Tatuoinnit

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Tuittupää
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 19 Loka 2006 19:10
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Tuittupää » 26 Maalis 2009 18:44

^ :thumbsup voit olla ylpeä tatskatasi :cheers

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja acryl » 18 Syys 2009 16:47

LindaH kirjoitti:Menossa maanantaina ottamaan nro 4 ja en kyllä ota sitä sentakia että saan olla kroppani emäntä :D Naurettavaa. tatuointeja on taidetta, osa sua koska sulla on niitä loppuelämän.
Ei tatuointi mitään taidetta ole vaan kopiointia, jäljentämistä, monistamista. Sama kuvio voi olla monella henkilöllä.
Erot tulevat ainoastaan tatuoijan tarkuudesta eli kädenjäljestä. Ei ole sen kummempaa taidetta kuin sukan kutominen tai pannulapun virkkaaminen.
Erotus on vaan siinä, että tatuoinnista ei pääse eroon sittenkään, kun se alkaa tuntua vanhalta niinkuin viime vuotinen heila.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

LindaH
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1204
Liittynyt: 23 Loka 2006 23:34
Paikkakunta: Pohjanmaa. Pampas.

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja LindaH » 18 Syys 2009 17:04

acryl kirjoitti:
LindaH kirjoitti:Menossa maanantaina ottamaan nro 4 ja en kyllä ota sitä sentakia että saan olla kroppani emäntä :D Naurettavaa. tatuointeja on taidetta, osa sua koska sulla on niitä loppuelämän.
Ei tatuointi mitään taidetta ole vaan kopiointia, jäljentämistä, monistamista. Sama kuvio voi olla monella henkilöllä.
Erot tulevat ainoastaan tatuoijan tarkuudesta eli kädenjäljestä. Ei ole sen kummempaa taidetta kuin sukan kutominen tai pannulapun virkkaaminen.
Erotus on vaan siinä, että tatuoinnista ei pääse eroon sittenkään, kun se alkaa tuntua vanhalta niinkuin viime vuotinen heila.
OT. HA! VÄÄRÄ VASTAUS. VANNON että kellään ei ole samanlaista kun minulla, koska olen itte suunnittellut/piirtänyt omani. Ainut mitä tatuoija on tehnyt on se että se on kuvan siirätnyt mun iholle. Niin ei oo tod samanlaista muilla :D :D :D
Perttu <3

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja acryl » 18 Syys 2009 17:15

LindaH kirjoitti:
OT. HA! VÄÄRÄ VASTAUS. VANNON että kellään ei ole samanlaista kun minulla, koska olen itte suunnittellut/piirtänyt omani. Ainut mitä tatuoija on tehnyt on se että se on kuvan siirätnyt mun iholle. Niin ei oo tod samanlaista muilla :D :D :D
oletko taiteilija?
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

LindaH
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1204
Liittynyt: 23 Loka 2006 23:34
Paikkakunta: Pohjanmaa. Pampas.

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja LindaH » 18 Syys 2009 17:18

acryl kirjoitti:
LindaH kirjoitti:
OT. HA! VÄÄRÄ VASTAUS. VANNON että kellään ei ole samanlaista kun minulla, koska olen itte suunnittellut/piirtänyt omani. Ainut mitä tatuoija on tehnyt on se että se on kuvan siirätnyt mun iholle. Niin ei oo tod samanlaista muilla :D :D :D
oletko taiteilija?
Valitettavasti en ole. :cheers Mut samanlaista kuvaa ei ole muilla kumminkaan!
Perttu <3

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja acryl » 18 Syys 2009 17:21

