Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja mrj » 17 Maalis 2013 12:39

mävaan kirjoitti:Sun varmaan pitää työn puolesta ottaa valitukset vastaan?
njoo.. mullehan niitte ihmisten on helppo tulla valittaan ku valvon tätä hallinkäyttöä ja et kaikki sujuu niinku pitääki, ja saan sanan nopeammin eteenpäin. mutta tietyistä käytännöistä ja muista asiosta päättää kaupunki.

esimerkkinä tämä ensimmäinen valittaja..

kaupungin ohjeistus on ollut, että vakiovuorojen peruminen/siirto ilmoitetaan A4:n kokoisella paperilla, joka on nähtävillä pääovien ikkunoissa, josta ne tulee sisään tänne halliin, yleensä ne tulee nähtäville 2-4viikkoa aikasemmin. tämä papparainen itki sitte että heille ei voitu henk.koht ilmoittaa, että vuoron alku siirtyy 30minsaa.. ne lähti vetämää koko jengi sitte... :bidmouth:
Edit: EI helvetti, ne on tunkenu tonne katsomoonki mainoksia [smilie=a_doh.gif]
JuHu - :drink55:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Maalis 2013 21:18

Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 17 Maalis 2013 22:23

Risto kirjoitti:Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.
Anteeks... Älä muuta virka, mun piti pitää se taukokin mut näköjää jääny pitämättä...

Yks toinen asia mistä pitää mussuttaa: Eilen illalla ku ajelin keskustasta kotiin, nii liikennevaloissa joku idiootti alko tööttämään mulle. Joo, valoissa oli vihreä, MUTTA mä olin kääntymässä oikealle ja odotin siis nuolivaloa oikealle. Enhän mä millään voi mennä tavallisella vihreällä, vaikka ketään ei tuliskaan, emmä rupea rikkomaan liikennesääntöjä. Sillä takanaolevalla ei edes ollu vilkkua ku se käänty kans oikealle.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Maalis 2013 22:28

Jonksu kirjoitti:Yks toinen asia mistä pitää mussuttaa: Eilen illalla ku ajelin keskustasta kotiin, nii liikennevaloissa joku idiootti alko tööttämään mulle. Joo, valoissa oli vihreä, MUTTA mä olin kääntymässä oikealle ja odotin siis nuolivaloa oikealle. Enhän mä millään voi mennä tavallisella vihreällä, vaikka ketään ei tuliskaan, emmä rupea rikkomaan liikennesääntöjä. Sillä takanaolevalla ei edes ollu vilkkua ku se käänty kans oikealle.
Kuva

Jos ne valot oli tämmöset, niin sun olis pitänyt ajaa vaikka pelkkä "normi"vihreä palaa (eli kuva D).

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 17 Maalis 2013 22:29

Jonksu kirjoitti:Yks toinen asia mistä pitää mussuttaa: Eilen illalla ku ajelin keskustasta kotiin, nii liikennevaloissa joku idiootti alko tööttämään mulle. Joo, valoissa oli vihreä, MUTTA mä olin kääntymässä oikealle ja odotin siis nuolivaloa oikealle. Enhän mä millään voi mennä tavallisella vihreällä, vaikka ketään ei tuliskaan, emmä rupea rikkomaan liikennesääntöjä. Sillä takanaolevalla ei edes ollu vilkkua ku se käänty kans oikealle.
Mitäs ihmettä? Kyllä minä ainakin meen, jos nuolivalo ei oo syttyny, eikai se sitä tarkota, ettei siitä sais vielä mennä :o
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 17 Maalis 2013 22:49

Risto kirjoitti:Kuva

Jos ne valot oli tämmöset, niin sun olis pitänyt ajaa vaikka pelkkä "normi"vihreä palaa (eli kuva D).
No mitä vittua, ei mulle oo koskaa opetettu tollee ja yleensä on molemmat vihreät palanu sen merkiks, jotta sais kääntyä oikeallekin. Huomaa taas, et tässä kaupungissa on kaikki päin vittua. Liikennevaloja muunnellaan miten sattuu. [smilie=a_doh.gif] Mä nimittäin muistan ettei täst oo kauaakaan ku siinä palo molemmissa vihreä. Osasyy on myös oma tyhmyys, mut miten tollasta voi tietää ku ei oo koskaa tullu vastaan?
That damn fox!

