Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 28 Kesä 2012 09:26

Joensuu vai Rovaniemi, siinäpä vasta pulma. Kaksi yliopistopaikkaa plakkarissa, mutta enpä tiedä, kumman sitä ottaisi vastaan!

Apua saa tarjota, jos tahtoo! :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 28 Kesä 2012 11:53

dertsi kirjoitti:Joensuu vai Rovaniemi, siinäpä vasta pulma. Kaksi yliopistopaikkaa plakkarissa, mutta enpä tiedä, kumman sitä ottaisi vastaan!

Apua saa tarjota, jos tahtoo! :D
Minkä alan opiskelupaikkoja nuo ovat?
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 28 Kesä 2012 12:05

rubyblue kirjoitti:
dertsi kirjoitti:Joensuu vai Rovaniemi, siinäpä vasta pulma. Kaksi yliopistopaikkaa plakkarissa, mutta enpä tiedä, kumman sitä ottaisi vastaan!

Apua saa tarjota, jos tahtoo! :D
Minkä alan opiskelupaikkoja nuo ovat?
Molemmista valmistuu hallintotieteiden maisteriksi, mutta Rovaniemellä opiskellaan ihan pääaineena hallintotieteitä ja Joensuussa taas opiskellaan oikeustieteitä (pääainevaihtoehtoja mm. finanssioikeus, eurooppaoikeus, ympäristöoikeus). Eli ovat ihan erilaisia koulutuksia, mikä vaikeuttaa valintaa entisestään!
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Kesä 2012 16:35

Veikkaisin että Joensuu olisi noista asuinpaikkana mielekkäämpi (Rovaniemi on ankea persereikä) mutta tietysti kannattaa miettiä sitä että kumpi noista aloista kiinnostaisi oikeesti enemmän. Sen kautta se ratkaisu kannattanee hakea.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2012 16:41

Vähän sitä mieltä olen, ettei Joensuussa tai Rovaniemellä kummassakaan pystyisi asumaan yli yhtä vuotta. [smilie=thefinger.gif] Ehkä kuitenkin Joensuussa vähän mieluummin, koska Rovaniemeä jostain syystä pidän erityisen tylsänä ja kurjana paikkana.

Asuinpaikan perusteella näistä on silti vaikea valita parempaa! Kannattaa valita se kumpi nyt ajatuksena houkuttaa enemmän.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 28 Kesä 2012 16:44

orgasmienkeli kirjoitti:Vähän sitä mieltä olen, ettei Joensuussa tai Rovaniemellä kummassakaan pystyisi asumaan yli yhtä vuotta. [smilie=thefinger.gif]
Hei mä oon asunu Joensuun seuduilla kohta 20 vuotta!! [smilie=thefinger.gif] Ehkä mä vaan oon mieleltäni poikkeuksellisen vahvaa tekoa. :D

Kyllähän tää valinta tuntuu menevän siihen, että kummasta löytyy vähemmän miinuksia. Plussia ei ihan loputtomiin näytä riittävän..
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2012 17:11

dertsi kirjoitti:Hei mä oon asunu Joensuun seuduilla kohta 20 vuotta!! [smilie=thefinger.gif] Ehkä mä vaan oon mieleltäni poikkeuksellisen vahvaa tekoa. :D
Nostan hattua! :thumbsup

No, tämä oma suhtautumiseni luultavasti johtuu ihan vaan siitä että en ole koskaan asunut Kehä3:n ulkopuolella ja jos mökilläkin olen, niin joka päivä pitää päästä kylillä käymään tai tunnen itseni mökkihöperöksi.

Täällä asuminen varmasti altistaa aivot sellaiseen tilaan, että jopa Turku tuntuu kyläpahaselta ja ihan jo pk-seutukin tuntuu välillä pieneltä.
Kyllähän tää valinta tuntuu menevän siihen, että kummasta löytyy vähemmän miinuksia. Plussia ei ihan loputtomiin näytä riittävän..
No, olen samaa mieltä. :(
Plussana toki voi olla se, että kuitenkin olet päässyt opiskelemaan ja nuo vaihtoehdotkin sillä lailla varmasti kiinnostavat, kun olet niihin kuitenkin hakenut!(?)

Tee joku plus-miinus -systeemi ihan paperille ja laske plussat ja miinukset yhteen!

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 28 Kesä 2012 17:14

orgasmienkeli kirjoitti: Tee joku plus-miinus -systeemi ihan paperille ja laske plussat ja miinukset yhteen!
Olen yrittänytkin! Rovaniemellä on tällä hetkellä plussana se, että Mäkkäri on keskustassa, kun Joensuussa sen on kaupungin laidalla! :D Hey, boy's gotta eat, right?!?

Pitää rauhassa pohtia, turha tehdä hätiköityjä päätöksiä!
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2012 17:18

dertsi kirjoitti:Rovaniemellä on tällä hetkellä plussana se, että Mäkkäri on keskustassa, kun Joensuussa sen on kaupungin laidalla! :D Hey, boy's gotta eat, right?!?
No tällähän se jo selvisi! Todellakin muutat Mäkkäriin ei kun Rovaniemelle!

