49. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

49. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 22 Loka 2022 13:16

11:49 Asukkaat ovat saaneet kirjeen: "Puhtitunti, pukeutukaa lämpimästi, mutta urheilullisesti. P.S Heidi ja Mia vapautettu tehtävästä"

Sofia istuu sohvalla juttelemassa Mian kanssa

11:53 DC2 "Tämä on Big Brother, Sofia, saat varoituksen"

Kukaan ei ymmärrä, Sofia käy päikyssä. Paljastaa lopulta palattuaan, ettei ollut valmistautunut ulos lähtöön
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Loka 2022 20:55

20:55 DC1: Olohuone. BB kuuluttaa asukaat sohville.

Merve: ”Yes!”
Nabaz: ”Oh my God!”
Salla: ”No niin, nyt tulee tuo...”
Miikka: ”Olisko nyt... fucking hell!”

Miikka: ”Nyt nautitaan matkasta!”
Sofia: ”Nyt tulee oksennus!”

20:58

BB: ”Seuraavat asukkaat joutuvat häätöäänestykseen... Reeo... Salla... Merve... ja... Nabaz!”

20:59

Heidi selittää, että olivat Milenan kanssa neuvotteluhuoneessa. Saivat ottaa yhden pois ja yhden tilalle. Mielipiteet asioista eivät olleet ihan kauean yhteneväiset.

Milena (kysyvästi): ”Ai ei ollu?”
Heidi: ”No, siis... aluks!”
Milena: ”Aha! Okei.”

Heidi: ”Kyl mä siis... sä tiedät mitä mä tarkotan.”
Milena: ”Okei. Joo!”
Heidi: ”Että... otettiin Laura pois--”
Milena: ”Joo.”
Heidi: ”--ja laitettiin--”
Milena: ”Nabaz tilalle.”
Heidi: ”Niin.”
Milena: ”Joo.”

Heidi: ”Mä olisin halunnu ottaa Reeon ennemmin, mut me otettiin Laura! Niin.”
Milena: ”Okei... Mun mielest sä olit kyllä... täysin samaa mieltä!”
Heidi: ”Siis totta kai mä olin lopuks. Olin olin!”
Milena: ”Okei.”
Heidi: ”Sä tiesit mitä mä tarkotan.”
Milena: ”Joo.”
Heidi: ”Niin!”
Milena: ”No, näin!”
Heidi: ”Mut joo!”

21:00

Nabaz tahtoo tietää, kenen päätös oli ottaa pois Laura ja laittaa Nabaz tilalle. Nabazia ei päätös haittaa, haluaa vain tietää.

Heidi ja Milena komppaavat toisiaan, että yhteisesti tekivät nämä päätökset. Pyörittelivät molempia valintoja kauan.

Mia (hiljaisesti): ”Hitsi tuos on kyl kova porukka...”

Nabaz hymyilee. Kiittää tiedosta. Sanoo yleisesti, että tiesi olevansa häädössä, oli sanonut sitä kaikille. Ei ole vihainen edes

21:01

Miikka toteaa Heidin ja Milenan suuntaan, että ei varmasti ollut helppo valinta.

Mia lohduttelee Merveä, joka ei kuitenkaan näytä erityisen järkyttyneeltä. Kysyy, tahtooko tämä tupakalle. Merve voi tulla seuraksi, mutta sanoo, ettei tämä oikeasti haittaa häntä yhtään. Kieltää, että tarvitsisi olla hänen puolestaan yhtään mitenkään ”voi voi voi!”

Merve (nyökytellen, vilttiä käärien): ”Tää on ihan... täysin fine... ja odotettu asia! Tai siis oli tiedossa!”

21:02 DC2

Keittiösaarekkeen äädellä Nabaz, takkia ylleen pukeva Mia, Laura ja Merve.

Nabaz sanoo Lauralle tietäneensä tämän. Oli ihan hyvä valinta neuvottelijoilta ottaa Laura pois ja laittaa hänet tilalle.

Nabaz (hymyillen, vakavailmeistä Lauraa olkapäälle rauhoittavasti koskettaen): ”Ei mitään! Ei mulla paha fiilis! Mä lupaan!

Myös Sofia liittyy seuraan.

Nabaz: ”Se hyvä, sä ansaitsit tulla ulos ja he tarvi laittaa yksi ja he laitto mut. Mä tiesin!”
Merve (Lauralle): ”Niin, siis mä oon tyytyväinen siihen, et sut otettiin pois.”
Laura (Mervelle): ”Niin mutta... niin, ymmärsin, mut kuitenki--”
Nabaz (hymyillen): ”Mutta mä... Ja sit mä... ku mä en pelannut fake, Mi... Milenan kanssa, mä seiso siellä takana--”
Merve: ”Mmh.”
Laura: ”Niin. Joo joo!”
Nabaz: ”--mutta toinen, kuka fake, te tiedä, mä ei tarvi sanoo nimi, hän pelastaa taas. Hän on taas poissa!”

Nabaz lähtee kohti portaita ja terassin ovea. Mia ja seuraa perässä. Merve toteaa, että huomenna katsotaan sitten.

Sofia lähtee laittamaan kenkiä jalkaan. Pitää kuitenkin ohimennen hetken Merven kädestä kiinni ja kuiskaa tai lausuu sisäänhengityksellä ”Voi vitsi...

Merve (Sofialle): ”Mut... mut ihan oikeesti siis... mä lähen ihan hyvillä mielin!”
Sofia: ”Mä tiiän kyl! Sä sanoit eilen...”
Merve: ”Niih. Tai silleen, et jos mä tipun, niin sit mä tipun, niin... sit mä tipun! Mut niinku... all good!”

Mervekin alkaa laittaa kenkiä jalkaan.

21:03

Saarekkeen äärelle saapuu myös Reeo. Sofia käy silittämässä tämän selkää ja toteaa tämän olleen ennenkin suosikki. Reeokaan ei vaikuta tarvitsevan rauhoittelua.

Kuva vaihtuu terassille. Nabaz ja Mia ovat jo saapuneet tupakkakoppien eteen.

Nabaz: ”Kato, hän laitta Laura pois--”
Mia: ”Niin.”
Nabaz: ”--Laula, kuka äänestäny Heidii--”
Mia: ”Juu.”
Nabaz: ”--Hän voisi sanoo: ’Milena, ei! Mä en mene ulos, mä halua ulos Reijon ’--”
Mia: ”Jep! Niin vois.”
Nabaz: ”Ottaa ulos Reijon, laittaa mua, aivan sama!”
Mia: ”Niin. Niin!”
Nabaz (kiihkeästi, mutta hymyillen): ”Ymmärräkkö!”
Mia: ”Ymmärrän! Ymmärrän!”
Nabaz: ”Katto nyt, sitte he sano... tulee vihanen mua, mä sano, mä haluan Heidin ulos. Ymmärräkkö? Katto mitä Heidi teki--”
Mia: ”Nii-i!”
Nabaz: ”--hän voisi sanoo: ’Milena, ei! Nabaz siellä!’”
Mia: ”Nii. Et en lähe!”
Nabaz: ”Ymmärräkkö, toinen? Mä en tarkoita, hän tarvi laittaa toinen--”
Mia: ”Jep.”
Nabaz: ”--mutta hän voisi puhuu!”
Mia: ”Niin vois!”

Nabaz menee melkein jo koppiin. Painaa jo ovea kädellään. Astuu sitten vielä asekeleen taaksepäin ja jatkaa:

Nabaz: ”Vittu, kaikki pelaa... kaksi-face! Kaikki pelaa kaksi-face! Ja taas... Miikka save oma ass! Ja mä ole siellä! Taas!””

Nabaz: ”Ja hän pelaa... kaikkien kanssa! Mä en pelannu, mä sano suoraan siellä, mä olisi antanut Milena. ’Sori Laula, mä tarvi anna sua’, kuka sano tämä? Siksi mä olen...”

21:03

Nabaz katoaa koppiin. Merve saapuu terassille Lauran seurassa.