Kuva

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 17 Maalis 2013 23:09

Jos siinä on tuollainen kolmen valon pönttö vasemmalla ja kahden valon pönttö oikealla niin sinne oikealle saa kääntyä vaikkei se oikean puoleinen nuolivalo palaisikaan. Kunhan tietenkin se kolmen valon pöntössä oleva vihreä palaa. En tiedä missä asut, mutta ainakin Oulussa noita on monessakin mutkassa. Se oikealle oleva nuolivalohan tarkoittaa vain sitä, että sinun ei tarvitse väistää ketään eli esim. jalankulkijoille palaa punainen valo.

Noitahan on myös sellaisia missä se kahden valon pönttö on vasemmalle kääntyville ja silloinkin saa kääntyä vaikkei se vasemmalle oleva nuolivalo palaisikaan mutta on väistämisvelvollinen.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Maalis 2013 06:24

^Tuon takia minä en ymmärrä, miksi ajokortin ajo-/inssipaikkakunnaksi käy tuollaisen vähän yli 10.000 asukkaan paikkakunnat, joista koko kylällä on suunnilleen yhdet liikennevalot, kun silloin ei opi tiettyjä valosääntöjä vaikka ne kirjoissa mainittaisiinkin. Entisellä paikkakunnalla vastaavia valoja on muutamat ja kaupungilta kotiin mentäessä joka kerta ja aina on tosiaan ollut kun on vähänkin enemmän autoja, joku joka odottelee rauhassa kun suoraan ajaville palaa vihreä ja oikealle kääntyville ei mitään. Joskus niinkin, että kun itse menee siitä, kun suoraan ajaville palaa valo ja kääntyvien tolppa on pimeä, niin takana tuleva jää odottamaan.

Suomen fiksuin valoristeys on pohjanmaalla,olisikohan se Laihialla, kun tullaan maantieltä toiselle ja siinä on valo-ohjaus sekä iso kyltti, jossa lukee: "Valo-ohjaus ei koske oikealle kääntyviä". Ei nyt vähään aikaa ole asiaa tuohon suuntaan autolla ainakaan, mutta täytyypä katsoa se paikka tarkemmin kun keväämmällä kesällä siitä luultavasti tulee taas autoiltua.

Eli Risto on oikeassa, kun kääntyvien tolppa on pimeä, silloin katsot ohjeet suoraan ajavien tolpasta. Silloin voi olla, että kun kääntyville on vihreä, risteävällä suojatiellä jalankulkijoille palaa vihreä ja kääntyvä joutuu näitä jalankulkijoita väistämään. Tämä on ollut pienemmässä kaupungissa taas Helsingissä asuville tuttaville outo ilmiö, kuulemma siellä ei noin ole että autoilijoille ja jalankulkijoille voisi olla vihreä yhtä aikaa tuossakaan tilanteessa. En ole juurikaan siellä päin itse ajellut ja kyytiläisenä en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jos he sanovat noin, sitten varmaan on noin.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Maalis 2013 13:37

Marika1 kirjoitti:Katsomo puolestaan toimii yleensä todella ihanteellisesti. Onneksi sinne ilmestyykin suurin osa niistä ohjelmista, jotka pitää katsoa jälkikäteen. Mainoksia ainoastaan tulee liikaa, enemmän mielestäni kuin Ruudussa.
Mainoksia ei tuu yhtään, kun on adblock ja siinä asetukset oikein.
Risto kirjoitti:Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.
Tottumuskysymys. Ei täältä niin vaan lähetä pois.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Maalis 2013 17:06

Zygerö kirjoitti:
Risto kirjoitti:Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.
Tottumuskysymys. Ei täältä niin vaan lähetä pois.
Niin näköjään. Mun piti tää päivä pitää taukoo, mut kliketi-klik-klik ja täällä ollaan...