LindaH kirjoitti:
acryl kirjoitti:
LindaH kirjoitti:
OT. HA! VÄÄRÄ VASTAUS. VANNON että kellään ei ole samanlaista kun minulla, koska olen itte suunnittellut/piirtänyt omani. Ainut mitä tatuoija on tehnyt on se että se on kuvan siirätnyt mun iholle. Niin ei oo tod samanlaista muilla :D :D :D
oletko taiteilija?
Valitettavasti en ole. :cheers Mut samanlaista kuvaa ei ole muilla kumminkaan!
Mistäs tiedät ettei sun tatuoija pannut kopiota siitä jonnekin arkistoonsa ja vuoden, kahden tai viiden kuluttua ei enää muista kenen tatska se oli ja tarjoaa jollekin uudelle asiakkaalle?
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

LindaH
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1204
Liittynyt: 23 Loka 2006 23:34
Paikkakunta: Pohjanmaa. Pampas.

Re: Justiina

Viesti Kirjoittaja LindaH » 18 Syys 2009 17:26

acryl kirjoitti: Mistäs tiedät ettei sun tatuoija pannut kopiota siitä jonnekin arkistoonsa ja vuoden, kahden tai viiden kuluttua ei enää muista kenen tatska se oli ja tarjoaa jollekin uudelle asiakkaalle?
Tottakai mä tiedän että se on niin tehnyt, en ole ikinä kuullutkaan tatuoijista joka ei kuvattais omaa työtä kun se on valmis.. mutta :)
Ja ottakoot ne samanlaiset jokka haluaa, yhessäki on lasten nimet, että aikamoinen sattuma si jos haluaa samanmoisen :P

Mut tää menee jo liian ot, että jos haluat vielä keskustella tatuointi-taiteesta ja ota ihmees yhteyttä privana, koska tämä on aihe josta voin keskustella loputtomiin! :)

edit, sori tosiaan OT:sta ^^
Perttu <3

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 18 Syys 2009 18:11

Tatskakeskustelu käyköön kuumana mieluummin täällä kuin Justiina-ketjussa. ;)

http://bbplaza.net/forum/viewtopic.php?p=272491#p272491
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja acryl » 19 Syys 2009 09:12

tuusannuuska kirjoitti:
Olet niin väärässä, että en edes viitsi perustella miten väärässä. Suosittelen aiheeseen tutustumista, jotta et antaisi itsestäsi täysin vähä-älyistä ja sivistymätöntä kuvaa.

Eipä muuta. Tainoh, voisin toivoa tähän loppuun, että slummiin alkaisi sadella jotain kunnollisia rangaistuksia, jotta Justiinastakin alkaisi ehkä saada irti jotain muutakin kuin pinkkiä ja hunajaa.
Sorry, vastaan lyhyesti. Serkkuni on tatuoija ja olen alkuun jopa markkinoinut hänen palvelujaan. Siinä mun tietoni.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 19 Syys 2009 11:52

acryl kirjoitti: Sorry, vastaan lyhyesti. Serkkuni on tatuoija ja olen alkuun jopa markkinoinut hänen palvelujaan. Siinä mun tietoni.
Ilmeisesti serkkusi on "tatuoija" eikä niin hyvä hommassaan jos perustietosi ovat tota luokkaa.
acryl kirjoitti:Ei tatuointi mitään taidetta ole vaan kopiointia, jäljentämistä, monistamista. Sama kuvio voi olla monella henkilöllä.
Erot tulevat ainoastaan tatuoijan tarkuudesta eli kädenjäljestä. Ei ole sen kummempaa taidetta kuin sukan kutominen tai pannulapun virkkaaminen.
Erotus on vaan siinä, että tatuoinnista ei pääse eroon sittenkään, kun se alkaa tuntua vanhalta niinkuin viime vuotinen heila.
Yleisesti puoskareita lukuunottamatta tatuoijat eivät edes suostu hakkaamaan samaa kuvaa useampaan kertaan, poislukien tietysti valmiit mallit ja tuotemerkit yms. jos joku sellaisen haluaa.