Mia (Merven suuntaan): ”Mä en halua, et Merve lähtee!”
Merve: ”Katsotaan...!”
Mia: ”Niin, mä tiiän, et sä aattelet noin, mut en haluu, et lähdet, ja...”
Merve: ”Niin.”

Nabaz ei malta pysyä kopissaan. Tulee ulos puhumaan lisää Mervelle. Kertoo edelleen hymyillen, mutta edelleen kiihkein äänenpainoin, että tiesi. Eivät laittaneet Miikkaa häätöön, vaikka ”se oli Mika kuka laittanut”. Nabaz istuu puutarhatuolille huonosti ja meinaa melken horjahtaa selälleen.

Nabaz (virnistäen): ”Ei vittu!”

Nabaz ei tarkoita, että Miikan tarvitsisi olla siellä. Tykkää Miikasta, selvittivät kaiken tänään. Kaikki on hyvin.

Nabaz: ”Se... juttu! Vittu! Vain ... ei puhu fake täällä! Vittu, Milena! Kaikki pelaa sun takana! Ja mä ei pelaa, mä sanon suoraan! Ja mä tarvii taas olla sielä! Siksi mä olen suorapuhuminen. Siksi mä sanon sua, mun... mun.. mun.. tämä...” (osoittaa turpavärkkiään) ”...tarvii olla kiinni! Mutta ei osaa olla kiinni!”

21:05

Merve muistuttaa, että neuvotteluhuonekaksikolla ei ollut montaa vaihtoehtoa. Tietää, että Milena ei olisi vaihtanut häätöön Sofiaa eikä Miaa. Vaihtoehtoja olivat Miikka, Tuula tai Nabaz.

Merve: ”Ja Miikkaa Heidi ei... Heidi ei ikinä...”

Nabaz: ”Heidi voisi... Heidi voisi sanoo ’stop!’ Ymmärräkkö, mä en sano nyt, mä en sano nyt... Milena... tai, ee, Sofia oli siellä! Mä tiesin, mä olin siellä! Mutta... he sano koko ajan mua: ’älä anna sä Heidi!’ ’Älä älä’ Mä halua se Heidi ulos! Mä olisi.. vaan Heidi ulos! Mutta hän meni ulos! Mä halusin antaa Heidi! He sano ’pliis pliis!’ Sitte mä sanon, mä en anna Laula, Merven takia! Mä annan Salla! Ja mä sanon suoraan! He tiesi! Ymmärräkkö mitä? Heidi pelaa taas... ee... Reijon takana! Nyt mä ei puhu, että he otti Laura poissa, hän ansaitsi. Mutta Heidi voisi sanoo, ’Reijo on sama mun isä täällä!’ Mä halua hän ulos. Ymmärräkkö mitä mä tarkoitan? Hän pelaa heille takana, mutta he sanoo: ’Ei Heidi, ei, mm-mmh!’”

Nabaz: ”Se on kysymys... mä olisin saanut Heidin pois, kaks viikkoo sitte, mä haluan, se on, mut tää on sen oma ääni. Hän pelaa kaikkien kanssa! Se on se kysymys! Kaikki, kuka kaks-face (epäselvää) ei istu sohvalle! Se on mun haitta!”

Nabaz: ”Mutta ei bad feelings! Siksi mä oon sano suoraan kaikki, mä annan sit kaks piste Milena, mutta hän on päällikkö. Ymmärräkkö? Ja mä ei... mä tiesin mä olen siellä. Se on juttu vain, että... että... että se väären... ymmärräkkö, mun kohtaus, että mä olen suorapuhuminen! Mä laitoin, että jos mä on jäädä täällä, hän tiedä Milena, mä anna kaks piste, Hän pela kaikkien kanssa, han pe... mä tiedä, mitä on sanonu Kirsi! Kaikki teelle! Kaikki... mä tiedä... hän o... siksi mä ei ole lähellä hän! Hän voi tulla naama, ma sano kaikki edessä mitä hän tehny!”

Mia: ”Kuka, Milena?”

Nabaz: ”Joo! Hän ei pelaa mun... hän ei voi pelaa mulle! Te ikinä kysynyt, miksi mä anna kaks ainaki Milena. Oletko kysynyt mult ’Nabaz, miksi sä halua Milena ulos, miksi sä anna ainaki Milena’? Siis hän pelaa kaikkien kanssa!”

Nabaz esittää ärsyyntyneen oloisena, kuinka Milena oli yrittänyt tulla väliin hänen keskusteluunsa Tuulan kanssa. Hän oli sanonut keskustelevansa nyt Tuulan kanssa ja kieltäneensä Milenaa tulemasta siihen keskusteluun.

Nabaz: ”Mä sano suoraan hän: mä keskustelen Tuulan kanssa, mä haluun olla yksin! Miksi sä tarvi tiedä?”

Nabaz esittää kuinka Milena oli yrittänyt sanoa kuulleensa vähän jotain ja sen vuoksi halunneensa keskusteluun.

Nabaz: ”Mä sano ei se kuulu... sulle! Hän ei tarvi tiedä kaikki! Ja hän saa mua sohva! Mä... aah! Mä haluan se, hän sohva, ja hän saa mua! Se harmittaa!”

21:08

Nabaz rauhoittuu. Mia kertoo, että Milena tuli kyllä neuvotteluhuoneesta ihan paskana. Oli luullut sohvalla istuvan itsensä, Merven, Lauran ja Sofian.

Nabaz: ”Joo.”
Mia: ”Et Heidi on jotenki pistäny sen niinku, tiätteks te--”
Nabaz: ”Ehei... ei hani, hani, ehei... Heidi tekee kaikki, mitä toinen sano, siksi, et pettää... sitte he istu täällä...” (osoittaa kuntosalin sohvanurkkaukseen) ”...Heidi kerro: ’nää, nää, nää, nää!’ Pojat...” (törröttää huulensa, sulkee silmänsä ja päästää pusutteluääniä)

Muita naurattaa.

Nabaz: ”Mä nähny! Mä nähny! Usko mua! Mä nähny, toinen viikko! Sit sano, et sä valitset, sä oot sanonu tämän!”

21:08

Laura tahtoisi olla kärpäsenä katossa kuulemassa, miten Heidi selittää sen, että ottivat hänet pois ja jättivät Reeon sinne Reeolle ja Miikalle, nyt torstain jälkeen.

Nabaz esittää, kuinka Heidi sitä selittää; kuinka olisi kovast halunnut tehdä toisin.

Mia kertoo Reeon sanoneen hänelle, että silloin kun Mia ja Heidi laittovati Reeon häätöön, niin se olisi ollut sovittu juttu; että olisi sanonut Heidille, että jos niin voi laittaa, niin voi laittaa. Mutta Heidi oli itkenyt asiaa neuvotteluhuoneessa hänelle.

Merve: ”Että ei varmana oo ollu mikään sovittu juttu...”

Laura miettii, olisiko joku manipulointiyritys; yrittävät luoda sellaista mielikuvaa, että tässä pelaavatkin heitä.

Mia kertoo, että se oli siinä, kun oli yrittänyt puoli tuntia ottaa Aleksia pois.

21:10

Nabaz vannottaa muita läsnäolijoita olemaan kertomatta mitään, mitä hän puhuu kenellekään läsnäolijoista, eteenpäin Milenalle, niin kauan kuin itse on talossa. Nabaz tähdentää, että muiden ei tarvitse äänestää Milenaa, voivat olla Milenan kanssa parhaita ystäviä. Mutta sitä, mitä hän puhuu muille, ei saa kertoa edelleen Milenalle. Jos hän ulkomaailmassa näkee niin tapahtuneen, sitten se sattuu sydämeen.

Nabaz ei luota Milenaan. Kirsi luotti, vaikka Nabaz oli varoittanut Milenasta. Siksi Kirsi on nyt ulkona.

Nabaz: ”Siksi! Mä sanon pliis! Mä tiedän, hän haluaa tiedä kaikki, ja kerro kaikkille!”

