Mika Linnamäki

Vastaa Viestiin
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 16 Marras 2005 17:58

gemini kirjoitti:Nähtiinhän miten Mika mm. uitti sitä sikaa altaassa jne.
Aika törkeästi sanottu! Ei tiina mikään sika ole vaikka kyllä vähän possulta näyttää. ;)

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Marras 2005 18:04

Mutta Tiina ärsyttää monia ihmisiä myös. Samoin näköjään Mika myös.

Ja miten liittyy sian altaassa uittaminen Mikan aggressiivisuuteen :lol:

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 18:18

Tarkoitin tuolla sialla siis eläintä en Tiinaa. Mutta minusta se on osoitus, että Mika salailee jotakin. Tai siis hän pelkää, että hänestä tulee liian väkivaltainen. Eikö Mika saanut potkut YK-joukoista juuri väkivaltaisuuden vuoksi? Muistaako kukaan? Ja tuo sianuitto siellä altaassa osoitti, että Mika ei todellakaan ole niin rauhallinen kuin antaa ohjelmassa ymmärtää, vaan se rauhallisuus on ehkä keino pitää se alla kuohuva tunnetila pois muiden näkyvistä. Uskon, että Mika todellisuudessa voi olla hyvinkin aggressiivinen, mutta on ehkä kokemusten kautta oppinut hillitsemään itseään, mutta ihmisen perusluonnehan ei hyvin helposti muutu.

Ei minulla mitään Mikaa vastaan ole. Mutta tälläisiä huomioita olen tehnyt. Ja sanottakoon, että esim. Tiinassakin on paljon minua ärsyttäviä piirteitä, mutta ohjelman kannalta on elintärkeää, että Tiina pysyy talossa. Hän kuitenkin tällä hetkellä aiheuttaa eniten mielenkiintoa talossa. Perttu on hyytynyt, Mika ja Antti sellaisia rauhallisia ja Terhikään ei enää saa niin paljon itsestään irti mitä aiemmin.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Marras 2005 18:25

Mika on rauhallinen selvinpäin. Kännissä aikamoinen sählääjä. Etkö tunne muita suomalaisia miehiä jotka humalassa sattuvat vähän riehakkaammalle tuulelle kuin muuten?

Ja tuohon salaamiseen niin tuskin siellä jokaikinen tahtoo kertoa kaikkein huonoimmat puolensa ja muutenkin. Mikalla menee vaan tuo humalatouhu toisinaan pikkaisen yli, mutta kyllä siitä vaan sitä mielenkiintoa sarjaan saadaan.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 19:24

Mika luuli, että Suomi liittyi EU:hun 1999 tai 2000, no eipä tiennyt kyllä muutkaan kun eivät asiaa sen kummemmin kommentoineet.

Tuo tieto kyllä kuuluisi yleissivistykseen.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 16 Marras 2005 19:34

Itse asiassa en tiedä minäkään tarkasti milloin Suomi liittyi EU:hun, vaikka sen tiedän että se oli ennen 2000-lukua.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 16 Marras 2005 20:00

gemini, anna kun arvaan, olet yläasteella tai ainakin aika äskettäin sen käynyt?

Tämä vain siitä, kun tunnut olevan sitä mieltä, että kaikki nippelitieto tulee olla jokaisen hallussa. Jos ne itselläsi onkin kysytty viime viikolla kokeissa, niin ei ei niitä muuta jaksa muistaa. Kyllä ne koulussa muistaa, mutta usko huviksesi että unohdat yli puolet kouluasioista ajan kuluessa. Eikä kaikkea tietoa tarvitse osata ulkoa, riittää kun tietää mistä sen tiedon löytää ja osaa sitä tietoa käyttää hyväkseen.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 20:02

Tapetti kirjoitti:gemini, anna kun arvaan, olet yläasteella tai ainakin aika äskettäin sen käynyt?
En ole yläasteella ja on jo useampia vuosia kun olen siellä ollut.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 16 Marras 2005 20:13

gemini kirjoitti:Mika luuli, että Suomi liittyi EU:hun 1999 tai 2000, no eipä tiennyt kyllä muutkaan kun eivät asiaa sen kummemmin kommentoineet.