Vaikka viime yönä yksi mies lauloi kadulla kyllä aika osuvasti!
"Älä vedä mäkkäri-safkaa, sun persees alkaa kasvaa".

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 28 Kesä 2012 17:32

dertsi kirjoitti:Pitää rauhassa pohtia, turha tehdä hätiköityjä päätöksiä!
Jep ja ainakaan asuinpaikkakunnan kannalta ei kannata valita, vaikka se onkin iso rooli. Jos sua kiinnostaa Rollon paikka enemmän niin suosittelen menemään sinne, vaikka kaupunki itsessään oiskin ankea. Eihän siinä ole mitään järkeä, että opiskelet melkein "ei-haluamassasi" vain sen perusteella, että olet asunut siellä.

kukaa varmaa tajunnu mun pointtia mut ihan sama.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Kesä 2012 17:43

dertsi kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti: Tee joku plus-miinus -systeemi ihan paperille ja laske plussat ja miinukset yhteen!
Olen yrittänytkin! Rovaniemellä on tällä hetkellä plussana se, että Mäkkäri on keskustassa, kun Joensuussa sen on kaupungin laidalla! :D Hey, boy's gotta eat, right?!?
Meh, Dolly on parempi. ;)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 28 Kesä 2012 17:44

Tirkka kirjoitti:
dertsi kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti: Tee joku plus-miinus -systeemi ihan paperille ja laske plussat ja miinukset yhteen!
Olen yrittänytkin! Rovaniemellä on tällä hetkellä plussana se, että Mäkkäri on keskustassa, kun Joensuussa sen on kaupungin laidalla! :D Hey, boy's gotta eat, right?!?
Meh, Dolly on parempi. ;)
Dolly on kyllä kans ihan hyvä, ja sehän on sentään ihan Joensuun keskustassa! Yksi plussa Joensuulle! :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mary » 14 Heinä 2012 00:47

Mary kirjoitti:Tällä hetkellä opiskelen, mutta varmaan tammikuusta lähtien oon työtön. Mutta sehän on mulle ihan vanhaa huttua. :D Sitten vaan ettitään jobia..
Jebou. On sitte valmistuttu työttömäksi. Tosin ensi viikon to alkaa hommat ja ne on sitä vanhaa, jota en kuulema koskaa vois enää tehdä. ;) Mutta mäpäs koetan onneani. Se on kuitenkin sitä mitä rakastan eli KOKKAUS! :love61:
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Heinä 2012 15:04

Vähän ahistaa se että loma loppuu. Maanantaina pitäis raahautua duuniin eikä oo mitään hajua että mille työmaalle menen tai ylipäätään että mitä meen tekemään. Jos sitä sunnuntaina soittelis pomolle ja kyselis koordinaatteja. Vielä ei jaksa sekottaa päätä tuommosilla asioilla. Enempi stressais jos tietäis joutuvansa johonkin paskalle työmaalle missä hommat on perseestä ja työkavereina just ne kusipäähomot keiden naamat vituttaa.

Onneks viel on 8 kesälomapäivää varastossa. Vois joskus syksymmällä pitää ne sit pois.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Orphan » 13 Elo 2012 19:47

Tänään alkoi sitten lukio. Ensimmäisenä päivänä meille junioreilel jaettiin vain kaikenlaisia lippusia ja lappusia. Sitten vain kerrottiin jotain itsestä. Myönnettäkkön, että kyllä jännitti lukioon meno. Huomenna jo lukujärjestyksen mukainen päivä. :D
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja JVDS » 14 Elo 2012 00:19

Se olis sitten neljäs vuosi tuolla ammattikorkeakoulussa alkamassa vajaan kolmen viikon päästä. Vois sitä kai jo valmistuakin vähitellen, mutta mikä kiire tässä on valmiissa maailmassa. Työllisyystilannekin kun on mikä on.

Kämppä tuli hommattua omasta kotikaupungistani, niin matkakulut siinä väkisinkin pääsevät kasvamaan muista kustannuksista nyt puhumattakaan. Opiskelut ovat onneksi siinä vaiheessa, ettei ihan joka päivä tarvitse koulussa paikanpäällä käydä.

Oli vain pakko päästä siitä siivouskomerosta jo eroon kolmen vuoden jälkeen. Sen valinnan kanssa on nyt elettävä ja aloitettava oma elämä niin kuin oikeilla ihmisillä. Kyllä se taas tästä helpottaa, kun tottuu niihin arkirutiineihin pitkän loman jälkeen.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
punasini
Heikoilla hangilla
Viestit: 83
Liittynyt: 19 Kesä 2012 12:08

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja punasini » 14 Elo 2012 21:16

Loma viimein alkoi, 3 viikkoa! Kyllä kesän saikin paahtaa täysillä. Mökillä nyt ja marjoja metsät ja pensaat täynnä.