Nabaz: ”Mä sanon... vain tämä: jos mä jäädä... tai ei jäädä. Mun asia teille... kuuluu teille kanssa — ei Milena! Okei?”

Muut myöntelevät.

Nabaz: ”Mäki kaveri Milena kans! Mut mä ei halua hän tiedä mistä mun elämästä! Tai mitä mä puhun!”

Nabaz kääntyy kannoillaan, lähtee taloa kohti!

Nabaz: ”Nyt jatkataan pelaamaan! If you play, you lie!”

Nabaz. ”Pliis, muistaka tämä!”

Nabaz katoaa sisälle taloon.

21:11

Merve toteaa oikeasti jotenkin vähän odottavansakin häätösohvalle joutumista. Ei siksi, että haluaisi välttämättä lähteä, mutta haluaa tietää, ja käydä siellä. Ei halua olla talossa mitenkään väkisin niin, että vain säästyy kaikilta äänestyksiltä, jos kukaan ei halua häntä katsoa talossa. Oikeasti lähtee tosi mielellään poiskin siinä vaiheessa, jos niin on.

Mia ymmärtää, mitä Merve tarkoittaa. Laura ja Mia eivät kuitenkaan halua Merven lähtevän. Tässä tilanteessa molemmat toivovat enemmän jonkun muun lähtöä.

Miaa oli kyllä yllättänyt Nabazin vaihtaminen häätöön. Sekä Mia että Sofia olisivat uskoneet itse tulevansa vaihdetuiksi häätöön.

21:12

Milena saapuu ulos.

Laura (Milenalle): ”Mitä ihmettä? Siis niinku... no kiitos ensinnäki--”
Milena: ”Ole hyvä!”
Laura: ”--mutta... miten ihmeessä?”

Milena: ”Sain... siis... sanotaanko nyt näin, et sen takii mun oli pakko... ku... ku Heidi sano siinä, et hän ehdotti Reeoo, et tää oli muka mun päätös, niin paskan vitut!”

Milena: ”Tilanne lähti siitä, et Heidi alottaa, et ’Milena, mä voisin sun puolesta sanoo, et laitetaan Nabaz taululle!’ Heidi alotti sen niinku, et koska Nabaz on yrit... tai nimenny mua, et käykö sulle...”

21:13

Ohjaaja siirtää kuvan makuuhuoneeseen, jossa Reeo ja Miikka ihmettelevät kaksistaan samaa. Reeon tulkinta tilanteesta on, että Miikalla on nyt joku sädekehä, jota hänellä ei ole, koska äänet kohdistuvat häneen. Ovat kolme viikkoa häntä äänestäneet.

Miikka on yhtä ihmeissään. Oli ajatellut sen kääntyvän nyt. Reeo muistuttaa, että Lauran oljenkorressa luki ”Luottakaa Miikkaan!”

Reeo: ”Niin ne ei äänestä sua ikinä! Mut ku... mun nimee ei ollu siellä, niin sit ne äänestää tietenki mua!”

Miikka ei osaa sanoa mitään. Muikistelee suutaan hermostuneesti hiljaisuuden vallitessa.

Reeo: ”Mut anyway! Vittu, mikä vaihtokauppa!”
Miikka: ”Mut... toihan oli niinku Milenalle voitto!”
Reeo: ”Nimenomaan!”

Miikkaa kiinnostaa nyt kovasti, mitä Milena on kertonut Heidille torstain äänestyksestä. Miikka pitää mahdollisena, että Heidi on ollut siinä oletuksessa, että Miikka ja Reeo ovat kääntäneet hänelle selkänsä. Reeon mielestä tämä pitää kuulla Heidiltä. Miikka komppaa.

Reeo kertaa, että Milena sai Nabazin häätöön ja Lauran pois. Sehän on sama kuin olisi yksin saanut päättää.

Reeo: ”Siis ihan kuin se olis yksin ollu siellä!”
Miikka: ”Kyllä. Kyllä. Kyllä!”

Reeo kysyy, miksi Heidi oli Miikalle selittänyt, että ”tämä on vain peliä”. Miikka arvelee, että varmaan juuri siksi, koska Reeoa ei ole otettu pois.

21:15

Miikka haluaa kuulla tämän Heidiltä. Reeo toppuuttelee, ettei ole Heidiä ristiinnaulitsemassa. Tuulahan siitä huutelee. Miikka täsmentää, että tahtoo tietää, millainen keskustelu on ollut siellä.

Miikka tahtoo tietää, oliko Milena kertonut Heidille, että Laura puukotti sitä selkään vielä toisen kerran antamalla kaksi pistettä. Onko Heidillä päällimmäisenä mielessä vain Lauran itku, jonka näki ennen lähtöään.

Reeo pitää jännänä myös sitä, että häätösohvalle on laitettu nimenomaan Nabaz, joka on ainoa tarjokkaista, joka ei ole äänestänyt Heidiä.

Miikka: ”Niin, miksei Soffea?”
Reeo (naurahtaen): ”Niin! Just näin!”

Reeo: ”Toihan meni aika jännästi. Mut ei, mul on ihan luotto tohon...”
Miikka: ”Sohvaan? Mullaki on!”
Reeo: ”Niin! En mä sitä nyt jaksa--”
Miikka: ” et siit lähde! Et nyt on varmaan Merven viimenen tanssi!”
Reeo: ”Mmh.”

21:16

Reeo: ”Vittu miten ylimielisii ne tossa oli taas!”
Miikka: ”Ketä?”
Reeo: ”Merve!”

Miikka kysyy täsmennystä. Reeo oli heittänyt Tuulalle, että tämänkin kannattaa miettiä puheita, mitä talossa liikkuu, että keneen kannattaa luottaa, niin Merve oli kysynyt Reeolta, mitä tämä tarkoittaa. Reeo oli sanonut, että ei mitään ja kehottanut Merveä menemään ulos, voivat jutella vaikka maanantaina, jos ovat molemmat yhä talossa. Oli kuitenkin tarkoittanut sitä, että Tuulahan ei halunnut äänestää viimeksi Merveä, kun oli jutellut tämän kanssa. Mutta Merve oli heittänyt, etteivät tule Miikan kanssa saamaan heitä nyt täältä, kun ”pelasivat” Lauran.

Miikka: ”Ketä vittu sua on äänestäny?”
Reeo: ”Mua?”
Miikka: ”Niin!”
Reeo: ”Merve, Laura... ja... sitte varmaan joku kolmas, esimerkiks Milena... tai Millu... ja sitte tota, Sallalleki, niin... ne on laskenu nyt...” (naurahtaa) ”...ne on ekan kerran pelannu nyt silleen, ku... tätä pitää pelaa, varmaan!”

Miikka: ”Et ne on sut ja...?”
Reeo: ”Mun... mut... ja Sallan! Niin mä laskin.”

Reeo kertaa, että ja he itse saivat Lauran ja Merven sinne, sitten neuvotteluhuoneessa pullauttivat tilanteen niin kuin pullauttivat.

21:17

Miikka miettii vielä pisteiden antajia. Milena ainakin. Reeo tietää, että Sofia ei ole antanut hänelle, mutta varmaan Sallalle.

Miikka: ”Mut Merve tost lähtee!”
Reeo: ”Jooh.”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 23 Loka 2022 00:52

Aiemmin:

21:02 DC1: Olohuone. Sohvilla ovat häätöön nimettyjen julkistamisen jälkeen vielä Milena, Heidi, Miikka, Salla ja Tuula. Reeokin viipyilee olohuoneessa, mutta seisaallaan.

Miikka filosofoi, että koppi on koppi. Siellä joutuu tekemään päätöksiä, jos sieltä tahtoo poies. Koppiinkaan ei kukaan halua jäädä.

Reeo: ”Vähä eri valoon menee ihmisten puheet vaan tuola... mitä--
Salla: ”Kenen?”
Reeo: ”--julmistellaan, nih... näiden, jotkut itkut vaan. Mut siis siel ollaan, ja sit mennään! Ei se...”

