Terhi Harmaala

Vastaa Viestiin
Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 17 Marras 2005 08:18

Minunkin mielestäni oikea valinta, ei Tiinaa pitäisikään palkita sääntörikkomuksestaan. Ihan taktisestikin ajateltuna hyvä veto lähentyä myös poikaporukkaa ja osoittaa ettei ole erillisiä tyttö- ja poikajengejä. Ja olihan Lintsi nyt tuon palkinnon enemmän ansainnut kuin Tiina, ainakin nukkumalla flunssaisena ulkona, siitä kuitenkaan valittamatta.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Marras 2005 23:00

Voi ei ku terhillä on huono yleistieto, ei tienny mitä ekstrovertti tarkottaa. Onkohan se vähän tyhmä?

ps. pun intended (<- kaikki jotka ei tiedä mitä toi on suomeks omaa huonon yleistiedon (pun intended) )

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 17 Marras 2005 23:10

voi ei, mulla on huono yleistieto... apua... mie en tiiä tota punden juttuu

ja kokilla on hirvittävän huono yleistietous ja Mikalla kans ja Terhillä, joka käytti sivistyssanaa ja sit ei ihan tiennytkään mitä se tarkoitti....

mä muuten taidan olla vähän ekstrovertti, mut ujon puoleinen ja sit ku musta tulee vanha niin musta tulee clementiini
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
silmä
BB-talon ylijumala
Viestit: 4521
Liittynyt: 28 Elo 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja silmä » 17 Marras 2005 23:18

Terhi kuitenkin haluaa sen ekstroverttinsä, vaikkei vielä tässä vaiheessa tiedäkään, mikä se sellainen ekstrovertti on. Terhi siis tietää, mitä haluaa.

Se on kyllä sanottava, että minusta on painajaismaista kuunnella Terhin puhetta edes kerran päivässä illlan BB-jakson aikana. Millainenkohan on kaksneljäseiskojen piina? Siellä ei tosin onneksi näytetä päiväkirjahuonetta. Sanavalinnat, puhetapa, painotukset. Jo muisto ja ajatus Terhin puheesta karmii selkäpiitä. Ehdottomia huippuja ovat mutta- ja koska-sanoilla alkavat lauseet, joissa noita sanoja aina seuraa luova tauko. Kidutusta. Käteni hapuilee kivää... kaukosäädintä. Nyt olen vihdoin ymmärtänyt, miksi Terhi valittiin Big Brotheriin. Kerroin sen juuri tässä kappaleessa.

Olin muuten yllättynyt, että Terhi empaattisena (tai "empaattisena", miten sen nyt ottaa) jätti pitkäaikaisen ja läheisimmän ystävänsä valitsematta palkintoa saamaan. Etenkin kun Tiina on niitä harvoja asukkaita, joista Terhillä ei ole ollut valittamista, ehkä jopa ainoa. Terhi on Terhi. Ehkä siinä ei sittenkään ollut mitään yllättävää.

Sekin on sanottava, että jos ensimmäisen viikon jälkeen olisi voinut valita naisen finaaliin, Terhi olisi ollut minun listani viimeinen. On sitä myös nyt. Jos Tiina saa häädön, onko Terhi tyytyväinen päästyään vihdoin muista naisista eroon? Ei ole, "tyttö on möksällään" jostain muusta syystä... :wink:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Marras 2005 23:24

Terhin puhetyyli kyllä säröö korvaan, mutta en ole varma ärsyttääkö. Ei varmaan ainakaa hirveästi...

...koska...

se on kuitenkin aika pikkujuttu...

...mutta...

hieman outohan se on.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 17 Marras 2005 23:30

mä en ihan oikeasti ole huomannut mitää outoa Terhin puhetyylissä, kuten en muidenkaan... tää on vähän sama kun arvostelisi jonkun silmien väriä tai vastaavaa... puhetyyliä voi kyllä muuttaa mutta silloin menettää aitoutta ja musta Terhi puhuu ihan omalla tavallaan,

ei ärsytä yhtää vaikka ei ärsytä yhtään :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 18 Marras 2005 00:00

Terhi-"runo"

Oi Terhi,
Mulla loppuu sanat ja lauseet susta,
On mieleni hyvin usein musta,
En enää tiedä mitä sanoisi kun päivästä yksi olet ollut inhokkini.
Oi Terhi,
sinä epäselvien lauseiden kylväjä.
Ajatuksesi ei ole selvinnyt mulle kokonaan ikinä, ja se perhanan vikinä,
Oi Terhi.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 18 Marras 2005 08:29

Hierasin minäkin korvaa kun kuulin ekstrovertti-sanan uuden merkityksen... Vähän tuli sellainen olo että joku yrittää tehdä vaikutusta.