Huolella tehtynä ja suunniteltuna tatuointi on persoonallinen taideteos, osa kantajaansa. Tatuointi on paitsi taidetta, sillä on myös syvemmät merkityksensä. Tatuointi voi olla merkkinä kantajalleen elämänmuutoksista, läpikäydyistä vaikeuksista, sisäisestä voimasta, vapaudesta, rakkaimmista ihmisistä jne. Syitä tatuointikuvan ottoon on yhtä monta, kuin kuviakin.
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja acryl » 20 Syys 2009 13:19

Taideteollisen käynyt on. Taiteenahan tatskoja myydään. Mikä on kenenkin käsitys taiteesta.
Kari-Matti kirjoitti:Tatuointi on paitsi taidetta, sillä on myös syvemmät merkityksensä. Tatuointi voi olla merkkinä kantajalleen elämänmuutoksista, läpikäydyistä vaikeuksista, sisäisestä voimasta, vapaudesta, rakkaimmista ihmisistä jne.
Kun se on muisto pysyvästä positiivisesta asiasta niin se on Ok. Lähinnä sellainen on äidin ja lapsen välinen yhteys. Sen edelle ei mene mikään, eikä se koskaan pääty. Muut asiat ovat hyvinkin epävarmoja pitkän päälle.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 20 Syys 2009 13:25

acryl kirjoitti:Muut asiat ovat hyvinkin epävarmoja pitkän päälle.
Jos se on menneisyydessä tapahtunutta ja elämänmuutoksen muistoksi otettu, eiköhän se pysy elämässä loppuun saakka. Tatuointi voi myös muistuttaa elämään tietyllä tavalla (monet tekstitatuoinnit) tai ihan vaan olla kivana kuvana piristämässä päivää. Kuvia ja niiden merkityksiä on yhtä paljon kuin tatuoinnin kantajia, siksi on aika älytöntä mennä lokeroimaan kaikki tatuoidut samaan laatikkoon. Sellainen kertoo enemmän lokeroijasta itsestään kuin tatuoiduista ihmisistä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja acryl » 20 Syys 2009 14:05

tuusannuuska kirjoitti: siksi on aika älytöntä mennä lokeroimaan kaikki tatuoidut samaan laatikkoon..
Varmaan väärinkäsitys.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja acryl » 20 Syys 2009 17:09

Kuva

Millaisen kuvan esim. tämä tatska antaa henkilöstä vanhana mummona tai
neli-viisikympisenä Linnankutsuilla, jos vaikka sattuis pääsemään!
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 20 Syys 2009 17:20

acryl kirjoitti:Millaisen kuvan esim. tämä tatska antaa henkilöstä vanhana mummona tai neli-viisikympisenä Linnankutsuilla, jos vaikka sattuis pääsemään!
Millainen kuva ihmisestä pitäisi saada vanhana mummona tai neli-viisikymppisenä Linnan juhlissa? Pitääkö kaikista saada samanlainen kuva, vai saako ihminen antaa muille itseään (ja menneisyyttään) kuvaavan kuvan jos haluaa? Iltapukujakin saa tietääkseni myös selänpeittävinä malleina.

Totta, että on olemassa rumia ja vielä rumempia tatuointeja, joista ei tule muuta mieleen kuin että kuinka kännissä kuvan ottaja ja etenkin kuvan tekijä on tekohetkellä ollut. Mutta niitä ei onneksi omaan ihoon tarvitse ottaa, saa etsiä sen itselleen parhaan tekijän jolla on homma hallussa ja joka sanoo jos joku ei onnistu tai onnistuisi toisella tavalla paremmin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tuittupää
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 19 Loka 2006 19:10
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Tuittupää » 20 Syys 2009 17:46

tuusannuuska kirjoitti:
acryl kirjoitti:Millaisen kuvan esim. tämä tatska antaa henkilöstä vanhana mummona tai neli-viisikympisenä Linnankutsuilla, jos vaikka sattuis pääsemään!
Millainen kuva ihmisestä pitäisi saada vanhana mummona tai neli-viisikymppisenä Linnan juhlissa? Pitääkö kaikista saada samanlainen kuva, vai saako ihminen antaa muille itseään (ja menneisyyttään) kuvaavan kuvan jos haluaa? Iltapukujakin saa tietääkseni myös selänpeittävinä malleina.
Taitaa acryl tarkoittaa, että hänen pitää saada kaikista näkemistä ihmisitään haluamansa (hyvä) kuva ja sitä ei saa tatuoiduista (ja tuskin lävistetyistäkään) ihmisistä.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja acryl » 20 Syys 2009 18:54