21:03

Milena kertoo, että kun oli tullut neuvotteluhuoneeseen, häätöön nimettyjen kuvat olivat siellä peitettyinä. Vasta kun Heidikin oli saapunut ja oltiin juteltu, saivat luvan avata verhon. Siellä oli ollut neljä kuvaa ja nimeä. Joku otettava pois ja toinen vaihdettava tilalle.

Miikka jatkaa edelleen filosofisesti, että nämä kuuluvat tähän peliin. Sille ei voi mitään. Ne kuuluvat tähän.

Milena huokaisee, että ei myöskään ollut paljon vaihtoehtoja, kun olivat ensin selvittäneet, ketä eivät ainakan laita sinne.

21:04

Reeoa oli se vain ihmetyttänyt, kun oli kolme heidän tyyppiänsä häädössä ja otettiin Laura veke. Sitä hän vain. Heidi kertoo itsellään olleen se, kun ei tiennyt, mitä torstaina tapahtui. Oli ihan monttu auki, kun mietti niitä pisteitä.

Reeo: ”Niih. No sen sä tiedät ainaki, et Laura on äänestäny sua niinku kaks kertaa!”
Heidi: ”No siis... kyl mä sen, joo, tiesin! Mut tiäksä, mä olin muutenki, tiäksä, miten niinku... Mervellä oli kaks... ja tälleen, näin! Niin m... mä olin vähä silleen, mitä on tapahtunut!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Nih... Niin!”

Reeo ihmettelee, miksi eivät ottaneet esimerkiksi Sofiaa Nabazin tilalle. Heidi katsoo Milenaa. Ei tiedä, haluavatko sanoa sen. Milena aloittaa että olivat miettineet Tuulaa.

Reeo keskeyttää toteamalla (lähinnä Heidille, mutta kuitenkin myös Milenalle), että kun Laura otettiin pois, niin joku muu siitä porukasta tilalle.

Reeo: ”Et... niinhän se neuvotellaan! Ei niin, että...” (naurahtaa) ”...Laura pois, ja joku meistä! Mä en ois tullut ulos ainakaan tuolt neuvotteluhuoneesta, ennen ku toi ois ollu... näin!”
Milena: ”Joo.”
Reeo: ”Must se menee näin!”
Milena (nyökäten): ”Joo.”
Reeo: ”Et jotain jos haluu, niin sit pitää jotain antaa!”
Milena: ”Joo.”

21:05

Reeo: ”Mut nyt on silleen, et Laura veke, ja meilt periaattees yks, nih--”
Tuula: ”Niih! Mustaki niinku--”
Reeo: ”--niin, ei silleen must oo hyvä... mutta siis tää... nyt on... sait aika hyvin meneen, mutta...”

Milena toteaa, ettei ollut yksin siellä. Reeo kävelee pois olohuoneesta.

21:06

Salla kysyy täsmennystä siihen, mitä Milena sanoi aikaisemmin esikarsinnasta. Milla selventää, että ”alakerrassa” oli Tuula, Nabaz, Sofia, Mia ja Miikka, joista joku piti vaihtaa häätöön, niin olivat molemmat ottaneet yhdet pois.

Tuula: ”Niin mitä pyörittelitte mua?”
Milena: ”Ei, vaan pyöriteltiin Sofiaa... pyöriteltiin kaikkii teitä niinku vuorotellen.”
Tuula (tiukasti): ”Ja Miikkaa kans? Vai Miikkaa ei?”
Milena: ”No Miikka... val--”
Heidi: ”Miikka... Miikka me otettiin sielt--”
Milena: ”Niin!”
Heidi: ”--niinku--”
Milena: ”--pois--”
Heidi: ”Niin.”
Milena:--saman tien! Tai niinku, että! Valittiin aina sieltä...”

Tuula: ”Mä oon nyt ihmisenä Heidi sitä, että miks sä otit... Reeon... veke! Joka on... todella pelastanu sua aika monta kertaa!”
Heidi (ääni itkuiseksi käyden): ”Mä tiedän, mut mä en ollut yksin siellä!”
Tuula: ”Joo, et ollu... yksin, mut kyllä mä sen... niin, musta se on iso päätös! Teiltä, yheltä, musta se on--”
Heidi (itkuisena): ”Mä tiedän!”
Tuula: ”--joo mä tiän. Mun... mun tulee... en ois tehny näin! Mut se on... niinkun... tätä on hyvä jossitella!”
Heidi (itkuisena): ”Mut mä sanoin, et siihen vaikutii se torstai, ku mä miettisin, et mitä sillon torstaina on tapahtunu!”

Tuula: ”Joo, mut ei Reeo oo sulle tehny koskaan näin.”
Heidi (itkuisena, kimeällä äänellä): ”Ei ookkaan!”
Tuula: ”Mmh! Mut tää on niinku ihan fine, ja ei... nyt katotaan, että kuka on ja mitä... niinku näin! Mut se... se varmasti tuntuu tältä, mut en mä tekis... mä en tekis... olis tehny näin! Reeo on ollu sulle tosi... hyvä... tosi auttanu--”
Heidi (itkuisena): ”Niin... on! Ja mä--”
Tuula: ”Ja sä oisit voinu puolus... sä puolustelit... ennenki vedit, ja näin.. niin musta tää on...” (nostaa kätensä iilaan, läiskäyttää sydämelleen) ”...mä nyt puhun Reeon puolesta, ja omasta puolesta, miltä musta tuntuu! Ja... se voi tuntuu susta pahalta nyt, mut musta tuntuu kans tosi paskalta!”

Heidi itkee, että totta kai se tuntuu hänestä pahalta, mutta ei hän sitä päätöstä yksin tehnyt. Tuula muistuttaa, että Heidi piti päänsä siinä aikaisemmassa valinnassa. Toki tekivät valinnan yhdessä Milenan kanssa ja that’s fine, hänelle ihan sama.

Tuula: ”Mulle ihan sama, niinku... päätöksenne ootte tehnyt, ja se on vaikee päätös, niinku Miikka sanoi, ja näin! Mut... mä en lähde ketään niinku... niinku... jos musta tuntuu nyt Reeon puolesta pahalta! Mä oon iteki tehny täällä virheitä ja mä opin niistä virheistä ihan varmasti kertaheitolla nytte!”

Tuula läiskäyttää reittään ja lähtee olohuoneesta.

21:08

Milena toteaa, että se on niin vaikeaa. Johonkin suuntaan kumartaa, niin toiseen aina pyllistää ja näyttää persettä. Se vaan on karu fakta. Heidi itkeä niiskuttaa.

Milena: ”Ja Heidi, mä niinku edelleen... et me oltiin yhdessä, ja mä ymmär... niinku... et... et... mun mielest, meiän pitää molemp... niinku... seisoo molempien takana just sillai, et, et, niinku, yhdessä, että... kumpikaan ei oo yksin.”
Heidi (itkuisena): ”Me tehtiin yhdessä ne päätökset!”
Milena: ”Niin. Et... se on. Ja...”

Salla sanoo ymmärtävänsä kumpaakin puolta. Mutta se, että siellä on heidän porukastaan nyt kolme istumassa häätösohvalla, niin kyllä se ottaa ihan perkeleesti päähän.

Salla: ”Mut mä en syytä siit, Heidi, älä ota... mä en oo syyttämäs sua tästä... mua vaan ottaa se päähän ylipäänsä, et meitä on onnistuttu nimeämään meit näin.. meitä tälleen! Se mua ottaa kans päähän!”

Milena kertoo vielä, että Laura valiintui siksi, koska pyrkivät hakemaan molemmille läheisen ihmisen, jos ei puhuta edes pelillisesti. Miettivät kauan Reeon ja Lauran välillä.