Tuo tieto kyllä kuuluisi yleissivistykseen.
Huoh. Miten sie jaksat? Oletko kenties voittanut viimeaikoina yleistietokilpailun, vai kenties kaverisi trivial pursuitissa? Onko sinulla täydellinen yleistieto? Mitä edes on yleistietoon kuuluvaa, kaikki ne asiat mitä sinä tiedät? Tää touhu menee jo aika älyttömäks kun jokainen asia mitä joku ei tiedä pitää tänne kirjoitella.

Joo noi kaikki on tyhmiä yleistiedoltaan surkeita pedofiileja ja itsensäpaljastajia.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 20:28

Punde kirjoitti:
gemini kirjoitti:Mika luuli, että Suomi liittyi EU:hun 1999 tai 2000, no eipä tiennyt kyllä muutkaan kun eivät asiaa sen kummemmin kommentoineet.

Tuo tieto kyllä kuuluisi yleissivistykseen.
Huoh. Miten sie jaksat? Oletko kenties voittanut viimeaikoina yleistietokilpailun, vai kenties kaverisi trivial pursuitissa? Onko sinulla täydellinen yleistieto? Mitä edes on yleistietoon kuuluvaa, kaikki ne asiat mitä sinä tiedät? Tää touhu menee jo aika älyttömäks kun jokainen asia mitä joku ei tiedä pitää tänne kirjoitella.

Joo noi kaikki on tyhmiä yleistiedoltaan surkeita pedofiileja ja itsensäpaljastajia.
Sanoin vaan, että onhan tuo aika tärkeä hetki Suomen historiassa ja kyllä aina tuollainen jotakin kertoo ihmisestä.

Avatar
Saaga
Merirosvo
Viestit: 1279
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saaga » 16 Marras 2005 21:45

gemini kirjoitti:Sanoin vaan, että onhan tuo aika tärkeä hetki Suomen historiassa ja kyllä aina tuollainen jotakin kertoo ihmisestä.
Mitä tuo siis mielestäsi kertoo ihmisestä, esim. juuri Mikasta? Onko sillä jotain merkitystä, muistaako/tietääkö, milloin Suomi on liittynyt EU:hun?
I am the sunshine of my life!

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 21:50

Saaga kirjoitti:
gemini kirjoitti:Sanoin vaan, että onhan tuo aika tärkeä hetki Suomen historiassa ja kyllä aina tuollainen jotakin kertoo ihmisestä.
Mitä tuo siis mielestäsi kertoo ihmisestä, esim. juuri Mikasta? Onko sillä jotain merkitystä, muistaako/tietääkö, milloin Suomi on liittynyt EU:hun?
No sellainen merkitys on, että ensinnäkin ilmeisesti muisti ei ole kovin hyvä. Jos luulee, että Suomi on ollut Euroopan Unionissa vasta 5 vuotta. Samoin asia on niin moneen kertaan mainittu vaikka missä TV:ssä, lehdissä ym. että luulisi ihmisten tietävän tuon asian.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Marras 2005 21:51

Etkö nyt gemini itse jo huomaa sitä että katsot kokoajan negatiivisesti inhokkejasi?
Tarkoitan nyt tuollaisella typerällä "yleistiedon" puutteella ja siksi he ovat sinusta tyhmiä.

Perttu ei tiennyt aboriginaaleja. Se ei tee Pertusta mitenkään tyhmää. Pertussa on niitä muita puolia, jotka ovat fiksuja. Eivät ole kuitenkaan tuollaista mitä sinä sitten tiedät.
Samoin Mikassa. Mika ei tiedä EU:hun liittymisvuotta ja se on sinusta sitten tyhmä ihminen.

Edit: Näyttääpä fiksulle tuo eka lauseeni. Inhokkeja harvemmin katsotaan positiivisesti :D No pointti tuli varmaan kyllä kuitenkin esille.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 16 Marras 2005 22:15

minna kirjoitti:Etkö nyt gemini itse jo huomaa sitä että katsot kokoajan negatiivisesti inhokkejasi?
Tarkoitan nyt tuollaisella typerällä "yleistiedon" puutteella ja siksi he ovat sinusta tyhmiä.