Tuittupää kirjoitti: Taitaa acryl tarkoittaa, että hänen pitää saada kaikista näkemistä ihmisitään haluamansa (hyvä) kuva ja sitä ei saa tatuoiduista (ja tuskin lävistetyistäkään) ihmisistä.
Ei tarkoita. Hyvä kuva on tietysti hyvä saada kenestä tahansa.
En vastusta tatuointeja tai lävistyksiä, mutta niiden kanssa pitää olla varovainen. On paljon huonoja ja ikäviä tapauksia.
Tuittupää kirjoitti:Iltapukujakin saa tietääkseni myös selänpeittävinä malleina.
Miksi peittää, jos on kerran hankkinut. Asiat ovat ristiriidassa keskenään.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Sathel
Tuottaja
Viestit: 1124
Liittynyt: 23 Elo 2008 19:40

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Sathel » 20 Syys 2009 19:07

Tatuointeja on hyviä ja huonoja ja siltä väliltä; makuasioita kaikki tyynni.

Joskus tosin tuntuu, että se yksikin on liikaa:

http://i201.photobucket.com/albums/aa73 ... owhole.jpg

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 20 Syys 2009 19:48

acryl kirjoitti:
Tuittupää kirjoitti:Iltapukujakin saa tietääkseni myös selänpeittävinä malleina.
Miksi peittää, jos on kerran hankkinut. Asiat ovat ristiriidassa keskenään.
Eivätpähän ole. Jos joku koru (jollaisena tatuointiakin voi monesti pitää) ei sovi yhteen muun puvun kanssa, miksi laittaa sitä päälle/esille. Ei tatuointia ole mikään pakko kenellekään esitellä ja harvat edes näkyy jokaiselle vieraalle kun ovat sellaisessa paikassa missä on yleensä vaatetta päällä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
zero
Mökkiläinen
Viestit: 243
Liittynyt: 14 Loka 2009 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja zero » 26 Marras 2009 22:57

Itselläni on pari. Vasemmassa jalassa tuossa pohkeen sivussa sellainen itse piirtämä kukka ja olkapäästä käsivarteen päin menee kahdeksan tähteä. Tuohon tähtiin tulee toivottavasti vuoden alusta paljon lisäystä, jotta vihdoin sais siitä kunnon kuvan.

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja sally » 26 Marras 2009 23:32

OOooh tämän hetken lempiaiheeni nämä tatuoinnit. Aloitin tatuointi"urani" pari vuotta sitten kun olin juhlimassa viikon verran kaveriporukassa synttäreitä Amsterdamissa. Siellä tuli napattua "kaverikuvat" porukalla eli kolme mustaa paksua ruksia päällekkäin mikä on siis Amsterdamin logo. Oon aina ollut ihastunut tatuointitaiteeseen, mutta vasta sain aikuisella iällä otettua ensimmäisen.

Toisen otin sitten rakkaudesta kissoihini. Kuvassa on hieroglyfejä mitkä muodostaa sanan Bast, mikä/kuka pähkinän kuoressa on Egyptin kissajumalatar. Heijastaa rakkautta näihin kahteen ihanaan kissa(lapsee)ni kuten myös kunnioitusta ja mielenkiintoa Egyptin asioihin (esim heidän kunnioitukseensa kissoja kohtaan mikä onkin ollut ratkaisevaa felis domesticuksen tarinassa).