Miikka ymmärtää Heidä siitä, että ei ole nähnyt mitä on äänestetty kopissa. Viimeinen, minkä on nähnyt, on ollut Laura itkemässä, Ja varmasti on pyöritellyt päässään myös sitä, onko Reeon ja Miikan leiri kääntänyt selkänsä Heidille. Miikka käy halaamassa Heidiä ja lähtee pois. Myös Milena on lähtenyt pois.

21:11

Salla jää vielä Heidin seuraan. Salla vakuuttaa ymmärtävänsä kumpaakin puolta. Heidiä itkettävät Tuulan syytökset.

Heidi selittää, että se meni sillä tavalla, että oli itse sanonut, että ei Merveä. Milena oli sanonut, että ei Lauraa. Sitten oli sanonut Reeon ja Lauran.

Heidi (itkien): ”Mä olisin halunnu ottaa Reeon pois sieltä! Mut... se ku... ei siel voi ikuisuutta olla! Niin sit... mä olin se joka taipus! Mä olin se, joka taipus!”

Heidi itkee myös, että oli ihan monttu auki häädön jälkeen, että onko joku kääntänyt hänelle selkänsä. Salla kysyy, oliko epäillyt, että pojat olivat kääntäneet selkänsä. Sekin oli käynyt Heidin mielessä. Vaikka oli sitten ajatellut, että eivät voi kääntää hänelle selkäänsä.

21:13

Salla ei kohdista omaa hatutustaan Heidiin. Se vain ärsyttää, että on kolme heiltä.

Heidi rauhoittuu vähän. Nabaz otettiin häätöön siksi, koska se oli loogista. Nabaz oli sanonut, että olisi halunnut äänestää Milenan ulos. Ja Heidi tiesi, että Nabaz olisi halunnut antaa hänelle äänen.

Heidi (jälleen itkien): ”Niin ei mul ollu siellä... niinku en mä ajatellu mitään joukkueita siinä kohdassa!”

21:15

Heidi itkee myös sitä, että olisi voinut myös vaatia, että eivät tee mitään valintaa, vaan jättävät tilanteen sellaiseksi kuin se oli. Se ei tullut neuvotteluhuoneessa mieleen, vaan vasta sen jälkeen.

Salla jää lohduttelemaan Heidiä.

21:16

Terassi. Milena selittää neuvotteluhuoneen valintaa samoja asioita Sofialle, Mialle, Lauralle ja Mervelle. Laura oli otettu pois häädöstä miettimällä, kuka neljästä häätöön joutuneesta on molemmille tärkeä, hänelle ja Heidille.

Milena kertoo Heidin sanoneen, että Laura, mutta olevansa epävarma tästä nyt, kun Laura kuitenkin äänesti häntä.

Milena: ”Sit mä sanoin vaan, et no joo, mut se oli ihan pillun päreinä ja se itki se ihminen; se oli aivan henkisesti rikki, et se tykkää sust toden teolla, et niinkun.. se oli yks asia, mistä se yritti pelastaa itsensä, et siin ei todellakaan ollu kyse teidän ystävyydestä... nin sit Heidi sano, et joo, et se käy!”

Merve: ”Mut mä en ymmärrä, mitä noi niinku vihottelee... viime viikol siel oli ’meitä’ kolme!”
Milena: ”Kolme.”
Laura: ”Jep...”
Milena: ”Sitä mä just meinasin et... siel olitte kaikki kolme!”
Merve: ”Nih.”
Milena: ”’Ja miten te ootte saanu meidät kaikki kolme!’... mut siis--”
Merve: ”Ai ne sano?”
Milena: ”Tai niinku just, et miten te ootte keplotellu... ja siis se--”
Laura: ”Ai nyt sano nuon?”
Milena: ”Niin, et miten me ollaan saatu nyt ne kolme sinne. Ja siis hei, vaihtoehdot oli Nabaz--”
Merve naurahtaa kähisevästi.
Laura (hymyillen): ”Hei, hold your horses! Ne sanoo koko ajan, et ne arvostaa peliä ja peliä ja peliä...” (levittelee käsiään)
Merve: ”No ei arvosta ku se tulee muitten puolelta!”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 23 Loka 2022 05:03

22:00 DC1 Makuuhuone. Läsnä Sofia, Merve ja Laura. Keskustellaan Merven aikaisemmasta sananvaihdosta Reeon kanssa, jonka Laura oli ilmeisesti nähnyt olohuonetta ja ruokailutilaa erottavien ikkunoiden läpi.

Merve kertoo ottaneensa Reeon kanssa puheeksi, että hänestä tuntuu, että Reeo on hänelle vihainen.

Merve: ”Sit se vaan oli sillen, et ’En mä oo vihanen, et mä en vaan halua puhuu sun kanssa!’ Sit mä sanoin jotain, et no se kuulostaa mun mielest siltä, et sä oot mulle vähä vihanen. Ja sit se... alko siitä jotain... ’No mitä! Onks sul jotain sanottavaa mulle, hä?’ Tollast...”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”Ja sitte... niin sit mä sanoin tosta, et mun mielest on inhottavaa, et niinku aina ku... tai ku julkastaa noi--”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”--tulokset, et niinku... mä en tykkää siitä, et tän ilmapiirin pitää aina mennä niin negatiiviseks. Et ei sen mun mielest tarvis! Et en mäkään oo vihanen siitä, et mä oon siellä. Että tää... tää on mulle vaan... tai niinku, et täähän on peliä, et--”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”--aina on jotkut pakko nimetä ja ei täs mitään!”'

22:01

Merve: ”Reeo otti puheeks sen, että... sitä ärsyttää se, et Nabaz on siellä.”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”Mä sanoin, et en mäkään haluis, et Nabaz on siellä. Mut pakko antaa jollekin pisteet. Ja, niinku, totta kai toi on ymmärrettävää... ” (naurahtaa) ”...miks Milena laitto Nabaksen sinne--”
Sofia: ”Mmh.”
Merve: ”--ton eilisen jälkeen...”
Sofia: ”Mmh!”
Merve: ”Nabazkin ties sen jo, et... hän on siellä.”
Sofia: ”Niin!”

Laura: ”Mä en kyl ajatellu, että... Milena Nabasta oikeesti laittas.”
Merve (alas katsoen, otsa rypyssä muistellen): ”Mut... miten se keskustelu sit meni?”
Laura (Reeoon viitaten): ”No se... ainaki se katto sua silleen, et ’Tuut sä kertoon mulle, et tää on peliä!?
Merve (hymyilee, kun muistaa tilanteen, osoittaa Lauraa sormella): ”Joo, joo joo!”
Laura: ”Vittu, sen naama... oikeesti mä kattoin sielt lasin läpi silleen, et--”
Merve (hymyillen, nyökytellen): ”Joo!”
Laura: ”--mää helisisin niin pahasti siinä! Sä olit vaan...” (esittää Merven ”tonnin seteli” -ilmettä) ”...viilinä siinä. Mä olin et...” (pudistaa päätään, naurahtaa) ”...wow!”

22:01

Merve: ”Mä olin silleen et... ’Ainakaan mä en suutu siitä.’ Sit se vaan...” (esittää Reeon tuijotusta)
Laura (hymyillen): ”Se oli niin jäätävä!”

Merve: ”Ja sit... myös... toinen juttu mist... niin! Sit se oli silleen, et ’Varmaan se pistääki vihaseks, ku Laura tulee tolleen ja puukottaa suoraan Heidin selkään!’, et... jotain siit, ja naureskeli sillä jotain... Mut sit mä vaan sanoin...” (naureskelee, ei meinaa saada sanottua) "...sanoin sille, että...” (naurahtaa) ”...’Must kyl säki oot sanonu, et sä oot ihan valmis heittään koska vaan jengii bussin alle.

Mervel hymyilee, tyrskähtää sitten.

Merve (hymyillen): ”Vittu se suuttu!” (nostaa kädet kasvoilleen, painaa päänsä alas nauraakseen hiljaisesti)

22:01

Merve nostaa päänsä ylös, esittää taas Reeon vakavaa, jäätävää tuijotusta pienen hetken, sitten taas hymyilee.