Niin vaan kostea kesä ollut, että JOKU viime vuodelta oli jättänyt kahvinporot kahvinkeittimen suodattimeen ja siitäpä oli hometta levinnyt hellaan ja tiskipöytään. Astiat sentään säilyneet, kun niitä ei muutoinkaan käytetä. Kertakäyttöastioilla toimeen tullaan. Ehkä 2 viikkoa vuodessa koko mökki käytössä.

Autolla ei pihaan uskaltanut ajaa kun niin vetistä. Nyt saisi sataa edes kerran että saisi saunavedet rännistä. Matala ranta noutaa järvestä, eikä pumpun letkua viitsi järveen viedä, kun hetken vain täällä.

Kunhan tilipäivä koittaa, ehdin juuri ostaa BB:n nettiin tarjoushinnalla.

Lomaaaaah [smilie=a_happyhappy.gif]

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Orphan » 15 Elo 2012 22:21

Tais se mun hymy hyytyy jos täs lukiosta.. Oon jo nyt ihan uupunu täst 3 päivän jälkeen ! [smilie=a_makeitstop.gif] Enkusta ja matikasta läksyjä riittää.. Ehkä mä sit jaksan nää vuodet, kun tähtäimes olis yliopisto.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 15 Elo 2012 23:24

^Tsemppiä tsemppiä. Ei se tuosta paljon enää pahene. Opit ottamaan ne tärkeät läksyt tosissaan ja loput hoidat siinä sivussa. Monet tekee läksyjä välitunnilla, jne.

Muistat vaan, että jokainen opettaja kuvittelee olevansa koulun ainoa opettaja ja antaa läksyjä sen mukaan. Sen jälkeen mietitään, että miten eletään sen todellisuuden kanssa. :blackeye

Pidä kiinni esitelmien ja muiden palautuspäivistä, niin sitä kautta ei numerot tipu. Tunneilla voi olla aktiivinen keskustelija ja kyselijä, vaikka ei mitään tietäisikään. Helpompihan se on tunnilla kysyä suoraan opelta, kuin lukea myöhemmin kirjasta. Lisäksi saat aktiivisuuspisteitä. [smilie=a_happyhappy.gif]

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Orphan » 16 Elo 2012 14:35

^ Kiitoskiitos ! :) Aktiivinen olen kyllä aina yrittänyt olla, mutta esimerkiksi fysiikassa, kemaissa ja biologiassa tunnit tuntuvat menevän todella hitaasti, koska niiden aiheet ei kiinnosta yhtään. Silloin en kyllä jaksa oikein viittaillakaan.

Pyrin kyllä myös palauttamaan kaikki ajallaan. :)
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Elo 2012 17:20

Minähän menin viimeisimmän koulun (eli merkonomitutkinnon) läpi niin, että panostin oikeastaan pelkästään hyviin koe- ja tehtävänumeroihin. Poissaoloja oli ihan kamalasti, mutta kun kokeista tuli pääasiassa 4-5:sta (asteikko 1-5) niin vaikka niistä tuli sanomista, ei koskaan kuitenkaan tullut mitään oikeita seuraamuksia (kurssin kokonaisarvosana saattoi pudota numerolla kun tuntiaktiivisuutta ei ollut, mutta muuten ei vaikuttanut). Poissaoloja kertyi, koska en vaan jaksanut istua tunneilla joiden asiat koin oppivani paljon tehokkaammin ja nopeammin kotona ja aamuherääminen ei ollut meikäläisen heiniä. En myöskään suostunut ottamaan stressiä aineista joista en tajunnut mitään (matikka ja ruotsi) vaan niistä kelpasi numeroksi vaikka se ykkönen, kunhan läpi pääsi. Muut numerot sitten kompensoi niitä.

Onneksi enää ei tarvitse opiskella mitään jos ei halua. Joskus kun on töiden puolesta joutunut istumaan vaikka kaksikin tuntia auditoriossa, on meinannut kuolema iskeä. Alkaa nopeasti tylsistyttää, väsyttää ja puuduttaa ja ajatus lähtee heti harhailemaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Elo 2012 18:29

Orphan on vissiin sellainen hikkeoppilas? :D Kannattaa muistaa että aika harvalle jää lukiosta mitään 9,7 keskiarvoa, kun ei kaikkeen millään voi panostaa.
Lukio on kyllä niin ihmeellinen paikka siitä, että siellä pitää opiskella ihan kaikkea, ja kaikki alkaa olla jo oikeasti tosi vaikeaa. Itse ainakin koin vähän oudoiksi jotkut kielten kurssit, joissa mentiin jopa sellaisiin sanastoihin joita ei edes oikeasti sitä kieltä äidinkielenä puhuvat tiedä. :D Ja matemaattiset aineet meni itselläni ihan penkin alle, kun en niistä mitään ymmärrä.

Olen kyllä itse hyvä olemaan stressaamatta asioista, eli voin siirtää tätä taitoa hiukan Orphaniin! Voisin vastalahjana ottaa vähän sitä hikke-asennetta, niin jostain joskus tulisikin jotain. :imrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”