Seuraava kuva jonka joulukuun alussa käyn ottamassa on sitten kunnianhimoisin eikä millään lailla edusta mitään erikoista vaan tulee olemaan kaunis ja ihana! Ääriviivat tehdään siis joulukuun alussa ja väritys sitten kun paranee. Tulee t-paitahihallinen, japanilaisvaikutteinen, värikäs kuva. Siihen sisältyy perinteisiä ja mun silmään kauniita elementtejä. Odotan ihan hurjasti ja kutkuttelee sopivasti jo mahan pohjassa pelkästään ensi viikon tapaaminen tatuoijan kanssa kun menen katsomaan mitä hän on saanut aikaiseksi ensimmäisen tapaamisen aikana kerrottujen/läpikäytyjen ideoiden.

Haaveissa siintää tuon käsileiman jälkeen koko selän yhteinäinen kuva, mutta se on vasta ajatuksen tasolla.

Yleensä oon sitä mieltä, että on hyvä olla yhtenäisiä kuvia kuin monia pieniä, erilaisia, plänttejä vierekkäin. Tästä plänttiydestä oli hyvä (tai siis huono) esimerkki Kaisa-Reetasta viime vuonna. Oli suht typerän näköistä kun mimmillä oli pieniä kuvia läntätty samaan käteen. Väitti vielä olevansa 'tattoo enthusiast' mutta ainakaan mitään järkevää kokonaisideaa ei välittynyt lopputuloksesta. Huonoja esimerkkejä löytyy kyllä valitettavasti vaikka kuinka paljon. Esim eräällä kaverilla, pieni kokoisella tytöllä, on kädessään iso, ruma ja tyylitön tribaali, joka on todella miesmäinen. Tribaalit on tyhmiä muutenkin, mutta erityisen typerältä se näyttää pienen tytön kädessä. Sitte taas toisella puolella vaakalautaa on esim Kat von D, kellä on kroppa täynnä "plänttejä" ja se näyttää tosi hyvältä ja seksikkäältä, kun koko tyyli on sellainen edgy.

Tatuoinnit on yks mun mielestä makeimmista taiteen muodoista, oikein toteutettuna. Aina ei tatuoinnin taustalla tarvi mun mielestä olla mitään maailman merkityksellisintä ideaa, mutta aina sen pitää sopia kantajalleen ja olla loppuun asti mietitty juttu. No jaa tästä vois höpötellä vaik kuinka paljon, mutta ei ketään kuitenkaan kiinnosta :D

edit: niin piti vielä lisätä, että kuvan itsensä lisäksi on erityisen tärkeää hyvän lopputuloksen kannalta, että miettii mistä/keneltä sen ottaa. Itse olen tätä suurinta "piissiä" varten miettinyt tarkkaan sen tekijää. Olen tietoinen hyvistä mestoista täällä stadissa ja tutkinut tarkkaan niiden tekijöiden kuvia netistä. Löysinkin pitkällisen etsinnän jälkeen juuri sellaisen artistin kuka mun mielestä (ja monien muidenkin arvostuksensa ja maineensa perusteella) on täydellinen <3 Voin vaikka laittaa kuvankin sitten kun se on valmis, jos se nyt sattuisi ketään kiinnostamaan.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 27 Marras 2009 00:06

sally kirjoitti:Voin vaikka laittaa kuvankin sitten kun se on valmis, jos se nyt sattuisi ketään kiinnostamaan.
No justiin meinasin kysellä kuvien perään. Laita toki kuvia niistä vanhoistakin, jos viitsit, eivätkä ole liian intiimeissä paikoissa.

Itse en ole koskaan harkinnut tatuoinnin ottamista. Yksi syy siihen on, ettei mulla ole rahaa sellaiseen ja toinen syy on, että en kuitenkaan osaisi päättää minkälaisen kuvan haluaisin. Niin ja kolmas syy on, että jos joskus nuorempana olisin ottanut esim. sellaisen tatuoinnin, joka Asolla on, katuisin sitä nyt varmasti.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”