Merve (hymyillen): ”Siis oikeesti... mä näin sen katseesta, et se oli...” (pidättelee naurua) ”...niin vihanen! Sit se vaan oli, et...” (tuijottaa vihaisena) ”’Joo! Niin! Jossain alkuesittelys oon sanonu tolleen!’

Sofia hymähtää.

Sofia: ”Niin...”

Merve: ”Sit mä vaan sanoin, et niin, no mut... et... niin mut silti! Et... et, ei siit tarvii suuttuu, et se on vaan pelii! Sit se sano sen et...” (kohottaa kättään, vakavoittaa taas kasvonsa) ”...’Tuutsä mulle kertoon, et tää on vaan pelii?’”

Merve: ”Sit mä sanoin sille, et no, ainakaan mä en suutu siitä.”

Merve hymyilee, vilkaisee velmusti yläviistoon, sitten keskustelukumppaneitaan. Laura hymähtää,.Vaikeroi sitten, ettei jaksa enää... Merve hymyilee, pudistelee päätään.

23:03

Merve (hymyillen): ”En määkään! Mullon semmonen olo, et mä...” (nostaa kätensä nyrkkiin puristettuna, paukauttaa niillä reisiään) ”...haluisin jopa vittuun täältä!

Merve: ”Oikeesti, jos se tulee oleen tällästä... seuraavat viikot--”
Sofia: ”Ei tuu!”
Merve (joka sanalla reittää paukauttaen): ”--niin miks mä haluisin olla täällä?
Sofia: ”Ei tuu! Oikeesti... niinku sä näät, tääl menee nää fiilikset oikeesti niinku tunnin sisään--”
Merve (huokaisten): ”No mä toivon!”
Sofia: ”Ei sul oo... tällästa oloo kohta enää.”
Merve: ”No ei varmaan ookkaan...”
Sofia: ”Ennen ku sä menet nukkumaan, niin sul on parempi fiilis.”
Merve: ”Meinaatko?”
Sofia: ”Joo...”

Laura ymmärtää sen, että voi olla harmissan ja potuttaa ja ketuttaa. Mutta tuo käytös aikuiselta mieheltä. Sitä Laura ei oikein ymmärrä.

20:04

Nabaz tulee makuuhuoneeseen. Mainitsee kuulleensa jotain keskustelua itsestään, kun Milena oli makuuhuoneessa. Sofia ja muut kertovat, että olivat vain sanoneet, että Milenan kannattaa jutella Nabazin kanssa, koska eivät halunneet sanoa mitään, mitä Nabaz on sanonut. (Nabaz on aikaisemmin kieltänyt ketään enää puhumasta omista asioistaan tai sanomisistaan yhtään mitään Milenalle.)

Nabaz toistaa, että ei halua Milenan tietävän mitään hänestä. Ei halua edes baarissa tämän jälkeen kertoa Milenalle elämästään. Sofia rauhoittelee, että eivät ole kertoneet mitään.

Nabaz palaa Heidin ja Milenan neuvotteluhuonepäätökseen. Kertoo että pihalla oli äsken iso riita Miikan kanssa. Oli vetänyt Miikkaa tilille siitä, kun tämä oli useasti Nabazia ohjeistanut, että Nabazin tulee pelastaa Heidin perse. Heidi ei pelastanut Nabazin persettä, vaan Lauran. Miksi Nabazin pitäisi siis pelastaa Heidin perse? Olisi halunnut äänestää Heidiä jo aiemmin, miksi Miikka on siitä hänelle vihainen.

Nabaz: ”Ymmärräkkö? Siksi mä olen vihanen Miikka! (epäselvää)... kaks-face!”

Miikka oli kutsunut Nabazia kateelliseksi siitä, että hän ei istu siellä. Nabaz pitää tätä käsittämättömänä. Oli sanonut Miikalle, että tämä on pelannun kaksinaamaisesti, siksi ei istu itse ikinä siellä. Sitten kehtaa sanoa hänelle, että kaikkien pitää istus häätösohvalla, mutta kun Nabaz ottaa Heidin puheeksi, se ei käykään.

Nabaz pitää esimerkkinä Miikan kaksinaamaisuudesta myös sitä, kun tekee päällikkö-Lauran kanssa kaksi viikkoa leipää, ja sitten puhuu kaikkien häätöpenkille laittamisesta. Milenaakin mielistellyt tämän päällikkökaudella.

22:05

Nabaz palaa MIlenaan, johon ei luota yhtään.

Nabaz (sormilla laskien, kiihtynenä): ”Mä... ei halua Milena tiedä mun... pelitaktiikka... pelijuttu... missä mä asu edes!”

Sofia selittää, että sanoivat Milenalle myös, että voisi tulla juttelemaan Nabazin kanssa siitä, mitä neuvotteluhuoneessa on tapahtunut. Ei nyt, mutta myöhemmin. Nabaz sanoo, ettei uskoisi sitä, mitä Milena sanoo. Sofian mielestä Nabazin ei tarvitse uskoa, kunhan antaisi Milenalle edes mahdollisuuden. Nabaz ei ymmärrä, miksi muut eivät voi kertoa hänelle, mitä Milena on siitä sanonut. Hän uskoo paremmin muita kuin Milenaa.

Merve kertoo Milenan kertoneen, että hän ei todellakaan yksin päättänyt Nabazin häätöön nostamisesta, vaan Heidi oli sitä ensin ehdottanut, jopa viitaten siihen, että muistaako Milena, että Nabazhan antoi Milenalle äänet. Sofia jatkaa kertomalla, että sitten siinä oli jäljellä olevia ehdokkaita Tuula ja Nabaz. Heidi oli sanonut, että hänelle on ihan sama kumpi.

Nabaz kysyy, luuleeko Sofia, että Milena puhuu totta. Sofia ei tiedä.

22:07

Nabaz lähtee makuuhuoneesta olohuoneeseen kysymään heti siellä olevilta Heidiltä ja Milenalta. Haluaa tietää, kuka ehdotti häntä.

Heidi kertoo, että puhuivat syistä, mitä voisi olla jonkun häätöpenkille laittamiseen. Sitten tuli se, että Nabaz olisi halunnut antaa Milenalle äänensä. Milena komppaa, että se oli yksi syy sille, miksi oli itse ollut sitä mieltä, että häntä ei haittaa jos esimerkiksi Nabaz laitetaan.

Nabaz: ”Joo! Joo, se... ei haittaa!”
Milena: ”Näin.”
Nabaz: ”Okei, te molemmat... oli mukana, että--”
Milena: ”Joo!”
Heidi: ”Joo.”
Nabaz: ”--mä laittama sielä--”
Milena: ”Molemmat.”
Nabaz: ”--ehdo, ehdo, että laittaa mua siellä?”
Milena: ”Niin. Niin.”

Nabaz summaa, että molemmat halusivat hänet häätöön. Mutta tahtoo myös tietää, miksi eivät valinneet Sallaa, Merveä tai Reeoa, vaan juuri Lauran.

Heidi pyytää Milenaa selittämään. Milena kertoo, että olivat aluksi miettineet, ketkä haluavat pitää häätöpenkillä. Heidillä se oli ollut Merve, Milenalla Salla. Jäljelle jäivät Laura ja Reeo. Eivät osanneet tässä kohdassa vielä valita kumman ottavat häädöstä pois.

Siirtyivät karsimaan mahdollisista häätöpenkille laitettavista niitä, jotka haluavat turvaan. Heidi halusi pitää Miikan turvassa, Milena Mian. Jäljelle jäivät Nabaz, Tuula ja Sofia. Sitten Milena oli muistaaksensa sanonut, että haluaisi Sofian säilyvän, jonka jälkeen jäivät Tuula ja Nabaz.

Nabaz ymmärtää, että laittoivat hänet. SItä ei ymmärrä, miksi eivät ottaneet Reeoa pois häädöstä. Heidi selittää, että jos olisi ollut yksin neuvotteluhuoneessa, Reeon olisi ottanut pois. Mutta kun siellä olivat he kaksi, niin joutuivat kahdestaan tekemään kompromissipäätöksen.