En ole hirveästi kiinnittänyt huomiota Terhin puhetapaan, enemmänkin sanavalintoihin "tykästää", "ihana poika/tyttö" jne jne... Semmoinen lapsekkuus minusta noista kaikuu.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 18 Marras 2005 09:18

Joo, mie repesin kyllä siinä ekstrovertin kohdalla ihan totaalisesti. Tuli vielä jotenkin niin varovasti ja hymyn takaa, ihan niinkuin olisi tiennyt jo sanoessaan että ei tule oikeaa määritelmää sieltä.

Miun on silti sanottava, että mielestäni Terhin perustelu Lintsin valinnalle oli vilpitön ja mielestäni tosi oikeudenmukainen. Tiinan mökötys sen sijaan oli naurettavaa, eikä sitten voinut edes tunnustaa että oli sen takia pettynyt ettei päässyt mukaan. Höh.
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

logik
Intruuderi
Viestit: 272
Liittynyt: 11 Heinä 2005 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja logik » 18 Marras 2005 10:23

Voi kun se ei vieläkään ole jäänyt kiinni siitä tuuliviireilystä mitä Terhi harrastaa. Nyt se oli jo lähellä, mutta ilmeisesti Mika ei tainnut kuulla Terhin selitystä Tiinalle. Eli siis "haluan sekoittaa tytöt ja pojat".

Kun taas päiväkirjahuoneessa Mikan kanssa perustelu olikin että "Mika on saanut niitä rangaistuksiakin niin ajattelin valita Mikan".

Koko ohjelman ajan Terhi on ensin esim. Minnan seurassa osallistunut Kathyn arvosteluun Kathyn lapsellisuudesta ja myötäillyt siinä Minnaa. Sen jälkeen ollaan Tiinan luona arvostelemassa Tiinan kanssa Minnaa. Sitten Pertulle kehutaan Perttua ja sen jälkeen jonkun luona arvostellaan Perttua. Sama kaava on jatkunut ihan koko ohjelman ajan. Tuolla oivalla keskustelukumppanin myötäilyllä on kyllä hienosti pelattu paikka finaaliin, ei voi mitään.

Taktiikka puree, mutta pureeko loppuun asti?

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 18 Marras 2005 12:17

Niin, sehän on vallan mielenkiintoista miten Terhi ei ole äänestykseen kertaakaan joutunut. Ja melko varmasti olisi lentänyt kuin leppäkeihäs heti äänestykseen jouduttuaan, juuri sen takia, että ihmiset täällä ulkopuolella näkevät hyvinkin selvästi hänen toimintatapansa. Minä en henkilökohtaisesti ole ollenkaan varma, että Terhi tekee tämän kaiken tietoisesti. Miulla on vahva tunne että Terhi toimii intuitionsa perusteella ja lisäksi on hyvinkin tuuliviirimäinen, eli vaihtaa mielipiteitään usein ja nopeasti. Terhi keksi uusia perusteluja Mikan valinnalle pk-huoneessa, Tiinalle antoi selityksen jonka uskoi ahdistavan häntä vähiten. Ilmeisesti hänelle tuli vain sellainen tunne, että Mika on valittava, ja saattoipa tietysti myös vähäsen taktikoida tuossa kohtaa. Eihän hän mikään tyhmä tyttö ole. Siitä, onko tällainen toiminta sitten hyväksyttävää, voidaan aina keskustella. Niinkuin kaikista muistakin asioista.
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

Sintuura
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2005 10:44

Viesti Kirjoittaja Sintuura » 18 Marras 2005 12:19

Terhin puhetyyli lyhyt oppimäärä:

...siis ihan kauheesti...
...ihan hirveetä...
niinku
... siis niinku...
niinku siis...

muistakaa ihan - sanan intonaatio:

i - matalalata
han - korkeammalta
hirveetä - matalimmalta.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 18 Marras 2005 12:27

niin, mitä tulee Terhin "tuuliviirimäisyyteen", mielestäni tuo on yleisinhimillistä ja jokainen tekee sitä jollain tasolla... yleensähän se on niin että tuomitsemme omat virheemme muissa...

