Salla ja Milla ovat käyttäneet sen, mitä uudet voivat käyttää, kun tulevat taloon. Voivat väittää ihan mitä vain. Reeo kysyy, mitä uudet ovat kertoneet nähneensä tai kuulleensa.

Merve mainitsee, että heitä on talossa on ilmeisesti mm. kutsuttu vapaamatkustajiksi, että sen takia heidät pitää potkia talosta pois.

Merve (hymyä vilauttaen, Reeoa viitaten): ”Siis... sä oot ilmeisesti ollut se, joka on sen sanonut... niin tää on muun muassa yks asia, miks me ollaan päätelty, että--”
Reeo: ”Ei helvetti...”
Merve: ”--meidät pitäisi heittää täält pois!”

17:29

Reeo selittää, että ei ole ainoa, ja tuohan on ihan läppä, yksi monista tuollaisista, jollaisia heitellään.

Merve: ”Jep. Tiäks, kun sen kuulee joltain muulta, joka tulee sanoo sen tolleen faktana--”
Laura: ”Että teitä aletaan nimeämään--”
Merve: ”--et te ootte vapaamatkustajat täällä!”
Laura: ”--täällä, et teootte seuraavas häädössä! Et teiät suljetaan ulos täältä.”

Reeo kieltelee ja naurahtelee, että tuota on kyllä Miikka heittänyt enemmän kuin hän. Merve naurahtaa, että kukaan ei ole sanonut Miikasta mitään.

Merve: ”Tää kaikki on kohdistunut Reeosta... tulleeks.”

Miikka selventää ajatuksiaan. On sanonut, että kun tällä kaudella pitää pelata, niin hänen mielestään on väärin, että on ihmisiä, jotka eivät tee mitään minkään pelin eteen.

Miikka: ”Ku en mä oo tienny, et teki pelaatte!”
Laura: ”No eihän me alettu pelaamaan vasta ku siinä vaihees, ku me kuultiin, et meiät aletaan heittää pois...”

Laura naurahtaa.

Miikka: ”Niin, niin, mut sitä just, et te pelaatte!”
Reeo: ”Eikä teitä oo edes alettu heittää.”
Miikka: ”Niin.”
Laura: ”No meiät vähä niinku veettin sielt peliin mukaan.”
Reeo: ”No mun pelaaminen alko siin ku mä vedin sen viirin! Et ei ollu ihan tarkotus alkaa... et ois ollu kivempi vähä tsiigailla mitä muut tääl (epäselvää).”

17:30

Heidi liittyy seuraan.

Merve kertoo oman pelinsä alkaneen siinä kohdassa, kun Reeo ja Kirsi laittoivat hänet penkille. Naurahtaa, että ajatteli, että on jäänyt kyllä kuin nalli kalliolle.

Reeo kysyy, ihan tosissaanko Merveä jännitti.

Reeo: ”Sähän olit ihan vaan... statisti siinä!”
Miikka: ”Niin. Sä olit... sä olit ihan vaan muodon vuoksi!”
Merve: ”Mä tiiän! Ja mä tiesin sillon jo, et mä en lähe siitä.”
Reeo: ”No se oli ihan satav... siks mä... nimenomaan!”
Merve: ”Mä tiesin siis sen! Mut... tiäks... mä olin... siis se...”

Reeo oli miettinyt että joko Merve tai Laura, ja että Merve ottaisi sen ehkä paremmin. Kirsi oli sanonut, että ei Lauraa missään nimessä, niin sitten oli ollut, että ihan sama, pannaan Merve.

Reeo: ”Ku ei siin ollu mitään välii! Ku se oli niin, vittu, satanollahomma”

Merve kertoo hymyillen, että tämä kuulostaa nyt tyhmältä näin jälkeenpäin. Mutta silloin oli kuvitellut, että hän tulee Reeon kanssa tosi hyvin toimeen. Ja siinä tilanteessa tunsi itsensä tyhmäksi, että aa, tämä olikin vain hänän kokemuksensa, oikeasti Reeo tahtookin hänet pois. Ja siksi itketti, kun oli luullut, että heidän välillään on kaikki hyvin. Jälkeenpäin on hävettänyt ihan sikana se oma reaktio. Se tunne oli vain niin vahva sillä hetkellä.