22:10

Nabaz kiittää. Halusi vain vastauksen. Milena jatkaa, että häädöstä pois pääsevää valittaesa olivat miettineet sitä, kuka on molemmille läheinen. Tätä kautta valinnassa päädyttiin Lauraan.

Heidi selittää myös, että oli epätietoinen kaikesta, mitä torstaina oli tapahtunut. Kuuntelemaan tullut Tuula kysyy, luuliko Heidi, että Reeo ja Miikka olivat antaneet Heidille ääniä. Heidi myöntää sen käyneen mielessään

Tuula: ”Okei!”
Heidi: ”Mul kävi se mielessä!”
Nabaz: ”Luulikko, että mä annan sua.... annanu sua?”
Heidi: ”E... ku mä en tienny, mä yritin laskea!”

Nabaz ymmärtää. Halusi vain tietää, miksi Reeo ei päässyt häädöstä pois. Tuulakin halusi tietää tämän. Nabaz haluaisi myös tietää, kuka sen on laittanut.

22:11

Tuula kertoo sanoneensa niin voimakkaasti, koska tykkää Reeosta ja Heidi on niin lähellä Reeoa.

Tuula: ”Niin siks mä sanoin niin voimakkkasti, ku mua ihan... ja vieläki harmittaa--”
Heidi: ”Niin muakin!”
Tuula: ”--et miksi Reeo on. Koska... mitattiinko nyt sitä... että kenen puolella sä oot?”
Heidi: ”Ei, ei!”
Tuula: ”Ja miksi ei? Koska nythän istuu täälä--”

Heidi tahtoo sanoa yhden asian tähän väliin vielä: Milena osasi kertoa hänelle sen, miten äänet jakautuivat: Heidi itse, Tuula ja Salla ovat antaneet Lauralle. Sitten oli kuullut Merven saaneen Miikalta ja Reeolta.

Tuula: ”Joo.”
Heidi: ”Ja totta kai se tuntu must... mä oli niinku mitä? Mitä ihmettä?”
Tuula: ”Mut siinähän oli se kuvio joku, mikä nyt niin...”

Heidi korostaa, ettei tiennyt sitä kuviota. Nabaz ilmoittaa lähtevänsä nyt. Asia OK, ei ole vihainen, pettynyt tai mitään. Tahtoi vain tietää, miksi eivät ottaaneet Reeoa pois ja miksi laittoivat hänet sinne. Nabaz ymmärtää, että Milena olisi laittanut hänet häätöön, mutta sittenhän Heidi olisi voinut olla tiukkana ja sanoa, että tahtoo Reeon ulos.

Reeo saapu tämän kommentina aikana pk-huoneesta. Alkaa pukea mikrofonia ylleen.

Heidi (alistuneena ja itkuisena): ”No ku mä olisin... mä tiiän! Mä olisin voinu... mut mä olin heikko. Mä voin myöntäää sen!”

Heidi alkaa itkeä.

22:12

Reeo saapuu itkuisen Heidin sohvan luo.

Reeo: ”Pitäiskö jutella vähän?”
Heidi (heiveröisellä vaikeroivalla äänellä): ”Joo...”

Milena kysyy, haluavatko olla kahdestaan. Voi mennä pois.

Reeo: ”Mä meen mieluummin... tonne ulos, niin ei oo yhtään korvaa täällä. Ku tääl on kaikenlaista... säätäjää!”

Niiskuttava Heidi siirtyy peilikaapeille hakemaan housut. Lähtee sitten laittamaan kenkiä jalkaan ja takkia niskaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 23 Loka 2022 06:28

22:14 DC1: Terassi. Heidi nyyhkii maalattua maisemaseinää vasten nojaten.

22:17

Reeo ja Miikka saapuvat paikalle.

Reeo: ”No ni! Mikä meininki?”
Heidi: ”Mikä meininki?” (naurahtaen) ”Aika paska meininki!”
Reeo: ”Niin.”

Heidi niistää ja ähkäisee.

Reeo: ”Miten sä tollasen niinku... aika heikon diilin teit?”
Heidi: ”Mä tiiän, mä tiiän!”
Reeo: ”Mut miten sä teit? Tai niinkun miten--”
Heidi (huokaisee): ”No sehän meni silleen--”
Reeo: ”Tai alkuun se, et miks et sä jättäny vaikka siihen, et... pidetään tää?”

22:18

Heidi selittää juuri sanoneensa Milenalle, ettei käynyt edes mielessä, tai ei tajunnut siinä hetkessä, että asian olisi voinut jättää pöydälle.

Heidi kertoo myös, että neuvotteluhuoneeseen mentyään Milena oli kertonut hänelle, miten valehäädön pisteet olivat jakautuneet.

Heidi: ”Et te olitte antanut... Mervelle... Tuula ja Salla oli antanut Lauralle... sit Nabbe oli antanut Sal... eiku... ni... nih... Sallalle! Mä en tienny syitä! Mä olin erittäin epätietonen kaikesta!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Niin totta kai mul kävi mieles kaikki skenaariot, tiäks!”
Miikka: ”Mmh.”
Heidi (pelokkaasti): ”Niin mä toivon, et te ymmärrätte sen!”

Reeo: ”No mut ketkä anto sulle pisteitä?”
Heidi (ahdistuneena/kiusaantuneena): ”No noi... mä tiiän!
Reeo (lypsäen): ”Kuka... oliks Laura sielä?”
Heidi (ahdistuneena): ”Oli!”
Reeo (sarkastisesti): ”Ai niin oliki joo!” (katsahtaa sivuun, sitten taas Heidiä) ”Antoks se pisteen tos taulul sulle?”
Heidi: ”Anto!”
Reeo: ”Niih. Ja sä seivaat edelleen hänet!

22:19

Heidi henkäisee epätoivoisesti.

Reeo: ”Tai jos seivaat hänet, ei siinä mitään, mut... miks ei sielt tullu... vaik Sofia sinne tilal, mille sä annoit tuol kaks pistettä taululla?”

Heidi henkäisee uudestaan.

Reeo: ”Joka on äänestäny sua koko ajan!
Heidi (vaikeroivalla äänellä): ”Mä tie-dän! Mä tiedän!”
Reeo: ”Nabaz ei oo äänestäny sua, ku me ollaan sanottu, et älä äänestä Heidii, hän olis halunnu äänestää sua saatana viikost toiseen!”

Salla tulee pihalle. Tunkeilee seuraan. Heidi selittää, että Nabaz laitettiin häätöön sen vuoksi, kun oli ääneen sanonut nimeävänsä Milenaa.

Reeo: ”Oli oli! Totta kai! Me tiedetään, et Milena halus Nabben sinne.”
Heidi: ”Nii-i!”
Reeo: ”Mut jos hän halus Nabben sinne, niin... miks sä niinku päästit Lauran pois sieltä?”
Heidi (itkuisena vaikeroiden): ”No ku... mä en ois halunnu... mut mä taipusin!
Reeo: ”No miks et sä päästäny mua sielt pois sitte?”
Heidi: (vaikeroiden): ”Niin, nimenomaan... mä taipusin sit siihen Lauraan!”
Reeo: ”Mut sä et ollut sanonut mua kuulemma kertaakaan, että... että mainitaan Reeoo pois!”

Heidi (äkäisenä): ”Ai en kertaakaan?”
Reeo: ”Niin Milena oli sanonu.”
Heidi: ”No ku... vi... siis koko ajan mä olisin halunnu sut sielt pois!”
Reeo: ”Niin.”
Heidi (itkuisena): ”Koko ajan! Mä sanoin sen Milenalle siellä! Mä haluisin Reeon tuolt pois--”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”--että Reeo on mun kaikkein rakkain! Ja mä sanoin sen!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi: ”Et nyt... toi mitä sä oot nyt kuullu Milenalta, se on paskaa!
Reeo: ”Mmh.”