Perttu ei tiennyt aboriginaaleja. Se ei tee Pertusta mitenkään tyhmää. Pertussa on niitä muita puolia, jotka ovat fiksuja. Eivät ole kuitenkaan tuollaista mitä sinä sitten tiedät.
Samoin Mikassa. Mika ei tiedä EU:hun liittymisvuotta ja se on sinusta sitten tyhmä ihminen.

Edit: Näyttääpä fiksulle tuo eka lauseeni. Inhokkeja harvemmin katsotaan positiivisesti :D No pointti tuli varmaan kyllä kuitenkin esille.
En ole sanonut Mikaa tyhmäksi vaan sanoin vain, että aika outoa, että eivät tienneet Suomen EU:hun liittymistä. Ja minähän en sanonut tätä vain Mikasta vaan kaikista, jotka siinä tilanteessa silloin olivat. Ainoastaan Perttu taisi olla silloin pois huoneesta (tai sitten häntä ei näkynyt TV-kuvassa). Mutta se miksi kirjoitin tämän Mikan palstalle oli se, että Mika itse noin sanoi. Muut eivät siis myös tienneet asiaa, koska eivät sitä mitenkään kommentoineet.

Perttua olen tällä palstalla kritisoinut aika rajustikin, koska minusta on inhottavaa jos yksi henkilö nostetaan "ylitse muiden" ja lisäksi minulle on myös tullut tunne, että kritisoidessaan Perttua saa jotenkin idiootin leiman ja tulee tunne, että on jotenkin "väärin" arvostella Perttua. Sen sijaan kukaan ei hyökkää niiden kimppuun, jotka haukku(i)vat esim. Iinaa tai Tiinaa oksettaviksi ja ällöttäviksi.

Mikasta vielä sen verran, että Mika on minusta äärimmäisen "näkymätön" asukas. Hänellä ei mielestäni ole juuri annettavaa ohjelmalle. Minulle ei ainakaan tule juuri mitään mieleen, kun alkaa miettiä, että mitä Mika todella on talossa tehnyt. Onko hän ansainnut voiton olemalla vain neutraali sen kummemmin kantaa ottamatta suuntaan tai toiseen.

Pertusta on myös vielä kommentoitava sen verran, että itse Pertussa ei mitään sen suurempaa vikaa ole. Mutta minua ainakin häiritsee suunnattomasti se Pertun läpinäkyvä esittäminen, samojen juttujen toisto (ne jutut ei naurata enää ketään), tilannetajun puute, ilmeily ja naamanvääntö äänestyksissä ja nyt jo ylimielisyys. Jos näitä ei olisi niin Perttu olisi ihan ok-asukas.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 16 Marras 2005 23:16

gemini kirjoitti:Perttua olen tällä palstalla kritisoinut aika rajustikin, koska minusta on inhottavaa jos yksi henkilö nostetaan "ylitse muiden" ja lisäksi minulle on myös tullut tunne, että kritisoidessaan Perttua saa jotenkin idiootin leiman ja tulee tunne, että on jotenkin "väärin" arvostella Perttua.
Pertun kritisointi ei ole väärin, vaan todella typerät ja mitättömät perustelut aiheuttavat sen idiootin leiman. Pedofiilisyytös oli jo älytön ja jopa tavallaan sairas, kuin subin foorumilta repäisty. Kertoo enemmän sinusta kuin pertusta.
gemini kirjoitti:...samojen juttujen toisto (ne jutut ei naurata enää ketään)...
Enkö ole mielestäsi kukaan, tiedätkö mikä minua naurattaa? Törkeästi sanottu, oletko lukenut foorumin säännöt? *itkee*

Joo, otetaan nyt sitten kaikki kirjaimellisesti ;)

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 17 Marras 2005 08:07

Minä ainakin aion ulkomailla kulkea vastedes säkki päässä, jos Mika tai Perttu voittaa. Hirveää, noin huono yleistieto, miten sitä enää kehtaa kohta mennä ovesta ulos!