se, joka ei ole koskaan puhunut yhdelle yhtä, toiselle toista ja päästellyt valkoisia valheita säästääkseen toisen tunteita, niin heitelkööt vaan niitä aasinsontakakkareita ja kiviä.. Liisin kanssa olen samaa mieltä että Terhi toimii hyvin pitkälle intuitioidensa pohjalta ja mitää hirveän harkittua siinä ei ole... perustelut Mikan valinnalle oli hyvin empaattiset ja oikeudenmukaiset
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 18 Marras 2005 12:45

Joo, olen samaa mieltä siinä, että suurin osa ihmisistä sulauttaa käytöstään seurassaan olevien ihmisten mukaan. Myönnän todellakin tekeväni itse niin, olen asiakaspalvelija, joten tunnistan ihmisen "hajun" muutamassa sekunnissa ja huomaan miten juuri hänen seurassaan on fiksua käyttäytyä. Kuitenkin Terhin kohdalla Talossa se menee joskus himpun verran liian pitkälle, minusta ei kuitenkaan ole ok lähteä mukaan arvosteluihin. Kyllä Terhillä ihan oikeasti tulee toisinaan aika töjyä tekstiä muista selän takana, vaikka osaakin olla tosi empaattinenkin välillä. Terhin persoona alkaa hiljalleen aukeamaan minulle, vaikkakin silti toisinaan olen aivan pihalla. Terhi ei todellakaan ole niin mustavalkoinen persoona kuin monet tuntuvat ajattelevan. Siellä on vielä yhtä sun toista mitä ei olla huomattu, eikä varmasti Terhi tule sitä paljastamaankaan. Palapelistä puuttuu paloja, siksi tulee sellainen tunne ettei siitä oikein saa kiinni että onko hän lintu vai kala.
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Viesti Kirjoittaja David Mills » 18 Marras 2005 16:20

Joo-o, lintu vai kala?

Harmittaa välillä, kun Terhi pyörittelee asioita päässään ja sitten päästää niitä ulos epäselvästi. Kovin usein käy niin ettei muut välttämättä saa kiinni Terhin selostuksesta mitä tämä ajaa takaa. Ulosanti tällaisissa tilanteissa on epämääräistä ja yksityiskohtainen selvitys uupuu. Terhi olettaa jo lauseen alussa, että kuuntelija ymmärtää tasantarkkaan hänen näkökannan. Tyyliin:

"Sitten mä ajattelin, että niin. Siis niin, kyllä sä ymmärrät! Mutta onhan se niinkin, kun tykästää..."

Oi, olisi vain niin kiva kuulla selkeä mielipide Terhin ajatuksista, kun hänellä niitä tuntuu olevan.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Marras 2005 19:46

Olisi oikeastaan aika hauskaa, jos Terhi voittaisi. Jonkinlainen näpäytys. Itselleni on aika samantekevää loppujen lopuksi, kuka tämän vie, niin miksei sitten hän, onhan hän pelannut alusta asti aika taitavaa peliä.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 19 Marras 2005 04:39

Kyllä minä ainankin olisin pettynyt jos Terhi veisi homman kotiin. Kun edelleen pyörii monilla se kysymys että onko Terhi lintu vai kala. Ja kun sitä ei saada varmasti tietää tässä puolentoista viikon aikana enää.
Terhi on ollut tavallaan minun silmiini aika tasainen ja toisaalta huomaamaton kilpailija. Toisaalta aika lintsimäinen. Mutta Terhissä ei kyllä vaan joku miellytä, miksi en tahtoisi hänen voittavan.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 19 Marras 2005 07:47

minna kirjoitti:Kyllä minä ainankin olisin pettynyt jos Terhi veisi homman kotiin. Kun edelleen pyörii monilla se kysymys että onko Terhi lintu vai kala. Ja kun sitä ei saada varmasti tietää tässä puolentoista viikon aikana enää.
Terhi on ollut tavallaan minun silmiini aika tasainen ja toisaalta huomaamaton kilpailija. Toisaalta aika lintsimäinen. Mutta Terhissä ei kyllä vaan joku miellytä, miksi en tahtoisi hänen voittavan.
voisiko joku selventää minulle (olen tyhmä) mitä "kaikki" tarkoittaa tuolla "lintu vai kala" jutulla.... minulle Terhi näyttäytyy reippaana ja fiksuna friiduna, joka on empaattinen ja tasa-arvoinen muita pelaajia kohtaan... ja huomaamaton hän ei mielestäni ole ensinkään... ja kyllä mielestäni Pertun kommentit Terhin osallistumisesta esim. viikkotehtäviin tukee tätä käsitystäni... ja mitä tulee siihen oletettuun kuuluisaan kaksnaamaisuuteen niin siinäkään ei ole mitää uutta auringon alla....
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 19 Marras 2005 11:48

Terhi ehdottomasti ansaitsisi voiton. Hänon esiintynyt ohjelmassa järkevästi tuoden siihen kuitenkin hyvin paljon mielenkiintoa ja myös osallistunut ahkerasti esim. viikkotehtäviin.