22:20

Heidi niistää.

Heidi (itkuisena): ”Mä olisin halunnu ottaa sut pois sieltä, mut mä olin nyt se heikko, joka taipus!”
Reeo: ”Mmh.”
Heidi (itkuisena): ”Ja mä myönnän sen! Nyt mä tiedän! Mä sain ihan... tosi paskaa--”

Reeo: ”Mut... mut... ei... ei tuolt neuvotteluhuoneest tarvitse lähtee pois ennen ku se tyydyttää molempia, tai jos ei tyydytä--”
Heidi (epätoivoisena): ”Mä tiedän!
Reeo: ”--niin sit jättää näin! Mut se, et Laura pois, niin sit pitää joku toinen tulla tilalle!
Heidi: ”Mä tiedän...!”

Reeo: ”Jos Milena haluu hirveesti Lauran pois ja Nabben sisään niin eihän... eihän se oo enää mikään, niinku, neuvottelu!”
Heidi: ”No mä tiedän!”
Reeo: ”Se on akkari, se on--”

Heidi puhuu nopeasti itkusta värisevällä korkealla äänellä. Tietää, että meni oikeasti juuri nyt sillä tavalla, että Milena sai juuri sen, mitä halusi. Heidi haluaisi, että Reeo ja Miikka ymmärtäisivät, että hänet oli juuri häädetty; hän oli epätietoinen, mitä valehäätöäänestyksessä oli tapahtunut; miksi hänet oli äänestetty ulos.

Reeo: ”Mut silti se, et Laura on pannu sulle ne pojot, niin sitte... et niinku... tost neuvotteluhuoneest tuli niinku askarteluhuone nyt. Milenan askarteluhuone! Milena askarteli sielä, ja--”
Heidi (itkuisena, niiskuttaen): ”Mä tiedän! Ja mä tiedän, kuinka helvetin tyhmä... mä tiedän et...” (henkäisee) ”...nyt ihmiset haluu antaa mul äänii, koska mä oon nyt näin tehny!”
Reeo: ”No sä oot nyt ihan helvetin tulilinjal, tapahtui täs mitä tahansa!”
Heidi (vaikeroiden): ”Mä tiedän, mä tiedän!

22:21

Miikka pitää Heidin puolustuspuheenvuoron. Ymmärtää Heidiä siinä, että Milenalla on varmasti hyvät keskustelutaidot ja osaa vetää ihan eri naruista. Jos ajattelee, että olisi Miikka 21-vee tällaisessa ympäristössä ja viereen laitetaan tuollainen pelimimmi, joka koutsaa jengiä työkseen sekä jenkkifutiksessa, että myös salitouhussa, niin varmasti osaa pitää myyntipuheita ja vetää oikeista vivuista.

Miikka: ”Et mä ymmärrän tota... täysin!”
Reeo: ”Mut silti... Heidikään ei nyt oo ekaa kertaa siellä... et tietää, mitä siel voi tehä... ja näin pois päin, että--”
Heidi (niiskuttaen): ”Mä tiedän!”

Salla komppaa Miikkaa ja tuo esiin myös sen, että tilanne oli paineistettu ja siinä oli se epätietoisuus valehäädön jälkeen. Se, että Milena selittää tällaisia omia juttujaan, saa Sallan raivon partaalle. Salla ei epäile ollenkaan, etteikö Heidi olisi Reeon nimeä maininnut. Ei tykkää tuosta, tulee sellainen fiilis, että Milena on heittämässä Heidin ihan täysin bussin alle koko hommassa.

22:23

Reeoa ärsyttää se, miten juuri Laurasta tehtiin vaihtokauppa. Heidi selittää vielä kerran. Oli itse sanonut, että häädöstä ei oteta pois ainakaan Merveä. Milena oli linjannut, ettei myöskään Sallaa. Siihen olivat jääneet Reeo ja Laura.

Heidi oli sanonut, että Reeo on hänelle niin rakas, että haluaisi ottaa pois häädöstä.

Heidi: ”Sit punnittiin Lauraa, niin Milena sano... vaan, et sääki pidät Laurasta, tälleen näin, ja se on sulle läheinen ja tälleen näin, et... se on niinku molemmille sillee... tällee näin--”
Reeo: ”Ei vittu mitä skeidaa!”
Miikka: ”Niin.”
Reeo: ”Vittu mitä paskaa!”
Miikka: ”Nimenomaan!”
Heidi: ”Ja sit... mä olen, mä olen heikko! Mä tiedän sen.”

Reeo ihmettelee, miksi Heidi syö tuollaisen. Kun tietää miten Milenakin osaa tuon homman.

Reeo: ”Vittu mitä tommost niinku... mielen niinku... nussimista!
Miikka: ”Niin mutta Milena teki sen!”
Reeo: ”Ei ku teki teki! Joo joo, mutta mitä--”
Miikka: ”Se, että miks sä teet tommosen, sitä mä en ymmärrä!”
Reeo: ”Niin!”

Salla yrittää osallistua keskusteluun. Miikka selittää miten asiat ovat.

Salla: ”Et miks hän on toim... niinku...?”
Miikka: ”Periaattees sillon, ku kapteenit juttelee, niin kapteen--”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”--täsä tapaukses nyt kapteenit... voi... niinku--”
Salla: ”Joo, juu! Juu, juu!”
Miikka: ”Niin... ku kapteenit puhuu... niin sillon se on reiluu!”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”Sillon ei filmata, vaan sillon--”
Reeo: ”Mmh.”
Miikka: ”--asiat niinku keskustellaan... asiana.”
Salla: ”Joo!”

Miikka: ”Milena nyt onnistu nyt sit vaan vetään tän... vitun mindfuck-kortin tohon...”
Reeo: ”Mm-mh!”
Miikka: ”Ja veti tonne... ’Mut säki tykkäät, tiäks, Laurasta’--”
Reeo (naurahtaen): ”Niih!”
Miikka: ”--mikä antaa sul sen tunteen--”
Salla: ”Niin. Mm-mh!”
Miikka: ”--et no, totta! Mehän molemmat... niinku... tykätään Laurasta, ja mä tykkään vaan Reeosta, ja sä et tykkää Reeosta -tyyppinen ratkasu.”

22:24

Reeoa harmittaa, että kun on monelle puhunut talossa, että miettisivät eri tilanteissa valintoja tehdessään tunnin, päivän, viikon taakse päin, mitä kaikkea on tapahtunut, niin eivät mieti. Jos miettisivät, sitten voisi ehkä kirkastua se, onko tämä nyt hyvä diili.

Heidi (vaisusti): ”No ei ollu...”

Reeon mielestä korvauksena Nabazista olisi pitänyt saada joko hänet tai Salla pois.

Reeo: ”Et toi nyt oli niinku... huonoin mahollinen!”

Reeo myös korostaa, että jos ei löydy sopuratkaisua, niin ei siellä nyt sunnuntaita pidempään BB anna kenenkään olla. Jos ei tule sopua, olisi Isoveikka varmaan sanonut, että sitten asia jää tähän ja kävelkää ulos.

22:25

Miikka on samaa mieltä siitä, että lopputulos on paska. Mutta ymmärtää että jos on 15 vuotta ikäeroa, ja toinen on tuolla tasolla, että osaa vetää korvien välistä vivuista, niin se pitää laskea mukaan, laskee kyllä itse sen mukaan. Olosuhteet ja vastapuolen huomioonottaen Reeo ymmärtää myös, mutta tulos oli mitä oli.

Reeo ripittää vielä Heidiä siitä, että Laura, joka on äänestänyt neljä kertaa Reeoa ja nyt kääntynyt Heidiäkin vastaan, niin Heidi silti menee sen osalta tällaiseen ”vanhanaikaiseen”. Mutta lieventää sitten, että ei se ole helppo tilanne, ja pitää vain oppia ja toivotaan, että leikki jatkuu maanantaina.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”