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 17 Marras 2005 08:27

Pakko tunnustaa että minäkään en olisi varmasti tiennyt tuota Eu:hun liittymisvuotta varmasti, veikkailin kyllä että 95-96, mutta tietoa tai muistikuvia ei ollut. Luulen että se johtuu suureksi osaksi siitä, että varsinkaan aluksi Eu:lla ei ollut käytännön elämään niin suuria vaikutuksia, vrt. euron käyttöönotto, jonka aloitusvuoden asukkaat olisivat varmastikin tienneet.

Minusta Mika on todistanut tietävänsä paljon esim. ruoanlaitosta, Terhi ja Terhi taas taiteesta, Perttu rakentamisesta, Antti reissaamisesta - jokaiselta löytyy omat vahvat alueensa joilta sitä tietoa on. Ihan samalla tavalla kuin täällä tosimaailmassakin, yksi taitaa sivistyssanat, toinen luomutuotteet, kolmas tietoliikenteen.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 17 Marras 2005 11:23

joopa joo... gemini se jaksaa pilkunn***imisen... se hänelle kuitenkin suotakoon... live and let live... mutta muista gemini, että altistat kommenteillasi itsesi myös kritiikin alaiseksi... mielestäsi argumenttisi ovat kestämättömiä... vuosiluvut ynnä muut kuuluvat nippelitietoihin joilla ei ole mitään tekemistä yleissivistyksen kanssa, mielestäni yleissivistyksessä on kysymys vähän laajemmista asioista, no mutta se siitä ettei mene ihan ot:ksi

Ja mitä tulee Mikan "piilevään aggressiivisuuteen"... hohhoijaa... mitenköhän minä nyt tämänkin sanoisin.... ihmisillä on erilaisia tunteita jotka ilmenevät eri lailla eri tilanteissa ja itsehillintää tarvitaan... Mielestäni Mikasta on syntynyt ennemminkin kuva sovittelevasta ja empaattisesta ihmisestä, joka humalassa saattaa innostua ja vetää överiksi, mutta ei hän ole aggressiivinen edes humalassa....


ja mitä siihen yk hommaan tulee, meidän on turha spekuloida sillä, koska meistä ei kukaan tiedä siitä totuutta...
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 17 Marras 2005 11:40

Täällä yksi big.macin takana Mikan luonteesta puhuttaessa :waving:
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 17 Marras 2005 13:01

Mainittakoon nyt vielä, kun joku sanoi, että asukkaat olisivat varmasti muistaneet esim. euron käyttöönoton vuosiluvun. Sehän oli 1.1.2002 ja Mika oli sitä mieltä, että Suomi on liittynyt EU:hun noin vuonna 2000, joten eikö jo tuosta pitäisi tulla tunnelma, että oliko Suomi tosiaan vain kaksi vuotta EU:n jäsen ennen euroa. Mikan arvio siitä oikeasta liittymisvuodesta heittää 4-5 vuotta. Vähän sama asia jos esim. joku sanoisi, että Tarja Halonen on ollut Suomen presidentti vaikkapa kaksi vuotta, eikö sitä pidettäisi tyhmänä, joka noin sanoisi?

Mielestäni vuosiluvuista osa kuuluu yleissivistykseen. Esim. Suomen itsenäistyminen, ensimmäinen ja toinen maailmansota ja nyt tuoreempia asioita mm. EU:hun liittyminen ja euron käyttöönotto.

Ja jos huomaatte niin minähän en Mikaa haukkunut siinä ensimmäisessä viestissäni suoraan tyhmäksi.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Marras 2005 13:08

Tinttu kirjoitti:Ihan samalla tavalla kuin täällä tosimaailmassakin, yksi taitaa sivistyssanat, toinen luomutuotteet, kolmas tietoliikenteen.
Ja neljäs kaiken. Minäminäminä.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 17 Marras 2005 13:08

Täällä on muuten mielenkiintoisia analyyseja Mikasta.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm ... s=#5627256

Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan, että Aihe Vapaa on vitsi, niin sanon vain, että jokaisella on oma mielipide ja BBPlazan käyttäjän mielipide ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin vaikkapa Vauva-palstalla käyvän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”