Minuakin kiinnostaisi mitä tuolla "lintu vai kala" -jutulla oikein tarkoitetaan.

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 19 Marras 2005 12:45

Asiasta on tullut kirjoitettua jo sen verran paljon, että mitäpä tässä vanhoja toistamaan.
Mun ei tarvitse nähdä Terhissä mitään ihanaa, eikä hänen kannattajiensa tarvitse nähdä mun suosikeissani mitään ihanaa. Johan tää olis peijoonin tylsää jos jokainen tykkäisi vaan yhdestä ja samasta ihmisestä ja kaikki muut olisivat ihan kökköjä.

Ai-nii,n mulle toi suuren kysymyksen vastaus on jo valjennut, Terhi on sekä lintu että kala, kumpi nyt vaan onkaan tilanteeseen sopivaa ja tuo hänelle hyvän olon. Se olkoon ihan sallittua. Kaksinaamainen hän ei edelleenkään ole, mutta kuten aikaisemminkin olen sanonut ristiriitainen kyllä.

Jos kansa päättää että Terhi on voittonsa ansainnut niin se on varmasti sitten aivan ansaittua. Mä en hänestä niin paljon ole viihdettä irti saanut, että voittoon äänestäisin. Ei niin miellyttävät tuntemukset Terhistä syttyivät jo silloin kun esittelyvideon näin ja ne fiilikset ovat uskollisesti säilyneet ja tulevat säilymään hamaan loppuun saakka.
-Oh my god...

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 19 Marras 2005 13:33

matami kirjoitti:Ai-nii,n mulle toi suuren kysymyksen vastaus on jo valjennut, Terhi on sekä lintu että kala, kumpi nyt vaan onkaan tilanteeseen sopivaa ja tuo hänelle hyvän olon. Se olkoon ihan sallittua. Kaksinaamainen hän ei edelleenkään ole, mutta kuten aikaisemminkin olen sanonut ristiriitainen kyllä.
"voi kun on tuo nainen... ailahtelevainen..." sanotaan jo vanhan laulun sanoissakin ja siksi en laittaisi tuolle liikaa painoarvoa... ja ristiriitainen... näytä minulle ihminen joka ei ole ristiriitainen niin minä näytän sinulle pyhimyksen...
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 19 Marras 2005 14:18

Kiitos tarjouksesta, mutta kohta on Lucian päivä ja noita pyhimyksiä pompsahtaa vastaan vähän joka kulmalta. Voin kyllä osoittaa het´ viis talossa ollutta naista joiden ristiriidat ovat jokseenkin järjellisesti kurissa Terhiin verraten.

"Tykästän kaikista, vaikka oikeastaan inohoan vähän väliä jotakuta, toisinaan ihan kaikkia vaikka ne on niin ihania, silloin kun ovan mun kanssa samaa mieltä. Mutta musta on niin kiva tehdä asioita ryhmänä, paitsi silloin kun innostun liikaa ja musta on kiva tehdä juttuja ihan ilman niitä muita. Voin luetetella muutamista ihmisistä huonoja puolia, vaikka itsessäni ne samat puolet ovatkin vaan aivan ihania. Mutta olenhan luksuskämppis, kun otan muut huomioon silloin kun se on mulle soveliasta ja mulla on kivaa. Mut se ei oo reiluu kun muilla on kivaa ja mulla ei. Mutta voinhan mennä vaikka saunaan mäköttämään, josko joku sieltä vaikka minut etsisi, sehän on vain viihdettä katsojille. Ei oo reiluu kun muut varastaa shown kun itse en keksi yhtä usein niin hauskoja juttuja. Nimeämisperusteisiin on kiva lisätä, että nimeän tän ihmisen koska luulen sen nimenneen mut, vaikka arvaus meneekin ihan huti. En tykkää helpoista miehistä, paitsi kun ne on helppoja mulle, mutta yritän kuitenkin vähän sen jälkeenkin kun on tullut jo selväksi ettei yritykseni onnistu. Ja yllärit ja palkinnot on tosi kivoja, paitsi silloin jos se on jotain alkoholia, mitä mä en juo ja muilla voi sen myötä olla kivempaa kun mulla."

Aivan ihanaa. Kyllä mä niin tykästän just tämmösestä.
-Oh my god...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”