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja KariTa » 18 Maalis 2013 19:05

Risto kirjoitti:Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.
Paljon pahempi olisi jos kaikki olisivat koko ajan samaa mieltä kaikesta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Maalis 2013 19:19

KariTa kirjoitti:
Risto kirjoitti:Joskus mä mietin että mitä vittua teen tällä foorumilla. Päähän sattuu taas tiettyjen tyyppien viestit.
Paljon pahempi olisi jos kaikki olisivat koko ajan samaa mieltä kaikesta.
Ei mua se haittaa että ollaan eri mieltä asioista, vaan se että ollaan idiootteja.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja mävaan » 19 Maalis 2013 03:33

Tapetti kirjoitti:Tämä on ollut pienemmässä kaupungissa taas Helsingissä asuville tuttaville outo ilmiö, kuulemma siellä ei noin ole että autoilijoille ja jalankulkijoille voisi olla vihreä yhtä aikaa tuossakaan tilanteessa.
On noita pääkaupunkiseudullakin, mutta useimmiten taitaa olla selkeästi vain kääntyvien tai suoraan menevien valot. Samalla tavalla toimii. Jos on pelkkä pallovalo, jalankulkijoilla voi olla vihreä, nuolivalolla kaista on autoilijalle vapaa.

Täällä on vähän niitä risteyksiä, missä vastaantulevilla on samaan aikaan vihreä ja samaan aikaan saa kääntyä vasemmalle suoraan meneviä väistellen. Useimmissa risteyksissä on aina erikseen valo vasemmalle kääntyville ja samaan aikaan suoraan menijöillä punainen valo. Sitten harvassa paikassa kun on sellainen, että kääntyessä pitäisikin väistää vastaantulevia, niin taas muistaa, että tällaisiakin valoja on olemassa.

Jonksu kirjoitti:No etsä mävaan ihan vikasuunnassa oo. Oon harrastanu valokuvaamista jo muutaman vuoden ja yritän päästä opiskelemaan valokuvaamista. :D Tietysti sinne on tehtävä ennakkotehtäviä, joihin tarvin malleja. ;)
Mallit kuulostaa niin hienolta.
Mun vinkki on se, että jos malli ei tule paikalle, ota joku toinen. [smilie=a_teeth.gif]

Vähän erikoisemmilla malleilla voi kiinnittää huomiota valintaraadissa. Riippuu aiheestakin, mutta vanhukset ei ainakaan kovaa karkuun juokse. ;)

Ja se vasta olisikin erikoinen kuva, missä vanhus pinkoo pakoon rollaattorin pyörät viuhuen. [smilie=a_happyhappy.gif]

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 19 Maalis 2013 06:21

Emmää nyt tiedä onko tämä mäkättämistä mutta en löydä parempaakaan paikkaa, tyhjästä valittamista lähinnä. Ei todellakaan ole pula tällä hetkellä oikeista ongelmista, päinvastoin, on aika iso huoli nyt yhdestä ihmisestä, mutta kun lähipiirin muiden henkilöiden asioita ei voi kertoa julkisesti valitetaan tyhjästä.