Merve: ”Ja muutenki se, et mä niinkun... tajusin sillon sen, et niinkun... mä oon oikeesti pudonnu jo pelistä pois, niinku silleen, et kaikki muut on jo jossain tiimissä, ja mä ja Laura ollaan jääty niinku silleen, ’uhm, ai alkoks nää jo’” (naurahtaa)

Merve oli tuntenut itsensä niin idiootiksi. Reeo sanoo, että olivathan Laura ja Merve silloin vähän välitilassa. Sen vuoksi olivat sopivia ehdokkaita sen häädön täytteeksi. Mutta oli yrittänyt Mervelle sanoakin siinä, että ottaa iisisti, kun kaikki äänet menevät sinne yhteen paikkaan. Jokaisen keskiviikkohäädön tulos on ollut laskettavissa ja täysin selvillä jo etukäteen. Merve toeaa hymyillen, että tiesi sen kyllä, ei oikeasti luullut hetkeäkään, että lähtisi, mutta oli vain niin vahva ulkopuolisuuden tunne.

Merve: ”Ja just se fiilis, et mä oon niinku... tyhmä! Niin se... oli se!”

17:33

Miikasta oli plajon fiksumpi kortti olla pari viikkoa siellä rahoittumassa.

Miikka (Reeoon viitaten): ”Toi aasi ku veti sen vitun viirin ja veti mut siihen mukaan nih... kyl mä sanon, et siin oli ihan kiva kaksistaan... kaksintaistelu heti, tiäksä et--”
Mia: ”Mikä viiri?”
Reeo: ”No ku mä vedin ekana... vedin itteni häätöön ekana iltana--”
Mia: ”Niin, niin niin!”
Reeo: ”--niiin joutuhan siinä alkaa vähä... tykittää jotain muuta--”
Miikka: ”--repi mut siihen ekana iltana saman tien mukaan!”
Reeo (naurahtaen, toistaen): ”’Repi mut!’”
Merve: ”Niin siis niinku--”

Miikka: ”Niin, niin se, et... kyl mä sanon, et toi Rooma-kortti, niin sen ois voinu jättää myös kääntämättä!”
Merve (naurahtaen): ”No ei ku... mul taas tuli tosi... just siit niinku... tai mä tajusin, et [ikaikkii[/i] muita tääl on pyydetty johonki jengiin paitsi--”
Laura: ”Paitsi me.”
Merve: ”--mua!”
Miikka: ”Vittu se oli koko muu talo vastaan me neljä!”
Merve (naurahtaen): ”Paha tilanne siin vaihees ku on 12 ihmistä.”
Reeo: ”Mut siin pitää vetää piiput hetkeks alas.”
Merve: ”Mut yllättävän hyvin se meni.”
Reeo: ”No tässähän me ollaan.”
Merve: ”No te ootte.”

17:33

Merve: ”Mut kyl mä... monta kertaa mä oon ollu tosi kujalla silleen, et mitä vittua mä teen oikesti!”
Reeo: ”Ja edelleen, jos joku luulee, et mä istun tääl sohval jossain ja nää käy suuteleen mun sormust yksitellen...” (muut naurunpyrskähtelevät) ”...ja mä sanon, et ketä äänestetään, niin se ei nyt ihan oo niin. Et tääl on jokanen... ihminen... antaa ne. Ja jos on yhteisii... päämäärii ja muita niin sitte--”
Miikka: ”Mielenkiinnon kohteita!”
Reeo: ”--niin, niinsanotusti, niin sit niit voi yhdistää, että... et... näin se menee!”

Miikka: ”Kyl sää niin vitun jehult näytät, et--”

Kuulijoita naurattaa.

Pohditaan, koska koppileikki (varsinainen häätöäänestys) alkaa. Varmaan joskus illalla.

Herttaässä
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 809
Liittynyt: 15 Maalis 2021 17:12

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Herttaässä » 20 Loka 2022 21:27

DC 1. 21.22
Kuva tuli Huoneesen jossa Heidi on. Pikaisesti kuulin mitä heidi sanoi oli että on huoneessa huomiseen jolloin asukkaat antaa nimeämispisteet ja Heidi on turvassa seuraavassa häätöäänestyksessä. Huomenna ei ole nimeämiskisaa jolloin heidi ja talon päällikkö pääsee tekemään nimeämis päätöksiä

Jäkälä
Sveitsi
Viestit: 91
Liittynyt: 03 Syys 2021 14:10

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jäkälä » 21 Loka 2022 00:04

DC 2 nuin 23.18 Miikalla, Nabella ja Reeolla hyvät porinat Heidistä. Ite oon niin huono ja hias kirijottaja, että ei pysty, eikä kykene :roll:

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”