Uudessa bodypumpissa, jossa kävin eilen ekan kerran ja eilen kai se vaihtuikin, on pääsääntöisesti useimmat kappalevalinnaat aika huonoja, sekä huonoa musiikkia että huonosti liikkeisiin sopivia enkä saanut yhtään rytmistä kiinni useimmissa kappaleissa. Jäi sellainen olo, että kyseessä on lähinnä taustamusiikki. Edellinen oli mielestäni hyvä - suurin osa niistäkään ei suosikkikappaleitani, mutta hyvä rytmi tällaiselle rytmitajuttomalle tomppelille. En ole vielä löytänyt listaa netistä, mutta jos joku käy, mikä se ensimmäinen lämmittelybiisi on? Se oli kaikista karmein ja suorastaan kävi korviin. Niille jotka ei käy näissä jumpissa tiedoksi, että lesmills-tunnit on ympäri maailman samat samaan aikaan, eli ei ole salikohtainen, eli siksi tätä voi kysyä tälleen. Tämän uusimman numero on kai 86?
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Maalis 2013 18:06

Liian suolaiset suolapähkinät. My life is ruined... :sad55:

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Orphan » 19 Maalis 2013 22:42

Mulla menee taas kerran hermot lukioon. [smilie=a_makeitstop.gif] Kaikki projektit ovat aina päällekkäin. Tuntuu että opettajat eivät tajua, että muistakin aineista voi olla isompiakin tehtäviä..
Tässä pitäisi nyt lukea dekkari loppuun, josta pitäisi tehdä PowerPoint esitys. Tämän lisäksi pitäisi tehdä psykologian tutkimuksen PowerPoint esitys, joka esitellään koko luokalle. Opettajalle taas annetaan 7-8 sivun raportti aiheesta. Lisäksi pitäisi musiikista saada aikaan essee vapaavalintaisesta aiheesta (kunhan liittyy musiikkiin edes jotenkin) ja valmistautua torstain musiikin näyttöön.

Ja mitä minä nyt teen; olen facebookissa ja plazalla, vaikka pitäisi tehdä psykologian PowerPoint esitystä huomiseksi.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja mävaan » 19 Maalis 2013 23:44

Olet oikeassa paikassa. Täältä saa psykologista perspektiiviä asiaan kuin asiaan. [smilie=a_happyhappy.gif]

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 20 Maalis 2013 19:41

:scry: Siellä ne salkkarit vaan pyörii ja meikällä ei oo telkkaria. Just pitää lähtä siinä kasin aikaan ku salkut ilmestyy katsomoon, voi surku. Miksei salkkaritki voi näkyä katsomossa samaan aikaan kuin telkkarissa, kyllä siellä kaikki muut näkee, mutta ei salkkareita.

Eniten tässä pelottaa se, että saan kuulla sen urhin ennenkuin itse kerkeän näkemään koko jaksoa, kerrankin kun olen välttynyt spoilauksilta näinkin pitkälle. Pitää vissiin laittaa korvatulpat korviin tai ilmoittaa heti kaikille, että sitten hyshys salkkareista :bidmouth:
Laura vie, muut vikisee!

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 20 Maalis 2013 20:49

Kulkees nyt hyvät immeiset, kerron teillekin, että jos koetatte näytellä savolaisia, niin silloin EI sanota mie ja sie. Ihan se on vaan minä ja sinä tai jossain alueilla lähempänä karjalan rajaa saattaa kuulla välimuotoa miä ja siä, mutta ihan sitä aejjointa savvoo ei nuokaan ole. Nimimerkillä kuunteli lyhyen harrastelijakuunnelman ja aika toivotonta yritystä löytää murre edes sinne päin oli. Ennemmin kannattaa sitten pysyä vaikka siinä kirjakielessä.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Maalis 2013 22:04

Onneks on lyhyt työviikko, koska oon jo nyt ihan tuskissani.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Mardis » 24 Maalis 2013 23:11

^ Älä muuta viserrä, kuomaseni. Ei se aina näin tuskalliselta sentäs tunnu, onneks.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 25 Maalis 2013 08:34

Miksi, oi miksi en nuku viikonloppuna näitä univelkoja pois vaan kerään niitä lisää. Niin piti olla lepoviikonloppu. Okei, lepäsin kyllä ja olin ihan iisisti, mutta ei viiden tunnin unilla silti pitkälle pötkitä.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”